Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - up5358

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 20
61
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 07 Października 2015, 11:32:59 »
Super i fajnie, ale to slonce troche "nie wspolpracowalo". Zapytam chlopakow z Wrocka, moze ktorys ma chwile by podskoczyc i sfotografowac ta 1946. Oprocz tego w PR Wroclaw maja w tych barwach 1951 i 1952. W tym momencie jade na rezerwie, jesli chodzi o transfer internetowy. Paczki pobiore z obydwoma EZT po 25. pazdziernika. Jesli sie Tobie lub komus innemu trafia te 19tki, ale bez slonca, to bardzo prosze o zdjecia. Zwykle kible tez fotografujcie, bo zapewne po 19XX i 14WE bedzie realizowany projekt en57_v2. Najbardziej zalezy na zdjeciach EN57 "zerowek" (do numeru 022 wlacznie) z racji  brakow "skosow" w dolnej czesci czola kazdego z czlonow rozrzadczych (wszystkie EW55 tez tak mialy). Z jeszcze istniejacych EZT sa to: EN57-001, gnije na szopie w Przeworsku (status OR - oczekuje rewizji). EN57-005 PR Kielce (stoi w Skarzysku-Kam). Obecnie jednostka ma status OK - Oczekuje Kasacji. EN57-009 PR Opole (stala w Kedzierzynie Kozlu. Zostala skreslona w 2012 roku razem z jedna 13XX i 14XX. Dwie ostatnie zostaly pociete w zeszlym roku. Prawdopodobnie 009 razem z nimi). 011 PR Krakow - czynna. 012 PR Wroclaw - jednostka ze statusem OS - Oczekuje Skreslenia. Informacja ta do potwierdzenia, bo chlopaki informowali, ze na szopie jej nie ma. Mozliwe tez, ze juz ja pocieli. Wroclaw sie nadzwyczaj szybko uwija z kasacjami. 013 PR Poznan lub PR Szczecin, czynna. Na 014, 017, 021 zdjecia mam, jak jeszcze byly czynne. 57-019 PR chyba Rzeszow, nie wiem, czy jezdzi. 57-022 PR Wroclaw - nie mam informacji, co z nia. To byly dwie ostatnie (57-012 i 022) wroclawskie z hamulcem Knorr. Wczesniej Wroclaw mial w stalym duecie 642 i 629 z tym typem hamulca. Pierwsza poszla na glowna, a druga na zlom.

62
Pomoc w tworzeniu / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 06 Października 2015, 20:11:50 »
Na Drawinowie mamy (poczatek trasy - Grodzisk) po lewej dwa tory ze slupami trakcyjnymi "nowego typu" (metalowe, z kratownica). Mam taka propozycje, by te slupy wstawic na zmodyfikowana linie 61. Przynajmniej na szlak. WOS dac wspolczysny. Perony dac nowe, te takie z rozowa kostka (o ile sie nie myle to na zadnej scenerii nie sa jeszcze wykorzystane). U nas bylby to odcinek: Czestochowa Stradom - Lubliniec, Lubliniec - Ozimek ( - Opole Gl). Propozycje ta popieram faktem, iz obecnie fragment L61 zawarty w tej scenerii jest po modernizacji. Tylko nie wiem na ile jest to teraz mozliwe, by przy okazji modyfikacji scenerii dostosowac od razu parametry pod to co jest "na gruncie".

63
Z Wiednia do Krakowa przez Skawine? Ktory pociag wytrasowali w ten sposob? Swego czasu jezdzil EC204/205 "Sobieski" (lacznik od/do EC104/105) z Krakowa do Wiednia przez Trzebinie, Oswiecim. W lipcu 2003 roku krotko jezdzil z Oswiecimia p. Skawine, Plaszow do Glownego, bo jakies roboty na torach byly.

64
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 03 Października 2015, 16:19:17 »
Prace na tym screenie sa sprzed tygodnia. Screen nie odzwierciedla tego, co jest w poscie.

