Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Eisenmann

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9
31
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 02 Lutego 2016, 20:54:55 »
Służba en57_sieradz, ostatnie dwa przejazdy zakończyły się tak samo czyli:

Jadę z Łodzi i trzymam się rozkładu. Przed stacją w Sieradzu czekam kilka minut (5-7) przed semaforem wjazdowym aż przeleci pośpiech z Ostrowa (EU07-009), potem dostaję wjazd. W Sieradzu wszystko ok., zmiana kabiny, próby hamulca itd. Rozkład powrotny do Łodzi mi się wyświetla, jest zapowiedź, ten tego, jest godzina odjazdu 20:30, ale semafor na sąsiednim torze zezwala na jazdę, a nie mój. :) Czekam, może co przeleci i przelatuje pociąg Orlenu prowadzony przez lokomotywy TEM2. Poczekałem sobie jeszcze z pół godziny, myślę może ja pojadę za nim, ale nic. Orlen przejechał Zduńską Wolę a ja dalej stoję, więc zakończyłem. I tak dwa razy pod rząd.

Dziwne, bo na początku ten scenariusz przejechałem dwa razy bez problemu, ostatnio tylko zaktualizowałem Rainsted i nic więcej. :)
Orlen powinien dojechać do Sieradza, zatrzymać się i mnie przepuścić. Tak by było rozsądnie.
Pierwsze dwie jazdy na tej misji przebiegały tak, że nie czekałem przed Sieradzem na żadnym semaforze, a EU07-009 minęła mnie dopiero na stacji, po czym jechałem sobie bez problemu do Łodzi.

32
Symulator / Odp: Dźwięki i wasze propozycje wytycznych
« dnia: 29 Stycznia 2016, 02:26:04 »
Masz na warsztacie poprawkę dla Drawinowa na stukot. Nikt od tygodnia się nie wypowiedział czy to działa nawet. :/
Pobrałem te wszystkie dodatki do drawinowa z warsztatu, przejechałem służbę z EP07 z Włodowic Zach. do Grodziska (tak przy okazji bez problemów). U mnie poprawka na stukot działa wyśmienicie. :) Mała rzecz, a kurde cieszy. Takie "głupoty" czasem dużo dają, widzę drawinowo dostaje drugie życie i dobrze. Ale wracając do stukotu...
Nie licząc stacji i rozjazdów wiadomo, stukot miałem na odcinku ze szlakową 120 za Włodowicami do zjazdu na 160 za tunelem oraz przed Grodziskiem gdzie jest krótki odcinek ze szlakową 80. Czyli wg mnie bardzo dobrze, no można by jeszcze trochę "rozrzedzić" ten stukot na torach do 120 km/h pomiędzy Włodowicami a Grabówkiem, nie go zlikwidować tylko rozrzedzić, no ale jak tam chcecie, dobrze jest. :)

Teraz jeszcze to samo z bałtykiem, mocznikami, quarkiem, tarniowem i gitara (he he).

33
Symulator / Odp: Dźwięki i wasze propozycje wytycznych
« dnia: 28 Stycznia 2016, 20:18:44 »
Ja jestem za tym żeby w maszynie było więcej "spawanych" szyn, tzn. takich co się jedzie spory kawałek i nie słychać stukotu kół, bo np. na takim drawinowie jak sie weźmie EU07 do jazdy 120 km/h przez większość trasy i ten stukot... potrafi być wnerwiający. No bo też nie jest to dźwięk najlepszy delikatnie mówiąc i jest go po prostu za dużo. Jest za częsty przynajmniej i tyle w moim odczuciu.
Na takim drawinowie czy bałtyku "spawane" szyny by pasowały, wiadomo że nie wszędzie, na linii 53 jest to zrobione wręcz idealnie.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 27 Stycznia 2016, 03:46:32 »
Coś na czasie. Odcinek Łódź Kaliska - Ostrów Wielkopolski z tyłu pociągu TLK Wrocławianin

35
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna od niedawna się zacina.
« dnia: 27 Stycznia 2016, 03:34:13 »
Jeżeli masz takie "objawy" jak na screenie, czyli jasne obszary w czasie nocy i "ściany" w niektórych miejscach, to odhacz w starterze Rainstead opcję "Wyświetlanie VBO". U mnie tak właśnie jest, że ta opcja zaznaczona na większości map (co ciekawe z wyjątkiem drawinowa i bałtyku chyba) powoduje "napromieniowanie" niektórych obszarów w czasie nocy. W dzień za to nie ma problemów.

