Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kronika13

Strony: 1 [2]
31
Bieżące kolejowe / Odp: Zarząd PKP do dymisji
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 21:54:15 »
Tak, tylko że "latać", nawet OLT, w porównaniu z "jechać" koleją to żadna frajda ;-)

32
Bieżące kolejowe / Odp: Zarząd PKP do dymisji
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 12:25:50 »
Przypuszczam, że co zrobić, nie jest tak trudne do ustalenia, największym problemem będzie, jak zwykle, przebicie się przez biurokratyczne meandry organizacji przetargów na wykonawstwo konkretnych projektów.

33
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 11:57:02 »
Według mnie polski system emerytalny nie uległ zapaści z powodu niżu demograficznego. Uległ zapaści z powodu braku rzetelnej i uczciwej kontroli nad przyznawaniem rent, który to brak swego czasu zaistniał. Permanentne istnienie KRUS-u też prawidłowemu funkcjonowaniu ZUS nie pomaga (i nietrudno odpowiedzieć sobie dlaczego). Może w ogóle system emerytalny powinien być oddzielony od rentowego, by zapobiegać na przyszłość takim nadużyciom? - nie wiem, ale chyba warto pokusić się o odpowiedź na to pytanie. W każdym razie forsowanie w mediach czy przez quasi-ekspertów obecnego rządu opinii, że dzisiejsi emeryci są pasożytami, że pracują na nich młodzi, jest mocno niesprawiedliwe i nie w porządku. Jest to po prostu kłamstwo i jako takie szkodzi wszystkim, nie tylko emerytom.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 11:46:40 »
Chciałabym dać do przemyślenia kolejną sprawę, wynikłą w toku dyskusji zawartej w niniejszym wątku. Otóż jaka jest skuteczność, a co za tym idzie zasadność konstruowania zabezpieczeń, zabezpieczeń do zabezpieczeń i kolejnych zabezpieczeń do zabezpieczeń (SBL -> urządzenia kontrolne typu nawigacja satelitarna -> drugi poziom komputerowej kontroli nastawni, etc, etc.), skoro zabezpieczenia robią z nas dzieci zamknięte w kojcu, uparte, brojące, szukające dróg obejścia szczebelków i bramek. Jedna różnica: dzieci, przynajmniej w teorii, dorastają. Ludzie dorośli powinni umieć sami czuwać nad swoim bezpieczeństwem, zamiast beztrosko ignorować zakazy i obostrzenia. Nie chodzi mi absolutnie o to, by nie posiłkować się techniką, ale powinna pełnić ona jednak rolę pomocniczą. Jeśli coś się wykonuje rutynowo, nie myśląc - do wypadku może dojść zawsze.

35
Jeśli ideą jest zobaczenie przez maszynistę z drugiej strony innego koloru, to może by zastosować… niebieski? Niebieskie światło umieszczone na czole. Przyznam, że nie wiem, jak to będzie wyglądać z daleka w nocy. Za to niebieskie LEDy powinny mieć wystarczającą skuteczność do przebicia się przez trójkąt. No i na szlakach nie ma tego koloru.
Hmmm... od razu uruchamia mi się odruch skojarzeniowy z Tm, więc może to byłby dobry pomysł? Ostrzegawczy charakter jest. Obawiam się natomiast wpływu warunków pogodowych na "czytelność" widzianej barwy światła dla mechanika - tak jest ze światłem białym.

36
Koledzy, temat wątku brzmi: "Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów". Chciałabym więc namówić Was do zostawienia na boku domniemań co do Szczekocin, w miejsce tego spróbujcie odpowiedzi na pytanie, jakie będą skutki wprowadzenia zalecenia?... Czy tylko pozytywne, czy może... jakieś wcale nie takie "oczywiste" i jasne na pierwszy rzut oka? Może mała "burza mózgów"?
Pozdrawiam :)

37
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 27 Marca 2012, 15:21:57 »
Wybrałabym opcję pierwszą, gdyby nie jedno "ale". Otóż... im dłuższy czas zbierania składek, tym: 1. większy kapitał, co = więcej chętnych na rozkradzenie. Co robi ZUS?... Właśnie to. 2. większa szansa na trafienie się jakiegoś kryzysu, okresu gospodarczej destabilizacji i tego, że moją składkę pochłonie jakaś ekonomiczna "pułapka". Tym większa także szansa na destabilizację polityczną i coraz głupsze pomysły polityków, wszelkiej maści reformatorów systemu socjalnego. To też dzisiaj widać jak na dłoni. Nie potrafię się pogodzić ani z jednym ani z drugim, niestety.

