Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pawel T.

Strony: 1 [2] 3
31
Pomoc doraźna / Rwące się składy AI
« dnia: 15 Maja 2012, 13:49:33 »
Witam. Taka ostatnio przypadłość mi się przytrafiła. Wczoraj na scenerii Bałtyk - Zima a dzisiaj na Zwierzyńcu towarowym.

Chodzi o to że AI gubi wagony. Wczoraj manewrowałem sobie smrodem po Bałtyku i doszedłem do momentu gdy zaparkowałem stonkę pod semaforem wykonując oblot składu. W tym momencie powinien bodajże od Alkowic wjechać skład towarowy. Skład w formie ET41 + ochronne + cysterny wjechał, zatrzymał się na rozjazdach a następnie ruszyła tylko połowa jamnika, reszta zaś została na rozjazdach. Dalej pojechała tylko część A jamnika. Skład nie był podmieniany.

Dzisiaj podobny przypadek miałem na Zwierzyńcu (zwierzyniec towarowy). Dojechałem do Psiar zagrody, zatrzymałem skład gdyż ze szlaku zjeżdżała SU46 z osobowym. Widok mnie zaskoczył bo w momencie przejeżdżania przez rozjazdy od suki odłączyły się wagony po czym zahamowały i zatrzymały się na rozjazdach a SU pojechała dalej w perony.

Wpisy w Logu po ostatnim wpisie dotyczącym mojego hamowania. Po zatrzymaniu mojego składu wagony w skłądie z SU46 zaczęły się rwać:

! Coupler error on 182-0 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00351-4 is already connected
Key pressed: [F4]
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00351-4 is already connected
Key pressed: [P]+[Shift]
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 182-0 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
Key pressed: [Num7]
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
EVENT ADDED TO QUEUE:
trasa_c09
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00256-5 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00256-5 - 505120-00351-4 is already connected
! Coupler error on 505120-00351-4 - su46-011 is already connected
Key pressed: [Num.]
EVENT LAUNCHED:
trasa_c09
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_p_s1
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_zwr01+
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_c_s10
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_spc_sp4
EVENT ADDED TO QUEUE:
memcell_update_trasa_c09
EVENT LAUNCHED:
memcell_update_trasa_c09
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_spc_sp4
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_c_s10
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_c_sem_ligh10
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_c_sem_info_v40
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_c_sem_distinfo_vmax
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_p_s1
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_p_sem_ligh1
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_p_sem_info_stop
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_top_os1
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_top_os1
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_top_ligh1
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_top_sem_distinfo_slow
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_p_sem_ligh1
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_c_sem_distinfo_vmax
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_c_sem_ligh10
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_top_sem_distinfo_slow
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_top_ligh1
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_zwr01+
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_zwr01_wz1
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_zwr01_0
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_zwr01_vmax
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_zwr01_vmax
type: TrackVel
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_zwr01_0
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_c_sem_info_v40
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_zwr01_wz1
Key pressed: [D]
Key pressed: [D]
Key pressed: [D]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [A]
Key pressed: [Num+]
EVENT ADDED TO QUEUE:
psiary_zagroda_g_sem_info
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_g_sem_info
Type: GetValues
Key pressed: [Num+]
EVENT LAUNCHED:
psiary_zagroda_p_sem_info_stop
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [P]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [Num+]
Key pressed: [Num+]

W międzyczasie wybrałem się kamerką 4 żeby zluzować pierwszy wagon za moją skodą bo zapomniałem tego zrobić po podpięciu się pod skład na stacji macierzystej.

I tak apropo. Exe standardowe.

32
Tabor / Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« dnia: 01 Lutego 2012, 15:45:53 »
Apropo prądu i filmu Ryśka najlepszy jest tekst "a teraz pokażemy zasadę działania nadmiarowego (...) nadmiarowy nie działa. Trzeba to zgłosić"

A co do powyższej sytuacji to ładna dyskusja nam się tu rozkręciła i mi się wydaje że to raczej mało wnosi do tematu choćby z tego powodu że nie jest to żadna wina natężeń i napięć itp.

