Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - up5358

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20
541
Na warsztacie / Odp: Linia nr 91 - Kraków Bieżanów - Bochnia
« dnia: 28 Czerwca 2012, 00:02:28 »
A na jaki okres (przed/w czasie/po modernizacji) ma być linia Kraków-Bieżanów <> Bochnia ? 
Jeśli na okres sprzed modernizacji, oraz budowy A4, czy S3 (nie wiem, czy dobry nr tej "S" wpisałem) to obecnie zdjęć nie idzie wykonać. Obecnie trwa modernizacja w okolicy P.odg Rudzice. Jeden tor od Bieżanowa (lub P.Odg Gaj) do P.odg Rudzice wyłączony. Piszę, bo zastanawiam się także, czy nie lepiej zrobić tego odcinka linii już po modernizacji. Wtedy aparaty w rękę i można wspomóc pracę Kolegi. Pod spodem przykładowe zdjęcie nie do powtórzenia: po prawej od podmiejskiej toalety idzie A4, tor po którym jedzie zamknięty (do modernizacji?). Sama relacja pociągu też już skasowana pewien czas temu. Październik 2005r

542
Ciekawe, co zrobią też z połączeniami typu Katowice - Kraków - Katowice. Tam składy z PR Katowice też zaglądają.

543
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 27 Czerwca 2012, 20:58:06 »
Trochę mało o tej ET40-41 wpisali, bo równie dobrze mogli wziąć ET40-40, albo 40-01. Ta ET40-41 miała swój epizod jako EP40 i wtedy stacjonowała w MD Warszawa Olszynka Grochowska.  Pewnie dlatego ją wytypowano. Poza tym seria ET40 była tak związana z lokomotywownią Bydgoszcz Wsch; jak ET42 z lok. Z.W. Karsznice, czy EU06 z lok Kraków Prokocim.

W książce o historii Magistrali Węglowej wydawnictwa Betezda mam informację o jednej ET40, która w ramach prób miała sprzęg samoczynny i prowadziła zwarty skład węglarek:

"(...)Dopiero  w styczniu 1976r. na stan MD Bydgoszcz Wschód wpisano pierwszy elektrowóz ET40, a resztę zamówionych lokomotyw dostarczono do połowy kwietnia.  (...) W maju 1976r. przeprowadzano na magistrali dalsze próby z sześcioosiowymi węglarkami 601W. Dzięki dostarczeniu większej partii tych wagonów sformowano wówczas najcięższy na sieci PKP pociąg towarowy o masie brutto 4180 ton (netto 3040 ton), dłg 580m, zestawiony z 31 wagonów 601W  (wyposażonych w sprzęgi samoczynne SA-3) oraz czterech wagonów ochronnych. Do jego obsługi przygotowano elektrowóz ET40-20 z MD Bydgoszcz Wschód, w którym zamontowano sprzęgi samoczynne oraz dodatkowe amortyzatory. Tak zestawiony skład kursował czterokrotnie w relacji: Kopalnia "Borynia" - Gdańsk Port Północny. (...)"

Piszą, że pomimo pozytywnych wyników tej próby, a także obrotu wagonów poniżej 4 dni ostatecznie zaniechano takich jazd. Powodem była zbyt mała ilość wagonów z sprzęgami SA-3, oraz niskie, dobowe przebiegi lokomotyw.

Mam nadzieję, że kiedyś wznowią wydanie tej książki, bo zawiera bardzo wiele ciekawych informacji z życia "węglówki".
O jakieś konkretniejsze informacje pewnie będzie trzeba poczekać aż kiedyś się pojawi monografia CMK. Z nią jest związana lok. Wwa Olszynka Groch; a tam stacjonował EP40 (czy EP22 też był na Olszynce ? Niestety na jego temat wiem nie wiele, więc przy okazji tutaj pytam).

544
Tabor / Odp: SHP w EP09, oraz kwestia reflektorów w TEM2
« dnia: 24 Czerwca 2012, 21:45:05 »
@Adsim. Ja mam dwie paczki na partycji. Na co dzień korzystam z PC2011dds.  Oprócz tego w oddzielnym katalogu mam 2010DDS z dwoma exe (291,162).  W kwestii wyświetlania lampki SHP, oraz CA porównywałem to dla wersji 162, 291 i obecnej z PC2011dds.
I tak:

PC2010DDS
EXE162:
CA, oraz SHP normalnie się palą

EXE291:  CA się pali, natomiast SHP nie działał (to było znane)

PC2011DDS
EXE325: SHP działa, natomiast CA się nie pali. Stoper, albo czekać na brzęczek

Opis dotyczy kabiny dla EP09-006  (104e_1).

