Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Czerwca 2020, 23:03:56 »
Wiadomo, dlatego też poczekam z ostatecznym "kulaniem traffki" najdłużej jak będzie trzeba. Teren już swoje waży, bo dobijam do 10MB a jaki to kawałek dopiero. Do Koniecpola myśle w 50-60 da radę się zamknąć.

2
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Czerwca 2020, 22:43:13 »
Jeżeli tylko będą widoczne, to będą wygładzone. Na razie dopóki nie zrobi się otoczenia będzie taka kanciasta siatka. Potem będzie wygładzana tam gdzie potrzeba i wyostrzana tam gdzie nie widać :) Teren przy torach jest dość mocno wykulany, więc ten odległy musi być zrobiony oszczędnie.

3
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Czerwca 2020, 22:14:41 »
Tam gdzie będzie się dało, tam będę kombinował. Pola będą na pewno, jakąś ściółkę do lasów się też zapoda.

4
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 26 Czerwca 2020, 20:31:52 »
Mam, zakupiłem za jakieś śmieszne pieniądze (coś koło 70zl) za całą trasę od Częstochowy do Koniecpola.
 
Simkol miał coś takiego opracowane. Dalej dawało gigabajty, ale było wyraźnie widać fazy gęstości w funkcji odległości.
To jeszcze trochę zabawy i coś by z tego mogło wyjść (najpierw trzeba by mieć takie sprytne narzędzie) :P

Edit: /27.06.2020/ Przybyło dużo terenu pomiędzy Kusiętami a Turowem. Na razie po jednej stronie torów. Później biorę się za drugą. Widokówka w załączniku :)
Edit: /28.06.2020/ Przybyło dużo terenu pomiędzy Kusiętami a Turowem. Tym razem druga strona torów.

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 26 Czerwca 2020, 15:14:43 »
Na samej górze jest odpowiedź ;) Heightmapa jest zbyt nie dokładna, równie dobrze mógł bym użyć siatki NMT-100, no i dużo roboty, żeby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Ewentualnie można jej użyć do zrobienia odległych Górek w tle. Przyspieszyć pracę mógł by jedynie, jakiś mądry skrypt do odsiewania siatki, który by optymalizował siatkę 1x1 w zależności od odległości od torów, ale wątpię, że jest coś takiego.

6
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 15 Czerwca 2020, 00:54:10 »
Dworzec na 200% będę robił w starym stylu, takim jakiego pamiętam z dawnych czasów, gdy z rodzicami chodziło się oglądać zielone lokomotywy.. Ten po modernizacji jest taki no, jak wszystkie inne dworce, chociaż, nadal wyjątkowy w swoim stylu (jeszcze).. Za jakiś czas w jego miejscu powstanie "coś" co nawet trudno mi jest nazwać, a wielokrotnie próbowałem :/

Wszystkie potrzebne zdjęcia chyba na razie mam, z resztą w razie czego, sam mogę sobie podjechać i obfocić co nie co. Jak będę czegoś potrzebował to się odezwę :)

Edit: /25.06.2020/ Turów nabiera już jakiegoś kształtu. Drut na całej stacji wisi, jeden z dwóch peronów już jest, latarnie też stoją (Trawa niby też jest, ale binarka nie usunięta, a już późno ;) )
Edit: Turów z trawką i kolejnymi duperelkami.

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 23:48:51 »
@Stele i @Cesky Kretek z tyloma zdjęciami i materiałami to Cz. Osobową zrobię na pewno.. Aż szkoda tego wszystkiego nie wykorzystać :) Tylko skończę najpierw teren :P
A projekt jest niezależny, ale w takim stopniu, że można go podpiąć pod istniejącą 61 i będzie jej przedłużeniem.

Przy okazji wrzucę najaktualniejszą szlakówke jaką posiadam :)

8
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 18:45:27 »
Planowałem stan na rok 2013/2014 czyli L61 po remoncie, Stradom bez przejścia podziemnego, a Wiedenka i Cz. Osobowa po staremu, z Jedynką na 160 jest taki problem, że jeszcze nie ma zdjęć satelitarnych z po przebudowie. Gdyby się pojawiły, a myślę, że będą gdzieś za rok, to stworzenie wersji mod. nie będzie jakimś wielkim problemem. Oczywiście Jedynka stoi druga w kolejce, więc najpierw Koniecpol/Kielce a dopiero potem wezmę się za tory na Zawiercie (chyba, że ktoś mnie ubiegnie, albo znajdzie się chętny do pomocy).

9
Na warsztacie / Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 12:46:39 »
Witajcie! W tym wątku będę opisywał pracę nad projektem CzWK + LK61 Częstochowa - Koniecpol - Włoszczowa (- Kielce).

