Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jeżyk

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6
31
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 28 Grudnia 2012, 14:46:23 »
Wersja ostateczna, po prostu się opierniczam, robię jakieś semaforki zamiast działać w maszynie, eh... :D

32
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi dla Kolei Dolnośląskich
« dnia: 27 Grudnia 2012, 11:41:20 »
Tak miałem tak 2 razy kiedy widziałem opóźniony KD w Zgorzelcu wyjeżdżający prosto od Niemców... tak właśnie od nich. A co do testów wystarczy się na tej trasie przejechać co stacje mamy wieże z jakimiś odbiornikami, czy tam czymś od właśnie nawigacji, więc to raczej już nie testy bo to już się wdraża właśnie do obsługi m.in tych nowych loków.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 26 Grudnia 2012, 19:51:46 »
http://pkprepo.xaa.pl<- tam masz rysunki w pdf'ie wystarczy wydrukować, nie trzeba nic kupować ale jak byś poszukał na pewno na allegro znajdziesz jakieś.

http://pkprepo.xaa.pl/?p=detail&l=pl&val=3 <- dla przykładu semafor 5-komorowy w skali 1:25.

http://www.answer.pl/ <- tutaj możesz kupić, wyżej było chyba o tym pisane...


34
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 26 Grudnia 2012, 14:34:49 »
Może nieco odświeżę temat bo wydaje mi się że modelarstwo świetna rzecz w połączeniu z kolejowym hobby ;).

Pochwalę się modelem tarczy manewrowej i tu uwaga skoczyłem na głęboką wodę bo to mój pierwszy model a żaden banał to nie jest. Jak na razie czeka mnie jeszcze kilka detali i malowanie. To co powiecie o tym hę? Dobry początek :D, ten temacik mi pomógł -> http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=12051&highlight=.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi dla Kolei Dolnośląskich
« dnia: 24 Grudnia 2012, 21:05:41 »
Nie uwierzy jak nie zobaczy nie?

  Dodano: 24 Grudnia 2012, 21:07:29
Po za tym już od Bolesławca jedzie kibel załadowany do Wrocławia, a o ile mi wiadomo KD nie ma problemów finansowych.

36
Pomoc doraźna / Odp: Intel 965 laptop - jakie sterowniki ?
« dnia: 23 Grudnia 2012, 15:25:17 »
Mój kolega miał podobny model też z intela, jego rozwiązaniem było wywalenie tego na śmietnik i kupienie amd'eka, choć raczej do laptopa ciężko będzie coś znaleźć. Miał problemy nie tylko z maszyną ale ogólnie niską wydajnością tych kart intelowskich.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi dla Kolei Dolnośląskich
« dnia: 23 Grudnia 2012, 15:21:54 »
Nie wiem o jakich 200 metrach mówisz, jakoś IC sobie jeździ 160km/h.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Testy na CMK
« dnia: 25 Listopada 2012, 15:59:42 »
Ta... na lini kolejowej E30 od remontu funkcjonuje : "ETCS poziom 2 – linia E30 odcinek Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna 84,4 km. 17 grudnia 2009 r podpisano umowę na".

39
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 21 Listopada 2012, 16:04:35 »
http://www.youtube.com/watch?v=kRHWgPrMURs
Nowy singiel promujący "SPG", zobaczcie.

40
Nie, nie zanim to się pokruszy(tak myślę) to jeszcze dużo czasu minie, nawet o 10 czy 22 do Bolesławca jest kupa ludzi. A dalej do Wrocławia to zapakowane prawie po brzegi kibelki śmigają.

41
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Ekrany w lokomotywach.
« dnia: 27 Października 2012, 19:40:16 »
Hmm... blender daje możliwości bezpośredniego edytowania skryptów i programów mających pytona, potrafi zapisać to w exe itp. jest jak dobry notatnik pokazujący czy coś nie jest źle itp. Na pewno ułatwiło by to samą edycję. Ale bardziej chciałbym dodać iż posiadana on rozbudowany Logic Edytor, jak nazwa wskazuje jest on do edytowania logicznych połączeń między obiektami ale można je zamienić na polecenia itp a potem kliknięciem przekształcić w cały system umożliwiający za pomocą np. naciśnięcia ustawionego przycisku wykonać różnie polecenia np. animacja. Wszystko jest przekształcane na język pythona i zapisywane do kodu, który można wyeksportować do *exe. Innymi słowy jest to gigantyczne ułatwienie(logic edytor) dla osoby chcącej stworzyć obwody lokomotywy...