Może teraz będzie bardziej zrozumiałe o co mi chodzi. Stąd wpadłem na pomysł, by wzorem kabiny dla 104e_3 przerobić 104e_1 tak żeby się CA świeciła, jak to ma miejsce w 104e_3.

Jednak po przeczytaniu tego tematu sam już nie wiem, czy całą kabinę by trzeba było robić, czy to coś w exe, czy przyczyna jest jeszcze gdzie indziej. Jeśli tyczy to tylko kwestii pojazdu, to w których linijkach można nadpisać skopiowane z 104e_3, do 104e_1 wartości by CA się świeciło.


545
Czym przemierzam szlaki?
EP09, ET22, ET41, 4E, oraz 303E. ("angliki i siódemki" najczęściej katuję na Drawinowo ET22-2, lub l053_cargo part1)

546
Tabor / Odp: SHP w EP09, oraz kwestia reflektorów w TEM2
« dnia: 24 Czerwca 2012, 17:19:54 »
Dzięki @Sawi za zwrócenie uwagi. Przepraszam - rzeczywiście, była to wersja 162 pliku wykonawczego exe. PC2010DDS.
(Na TGA próbowałem "odpalić" symulator ale w Dębicy miałem pokaz slajdów w trakcie ruszania, więc usunąłem i przeszedłem na PC2010DDS). W każdym bądź razie - na exe162 podświetlanie CA i SHP działało w 9-006.
Potem w PC2010DDS miałem testową wersję exe:  291. Tam działało podświetlanie CA i nie działało SHP (to akurat była kwestia znana). W obecnej wersji exe nie podświetla się CA, tylko brzęczek powiadamia, że trzeba grzybka zbić. (Przepraszam z tym SHP. Działając na kilka frontów jednocześnie pomieszało mi się CA z SHP.  Chodzi o CA - ten co się go zbija co minutę).

547
Z podziękowaniami dla @Szoguna. Misja bardzo ciekawa.
Dwóch Panów w stacji początkowej, którzy wyglądali jakby chcieli.....ekhhmm: do pociągu nie wsiedli.
Przykładowe mijanki po drodze i manewry w Bałtyku Mieście.

548
Tabor / Odp: SHP w EP09, oraz kwestia reflektorów w TEM2
« dnia: 24 Czerwca 2012, 02:32:46 »
@Adsim:  Na exe w wersji 160 z PC2010 działa. Mam obie paczki w dwóch oddzielnych katalogach i sprawdzałem. Chodzi tylko o 104E_1  (wersja kabiny dla EP09-006, z której kilka linijek nadpisałem w 104E_2 (kabina dla 047).

549
Tabor / SHP w EP09, oraz kwestia reflektorów w TEM2
« dnia: 22 Czerwca 2012, 20:48:43 »
Witam
Mam wolny weekend, więc pomyślałem, że pobawię się dwiema kwestiami dotyczącymi taboru.

1:
W EP09-006, 047 nie działa podświetlenie SHP.  W EP09-047 podmieniłem sobie kabinę na taką jak ma 006 by było bardziej realistycznie. Teraz chciałbym pomóc rozwiązać problem z brakiem podświetlenia przy SHP. Pytanie, w którym pliku mogę pomajstrować (za zachowaniem kopii oryginalnego) by rozwiązać tą kwestię samodzielnie. Wynikami (tak, jak w przypadku zmiany kabiny w 047) podzielę się z Wami.

2:
W TEM2 (na przykładzie SM48-043) reflektory świecą się w nie właściwej odległości. Jeśli zmiana "odległości" widocznego "światła" reflektorów nie wymaga rozwalania modelu i robienia go od podstaw to poproszę o wskazówki, w którym pliku majstrować by samodzielnie poprawić i oddać Wam do oceny.

Wiem, że jedni nastawieni są na gotowce (konsumenci), a inni się dwoją-troją przy tworzeniu nie mając pomocy, ale mając dodatkowo małą ilość czasu. Z racji wolnego weekendu bardzo chętnie pomogę w powyższych kwestiach. Proszę o nakierowanie ale nie rozwiązywanie za mnie. Lekcja dla mnie musi być. Przynajmniej ja pomogę, a nie będę z jęzorem na brodzie (sz-)-czekał znanymi pytaniami.

