31
Bieżące kolejowe / Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« dnia: 09 Marca 2013, 13:01:16 ».... Jak według tego nowego zarządzenia mam poinformować maszynistę o jeździe na lewy jeśli jego radio nie działa? .....
A co powinien zrobić ISDR gdy jego radio padnie? W jednym i drugim przypadku procedura jest opisana w Ir-5. Ponadto ISDR ma jeszcze sąsiednie posterunki, a maszynista świadomy uszkodzenia swojego radia po zatrzymaniu może skorzystać z radia w drugiej kabinie. Dalsza jazd będzie zależała od tego jakie zapadną decyzje. Więc skoro jest wybór, to nie jest tak źle. Nikt nie oczekuje od ISDR-a cudów. ISDR zna soje "podwórko" (posterunek i przyległe szlaki) i adekwatnie do sytuacji oczekuje się od niego stosownej decyzji, a nie narzekania. Nikt nikogo nie zwolnił z myślenia, tym bardziej ISDR-a i maszynisty, którzy, jak nikt inny, powinni wiedzieć co znaczy bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów i w sytuacji nie opisanej w instrukcjami podjęta decyzja, przy współudziale dyspozytur (tam gdzie to jest konieczne), winna być bezpieczna dla ruchu.