Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hubo221

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
61
No niestety. Znowu nie zmienia daty. Polskich znaków nie czyta.
Może to wina mojego sprzętu? Ale Światło, Dźwięk wstawiło mi dobrze na początku miesiąca.

62
Coś nie mogę się z tym dogadać :(
Ustawiam datę na 01.05.2019, program przestawia ją samoczynnie na obecną.
A z polskich znaków robi informatyczne hieroglify.

63
Trasy / Odp: l053_poranek - critical error
« dnia: 26 Maja 2018, 19:04:05 »
Czyli doszło już do tego, że stara poczciwa MaSzyna niegdyś z kwadratami i innymi pudełkami stala się symulatorem, który nie wczytuje mi się na moim rubinie. Czas chyba pomyśleć o zakupach.

Po zmianie tych parametrów poszło.
Dziękuję  ;)

64
Trasy / l053_poranek - critical error
« dnia: 26 Maja 2018, 17:50:49 »
Witam.

Wytłumaczy mi ktoś szybciutko o co chodzi?
Wszystkie inne scenerie uruchamiają się bez problemu, a ta robi takie hece.
Przy wczytywaniu critical error i... nic. Żadnego windowsowego błędu.. nic. Po prostu zamyka.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

P.S Oczywiście MaSzyna 18.05 wczoraj "zainstalowana".


65
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 20 Października 2017, 23:24:41 »
W EN57 wersji standard nie działa prędkościomierz w rb.

66
Bieżące kolejowe / Odp: Kamery kolejowe online
« dnia: 19 Października 2012, 19:59:06 »
Kamery uruchomione dzisiaj:
- http://www.kamery.wolsztyn.pl/kamera12.php
- http://www.kamery.wolsztyn.pl/kamera13.php

źródło: http://www.parowozy.com.pl/kamera/index.htm

Cytuj
Staraniem Urzędu Miejskiego w Wolsztynie, Firmy CityLAN Wolsztyn oraz Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. został uruchomiony przekaz internetowy z dwóch kamer z parowozowni. Trzecia kamera zostanie podłączona niebawem i będzie zainstalowana przy kanale oczystkowym, tak aby móc oglądać obrządzanie parowozu na kanale! Jedna kamera przekazuje obraz z obrotnicy, a druga z kanału oczystkowego - widok na kanał i nieczynny parowóz Ty1-76. Kamera ta uchwyci także wyjazd pociągu z Wolsztyna do Poznania!

Zamykam przed archeologami.
adsim

67
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 20 Kwietnia 2015, 21:31:28 »
Witam.
Nie chcę przeszkadzać, bo wiem, że macie dużo pracy, ale chciałbym się poradzić, bo ta sprawa mnie zagięła.
Wszystkie lokomotywy i jednostki, które wczytałem (EU07, EN57, EN57-20xx) nie mają tego problemu. Ten problem występuje jedynie na ED72 i to nie od początku, tylko od dnia wczorajszego. Wszystko działało dopóki nie wczytałem ED72 na "Bałtyku" - "Osobowy do Alakowic". Dodam, że jedyną moją ingerencją była podmian dźwięków w *.mmd i to jeszcze przed dniem wczorajszym. Również wszystko działało.
Dzieje się to zarówno na EXE 469 oraz 470
Dziękuję za pomoc.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Przemyślenia na temat dojazdów.
« dnia: 17 Października 2014, 20:17:35 »
Szczerze? Na LK 1/447, która jest modernizowana (wreszcie), rzekłbym w ostatniej chwili pod Pendolino (jako łącznik do CMK) jest istny armagedon w tym momencie. Moim skromnym zdaniem modernizację powinno przeprowadzać się stopniowo, a nie... Żyrardów rozwalony, Grodzisk też, Pruszków to już w ogóle... Wąskie gardło zrobili. Tor szlakowy nr 2 w stronę Warszawy zamknięty. Tor nr 3 zamknięty w peronach, bo zachciało im się robić przejście podziemne na drugą stronę miasta (przez co codziennie trzeba chodzić po starej, niepewnej kładce z dziurami). Już SKM ma opóźnienie w Pruszkowie 25 min, bo nie może wjechać w peron z powodu, że w drugą stronę z Warszawy stoi rząd KM i TLK, a KM ze Skierniewic mają +65. Tutaj jest o tyle dobrze, że jest WKD, ale gdy już zakupiłem Warszawską Kartę za 300 zł to nie będę dodatkowo wydał na WKD, bez przesady...

69
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 20 Września 2014, 16:12:06 »
Miałem na myśli "radio-stop" wybudowany w SHP. Np. na parowozach nie ma automatycznego "radio-stopu".

70
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 20 Września 2014, 09:27:35 »
Tak jakby...
Sygnał "ALARM" jest wywoływany przez radio-telefon. Powoduje to, że w pojazdach wyposażonych w SHP następuje automatyczne hamowanie. W przypadku nie wyposażenia pojazdu w SHP maszynista, po usłyszeniu charakterystycznego splotu dźwięków zobowiązany jest zahamować.

Sygnał "Stój" - S1.
"Wjazd na Stój"

71
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« dnia: 31 Maja 2014, 10:11:20 »
A wiesz jaki to parowóz?

72
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 23 Kwietnia 2014, 18:39:33 »
Ol49-69 jak dostanie jutro papiery.