550
Symulator / Odp: Realistyczna pogoda w Symulatorze.
« dnia: 22 Czerwca 2012, 17:28:28 »
Kurczę. Czytam listę życzeń i takie pomysły nawet mi do głowy nie przychodzą (a potrafię czasem być "kreatywny").
Jeśli wyjdzie wschodnia E-30 to już sobie wyobrażam postój w Bochni, a ISDR drze się przez radio, że na razie nie ma jazdy, bo pod Kłajem Tornado "połyka" drzewa, tory (i dyżurnych ruchu razem z nastawniami). Bardzo realistyczne ;)

551
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 18 Czerwca 2012, 19:40:05 »
Miałem identyczny problem. Po wyjeździe  z szopy za gagatkiem zatrzymałem się w stacji przed semaforem. Po otrzymaniu sygnału zezwalającego na manewry pojechałem po cysterny i węglarkę. Jednak za mną pojechał ów 44-313. Odpaliłem raz jeszcze i tym razem...po otrzymaniu sygnału manewrowego dałem wsteczny i nastawnik na ostatnią pozycję. Uderzyłem w gagara. Następnie pozycja do przodu i pojechałem manewrować.  Gagarek się zapadł pod ziemię (nie pojechał za mną, na żadnym z torów także go nie było). Dalsze manewry przebiegały bezproblemowo.

552
Ruskie jadą!

Po prawej do lasu (po grzyby) jedzie skład z węglarkami.
Po lewej manewry prowadzi SM48-043. W cysternach udostępnionych przez Orlen przewożony jest zacny napój. Jest to prezent dla władz miasta od naukowców z POLMOS-u Lublin

553
Na warsztacie / Odp: Bałtyk Interregio
« dnia: 11 Czerwca 2012, 15:02:23 »
Rozumiem. Jednak zdeklasowanych jedynek spółki PR jest jeszcze mniej, a tu chodzi o skład RE. Jak komuś nie będzie pasowało to zawsze sobie podmieni we wpisach.

554
Taki sobie widoczek na mało popularnej (w galerii) misji.  Pociągi nazwałem zgodnie z indiańskimi, starymi "procedurami".
Po lewej stronie stoi Skład TLK "Tańcząca Chmura" (wersja dla roztańczonych), który w tej stacji kończy bieg. Elektrowóz następnie przejdzie na skład po prawej w postaci Ex "Stojący Byk" (wersja dla kobiet w odpowiednim wieku). W składzie wagony 152a, oraz bezprzedziałowe. PKP Intercity dogadało się z firmami komunalnymi z dużego miasta i pomoże przewozić  śmieci na odległe wysypisko gdyż w tym mieście brak takowego. Za dwa tygodnie wchodzi poprawka w ramach, której zamiast wars-u "po cichu" poleci wagon ze śmieciami.

555
Na warsztacie / Odp: Bałtyk Interregio
« dnia: 11 Czerwca 2012, 14:46:50 »
Jeśli miałaby przejść opcja: jazda "tam"  IR + "powrót" RE to podaję przykładowe zestawienie (z wzmocnieniem "świątecznym") dla obydwóch składów. Oczywiście "odpowiednie" zapełnienie składów także ma miejsce. Oknami jeszcze wsiadać nie trzeba ale...

Skład IR:
IR:
node -1 0 ET22-1075 dynamic pkp\et22_v2 201e-zez-1075 201e-zez -1 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 wagon1 dynamic pkp\1xxa_v1 a9ou_131-9 1xxa 0.0 nobody 3 80 passengers enddynamic
node -1 0 wagon2 dynamic pkp\bdhpumn_v2 505126-08144-5 bdhpumn 0.0 nobody 3 140 passengers enddynamic
node -1 0 wagon3 dynamic pkp\bdhpumn_v2 505126-08003-3 bdhpumn 0.0 nobody 3 140 passengers enddynamic
node -1 0 wagon4 dynamic pkp\bdhpumn_v2 505126-08064-5 bdhpumn 0.0 nobody 3 140 passengers enddynamic  //<--wzmocnienie
node -1 0 wagon5 dynamic pkp\bdhpumn_v2 505126-08003-3 bdhpumn 0.0 nobody 0 123 passengers enddynamic  //<--wzmocnienie
endtrainset

