Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - up5358

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20
121
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 03 Sierpnia 2015, 19:06:20 »
@Robobatman. Zdjecia na teksture by sie przydaly, bo mam "ze wzrokiem" i slabo to widze na jednej fotce;) Tej prywatnej 07 od Darka z Wroclawia tez by byly mile widziane.

122
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 03 Sierpnia 2015, 18:58:40 »
Piękna sprawa…
Nie jestem w temacie. Czy moglby ktos poratowac numerkiem tej siodemki?

123
Wydział zamówień / Odp: EP07P - dzwieki
« dnia: 02 Sierpnia 2015, 23:10:56 »
"Odgrzewam starego kotleta". EP07P PR sa na zaawansowanym etapie tworzenia (wiecej tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25572.msg406859.html#msg406859). Mam nadzieje, ze ktos pomoze z dzwiekami do tych maszyn.

124
Wyglada super. Dzieki za poswiecenie czasu i pomoc z mapowaniem. Ja koncze najtrudniejsza prace z "zez-em". Pomimo dobrych zdjec bylem zmuszony zrobic "przeszczep" kawalka czola i nalozenie go po drugiej stronie. Koncze "pudrowanie po zabiegu". Polacze to z bokiem i wieczorem bedziesz mial uklad tekstury pod kolejna modyfikacje modelu (4E-zez). Z drugiej strony, caly czas sie zastanawiam, czy nie zrobic dwoch ukladow po 2048pxl x 2048pxl kazdy dla zez-ow. Zdjecia (pomimo, ze sa to "x.jpeg") sa naprawde dobrej jakosci i byloby szkoda to zmarnowac. EP07-2001 to "TV" i Przewozy Regionalne maja tylko jedna taka maszyne. Zdjecia tez nie sa tak szczegolowe, wiec tam bylo wskazane zrobic jeden uklad 4096pxl x 2048pxl. "Zezowatych" jest kilka sztuk (zakres numeracji: 2002-2005), wiec moze zrobic dwie tekstury? Decyzje trzeba podjac teraz, zanim @Sawi wezmie sie za przerobke modelu i mapowanie. Wtedy nie chcialbym mu zlecac mapowania od nowa. Czekam na opinie osob, ktore "majstrowaly" przy 07/08/41 i maja troche wiecej doswiadczenia ode mnie.

125
O`k @Sawi. Zostawimy to w katalogu 303e_v1, bo po modernizacji ten typ to juz 303Eb. Tam do Ciebie za chwile poleci zmapowana EP07P-zez. Pod spodem postepy w pracy ;).

126
Udalo sie zrobic mapowanie jako jedna tekstura: 4096x2048. @Sawi, pliczek juz poszedl do Ciebie. Mam nadzieje, ze sie uda cos z tego wykonac. Wagony juz sa, tylko "ciagnikow" brakuje.

127
(...)Zobaczymy co na to @up'i jak się pojawi.

1. Dwie tekstury 2048x2048 lub dwie 4096x2048.

1.1. Rozmiar: 2048x2048,
a) pierwsza: pudlo, dach, lemiesze, tablica znamionowa,
b) druga: pozostala reszta, razem ze skrzyniami.

1.2. Rozmiar 4096x2048,
a) pierwsza: pudlo, dach, lemiesze, tablica znamionowa, skrzynie.
b) druga: pozostala reszta.

Bawienie sie w cztery tekstury ma sens przy EZT, tak jak to zrobil @Hanys. Rozne wersje wyswietlaczy, rozmaite modyfikacje sprawiaja, ze ciezko by to bylo ogarnac na jednej, dwoch teksturach. Dla 4E/303E i pochodnych nie widze potrzeby by sie tak rozdrabniac. Jestem za tym by byly tylko dwie tekstury. Dalem od siebie propozycje dwoch tekstur w rozdzialce 4096x2048, chociaz spokojnie w 2048x2048 sie ogarnie wszystko, jednoczesnie dbajac o lepsza wydajnosc na slabszych komputerach.

128
Dostepu do ukrytego nie mam. Ok, to zrobie mapowanie zgodne z zaleceniem, tylko uzytkownicy musza podeslac zdjecia odpowiednie. Odpowiednie zdjecia to takie, ktore zawieraja:
- obydwa czola,
- obydwa boki.
Dodatkowe zblizenia na tabliczki znamionowe, rezonatory shp, skrzynie akumulatorow, itp; sa mile widziane.
Nie wiem, gdzie one teraz jezdza, ani gdzie maja przeglady. Aparatu takze nie posiadam, wiec to od Was drodzy Uzytkownicy zalezy kiedy ujrzycie EP07P w symulatorze (o ile je chcecie ujrzec).