Projekt ten powstaje w oparciu o edytor Rainsteda, 3DS Max-a i dane wysokościowe NMT-1x1m na podstawie których tworzę profile pionowe linii, oraz teren którego siatka jest odpowiednio optymalizowana w celu osiągnięcia jak najlepszych wrażeń wizualnych oraz jak najlepszej wydajności. Dodatkowo, żeby nie świeciło pustkami wstawione zostaną domki z CityGML które stopniowo będę starał się zastępować dedykowanymi obiektami (Jakby znalazł się chętny przy modelach to proszę śmiało pisać :) ).

Stan prac:
L1: Częstochowa Osobowa - Poraj - Zawiercie - Tory leżą na poziomie z danych NMT 100, w najbliższym czasie zostaną doprecyzowane, sygnalizacja tylko w Poraju, sieci brak.
L61: Cz. Stradom - Koniecpol - Tory leżą na właściwym poziomie, sygnalizacja jest na całym odcinku, sieć trakcyjna wisi do Turowa.
L61: Koniecpol - Włoszczowa - Tory do Żelisławic na poziomie 0.
L155: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacji brak jedynie na Mirowie. Drut wisi do wlotu na Mirów.
L701: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacja jedynie przy podg. Kucelinka, drut wisi od podg. Kucelinka do Cz. Raków
L702: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacji i drutu brak.
L703: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacja jedynie przy podg. Kucelinka, drutu brak.

Teren po części gotowy na odcinku Stradom - Kucelinka - Kusięta
Sceneria została podpięta do istniejącej już części L61, przejazd pomiędzy, możliwy po każdym torze.

PS. Góry kiedyś skończę :)

10
Rainsted / Odp: Czemu rainsted od 20.01 nie działa poprawnie
« dnia: 12 Czerwca 2020, 14:20:41 »
A mógł byś podrzucić tutaj plik textures.txt jakiegoś pojazdu którego nie możesz wybrać?

11
Rainsted / Odp: Czemu rainsted od 20.01 nie działa poprawnie
« dnia: 12 Czerwca 2020, 14:13:10 »
Ostatnimi czasy, rainsted gubi wpisy do textures o rozszerzeniu .mat. Nie wiem czy to przez jakąś aktualizacje, czy coś. Żeby to naprawić powinno wystarczyć zaciągnięcie z repo pliku textures.txt z katalogu dynamic. Jeżeli nie pomoże to trzeba każdy plik textures z każdego folderu pojazdu pobierać ręcznie, ewentualnie reinstall paczki.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 13:06:04 »
Cytuj
Z Rainsteda powoli rezygnujemy, na rzecz nowego startera. Jedyne do czego używam Rainsteda to edytor scenerii.
Kto rezygnuje, ten rezygnuje, jak się człowiek przyzwyczai to nie tak łatwo się przesiąść. Nie zapominajmy również, że Rainsted to jest aktualnie JEDYNY sensowny edytor, a szansa na dogadanie się z Ra, żeby przerobił kodowanie jest bardzo mała. Jeżeli istnieje sposób, żeby to obejść i są chętni do przepisania skryptów to można próbować, jeżeli nie to bym nie ruszał skoro działa :P 

13
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 18 Maja 2020, 18:11:03 »
Cytuj
...a przykładowo Ty jako ktoś z konkurencji...
Bardziej mi chodziło o Tedeka i inne "symulatory", niż o wyścigi ;)

Cytuj
Chciałem plik RSF żeby dociągnąć do Radomska, jako że nikt chcę :P.
Do tego nie jest potrzebny plik RSF danej trasy. Owszem, o ile łatwiej by było zrobić to na jednym projekcie, ale nie jest to konieczne. Kładziesz u siebię tory w zgodności z mapą i danymi wysokościowymi. Dociągasz mniej więcej do miejsca gdzie się kończą te na istniejącej trasie i wprowadzasz istniejące już tory do edytora za pomocą współrzędnych. Przy łączeniu Cz. Osobowej z Cz. Towarową zeszło mi gdzieś z 20minut, a poza różnymi podsypkami nie widać, że było łączone.

14
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 18 Maja 2020, 17:45:59 »
A gdzie jest plik RSF do linii 61? Jeżeli Ra robił, to mam nadzieje iż używał własnych narzędzi...
U niego na dysku :P Mało kto udostępni ci plik źródłowy do czegoś nad czym siedział parędziesiąt godzin, a przykładowo Ty jako ktoś z konkurencji wyeksportujesz sobie trasę w 10 minut i podpiszesz się własnym nazwiskiem.