36
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 26 Stycznia 2016, 00:02:33 »
Pobrałem to zgodnie z zaleceniami i trochę pojeździłem, to ja też się podzielę wrażeniami.
Kiblem do Sieradza jechałem dwa razy, za pierwszym razem służba ukończona bez problemów, do Sieradza dotarłem z opóźnieniem zaledwie dwuminutowym. Za drugim - wysypało mnie gdzieś w połowie między Łaskiem a Borszewicami.
Pośpiesznym zachciało mi się jechać aż do samego Ostrowa Wlkp., ale wysypało mnie za Kaliszem :) Jeżdżę na exe 470, może to tego wina, z resztą rzadko bo rzadko ale na innych mapach też mi się czasem wysypie, najczęściej na l053-służba-6 przed Psim Polem, ale nieważne.
Najgorzej jest z kiblem do Łodzi, też jechałem dwukrotnie, "zawsze" przed Borszewicami mam wieczne czerwone, nie wiem teraz jaki to semafor, ale myślę że wiadomo o jaki chodzi, tam gdzie jest "zjazd z węglówki", linii 131.

Dają się we znaki spadki napięcia, przynajmniej mi. Chyba że tak jest w realu, no to jeżeli tak to tym cięższy chleb ma maszynista, kilka razy (5 lub 6) musiałem załączać wyłącznik szybki i przetwornicę, mimo że prądu dowalałem nie dużo, a odcinkami w ogóle.

Mapa robi wrażenie i to bardzo pozytywne, duży realizm (fajne te rozmówki w kabinie i świetne odwzorowanie terenu, stacji i torowisk). Mimo problemów i tego że FPS nie jest najwyższy (chociaż mój komp też nie jest najlepszy, więc nie ma co się burzyć:)) jedzie się przyjemnie. Nie wiem jak to będzie wydane, bo za Sędzicami jest już pustynia i może będzie ucięte jak np. służba-2 na linii 53, a może dalej robione? No ale ja niczego nie sugeruję :)

37
Lokomotywa robiąca krzywdę człowiekowi? To nie nasze lokomotywy. W ogóle to takie lokomotywy można kupić w każdym sklepie z lokomotywami.

38
Trasy / Odp: l61+l144 tlk
« dnia: 05 Października 2015, 22:12:54 »
Mój problem tkwi w tym że dojeżdżam do Fosowskich, stoję na wjazdowym na S1 i nic się nie dzieje od 15 minut.

Mnie również wielokrotnie przytrafiało się to w tym scenariuszu, ale jazdę można kontynuować bo w Fosowskim da się tak przestawić niektóre zwrotnice (klawisz t/T) że da się przejechać i potem scenariusz dalej działa normalnie aż do Ozimka. Tyle że trzeba wyjść z loka itd., to też zawsze jakiś ewvent :)

39
"Jamnik" DLA (EU07-134 + EU07-12) w służbie LOTOS Kolej opuszcza Turów.

40
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wagonami Z1B
« dnia: 03 Września 2015, 17:06:39 »
Dzięki @up5358, już naprawione. Okazało się że instalacja tych wagonów była niekompletna (nie wiadomo czemu wynosiła 88%), zainstalowałem na nowo i działa.

Temat można zamknąć.
Zatem zamykam.
Sawi

41
Pomoc doraźna / Problem z wagonami Z1B
« dnia: 03 Września 2015, 16:28:31 »
Witam, czy ktoś jeszcze ma problem z wagonami typ Z1B ? Bo u mnie po załadowaniu widać jak widać... Paczka najnowsza z patchem.

