Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - up5358

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20
91
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:54:14 »
(...)Istotnie, ODRA śmigała też na EP08, choć zdarzały się EP05, ale za czasów PRL wiele "ciekawych" rzeczy się działo i nie można wykluczyć różnych pomysłów rodem z PKP. Wtedy PLAN, to PLAN i ani minuty dłużej! Nigdy nie widziałem 2 x EU07 na Odrze. Jeździłem tym pociągiem dopiero od 1990 i prowadziła je zawsze warszawska EU07, po czym kilka lat później obsługę przejął Wrocław. (...)
Chodzilo mi bardziej o przelom lat 70/80.

92
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:41:03 »
Czytalem swego czasu na internecie "Historie maszynisty" p. Wlodzimierza Dolubizno z MD Wroclaw Gl. Bylo tam, ze w poczatkach sluzby mial w obsludze ST43 z MD Wroclaw Glowny, ktora prowadzil ex. "Odra" do Warszawy przez Ostrow Wlkp. Pozniej, gdy "dostal" EU07 to mial sytuacje, ze w przypadku kiedy byly dwie 07 na tym pociagu (planowo chyba jedna na nim byla) to spinali je "warkoczami", dzieki czemu "przed planem" byl. Czy masz moze zdjecia tego pociagu z siodemkami spietymi "warkoczami"? Mnie sie Ex "Odra" zawsze kojarzyl z EP08.

93
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:28:55 »
"Kijów" był prowadzony przez EU07 z MD Wrocław i wyjeżdżał o bardzo rannej porze z Legnicy(...)
Pamietam, jak sie to "zbieralo" z Krakowa. W zimie na sliskich szynach, nawet doswiadczeni maszynisci mieli z nim problem.

94
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:06:17 »
ET21 z MD Prokocim regularnie robily na osobowym 55120/55121 (w ostatnich latach jego kursowania juz tylko 06/07 na nim kursowaly), oraz na nocnym pospiesznym z Lublina do Zakopanego (z Lublina do Debicy SU45 lub Pt47, od Debicy elektrowoz tamtejszy do Plaszowa, a z Plaszowa 06/07/21 (najczesciej) z Prokocimia), a sklad juz jako osobowy do Zakopanego (Nie pamietam jego numeru nawet).
@Jaco, czy masz moze gdzies zdjecia pospiesznego z Lwowa (lub Kijowa) do Legnicy?
Ganialo cos takiego przez Krakow na kilkunastu radzieckich "stodolach". Obsluga byla nastepujaca: Medyka - Rzeszow/Debica (ST43 MD Zurawica, pod drutem jechalo to), dalej juz EU07 z MD Wroclaw Glowny (Nie jestem pewien, czy od Wroclawia Glownego do Legnicy nie byla na ten pociag rozpisana ET21 z MD Legnica). Mialem, gdzies foto tego skladu autorstwa p. P. Terczynskiego, wlasnie z ST43 "pod drutem" ale nie mam tego numeru "Swiata Kolei" pod reka.

Odnosnie "sputnikow" to dosc ciekawym pociagiem byl osobowy 66120/66121, na ktorym (poza okresem kolonijnym) kursowaly wagony z EU06/07 z MD Prokocim lub ET21 z MD Tarnow. Jakos od 2000 roku nie widzialem na nim juz nic poza EZT (tutaj tez raz mial to Prokocim, a na innym rozkladzie Tarnow).

95
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 17:44:33 »
@up5358: pewnie masz na myśli "trylogię" o EP05, która była publikowana w KMD 1/2006, 2/2006 i 1/2007. Byłem współautorem tego dzieła...
Prosze jaki ten Swiat jest maly;-) Tak, zgadza sie. Wlasnie ta "Trylogie" mialem na mysli.

Odnosnie "zakopianki". Na Plaszowie czesto podmieniali lokomotywy na ET21 z MD Prokocim, lub (juz lata 90-te) ET22. Dlatego nie wiem, czy owe EP08 tylko na "osemce" prowadzily ten sklad, czy tez od Plaszowa do Zakopanego.