Przepraszam za brak polskich znakow diakrycznych.

129
Tak, do wrzesnia mam wiecej czasu, wiec dokoncze ten jakze zalegly temat EP07P. Najpierw jednak weglareczke puszcze do testow - tak w ramach przypomnienia obslugi programu, z ktorym nie mialem stycznosci od lipca ubieglego roku. Sawi, dzieki za otwarcie i raz jeszcze przepraszam za stare wasnie.

130
Bocznica / Odp: Sieć trakcyjna, szczgółowa lista kto co i jak
« dnia: 29 Lipca 2014, 13:42:25 »
Nie moge dojsc ladu z wersja szkolna 3dsa, a zabawa w notatnik mnie nie interesuje. Prosze mnie usunac z dalszych poprawek nad l61_v1. Kto chce to moze z nia dzialac.

Usunięte na prośbę autora wątku.
adsim

131
Torun Kluczyki - przeglady tych lokomotyw. Osobowy Torun - Poznan (podsyly na pociagi i w druga strone do przegladow), czeskie 163 tez tam sa robione.
Na drugim miejscu: Poznan, dalej Lublin, WWO (zmiana druzyn).

132
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 27 Lipca 2014, 21:22:13 »
Czy bok klimatyzatora od dtrony odbierakow pradu ma jakies kraty wentylacyjne, czy jest "pelny"? Nadal wisze Piotrkowi tekstury tych wynalazkow i nie moge mu ich puscic, gdyz nie wiem jak ten bok (najtrudniej dostepny dla fotografujacych) ma wygladac?

133
Nie znalazlem. Ale to tez jest dobre:
 

134
@up5385 (...)
Owszem, tez California ale nie ten subdivision co 5358 ;)

I tutaj też bym nie generalizował. Polska wschodnia, Polska zachodnia - w każdej znajdzie się taki "zawodnik" który po prostu pić nie może bo robi potem głupoty. Różne są organizmy, ja jak mam 2,5 promila to mi ciężko w symulatorze nawet się jeździ, W4 niekiedy przejadę o 100 m., drzwi w EN57 zapominam zamknąć - generalnie masakra. Ale nie wiem jak się po pijaku prowadzi prawdziwy pociąg, czy też uruchamia - tutaj trzeba się zapytać mechaników - może i jest łatwiej jak w symku, po pijaku.
Kolego, tyle ze tutaj pod nieobecnosc maszynisty w kabinie wdarla sie do niej osoba postronna, pod wplywem. Ja tu nie pisalem o maszyniscie na potrojnym gazie. Przeczytaj, prosze jeszcze raz ten artykul. Tylko tym razem powoli i ze zrozumieniem ;-)


@Niebugoclaw, oczywiscie, ze ten film to propaganda: wzorcowe zachowanie i ubiory, nawet loka dali odmalowanego. A nie tak dawno, tez na youtube, byl film (taka cicha reklama rzeczywistosci) tez z Rosji, gdzie przy jezdzie rownoleglej jeden mechanik drugiemu paczke fajek pozyczal. Zeby bylo sprawiedliwie - pozyczajacy pozyczyl fajki, znowu wyrownal bieg i oddal paczke ;-)

135
Oj tam afere robia z niczego. Polska wschodnia to biedny rejon. Pewnie, jak byl mlodszy to jego rodzice nie mieli pieniedzy by mu kupic kolejke w 1:87, wiec biedak byl zmuszony odpalic kolejke w 1:1. To, ze wczesniej napil sie napoju z gumijagod (gummiberry) to tylko plus. Zapewne sie wzorowal na rosyjskich specjalistach z branzy kolejowej ;-)

136
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 08 Lipca 2014, 00:46:47 »
Paczka, odnosnie wariantow szczegolow - juz sie roznia pomiedzy soba i wprawne oko to dostrzeze. Wiecej nie bede zdradzal.

137
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 04 Lipca 2014, 20:33:39 »
Przeciez przesuniecie tonacji w strone innego odcienia to pikus. Ewentualnie buchnac z innej.

Edit 7/7/2014r.:
Podpinam tutaj swoja prosbe z innego miejsca: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25572.msg382406.html#msg382406. Dodatkowo screen by nie bylo watpliwosci w modyfikacje modelu.

138
Podbijam. Potrzebne materialy zdjeciowe EP07 PR:
1. Panelu bocznego, oraz kontrolek, hebelkow.
2. Pulpitu po stronie pomocnika, oraz dokladnych zdjec manipulatora. Dokladne wymiary tez sie przydadza (manipulator).
Oprocz tego zdjecia raczki do drzwi do przejscia przez przedzial maszynowy, w porze dziennej odcienia pulpitu, bo ma inny niz 07-1500 PKP-C.

