Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - marzena

Strony: 1 [2] 3 4
31
.... Jak według tego nowego zarządzenia mam poinformować maszynistę o jeździe na lewy jeśli jego radio nie działa? .....

A co powinien zrobić ISDR gdy jego radio padnie? W jednym i drugim przypadku procedura jest opisana w Ir-5. Ponadto ISDR ma jeszcze sąsiednie posterunki, a maszynista świadomy uszkodzenia swojego radia po zatrzymaniu może skorzystać z radia w drugiej kabinie. Dalsza jazd będzie zależała od tego jakie zapadną decyzje. Więc skoro jest wybór, to nie jest tak źle. Nikt nie oczekuje od ISDR-a cudów.   ISDR zna soje "podwórko" (posterunek i przyległe szlaki) i adekwatnie do sytuacji oczekuje się od niego stosownej decyzji, a nie narzekania. Nikt nikogo nie zwolnił z myślenia, tym bardziej ISDR-a i maszynisty, którzy, jak nikt inny, powinni wiedzieć co znaczy bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów i w sytuacji nie opisanej w instrukcjami podjęta decyzja, przy współudziale dyspozytur (tam gdzie to jest konieczne), winna być bezpieczna dla ruchu.

32
Maszynista musi mieć zaufanie do dyżurnego ruchu a ten musi wspierać maszynistę aby właśnie jeden i drugi mieli satysfakcje z bezpiecznego przeprowadzenia pociągu, w którym jadą ludzie (nasi bliscy też). Jeżeli nie ma w tym względzie wzajemnego zrozumienia i współpracy to będzie jak jest (same narzekania), albo jeszcze gorzej. Oczywiście w tym zakresie powinni pracować decydenci kim obsadzają te stanowiska i jak ich przygotowują do tego odpowiedzialnego zawodu. Poza tym zaangażowanie i dokształcanie choćby we własnym zakresie na pewno pomoże, tylko trzeba chcieć. Dotyczy to również decydentów, bo zdaje się, że zachowują się jakby przepisy (instrukcje) ich  nie dotyczyły, a przecież w oparciu o nie powinni podejmować decyzje i organizować stanowiska pracy.

33
Pismo PLK jest faktycznie bardzo bardzo ogólne. W przypadku awarii radiołączności po którejś ze stron dyżurni i dr. pociągowe mają swoich dyspozytorów i drogą służbową sytuacja jest do opanowania (Ir-5). Dyżurni są w lepszej sytuacji bo mają posterunki sąsiednie, które przekażą to co jest do przekazania. W interesie PLK  i Przewoźników jest dbanie aby sytuacje z awarią radiotelefonów nie były problemem, podobnie jak z wycofaniem sygnału „Rr” i postawiono wymóg aby po rozerwaniu pociągu rozerwane części się zatrzymały. W przeciwnym razie odpowiada ten co nawalił.

34
To się nazywa ignorancja.

35
Zajętość to zajętość. Przepis jest ogólny. W przypadku izolacji torów ktoś może celowo zewrzeć toki szyn.

36
Ze Sprowej też chyba nie i winna wydać rozkaz pisemny na ograniczenie prędkości 20km/h (par. 62 ust. 6 pkt 18).

37
Z pewnością wie, ale 40km/h obowiązuje do granicy posterunku ruchu z "PP" na przyległym szlaku a dalej z ostrożnością (?). Blokada liniowa może nie być już podstawą prowadzenia ruchu i użycie RS w przypadku uzasadnionego przypuszczenia zagrożenia bezpieczeństwa "włos z głowy maszynisty nie powinien spaść".

38
Iwan. Odp. znajdziesz w Ie-1 par. 3 ust.13 pkt 18 ale po zaobserwowaniu drogi przebiegu na tor prawy pociąg należy zatrzymać, bo Sz + W24 to nie jest  zezwolenie odnoszące się do toru prawego.

39
Sygnał Sz po to jest aby nie wstrzymywać ruchu kiedy nie można lub nie jest możliwe podanie sygnału zezwalającego na semaforze. Zatrzymanie czy bez zatrzymania nie ma tu znaczenia. Ważne aby wszystko co trzeba było sprawdzone i ponad wszelką wątpliwość wyprawić pociąg na wolny szlak. Skoro dyżurna miała inną świadomość użycia komendy NSz, to znaczy że cały czas tak pracowała a maszyniści jeździli jak jeździli. W raporcie brak wysłuchań maszynistów jadących w czasie pracy dyżurnej w tym i z innych dni.

40
Lista poleceń przed wyprawieniem poc. 31101 chyba jest niekompletna dla sytuacji wykazania zajętości toru szlakowego? Czy nie powinno być potwierdzenie wprowadzenia telefonicznego zapowiadania, wydania rozkazu pisemnego?