RE:
node -1 0 wagon11 dynamic pkp\1xxa_v1 a9ou_211-9 1xxa 0.0 nobody 3 80 passengers enddynamic
node -1 0 wagon12 dynamic pkp\1xxa_v1 a9ou_211-9 1xxa 0.0 nobody 3 80 passengers enddynamic
node -1 0 wagon13 dynamic pkp\1xxa_v1 a9ou_211-9 1xxa 0.0 nobody 3 80 passengers enddynamic
node -1 0 wagon14 dynamic pkp\1xxa_v1 a9ou_211-9 1xxa 0.0 nobody 3 80 passengers enddynamic
node -1 0 wagon15 dynamic pkp\1xxa_v1 120a_bp_378-2 120a 0.0 nobody 3 90 passengers enddynamic  //<--wzmocnienie
node -1 0 wagon16 dynamic pkp\1xxa_v1 b_120 111a 0.0 nobody 0 80 passengers enddynamic  //<--wzmocnienie
endtrainset

Pasażerów, jak widać nie brakuje.  Przejazdu "na pusto" nie będzie. Doda to trochę realizmu, bo przed świętami np. Wielkanocnymi, czy Bożym Narodzeniem są spore tłoki w pociągach.  RE planowo na czterech zdeklasowanych jedynkach + dwa wagony wzmocnienia.  IR w zestawieniu jakie już spory czas temu widziałem na "WOŚP", aczkolwiek tam ET22-114 to ciągnęła.

Jak widać, ET22 przechodzi na powrotny. W przypadku gdyby się wcześniej pojawiła ED72 to można ją rzucić w zestawieniu ED72x2 (druga jako wzmocnienie świąteczne) na tego IR. Potem przesiadka na RE z ET22.  Bodajże w soboty idzie jakiś IR z Zakopanego do Warszawy Wsch na dwóch ED72. Wiem, że to tuż przed lub po "Brzechwie" idzie. Jeździ on też w święta.


556
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 09 Czerwca 2012, 21:29:56 »
PKP Cargo wciąż zaskakuje. Najpierw modernizacje EU07, następnie modernizacja pierwszej ET41 w toku. Myślałem - pewnie już koniec, aż tu nagle zauważyłem, że poczciwe sputniki dostały przewody żółte.

Tak na poważnie: weźcie i zróbcie coś z tym babolem. Dla porównania screen z PC2010, na której było poprawnie - tylko z przewodem czerwonym. 

Wiem, że jakaś sztuka ET21 posiada te żółte węże, ale póki co nie spotkałem się z sytuacją by cargowskie "niedobitki" takowe posiadały.

557
Tabor kolejowy / Odp: c&o baldwin m-1
« dnia: 04 Czerwca 2012, 17:41:24 »
Znalazłem dziś chwilkę i pobuszowałem po swoich materiałach. W tym znalazłem archiwalny nr "Classic Trains`a" z 2004 roku.
@MichałL ma rację: lok miał kocioł, z którego para pod ciśnieniem wprawiała w ruch turbinę parową, która napędzała prądnicę gł/generator prądu. W ten sam sposób był napędzany "Jawn Henry" z Norfolk&Western. Pokiełbasiło mi się z inną próbną serią nie mającą związku z prowadzonym tematem. Maszyny C&O o mocy 6000 koni mechanicznych każda były niedopracowane i to je przekreśliło. NW swojego "Jawna" eksploatowała z powodzeniem. Nie był tak awaryjny, jak "krasule" z C&O. Ten sam system miał: kocioł na węgiel > turbina parowa > generator/prądnica. Jednak inne rozwiązania zastosowano niż w przypadku maszyn z "czisapike", więc sobie jeździł z powodzeniem.  Na UP w 1938 były dwie prototypowe maszyny w podobny sposób napędzane (zamiast węgla było paliwo płynne i głowica żarowa w kotle parowym), później stosowano turbiny gazowe na paliwo Bunker-C (m.in. "Standard Turbine" o mocy 8500HP, o której wczoraj pisałem).

Zdjęcia, w tym kolorowe można znaleźć. Akurat w przypadku maszyn niszowych jest to bardzo utrudnione. Nie mając dostępu do tamtejszych giełd ze zdjęciami, czy 'antykwariatów' (gdzie babcie po zmarłych dziadkach przynoszą czasem naprawdę wartościowe fotografie tzw. starej kolei) pozostaje jedynie odnaleźć odpowiednie strony i za ich pomocą zamówić samodzielnie z dostawą "na wycieraczkę". W przypadku M-1 będzie to Chesapeake&Ohio Historical Society:  http://cohs.org/

Napisać co się chce i...może to bardzo słono kosztować. A dodatkowo "juesej" jest poza UE to i dowalą podatek na granicy...nawet od zdjęć - przerabiałem na własnej skórze. (Parę lat temu zamówiłem 4 zdjęcia fabryczne i plany konstrukcyjne parowozów 4-8-4 Class 2900 kolei Santa Fe Railway).