96
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 16:06:07 »
Dzieki Darku za przypomnienie. Pod spodem kilka zdjec z tego tematu: http://forum.modelarstwo.info/threads/ep05.15251/. Pochodza one z postu p. Ludwika Igielskiego. Polecam przegladnac caly w/w watek, bo jest ciekawy, zdjecia glownie "z przedwczoraj".

Edit: No to jeszcze wspomniane EP08 "na warkoczach". Zdjecia z watku: http://forum.modelarstwo.info/threads/ep08.10755/page-6. Post p. Ludwika Igielskiego. Caly temat wart przeczytania.

97
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 15:41:27 »
Z pasazerow "na warkoczach" w latach 70/80 jezdzily EP05, oraz EP08. EP05 z jakims pociagiem z Gliwic lub Katowic do Warszawy via CMK. Bylo o tym, w ktoryms z numerow: "Koleje male i duze". Z kolei EP08 w podwojnej jezdzily krotko z jakims dalekobieznym z Warszawy do Zakopanego (nie wiem, czy cala trase) przez Czachowek-Pld, Kostomloty i Jedrzejow. Tez lata 70 lub poczatek 80tych. Moze ktos trafi film na Youtube. Mnie sie nie udalo znalezc, a zdjec z KMiD nie moge publikowac (dwie EP05).

98
Od teraz, lokomotywy z PKP CARGO będą w barwach czerwonych, bądź tylko czerwone logo na niebieskim pudle.
Moze slabo szukam ale jakos nie moge znalezc zadnego linku ze zdjeciem, ktory by to potwierdzial.

99
Jak wiecie PKP Cargo od jakiegos (z uklonem dla osob interesujacych sie kolejnictwem) przemalowuje (badz odnawia malature) niektorych lokomotyw by byly, jak z dawnych lat. Jako pierwsza byla: 07-001 (odswiezenie malatury), nastepnie 06-01, SP42-260, 07-195. Nie dawno w ZNTK Ostrow ukonczono naprawe rewizyjna ET22-003, w ktorej, oprocz przywrocenia oryginalnych barw - kwestia odcieni zieleni, dodatkowo odwzorowano wnetrze, na takie jakie miala w poczatkach sluzby na PKP. Tutaj pytanie: Czy elektrycznie tez ja zrobili, tak jak byla na poczatku sluzby, czy raczej chodzi o odswiezenie pedzlem srodka, oraz nadanie barw takich, jak fabryczne? Reflektory, oraz zawieszenie ma "zmodernizowane". Przy okazji, w ZNTK Ostrow robia ET41-001, ktorej tez przywroca odcienie zieleni, na takie jakie miala, gdy opuszczala fabryke. Tak, wiec oprocz wczesniejszych lokomotyw, dojdzie nam nie dlugo pierwszy patrykos w odcieniach zieleni takich jakie mial, gdy wyjezdzal z PaFaWagu. Ciekawe, czy ktoras SM31, oraz ET42 tez tak zrobia(?).
Edit: Zdjec nie wstawiam, bo sam nie mam aparatu, a pelno jest zdjec odnowionych maszyn w sieci.

100
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EN57 modernizowanych dla PR
« dnia: 07 Września 2015, 17:30:31 »
Szkoda, ze nie napisali, czy wszystkie EN/ED beda sukcesywnie przemalowywane w te barwy? Odnosnie jednostek: Ludzie nie zaznajomieni z tematem beda je latwo mylili z zupelnie nowymi pojazdami.

101
Wydział zamówień / Odp: Tylnia sciana od toalety.
« dnia: 06 Września 2015, 20:41:18 »
@Stele, ale u Ciebie tez jest tylna sciana kibla po modernizacji (57-642). Dobra, mam juz ta sciane z wlasciwymi drzwiami (nie sportowymi) z jakiegos kasowanego EZT. Dzieki za pomoc. Temat zamykam.