Dziś dla porównania znowu w zakresie prędkości 60 - 120km/h testowałem lokomotywę EU07-531 (303E) z 7-mioma wagonami Bdu. Efekt dużo inny. Rozpędzenie składu z 60km/h do 115km/h (skończyły się możliwości infrastruktury) zajęło trapezowi 59 sekund.

Nie jestem aż takim fanem kolei by latać po torach i mierzyć metrówką szerokość buforów czy z amperomierzem do pantografów skakać ale z tego co wiem to typy EP oraz EU różnią się nieco osiągami ale chyba nie możliwe żeby aż tak. Ewidentnie wina leży gdzieś po stronie symka i tu bym winy szukał. Konkretnie w modelach tych siódemek bo te anomalie występują przeważnie w typach 303E.

Aktualizacja:

Zrobiłem serię testów na TD. EP07-388 (303E) + 4xBdu w przedziale prędkości 0-60km/h osiągnęła czas 22s, zaś od 60-120km/h 39s, łącznie od 0-120km/h 61s
Analogicznie EU07-531 (303E) + 4xBdu osiągnęła rezultaty 20s, 42s, łącznie od 0-120km/h 62s.
Wartości są bardzo zbliżone. Tyle że to na torze doświadczalnym. Na szlaku L61 scenariusz TLK-1 skład EP07-388 (303E) + 4xBdu osiągnął prędkość 160km/h w niecałą minutę i 30 sekund po czym przeleciał przez zwrotnicę i się wykoleił. Wypadnięcie z torów to akurat normalne ale rozwinięcie siódemką prędkości 160km/h w niecałe 90 sekund to chyba już bajki.

Jak ktoś może niech wrzuci denaturata na ten scenariusz i zrobi pomiary. Może poprostu scenariusz gryzie się z tą siódemką. Nie wiem:/

33
Tabor / Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« dnia: 29 Stycznia 2012, 18:44:19 »
Grrr. Czemu to się kiblom nie przytrafia:/

34
Tabor / Nadludzkie moce EP07 w symku.
« dnia: 29 Stycznia 2012, 18:37:32 »
Takie małe pytanko mam. Loga nie zamieszczam bo może obędzie się bez.
Chodzi mi o moc lokomotyw typu EP/EU07 w symku. Do niedawna było wszystko dobrze, tak jak zwykle. Jednak od niedawna lokomotywy typu 4E oraz 303E mają nadludzkie moce. Chodzi o przyśpieszenie. Lokomotywy te, gdy ciągną wagony osobowe, mają niezwykle dużo mocy. Na początku zaobserwowałem to w lokomotywach 303E wersja zez wydanych dość niedawno. Dziś dla testu przejechałem się starym budyniem 1066. Efekt bez zmian. Już mówię w czym rzecz.
Wrzuciłem na hak budynia 1066 jeden wagon AD, dwa Bohuny i dwa BD. Zwykła TLKa. Skład miał potężnego kopa natomiast hamowanie w porządku. Dla przykładu. Przy 60km/h przy przekręceniu nastawnika na pełną moc a następnie bocznikowaniu skład przyśpiesza do 120km/h w niecałe 14 sekund!. Dla porównania lokomotywa EP09, EP08, ET22 dużo dużo wolniej. Lokomotywa utrzymuje prędkość 100km/h na jednym silniku, bez bocznika co jest kolejnym nietypowym zachowaniem. Wagony ważą mało ale jednak ważą a skład przyśpiesza jakbyśmy jechali luzakiem. To samo dzieje się z zezami.

Uradowany faktem iż mój trapez ma nadludzkie właściwości podczepiłem się nim pod skład towarowy ważący 1500T i tu niespodzianka. Na szlaku linii nr 53 (służba towarowy - pośpieszny) nie udało mi się nigdzie rozwinąć prędkości 60km/h.

W czym rzecz?

