Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mac310

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 18
421
Dodaj te 2 potencjometry i dopiero będzie fajnie. Mało roboty, a wrażenia lepsze niż z klawiaturą :)

422
Zarówno PoKeys55 jak i 56 mają po 6 wyjść PWM, które są wykorzystane do sterowania miernikami. W tej chwili są wszystkie wykorzystane: woltomerz WN, dwa amperomierze WN oraz trzy manometry hamulcowe. Nic więcej się nie podepnie. Wyjście analogowe obsługuje haslera. Zatem brakować Ci będzie obsługi trzeciego amperomierza WN, który jest w ET22. Woltomierz NN można obsłużyć poza sterowaniem z PoKeys jak to zaprojektował @miko22 (stosuję u siebie to rozwiązanie).

423
Przy aktualnym sofcie do 55 też można zapisać stan kontrolek. U mnie działa :)

424
Chyba w grę wchodzi transoptor w układzie Darlingtona np. LTV815 http://www.tme.eu/pl/details/ltv815/transoptory-wyjscie-tranzystorowe-tht/liteon/#
Ten ma Ice do 35 mA i jest w tej samej obudowie co PC123. Powinno zadziałać.

425
O ile dobrze widzę to cewka tego przekaźnika mając 360 mW będzie przy 12V potrzebowała 30 mA. PC123 pracuje w zakresie 2,5 do 25 mA. Jest szansa, że nie pociągnie cewki.
Jednak dla testu na krótko podłączysz cewkę do zasilacza to powinna zadziałać. Dodatkowo PC123 w takim układzie zasilania diody z rezystorem 390 ohm daje na diodę coś koło 5-6 mA więc Iec będzie niższy niż maksymalny z noty katalogowej czyli mniej niż wspomniane 25 mA.
Moje przekaźniki LU12 mają cewkę ok 17 mA, a prąd przewodzenia do 2A więc sprawdza się zarówno po stronie sterowania z transoptora jak i zasilania żarówki.
Nie czuję się fachowcem, ale może tu jest problem.

426
Co tu kombinować. Temat przetestowałem i co nieco napisane jest tu http://baur.pl/lampki i tu http://baur.pl/sciemniam/ i jeszcze tu http://baur.pl/pulpit-euep07-dokumentacja-techniczna/
Stosuję wyjście z PoKeys na przekaźniki i żarówki 12V (W5W). Wszystko działa bez problemu.

427
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 29 Października 2014, 23:46:57 »
Exe:(wersja od 450 do 457)
— reorganizacja animacji w kabinach — można używać wiele prędkościomierzy i manometrów, ale zepsute jest wyprowadzanie wartości na pulpity;
Nieaktualna uwaga. Na exe 457 wszystkie mierniki działają już poprawnie. Sprawdzone przed chwilą na moim pulpicie obsługiwanym przez PoKeys.

428
This is known problem for PoKeys55 mentioned some time ago (look here: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.msg355216.html#msg355216). Latest software for PoKeys55 and also for PoKeys56 solves that issue.
I can see that you have PoKesy56 so you can change value for Triggered Input feature (default is 0). For me increasing it to 4 or 5 is enough.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę usunąć zbędny cytat.
Benek

429
Doszedłem w zasadzie do etapu, kiedy to nie planuję już kolejnych dużych zmian w konstrukcji (chyba, że mnie natchnie i jeszcze coś dołożę). Pokusiłem się zatem o zrobienie troszkę szerszego opisu historii powstawania mojego pulpitu. Są krótkie filmy, więcej zdjęć i bardziej luźne komentarze. Zapraszam. http://baur.pl/category/kolej/pulpit-euep07/page/2/

430
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_06.14
« dnia: 10 Lipca 2014, 22:30:39 »
W dalszym ciągu baltyk interregio nie uruchamia się.
U mnie uruchamia się bez problemu ale dość często wywala WSa

431
No jeśli ustroju brak to rzeczywiście raczej nie.

432
Mało widać ale raczej tak. Każdy miernik elektryczny będzie dobry tylko musisz wstawić odpowiednią rezystancję żeby wykalibrować zakres działania.