65
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 03 Października 2015, 13:14:02 »
@Sawi, kibla 1944 dostaniesz razem z 14WE-03. Mam juz wiekszosc rzeczy ogarnieta. Zdjecia w sloncu ale nadzwyczaj latwo dalo sie calosc ogarnac (przypuszczalem, ze bedzie wieksza "zabawa" z obrobka).

66
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 02 Października 2015, 19:25:55 »
Mijanka dwoch "pociagow pasazerskich" (Bamboo Trains) w Kambodzy:
Naped z motorowki?

Przeniosłem do właściwego tematu.
Benek

67
Oprocz 1952 Wroclaw ma jeszcze 1946 i 1951. Nie wiem, jakie one maja obiegi.

68
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« dnia: 30 Września 2015, 15:20:51 »
Temat nie na ten watek, ale tak krotko: Adobe Ps ma "ficzery", Gimp pewnie tez je ma (byc moze jako zestaw oddzielnych wtyczek do pobrania - musisz sprawdzic). Jednej metody nie ma. Przynajmniej ja nie mam, bo rozny stopien zaszumienia roznych zdjec. Akurat w powyzszych te szumy nie sa, az tak duze. Odnosnie "beczek". Mnie to szybko idzie, pomimo, ze "recznie" usuwam te znieksztalcenia.

Wydzieliłem i scaliłem z innym wątkiem.
Benek

69
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 30 Września 2015, 15:10:53 »
@Krzysiek626, Twoje uwagi sa sluszne i dobrze by bylo, gdyby zostaly podpiete do poradnika "Jak fotografowac na tekstury". Nie mniej, jesli ktos ma minimum praktyki z programami typu GIMP, czy Adobe Photoshop to sobie poradzi z szumami, a "beczka", czy inne znieksztalcenia to "chleb powszedni";) Z ciekawosci pobralem paczki z siodemkami (nie zamierzam robic ich tekstur, bo mam co robic w kwestii tekstur) i mozna z nich zrobic dobre fototekstury. Szczegolnie ciekawa jest ta 544 - "polowka" z ET41.

70
Dobrze, Panowie. Zbierajcie wymiary i inne potrzebne materialy, ktore moga sie okazac przydatne do stworzenia wymiarowego modelu z ladna tekstura. My z @Sawim ogarniamy na ten moment 57-19XX (ja tekstury zewnetrzne, @Sawi bryle czlonow jednostki, mapowanie) i 14WE. Pozniej chcialbym dokonczyc EP07 PR, ktore tez sie juz "kisza", zbyt dlugo w fazie "projektu". Odnosnie 19tek z przedzialem klasy pierwszej to ostatnio tylko 1952 takie miala: http://rail.phototrans.eu/14,48534,0,PaFaWag_5Bm_6Bm_EN57_1952.html. Jednostka nalezy do PR Wroclaw;) Tyle, ze PR-y likwiduja klase pierwsza, wiec jesli od momentu wykonania powyzszego zdjecia EZT mial rewizje, to zapewne dzisiaj juz ma tylko przedzialy klasy drugiej. Z reszta, w ED72 tez ta klasa pierwsza jest likwidowana, przynajmniej w krakowskich. Nie mam wstepu na PRST Sucha Beskidzka, bo tam stoi jedna ED72, ktora ma OR i jeszcze przedzialy klasy pierwszej. Przedzial klasy pierwszej w ED72 (i EN71-07) wyglada o wiele lepiej, niz ten ze zdjecia z Twojego postu Seba.