38
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 27 Marca 2012, 15:07:51 »
Chyba nie powinnam się przyznawać... Ale co mi tam: technik ekonomista na stanowisku urzędniczym w oświacie (faktycznie jako z-ca kierownika administracyjnego i sekretarza szkoły. Łączny staż pracy - 14 lat.
Marzenia o pracy na kolei spełniam, jak widać, wirtualnie i w godzinach nadliczbowych ;-)

39
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« dnia: 24 Marca 2012, 19:04:34 »
Cytuj
Z tego co wiem, okoliczności wypadku były nieco inne: pośpieszny "Silesia" wpadł w tył osobowego, stojącego w peronie. Zeznania co do widzianych sygnałów obu maszynistów były sprzeczne, mechanik z osobowego mówił o S1, z pośpiesznego, że miał sygnał "droga wolna", jechał więc ze sporą prędkością.
Przeczytaj dokładnie to co wyżej napisałem, pomyśl i dopiero później napisz. Wymieniłem jedną z nieprawidłowości, którą stwierdzono, a nie zasadniczą przyczynę wypadku. Przykład może wprost nie dotyczy wątku, ale świadczy o bardzo ważnym znaczeniu łączności radiowej.
Cytuj
Nie, była to awaria semafora wyjazdowego V12. Już po ukończeniu robót.
Hmm..ale dalej nie wiemy dlaczego został podyktowany rozkaz N i po co został jeszcze do tego podany zastępczy?
Jeśli chciałeś uzasadnić wagę łączności radiowej, zwłaszcza w niekorzystnych warunkach pogodowych - wszystko w porządku, ale okoliczności wypadku podałeś niezgodnie z faktami, łatwo było je sprawdzić. Nie napisałam swojej uwagi, by się czepiać Ciebie, lecz zauważ, że pośpiech (tego dnia pociąg ów miał spóźnienie) prowadzącego "Silesię" okazał się zgubny, gdyby skonsultował co widzi przez radio, do wypadku pewnie by nie doszło. To samo mamy na myśli?

40
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« dnia: 23 Marca 2012, 20:31:08 »
Jeden z przykładów z historii XXw. Poranek 20.08.1990r. w okolicach p.o. Warszawa Ursus. Pociąg pospieszny ze Szklarskiej Poręby zatrzymał się przed ostatnim sbl, wskazującym sygnał ,,Stój" przed stacją Warszawa Włochy. Maszynista pociągu nie nawiązał łączności z posterunkiem ruchu, nie pytając o powód wyświetlenia sygnału ,,Stój". Po krótkim postoju uruchomił pociąg i po osiągnięciu prędkości ok. 15 km/h poczuł silne uderzenie ,,od tyłu".
Z tego co wiem, okoliczności wypadku były nieco inne: pośpieszny "Silesia" wpadł w tył osobowego, stojącego w peronie. Zeznania co do widzianych sygnałów obu maszynistów były sprzeczne, mechanik z osobowego mówił o S1, z pośpiesznego, że miał sygnał "droga wolna", jechał więc ze sporą prędkością. Skutek? 16 osób zabitych (przeważnie z ostatniego wagonu) i ok 50 rannych. Byłoby tak, gdyby prędkość wynosiła tylko 15 km/h?

41
Zmieniłam paczkę z TGA na DDS - pomogło, ale niewiele. Dało się uruchomić tylko td. Wypróbowałam jeszcze parę podpowiedzi, ale dopiero zmiana karty graficznej (na NVidia GeForce GT 430 ;-) ) rozwiązała wszystkie problemy. Proszę o zamknięcie wątku.
Pozdrawiam.

Zamykam.
Quark-t

42
Przez kobietę, tyle że mającą dość ciemną barwę głosu :P Konkretnie przeze mnie.

43
Ja również współpracuję z Tomkiem, z tego co wiem, to przepuszcza plik w formacie np MP4 przez krótkofalówkę (?) - technicznie nie wiem jak to wygląda, chcesz wiedzieć, to go zapytaj ;-) Ja mu przesyłam stenogramy nagrane dyktafonem. Wstępne efekty pracy wyglądają tak jak w załączniku.
Pozdrawiam.

44
Pamiętam, że przez lata W-wa Zachodnia to było kuriozum w postaci "ciągów" do Sochaczewa czy do Grodziska. Co "ciąg", gdzie ciąg, wór na plecach?... Początki zapowiedzi urywane są permanentnie, do dzisiaj, bo słyszę to nawet w pobliżu przejść na perony, idąc na autobus.

45
Tabor / Odp: TGA czy DDS?
« dnia: 14 Marca 2012, 16:40:47 »
Testowałam i TGA i DDS, na mojej (dość kiepskiej...) Intelce 965 różnica jest wyraźna na korzyść DDS - symulator uruchamia się szybciej, scenerie wyglądają lepiej już na pierwszy rzut oka, jazda jest płynniejsza, polecam więc DDS zwłaszcza, jeśli sprzęt starszy czy po prostu słabszy.
Pozdrawiam.