433
Pomoc doraźna / Odp: krzyżowa2 - S1 przed Krzyżową
« dnia: 20 Marca 2014, 00:40:24 »
Sprawdziłem z podmianą lokomotyw na spalinowe, ale to chyba nie jest ten problem. Wszystkie semafory w Krzyżowej podają S1. Z przeciwka nadciąga skład z węglarkami (ten co pierwotnie miał byka na czele, a teraz ma suczkę) i staje na wjazdowym S1. W tych okolicznościach wszyscy mamy S1, każdy na swoim semaforze i na tym można skończyć.
Możliwe, że jest to wina testowego exe, ale raczej nie jest to kwestia problemów z ruszaniem składów przez AI.

Dwa posty tego samego autora są obok siebie (czasowo), bo odrzuciłem post osoby moderowanej, który był pomiędzy nimi.
Benek

434
Pomoc doraźna / Odp: krzyżowa2 - S1 przed Krzyżową
« dnia: 19 Marca 2014, 20:54:27 »
Używasz testowego exe, do którego paczka nie jest przystosowana.
To wiem, dlatego testuję i zgłaszam obserwacje. Spróbuję podmienić elektrowozy na spalinowe i zobaczymy czy sugestia Ra była słuszna. Swoją drogą to mam wrażenie, że np. scenerie krzyżowa2 i drawinowo mają całkiem dobrze położoną sieć bo zaniki napięcia mam jakieś 2-3 razy na całej trasie. Dla porownania np. l053 wywala prawie na każdym zakręcie i czasem też na prostych.

435
Pomoc doraźna / krzyżowa2 - S1 przed Krzyżową
« dnia: 19 Marca 2014, 00:23:53 »
Zauważyłem problem w scenerii krzyżowa2. Jadąc składem pe3435 z EP07-1066 mam stój na semaforze wjazdowym do Krzyżowej i nie mam szansy kontynuowania jazdy. Dla sprawdzenia co jest dalej przejechałem za semafor i w efekcie zostałem skierowany na tor zajęty przez ET22.
Używam paczki 08.13 z EU07_429.exe. Log w załączeniu.
Podobna sytuacja była w scenerii l053-sluzba-1-night, gdzie z Psiego Pola nie chciała się ruszyć drezyna ale podmieniając ją na SM42 wszystko działa prawidłowo. Czyżby tutaj też jakiś skład nie mógł zostać ruszony przez exe?

436
To jest moje ustawienie widoku z całego ekranu. Jak się bardziej zbliżę, to będę nosem przy szybie i duża część okna będzie obcięta. Jak Wy to macie ustawione, że nie widać haslera a perspektywa jest realistyczna?

437
Chodziło mi o to, że przy panoramicznym ekranie to jak przysunę się do okna tak, że widzę tylko okno bez półki pod nim, to i tak hasler jest widoczny w lewym rogu. Gdybym zrobił sobie fizycznego haslera to albo musiałby zasłaniać kawałek ekranu (i jednocześnie ten hasler co to na ekranie jest widoczny), albo stać z boku i byłyby dwa haslery widoczne obok siebie. Sam nie wiem, które rozwiązanie lepsze. Dlatego oczywiście, że kolejny element to fajna rzecz, ale akurat w tym przypadku dla mnie osobiście nie jest on priorytetowy.
Ekran robi mi za okno, i wszystko co jest od półki w górę, a mój pulpit załatwia wszystko od półki w dół i jest realistycznie jak dla mnie. Do pełnego realizmu brakuje mi jeszcze klucza do kierunkowego, gałek od przełącznika typu hamulca i dostosowania sił ;)