35
Bieżące kolejowe / Odp: Epoka w Szczecinie
« dnia: 23 Stycznia 2012, 12:01:38 »
Mnie osobiście manewry IC w postaci nietypowych lokomotyw na typowych pociągach nie dziwią. Pociągi międzynarodowe "Polonez, Vltava" na wschodniej E20. Prędkość rozkładowa 120km/h mimo szlakowej od 160km/h przez 140km/h do 120km/h. A widywałem, takie wózki jak EP09, EP08, ... 163. Co jest to jedzie i koniec.

36
To teraz ja może coś i ze szlaku nr 34 i w związku z lustrami itp.

Pierwsze primo jestem kierowcą ciężarówki i pozwolę sobie zabrać głos. Problem jeśli chodzi o duże samochody zachodzi w momencie gdy tory przez przejazd kolejowy przebiegają pod kątem 45*. Jeśli kąt ten jest z prawej strony to niestety ale kierowca ma 0 widoczności. Szlak z prawej strony jest zasłaniany przez zazwyczaj ścianę kabiny. Najpospolitszym manewrem w takim wypadku jest zrobienie łuku i ustawienie się do torów pod kątem 90*. Jednak czasem drogi są tak zatłoczone że taki manewr jest niewykonalny bo zawsze znajdzie się jakiś baran w osobówce z przeciwka który nie zaczeka tylko wwali się przed maskę i uniemożliwi wyjechanie na lewy pas i zrobienie opisanego "łuku". Wtedy dobrym wyjściem są szerokokątne małe lusterka które niestety posiada tylko co 10ta ciężarówka. O busach nie wspomnę.

Druga sprawa wspomniane nawiązanie do szlaku 34.

http://podlasie24.pl/wiadomosci/sokolow-podlaski/2-osoby-zginely-na-przejezdzie-w-gminie-bielany-8fb6.html

Kilka dni temu. Przejazd kolejowy kategorii D. Tory pod kątem 45*. Widoczność z przejazdu około 2km w każdą stronę i to już na odcinku 200m drogi przed przejazdem. Zdawało by się że nie ma takiego bezmyślnego który wjechałby tu pod pociąg zwłaszcza że pociąg jeździ tu tylko raz na dwa dni (para zdawczy - zdawczy powrotny). A jednak. 2 osoby zginęło. Dodajmy że pod nieplanową drezyną która jechała z prędkością 50km/h a więc tak szybko nie jechała żeby jej z dwóch kilometrów nie widzieć.
Jak nazwać takiego kierowcę? Jak można wjechać na przejazd kolejowy i nie rozejrzeć się? Bo on tu jeździ raz na pół roku i nie widział nigdy pociągu to znaczy że tutaj pociągi nie jeżdżą?

A może taki przypadek.

http://www.24informacje.pl/mazowieckie/zderzenie-mercedesa-i-pociagu-w-miejscowosci-strzala-10706.html

Do dobrze oznakowanego przejazdu kat. D, z dobrą widocznością z dużą szybkością zbliża się osobowy mercedes. Nie rozglądając się wjeżdża i z dużą prędkością (około 80km/h) uderza w wjeżdżający na przejazd pociąg zdawczy. Prosto w lokomotywę. Pociąg kilka metrów wcześniej zatrzymał się bo ograniczenie do 20km/h już nie skutkuje.

Jak to skomentować?

37
Na warsztacie / Odp: Idziemy w inne lata...
« dnia: 31 Grudnia 2011, 10:04:30 »
Mała moja sugestia w związku z paczką fajek. "LM"y nie za bardzo pasują do tamtych lat. Proponował bym chociaż zmienić teksturę na jakieś "Mocne" albo podobne. Drobny szczegół aczkolwiek razi oko.

38
Symulator / Fotel mechanika
« dnia: 08 Grudnia 2011, 08:58:25 »
Chciałem poruszyć pewną sprawę bo nie jednego już ona irytowała. Po wyjściu nowego SPOTa miarka się przebrała.
Chodzi o fotel mechanika, wybitnie zasłaniający cały pulpit przy większym oddaleniu kamery. Ten sam problem był już np w Epoce. W normalnym widoku kamery nie widać wszystkich manometrów itp. Gdy oddalimy kamerę to zamiast całego pulpitu widzimy wielki fotel mechanika. Niestety to przeszkadza.