Pod spodem zamieszczam:
1.kolorowe zdjęcie z okładki "CT" z zdjęciem maszyny C&O M-1 #500. W środku więcej zdjęć, ale jakby ktoś chciał sobie zamówić to będzie wiedział jaka nazwa wydawnictwa i gdzie szukać (nie gwarantuję, że mają jeszcze z 2004 roku egzemplarze do sprzedaży).

2. Kocioł parowy jednej z trzech maszyn C&O M-1 podczas montażu

3. Maszynę NW "Jawn Henry" w trakcie eksploatacji próbnej.  Nawiasem pisząc (bo nie mówiąc) lokomotywa ta miała stałe odcinki eksploatacji, gdzie normalnie jeździła. Jednak w papierach było, że oficjalnie nadal jest jazda próbna...i tak przez całe jej życie.

W Tym numerze macie też inne "turbiny" np "Blue Goss",  turbiny UP, obie serie z PRR i pewnie cosik jeszcze (nie miałem czasu dokładnie sobie przypomnieć treści).

558
Tabor kolejowy / Odp: c&o baldwin m-1
« dnia: 03 Czerwca 2012, 19:24:57 »
Jak przedmówca wspomniał - to były lokomotywy prototypowe. Ich napęd stanowiła jednostka parowa, która zapewniała "rozruch", po przekroczeniu pewnej szybkości przełączały się na diesla. Był to projekt bardzo nie udany. Lokomotywy bardzo często defektowały i dlatego otrzymały przydomek "świętej krowy". W ruchu pasażerskim się nie sprawdziły i poszły na złom.
Podobną konstrukcyjnie (też start na węgiel, a potem diesel) lokomotywę wyprodukowano dla kolei Norfolk&Western - ta już nie sprawiała tylu problemów eksploatacyjnych. Jednak nie podjęto ich dalszej produkcji ze względu na szybki rozwój trakcji spalinowej (m.in słynne jednostki F-unit produkowane przez EMD-GM np FT,F3, F7), a dodatkowo N&W miała dość sporo ciężkich lokomotyw parowych do składów towarowych (większość ich szlaków przebiegała blisko kopalni w st. Virginia ) np. class A (jedna do dziś zachowana), więc nie było już potrzeby wprowadzania tych jednostek do seryjnej produkcji.

C&O dla składów pasażerskich miała dość sporą liczbę lokomotyw od EMD-GM, więc jednostki M-1 szybko odstawiono, a potem poszły do Polsilver`a na "prywatyzację".
Udane próby z napędem turbinowym miała kolei (jedyna dotowana przez państwo): Union Pacific RR. Start następował dzięki małej turbinie, a następnie z dodatkowego członu startowała duża turbina, sporej mocy. Paliwo typu Bunker-C szło jak woda.
Pod koniec lat 60-tych, gdy zaczął się kryzys paliwowy to lokomotywy te odstawiono, turbiny sprzedano bodajże do Argentyny. Kilka jednostek zachowano, pozostałe pod palnik.
UP Miała też inne typy lokomotyw turbinowych, gdzie najpierw rozruch był z silnika diesla i następowało przełączenie na turbinę, lub start na węgiel i potem na turbinę (tych były dwie sztuki z roku bodajże 1938. Obie do ruchu pasażerskiego).

Ciekawy temat rzeka. W jednym z numerów "Classic Trains" będziecie mieli kolorowe zdjęcia "Świętych krów". Nie mam dostępu do skanera, a malowanie miały ładne

559
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 01 Czerwca 2012, 21:29:21 »
@PanMechanik. Mnie normalnie się uruchomiło na Twoim wpisie. Pod spodem wklejam wpis z mojej wczorajszej jazdy EZT 3xEN57 na trasie Drawinowo_EP07. Spróbuj też na tym moim wpisie. Ogólnie to Drawinowo się długo wczytuje. Mnie czas około 10-15 minut nie dziwi.