438
Przy miernikach sterowanych przez PWM też nie mam liniowej zależności więc konieczne jest wprowadzenie korekty w postaci odpowiedniego wpisu calibrateout w eu07.ini. Jeśli to samo można zrobić dla wyjścia analogowego to taka atrapa ma szansę działać. Mam wolny jeden obrotomierz i mógłbym to sprawdzić tylko na razie krucho u mnie z czasem, a i motywacja mniejsza bo i tak widzę haslera na ekranie jak mam ustawione zbliżenie na przednie okno. W tych okolicznościach robienie haslera obok nie da specjalnie dobrego efektu poza dodatkowym fizycznym elementem pulpitu.
Rozwiązanie Niebugoclawa jest o tyle uzasadnione, że daje sterowanie kompletnym haslerem ze wszystkimi jego zaletami (np. rejestracja na taśmie) czego nie załatwi atrapa z obrotomierzem.

439
Bo 6 wyjść PWM już zajęte na mierniki ;)

440
Bocznica / l053-sluzba-1-night - S1 przed Psim Polem
« dnia: 02 Marca 2014, 23:06:44 »
Zauważyłem problem w scenerii l053-sluzba-1-night. Na wjazdowym semaforze K przed Psim Polem mam S1 i nie mam możliwości kontynuowania służby. Stoję na wjeździe dobre kilka minut i cały czas nie dostaję wjazdu. Pod semaforem jestem lekko po czasie (około półtorej minuty) ale nie wiem czy to ma związek z tą sytuacją.

Może jakieś dane na temat paczki, exe, log?
Benek


Logowałeś się, nie poprawiłeś. Bocznica.
Benek

441
Chciałem udokumentować jakoś rozwiązania, które zastosowałem podczas budowy swojego pulpitu (również dla własnej ulotnej pamięci) i tak powstał (a właściwie cały czas powstaje zarówno dokumentacja jak i sam pulpit) załączony tutaj dokument http://eu07.pl/userfiles/20537/priv-MaSzyna_Pulpit_dokumentacja_draft-0.2.pdf
Jest to wersja robocza i pewnie będę go jeszcze nie raz modyfikował i uzupełniał, ale publikuję już dziś bo może komuś się przyda, a może również znajdą się recenzenci, którzy poprawią co nieco.

442
Czy może ktoś wie jaka jest średnica manometrów w EU07?
Mierząc swoje od ET41 (jak mniemam dokładnie takie jak EU07) szybka ma 90 mm, a cała obudowa zewnętrzna ok 130 mm.

443
Bocznica / zwierzyniec_towos dyskoteka na wjazdowym do Pawianowa
« dnia: 28 Grudnia 2013, 02:26:45 »
Wg opisu na wjazdowym do Pawianowa powinienem zobaczyć Sz, a tu widzę coś mniej więcej jak na załączonym obrazku z tym, że dwa dolne światła mrugają. Czy ktoś też zauważył taki efekt? To chyba nie jest zamierzony sygnał?
Sceneria oryginalna z paczki 08_13. Efekt jest zawsze taki sam ile razy bym nie jechał.

Reg. obowiązki 4.
Wpisz w pole wyszukiwarki słowo dyskoteka i spójrz na 4. z kolei temat.
Benek

444
Czy ma ktoś wpis calibratein do pliku EU07, jeśli chodzi o manometry?
Moje są takie:
calibrateout 2 0.0 0.9 -0.273 0.059 //cylinder hamulcowy
calibrateout 1 0.0 0.675 0.566041 -0.224606 //przewód główny
calibrateout 0 0.0 0.38 -0.020181 0.108533 //zbiornik główny
Tylko nie sądzę, żeby się dało to zastosować w innym projekcie. Niestety to się kalibruje indywidualnie i nawet jak lekko zmieniłem nastawy wskazówek to musiałem rekalibrować. Moje doświadczenia są jednak takie, że kalibracja na wskazania z wartości PoKeys się nie sprawdza. Ja robię tak, że mam wstawiony liniowy przebieg w ini i porównuję wskazania między tym co pokazuje manometr na ekranie i tym co jest na moim manometrze. Dla kilku newralgicznych punktów zwiększam lub zmniejszam wartości rysując sobie krzywą w excel'u podając stosowne wartości. Dla tak wyznaczonych punktów rysuję krzywą trendu i z niej biorę dopiero wartości dla pliku ini. Po kilku próbach i przesuwaniu punktów dochodzę do akceptowalnych efektów zgodności wskazań.
Uwzględnię to w dokumentacji, którą tworzę i mam nadzieję upublicznić za jakiś czas.