Czy nie można by było jakoś tego mankamentu rozwiązać? Np wprowadzić składanie oparcia fotela albo niewidoczny fotel z jednej strony? Problem jest i jest poważny do tego stopnia że np w przypadku nowego kibla nie widać nawet hastlera. No chyba że oddalimyu kamerę. To wtedy zobaczymy ogromny fotel. No chyba że przesuniemy kamerę w prawo. To wtedy widzimy słupek zamiast torowiska. Chyba że z normalnej pozycji obrócimy kamerę w prawo i kątem oka będziemy śledzili torowisko...

Rozumiem że symulator to symulator ale można by było nad jakimś rozwiązaniem pomyśleć.

39
Ok dzięki.

40
Exe 162. Nigdy na tej scenerii, w tym scenariuszu, na tym exe nie miałem problemu.

Dzisiaj pojechałem ten sam scenariusz. Zagoniłem do pracy EU07 typu 303E oraz budynia (jeden za drugim) oraz ukrotniłem i dałem jakieś 20 wagonów pasażerskich w teksturach złomowych. Po wyjechaniu ze stacji początkowej i rozpędzeniu składu do około 60km/h nagle mnie "zamroziło" i spaliło nadmiarowy. Gdy próbowałem ruszyć skład rozpędzał się do około 15km/h po czym znowu następowało zamrożenie. I tak ruszamy, stop, ruszamy, stop. Aż w końcu wnioskuję że zerwał się sprzęg pomiędzy 303E i budyniem bo za którymś razem w końcu ruszyłem, zadowolony że podołałem problemowi hamuje przed następną stacją a tu coś nie teges. Jakieś hamowanie inne. Ja patrzę za siebie a tu po budyniu i reszcie ani śladu. Zostały na szlaku.
Swoją drogą można by było coś na zasadzie PKSP zrobić. Taka mała aluzja.

Nigdy na tej sceneri, w tym scenariuszu, na tym exe nie miałem problemu.

41
Symulator / Odp: EW58 I EW60
« dnia: 19 Listopada 2011, 13:04:40 »
Daj przecinkiem żeby zluzować skład, ewentualnie popraw klawiszem 6 jeśli działa w EZTach, ewentualnie pociągnij awaryjnym i wtedy zluzuj. Może za szybko chcesz zrobić? W EZTach typu kibel powietrze schodzi dość wolno.

42
Obsada "nobody" rozwiąże Twój problem. Do wybrania w starterze podczas modyfikacji składu.

Patrz mogłem o tym zapomnieć. Tylko dziwne że AI po zaciągnięciu ręcznego zamarzyło się jechać w drugą stronę (podany sygnał na semaforze dla ruchu przeciwnego)

43
Dziwne bo jak podłączę Skodę sprzęgiem i czerwonym przewodem to jest dalej zimna a jak tylko ruszę to nagle podnosi pantograf. A swoją drogą nie słychać pracy silnika skody. Da się coś zrobić aby ciągnąć Skodę całkowicie na zimno na końcu składu? Niby przepisy mówią że lokomotywa nieczynna powinna jechać za lokomotywą czynną ale czasem są sytuacje kiedy musi być na końcu.

A gdyby w Skodzie zasiadło AI to mogło by dojść do sytuacji że połowa składu jest tylko odhamowana? Bo rozczepiając sprzęgi udało mi się rozpiąć tylko dwa pierwsze wagony. Reszta, mimo popychu na granicy nadmiarowego nie dała się na tyle ścisnąć by rozluzować naciągnięte sprzęgi. Czyli pierwsze wagony zapewne odhamowało a następne już nie.