102
Wydział zamówień / Tylnia sciana od toalety.
« dnia: 06 Września 2015, 20:12:02 »
Panie i Panowie, czy ma ktos z Was zdjecia tylnej sciany dla zwyklego EN57? Chodzi o ta sciane, gdzie jest przejscie do kolejnego czlonu. Potrzebuje do tekstur zwyklego telepa. Patrzylem w symulatorze ale wszystkie EZT, jak leci maja jedna i ta sama sciane tylna od jakiegos "spota".  Jak sie nie znajdzie nic w Waszych zbiorach to wstawie wersje "troszeczke przypalona" ze zdjecia pod spodem (autor: @Lalek).

@Sawi, przygotuj sie do zrobienia kibla w wersji biwakowo-ogniskowej;-) Ja nie zartuje, w sam raz na odwozy po meczach.

103
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 06 Września 2015, 12:15:07 »
Jesli bedzie taka sytuacja to zrob w ten sposob, ze stan sobie na srodku toru w pewnej odleglosci przed czolem pierwszej EW58. Zrob jej zdjecie na zoomie. Pozniej dokladnie kazdy czlon dzielac go na kilka kawalkow (przyklad na zdjeciu). To tez rob na lekkim zoomie. Pozniej podejdz blizej i porob rozne opisy, np miejsce i date naprawy rewizyjnej, oznaczenia klas, oznaczenia masy, oznaczenia SKM, itp. Oddzielnie zrob zblizenie na caly wozek od boku, oddzielnie dla wagonow silnikowych i oddzielnie dla doczepnego (srodkowy czlon). Czola czlonow sprzegnietych z pozostalymi EW58 zrob jako pogladowe pod katem, bo nie mozesz stanac tak by obiektyw Twojego aparatu byl prostopadle do czola. Jak Ci sie tam trafia jakies EN57, EN71 SKM lub PR Gdynia to tez fotografuj. Pamietaj takze by podczas robienia zdjec kolejnych kawalkow bokow miec elementy wspolne z poprzednim zdjeciem. Znacznie ulatwia to pozniejsze prace.
Jak Ci sie trafia na hali kola luzem od EZT to porob im zdjecia od bokow (np kola nowe, kola zuzyte).

104
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 04 Września 2015, 07:50:41 »
Dziekuje w imieniu zespolu tworzacego: en57_v2, oraz en57-19XX_v2 za zdjecia. Jak znajdziesz jeszcze jakies zwykle EN57, EN71 i EN57-19XX to podsylaj.

105
Wydział zamówień / Odp: SA132 do SA134
« dnia: 05 Września 2015, 22:49:53 »
Wstawiaj zdjecia, jesli masz. Jak nie dzisiaj to zapewne w przyszlosci sie ktos za to zabierze.

106
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« dnia: 03 Września 2015, 17:25:22 »
No to bez alfy.

107
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wagonami Z1B
« dnia: 03 Września 2015, 16:45:10 »
U mnie dziala bez problemu zarowno, gdy uruchamiam najnowsza paczke z patchem, jak i na paczce deweloperskiej (z ktorej jest screen). Po Twoim screenie widac, ze brakuje tekstury. Moze sprobuj robic wpisy recznie (wowczas bedzie wiadomo, czy bledny jest wpis do scenerii wstawiany przez Rainsted).

108
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 03 Września 2015, 16:16:42 »
Jesli masz mozliwosc to popros w/w Pana o zdjecia na tekstury, bo z tym jest najgorzej. Tekstura ze starej "Ewy" nadaje sie tylko do kosza.

109
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« dnia: 03 Września 2015, 15:09:07 »
Nikt nie jest doskonaly, wiec i ja mam pytanko. Te miedziane "nagrzewnice" wtopione w szyby zostawic ze 100% widocznosci, czy tez "alfe nalozyc"?

