Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Eisenmann

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
181
Skoro zatem wiadomość została umieszczona w odpowiednim wątku parę minut wcześniej niż moja proszę ew. przenieść na bocznicę...

183
Z JKM w 100% zgadza się tylko sam JKM.
Ja np. w przeciwieństwie do pana Korwina nie uważam kolei za XIX-wieczny przeżytek. Moim zdaniem kolej może być konkurencyjna dla innych środków transportu o ile będzie nowoczesna i prywatna.

Ale w wielu innych sprawach się w nim zgadzam również w sprawie służby zdrowia. Problemem źle działającej opieki zdrowotnej jest właśnie to że ona istnieje. Każdy płaci składki ale nikt nie może mieć gwarancji że otrzyma pomoc i refundację leczenia.

Natomiast oczywiście, jeżeli kiedyś ludziom obiecało się taką a taką emeryturę i oni płacili składki to obietnic trzeba dotrzymać. Nigdzie granicy nie trzeba stawiać.

184
Z szewcami i stolarzami chodziło o to aby ukazać w możliwie jak najprostszy sposób system ZZ działający szkodliwie.

No chyba nikt nie ma wątpliwości że sterowiec z I wojny światowej prześcignie obecne TLK. Nie mówiąc o samochodzie. Na hipotetycznej autostradzie jadąc 200 przez 3 godz. przejadę 600 km. Oczywiście cały czas nie jadę 200 i nad morze nie ma 600 km tylko mniej(też zależy skąd, z Karpat jest może i 600) Ale coś ok. trzech godz. by wyszło...

A Dlaczego latarnie przydrożne nie świecą w dzień? Skoro samochody świecą to czemu nie latarnie? Wypadków zapewne było by jeszcze 'mniej' gdyby w piękny, słoneczny lipcowy bezchmurny dzień i te były zapalone.

185
Zlikwiduj socjal, nie chciej nic od państwa. Pracuj na czarno, nie płać składek. Nie żądaj bezpłatnej służby zdrowia, ani na starość emerytury, czy renty. Nawet jak będziesz bez nóg/rąk chociaż nikomu tego nie życzę. Płać za usługi Policji, Straży pożarnej itp itd... Stwórz sobie samowystarczalną osadę.


PS. Nie zrozum tego źle, bo nie jestem zwolennikiem 100% socjala i nic nierobienia. Ale nie można też zlikwidować wszystkiego.

Panie i panowie użytkownicy/czki - ja w trybie sprostowania:

Ja nie chce żadnej emerytury - ja już uzbierałem na emeryturę i to dwa razy wyższą niż da mi to obecne komunistyczne państwo. W jaki sposób to zrobiłem? Tu jest odp.:


Oczywiście że nie wolno zlikwidować wszystkiego. Porządek musi być. Państwowe pozostaną policja, wojsko i szczątkowa administracja. Mówiąc szczątkowa mam na myśli kilkaset osób a nie 700 000 jak jest teraz(swoja drogą na kolei jest to samo więcej urzędasów niż pracowników). Ta armia kosztuje tyle że w pale się nie mieści... Rzecz jasna podatki by były ale nie było by podatków dochodowych i różnych innych niepotrzebnych rabunków typu vat itp.

A Eisenmann chciał ostatnio wyciąć stary dąb na swoim podwórku to musiał iść do urzędu po pozwolenie - kpina i paranoja. To nie jest normalne rzecz jasna.

Długo by jeszcze pisać ale to nie forum polityczne w końcu...

186
W normalnym wolnym kraju nie powinno być żadnego socjalu. Państwo nie powinno nic nikomu dawać ale jednocześnie też i nie zabierać.

Jak wiemy, demokracja to ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma dwa głosy a rektor uniwersytetu ma jeden głos - dlatego ten system nie może być dobry. Większość ludzi to debile(w sensie politycznym) i głosują na wszelkie 'darmowe' socjalistyczne rozwiązania.

Jeżeli my coś komuś dajemy np. taki socjal - to niszczymy tego człowieka. Bo on zaczyna się przyzwyczajać...