71
Dziekuje za ta informacje. Ze zwyklych jednostek tez kojarze jakas jedna 15XX z MD Sochaczew w tych barwach i tylko z przedzialami klasy drugiej. Byla ona zrobiona w taki sam sposob, jak katowickie: 57-1035, 1310, 1545, czy czestochowska 1202 (oryginalna, przed spaleniem), 1746. Pod spodem jeden screen z moich "kombinacji". Efekt "popalonych" zarowek. Kazda "swieci" inaczej. Jesli wybierzemy taki EZT jako prowadzacy to "widmo swiatla" bedzie bez zmian - nadal ten sam "krowi placek", co w innych pojazdach i o takim samym natezeniu "swiecenia". To co robie da nam jedynie efekt wizualny z zewnatrz, gdy bedziemy patrzyli na czolo pojazdu (np. mijajac go "po drodze").

72
Mala korekta ostatniej prosby.
Bede potrzebowal dokladne zdjecia wnetrz (fotele, podlokietniki, itp) dla jednostek: EN57AL-1501, 1938, EN57AKD-1937.
W przypadku AL1938 takze zdjecia przedsionkow. Dla AKD1937 tez zdjecia na tekstury zewnetrzne bez wozkow i zblizen, bo te mam na dokladnych zdjeciach technicznych. Nie potrzebuje juz zdjec na tekstury zewnetrzne dla EN57AL-1938. Posiadam zdjecia techniczne (hiper-full HD jakosci) dla niej, gdy byla tuz po powrocie z moderny z ZNTK Minsk Mazowiecki.

73
Witam,
Zakladam osobny temat, bo zalezy mi na jak najwiekszej ilosci zdjec na tekstury zewnetrzne.

Jak ktos ma i moze sie podzielic to poszukuje:
EN57-1900 (ma uklad syren identyczny, jak ED72/73. Jako jedyna sposrod 19XX). Przydadza sie pogladowe zdjecia w malowaniu fabrycznym. Dodatkowo herb lokomotywowni Warszawa Grochow. Malowanie z lat 90-tych, oraz (to bedzie najlatwiejsze) wspolczesne malowanie Kolei Mazowieckich, w ktorym obecnie jezdzi.

EN57-1913, 1914, 1915, 1946, 1947 - malowanie z lat 90-tych: Wisniowe barwy, kremowy pas w dolnej czesci pudla i drzwi dla pasazerow, trzy pierwsze z lok. W-wa Grochow posiadaly dodatkowo przedzial klasy pierwszej na wzor tego z ED72.

EN57-1919 w delegacji w Kolejach Slaskich. Mamy duzo pomocnych osob z tego rejonu. Moze komus sie poszczesci i trafi w 19-tke.

EN57-1946, 1951, 1952. Wszystkie sa w PR Wroclaw i maja to ladne malowanie Wojewodztwa Dolnoslaskiego. Poprosze o zdjecia przynajmniej jednej z nich nim samorzad je wykupi i przerobi na toalete w wersji turbo.

Dodatkowo, jak sie trafia to z Wroclawia: EN57AKD-1937, EN57AL-1938. To juz kible po modernizacji, czyli teraz to juz "salony toaletowe". Nie mniej dokladne zdjecia, lacznie z wozkami by mozna bylo zrobic na tekstury wzorcowe dla wozka z wagonu rozrzadczego i oddzielnie dla wozka z wagonu silnikowego.

Zdjecia nie musza byc idealnie prostopadle. Jesli ktos ma inne numery ale posiada tylko: 1 czolo, 1 bok czlonu rozrzadczego i 1 bok czlonu silnikowego to niech tez podesle. Poradze sobie.

Druga kwestia to obecnie powstajacy uklad tekstury pod nowy model dla jednostek 14WE.
Sa one eksploatowane przez:
1. SKM Warszawa. Tutaj, prosze o zdjecia tych jezdzacych, a szczegolnie na zblizenia na pantografy, bo czesc ma nowego typu odbieraki.
2. Koleje Slaskie. Odkupili dwa EZT od SKM Warszawa ale, czy ich uzywaja? Mnie nie bylo nigdy pisane ujrzec ich 14tki w ruchu. Poszukuje tylko pojazdu o numerze 01/101.
3. Przewozy Regionalne Krakow, PRST Sucha Beskidzka. EN61-01. Tutaj dokladnie od zewnatrz ale bez slonca, nawet lekkiego. Dodatkowo caly srodek, bo "toaleta papieska" ma zmodyfikowane wnetrze wzgledem pozostalych. Obecne jej oznaczenie to: EN61-01. Wiekszosc czasu gnije na depo.