44
Taki mały bug mi się przytrafił jadąc scenerię "Linia 546", scenariusz ET22. Podmieniłem sobie skład przez Rainsted. Zamiast oryginalnego dałem skład w formie ET22-R004 + wagony UAAIKKS x3 + Res x 3 + 182-081-0 CTL. Skład obciążyłem dosyć mocno. Po 200T na każdym UAAIKKSie i po 40T na każdym resie. Po ruszeniu skład rozpędziłem z niemałymi trudnościami do 100km/h. Przed pierwszą stacją na semaforze wjazdowym dostałem S10. Niestety zaskoczony w sumie brakiem hamowania zaciągnąłem z braku laku awaryjny. Wszedłem w zwrotnice 60km/h. Gdy miałem 60km/h na haslerze zluzowałem skład. Niestety luzowanie nie podziałało do końca. Skład mi wyhamował do zera.
Ponowny rozruch okazał się już ponad moje siły. Skład w żaden możliwy sposób nie chciał się zluzować. Próbowałem zahamować/odhamować, zaciągnąć awaryjny, rozłączałem wszystkie sprzęgi które się dało i podłączałem na nowo, kręciłem hamulcami ręcznymi w wagonach. Ciśnienie dalej pozostało na poziomie 0,2MPa (jak dobrze pamiętam jednostki). Próbowałem innej taktyki. Pantografy w dół, w górę, ponowne odpalenie byka. Wszystko dobrze. Maszyna pracuje, przetwornica działa, sprężarka działa. Nawrotnik +1, nastawnik +1 a lokomotywa nie jedzie. Amperomierze ani drgną zaś na pulpicie zapala się kontrolka "jazda na rezystorach". Powietrze syczy dalej, byk nie jedzie a ciśnienie jak było tak jest 0,2MPa.

Dodam tylko że zatrzymałem się czołem na początku peronu zaś lokomotywa popychowa stała za semaforem na tym torze. Co dziwne semafor przede mną wskazywał mi wolną drogę S2 zaś semafor za mną skierowany w stronę przeciwną S10!

Przypadek? Nałożenie się kilku bugów na raz?

45
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 02 Listopada 2011, 14:06:50 »
Po mojemu firma musiała wprowadzić do oferty taki semafor / tarczę / powtarzacz (zielone / białe) bo mimo iż nie jest taki semafor stosowany to trzeba się zabezpieczyć na taką możliwość. Po prostu mimo iż nie jest stosowany teoretycznie taki semafor musi być.
Dziwi mnie tylko fakt iż każdy pociąg który przejeżdża koło semafora zbija go wyzwalając na nim sygnał S1. A gdy padnie komenda S1 powtarzacz wtedy głupieje.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Listopada 2011, 18:57:14 »
To może kilka ciekawostek ode mnie:

Stan sieci trakcyjnej na szlaku Skierniewice - Łuków (12)

http://kolejowesiedlce.allalla.com/albums/userpics/10002/Podpora.JPG

Czeremcha - przejazd kolejowy - kolejarze chyba bardziej martwią się o swój dobytek jak o bezpieczeństwo.

http://kolejowesiedlce.allalla.com/albums/userpics/10002/kam.jpg

47
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 01 Listopada 2011, 18:49:37 »
Zwykły powtarzacz. Sygnał SP2, SP3. Rzadko lub niestosowany ale jednak powtarzacz.

http://terespolrewidenttaboru.republika.pl/Instrukcje/kodowane/instrukcja_Ie1_E1_00013.html

48
Bieżące kolejowe / Odp: EN57 w malowaniu Warmińskim?
« dnia: 01 Listopada 2011, 18:35:00 »
Z tego co się dowiedziałem ZNTK Mińsk Maz. wygrał przetarg na jednostki typu EN57AL dla Olsztyna. 5 sztuk dla Lublina swoją drogą ale Olsztyn podobno też dostał 2. Dla lublina z tego co słyszałem poszły numery 3000 - 3005.

49
Bieżące kolejowe / Odp: EN57 w malowaniu Warmińskim?
« dnia: 19 Października 2011, 17:23:45 »
Dalsze informacje. EZT widziany przez znajomego w Mińsku Maz. Kibel w wersji EN57AL. Od AKMa wyglądowo różnił się tylko drzwiami odskokowymi. Tyle ode mnie. Ma kotś jakieś informacje odnośnie kibla w wersji AL?

