Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

2
Ta archiwalna linia 546 dostępna dawno temu w maszynie, nijak ma się do tej w rzeczywistości. W żadnym stopniu nie można jej nazwać scenerią realistyczną, a co dopiero na terenie Polski

3
Cytuj
reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema

Bardzo bym chciał, pomimo wszystkich błędów i problemów jakie ta sceneria posiada, nadal jest jedną z przyjemniejszych do jazdy (jeżeli tylko scenariusz się wykonuje jak należy), niemniej do mapy to ona w żadnym stopniu nawet nie próbuje pasować.

4
Ostatnimi czasy szerzy się tutaj za mało pro-maszynowej propagandy, za to traci się czas na taką idealizującą komercyjne projektyw szczególności tego którego nazwy nie wolno wymawiać
Z tegoż oto powodu przedstawiam wszystkim, propagandową mapę większości scenerii realistycznych powstałych, aktualnie powstających i planowanych na obszarze Polski.

Gógle Mapa

Jednocześnie proszę o współpracę przy dalszym rozwoju owej mapy, wszystkiego nie idzie spamiętać, gdzieniegdzie mógł wkraść się jakiś błąd, zaś niektóre projekty nie mają swoich wątków na forum, mimo wszystko dobrze było by spisać dla potomnych co i kto gdzieś tam, kiedyś tam zrobił.
Interesują mnie tylko scenerie kładzione w Rainstedzie na podkładach ze zdjęć satelitarnych, reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema, gdyż w żaden sposób nie będzie się ich dało przyłączyć do innych linii, zaś scenerie w oparciu o teren NMT100 lub inne mało dokładne dane będą traktowane jako "Wykonane w przestarzałej technologii"

Osoby chętne do wpisu na mapę mogą w wiadomości prywatnej podesłać email konta Google i dostaną uprawnienia do edycji mapy, albo w odpowiedzi do tego wątku wypisać ładnie: odcinek, stan zaawansowania prac oraz ewentualnych współautorów i coś na potwierdzenie autentyczności (wszak nie chcemy przesadzić z ilością propagandy w propagandzie ;) a wtedy osobiście w wolnym czasie dopiszę.

Na mapę (pośrednio oraz bezpośrednio) wpisali się:
- Toprus
- Celuś
- Sm 42 driver
- krzysiuup
- GOPdriver
- Ra
- AIR
- GG
- Danniel
- DjSon231
- Kubcio58

Pozdruwki

5
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 12:15:29 »
To trzeba nowych uczyć czegoś poza sklejaniem tekstur i robieniem zdjęć

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 20 Lutego 2024, 01:05:04 »
Podrzucam link do ostatecznej wersji Linii 107, w takim kształcie w jakim została wydana: https://eu07.pl/userfiles/21553/Linia_107-r4.rar

7
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:57:41 »
Tak ma być, to jest scenariusz szykowany pod oficjalne wydanie L107, stąd też dostępne tylko składy przejezdne po tejże linii. A oryginalna Galicja_południe powinna ciągle istnieć w swoim pierwotnym kształcie.

8
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 04 Lutego 2024, 19:10:10 »
Wrzuciłem paczkę na Gógle dysk powinno być szybciej i bezproblemowo. Nie mam pojęcia skąd problemy z pobieraniem z maszynowego serwera.

9
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:42:57 »
Spróbuj wypakować jeszcze raz folder "shaders" z zależności i podmienić wszystkie pliki. Podaj też specyfikacje komputera, w szczególności model karty graficznej.

10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 21 Stycznia 2024, 20:30:32 »
W ten sposób przypisując, trzeba bezpośrednio wywołać event odpowiedzialny za sygnalizacje SHP. Analogicznie działa to z ograniczeniami i wszystkim innym czego działanie jest zależne od tabelki skanowania.
W tym przypadku zamiast:
event kaletnik891:event2 multiple 0 none rez101_shp endeventBędzie:
event kaletnik891:event2 putvalues 0 none (p2) (p3) (p4) CabSignal -1 -1 endeventNie jestem pewien czy do działania potrzebne będą współrzędne czy można wpisać zera, na L61 przy ograniczeniach wpisywałem, ale chyba nie testowałem czy działa bez.

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Grudnia 2023, 20:18:02 »
Wszystko jest w porządku. Galicja_TMZ11781 nie ma żadnego rozkładu przypisanego na starcie. Jest to też bardzo roboczy scenariusz, robiony na prędce pod jakiegoś livestreama. W zakładce Galicja, jest scenariusz Galicja_poludnie. Tam są opisy i rozkłady.