Jesli sami nie macie, to popytajcie po znajomych, itp. Kazde zdjecia w/w ze zgoda na ich uzycie sie przydadza.
By nie byc "goloslowym" wstawiam dwa screeny z juz powstajacymi EZT.
EN57-1910 KM Warszawa (KM ma najwiecej 19-tek, u nas bedzie tylko jedna, bo nie mam zdjec na wiecej).
EN57-1943 PR, PRST Katowice - tekstura robocza z czesciowym tylko retuszem (reszta potrzebna do odpowiedniego rozmieszczenia roznych podestow i poreczy na czole).
Mam jeszcze zdjecia na:
EN57-1944 PR, PRST Katowice, oraz EN57-1937 PR, PRST Wroclaw Glowny sprzed modernizacji (standardowe barwy). Na dniach beda tekstury.

Dla zwyklych EN57-19XX sa potrzebne jeszcze: dokladne zdjecia na wozki, oddzielnie dla wagonow rozrzadczych i silnikowych. Dodatkowo od boku zdjecia na zestawy kolowe: zuzyte i nowe (Tutaj ogolnie: od 57/71/72/73).

74
Wydział zamówień / Odp: SA132 do SA134
« dnia: 25 Września 2015, 11:53:21 »
Seba, w kwestii SA135 Kolei Mazowieckiej zglos sie do @Macius5991. On mial jego zdjecia, oraz material foto na kabine. Nawet chcial, by ktos to zrobil. Ja moge poratowac kilkoma pogladowymi fotami z telefonu. Zdjecia z 2013 roku, jak te SA135 przejezdzaly przez most (rownolegly do mostu gdanskiego) w Warszawie, tuz przed stacja Warszawa Gdanska.

75
Bieżące Symulatorowe / Odp: "Moja MaSzyna 2003-2015"
« dnia: 24 Września 2015, 13:48:27 »
Dziekujemy za slowa uznania, ktore nas jeszcze bardziej motywuja do pracy nad rozwojem i ulepszaniem symulatora.

76
Bocznica / Odp: Odp: Rotfl!
« dnia: 23 Września 2015, 16:05:52 »
(...)uśmierania natychmiastowego(...)
[troll]Czym jest "uśmieranie natychmiastowe"? Moze Ci chodzi o usmiechanie natychmiastowe (to taki sympatyczny gest). Wtedy by to wygladalo nastepujaco: "@Sawi nie ma funkcji usmiechania natychmiastowego, wiec moze Cie zbanowac". Brzmi to ciekawie ( ;) ). [/troll]

77
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 23 Września 2015, 13:52:04 »
"KaeM" w wersji "troszeczke" przezroczystej (@Sawi mnie zabije :D).

78
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edycja modelu kabiny EN57
« dnia: 22 Września 2015, 20:37:26 »
Zeby sie spodobac to niech wykona te kilka tekstur kibli. Akurat na mapowanie z 57_v1 idzie je zrobic. Niech wykonczy ta 57-857 i da do testu, bo nie przypuszczam, by "na piekne oczy", ktorykolwiek z adminow dal mu "range". A jak zrobi poprawnie te 4 tekstury kolejnych kibli to bedzie mu "latwiej" przekonac administracje. Tyle, ze my sobie mozemy pisac. Od niego zalezy, czy majac checi, o ktorych pisze dokonczy to, o czym pisal w innym temacie.