50
Bieżące kolejowe / EN57 w malowaniu Warmińskim?
« dnia: 19 Października 2011, 17:11:25 »
Dnia 19.10.2011, znaczy się dzisiaj, przejeżdżając wiaduktem warszawskim w Siedlcach zauważyłem wjeżdżający do Siedlec nieznany mi EZT w nieznanym do tej pory malowaniu. Widziałem go z dość daleka, tylko od czoła. Był to kibel typu spot w malowaniu białym w niebieskim pasem w dolnej części pudła. Analogicznie do zółtego pasa w malowaniu KM. Jednostka to albo EN57 Spot, albo AKM albo EN71. Zapewne był to skład testowy z Mińska Mazowieckiego gdyż o tej porze takowe się tu trafiają.
Niestety jadąc ciężarówką nie ma czasu zrobić zdjęcia więc fotki nie ma. Prosił bym jeśli ktoś takowe informacje posiada o rozszerzenie tematu. Na malowanie Kolei Dolnośląskich mi to nie wyglądało. Warmia i Mazury?

51
Tabor / Podmiana pantografów
« dnia: 01 Października 2011, 07:38:55 »
Być może pytanie już było aczkolwiek znaleźć nie mogę.

Czy jest możliwe podmienienie pantografu z innej lokomotywy? Chciałbym założyć na lokomotywie ET22 typ 201e (ET22v1) pantograf połówkowy z ET22 typ 201e-p (ET22v2). Nie znam się na modelach więc pytam czy każdy pantograf jest częścią modelu lokomotywy czy oddzielnym modelem. Rozglądałem się troszkę po folderach i plikach i ani w pliku 201e.mmd ani w plikach w folderze głównym ET22 nie znalazłem żadnej wskazówki.

Drugie moje pytanie wykracza troszkę poza temat. Czy jest możliwość wymodelowania nakładki na sprzęg śrubowy umożliwiającej łączenie go z EZTami korzystającymi ze sprzęgi Scharfenberga?

52
Infrastruktura kolejowa / Odp: Ograniczenie na wjeździe do Blachowni
« dnia: 09 Września 2011, 16:24:23 »
Nie ma sensu na odsłoniętym przejeździe kolejowym, gdzie jest dobra widoczność stosować "jazdy przez przejazd po wstrzymaniu ruchu drogowego przez obsługę pociągu" bo wystarczy ustawić ograniczenie np do 20km/h i sprawa bezpieczeństwa jest załatwiona. Po co marnować czas dodatkowych ludzi. A jak do tej pory nie widziałem żeby jakikolwiek kretyn wjechał pod pociąg jadący 20km /h, wrzeszczący RP1 ile powietrza w dudach.

53
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 09 Września 2011, 16:14:51 »
Huraaa. Wielki powrót Budynia:)
Swoją drogą to że siódemki od IC kupią PRy było do przewidzenia. Dziwi mnie tylko postępowanie Cargo w sprawie wypożyczania lokomotyw PRom. Jak KMom to wypożyczało siódemki. A PRy nie dość że same ledwo się na nogach trzymają to zamiast oszczędniejszych siódemek dostały ET22. Celowe działanie?

54
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 09 Września 2011, 16:00:22 »
Póki temat żyje...

Jak zachowa się jednokomorowa tarcza ostrzegawcza ostrzegająca przed pięciokomorowym semaforem wjazdowym na stację, gdy na semaforze podamy sygnał S2 bądź S5?

(tego można nie czytać - opis realnej sytuacji)
Na linii 55 Sokołów Podl. - Siedlce wjazdu na stację Siedlce pilnuje 5-cio komorowy semafor wjazdowy. Za semaforem mamy rozjazd. W prawo odchodzi tor prowadzący przez wszystkie tory stacji, którym możemy zjechać na każdy z nich. Natomiast prosto tor jest zamknięty tarczą D0 a wędruje bezpośrednio do peronu 1, za którym stoi 5-cio komorowy semafor. Dalej mamy tor powrotny do torów szlakowych i tory manewrowe. Ale mniejsza z tym. Wróćmy do semafora wjazdowego na stację. Pociągi zdawcze wjeżdżające od strony Sokołowa Podlaskiego zatrzymują się przed semaforem, zgłaszają przyjazd, następnie dostają S13, i gdzieś tam sobie zjeżdżają jadąc po zwrotnicy "na iglicę" a więc na bok.
(koniec opisu)

Teraz pytanie z serii "co by było gdyby".