Po zatym dzięki zastosowaniu pythona bezpośrednio z blendera zaistniała by możliwość exportu do t3d modeli wraz z mappingiem, animacją i resztą. Jako, że blend posiada wbudowany silnik graficzny obsługujący najnowocześniejsze(prawie) rozwiązania, istniała by też możliwość podglądu całych scn wraz z widokiem na tory, budynki, trakcję a nie na linie czy kwadraty mające robić za te obiekty... także gotowe składy wagonów do podglądu. <-No ale to wymagało by dostosowania prostych jak i bardzo skomplikowanych skryptów.

42
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 25 Października 2012, 15:54:27 »
Zdjęcia na tex. ET22-2028.

JPG - http://eu07.pl/userfiles/21011/foto-ET-22-2028.rar

ORF - posiadam również format raw od olympusa, niech pisze jak by kto był zainteresowany też tym.

43
Bocznica / Odp: test
« dnia: 24 Października 2012, 18:55:21 »
Jest blaszka :)

44
Pomoc doraźna / Odp: 3D Max, błąd przy uruchamianiu
« dnia: 01 Października 2012, 16:04:17 »
Ja posiadam i wszystko jest dobrze.

45
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia Uai + 14WE
« dnia: 20 Września 2012, 18:01:04 »
Potrzebuję także zdjęcia na textury wszystkich elementów wnętrza głównie siedzenia, metalowe rurki, drzwi, kosze na śmieci, stoliki itp. Przydatne były by też zdjęcia sufitu, podłogi, boków, drzwi od środka oraz wymiary sfotografowanych obiektów(niekoniecznie, ale był by bardzo pomocne).

Oczywiście chodzi o 14WE z SKM'u.

46
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 25 Września 2012, 16:40:52 »
Jeśli to typowy medialny syf to niema czego się bać.

Ale jeżeli to prawda to znowu niszczą nam gospodarkę kraju, może rozbiorą autostrady bo jadąc do Wrocławia był malutki ruch (godzina ~9) - no gdzie przecież ludzi wyjdą na ulicę, a jak się niszczy kolej? Przeciętny (niestety) tępowaty Kowalski, nie ma pojęcia o tym, że kolej to gigant gospodarki i bez tego nie było by nic, ani to postępu. Jak by miał chociaż ten głupi węgiel transportować tirami to by chyba za**** te autostrady w 2 lata nie mówiąc o innych nieciekawych skutkach transportu tirowego itp.

  Dodano: 25 Września 2012, 16:43:16
Bo Kowalski to widzi tylko złomowate kible, spóźnienia, i utrudnienia a ten cały syf przez polityków znowu, chociażby wg. mnie głupia prywatyzacja chaotycznie i bez głowy robiona tak jak wszystko w tym kraju od kilkudziesięciu lat.

47
Na warsztacie / Odp: Normal Mapping: Low Poly - Hi Res!
« dnia: 23 Września 2012, 19:17:27 »
Hm..., robisz dla przykładu 40k trójkątów i modelujesz każdy zakamarek, dziurkę, robisz drugie 40k tylko że idealnie gładka powierzchnia wrzucasz obydwa pliki do programu on kalkuluje różnice w wysokości i wypala na np.1024x1024 <- rozdzielczość też można ustawić. A także inne opcje np smooth w wybranym miejscu itp itd. Czego chcieć więcej jaka jest wada?

48
Na warsztacie / Odp: Fabryka modeli
« dnia: 23 Września 2012, 13:58:39 »
Tak, kominki to rozłączony mesh sześciokąt, ale w jednej bryle.

49
Na warsztacie / Odp: Normal Mapping: Low Poly - Hi Res!
« dnia: 23 Września 2012, 09:04:23 »
Co do wypalarki, polecam xNormal x86 świetny program z masą inny opcji.

50
Na warsztacie / Odp: Fabryka modeli
« dnia: 22 Września 2012, 11:03:34 »
Pokazuję pierwszy modelik budynku wykonanego dla pol102'a , wymiary są proporcjonalne, ale niekoniecznie realne bo nie miałem żadnego wymiaru odniesienia. Na obrazku ilość faców (prawy górny róg) i wymiary.

51
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 22 Września 2012, 10:04:13 »
Cały model 5724 faców i 88 submodeli, które pewnie będą przez matek123 złączone i będzie ich myślę koło 40.
5724 x2 = 11448 trójkątów, ale pamiętam, że w kilku miejscach są rozwiązania z facem(głównie koła) jako jednym tri a nie dwoma więc od tych 11k ze 100-250 jeszcze bym odjął. W sumie:

Gotowy Model - 5724 fa, 88 submodeli.

LOD - 46 fa, 3 submodele.

52
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 21 Września 2012, 17:58:18 »
Takie jeszcze pytanko dla bardziej doświadczony twórców co do ilości faców w modelach. Czy dla takiej drezynki to nie za dużo?