  Dodano: 26 Grudnia 2013, 20:06:56
Po zmianie na 100.00 Hz i tak podczas symulacji zmienia się samoczynnie na 0.10 MHz . Nie wiem jaka może być przyczyna tej zmiany.
Ja robię zawsze przy ustawieniach PWM period na 85250 ns, jak na załączonym obrazku.

445
Jeśli chodzi o nastawnik jazdy i bocznikowania to używam elementów z myszki kulkowej i PoKeys, który ma funkcję dekodera sygnału kwadraturowego z encoderów. Schemat podłączenia na poniżej załączonej ilustracji. Niestety różne myszki mają różne elementy (diody i fotoelementy) i nie zawsze ten schemat będzie się sprawdzał. U mnie dioda miał dwa wyprowadzenia, a fototranzystor trzy, co odpowiada schematowi. Otrzymywansygnały (niski i wysoki) odpowiadały temu czego oczekuje PoKeys, czyli poniżej i powyżej 2V więc nie musiałem stosować żadnych dodatkowych transystorów czy innych elementów.
Konfiguracja PoKeys dla encodera bocznikowania pokazana jest w kolejnych zrzutach.
Konfiguracja kanałów A i B wyprowadzonych z fototranzystora myszki - encoder_kanalA.jpg i encoder_kanalB.jpg
Konfiguracja mapowania klawiszy dla jednego z kanałów (pinów) - encoder_keymapping.jpg. Drugi nanał (pin) ma odpowiednio "*" zamiast "/". W przypadku encodera nastawnika jazdy mapowanie odpowiada klawszom "+" i "-".
Wszystko działa jak na wspomnianym wcześniej filmie: http://youtu.be/FUC5ImM1X80

  Dodano: 19 Grudnia 2013, 18:56:26
Wrzucam obiecany schemat płytki zasilania kontrolki. Samo sterowanie wychodzi z odpowiednich pinów PoKeys (od 23 do 34). Każda kontrolka ma swoją indywidualną płytkę wg załączonego schematu.
Projekt płytki z ExpressPCB oraz lista części jest tutaj: http://eu07.pl/userfiles/20537/priv-lampki.zip

446
Ja mam to zrobione na standardowych żarówkach 5W W5W. Wyjście z pinów PoKeys do płytki, gdzie poprzez przekaźnik i transoptor zasilana jest wspomniana żarówka z pecetowego zasilacza 12V.
Jak wrócę do domu to załączę konkretny schemat.

447
Czyli taki wygrywa przetarg na złomowanie lokomotywy, płaci po cenie złomu użytkowego. Po demontażu co sprzeda to jego zysk.
Dokładnie tak.

448
To był skrót myślowy. Pisząc "złomiarz" miałem na myśli człowieka, który zajmuje się oficjalnie złomowaniem lokomotyw po wygraniu przetargu.

449
Potwierdzam. Jak wyciągałem rzeczy z pulpitu to właściciel mówił, że elementów kabiny nie ma obowiązku niszczyć i zawory hamulcowe sprzedaje jako części zamienne. Haslera niestety tam nie było. Czlowiek z Cargo sam mi zasugerował kontakt ze złomiarzem i odkupienie części.
Kasacji (zniszczeniu) podlegają zatem główne elementy lokomotywy, a nie każda najdrobniejsza część.

450
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Wymiary pulpitu EU07
« dnia: 22 Listopada 2013, 21:18:57 »
A ma ktoś wymiary wysokości paneli od podłogi ?
To jest w DTRce od EU07.

Na końcu zdania stawiamy kropkę.
Benek

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 18