Gdybyśmy ułożyli przebieg pociągu tak, aby wjechał nam bezpośrednio na tor 10 peron 1 (a więc na każdej zwrotnicy prosto) aż do semafora za peronem wskazującego "stój!", semafor wskazałby nam sygnał S5. Naturalne rozumowanie.
Tarcza ostrzegawcza przed semaforem wskazałaby nam wtedy światło koloru zielonego.

Pytanie jest następujące: jak to możliwe że przed pięciokomorowym semaforem wjazdowym na którym istnieje możliwość podania sygnału S2 i S5 czyli jazda z największą dopuszczalną prędkością stoi tarcza ostrzegawcza jednokomorowa posiadająca tylko komorę koloru zółtego?

"Póki", poza tym drobne poprawki interpunkcji
ABu

55
Sorki za wprowadzenie w błąd. Tak to jest jak ci kobieta głowę truje.

56
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Odstawione ET22
« dnia: 03 Września 2011, 16:58:50 »
To może teraz szopa niedaleko moich okolic.
Lokomotywownia Czeremcha - "Skarby Podlasia"

SM03-204
SU45-030, SU45-060, SU45-027, SU45-243, SU45-242, SU45-224, SU45-236, SU45-249, SU45-230
SM42-780, SM42-301, SM42-064, SM42-104, SM42-032, SM42-680, SM42-182, SM42-034
Tp4-148
EW90-28

9 Fiatów, 8 Stonek, jedna TPta, jeden kaczorek i pudło EW90
Wszystko w krzakach.
Wiem że dwa fiaty poszły do PESY na modernizację ale które to już nie wiem.

http://kolejowesiedlce.allalla.com/albums/userpics/10002/Czeremcha28129.jpg
http://kolejowesiedlce.allalla.com/albums/userpics/10002/SU45-242_SU45-343_SU45-241Lok_czeremcha.JPG

57
Ten skład nie jechał cały do kasacji. 3 pierwsze i ostatni wagon były jako masa hamująca. Było niedawno o tym na którymś forum kolejowym.

EOT

To nie był skład z Wrocławia. Skład z Wrocławia jechał jakieś 2 miesiące temu. Bez żadnych czynnych wagonów i lokomotyw. Pamiętam jeszcze jak Cargo wypowiedziało umowę InterCity w Siedlcach i IC musiało ciągnąć własną stonkę z Warszawy aby zapchała skład do Sokołowa (tam jest trakcja spalinowa) bo Cargo miało zaciągnąć swoją stonką ale coś tam im się nie spodobało.

Skład widoczny na zdjęciu to pociąg który wysłało IC wzbogacone doświadczeniami z opisanego wyżej i dodało 3 wagony czynne i lokomotywę spalinową.


Po pierwsze, to pomyliłeś czas poświęcony na pracę z czasem wolnym, który można spożytkować wg własnego uznania (np. na naukę pisania scenariuszy lub na telewizję - w tym drugim przypadku nie wypada wymagać od innych, aby swój wolny czas poświęcali na to, na co Ty nie masz ochoty, nie?).

Po drugie - rozumiem, że jak masz na maszynę około godzinki to z przyjemnością podejmiesz scenariusz, w którym wkrótce po ruszeniu zjeżdżamy na boczny tor i czekamy 3h na dalszą jazdę. To, o czym pisałeś będzie miało sens przy możliwości zapisania stanu symulacji. Choć też wątpię, czy odpalałbyś MaSzynę na godzinę tylko po to, aby odbębnić stanie pod sygnalizatorem.


Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem - to była jego 7 jazda na trasie Gliwice <-> Katowice. Cały dzień tam i z powrotem. Dystans ok. 30km w jedną stronę. Urozmaicenie czy rutyna?

Napiszę tylko jedno sformułowanie, ogólnie do wszystkich - jak czegoś Tobie się nie chce, to nie wymagaj tego od innych. Tyle w tym temacie.