41
Ale gdzie w tym dniu była obecna dyżurna? W Kozłowie czy gdzie? Posterunek Starzyny jest ładnie przedstawiony a gdzie w Sprowej? Z filmów z tej trasy nie widać żadnego posterunku poza kontenerami.

42
A widział kto w Sprowej posterunek dyżurnego ruchu? Chyba że dyżurna siedziała w kontenerach (str. 22). Skąd jest sterowany ten posterunek? Rozmowa na kanale 4 była niemożliwa? W Kozłowie było brak W28 dla zmiany kanału na R5. A co wskazywał stan manipulatora?. Rozkład jazdy i wyposażenie posterunków to jedno a stan faktyczny do drugie. Ale to tylko rozważania.

43
Chodzi o obsługę (komendę) NSz dla której nie podaje się Sz tylko Sz + W24. Jeżeli NSz podaje Sz z W24, to jak powinien być podany sam Sz z toru lewego?

44
Patrząc na schematy posterunków "nSz" znaczy tyle, ze jest to Sz dla wjazdu z toru lewego. Wyświetlenie W24 razem z nSz wymaga chyba dodatkowej obsługi urz. srk (komendy). Jeżeli   było inaczej, to dyżurna miała prawo być tego nieświadoma. Jak więc odbierano i testowania nowe urządzenia?

45
I tu jest rola dyżurnego. Nikt też nie zabrania się o to zapytać kiedy ten nie wie lub nie wypełnia tego co do niego należy?

46
Zgadzam się. Stąd wiele zmian w nich będzie, co można wnioskować po rekomendacjach i nie tylko. Między innymi brakuje mi ustalenia miejsca kiedy maszynista ma zmienić sygnał na Pc2. Dlaczego Pc6 nie może być dla wszystkich pociągów bez względu na obsadę itp, itd.

47
W raporcie nie ma przytoczonych pełnych danych z rjp. o kanałach radiowych jakie były w dyspozycji maszynistów. Prawdopodobnie były to różne kanały, ale to tylko nieoficjalne dane. Z zeszytów wynika, że na szlaku Psary - Starzyny mamy dwa różne kanały dla przeciwnych kierunków, ale nie ma to nic wspólnego ze stanem faktycznym. Może ktoś dysponuje rozkładami tych pociągów?

48
Nie wiadomo, czy byli na ty samych kanałach. Raport wnosi wątpliwości. Jeden z nich był na kanale 4.  Wskaźnika W28 brak na wyjeździe z Kozłowa. Na którym kanale były rozmowy odsłuchane? Po przejrzeniu filmu ze szlaku Psary - Starzyny W28 z R5 jest ustawiony nie przepisowo, tj. na szlaku przed semaforem wjazdowym. Jak było w dniu wypadku?

  Dodano: 02 Marca 2013, 18:11:56
Widoczność wskaźników w porze dziennej może być niewystarczająca, stad różne propozycje i rozwiązania, w tym wyświetlanie ich na bazie wyświetlenia diodowego z zadaszeniem lub bez. W przypadku omawianego tragicznego wypadku chyba problemu z widocznością W24 nie było. Ale jeżeli(?) od dłuższego czasu maszyniści byli przekonywani o takim rozwiązaniu dla jazdy na tor prawy, to czujność ich mogła być uśpiona. Ale od strony Starzyn jakie może być wytłumaczenie?

49
Zasada jest prosta. Na torze szlakowym może być jeden pociąg i rolą ISDR tego pilnować ponad wszelką wątpliwość. Czy to zostało wypełnione? I bez średniego wykształcenia każdy wykwalifikowany w tym zakresie mógłby tego dopilnować. Nie ja o tym decyduję.

50
Centrala PKP PLK S.A. nie ma woli precyzować przepisów ze względu na to, że zatrudnia ludzi myślących ze średnim lub wyższym wykształceniem i nikt nikogo nie zwolnił z myślenia. Ale ich też, więc sposób rekrutacji i szkolenia przyszłych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu leży w ich gestii i powinni za to odpowiadać.

51
Niestety §37 ust.11 dotyczy zm. toru wjazdowego i miał już swoją wykładnię przez centralne władze  PKP PLK S.A. i nie dotyczy to dr. pociągowych ale pracowników posterunków ruchu (technicznych) i przewoźnika, jak megafonistę, ekspedytorów, punktów korespondencji itp.. Osobiście jestem za tym aby takie powiadomienia miały miejsce, a to, że przepis tego nie przewiduje, nie znaczy że jest to zakazane. ISDR powinien powiadomić dr. poc. o wszystkim co ma wpływ na poprawne i bezpieczne prowadzenie pociągu. A kiedy ma być wydany rozkaz mówi §57.