110
Bocznica / Odp: test-EN57-19xx-nowy.rar
« dnia: 03 Września 2015, 15:03:15 »
Prosze o usuniecie posta.

111
@kacp3r dzieki za info. Moze sie komus przyda, bo ja jestem z przeciwleglego kranca Polski i niestety juz kilka lat bez lustrzanki.
Mam prosbe. Po ustaleniach z chlopakami poprosze Was o zdjecia dla EN57 z zakresu numeracyjnego: 1900, 1901-1953. Po prostu prace nad 19XX trwaja i one beda przed nizszymi numerami. Materialu na tekstury zewnetrzne mamy bardzo malo.
Przyda sie doslownie wszystko:
- wersja KM zwykla (np, 1900, 1922, 1925, 1935 itp)
- wersja KM z tymi dziwadlami na dachach czlonow: np EN57-1920 KM
- wersja PR
- wersje przed nastaniem PR i KM. Tutaj generalnie mam na mysli malowania, ktore wtedy byly: np granatowo-kremowe dla 1900, pomaranczowe z dwoma wisniowymi pasami, dachem i zoltymi drzwiami dla pasazerow w pozostalych wersjach.
Lok. Warszawa Grochow miala jeszcze trzy EN57-19XX, w czerwonym malowaniu z bialym pasem w dolnej czesci pudla, bialymi drzwiami dla pax i pierwsza klasa w jednym z czlonow. Jezdzily na pospiesznym, bodajze "Kmicic" z Warszawy Wschodniej do Kielc (Jesli pomylilem nazwe pociagu to niech ktos poprawi).
Zdjecia na nizsze numery, ktore koledzy podeslali, oraz wybrane z tematu zdjec na tekstury zapisalem na dysku i w pozniejszym czasie powstana dla nich tekstury. Na teraz jednak poprosze o zdjecia dla 19-tek. Na dzisiaj/jutro synoptycy zapowiadaja przejscie jakiegos frontu, wiec jutro/pojutrze beda lepsze warunki do zdjec (brak slonca).

112
Pogoda dzisiaj jest nawet ok. W rejonie slynnego kilometra 65 linii kolejowej Wroclaw - Walbrzych jest mzawka;-). Mysle, ze przy takiej pogodzie o ile macie czas i checi, mozna calkiem ekstra zdjecia zrobic. Szczegolnie mi zalezy na EN57-629, 1580 i co tam jeszcze na Paczkowskiej stoi. Gdzies na terenie PR Wroclaw powinny stac w zapasie EN57-820, 90X (nie pamietam ostatniej cyfry) i bodajze 1043. Chyba, ze na hali je trzymaja. Odnosnie jednostek po pozarze to takze w PR Gdynia stoi EN71-009, w ktorym sie cos palilo. Nie wiem nawet, gdzie oni maja swoj zaklad: Slupsk, Koszalin? Tez zdjecia by sie przydaly.

113
Czlon silnikowy jest ten sam, wiec przy nim bedzie najmniej roboty. Rozrzadcze sie roznia dlugoscia i czolami. Z reszta te nizsze EN57 tez sie roznia miedzy soba.

P.S. Skoro damy rade to kolejna prosba do kolegow ze Stolicy lub okolic. Zdjecia na tekstury zewnetrzne dla EN57-038, 935, 1000, 1232(o ile jej nie przerobili na "turbosracza").  Przydzialy: EN57-1000 KM/oddz. W-wa Ochota (delegacja), EN57-038, 935, 1232 KM/oddz. Tluszcz.

114
Dzieki za zdjecia. Na pewno sie przydadza. Tego zoltka z tylu, 1580 i inne, ktore maja status OS/OK w miare mozliwosci pofotografujcie. Wroclaw dwa lub trzy EZT odstawil do zapasu, wiec pewnie na spokojnie dacie rade. Jak tylko ukoncze EP07P PR, oraz 07-1020 z dedykowana kabina to postaram sie zajac projektem en57_v2. Od razu uprzedzam, ze bede potrzebowal wsparcie osob wladajacych 3ds maxem, bo model bedzie trzeba od zera zrobic, a pozniej wszelkie modyfikacje zwyklego kibla (bez 19XX, AKM, AKL, itp).

Edit: W PR Kielce jest EN57-005, ktory ma status OS (Oczekuje Skreslenia), wiec jak ktos ma dostep to oprocz zdjec na tekstury zewnetrzne przydadza sie zdjecia wnetrza.
W PR Wroclaw status OS lub nawet OK ma EN57-012, poprosze o zdjecia, nawet jakby to miala byc wydmuszka, to przynajmniej na tekstury bedzie. Wroclaw mial tez 57-022 (obydwie z Krakowa okolo 2006 dostali) ale nie widze tego w zadnych ewidencjach. Pewnie juz pocieli.