Po pierwsze: Ktoś lubi Maszynę i nie ma czasu to siedzi godzinkę. Ktoś lubi Maszynę i ma dużo czasu to siedzi 5 godzin nad scenariuszami. Nie powiedziałem, że ktoś ma siedzieć tyle i tyle. Sam tworzyłem ogromny dodatek do pewnej gry i siedziałem nad nim razem z innym znajomym ponad 3 lata i wiem co można wymagać a czego nie. I podsumujmy. Ja niczego nie wymagam.

Po drugie: A czy ja powiedziałem że 3h mają trwać postoje? Przecież wiesz że nie o to mi chodziło. Napisałem jak jest w realu z myślą przekazania sentencji iż takie trasy są urozmaicone postojami. Długie trasy w realu nie znaczą to samo co scenariusze w Maszynie prawda? Dojeżdżamy do stacji, zjeżdżamy na bok, przejeżdża goniący nas osobowy, zwalnia szlak, lecimy dalej bo się właśnie okno zwolniło. Raptem 10 minut postoju. Na następnej stacji kibel zakończył bieg i dostajemy przelot. Chyba nie muszę tworzyć scenariusza w myślach i publikować w poście?

Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem. Siedlce - Łuków cały dzień. 25 km trasy i powrót na jednej jednostce EN57AKM z popularnością kursu wśród pasażerów około 20%. Urozmaicenie czy rutyna? Rutyna. Czyli według ciebie symulator musi być nudny i żmudny do bólu?
Mamy całą gamę pociągów w Polsce. Zaczynając od przejazdów roboczych , przez techniczne, służbowe, osobowe, pośpieszne, towarowe, zdawcze kończąc na specjalnych. Dlaczego mamy jeździć tylko osobowymi, pośpiesznymi i towarowymi?
Nie przeczę że rutyna musi być bo jest to symulator ale może chociaż można by było rozszerzyć wachlarz typów pociągów?

Proponuje zakończyć OT o temacie "Rutyna czy nie?" bo śmietnik się robi:/

58
Tego to już ci nie powiem ale stan techniczny niektórych wagonów (jeżdżą nawet wagony w znacznym stopniu spalone) sugeruje że hamulce nie są wyłączone tylko ich po prostu brak. Myślę że gdyby hamulce były tylko wyłączone to IC by się nie bawiło tylko dało by ze dwa, trzy wagony czynne. Wtedy za masę hamującą robiły by wagony czynne oraz stonka na końcu składu. Skład który jechał ostatnio z Wrocka miał kilka wagonów czynnych i stonkę na końcu składu z pracującym silnikiem więc zapewne masa hamująca była. Aczkolwiek poprzedni skład to goła siódemka z 14-toma wrakami.

Przykładowy skład:

http://kolejowesiedlce.allalla.com/albums/userpics/10002/EU07-421~0.jpg

To się nazywa rutyna. W realu też nie jest tak kolorowo i po pewnym czasie by Ci się znudziło. Po prostu.

Masz rację. Niech rutyna niszczy popularność Maszyny

59
Masz rację Jedź sobie kolejny raz Ekspresem na Darwinowie. Chciałem tylko zaznaczyć że nie ma sensu robić kolejnego scenariusza pośpiesznego czy osobowego. Brakuje różnorodności. Zrobić scenariusz o czasie trwania około 1h np na L053 z Sandomierza do Rudawy. Przejedź się raz siódemką z masą 1000 ton bez masy hamującej:)

60
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjecia/materialy do L61
« dnia: 03 Września 2011, 13:54:08 »
Pracuje jako kierowca więc Orlen, Shell, BP, Bliska itp to codzienność. Postaram się coś podrzucić. Powiedz mi tylko co dokładnie do tych stacji ci trzeba żeby nie robić zdjęć na pusto. Zdjęcia budynku, zadaszenia, dystrybutorów, filaru z cenami czy jeszcze jakieś pierdoły typu kompresor powietrza, bańka z gazem LPG itd.

Strony: 1 [2] 3