12
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 17 Października 2023, 20:37:58 »
533MB za 40km to jest, bardzo dobry wynik. Bieszczadzki Zagórz waży koło 200-300MB, a obejmuje w najlepszej opcji z 10km, także wynik bardzo spoko. Jeżeli ilością detalu Tobie odpowiada, to tak musi zostać :)

13
Symulator / Odp: Stan torów (scenerii) i kwestia kibli.
« dnia: 06 Października 2023, 21:16:07 »
Na kibelki idealnie nadała by się Galicja, a.k.a. Bieszczady gdyby posiadały perony, oraz nowa część L61, gdyby była przejezdna i dostępna do pobrania (legenda głosi, że na 6 grudnia powinna się pojawić) :/ No ale Bieszczady możesz sobie obczaić mimo wszystko, bo nawet w takim stanie jak są aktualnie, deklasują większość Maszynowych scenerii ;)

14
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Września 2023, 22:02:20 »
Jeszcze jedna kwestia, zobaczcie czy aby nie macie wyłączonego Motion Blur'a (Rozmycie podczas ruchu, w starterze). Jeżeli jest wyłączony to włączcie i zobaczcie czy może wtedy odpali. Pamiętam, że był z tym problem, ale też kojarzy mi się, że było to naprawiane.

15
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Września 2023, 22:46:26 »
Bardzo prawdopodobne, że problemem jest grafika od AMD. Mogę jeszcze podrzucić inne shadersy: https://eu07.pl/userfiles/21553/shaders-r4.rar Może akurat na tym wystartuje, jeżeli nie to problem na ten moment pozostaje bez rozwiązania.

16
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.

Takie ściany na pewno miały by zaletę w postaci mniejszej zasobożerności, ale czy lepiej by wyglądały to już kwestia dyskusyjna. Pewne jest natomiast to, że w miejscu gdzie teren wychodzi wyżej niż tory, takie ściany nie mają racji bytu. Można je stawiać na płaskich połaciach i to, i tak w dalekiej odległości od torów.

17
Kolega wyżej dobrze mówi, z tym że nowej paczce jeszcze daleko do wydania. Trzeba ogarnąć węzeł Częstochowski oraz węzeł Kielecki pod względem sygnalizacji i sieci trakcyjnej, i dopiero będzie można szykować paczkę pod wydanie - czytaj: Raczej nie wcześniej niż za dwa miesiące.

Na ten moment nie zalecam pobierać, ani instalować wygrzebanej skądś starej paczki gdyż powoduje ona więcej problemów, niż generuje przyjemności z jazdy. Pozdrawiam serdecznie i wątek zamykam, żeby nikt tutaj nie śmiecił do momentu wydania nowej wersji.

18
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 20 Sierpnia 2023, 11:06:37 »
W nowej paczce już mam nadzieje, że nie ostanie się żadna dziura. Akurat ta w Nowym Sączu to już była z 3 razy naprawiana i niby wszystko jest git, a potem nagle znowu się gdzieś coś rozjeżdża xd

19
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 19 Sierpnia 2023, 18:17:06 »
Byłem pewny, że odpowiadałem na ten problem tutaj w wątku, ale jednak nie. Na tym dedykowanym Bieszczadzkim exe, trzeba mieć w starterze, w ustawieniach graficznych włączone opcje: "Cienie (shadery)" oraz "Dodatkowe efekty shaderów". Nie wiem z czego to wynika, a jakoś nie miałem nigdy czasu żeby się tego doszukiwać.

20
Pisze się, tłumaczy, jak krowie na granicy, a i tak nikt nie słucha...

Po pierwsze to:
Cytuj
Do osób które mimo wszystko skądś zdobyły paczkę ze scenerią: Instalacja jest niezalecana, gdyż psuje działanie scenariuszy na podstawowej, paczkowej Linii 61.

A po drugie:
Cytuj
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO (trochę mniej niż poprzednia) wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę oraz ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Dotyczy, w paczce nie został zawarty plik .sbt.

21
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 19 Lipca 2023, 16:36:41 »
Mogę ze swojej strony zaproponować kolejną opcje: pozbywamy się całej obecnej Częstochowy, a ja wtedy do swojej części (Towarowa, Mirów, Kucelinka + Tramwaje), dorabiam Stradom, Gnaszyn i Osobową całkowicie na nowo, z terenem, siecią, drogami i sygnalizacją. Byłby to dobry start do akcji reanimacji wschodniej części L61.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 21:21:40 »
Wszelakie, w głównej mierze znikające tekstury, ta opcja wraz z trybem konserwacji pamięci jest ostatecznością dla najpotężniejszych kartoflarzy gdy już nic nie pomaga, a podobno od jakiegoś czasu są domyślnie włączone. Wypadało by dodać jakaś wzmiankę w starterze przy zaznaczaniu kiedy tego używać i jakie może powodować problemy.