46
Dziękuję wszystkim za sugestie do wykorzystania (przede wszystkim o paczce DDS), dam znać jak wypróbuję, może to jednak potrwać (zajęcia zawodowe, weekend właśnie minął) więc proszę o cierpliwość - nie jest tak, że coś zignorowałam.
Pozdrawiam

47
To nie był pokaz slajdów w pełnym słowa znaczeniu. Wszystko reagowało, ale wolno, no i wyraźną różnicę zaobserwowałam w obrazie pracy nastawnika, kręcił się skokowo, a nie płynnie, jak widziałam na filmach innych użytkowników MaSzyny. Działo się tak do momentu załączania styczników (kilka pierwszych kliknięć [Num +]), po tym każda misja przestawała reagować na komendy. Koło nastawnika się kręciło, lecz lok nie ruszał. Po chwili (maks. 10 sek.) sceneria nieruchomiała już kompletnie, kontrolki gasły, wskaźniki traciły wskazówki. Coraz więcej tropów prowadzi chyba do grafiki.
Teraz ściągam symulator ponownie, poprzednią paczkę usunęłam, więc nie mogę nic podesłać. Przepraszam za sprawione kłopoty, dziękuję za poświęcony czas, a swoją drogą więcej zrozumienia by się przydało, nie zawsze rozmawiacie ze smarkaczami z gimnazjum czy liceum.
Pozdrawiam

48
Tekst o forum, które nie jest o kolorze włosów był dość... hmm, kontrowersyjny. No ale dobrze, nie będę drażnić rekina... ;)

49
Nie wiem, czy dobrze zrobiłam, ale ściągam symulator jeszcze raz, może to coś pomoże. Jeśli problem będzie się powtarzał, prześlę plik o który prosił adsim. Na razie dziękuję :)

Proszę zapoznać się z notka w pierwszej wiadomości.

REWIZOR


Widzę, że lepiej się było nie odzywać. @ Rewizor: nie życzę sobie uwag o seksistowskim wydźwięku.

50
Zapoznaj się z tym wątkiem: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html i podaj wszystkie potrzebne informacje.
1. wersja PC2010+patch (pisałam to)
2. każda lokomotywa i wszystkie misje (jw.)
3. jeśli chodzi o kartę graficzną : Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver Report
Report Date:      03/11/2012
Report Time[hr:mm:ss]:   16:45:19
Driver Version:      6.14.10.4642
Operating System:      Windows XP* Home Edition, Dodatek Service Pack 3 (5.1.2600)
Default Language:      Polish
DirectX* Version:      9.0
Physical Memory:      1015 MB
Minimum Graphics Memory:   8 MB
Maximum Graphics Memory:   256 MB
Graphics Memory in Use:   47 MB
Processor:      x86 family 6 Model 15 Stepping 6
Processor Speed:      1866 MHZ
Vendor ID:      8086
Device ID:      29A2
Device Revision:      02
Reszta konfiguracji była podana w pierwszym poście wątku.
4. jak dosłać plik jako załącznik?
5. Wygląda to permanentnie tak samo w każdej misji: mogę dojść do etapu załączania styczników. Potem symulator się zawiesza, czasem nawet F10 nie pozwala na wyjście z programu.

51
Uruchamianie Symulatora / Kilka pytań technicznych od "blondynki"
« dnia: 11 Marca 2012, 14:54:19 »
Witam.
Z góry bardzo przepraszam, jeśli narażam się Administratorom, ale nie umiałam sobie poradzić z problemami i muszę spróbować poprosić o wyprowadzenie mnie na dobrą drogę. Zainstalowałam PC2010+patch, uruchomiłam symulator i... No właśnie. Każda misja kończy się na etapie załączenia styczników. Wszystko pracuje, napięcie jest, ciśnienie jest, skład odhamowany, daję pozycję do jazdy, poruszam nastawnik, ale w tym momencie każda misja się zawiesza. Jako laik nie wiem czy to mała wydajność sprzętu czy RAM. Komp: IntelR Core2 CPU 6300 1,86GHz, RAM 1,87 GHz 0,99 GB z rozsz adr fiz. Karta grafiki IntelR G965 Express Chipset Family. System XP Home + SP3.
Na moje wyczucie, to nie problem karty graficznej czy dźwiękowej, lecz RAM-u - czy wystarczy mi jej powiększenie (zakup, bo, z tego co wiem możliwość takiej rozbudowy jest...) Uprasza się o nie pękanie ze śmiechu, lecz litość nad "blondynką", która, być może, nie wczytała się dokładnie w minimalne wymagania sprzętowe MaSzyny ;-). Pozdrawiam.
P.S. jak chcecie, to po udzieleniu pomocy poślijcie mój wątek do działu dowcipów...

Proszę poprawić temat zgodnie z Regulaminem, to nie jest forum o kolorze włosów, ponadto zdania zaczynamy od wielkiej litery. Administrator, Moderator to ludzie nie roboty, nie wymagają cudów, jedynie staranności.

REWIZOR

52
Bocznica / Odp: POMOCY
« dnia: 09 Marca 2012, 17:50:27 »
spróbuj pooglądać filmiki na YT, chyba że też już to zrobiłeś ;-)

Strony: 1 [2]