139
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 05 Lipca 2014, 19:43:24 »
This is a known problem. Work on the amendments of traction been going.   // To jest znany problem. Prace nad poprawkami sieci trakcyjnej trwaja.

140
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 04 Lipca 2014, 11:29:49 »
@Gagarku, zrobi sie jej "Tour de siodemka" i bedzie wygladala, jak potrzeba. Na takie i podobne poprawki trafila do mnie.

141
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wymarzony scenariusz
« dnia: 03 Lipca 2014, 17:21:10 »
Jedziemy sobie po linii 61, pociągiem osobowym, ale nie EZT tylko zwykłym "wagonowym" ciągniętym przez EU07. Nagle staje nam pociąg. Seamfory gasną, woltomierz WN pokazuje 0V mimo rozłożonego pantografu.(...)"
Obawiam sie, ze w rzeczywistosci az tak by to nie wygladalo. Nawet jakby wywalilo podstacje i zaniklo napiecie w sieci trakcyjnej to pozostanie ono w semafarach. Zakladajac wiekszy pech, ze poszlo w sieci, oraz jakims cudem semafory przestaly swiecic to i tak "czerwone" ma swoj agregat, wiec bedzie "trzymalo" pewien czas. Z tym przeciaganiem lub przesiadka to nie jest glupi pomysl. Jednak zmodyfikowalbym to. W stacji A na przod nam sie podpina "spalinowka" i po lewym przeciaga do stacji B, poniewaz jadacy przed nami pociag polamal odbierak i zerwal siec na jakims odcinku. Wiekszy w tym realizm, jak w "piekielnych ciemnosciach".

142
Wydział zamówień / Odp: EP07P - dzwieki
« dnia: 03 Lipca 2014, 16:19:56 »
Pierwsze materialy dzwiekowe naplynely. Nic z nich nie da sie zrobic. Pod spodem precyzuje, jak maja byc nagrane te dzwieki:
1. Dzwiek powinien byc nagrany w kabinie przy zamknietych drzwiach.
2. Nagranie przetwornicy statycznej powinno zawierac jej rozruch, dzialanie i wylaczenie.
3. Wazne sa wysokie czestotliwosci nagrywania, gdyz dla przetwornicy statycznej charakterystyczny jest pisk.
Jesli wiecie, ze na danej stacji podmienia sie druzyna lub pociag zaczyna/konczy bieg, ewentualnie ma dluzszy postoj to zapytajcie sie maszynisty. Jak sie zgodzi to nagrajcie z kabiny. Nie mowice, ze dla symulatora. Mozecie wystepowac jedynie we wlasnym imieniu. To nawet lepiej, gdyz jak mechanik uslyszy, ze "jakis" symulator to moze Was pogonic, bo bedzie sie obawial, ze dojdzie to do ludzi "wyzej" i bedzie mial konsekwencje.

143
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« dnia: 29 Czerwca 2014, 16:06:05 »
Zaznaczasz wybrany obszar, nastepnie dajesz na pochylenie, by slupki byly pionowo, a nie "odchylone" do tylu. Pozniej zaznaczasz okna i (musisz poszukac, jak w gimpie sie to nazywa) dajesz dowolna edycja, "chwytasz" kursorem myszki najpierw nad slupkiem (okno maszynisty i srodkowe) i ciagniesz w dol az do wypoziomowania tej czesci, pozniej ten manewr powtarzasz ze slupkiem dla okno pomocnika + srodkowe. Powinien Ci wyjsc efekt, jak w moim zalaczniku. Linie pomocnicze jako dowod, ze sie dalo. Potem Ci pozostanie gorna rynienka. Tam zaznaczasz kawalek rynienki na boku kabiny, kopiujesz i wklejasz na ta okolice. Stemplem sobie poprawiasz laczenia i gotowe.

144
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« dnia: 29 Czerwca 2014, 15:49:48 »
Jest kilka metod i ja dobieram indywidualnie do kazdego przypadku. Wstaw jakies screeny, jak to obecnie wyglada to pomozemy.

145
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 29 Czerwca 2014, 13:34:10 »
Kolejna wersja "papug" opuszcza wydzial tekstur kierujac sie do wydzialu modeli. Zdjecia: @Kroliczek.
Edit: Sa wakacje, jak sie komus trafi to przydadza sie zdjecia, o ktorych wspominalismy na wczesniejszych stronach.