Dzisiaj jest tak że aby dać komuś 100zł. to należy pobrać 140 bo za 20 zł. trzeba zatrudnić urzędnika który pobierze tą stówę i 20 zł dać urzędnikowi który tą stówę rozda. Jest więc oczywiste że rośnie dług...

Jeżeli chodzi o kolej to powinna być oczywiście prywatna i sama na siebie zarabiać. Jeżeli jakaś spółka wpadnie w kłopoty to właściciele będą mieli problem a nie my wszyscy.

PS: Teraz urny wyborcze są wszędzie, w domach wariatów, więzieniach są urny wyborcze i w różnych takich egzotycznych miejscach. Dopóki to się nie zmieni w tym kraju lepiej nie będzie. Więźniowie sobie np. głosują za partią która obiecuje im załagodzenie prawa itd...

187
Panowie, ja wam wytłumaczę dlaczego związki zawodowe są złe i niszczą całą gospodarkę:

Przykładowo: Związek zawodowy(dalej ZZ) szewców wywalcza tam podwyżkę dla swoich pracowników np. 50zł. Rząd jest zachwycony bo dolicza do tego vat, pit, cit i coś tam jeszcze i w wyniku tego buty drożeją o 100zł.

I teraz ZZ stolarzy wywalcza dla swoich członków podwyżkę np. 50zł. Rząd jest zachwycony - dolicza vat, cit, pit itd. i w wyniku czego stoły drożeją o 100zł. No i obaj ludzie pracy zarobili Tylko...

Potem ten szewc idzie kupić stół - zarobił pięć dych a stracił stówę, stolarz idzie kupić buty - zarobił pięć dych stracił stówę.

Ale ZZ są zachwycone - wywalczyły dla nich podwyżkę, a to ze po pracy stracił to co ich to obchodzi - oni wywalczyli podwyżkę.

ZZ kolejarzy wywalczyły podwyżkę np. 50 zł... rząd jest zachwycony... w wyniku czego stawki, bilety drożeją... o 100zł. Kolej ma mniej na inwestycje i staje się mniej konkurencyjna itd... ludzie przesiadają się w co innego itd.

188
Ufam że w nowej Polsce każdy związek zawodowy zostanie uznany za organizację przestępczą i będzie oczywiście nielegalny. To warunek konieczny do uzdrowienia kolei.

189
PS. Zaproponujcie, żeby na kolei loki jeździły bez oświetlenia czoła (może pobiorą mniej prądu) to bilety będą tańsze.
I wygaśmy wszystkie semafory jak nie ma ruchu ooo.. jak się pociąg zbliży to zapalić. Po co S1 na semku, skoro wszystko widać ładnie w dzień ;)

Nie ma co porównywać kolei do dróg ani świateł loka, semaforów i poboru prądu do świateł auta i zużycia paliwa.

Ja chce zwrócić uwagę na to że mimo iż wprowadzono obowiązek jazdy na włączonych światłach mijania w dzień to liczba wypadków wcale z tego powodu nie zmalała a wzrosła.

Przepis o włączonych światłach jest totalnym idiotyzmem. Ale ludzie którzy to uchwalili to nie idioci...
Przypominam - zużycie paliwa wzrasta średnio o 0,2l/100km przy włączonych światłach. Proszę to pomnożyć przez ilość samochodów i benzyny jakiej spalą każdego dnia na polskich drogach. 2/3 ceny benzyny to podatki - dlatego wprowadzono ten 'durny' przepis. Polega on na tym aby kraść i tyle.

Jakie mamy wyjście z tej patowej sytuacji? Może prywatyzować szlaki, wówczas doraźne decyzje polityczne nie odbijały by się tak negatywnie na kolei. Jest spora kasa do przejęcia z transportu, szkoda by było żeby jak zwykle ktoś ją zgarnął z przed nosa, bo nie było woli politycznej lub czegoś tam jeszcze. Wydaje mi się, że do dna PKP ma już niedaleko, pytanie co dalej? Jak to reanimować żeby działało.