79
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 22 Września 2015, 19:52:00 »
Dostaniesz dokladne sklejki od boku kazdego czlonu, wiec bedziesz wiedzial, "co z czym i jak".

80
Tabor / Odp: 3E-30
« dnia: 22 Września 2015, 19:19:40 »
Zrob nowa i po problemie;-)

81
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 22 Września 2015, 19:06:28 »
del

82
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 22 Września 2015, 17:28:39 »
@hanys, dzieki za zdjecia. W weekend sie tym zajmie (wczesniej 57-19XX chce @Sawiemu odeslac zrobione).

83
Pawel, nie wiem kto bedzie robil tekstury wnetrza, bo ja ogarniam tylko zewnetrzna czesc pojazdow, ale wstawiaj. Pozniej bedzie mozna, tak jak piszesz, zrobic wiecej roznych wnetrz, oraz ze zduplikowanych ujec powybierac te, ktore sa najlepsze.

84
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edycja modelu kabiny EN57
« dnia: 21 Września 2015, 20:02:47 »
Trzymam kciuki za te "kaemowskie" malowania. EN71-030 w sniegu tez zrob. Link Ci podeslalem.

85
Poprosze o zdjecia na tekstury dla EN57-19xx.
Interesuja mnie malowania:
1. Wojewodztwa Dolnoslaskiego: EN57-1936, 1946, 1951, 1952. Tak przyszlosciowo: dobre zdjecia dla EN57AKD-1937 tez sie przydadza.
2. Barwy PR: krakowska EN57-1947 (obowiazkowo wnetrze, bo siedzenia miala obite jakims materialem i sie przyda to na teksture).
3. Barwy Kolei Mazowieckiej: EN57-1900 + jakies inne numery (obojetnie jakie, byle zdjecia byly dobrej jakosci).

Malowania, ktorych juz nie ma (byc moze ktos ma jakies zdjecia, ktorymi moglby sie podzielic to by sie cos z tego "wyczarowalo"):
1. Barwy "warszawskie" (tj. dach i dwa dolne pasy na pudle kolor wisniowy, drzwi dla pasazerow zolte i reszta pudla pomaranczowa): Nie bede wypisywal numerow, bo w latach 90-tych, az do okolo 2003-2005 wiekszosc 19XX miala te barwy.
2. Barwy wisniowe, bialy pas w dolnej czesci pudla + biale drzwi dla pasazerow: Kilka jednostek z MD Warszawa Grochow, Szczecin Wzg. Hetm; oraz Gdynia Cisowa (lub Olsztyn) mialo takie barwy, niektore mialy przedzial klasy pierwszej.
3. Granatowo-zolte. Tutaj tylko EN57-1900 miala takie kolory (krotki okres czasu tj. od wyprodukowania do R1).
4. Wisniowe z pomaranczowa strzala w dolnej czesci pudla i drzwi pasazerskich (wzor z ED72) + dach szary. Malowanie stosowane tylko w ZPR Katowice i ZPR Warszawa (niektore mialy jeszcze takie barwy tuz po powstaniu KM).

Pod spodem screen z powstawania wersji KM. Na dniach kolejne trzy tekstury w innych barwach.
Zdjecia archiwalne (szczegolnie dla 57-1900) nie musza byc idealne, dla wspolczesnych malowan wg obecnych standardow. W miare mozliwosci z dwoch stron kazdy czlon i dwa czola, oddzielnie zblizenia na nazwy zakladow, w ktorych stacjonuja, daty napraw, itp.

86
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 21 Września 2015, 11:57:20 »
O`k. Pudlo na poprawki tekstur trafilo do mnie. Troszke pracy bede mial ale na szczescie nie bedzie to tworzenie ukladu tekstury "na slepo", tylko juz bedzie mozna korygowac wlasna prace. @Sawi, dziekuje. Podeslijcie jakies dobre zdjecia tej 14WE to Wam pod koniec tygodnia zrobie porzadny uklad pod tego EZT.

