Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koltom

Strony: 1 [2]
31
Tabor kolejowy / Re: glupie pytanie
« dnia: 19 Czerwca 2003, 17:54:36 »
>No to teraz zobacz:
Jest awaria...
Silnik się spalił, kable ciachnęło, nie ma prądu...
Jak zatrzymać pocia?

To proste. W kazdym wagonie, lokowotywie itp. jest uklad awaryjny, niezalezny od glownego. (w przypadku rozerwania skladu, czy spalenia silnikow komputer przelacza na hamowanie awaryjne - prad z akumulatorow specjalnie przeznaczonych do tego celu). Zreszta od czego sa bezpieczniki :) Do tego dodatkowo automatyczne powiadomienie najbiizszego posterunku o awarii. Niezle to sobie wykombinowalem :)

>W obecnie stosowanym układzie w przypadku najgorszych nawet awarii pociąg w ostateczności zatrzyma się sam i nie (żaden prąd) nie jest do tego potrzebne.

No nie wiem, czy sie zatrzyma, a jakby tak sklad rozerwalo i rury z cisnieniem poszly to jak wtedy wyhamuje, zakladajac ze w zadnym wagonie nie ma nikogo kto moglby zakrecic reczny ?? (chyba ze sa jakies mechanizmy awaryjne ?)
Zreszta jak nie napelnie w symulatorze do konca, to pozniej mam problemy z wyhamowaniem, tak jakby cisnienia brakowalo.

Jakos mi sie wydaje, ze obecny system hamowania nie jest ani wydajny ani sprawny. Ciekawe czy w TGV tez jest taki system cisnieniowy, czy jakis inny.
Bo na pewno w kolei magnetycznej hamowanie poprzez cisnienie sie nie odbywa :)

>O tym, jak działają hamulce można znaleźć przeszukując grupy dyskusyjne (na starym forum był kiedyś link do dokładnego opisu)

Dzieki, przeszukam sobie dokladnie

A moze wie ktos jeszcze gdzie znajde dokladny opis dzialania kolei magnetycznej, jakie mozna predkosci osiagac, planowane trasy, no i oczywiscie jak dziala hamowanie :)

[%sig%]

32
Tabor kolejowy / Głupie pytanie odnośnie układu hamulcowego.
« dnia: 19 Czerwca 2003, 16:02:41 »
Mam (jak zwykle :) takie glupie pytanie odnosnie ukladu hamulcowego:

Czemu hamowanie odbywa sie poprzez cisnienie (chyba powietrza) w przewodzie hamulcowym, dzieki czemu klocki stykaja sie z obreczami (czy tak?). Nie mozna bylo tego zrobic poprzez np. elektromagnes czy jakies silniczki (czy cos innego) ktore stykaly by klocki hamulcowe z obreczami. Nie wiem czy mam racje, ale przeciez to byloby chyba oszczedniejsze, bo nie bylo by zadnych strat powietrza (bo nie bylo by ono potrzebne), nie trzeba by tez napelniania i duzo czasu by sie zyskalo.

Ps. Moze stosuje sie juz takie rozwiazania, tylko ja oczywiscie nic o tym nie wiem, bo nie mam o niczym pojecia. Jesli ktos zna jakies strony z nowoczesnymi osiagnieciami techniki kolejowej, to bylbym bardzo wdzieczny za podanie ich.
Ps2. Przeporaszam za moja niewiedze i brak znajomosci budowy lokow :)

[%sig%]

Strony: 1 [2]