Zlikwidować związki zawodowe - to warunek podstawowy. Związkowcy zablokują każdy dobry pomysł dla firmy a nie dobry dla nich. Kolej nie jest po to aby kolejarze mieli prace, tylko kolej jest po to aby pasażer mógł sobie dojechać gdzieś tam a ładunki transportowane.
Jeżeli ja zakładam spółkę to chce żeby zarabiała a nie traciła, więc to co mi się nie opłaca i przynosi straty - likwiduję.

190
Coś mi się wydaje, że to wątek o Cargo, a nie o spalaniu czegokolwiek :)

Zgadza się a mówiąc ściślej wątek zawiera link do artykułu w którym mowa jest o możliwości ominięcia Polski przez korytarz tranzytowy(kolejowy) na linii Chińska Republika Ludowa - Unia Europejska. W artykule pisze o Rosjanach i ich koncepcji budowy alternatywnej trasy przez Słowację do Wiednia i oczywisty jest podtekst polityczny. Na tematy polityczne na tym forum nie dyskutujemy. Chyba ze ktoś ma jakiś pomysł, biznes plan aby PKP PLK dało pstryczka w nos Rosjanom:)

Jak dla mnie, za dużo polityki w tym artykule jest...

191
Zużycie paliwa podczas jazdy na włączonych światłach mijania wzrasta o ok. 0,2l/100km. W sumie nie wiele, ale Eisenamnn jadąc tak daleko ok 500km zaoszczędzi na kilka browarków śmiejąc się jednocześnie fiskusowi w twarz:)

Kolej może jest tańsza od samochodu ale po co marnować pół doby urlopu na dojazd? Drogi też są fatalne (w więkrzości) dlatego autem jedzie się porównywalnie na przykładowym dystansie Górny Śląsk - Bałtyk hehe

Eisenmann nie może się doczekać jednej z dwóch rzeczy: autostrady lub szybkiej kolei hehe

Przy okazji widzicie państwo bezsens tego przepisu z tymi światłami: Przecież w dzień wszystko widać. Dla zwykłego użytkownika to nie wiele, ale wystarczy sobie wyobrazić ilość samochodów i km jakie przejadą każdego dnia w Polsce - złodzieje mają wielki utarg:)

192
Ja w 2009r. z Tarnowskich Gór do Kołobrzegu jechałem 10,5 godz. Nie pamiętam cen biletów niestety.

193
Eisenmann jeździ na oleju opałowym a czasem i roślinnym więc nie musi się przejmować drogim paliwem które jak wiemy - widząc stację benzynową widzimy że ten budynek to w 2/3 Urząd Skarbowy.

Eisenmann aby zmniejszyć zużycie paliwa nie włącza też świateł mijania w dzień tylko wtedy jak jest kontrola drogowa.

194
Chyba helikopterem.

Nie trzeba helikoptera - sterowcem też byś szybciej doleciał nad morze niż TLK. Przypominam że sterowce osiągają grubo ponad setkę i tak mogą sobie lecieć:)

195
To i tak jednak dylematy prze­wozów pasażerskich, w które dzięki presji społecznej w ogóle się inwestuje. Tym­czasem jeśli chodzi o przewozy cargo, od końca lat 80., kiedy PKP było na szczycie swoich możliwości, kolej idzie równym krokiem w dół. Dziś średnia prędkość przewozów to około 20–22 km na godzinę."

Właśnie to jest wróg kolei - presja społeczna. Każdy by chciał aby z jego miasta bądź(co gorsza mieściny) można było wyskoczyć na weekend nad morze pociągiem mknącym 300 km/h. Ale pytanie zasadnicze - czy to by się opłacało przewoźnikowi? Ile wynosi koszt zatrzymania się i ruszenia składu w takiej np. słynnej Włoszczowie gdzie wsiada parę osób? Jeżeli połączenie jest nierentowne to powinno upaść - to prosta zasada czystego wolnego rynku. W przeciwnym wypadku kolej nigdy nie przestanie się zadłużać.