Model - 5724
LOD 1 - 4049
LOD 2 - 2412
LOD 3 - 2080

53
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 21 Września 2012, 14:18:06 »
Jeśli przez "wgląd do kodu" rozumiesz przeglądanie jak napisano exe czy inne pliki, to kompletnie nie wiem o co ci chodzi. Możesz przecież zrobić scenerię w której umieścisz nie swoje loki czy modele, sam na podstawie innych takowych rzeczy możesz zrobić nowe czy to chociażby textury. "Masz już to gotowe i chcesz się z nami podzielić?" - co do tej szablonowej odpowiedzi - fakt denerwuje to, ale często tylko coś takiego można odpowiedzieć kowalskiemu, który tylko proponuje a czasem domaga się aby coś zrobiono, nie proponując nic od siebie.

54
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 19 Września 2012, 15:46:55 »
W załączniku pokazane jak działa w dużym skrócie taki system wyświetlania i cieniowania.

Nie, nie mam gotowego algorytmu i ludzi mogących to zrobić.

Zamiast bawić się w tysiące czy setki trójkątów na każde większe zagłębienie, na płaską powierzchnię można zrobić mapę wysokości tak aby zagłębienia się wyświetlały i nie potrzebowały dodatkowej liczby trójkątów. Taka jest też idea samej mapy wysokości - nie działa to wówczas gdy do czynienia mamy np. ze skomplikowanymi bryłami, które nie posiadają zbyt płaskich powierzchni, ale jeśli chodzi o w miarę płaskie rzeczy np. box z texturą wywietrznika, to właśnie te zagłębienia wywietrznika można zrobić beż używania większej ilości trójkątów. Takie mapy są wydajniejsze niż ładowanie płaszczyzn w modele choć to zależy też od silnika graficznego.

A co do lusterek nie wiem jak to ma żreć połowę FPS i dlaczego to ma być renderowane? Choć faktem jest, że do tego trzeba potężnego silnika i można to na razie pominąć.

Smugowe światła - chodziło o nic innego niż rozmyty widok światła, popatrzmy się w nocy na latarnię z większej odległości widzimy rozmytą tak jakby smugę - podobne do halo, ale to co innego i nie należy tego mylić. Kiedyś widziałem człowieka, który takie coś zrobił w maszynie tylko nie pamiętam kto. Ładnie wyglądały semafory z daleka i łatwiej było je dostrzec we mgle.

A realistyczne szyby to takie, które mające zabrudzenia duże lub inne takie tam, które w rzeczywistości zatrzymują światło i lub je zniekształcają - do tego też potrzeba glsl'a.

Aha chciałem dodać, że jeśli ma ktoś zamiar napisać o tym abym to zrobił i/lub nie bujał w obłokach, że takie rzeczy w maszynie to niemożliwość, że jego komp nie wytrzyma - to proszę niech sobie odpuści.

55
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 18 Września 2012, 22:01:15 »
1.GLSL
2.Światła pojazdów ale zrobione w takiej realnej technice^
3.Mapy wysokości - gigantyczna oszczędność FPS(coś mi się zdaję, że co drugi nie wie co to)
4.Nowszy wydajniejszy silnik graficzny, który bo pozwalał na to co wyżej^
5.Tak odbicia powierzchni np w lusterkach.
6.Wnętrza kabin widoczne z zewnątrz.
7.Realistyczne przeźroczyste szyby.
8.Smugowe światła.

56
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 16 Września 2012, 20:05:49 »
Z daleka można to wyłączyć poprzez LOD, a przeźroczyste szyby zastąpić texturą nie przeźroczystą...

57
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 16 Września 2012, 19:47:47 »
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę? Heh będą te inne komercyjne symki konkurować z naszym cackiem. No tak niektórzy mają słabe komputery ale się nie oszukujmy to nie te czasy gdzie każde 10 face'ów podnosiło nam FPS'y.

PS. słyszeliście, że iPhone ma 4 rdzeniowy procek? To lepszy od mojego x2 chodź wszystkie najnowsze produkcje mi śmigają w miarę gładko. A dla posiadaczy AMD'ków - możecie wejść w ustawienia sterownika i stworzyć regułę dla eu07.exe dot. ustawień graficznych - polecam antyaliasing na 4x i anizotropowe na 8x - bosko wyglądaj te wygładzone druty i wszystko inne z daleka:)

58
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 16 Września 2012, 17:13:14 »
3767 face'ów. Cześć bryły 14WE(face na czole kwadratowe, żeby było widać dokładnie jakie gdzie).

59
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 15 Września 2012, 10:33:28 »
Ostatnie poprawki i model idzie do "lakierowania". Sprzęg dobrze ustawiony. A jak będzie trzeba 1000mm, i inne wąskotorówki dla kogoś to zrobię wtedy.

60
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 13 Września 2012, 20:23:08 »

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6