Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - danielek

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 24 Sierpnia 2022, 21:58:28 »
U mnie po włączeniu Startera wyświetla się komunikat "Brak informacji o wagach ładunków. Możliwa błędna instalacja symulatora." W załączeniu errors i log.

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 12:22:58 »
Przebrnąłem proces instalacji, po wypakowaniu wszystkich potrzebnych plików i uruchomieniu startera, po przejściu do logowania scenerii program zamyka się. W załączeniu log.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 11:20:15 »
U mnie nie odpala się starter, ponieważ wyświetla się błąd: "Nie znaleziono punktu wejścia procedury glfwlnitHint w bibliotece ...\eu07.exe"

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 21:12:10 »
Witam,
Zainstalowałem starter i mam następujący komunikat błędu: "Cannot open file "". Nazwa pliku, nazwa katalogu, lub składnia etykiety woluminu jest niepoprawna".

5
Pomoc doraźna / Odp: Rozmyte tekstury
« dnia: 07 Listopada 2021, 12:50:04 »
Pomogła zmiana ustawień w sterowniku na jakość, teraz wszystko jest w porządku. Panowie dziękuję za pomoc!

6
Pomoc doraźna / Odp: Rozmyte tekstury
« dnia: 07 Listopada 2021, 11:08:04 »
Filtrowanie anizotropowe a nie multisampling...
Ok, a gdzie to można ustawić, ponieważ w starterze nie widzę tej opcji.

W załączeniu log.txt z przejazdu na odcinku Wolica - Wolica Zdrojowa.

7
Pomoc doraźna / Odp: Rozmyte tekstury
« dnia: 06 Listopada 2021, 23:59:51 »
Witam,
Od pewnego czasu zauważyłem rozmyte tekstury obiektów i pojazdów. Aktualizacja sterowników karty graficznej niestety nie pomogła.
Sprzęt: Asus Nitro 5
Karty: Intel(R) UHD Graphics 630
NVIDIA GeForce GTX 1650.

Ustawienia startera domyślne.

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Października 2021, 21:13:24 »
Link do najnowszej wersji jest w pierwszym poście i tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28996.msg545695.html#msg545695


Niestety link nie działa.

Działa jak najbardziej. Odnosi się do postu z linkiem do paczki ze scenerią. Albo cofnij się do pierwszego postu.

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 15 Października 2021, 16:49:32 »
Ale na szlaku to tylko dla osygnalizowania przeszkody przejezdnej poniżej 10km/h, a tutaj są roboty, wiec za ostatnim rozjazdem kierującym na tor w osi toru z obu posterunków.

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 05 Września 2021, 14:39:26 »
W wielu miejscach wskaźnik W6a powinien być zastąpiony wskaźnikiem W6b. Tym bardziej, kiedy dochodzi do tylu zdarzeń na przejazdach.
Stosowanie wskaźników W6a i W6b jest określone w instrukcji Ie-1, najprościej rzecz ujmując tam gdzie przejazd jest uzależniony od zamknięcia rogatek i podania sygnału zezwalającego to W6a, w pozostałych przypadkach W6b czyli na szlaku B, C, D obligatoryjnie W6b.

11
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 03 Września 2021, 23:36:42 »
Witam,
330120 przejezdny.
- W Jerzyniankach km 35,200 napęd zwrotnicowy wchodzi w tor;
- Ograniczenie doraźne Jerzynianki - Kujacin obok miejsca robót brak osygnalizowania na gruncie;
- Wskaźniki W6a i W6b niedostosowane do najnowszej Ie-1 (czyli przejazdy uzależnione od urządzeń W6a a nieuzależnione W6b) +++ poprawione @M
- W Dębicy Towarowej otwarte rogatki. +++ poprawione @M

12
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 14:32:24 »
Super 👌, robota perfekcyjna. Mam pytanie czy myślałeś o wstawieniu kamer na przejazdach obsługiwanych z odległości i np. kamer na międzytorzu w celu stwierdzania końca pociągu? Brakuje trochę takich detali np. w Żernikach od strony Skwarek, gdzie nie ma posterunku i praktycznie dyżurny ruchu nie ma jak stwierdzić skp.

13
Trasy / Odp: td - mini
« dnia: 16 Maja 2021, 10:08:23 »
Właśnie chciałem wyciąć i zrobić bez tła, chyba dużo lepszy efekt.

14
Trasy / Odp: td - mini
« dnia: 16 Maja 2021, 09:33:26 »
Tak, ale chodzi mi o tło otoczenia, żeby ściana była biała, ponieważ teraz jest niebieska. Kombinowałem trochę z usuwaniem tła, ale zawsze gdzieś zostaje kawałek niebieskiego.

15
Trasy / td - mini
« dnia: 15 Maja 2021, 23:24:21 »
Witam!
Mam pytanie, czy istnieje możliwość zmiany tła w td mini z niebieskiego na białe? Chciałbym pobawić się trochę w tworzenie i wycinanie a ciężko jest pozbyć się tła z małych elementów.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Czerwca 2020, 13:08:13 »
U mnie zjadło TOP-y do przejazdów.