Dziś ludzie jeżdżą pociągami tylko dlatego że nie ma autostrad lub z pasji. Bo jak kolej może być konkurencyjna jeżeli TLK jedzie średnio 70km/h a autem mogę jechać po atobahnie 200 albo i więcej? Ale tak jak mówię: Gdyby zbudowano autostradę z Górnego Śląska nad  morze to nikt by już na wczasy pociągiem nie jechał. Każdy by wolał jechać 3 godz zamiast dziesięciu.

196
Ja jeszcze pamiętam jak na rozkładzie była Gdynia Gł. i chyba wszystkie większe miasta w Polsce z wyjątkiem Warszawy, poczekalnia na pierwszym piętrze pękała w szwach, czynny był bar dworcowy itd. - ehhh miało się parę latek hehe ale pamiętam jak ze wczoraj. To były czasy, już chyba nie wrócą.

Teraz dworzec w Tarnowskich Górach wygląda pięknie ale straszy... pustkami. Nie licząc poranków i wieczorów kiedy przyjeżdżają kible z Lublińca, Kluczborka i Wielunia - parę ludzi wyjdzie i biegną niektórzy na autobus żeby jechać nim do Katowic bo trasa TG-Katowice jest zrujnowana. Dokładnie teraz nie wiem ale jedzie się chyba 1:15 min do Katowic(33 km) a autobus jedzie niecałe 50 minut...

Ruch towarowy również nie jest taki jak kiedyś. Dziś stacja rozrządowa TG odprawia ok 2500 wagonów na dobę a za komuny to było ponad 5000. Ale czasy się zmieniły hehe.

Niektórzy mówią że tutejsza kopalnia srebra jest powodem do dumy - a ja mówię że kolej:) Piękne miasto z wielkimi tradycjami kolejarskimi i największą stacją rozrządową w Polsce oraz jedną z największych w Europie. Zawsze jest na co popatrzeć mimo trudnych czasów:)

197
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 03 Lipca 2012, 13:20:42 »
Potwierdzam współrzędne - ja byłem ok 500 m. na południe od miejsca zaznaczonego strzałką (wyszłem wyszedłem od strony zachodniej lasu(moja miejscówa)) i miałem fajny widok na wprost na te loki.  Ale to dokładnie to samo miejsce.

Poprawiony ort.
ABu

198
Bieżące kolejowe / Odp: licencja maszynisty
« dnia: 03 Lipca 2012, 21:33:59 »
Panowie, grunt to mieć zdrowie i uparcie dążyć do postawionego przed sobą celu:)

199
Bieżące kolejowe / Odp: licencja maszynisty
« dnia: 03 Lipca 2012, 21:00:28 »
No proszę:)

A porządny przewoźnik to jaki np.?

200
Bieżące kolejowe / Odp: licencja maszynisty
« dnia: 03 Lipca 2012, 20:50:23 »
Ja uproszczę pytanie bo wiadomo że chęci ma wielu.

Ile PLNów trzeba wyłożyć, aby móc prowadzić pociąg?

Tzn. Proszę mnie źle nie zrozumieć:) Chodzi mi o to ile w sumie kosztuje zdobycie potrzebnych uprawnień?

He he, Mam namyśli ile za wszystko trzeba zapłacić - kursy, badania itp. wszystkie takie. Dotychczas żaden zawód mi się nie podobał, a ten by mi się spodobał na 100% więc...

Ile trzeba uszporować hehe

201
Pomoc doraźna / Odp: Ciekawa sprawa z wagonami typu 'bonanza'
« dnia: 30 Czerwca 2012, 14:22:26 »
Rozumiem, ale w wypadku bonanzy nawet po znacznym oddaleniu nie widać.