42
@up5385, co masz do rosyjskich specjalistów? Nie zawsze są pijani:



I tutaj też bym nie generalizował. Polska wschodnia, Polska zachodnia - w każdej znajdzie się taki "zawodnik" który po prostu pić nie może bo robi potem głupoty. Różne są organizmy, ja jak mam 2,5 promila to mi ciężko w symulatorze nawet się jeździ, W4 niekiedy przejadę o 100 m., drzwi w EN57 zapominam zamknąć - generalnie masakra. Ale nie wiem jak się po pijaku prowadzi prawdziwy pociąg, czy też uruchamia - tutaj trzeba się zapytać mechaników - może i jest łatwiej jak w symku, po pijaku.

43
Prawdopodobnie najładniejszy byk w Maszynie (kwestia gustu, bo wszystkie byki w Maszynie są ładne) ET22-647, a jeździ po nocach:(

44
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 31 Marca 2014, 15:52:17 »
"Ciapągiem" po Korei Północnej:


45
Co to się kurna tam czai za tym drzewem?

46
Popularny byk z węglem, jak ich pełno wszędzie.

47
Bocznica / Maszynowa smycz i WOŚP
« dnia: 03 Stycznia 2014, 12:09:02 »
Nie mam konta na facebooku, ale niekiedy sobie wejdę w tą zakładkę żeby zobaczyć co się tam dzieje, co ludzie piszą na waszym profilu itd. Zauważyłem że wspieracie WOŚP po przez licytację smyczy. Szczytne, ale nie pytajcie Jurka o 10 milionów, a najlepiej w ogóle nie pytać go co robi z pieniędzmi:



Ale mniejsza z tym, jak Owsiak nazbiera załóżmy 100 milionów na służbę zdrowia, to od razu budżet na NFZ może się przecież zmniejszyć o 100 milionów, no bo skoro Owsiak nazbierał, to po co dać więcej 100 milionów na służbę zdrowia? Dajmy te 100 milionów np. na wojnę w Iraku, albo na nowe dowództwo wojskowe i tym sposobem wy nie zbieracie na WOŚP tylko tak naprawdę na wojsko lub kto wie na co jeszcze. Już niedługo Owsiak będzie zbierał na wszystko i od wszystkich a minister finansów będzie bardzo zadowolony:)

Żeby było jasne, ja nie mówię że on robi coś złego, to co robi jest dobre ale w kraju normalnym, a w jakim żyjemy to wiadomo.

48
Bocznica / Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« dnia: 26 Grudnia 2013, 12:04:38 »
Tak to jest:) Jednemu brakuje lokomotyw w symulatorze, innemu wagonów, jeszcze innemu znaków drogowych albo drzewek i płotów. W sumie mi osobiście brakuje karmnika dla ptaków na jakimś powiedzmy - co dwusetnym drzewie - no ale ja jestem tylko oczekiwaczem, więc ja nie narzekam bo nic nie robię dla symulatora. Być może pewnego dnia ktoś stworzy model karmika dla ptaków, a tym czasem cieszę się że ktoś robi jakieś loki - obojętnie jakie - jakieś wagony (bo btw - ale ich też jest mało) itd.

Reg. zakazy 12.
Benek

49
To firma być pro kliencka a nie klient ma być wrogiem firmy. Ja nie chce dopłacać z moich podatków do kolei pasażerskich, która nie kursuje z/przez moje miasto i nawet się nie zatrzymuje jak w chwili obecnej objazdowy TLK Monciak. Efekt takiego lekceważenia? Połączenia przejęły prywatne busy (furgonetki dostawczaki przerobione na busy).

Otóż to, klient ma zawsze rację. Dlatego ja też popieram prywatyzację kolei, bo jak sam napisałeś lukę po pociągu TLK w Twoim mieście przejęły furgonetki przerobione na busy i co ważne prywatne, czyli takie do których ja np. nie dopłacam, tylko kupuję bilet i jadę. I tak powinno być, nie tylko z wsiobusami ale także z koleją - jak chcę sobie przejechać ciapągiem to kupuję bilet i jadę i gitara:)

50
@PiterCC. Dla kolei państwowej pasażer to wróg publiczny nr 1. Połączenie nie musi być opłacalne czy rentowne, ważne że my kolejarze mamy pracę.
Pasażer jest niepotrzebny, tylko narzeka, zużywa papier toaletowy w kiblu, śmieci w przedziałach, chleje w przejściu pomiędzy wagonami, pali na korytarzu itd. Robi nam po prostu dodatkową, niepotrzebną robotę.