560
(trochę referat mi się zrobił ale proszę w miarę możliwości o przeczytanie tego w całości)

Oddałem swój głos, że generalnie mi to lotto, czy podwórkowe wyrazy znajdą się, czy też nie. Widzę, że powstały trzy fronty:
1. są "Za" epitetami,
2. są "przeciwko", 
3. są "za, a nawet przeciw!" i nawzajem jedni drugich "zapraszają" do piaskownicy...
Bo tak to wygląda okiem osoby, która do tej pory, poza oddaniem głosu, nie brała udziału w tej dyskusji.
To jest symulator pociągu, a nie otoczenia kolejowego. Może zamiast tak błahego tematu, jakim są dość wymowne teksty słyszane w kabinach (ja za swojej kadencji nie słyszałem tego nagminnie, chociaż od wielkiego dzwona zdarzyło się parę razy jednemu, czy drugiemu wymienić kilka "imion kobiecych" odpowiednio je akcentując - wiadomo, ten znany i popularny (nawet wśród obcokrajowców) wyraz na K oznacza różne stany emocjonalne, a także ma różne znaczenie w zależności od intonacji i barwy głosu, nawet będąc wypowiadanym samodzielnie (bez innych wyrazów, zdań)).

Zamiast się tak kłócić i to zupełnie nie potrzebnie to lepiej tan sam czas przeznaczyć na inne zagadnienia bezpośrednio mające wpływ na działanie i przebieg symulacji. Żeby nie rzucać słów na wiatr to w załączniku przedstawiam przerobiony plik 104e_2.mmd, bo chciałem mieć oryginalną kabinę w 09-047 tak jak to było w jej pierwowzorze w 2006 roku.  @Pol mi powiedział w innym temacie, że w owym pliku wystarczy pozmieniać. Nie wiedziałem co i jak ale metodą prób i błędów, oraz "przestudiowania" odpowiednich linii w pliku 104e_1.mmd  udało mi się samodzielnie osiągnąć sukces - mam to co chciałem. Pokonałem także błędy przy kopiowaniu w wyniku, których w momencie jak uruchamiałem wentylator przetwornicy to znikał klawisz.
Polecam tak samo - zająć się czymś dla dobra symulatora. Typu poprawki do SP1, czy jakieś nowe rzeczy, nad którymi pracujecie w zaciszu działu zamkniętego. Naprawdę ta debata jest zbędna.

 Symulator ma być odzwierciedleniem rzeczywistości ale wulgaryzmów nie trzeba przenosić.

Pomijam już tutaj kwestię ewentualnej prezentacji "Maszyny", gdzieś "na zewnątrz" ale istnieje jeszcze szeroko pojęte  "dawanie dobrego przykładu" ludziom, którzy będą chcieli zasiąść za sterami. Jeden będzie dumny, że słyszy epitety w radio, drugi będzie głęboko oburzony, bo jednak wulgaryzmy mogą być tak odebrane przez osoby starsze, czy takie, które nie używają tego typu wyrafinowanego słownictwa na co dzień. 

Wstawienie np. przekleństw do rozmów nie podniesie realizmu, a raczej okryje hańbą ten symulator w oczach niektórych osób z zewnątrz - co też wcześniej napisałem.  Proszę, nie urządzać różnego typu wycieczek PTTK, które poza zaognianiem sytuacji pomiędzy użytkownikami - co jest bardzo przykre - nie wnoszą nic pozytywnego. Robienie 50-ciu paczek jest bezsensem. Dodawanie epitetów do każdej wypowiedzi, także.
Jako zwykły użytkownik "Maszyny" proszę uprzejmie by ten symulator wrócił na właściwe tory, bo na razie porusza się pomiędzy zaroślami w lesie, a robotnikami jadącymi elitarnymi wyrazami ze "sracza" rodem. Jak komuś brakuje przekleństw to niech sobie pójdzie na stadion, albo stanie koło torów jak chłopaki przyjadą robić naprawy infrastruktury. 
Że tak się dzieje na co dzień na kolei to nie znaczy, że od razu trzeba to wrzucać do symulatora hańbiąc dobre imię "Maszyny" w oczach ludzi, którzy mogą się poczuć urażeni zasłyszanymi słowy. A zapewne takich osób jest więcej niż tych, dla których pięć $$^#@%%  $#@$@$%^  "CENZURA" dodaje więcej realizmu w symulatorze niż ulepszanie fizyk prowadzenia np EU07, czy też kończenie kolejnych etapów prac nad szeroko pojętym "hamowaniem", czy uzależnieniem działania klocków/tarcz hamulcowych od temperatury, wiatru, wilgotności.

