31
Tabor kolejowy / Re: glupie pytanie
« dnia: 19 Czerwca 2003, 17:54:36 »
>No to teraz zobacz:
Jest awaria...
Silnik się spalił, kable ciachnęło, nie ma prądu...
Jak zatrzymać pocia?
To proste. W kazdym wagonie, lokowotywie itp. jest uklad awaryjny, niezalezny od glownego. (w przypadku rozerwania skladu, czy spalenia silnikow komputer przelacza na hamowanie awaryjne - prad z akumulatorow specjalnie przeznaczonych do tego celu). Zreszta od czego sa bezpieczniki :) Do tego dodatkowo automatyczne powiadomienie najbiizszego posterunku o awarii. Niezle to sobie wykombinowalem :)
>W obecnie stosowanym układzie w przypadku najgorszych nawet awarii pociąg w ostateczności zatrzyma się sam i nie (żaden prąd) nie jest do tego potrzebne.
No nie wiem, czy sie zatrzyma, a jakby tak sklad rozerwalo i rury z cisnieniem poszly to jak wtedy wyhamuje, zakladajac ze w zadnym wagonie nie ma nikogo kto moglby zakrecic reczny ?? (chyba ze sa jakies mechanizmy awaryjne ?)
Zreszta jak nie napelnie w symulatorze do konca, to pozniej mam problemy z wyhamowaniem, tak jakby cisnienia brakowalo.
Jakos mi sie wydaje, ze obecny system hamowania nie jest ani wydajny ani sprawny. Ciekawe czy w TGV tez jest taki system cisnieniowy, czy jakis inny.
Bo na pewno w kolei magnetycznej hamowanie poprzez cisnienie sie nie odbywa :)
>O tym, jak działają hamulce można znaleźć przeszukując grupy dyskusyjne (na starym forum był kiedyś link do dokładnego opisu)
Dzieki, przeszukam sobie dokladnie
A moze wie ktos jeszcze gdzie znajde dokladny opis dzialania kolei magnetycznej, jakie mozna predkosci osiagac, planowane trasy, no i oczywiscie jak dziala hamowanie :)
[%sig%]
Jest awaria...
Silnik się spalił, kable ciachnęło, nie ma prądu...
Jak zatrzymać pocia?
To proste. W kazdym wagonie, lokowotywie itp. jest uklad awaryjny, niezalezny od glownego. (w przypadku rozerwania skladu, czy spalenia silnikow komputer przelacza na hamowanie awaryjne - prad z akumulatorow specjalnie przeznaczonych do tego celu). Zreszta od czego sa bezpieczniki :) Do tego dodatkowo automatyczne powiadomienie najbiizszego posterunku o awarii. Niezle to sobie wykombinowalem :)
>W obecnie stosowanym układzie w przypadku najgorszych nawet awarii pociąg w ostateczności zatrzyma się sam i nie (żaden prąd) nie jest do tego potrzebne.
No nie wiem, czy sie zatrzyma, a jakby tak sklad rozerwalo i rury z cisnieniem poszly to jak wtedy wyhamuje, zakladajac ze w zadnym wagonie nie ma nikogo kto moglby zakrecic reczny ?? (chyba ze sa jakies mechanizmy awaryjne ?)
Zreszta jak nie napelnie w symulatorze do konca, to pozniej mam problemy z wyhamowaniem, tak jakby cisnienia brakowalo.
Jakos mi sie wydaje, ze obecny system hamowania nie jest ani wydajny ani sprawny. Ciekawe czy w TGV tez jest taki system cisnieniowy, czy jakis inny.
Bo na pewno w kolei magnetycznej hamowanie poprzez cisnienie sie nie odbywa :)
>O tym, jak działają hamulce można znaleźć przeszukując grupy dyskusyjne (na starym forum był kiedyś link do dokładnego opisu)
Dzieki, przeszukam sobie dokladnie
A moze wie ktos jeszcze gdzie znajde dokladny opis dzialania kolei magnetycznej, jakie mozna predkosci osiagac, planowane trasy, no i oczywiscie jak dziala hamowanie :)
[%sig%]