A my i tak dostaniemy dopłatę/dotację i będziemy jeździć. Co z tego że pociąg jedzie 12 godz.? To dla nas lepiej, szychta zrobiona za jednym zamachem. Nam się nie spieszy, możemy stać w polu, to pasażerowi się spieszy, a nie nam bo szychta leci :)

I co? Firma upadnie? Buahaha:) PKP nigdy nie upadnie dopóki jest dopływ kapusty z UE i państwa, podatnika który mimo że nie jeździ koleją to i tak dopłaca.

51
Rumuński cud techniki w służbie u PKP Cargo.

52
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 02 Grudnia 2013, 07:03:13 »
Dwuklik otwiera rainsteda, lecz jak pisałem pokazuje mi się okno z masą pustych okienek i zakładkami, jakby chciał, ale nie miał co instalować.

Też miałem wczoraj ten problem przy instalacji ST-43. Jednak po kilku głębszych wpadłem na pomysł, że można by w nazwie pliku który nie chce się zainstalować, wpisać po kropce rozszerzenie r_i. O dziwo to pomogło.

53
Bocznica / Odp: EP09 ze składem towarowym
« dnia: 26 Listopada 2013, 16:08:48 »
Heh, tekstury cargowskich dziewiątek nie przypadkowo są w Maszynie:) Pewnie jakieś kontenerowce kiedyś ssały jak odkurzacz ciągnęły. Albo inne lekkie towary po lepszych trasach, nie wiem :P

Reg. zakazy 12.
Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu.
Benek

54
Nocny pociąg z mięsem (w kontenerach) dotarł do Lublińca. Stójka do aż się przeterminuje ściemni.

55
Inne niekolejowe / Odp: Czasy PRLu
« dnia: 12 Listopada 2013, 20:26:39 »
PRL to ułamek historii Polski, chcę tu zauważyć, że jak na 1000 lat ponad istnienia państwowości polskiej i tysięcy lat cywilizacji, te 50 lat komuny to naprawdę mały epizod. Komunizm jest wynalazkiem stosunkowo nowym, a już go nie ma (na papierze). Oczywiście ktoś powie że w Chinach rządzi Komunistyczna Partia Chin i kraj kwitnie i to jest prawda, ale kiedyś na jakimś spotkaniu amerykańsko-chińskim jeden z dyplomatów USA mówi do towarzysza z KPC:
- Nazywacie siebie komunistami, ale widać u was sporo elementów kapitalizmu, takich jak np. wolny rynek.
Towarzysz z KPC odpowiedział krótko:
- So what?

No i właśnie, komunizm może być nawet na papierze, ważne żeby państwo nie ingerowało w życie prywatne obywateli i nie zabierało im ciężko zarobionych pieniędzy, przynajmniej nie w takim % jak 83%. W Normalnych czasach, jak król podnosił podatek z 4 na 5% to wybuchały marsze niepodległości i to w całym kraju, nie tylko pod ambasadami.
W Chinach może jeszcze ideału nie ma, ale można żałować że w 1989r. Polska nie poszła drogą chińską.

No ale dobra, dalej się nie rozwodzę, bo znowu będę tu posądzony o agitację polityczną, jako fan czego nie ukrywam, Janusza Korwin-Mikkego.

56
Inne niekolejowe / Odp: Czasy PRLu
« dnia: 12 Listopada 2013, 01:00:18 »
Komunizm można oceniać w zależności od punktu siedzenia, jak komuś było dobrze w komunizmie to go chwali a jak źle to krytykuje. I tak jest w każdym systemie.

PRL zmieniał się w czasie, inny był PRL Gomułki, inny za Gierka i inny za Jaruzelskiego. Historia komunizmu w ogóle jest bardzo ciekawa, kto się nią zainteresuje zobaczy jak się zmieniał w czasie od rewolucji i w zależności kto urzędował na Kremlu:) Komunizm próbował się dostosowywać, reformować, ale zawsze wyszła kicha.