Nie od razu Kraków zbudowano: ja chcę Wam pomóc przy fizykach pojazdów (akurat dysponuję oryginalnymi wykresami dla kilku serii). Nie mniej - najpierw opanowuję strukturę plików pojazdów jak *.mmd, *chk, a gdy z tym się oswoję to przejdę "krok wyżej" aż w końcu w pełni będę Wam w stanie pomóc przy pracach. Dla mnie wydaje się to być lepszym rozwiązaniem niż dzielenie towarzystwa, wzajemne obrażanie się osób tworzących, różne "potrzebne" tematy.  Do nikogo tutaj "nie piję". Jednak po kilku miesiącach mam takie spostrzeżenia jako "szary" użytkownik.

P.S. Plakaty z panienkami (oczywiście z zachowaniem przyzwoitości na przedstawianych "plakatach") mogły się pewnie pojawiać za czasów planowych maszyn. Wtedy drużyny robiły co chciały w środku: dywaniki, proporczyki. Ozdoby aluminiowe na zewnątrz (jeszcze w 1999 roku np. katowicka EP07-135 taki miała przy napisie PKP lub EP07-135 po bokach pudła).
W obecnej rzeczywistości tzw. "jazd po amerykańsku", (czyli dostaję od poprzedniego maszynę, jadę nią dalej, a potem jeszcze inny ją przejmuje) nie widziałem takich rzeczy. Raczej czysto... Jednak to już kwestia mniej sporna niż wulgaryzmy w radio

561
Tabor kolejowy / EU07 modernizowane przez Ts Opole
« dnia: 29 Maja 2012, 17:10:54 »
Witam
Temat napewno sie przyda. Chcialbym sie dowiedziec na czym od strony technicznej polegala ta naprawa glowna. Od siebie dodam zdjecia EU07-078. Napr gl 20.04.2012 w TS Opole. cPrzepraszam za brak polskich znakow. Sklad RE 27120 z Lublina do Poznania Gl. Pozdrawiam z dworca Wschodniego, czekajac na TLK83108. P.S Zwraca uwage brak rynienek nad przedzialem maszynowym, oraz jednej pary zaluzji (tak jak w 303E)

562
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 28 Maja 2012, 04:22:05 »
Witam
Jeśli można to przy okazji SP1 wrzućcie poprawną kabinę dla EP09-047 (taką jak ma EP09-006 w symulatorze). Lok w malowaniu Cargo z CM Kraków, a w środku PKP IC BZ Południowy. Lok ten ma na teksturze rew. w 2006r. Wówczas miał 8 lat służby i był bez głównej (nie wiem jak teraz, bo nie łażę już po lokach/torach). W każdym bądź razie kabinę miał jak nasza 09-006.

563
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 25 Maja 2012, 12:22:54 »
Panowie, metoda Sawiego pomogła. Ruszyłem, wtoczyłem się w p(i)erony  i nie ma problemu.
Tamten wpis to $. Ten co ręcznie składy zmieniam jest w załączniku. Wszystkie wagony są podmienione z nocnych na zwykłe(dzienne?). Bardzo dziękuję za pomoc w tej kwestii. 

Czytając ten temat w sprawie nieprawidłowych działań AI na Drawinowie też uzyskałem pomoc - wystarczy na EIC jechać "w plecy" startując +10 ze stacji początkowych i potem już jedzie się dobrze. Przetestowane na EP09-006 ( z tym lokiem problem - lampka czuwaka aktywnego nie działa - trzeba liczyć sekundy albo czekać na "budzik", lampka SHP działa poprawnie),  EP09-047, 035, EP08-015 i jest dobrze. W "Drawinowo_EP07" zrobiłem to samo + 10 min ze stacji początkowej i bez względu na to jakim lokiem prowadzę to działa.  Oczywiście nie przerabiałem EP09 na Lux-Torpedę. Składów dla AI nie przerabiałem. Tylko mój.  Tak, więc dziękuję za wcześniejsze porady. Ktoś inny poruszył temat i ja na tym skorzystałem.

564
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 25 Maja 2012, 11:46:40 »
@Sawi: Zaraz po załadowaniu. Nawet jeszcze nie ruszyłem tym  z postojowych.