115
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 19 Sierpnia 2015, 22:11:20 »
Tak nie smialo zapytam: Jak sie ma sprawa tych zmodyfikowanych kranow sterowania wielokrotnego (4E) w naszym symulatorze? Spory czas temu byl ten temat "na topie" z powodu EU07 PR (bodajze o EU07-078 chodzilo). Jak widac z powyzszych zdjec, taboru z ta modyfikacja przybywa.

Edit: EU07-195 juz jezdzi: http://www.galeria.forumkolejowe.pl/details.php?image_id=2793

Reg. obowiązki 2.
Proszę zmniejszyć wagę załącznika.
Benek


Podmienione. (Dzieki za czujnosc;-))

116
Wydział zamówień / Odp: 303E prywatnych przewoznikow.
« dnia: 08 Sierpnia 2015, 12:40:37 »
Tez racja. Po prostu w symulatorze mamy jakies 4E prywatne (na przyklad @Hanys robil prywatne 4E). Stad pomysl z 303E wydawal mi sie bardziej "pilny".

117
Wydział zamówień / 303E prywatnych przewoznikow.
« dnia: 08 Sierpnia 2015, 12:19:34 »
Witam,
Skladam zamowienie na zdjecia na tekstury zewnetrzne dla 303E prywatnych przewoznikow. W symulatorze nie mamy ani jednej, a po Polsce coraz wiecej tego sie przetacza. Znane mi spolki, ktore uzytkuja 303E to DLA, oraz CapTrain (lub cos kolo tego). Bede wdzieczny za kazdy nadeslany material.

118
Na razie wstrzymaj sie z puszczaniem do testu. W komplecie z 2003 i 2004 pojdzie. Reszta na PW.

P.S. Jesli ktos ma material na tekstury zewnetrzne dla EP07P-2002, oraz 2005 to poprosze na PW lub tutaj do tematu.

119
Forum / Odp: Test dodatków.
« dnia: 04 Sierpnia 2015, 17:52:20 »
Sebastian, w pelni Cie popieram. Przypuszczam tez, ze nie zostana udostepnione projekty z devs i bugs. Uzytkownicy, ktorzy "wynosili" w przeszlosci czyjes projekty byli banowani. Raczej administracja nie pozwoli by teraz znowu cos "wyplynelo". W dziale BT jest tez zapis Rewizora, ktory mowi, ze kto da dodatek do oceny w bugs nie musi go dawac do oceny w TD, wiec jesli nie udostepnia BT i devs to spoko.

120
Forum / Odp: Test dodatków.
« dnia: 04 Sierpnia 2015, 15:21:14 »
Mam kilka pytan:
1. Co z osobami posiadajacymi range "Betatester" po otwarciu Testu Dodatkow dla wszystkich?
2. Zostana te osoby (betatesterzy) zakwalifikowane do innych rang, czy nadal beda tymi betatesterami, by "stawiac kropke nad i" i miec dostep do dzialu BT?
3.  Co z samym dzialem Betatesterow w momencie, gdyby zapadla decyzja o zlikwidowaniu tejze "rangi"?

W sumie nie wiem do czego bede przydatny jako beta od jutra kiedy tym beta bedzie kazdy zarejestrowany, bo podzial bedzie nastepujacy: betatester - osoba do testowania, zwykly uzytkownik - osoba do testowania;-) Tak poza tym, to jak najbardziej jestem za otwarciem TD dla Wszystkich.

Odnosnie tematow w dziale TD to jestem za tym, aby watki, w ktorych:
1. Dodatki zostaly przepuszczone, utkwily w tescie, bo autor zrezygnowal ( czyli od x miesiecy, lat sie nic nie dzieje) nie byly udostepniane.
2. Tematy biezace - w toku - za zgoda autora moga byc udostepnione.
3. Tematy, ktore powstana po dacie otwarcia Testu Dodatkow beda normalnie widoczne dla Wszystkich.


Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20