Obecna dyktatura demokratyczna, czy jak kto woli - demokracja ludowa skończy tak samo, a może i nawet jeszcze z większym hukiem:)

57
Eco-Rail na Bałtyku.

58
Bocznica / Odp: Smutek i żal
« dnia: 12 Września 2013, 22:38:40 »
Gdzie dym, tam i ja więc też coś napiszę:)

Jak na darmowy symulator, maszyna jest całkiem niezła, a pod wieloma względami nawet lepsza niż projekty Microsoftu np... Oczywiście nie jest doskonała i wszyscy to tutaj wiedzą ale co poradzić:)

Dla nas szaraków którzy tylko ściągają dodatki i płaczą że nie ma nowych(mnie też można do tych ludzi zaliczyć) najlepszym wyjściem jest zaglądanie na forum co jakiś czas i sprawdzanie czy coś nowego nie wyszło, jak się nie ma ochoty tworzyć coś samemu.

Ale faktycznie irytująca jest (delikatnie mówiąc) taka sytuacja gdy np. zapowiadają pociąg - czekamy godzinę, dwie, miesiąc, rok a pociągu dalej niy ma:/
Wtedy trzeba się przesiąść na autobus, czyli na co innego jak proponuje tu sporo osób i mają rację.

59
Bocznica / Wydzielone z: Problemy z MaSzyną 08.13
« dnia: 03 Września 2013, 18:15:16 »
Czy w patchu zostanie poprawiony widok z pozycji maszynisty w EN57 tak jak było w poprzedniej paczce? Bo w najnowszej po kliknięciu ppm mechanik ma głowę w ścianie, przez co można podziwiać bebechy kibla a raczej ich brak nad kręcącymi się kołami w czasie jazdy. No chyba że taka wola twórców, to przepraszam. Jeżeli coś trzeba zmienić w jakimś pliku aby było tak jak w 01.13 to proszę o wskazówki jak tego dokonać.

Dziękuję i pozdrawiam.

W przyklejonych tematach znajduje się rozwiązanie. Dodatkowo nie są to problemy z najnowszą wersją MaSzyny, toteż bocznica.
Benek

60
Bocznica / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 25 Lipca 2013, 19:04:47 »
Ciekawe informacje o PKP zawarte w nonsensopedii:
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/PKP

Wskutek prywatyzacji w dobie kapitalizmu, spółka PKP została podzielona na niewielką ilość mniejszych spółek, co ma za zadanie znacząco usprawnić administrowanie siecią kolejową i zmniejszyć biurokrację. Najważniejsze ze spółek przedstawiono w poniższym wykazie:

    PKP-PO – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe
    PKP-POP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Pośpieszne
    PKP-POBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Bardziej Pośpieszne
    PKP-POE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Ekspresowe
    PKP-PT – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe
    PKP-PTPŻP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Prawie Że Pośpieszne
    PKP-PTP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Pośpieszne
    PKP-PTBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Bardziej Pośpieszne
    PKP-PTE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Ekspresowe
    PKP-PTC – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo
    PKP-PTCP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Pośpieszne
    PKP-PTCBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Bardziej Pośpieszne
    PKP-PTCE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Ekspresowe
    PKP-PR-PA – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski
    PKP-PR-PA-GAK – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski
    PKP-PR-PA-GAK-M – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Miasta
    PKP-PR-PA-GAK-W – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Wsie
    PKP-PR-PA-GAK-MAK – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Miasto Aleksandrów Kujawski
    PKP-PR-PA-GAK-WBA – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Wieś Białe Błota
    (...)
    PKP-PR-PŻ-GWG-WŻ – Polskie Koleje Państwowe-Przewozy Regionalne – Powiat Żywiecki-Gmina Węgierka Górka-Wieś Żabnica
    PK(k) – Przewozy Kolejowe (kobiet)
    PK(m) – Przewozy Kolejowe (mężczyzn)
    PK(dz d.l.3) – Przewozy Kolejowe (dzieci do lat trzech)
    PK(dz s) – Przewozy Kolejowe (dzieci starszych)
    PK(mł) – Przewozy Kolejowe (młodzieży)
    PK(st) – Przewozy Kolejowe (studentów)
    PK(o)-EU – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Europa
    PK(o)-A – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Azja
    PK(o)-Af – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Afryka
    PK(o)-Am.Płn. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Północna
    PK(o)-Am.Płd. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Południowa
    PK(o)-Am.Śr. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Środkowa
    PK(o)-Au – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Australia
    PK(o)-An – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Antarktyda
    PRK-O – Polskie Rozkłady Kolejowe – Odjazdy
    PRK-P – Polskie Rozkłady Kolejowe – Przyjazdy
    PRK-OPO – Polskie Rozkłady Kolejowe – Opóźnienia Odjazdów
    PRK-OPP – Polskie Rozkłady Kolejowe – Opóźnienia Przyjazdów
    PTK-Sz – Polskie Tory Kolejowe-Szyny
    PTK-Sp.Msz – Polskie Tory Kolejowe – Spoiwa Międzyszynowe
    PPK – Polskie Podkłady Kolejowe
        Wskutek tarć w zarządzie spółki planowany jest jej podział na:
        PPK-P – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady
            PPK-PB – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady Betonowe
            PPK-PD – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady Drewniane
        PPK-Ś – Polskie Podkłady Kolejowe – Śruby
    PWK – Polskie Wagony Kolejowe
        PWK-P – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie
            PWK-PP – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Przedziałowe
            PWK-PB – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Bezprzedziałowe
            PWK-PS – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Sypialne
        PWK-T – Polskie Wagony Kolejowe – Towarowe
        PWK-Po – Polskie Wagony Kolejowe – Pocztowe
        PWK-I – Polskie Wagony Kolejowe – Inne
        PWK – Polskie Wagony Kolejowe
    PWK-DP – Polskie Wagony Kolejowe – Przedziały
    PWK-D – Polskie Wagony Kolejowe – Drzwi
    PWK-O – Polskie Wagony Kolejowe – Okna
    PWK-PT – Polskie Wagony Kolejowe – Papiery Toaletowe
    PWK-RP – Polskie Wagony Kolejowe – Ręczniki Papierowe
    PL-E – Polskie Lokomotywy – Elektryczne
    PL-S – Polskie Lokomotywy – Spalinowe
    PL-P – Polskie Lokomotywy – Parowozy
    PL-Pa – Polskie Lokomotywy – Pantografy
    PL-D – Polskie Lokomotywy – Drezyny
    PZT – Polskie Zespoły Trakcyjne
    PZT-E – Polskie Zespoły Trakcyjne – Elektryczne
    PZT-S – Polskie Zespoły Trakcyjne – Spalinowe
    PZT-D – Polskie Zespoły Trakcyjne – Drzwi
    PZT-O – Polskie Zespoły Trakcyjne – Okna
    PZT-P – Polskie Zespoły Trakcyjne – Pantografy
    PDK-C – Polskie Dworce Kolejowe – Centralne
    PDK-L – Polskie Dworce Kolejowe – Lokalne
    PDK-P – Polskie Dworce Kolejowe – Perony
    PDK-PP – Polskie Dworce Kolejowe – Przejścia Podziemne
    PDK-PN – Polskie Dworce Kolejowe – Przejścia Nadziemne
    PDK-Po. – Polskie Dworce Kolejowe – Poczekalnie
    PDK-G – Polskie Dworce Kolejowe – Gastronomia
    PDK-Z – Polskie Dworce Kolejowe – Zadaszenia
    PST – Polskie Sieci Trakcyjne
    PST-S – Polskie Sieci Trakcyjne – Słupy
    PST-W – Polskie Sieci Trakcyjne – Węzły
    PPrzK-N – Polskie Przejazdy Kolejowe – Niestrzeżone
    PPrzK-S – Polskie Przejazdy Kolejowe – Strzeżone
    PPrzK-Sz – Polskie Przejazdy Kolejowe – Szlabany
    PPrzK-BD – Polskie Przejazdy Kolejowe – Budki Dróżnicze
    PPrzK-K.Św.A. – Polskie Przejazdy Kolejowe – Krzyże Świętego Andrzeja