146
Wydział zamówień / EP07P - dzwieki
« dnia: 29 Czerwca 2014, 13:05:00 »
Witam. Poszukiwany (zywy lub martwy) "dzwiekowiec", ktory podjalby sie wydrebnienia z nagran odpowiednich dzwiekow dla EP07 spolki PR.
Osoby chetne pisac tutaj lub na pw.

147
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 29 Czerwca 2014, 11:08:21 »
Teraz to pozostaly poprawki po mojej stronie. Pozniej jeszcze dzwieki + ich implementacja do *.fiz.
Edit: A dzwiekow do nich, jak nie bylo, tak nie ma dalej.

148
Bocznica / Odp: Odp: Pendolino jednak w grudniu? Przełom blisko
« dnia: 26 Czerwca 2014, 17:42:01 »
Mamy juz 10 "Taurusow". Zamiast "Pendolino" mozna bylo kupic od Siemensa kilkanascie ES64U2 lub U4 i zestawic z nich cos na wzor OEBB "RailJet-ow".
Jak minie za kilkanascie lat okres gwarancyjny i bedziemy placic za kazda naprawe/przeglad 100% to wowczas czesci zamienne bylyby tansze, bo i tabor bylby bardziej jednolity. Tak to mamy 10 "Taurusow", "prawie" 20 ED250. Z tymi ED250 jestem ciekaw, czy nie skonczy sie to, tak jak okolo 2000 roku z EU11, EU43. Na licencji byly robione we Wroclawiu (owczesny Adtranz-Pafawag). Pamietam jaki zachwyt wzbudzaly na probach. Typu pospieszny "Slazak" z Zielonej Gory do Przemysla. We Wroclawiu Glownym wpinali na przod (krakowski "ciagnik" jako drugi) i tak to jechalo na Krakow. Po czym, gdy PKP (wowczas jeszcze jako jedno - panstwowe) mialo robic odbiory tych lokomotyw, lecz....zamiast tego loki gnily w Pafawagu, az trafily do Wloch, gdzie do dzis jezdza.
Teraz tez byly z "Pendolino" podobne "jaja". Wpuscili jednego, byly testy w Zmigrodzie i pokazowki na dworcach (przyciagajace tlumy ludzi nie znajacych tego "powiewu nowoczesnej technologii", ktory w Europie Zachodniej i poludniowo-zachodniej jest znany juz kilkadziesiat lat). Przyszla pora odbiorow i ... rozne problemy, a to homologacja, a to obrecze. W koncu wyjdzie, ze wplacimy 100% ceny EZT, a odbiorow nie bedzie, bo "podwozie i szyny byly zle" i Alstom sobie zabierze swoje "zabawki" majac w kieszeni nasza kase.  A przypomne, ze okolo 2000 roku tez byla zrobiona "oplata" za licencje na produkcje E412 u nas. Obie sprawy sa nie co rozne i moje porownanie nie do konca jest trafne. Jednak wolalbym, aby tym razem te pociagi "nasi" odebrali. Jesli, nawet sa na uzywanych podzespolach (nie chce mi sie w to wierzyc, bo juz wczesniej by o tym mowili) to obie strony powinny sie "dogadac" w tej kwestii. W koncu gruba kasa na to idzie. Odnosnie jazd przez "Srednice dalekobiezna" to jest jakas plota. Za kazdym razem te sklady na proby/pokazy z Grochowa Parku jechaly lacznica na p.odg. W-wa Michalow, a stamtad torem na Gdanski (i dalej w Polske). Z jednej strony jest nadzieja, ze jeszcze zostana odebrane i sie pojawia na szlakach. Z drugiej strony, historia pokazuje, ze mozemy miec "powtorke z rozrywki". Czas pokaze, bo w obecnej - dynamicznie sie rozwijajacej sprawie z ED250 jeszcze wszystko mozliwe.

Odnosnie szybkosci tych pociagow: Polska jest malym krajem, wiec takie 230 km/h, czy nawet 200 km/h spokojnie wystarczy. Ten pociag nie jedzie w relacji: Marsylia - Paryz - Berlin, gdzie przy wiekszej odleglosci, roznica w szybkosci o te 30km/h przynioslaby wieksze oszczednosci w czasie niz na odcinku Katowice/Krakow - Warszawa.

149
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 23 Czerwca 2014, 20:38:00 »
Wstawiajcie tutaj lub przesylajcie na PW mnie lub @Sawiemu materialy dzwiekowe. W szczegolnosci sprezarki, oraz przetwornicy statycznej.

150
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 23 Czerwca 2014, 20:25:42 »
Jak trafie na jakies EIC z tymi wagonami to Ci nagram, nawet trzaskanie sedesem w WC;) Smartfonem moze byc?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20