Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hosearcadio

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Przewóz roweru w PKP INTERCITY.
« dnia: 13 Maja 2013, 20:55:19 »
Jadąc we wrześniu z Poznania do Białegostoku sprawdzając w rozkładzie internetowym i pytając się w informacji na dworcu głównym dowiedziałem się, że pociąg obsługujący to połączenie posiada wagon z przedziałem do przewozu rowerów. Zaplanowaliśmy, więc wycieczkę w 6 osób z rowerami, kupiliśmy bilety i się dowiedzieliśmy na peronie, że w tym pociągu rzadko kiedy zdarza się przedział na rowery. W rozmowie z panem konduktorem dowiedzieliśmy się, że nawet w informacji na dworcu nie mają dokładnych danych o pociągach i należy sprawdzać rozkłady tradycyjne (drukowane).
Jednak na całe szczęście konduktor był bardzo uprzejmy. Pozwolił nam umieścić rowery w wejściu ostatniego wagonu, przy czym dwa mogliśmy włożyć do ubikacji. Dodatkowo aby nikt ich nam nie ukradł zamknął drzwi po obu stronach wagonu.

Swoją drogą w regulaminie przeczytaliśmy wtedy, że w razie braku odpowiedniego przedziału istnieje możliwość przewozu rowerów w pierwszym wejściu pierwszego wagonu i ostatnim wejściu ostatniego wagonu, ale nie przypominam sobie aby był tam zapis o maksymalnej liczbie rowerów. Za to był dopisek, że konduktor ma prawo nie zgodzić się na taki przewóz :/

2
Wiem, że nie do końca może w temacie będzie to pytanie, ale...
W przypadku pojazdów samochodowych jest wymóg by były one wyposażone w gaśnicę, koło zapasowe, trójkąt ostrzegawczy oraz apteczkę. Czy są też jakieś wymogi dotyczące wyposażenia, które musi się znaleźć w lokomotywie? Jeżeli tak to jakie przepisy to wskazują?

Regulamin, zakazy, pkt 16, obowiązki, pkt 10. Bocznica.
adsim

3
Ciekawe ile taka podróż trwa, bo jest tylko napisane, że przy transporcie morskim trzeba oczekiwać co najmnije 45 dni

4
Mam znajomego, który pracuje w Kuehen Nagel w Gądkach pod Poznaniem. Firma zajmuje się m.in. sprowadzaniem kontenerów. Niestety, większość tranzytu z Gdyni/Gdańska do Poznania odbywa się po drogach, mimo iż firma posiada odpowiednią infrastrukturę do podjęcia kontenerów z wagonów.
Z tego co wiem, to K+N chciała by sprowadzać kontenery pociągami, co jest tańsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Jednak problem stanowi ponoć problem z dogadaniem się z PKP apropo dostępu do torów i taboru. Nie znam szczegółów, studiuję logistykę i mam styczność z wieloma osobami, które podkreślają, że głównym problemem, który uniemożliwia przerzucenie "tirów na tory" jest właśnie kontakt z PKP.

Jeszcze się wypowiem o kompetencjach pracowników UTK. Wyobraźcie sobie moje zażenowanie, gdy wpierw napisałem, potem zadzwoniłem, aby uzyskać jakichkolwiek informacji na temat przewozu materiałów niebezpiecznych koleją, po skierowaniu mnie ponoć do odpowiedniej osoby, która się tym zajmuje, dowiedziałem się, że...on nie do końca wie jakie uregulowania prawne dokładnie dotyczą takich przewozów i (tu cytat): "szczerze mówiąc, nie wiem gdzie mógłbym Panu to sprawdzić".

5
A czy dobrze rozumiem, że COFIT to ogólna umowa międzynarodowa, natomiast SMGS to "umowa" pomiędzy Europą a państwami "wschodu" (Polska, Białoruś, Ukraina, Rosja itp)?

6
Przepraszam za post pod postem, ale chciałbym odświeżyć tę dyskusję.

Mianowicie musiałem zmienić temat swojej pracy i zamiast pisać o przewozie materiałów niebezpiecznych drogą lądową w Polsce, piszę o przewozie międzynarodowym. Dlaczego? A no dlatego, że nawet pracownicy UTK mają problem z interpretacją przepisów obowiązujących w transporcie międzynarodowym i krajowym, mniejsza o to.

Czy potrafi mi ktoś wytłumaczyć czym się różnią umowy COFIT od SMGS? W obu są zawarte przepisy o przewozie materiałów niebezpiecznych. Są to odpowiednio RID i Załącznik 2 do SMGS. Oba dokumenty są słowo w słowo, punkt w punkt identyczne. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest relacja między oboma umowami. Potrafi mi ktoś to wytłumaczyć?

7
Bieżące kolejowe / Odp: Koszt utrzymania lokomotywy
« dnia: 09 Lipca 2012, 21:22:19 »
Ja bym najpierw zapytał co decyduje o "lepszości" transportu?
Środka transportu nie da się określić czy jest lepszy czy gorszy. Zawsze się wybiera bardziej optymalną wersję.

@Siecool Dzięki za podanie konkretnych Dzienników Ustaw. Na pewno do nich zajrzę, bo o ile książki o tematyce ADR'owskiej są, to z tymi o RID, a także COFIT jest ciężko.

8
Dzięki za odpowiedź, która mi dużo dała, bo do tej pory myślałem, że RID jest częścią SMGS, a nie COTIF.
Rozumiem, że dla transportu materiałów niebezpiecznych koleją w Polsce, przyjmuje się postanowienia RID, których nowelizacje pojawiają się w Dzienniku Ustaw? Czy jest jeszcze jakiś "dokument" będący czymś w rodzaju aktu prawnego dotyczący przewozu tych materiałów? W transporcie drogowym, oprócz konwencji ADR, obowiązuje kilka zapisów zamieszczonych w Kodeksie Drogowym. Czy w przypadku transportu kolejowego też coś takiego istnieje?

Natomiast przepisy unijne, z tego co się orientują, nie tyczą się jako tako transportem materiałów niebezpiecznych, tylko bardziej składowania i obchodzenia się z nimi, pozostawiając gestie przesyłowe konwencjom ADR i RID.


9
Nie chciałbym zaczynać nowego wątku, bo właściwie byłby on podobnie zatytułowany.

Pisze pracę licencjacką na temat transportu materiałów niebezpiecznych w transporcie lądowym i mam w związku z tym dwa pytania:
1) w przypadku transportu drogowego obowiązuje konwencja o ADR, w transporcie kolejowym RID. W momencie gdy np. kontener trafia z tira na wagon rozumiem, że zaczynają obowiązywać przepisy odnośnie kolei?
2) czy ktoś z Was orientuje się może, czy RID jest częścią SMGS, jest jej dodatkiem czy załącznikiem do tej umowy?

Poza tym czy potrafiłby ktoś podać jakąś literaturę, w której mógłbym poczytać właśnie o przewozie materiałów niebezpiecznych transportem kolejowym? W przypadku umowy o ADR nie ma z tym problemu, ale z koleją jest inaczej :/

EDIT: czy oprócz wyżej wymienionych umów oraz rozporządzeń Ministra Transportu oraz Infrastruktury obowiązują jeszcze jakieś przepisy regulujące transport materiałów niebezpiecznych?

Strony: [1]