202
Pomoc doraźna / Ciekawa sprawa z wagonami typu 'bonanza'
« dnia: 30 Czerwca 2012, 14:04:48 »
W PC2011 można klawiszami T/t zakładać i ściągać końcówki w wagonach towarowych i w ten sam sposób zapalać i gasić światła czerwone w osobowych. Podobno jednak nie we wszystkich. Z 'bonanzami' jest chyba pół na pół tzn.:

Na załączonym screenie widać koniec składu prowadzonego przez AI i wagon 'bonanza' który ma zapalone światełka. Natomiast ja na żadnym wagonie tego typu nie mogę ich włączyć. Dotychczas we wszystkich innych wagonach jakie dawałem to działa. Także to chyba jakiś błąd bo skoro AI umie a ja nie umiem to jest aż wstyd mi że tak powiem hehe:)

Zaznaczam że nie prowadzę składów pasażerskich o długości powyżej 500m:)

To oczywiście drobnostka, szczegół, ale oko czasami łzawi hehe:D

203
Pomoc doraźna / Odp: Czuwak
« dnia: 29 Czerwca 2012, 11:23:02 »
Czasami trzeba zbijać CA/SHP jednocześnie hamować, przy okazji dać Baczność bo ktoś na tory się wpycha a  dodatkowo Dyżurna woła na radio.

Tak to prawda. Tyle że w realu maszynista nie zbija SHP pięć razy tylko raz. Nie wiem każdy w symulatorze ma tam jakąś swoją technikę jazdy - że tak powiem. Niektórzy lubią wjeżdżać w perony setą inni pomalutku się dokulać do W4. W obu przypadkach jest irytujące kiedy pod czas hamowania trzeba uspokajać SHP tyle razy. Tak samo na szlaku - różne rzeczy się dzieją ale maszynista nie wali bez przerwy w ten grzybek od SHP bo to by go też wątroba zaczęła bolec... I tak ma co innego na głowie wiele rzeczy to po co mu jeszcze zbijać SHP pięć razy.

204
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 28 Czerwca 2012, 16:49:36 »
Zbierom złom... a mieć miedź(22zł/kg) to już jest super:)

Oczywiście trzymam się z dala od kolejowej miedzi he he

205
Bocznica / Wydzielone z: Programy, które pamiętacie
« dnia: 28 Czerwca 2012, 16:43:26 »
Jeżeli szanowni państwo nie interesujecie się piłką nożną lub inną dyscypliną sportową to proponuję wyrzucić TV przez okno.

Szczególnie TuskVN jest nic nie wartą telewizją a całkowitą papkę mózgową robi TVP. Flagowym kanałem prowadzącym to kompletnego paraliżu umysłowego i całkowitego zniekształcenia rzeczywistości jest TVP INFO. Nikomu nie życzę aby był w jakikolwiek sposób, kiedykolwiek zmuszony oglądać program "Minęła dwudziesta" bo to grozi wariatkowem.

Należy pamiętać iż reklamy to działające na podświadomość i psychikę oszukańcze próby wciśnięcia nam bubli i różnego szmelcu którego w ogóle nie potrzebujemy - tutaj przoduje Polsat i TVN.

Nie wiem jak jest na innych 150 czy 200 kanałach:D ale kto by miał czas siedzieć całymi dniami przed telewizorem.

Chciałbym polecić swoje źródło wiadomości ale niestety tutaj nie mogę. Każdemu mogę za to wysłać linka na PW.

ZWŁASZCZA drodzy koledzy ZWŁASZCZA! Nie polecam oglądać programów informacyjnych typu "Wiadomości", "Fakty", "Panorama", "tfu-INFO-serwis", "Informacje" gdyż przedstawiane w nich treści są w znacznej mierze nie zgodne z rzeczywistością.

206
Symulator / Odp: Prędkość drogowa, a rozkładowa.
« dnia: 28 Czerwca 2012, 15:34:52 »
Nie wiem jak ja to robię, ale np. w służbie Bałtyk plaża - Alakowice zawsze wyjadę o 10:34 i kończę o 11:01 w Alakowicach. Przestrzegam prędkości szlakowych i rozkładowych(nie więcej niż 100km/h) oraz ograniczeń. O! I już wiem jak ja to robię , jeżdżę sobie wg swojego rozkładu i zwyczajnie nie ma bata żebym przyjechał później niż 11:01 do Alakowic, przy czym nigdzie nie czekam dłużej niż pół min. na odjazd z wyjątkiem Bałtyku Miasta - tam czekam aż zapali się zielone...