17
Uruchamianie Symulatora / Odp: Błąd rainsted?
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 15:45:34 »
Witam,
Od pewnego czasu po kolejnym włączeniu symulacji bez ingerowania w zmianę ustawień, pojawił się problem ze sterowaniem nastawnika jazdy za pomocą kółka myszy. W pliku "eu07_input-mouse" posiadam następujący wpis: "wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease". Jedynie sterowanie kółkiem myszy jest możliwe przy wciśniętym klawiszu alt, czyli aktywnym kursorem myszy do obsługi kabiny myszą. Po wyłączeniu przycisku alt, brak możliwości sterowania kółkiem myszy.

18
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 20:07:49 »
Odnośnie braku możliwości obsługi scrollem myszy, to nastawnik daje obsłużyć się myszą tylko w przypadku wciśnięcia klawisza alt.

19
Rainsted / Odp: Problem z 20.01...
« dnia: 22 Stycznia 2020, 17:23:54 »
Czy masz plik eu07_input-mouse.ini o treści:
wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease

Tak jest taki wpis, wczoraj działało bez problemu.

20
Rainsted / Odp: Problem z 20.01...
« dnia: 22 Stycznia 2020, 17:09:51 »
Witam,
U mnie padło sterowanie myszą tj. pokętłem,kombinowałem z shift+ctrl, ponieważ znalazłem coś o tym w problemach przy poprzednim exe, ale nic nie pomogło.
// ustawienia (w nawiasie wartości domyślne, gdy nie ma wpisu)

sceneryfile td.scn      // domyślny plik ze scenerią, chyba że w linii komend będzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424-TV    // domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba że w linii komend będzie: -v vehiclename

// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width  1920                     // (800) szerokość ekranu
height 1080                     // (600) wysokość ekranu
fullscreen yes                  // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5              // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0                   // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6                  // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no                // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no                        // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0                  // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888                // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0                    // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl                         // (pl) język dla napisów
fieldofview 45                  // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255       // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
input.gamepad yes               // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont yes                     // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5                // globalna głośność dźwięków
sound.volume.radio 0.75         // mnożnik głośności radiotelefonu
screenshotsdir screenshots      // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart yes              // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
movelight 0                     // numer dnia w roku dla obliczeń astronomicznych i pogodowych; 0 - synchronizacja z kalendarzem systemowym

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no                         // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192                     // (1192) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1                         // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes                              // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds                          // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0                         // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8                  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7                         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal         // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes                             // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 150 300             // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2                        // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer legacy                    // (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes                         // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes                  // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no                    // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no                     // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920              // Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080             // Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes               // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes                    // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30                // Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes                  // (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1             // (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes       // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.smoke yes                           // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1                    // (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu

// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no            // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes        // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes      // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes        // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes        // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no           // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes            // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 0           // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no         // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji

//parametry przejsciowe
scalespeculars yes      // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 23:37:08 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne
wyłączenie scenerii.
Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.

Niestety zmniejszone już nawet poniżej wartości domyślnej i dalej wywala.

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 16:21:58 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne wyłączenie scenerii.
Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 14:35:50 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne wyłączenie scenerii.

24
Tabor / Odp: Elfy problem
« dnia: 28 Listopada 2019, 21:56:01 »
Cześć,
Który plik odpowiada za wyświetlacze (monitory w kabinie) w elfie, kombinowałem z paczką, próby zabawy z repo i podmianą plików. Nie mam radia, ani żadnych wyświetlaczy. Z góry dzięki!

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Października 2019, 22:06:19 »
Przeważnie przy szopie jest punkt kontrolny gdzie zatrudniony jest nastawniczy spółki np PKP Cargo, (podbija kartę pracy) woła się „Kontrolny... z 18 na pociąg taki a taki” i on uzgadnia dalszą jazdę z dyżurnym PLKi.

26
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 07 Października 2019, 11:54:26 »
U mnie też wywala scenerie podczas ładowania, log w załączeniu

27
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 21 Sierpnia 2019, 12:40:36 »
Naciśnij lewy alt. Też miałem takie problemy na 19.04 i nastawnik pod kółkiem myszy działał tylko, gdy kursor był na ekranie

Faktycznie po sprawdzeniu kółeczko myszy działa z włączonym altem tylko. Czy da się to jakoś rozwiązać? Przy włączonym alcie ciężko poruszać się po kabinie.

28
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 23:10:55 »
Niestety na starej wersji wszystko jest ok. We wszystkich pojazdach, w których opcja sterowania kółkiem myszy jest dostępna w wersji 19.08 u mnie to nie działa, jeżeli na klawiaturze numerycznej użyje klawiszy +/- nastawnik działa.

29
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 21:22:50 »
W EN62 nie można sterować nastawnikiem jazdy kółeczkiem od myszy.

30
Tabor / ELF
« dnia: 07 Maja 2019, 15:41:18 »
Witam,
Po ostatniej aktualizacji Rainsted 19.4.143.14494 podczas jazdy wyświetlana siła nastawnika w % nie zmienia się płynnie od 0 do 100% tylko "skacze" co ok 15% a całe otoczenie zmienia się płynie, pozostałe manometry i prędkościomierz działają prawidłowo. Wcześniej siła o której wspomniałem również zmieniała się płynnie.

Strony: [1] 2 3 ... 10