- Pociąg z całkowitą rezerwacją miejsc – choć jest w 90% pusty, mamy prawo zająć wyłącznie wyznaczone przez przewoźnika miejsce, na którym sprężyna z fotela włazi w tyłek.
- Pociąg z fakultatywną rezerwacją miejsc – w tej opcji płacimy dodatkowo za miejsce siedzące. Wykupione miejsce zajęte jest przez pasażera bez miejscówki, którego musimy samodzielnie wypędzić, proponując miejsce stojące obok kibla. Czynność szczególnie emocjonująca, jeśli na naszym miejscu siedzi 98-letnia staruszka.
- Pociąg bez rezerwacji miejsc (inna nazwa: konserwa) – skład złożony z 5 wagonów o nieograniczonej pojemności, z czego 4 są zarezerwowane dla kolonii.
- Przedział dla palących – w tym przedziale wolno palić.
- Przedział dla niepalących – w tym przedziale wolno nie palić.
- Przedział z oknami nie otwierającymi się (wersja premium posiada także zepsutą wentylację).
- Przydział z oknami nie zamykającymi się (w wersji premium wentylacja działa bardzo dobrze, nawet zimą).
- Pociąg osobowy – zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku osobowym, a także ostatnim wagonie pociągu jadącego przed nim.
- Pociąg pospieszny/TLK – zatrzymuje się przed każdą stacją lub przystankiem osobowym i jeszcze czasem czeka na osobowy jadący przed nim. TLK to podobno skrót od Tanio Lub Koleją.
- Pociąg klasy ekspres – zatrzymuje się co 500 metrów oraz przed każdą stacją i przystankiem osobowym (czeka na pośpieszny jadący przed nim, który czeka na osobowy jadący przed nim), obowiązuje specjalna dopłata za każde 5 min czekania.
- Pociąg IC – odjeżdża z opóźnieniem ok. 15 min (jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie; za powstałe opóźnienie uprzejmie przepraszamy), bo musi poczekać na ekspres, pośpieszny i osobowy. Z tego samego powodu zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych (przestrzeń pomiędzy przystankami jest bowiem zajęta przez powyższe pociągi), ale kto spróbuje wówczas wsiąść lub wysiąść, ma w ryja od kierownika pociągu, „bo my tu planowo się nie zatrzymujemy!”. Obowiązuje specjalna dopłata do poprzedniej dopłaty, ze względu na obecność papieru toaletowego w kiblu.
- Pociąg EC – odjeżdża i dojeżdża punktualne (podejrzane...), ale i tak nie ma sensu nim jechać, bo dla podniesienia prestiżu nie zatrzymuje się w ogóle – nigdzie i dla nikogo. Ale za to dają bezpłatnie wczorajsze wydanie gazety Metro i (odpłatnie) paczkę krakersów. Obowiązuje dopłata, superdopłata, opłata, podatek, zadatek i dodatek – tak dla fasonu.
- Pociąg ICE – najbardziej prestiżowy ze wszystkich. Tak prestiżowy, że w ogóle go nie ma. Niektórzy mówią, że go nie ma ale to nieprawda, ponieważ jeździ z prędkością światła i go nikt nie widzi.
- Pociąg InterRegio – nowy gatunek, powstały ze wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego. Najtańsza kolejka górska w Polsce (wyjątek: Zakopane, tam taniej wjechać na Kasprowy). Popularny zwłaszcza wśród osób które wolą samodzielnie zakupić ciasteczko przed podróżą i nie straszne im otwarte okna. W pociągach zestawionych ze składów zwanych kiblami wskazane posiadanie karimaty i prawdopodobnie śpiwora; możliwa podróż na leżąco w ostatnim przedziale.
- Pociąg RegioEkspres – podgatunek powstały z wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego i ekspresu. Najtańsza opcja podróży, jest bardziej prestiżowa niż Express konkurencyjnej spółki (z Krakowa do Zakopanego zapłacimy drożej niż w Ex. Tatry). Różni się jedynie kolorystyką, w opcji premium first class można skorzystać z gniazdka do laptopa i wi-fi, na zarządzenie można pójść do wagonu barowego w którym możemy się upić bezalkoholowym piwem.

Zaznaczanie, kopiowanie i wklejanie to możesz sobie ćwiczyć na Zajęciach komputerowych w podstawówce.
Benek

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9