Polecam, sprawdzony rozkładzik oto odjazdy:
Bałtyk Plaża 10:34
Bałtyk Miasto 10:39
Bałtyk Katedra 10:42
Całkowo 10:47
Bałtyk Gł. 10:50
Bielkowo 10:55

207
Pomoc doraźna / Odp: Czuwak
« dnia: 28 Czerwca 2012, 14:37:36 »
Problem jest znany: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21194.90.html

Natomiast PanMechanik nie ma racji mówiąc że jest bez różnicy pomiędzy pięciokrotnym zbijaniem SHP a pojedynczym.  Z reguły trzeba naciskać dwa lub trzy razy(o ile jedzie się jednym kibelkiem bo dwa zespoły to już 5-6 razy) ale to o jeden lub dwa za dużo. Czasami jest rezonator przed stacją np. na ww linii 61 i jednocześnie trzeba hamować i naciskać co jest wk... wkurzające.

Różnica jest ogromna ponieważ przedtem nie wkurzało a teraz wkurza. Wyobrażacie sobie żeby w każdym loku tak było? jeździcie sobie czym tam chcecie ale najbardziej eksploatowane są siódemki, byki i generalnie elektrowozy. Tylko zapaleńcy by już pozostali bo pewnie nie jednej osobie jeździć by się odechciało jak by np. na odcinku Bałtyk Gł. - Alakowice trzeba było wciskać SHP 50 razy tak jak jest teraz w kiblu. Przyznam się że rzadko jeżdżę kiblem w PC2011.

208
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 28 Czerwca 2012, 00:25:04 »
Z tą ET40-41 to bardzo ciekawy epizod ale cała seria choć nie było ich wiele to te loki zasłużyły na pomnik. Tzn, żeby chociaż jedna pozostała. Bardzo charakterystyczne i urokliwe elektrowozy. Wszystkie zostały wyprodukowane dla Polskich Kolei Państwowych...

Bardzo żałuje że nie zrobiłem fotek, ale raz że była noc, sprzęt fotografujący jaki posiadam czyli tel. Samsung F480 się do tego nie nadaje(chyba że w dzień) ale i tak... ma już swoje że tak powiem ubytki i mankamenty zdjęcie było by raczej fatalne. Być może znów się tam wybiorę z czymś lepszym i pooglądam, może coś tam jeszcze stoi....

209
Bieżące kolejowe / Kasacja ET40
« dnia: 27 Czerwca 2012, 10:12:00 »
Jak wiemy bieżący rok jest czasem czystek na kolei. Kilka tygodni temu widziałem dwa sznury 'bombowców' stojące na bocznicy tuż przed stacją Miasteczko Śląskie z kierunku TG. Loki te idą do kasacji, pomieszane były jeszcze z 'trumnami' i kilkoma bykami oraz stonkami. Istny pogrzeb...:(

Seria ET40 na polskich szlakach to już historia.

Źródło: http://1435.pl/tag/et40-41/

210
Symulator / Odp: Wątek z gratulacjami (tylko gesty czołobitne!!!)
« dnia: 25 Czerwca 2012, 11:56:46 »
Fanem Maszyny jestem od ponad roku - czyli właściwie od niedawna:) Bo nie pamiętam tych 'starych czasów' które tutaj były przytaczane ale wiadomo jaki od tamtego czasu od początku wieku dokonał się postęp. Samo się to nie dzieje. Moje zdanie jest takie że to bezkonkurencyjny produkt - Maszyna bije na głowę wszystkie inne kolejowo-podobne twory. Nawet ostatnio wygląda całkiem całkiem, przyzwoicie, a nawet pięknie!

Nie zawsze za dobre rzeczy trzeba płacić i ten symulator jest na to dowodem.  PC2011 to krok w dobrym kierunku, dla wszystkich którzy to zrobili i robią dalej szczere podziękowania i gratulacje. Ja nie lubię nikomu słodzić naprawdę i jestem tylko szarym użytkownikiem, ale po prostu czuje się zobowiązany podziękować wam pasjonatom zaangażowanym w ten projekt. Nie wymieniam bo tych ludzi dokładających cegiełki jest wielu:)

Tylko nie spoczywajcie na laurach!:) Pozdrawiam.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10