Cytuj
(no i jak umieć, jak edytor rainsted nie ma zrozumiałego interfejsu),
Z każdej strony te same zarzuty wobec rainsteda :P Są poradniki dzięki którym opanowanie całości zajmuje parę godzin, sens tego wszystkiego w interfejsie przychodzi z czasem, im bardziej zagłębisz się w tworzenie trasy, tym przyjemniej i szybciej będzie Ci się robić. Oczywiście program ma swoje wady, ale z czasem się do nich przyzwyczajasz i nie zwracasz na nie uwagi


15
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 16 Maja 2020, 10:30:06 »
Cytuj
Tak z ciekawości zapytam, czy linią nr 1?
Przez węglówkę. Wiedenkę do Zawiercia ja robię.

16
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 16 Maja 2020, 00:51:51 »
Jeden ciągnie do Katowic, @Ra miał ciągnąć do Opola, a ja ciągnę do Koniecpola (Kielc) i Zawiercia, Planów jest bardzo dużo, chętnych do roboty mniej, a tych co mają i chęci, i czas, jest jak na lekarstwo. Zobaczymy co wyjdzie z moich planów. Tory już leżą, do Zawiercia i Julianki, a na poziomie są do Myszkowa i Turowa (Z dokładnością do max 15cm :>) Teren powstaje na bazie siatki 1x1m, a ze wczytanymi domkami z CityGML'a daje (moim zdaniem) kozacki efekt. Jeszcze żeby dało się to naprędce o teksturować :P Założę w najbliższym czasie osobny wątek dla tych wypocin.

PS. Do gór jeszcze wrócę ;)

17
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 15 Maja 2020, 16:15:07 »
Cooo?? Od kiedy w L61 są tory aż do Zakopca? Jasny gwint, tyle przegapiłem i zdublowałem połowę roboty :/

18
Może być ciężko, wątpię, że Ra trzyma gdzieś starsze wersje, a nawet jeśli to ciężko w tych czasach o działającą L61 :P Poczekamy zobaczymy co będzie dalej i czy życia starczy :/

19
Inne niekolejowe / Odp: Jaka karta graficzna ??
« dnia: 13 Maja 2020, 17:15:02 »
Budżetowo to można i 750ti zakupić, na wymyślnych ustawieniach z bajerami z Reshade'a daje rade i te 30klatek jest :)

20
Log i errors poprosimy :)

21
Tabor / Odp: Jak podnieś pantografy? EN71AKŚ-100
« dnia: 03 Maja 2020, 19:21:17 »
Czemu do AKŚ Ra jest podpięty AKŚ Rb i dalej nic niema? Czy to pokazuje ostatni pojazd w składzie?

22
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 09:39:42 »
U mnie się nie włącza :P Pojawia się logo i tak sobie świeci nawet przez 3 godziny. Na czystej paczce 20.01 działa bez zastrzeżeń, a po wrzuceniu dziadostwa w postaci plików z edytora rainsted, Gór i trupotaboru już się nie włącza.

Edit: Problem rozwiązany, winnym okazał się nie zamknięty komentarz wieloliniowy w pliku .scn

23
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 20:55:03 »
Szczerze to sam nie wiem jeszcze, myślałem żeby do od Kamiennej Góry do Wysokiej była sieć, ale co z tego wyjdzie, ciężko powiedzieć :P

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 13:46:39 »
Już śpieszę z odpowiedziami :) Otóż Suchowola Jezioro ma być stacją obsługującą pociągi osobowe i wakacyjne, umieszczoną w takim miejscu że gdzie indziej, a już na pewno dłużej się nie dało. Max 10 wagonów + lok. Na najdłuższym. Pozostałe 2 na 5-6 wagonów. Od biedy można tam na najdłuższym zmieścić rumuna z 17 węglarkami. W każdym razie, dłużej się nie da, taki mamy klimat.
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.
Pracę są w toku, a takie błędy będą się zdarzać aż do wszycia podtorza z rowami w teren. Na wydaniu publicznym już takich błędów nie będzie ;)

25
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:14:48 »
Taka sytuacja...

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:07:16 »
Będą modułowe :)

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 01:39:11 »
Bałtykowa wersja skończona, aż się błyszczy... Wieczorem biorę się za kolejną - tym razem metalową konstrukcję
Edit: Dzięki @matek123, na pewno skorzystam :)

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 23:46:37 »
Pierwsza kładka już się robi. Mam tylko nadzieję, że nikt do czasu wydania się na tych klocach starych nie pozabija :/

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 20:18:03 »
To jest jakiś gotowiec czy ulep na potrzeby scenerii? Jak gotowiec to mogę coś pogrzebać :)

30
Na warsztacie / Odp: Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 01 Kwietnia 2020, 10:39:19 »
Czyli opcja zrobienia "lusterka" na mokrym asfalcie aktualnie nie wchodzi w grę? Czy jest jakieś szamyństwo? :P

Strony: [1] 2 3 ... 6