Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - octanq

Strony: [1]
1
Cytat: "EU07-457"
Cytat: "jaras"
W typowej sytuacji sygnał zastępczy stanowi światło białe migające na semaforze wskazującym sygnał S1 - "Stój." i tak zwykle jest on podawany. Jednak, w razie nagłej poważniejszej awarii sygnalizacji i konieczności podania sygnału zezwalającego na jazdę - ten sygnał również jest ważny.


Ja bym proponowal coś takiego:

W typowej sytuacji sygnał zastępczy stanowi światło białe migające na semaforze wskazującym sygnał S1 "Stój", i tak zwykle jest podawany. Jednak, w razie nagłej poważniejszej awarii sygnalizacji i konieczności podania sygnału zezwalającego na jazdę światło białe migające wraz z dowolnym obrazem na semaforze (bądź brakiem tego obrazu), na którym jest ono wyświetlone jest również sygnałem zastępczym i zezwala na jazdę.


Witam,

Czytałem to wszystko wcześniej, ale wczoraj po oglądnięciu filmu "Człowiek na torze" naszło mnie, że tak być NIE może.

Nie dowolny obraz na sygnalizatorze z migającym (pulsującym) białym matowym jest sygnałem zastępczym a zatem sygnałem zazwalającym na jazdę. Może się zdarzyć, że sygnalizator z migającym białym jest sygnałem wątpliwym, a zatem koniecznie należy zatrzymać lub próbować zatrzymać pociąg przed nim.

Wyobraźmy sobie zielone+białe migające**. Taka sytuacja wynika z tego, że Dyżurny ruchu nie był w stanie zdjąć zielonego z sygnalizatora.

Potraktowanie takiego sygnału jak Sz (zezwala na jazdę) oznacza wiarę w to, że Dyżurny wprawdzie nie mógł zdjąć tego zielonego, ale zezwala na jazdę, ustawił przebieg i droga jest wolna.

Ale być może nie mógł zdjąć zielonego (w wyniku awarii) a chciał podać STÓJ. Sygnał zielony+biały migający oznacza tylko tyle, że nie dało się podać STÓJ (czerwonego). Skoro się nie dało podać STÓJ, należy założyć najbezpieczniejszą możliwą sytuację a zatem, że Dyżurny chciał podać STÓJ ale nie mógł.

W takiej sytuacji, Dyżurny miał użyć wszelkich środków, żeby zatrzymać pociąg. W instrukcji E1 nie ma takiego sygnału jak zielone+białe migające***, więc taki sygnał jest sygnałem wątpliwym (nakaz zatrzymania).

Poza tym, Dyżurny ma inne środki do zatrzymania pociągu. Podanie sygnału wątpliwego jest jednym ze sposobów. Oczywiście Dyżurny z Mechanikiem porozumie się przez radio, ale to jest już margines bezpieczeństwa i nie można zakładać, że gdyby Dyżurny chciał podać STÓJ to by powiedział.

Dlatego, wyraz "dowolnym" jest też nie dobry.
_________
** lub inny zezwalający na jazdę+białe migające;
*** wg E1: Sz to wyłącznie SYGNAŁ NIEWŁAŚCIWY (lub brak sygnału)+białe migające, czyli NIE zawiera się w tym sygnał zezwalający na jazdę+białe migające;

2
Bieżące kolejowe / [ogłoszenie] Filmy.
« dnia: 20 Maja 2006, 18:41:22 »
I. Gdyby ktoś miał problemy z brakiem kodeka H264,
potrzebnego do niektórych filmików, np. "Zninska_kolejka_waskotorowa.avi", podaję adresik:
http://gom.ipop.co.kr/gomPds/view.html?intSeq=34&preface=0 .
Jeżeli ten link nie będzie działać, to należy w Google wyszukać: vssh3dec.exe .

II. A skoro to jest temat o filmach to na stronie:
http://www.szopa.glogow.pl/download.php?id=001
jest fajny filmik pt. "Lxd2 vs znak drogowy".
UWAGA. Film może być objęty całkowitą rezerwacją praw autorskich.

3
Pomoc doraźna / Problem z Windows XP (ale nie tylko)
« dnia: 05 Maja 2006, 16:04:03 »
Witam,

Odkryłem, że zamiast instalować sterowniki w wersji 53.03,
wystarczy zmienić opcję 16BPP na 32BPP (start.exe > Opcje... > Głębia kolorów).

W konfiguracji:
- najnowsze sterowniki NVIDII,
- 16BPP,
LOG zatrzymywał się na:
(...)
OpenGl Version::
2.0.1
(...)
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

i dalej nie było reakcji. Nie pokazywał się też ekran powitalny.
Przetestowałem to na eu07-160704-unoff.

Co więcej, można uzyskać lepszą wydajność (więcej Fps) przy wyższych rozdzielczościach (!).

Strony: [1]