52
Też czuję niedosyt odnośnie regulacji ruchu na szlakach wielotorowych. Takich szlaków nie brakuje m.in. Wrocław Grabiszyn - Wrocław Główny WGA. Tu mamy wyraźne zapisy w zeszytach o zasadach ruchu na tym szlaku wielotorowym. A co znaczą dwie linie pół grube w zeszycie? "szlak dwu lub więcej torowy"

  Dodano: 02 Marca 2013, 17:02:15
Obecnie ISDR nie ma obowiązku informowania o zmianie toru.

53
"Dlaczego przy wyjeździe na tor lewy mamy §52 ust. 7-12 a w odwrotnej sytuacji takich zapisów brak? "
Iwan. O tym, co jest zezwoleniem na tor prawy jest napisane w §60 a jak ma postępować dr. poc. w czasie jazdy §63 i Instrukcje dla maszynisty i dr. konduktorskich.

54
EU04 - Nie spierajmy się. Nie o to tu chodzi ale na ten temat można znaleźć przepis. Ie-1 par. 10 ust. 20. Tak było jest i chyba będzie. Przykłady oznakowania ograniczeń na takich szlakach można znaleźć w załącznikach do Ie-1. Miłej lektury. Linie kolejowe są jedno- lub dwutorowe, ale szlaki przy ich zbiegu mogą być - wielotorowe. Ir-1 par. 22 ust. 2 kłania się.

55
Odnośnie Chotomowa. Mamy tu do czynienia ze szlakiem wielotorowym i zasady ruchu na takich szlakach muszą być wyraźnie wyartykułowane chociażby w zeszytach. I nie powinno być problemu z W24. Domniemam, że dotyczy on tylko jazdy po torach linii 009 i w przypadku skierowania pociągu na 456 reakcja jest jedna - zatrzymać pociąg.
EU04 - jak chce się ustalić po którym torze jedzie pociąg to nie pyta się o kilometr.

56
W24 (\) z założenia sam się nie wyświetli i jest wpięty w obwody semafora przystosowanego do jazd na tor lewy, a w przypadku Sz z W24 (\) decyduje o tym dyżurny przez dane mu urz. srk.

57
W24 podaje się łącznie z sygnałem zezwalającym i razem z nim jest interpretowany jako zezwolenie na wyjazd pociągu na lewy tor szlakowy. W przypadku braku wyświetlonego wskaźnika W24 maszynista ma zezwolenie na wyjazd na tor prawy zgodnie z zasadą ruchu prawostronnego. To samo dotyczy Sz. W przypadku skierowania pociągu na tor lewy bez informacji o tym maszynista i kierownik poc. ma obowiązek zatrzymać pociąg. Czy tak trudno zrozumieć odwrotną sytuację?.

58
A można było wywołać pociąg znajdujący się na szlaku, gdy dyżurna miała wątpliwości gdzie się on znajduje?

59
A jaki jest zarzut w stosunku do postępowania maszynisty pociągu 31100? Jakie przepisy naruszył? Zalecenie Nr 12 dopiero nakazuje zapis regulujący postępowanie w takich sytuacjach.
W Polsce obowiązuje ruch prawostronny i tak też są skonstruowane urządzenia srk i przepisy (Ir-1). Zezwolenie na wyjazd na tor prawy opisuje par. 60, a na tor lewy, w przypadkach określonych jako "dopuszcza się" określone w par. 22, związane z tymi przypadkami - par. 52, 53, 55 i 69. W zasadzie nie ma potrzeby precyzowania, ale w czasach braku szkół z profilem kolejowym i zatrudniania na stanowiskach bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo po krótkich kursach lub przez samokształcenie, jak widać trzeba tworzyć przepisy "jak krowie na rowie", mimo wymogu minimum średniego wykształcenia. Powinno się przyjrzeć poza procedurą przygotowania zawodowego, egzaminom kwalifikacyjnych i autoryzacji.

60
Na szlakach wielotorowych zarządca powinien ustalić zasady ruchu i to zostało zrobione a po modernizacji może to zmienić i ustalić kierunek zasadniczy dla danych torów. Pożyjemy zobaczymy.

  Dodano: 01 Marca 2013, 21:40:49
Na szlaku Starzyny - Psary raport wykazuje blokadę samoczynna dwukierunkową, więc dlaczego proponuje się zmianę oznaczenia tego szlaku skrótem "S"? "SS" mimo swojej niedoskonałości jest chyba bardziej właściwy? Poza tym brakuje chyba jakim rozkładem jazdy dysponowali maszyniści ze wskazaniem jaki kanał radiołączności był w tych rozkładach. Kanał 4 u jednego z nich wskazuje na jakąś rozbieżność. Czy są wskaźniki W28 na właściwych miejscach i z właściwymi wskazaniami?

Strony: 1 [2] 3 4