565
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 25 Maja 2012, 11:17:01 »
Witam
Mam następujący problem z prawidłowym "świeceniem" tekstur wagonów na l053--sluzba-4-night
Pierwsze dwa wagony za lokiem w nocy świecą jak psu....po deszczu, natomiast w porze dziennej (wschód/pełne światło) są ciemne. Testowałem z różnymi wagonami (widać na screenach). Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Kwestia oświetlenia dotyczy tylko pierwszych dwóch "pulmanów" za sztandarowym ciągnikiem.

System: Windows 7 64-bit Home Premium
Karta Grafiki: Mobile Intel® GMA 4500M Wersja Sterowników: 8.15.10.2302

Log, oraz $ w załącznikach

566
Witam. Jestem użytkownikiem karty graficznej Intela, więc owego testu nie przeprowadzałem. Nie mniej także miałem spadek ilości klatek na sekundę w porównaniu do PC2010. Próbowałem różnych metod by "przyspieszyć" symulację ale one nie pomogły (m.in. zmiana maksymalnego rozmiaru tekstury, wyłączanie AV).
Swe testy opierałem na misji: "Drawinowo_EP07". Jednak z podmianą EP, na ET22-1008. Dodatkowo odcinek testów był pomiędzy stacją początkową, a pierwszym postojem. Pierwotnie na szlaku miałem około 14-17 FPS, przy wjeździe na pierwszy postój FPS wynosił 5.60 do 5.82. Pomogło dopiero ręczne wyremowanie za pomocą "//" pasażerów w scenerii. Po tym zabiegu FPS na szlaku wynosi 21 do 23, oraz w tym samym momencie wjazdu na pierwszy postój: 10.37 do 10.58 FPS.
W tej chwili mam tak samo "szybko" symulowane, jak w poprzedniej wersji PC.

567
Na warsztacie / Odp: ED72 - the workshop
« dnia: 06 Maja 2012, 22:42:11 »
Witam
 Ostatnio często widuję skład 2xED72 jako IR Zakopane  - Wwa Wsch (malowanie IR).  ED72-009 (zwykłe malowanie PR) na osobówkach. Dziś na Tarnów poszedł, na osobowym po 16:00. Zlikwidowali mu klasę pierwszą - ma tylko drugą.
Na Semaforku PR Kraków/PRST Sucha Besk. puszcza "co ma pod ręką". Miesiąc temu na nim był EN57-1772 z siedzeniami "plastik-pomarańczowy", więc nie ma reguły. Jeśli jest potrzeba zdjęć suskich ED72 to służę pomocą. Jest ciepło. Dziś popołudniu było bez słońca i bez deszczu - w sam raz na zdjęcia. Czy potrzeba jeszcze zdjęć na tekstury dla ED72 ?

568
Na warsztacie / Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« dnia: 08 Kwietnia 2012, 20:38:14 »
Gratuluję wykonanej pracy na tym modelu. Po ostatnich dodatkach w ogóle, gdzie się dało to pousuwałem pojazdy z et22_v1 (pomijam EP23-001, ET22-001 z wiadomego powodu).  Mam takie pytanko: czy dałoby się zmienić system zawieszenia w ET22 powyżej numeru 222 ?  Do numeru 221 miały inaczej to rozwiązane (zaznaczyłem z na screenie, o które elementy mi chodzi, a które nie występują w pojazdach od numeru 222 wzwyż). Dla dowodu jeszcze podsyłam link do jednej z galerii:
http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/htmls/et2202-1.htm


569
L053. Misja brutto-posp
1.
Jazda próżnym do rafinerii.

2.
Powrót na pospiesznym. Swymi torami: to ujęcie przypomina wyjazd składów z Chabówki w stronę Jordanowa (Suchej).
(Tuż po przejechaniu pod wiaduktem "zakopianki" pociąg zaczyna się wspinać przejeżdżając wiaduktem nad lokalną drogą. Prowadzi ona m.in. do skansenu).

3.
Efekt zabawy w edycję składów, wyłączanie/włączanie lamp w pliku  *.scn/*.scm
Efekt: jak za dużo wagonów "powkładałem" to się zator robił (screen), albo kilka wagonów ze składu AI postanowiło podróżować samodzielnie co dla mnie znaczyło koniec misji.

Na screenach EU07-337 żeby nie było, że "po jednym dniu się znudzi" ;)

570
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 09 Marca 2012, 20:10:32 »
Przyjdzie wiatr nocą to będzie dyskoteka ;)

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20