24
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:13:10 »
Pomysł ciekawy, ale raczej tylko jako podkładowy. Licencji danych z OSM raczej nie przeskoczymy w bezpośrednim wykorzystaniu w Maszynie.

Po wielokrotnym przeliczeniu współrzędnych i wypoziomowaniu nikt się nie doszuka ;)

25
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Czerwca 2023, 21:12:15 »
Wypakuj te shadery: https://eu07.pl/userfiles/21553/shaders-r4.rar i wtedy spróbuj odpalić. Jest duże prawdopodobieństwo, że pomoże.

26
Tak jak kolega wyżej napisał. Obecny system jest dobry. Problem leży w syfie w plikach i nieprzestrzeganiu standardów. Aktualnie dysponujemy paromaset includami, których połowa jest dublami drugiej połowy, przy czym co rusz trzeba dorabiać jakiegoś includa bo wiecznie czegoś brakuje.

Nie ma potrzeby wynajdować koła na nowo, wystarczy uporządkować obecne pliki, usunąć duble, dorobić brakujące warianty i schować to w końcu do jakiegoś folderu, bo jaki jest sens trzymania tego całego burdelu w /scenery...

27
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 09:16:01 »
A log i Errorsy są?

28
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 14:57:06 »
Siema!

Zapraszamy Was do pobrania nowej paczki! Od ostatniego wydania dużo się zmieniło, więc poniżej przedstawiamy w wielkim skrócie, jakich nowości możecie się spodziewać po ściągnięciu scenerii. Czekaliśmy specjalnie do wyjścia nowej paczki całościowej, abyście mogli scenerię ściągnąć „na świeżo".

1. Odpustynniamy odcinek Jasło - Zagórz. Praktycznie cały ten fragment linii 108 został już przez nas pokryty drzewami i krzakami. Do skończenia całości zostały około 3 kilometry. Staraliśmy się, aby dekorowane przez nas fragmenty nie były wyłącznie najbliższym otoczeniem torów, ale również tym dalszym. Sprawia to wrażenie, że sceneria jest pełniejsza i nie poruszamy się po kończącej się planszy, ale za horyzontem dalej „coś jest”. W wielu miejscach doszły również trawy.
2. Jasło, Krosno, Sanok i kilka mniejszych miejscowości otrzymały prawie skończony zestaw dekoracji. W to wchodzą zarówno podmienione budynki, jak i mniejsze dekoracje, takie jak ogrodzenia, znaki drogowe, czy słupy oświetleniowe. W miastach zostały zasiane również trawy.
3. Na odcinku Zagórz - Krościenko sceneria też powoli nabiera kolorów. Powoli zajmujemy się podmienianiem automatycznie wygenerowanych budynków z CityGML na modele zawarte w MaSzynie. Aktualnie możecie je zobaczyć w okolicach Leska, Ustrzyk Dolnych i Krościenka.
4. Powoli trwają również prace nad łączeniem linii 96 i 108. W Stróżach zaczęły pojawiać się rośliny.
5. Targowiska i Wróblik Szlachecki zostały przeniesione w czasie o kilka lat i wyposażone w sygnalizację kształtową.
6. Trwają prace nad poprawkami terenu na odcinku Zagórz - Krościenko, mające na celu dopasowanie go do torów.
7. Położone zostały tory na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (na razie bez profilu pionowego) razem z terenem.
8. Między Krosnem, a Sanokiem będziecie mogli obejrzeć prawie skończony układ dróg polnych i gruntowych, oraz asfaltowych o mniejszym znaczeniu. Aktualnie nie jeżdżą po nich samochody, ale znacząco urozmaicają one teren i przełamują monotonny krajobraz.
9. Sieć trakcyjna wisi już na 95% scenerii, pozostało dokończyć Jasło i Jasło Towarową

https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:23:39 »
Jedynym rozwiązaniem jest czysta instalacja Maszyny i po prostu nie instalowanie nowej Linii 61. Na ten moment jest na tyle popsuta, że celowo (między innymi z takich powodów) nie wróciła na serwery. Jak mnie kiedyś najdzie to poprawię i wrzucę na serwer.

30
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 15:36:12 »
Różni się tym, że została dodana obsługa PBRa (@MichauSto), efekt Bloom (@MichauSto), możliwość obrotu w 3 osiach w edytorze i różne pomniejsze bajerki (Dymy od Toprusa, ładniejsza mgła czy bieda-rzucanie kamerą na rozjazdach i łączeniach szyn).
Tamto załączone do paczki będzie wysypywać na większości scenerii poza Bieszczadami. Tutaj dostępna do pobrania jest nowsza wersja: https://eu07.pl/userfiles/21553/eu07-x64_2023-04-08-r1.rar Powinna odpalić się na niej każda sceneria.

Strony: [1] 2 3 ... 7