87
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 21 Września 2015, 11:53:00 »
Czy ona dalej ma nastawnik z lancuchami? Po "czolowce" z EN57 w latach 90-tych, odbudowali ten elektrowoz w sposob "troszeczke" inny. W razie czego poprosze o jej zdjecia na tekstury. Bardzo mi zalezy by wykonac ta teksture i przy okazji zrobic modyfikacje w jednej z kabin, jesli nadal ma te "lancuchy".

88
Na warsztacie / Odp: Zdjęcia na tekstury złotego pociągu.
« dnia: 20 Września 2015, 08:41:09 »
Projekt stary ale ciekawy i wart ukonczenia. Ja mam do Ciebie @matek jednak inne pytanie: Jak tam kwestia wymiarowych drzwi dla pasazerow do jednostek EN57-19xx, oraz przedsionkow i przedzialow pasazerskich? Pytam, bo wczoraj z @Sawim poswiecilismy prawie caly dzien na "dziewietnastki", a zamiast brakujacych np. drzwi dla pasazerow, widze Ciebie w roli archeologa. Jak bedzie potrzeba to Ci pomoge przy teksturach ale prosze o jedno: UKONCZMY juz to, co jest zaczete. Wczoraj na wieczor mialem dostac pudla czlonow rozrzadczych 19xx bym podokladal cienie i zrobil "kosmetyke" fototekstur. Zamiast tego zmartwychwstal 14WE. Raz jeszcze prosze - skonczmy jedno, bo inaczej nikt naszych prosb o zdjecia nie bedzie traktowal powaznie widzac co tu sie wyrabia. Kilka tygodni temu mialem podobna sytuacje z EP07P, w momencie kiedy do mnie mialo trafic pudlo elektrowozu w celu dopracowania tekstur na ukladzie, pojawily sie EN57-19xx, "o`k" pomagalem. Jednak w momencie kiedy i to idzie "na boczny", bo cos kolejnego jest wydobywane "z archiwum" to ja mowie stop. Nie zgadzam sie na taka polityke. Chce z Wami wspolpracowac ale tylko pod warunkiem, ze bedziemy konczyli jedne projekty i dopiero przechodzili do kolejnych.  Dokoncz @matek to, co miales zrobic dla projektu EN57-19xx, ja dokoncze swoje prace teksturowe, a tych mam nie malo, bo Koledzy podeslali zdjec na lacznie 4 kompletne EZT. @Sawi tez wtedy dokonczy swoje, nie latwe prace i przejdziemy do tych 14we. W miedzy czasie "papugi" dokoncze, na ktore chlopaki tez zdjecia przyslali i czekaja na efekty, podobnie jak ja na model pudla by nalozyc potrzebne poprawki i dokonczyc to, co trzeba. Taka jest moja propozycja, a od Ciebie i @Sawiego zalezy, co dalej z projektami, a w konsekwencji takze z nasza wspolpraca.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 16 Września 2015, 12:33:57 »
@Borys_q: Taki sklad kilkunastu radzieckich wagonow tez miales okazje prowadzic? Ja tylko widzialem, jak w zimie probowali tym z Krakowa Glownego ruszyc.  To byl chyba najgorszy etap, bo na szlaku juz rowno "grzal".

90
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 19:19:18 »
To i ja od siebie: [ Invalid YouTube link ]  Ex Odra z EP08-010(? - jesli to "dycha", to obsluge mial wtedy MD Wroclaw Gl) od 02:58. Ciekawe malowanie dla 111a/112a, ktore sie utrzymalo chyba do konca lat 80-tych. Ten sklad mial wowczas prototypowy wagon 127A, oraz poczte starego typu. Drugi tak pomalowany sklad poszedl na ex Opolanin.

Dodatkowo z 91 roku zdjecie 07-230 z kilunastoma "stodolami" na haku. Byc moze to byl Moskwa-Paryz, bo lok z Poznania.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 20