73
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 10 Kwietnia 2014, 19:51:58 »
Cytuj
Do niedawna tak było, teraz uzależnienie jest sukcesywnie montowane na wszystkich starych jednostkach.
Pewnie dlatego ostatnio w jeden z jednostek do Skierniewic (skład stary, drzwi nowe - takie z okrągłymi szybkami, jak montują w AKM) zamiast otwartych drzwi była karteczka: AWARIA. Drzwi zamknięte, wszystko super i jedziemy dalej, a zamiast 6 drzwi otworzą się 3... Fakt jest taki, że jest trochę bezpieczniej.

74
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:38:44 »
OK. Dziękuję.

75
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:25:44 »
Witam.
Dzisiaj jechałem sobie spokojnie WKD. Wjeżdżam na Zachodnią i widzę, że stoi EN57-1902. WKD rusza, skład KM także. Druga jednostka to EN57-1666. Pomiędzy nimi widzę kabel. Co to jest za kabel? Nigdy nie widziałem czegoś takiego na EN57.

76
Bocznica / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 28 Marca 2014, 21:13:19 »
Cytuj
Dziś w parowozowni odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP Cargo S.A., Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Powiatu Wolsztyńskiego oraz Gminy Wolsztyn w sprawie przyszłości Parowozowni Wolsztyn. W spotkaniu uczestniczył także Senator RP Jan Filip Libicki. Mimo, iż wszystkie strony wyraziły chęć dalszego prowadzenia przez wolsztyńskie parowozy ruchu planowego to już od 1 kwietnia ruch planowy na linii Wolsztyn - Leszno - Wolsztyn będą prowadziły szynobusy. Nie przekreśla to jednak możliwości zawarcia umowy na zamawianie parowozu do obsługi ruchu planowego na w/w linii w najbliższym czasie i powrotu parowozu na szlak. Na 18 kwietnia zaplanowano bowiem kolejne spotkanie celem omówienia nowej formuły funkcjonowania Parowozowni Wolsztyn.

W poniedziałek ostatni pociąg z parowozem poprowadzi Ol49-59. Będzie to pociąg 77428 Wolsztyn 13:16 - Leszno 14:36. Pociąg 77459 poprowadzi już szynobus, a wagony od pociągu 77428 zostaną w Lesznie. Parowóz wróci do Wolsztyna "luzem".
Chcieć to (nie) móc.

Reg. zakazy 12.
Twój post został raportowany, nie wiadomo kogo cytujesz. Poza tym wiadomość nie wnosi istotnej informacji. Bocznica.
Benek

77
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 26 Marca 2014, 21:55:16 »
Tylko na tej stronie wszystkie sochaczewskie Px48 są eksponatami...

78
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 21:53:52 »
A mnie miła pani (czy pan, już nie pamiętam) odpisała w mailu, że w tym sezonie (tj. 2013) wszystkie pociągi prowadzi trakcja spalinowa.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 21:27:10 »
A bierze udział w ruchu turystycznym? Coś mi się wydaje, że nie.

80
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 17:46:22 »
W Gryficach jeszcze w wakacje przeciągali rozpalonego kopciucha i sprawdzali urządzenia to tam już mają. To jedyne miejsce gdzie jestem w stanie stwierdzić, że mają i jest sprawny.
&feature=youtu.be

81
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 15:07:26 »
Mam jeszcze czas, aby napisać podobne dzieło ;)
Teraz ta książka i tak przejdzie w zupełny stan historyczny. Fakt jest jeden: po przeczytaniu tego kawałka tekstu miałem wątpliwości, czy naprawdę ten ruch planowy w Chabówce był, czy nie był. Nawet nie wiedziałem, że to pisane było przez Ciebie. Dopiero późnij jak zerknąłem na datę kiedy ten rzekomy ruch planowy był.

A tak sobie przeszedłem do działu wąskotorówek i mam pytanko: Które wąskotorówki mają jeszcze czynny parowóz do obsługi ruchu turystycznego? W 2007 roku było tego sporo.


82
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 11:46:57 »
Jeśli już to: według podanego z wyprzedzeniem do publicznej informacji z wyprzedzeniem rozkładu jazdy.
Hmmm... czyli jedno zdanie wyklucza drugie. Dziwne...
Bynajmniej sprzeczność jest, ponieważ w jednym zdaniu:
Cytuj
1) prowadzące składy w normalnym ruchu planowym
w drugim:
Cytuj
2) Wolsztyn i Chabówka
natomiast nieco dalej:
Cytuj
3) rozkładowe pociągi z parowozami

Idąc tym tropem można stwierdzić, iż te http://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=3 wszystkie pociągi są planowe, ponieważ są to 3) rozkładowe pociągi z parowozem 2) z Wolsztyna 1) prowadzące składy w normalnym ruchu planowym (ponieważ ich rozkłady zostały poddane do publicznej informacji z wyprzedzeniem)

Zdjęcia ładne, ale treść powala. Szczególnie to na stronie 391. :P

83
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 24 Marca 2014, 17:52:24 »
To by oznaczało:
- brak ruchu planowego (Szczególnie, że nawet zdjęcie o tym sugeruje, bo pokazali paradę, a nie zwykły dzień.)
- Skansen Wolsztyn
- kasa z UE (gdzieś było, że jak przekształcą to w skansen/muzeum to będą się ubiegali o to)

Teraz przechodzimy do MOŻE:
- może więcej parowozów i powrót najcenniejszych serii (Pm36, Tr5, Ok1/22)
- może lepszy stan utrzymania maszyn
- może więcej pociągów turystycznych dalej niż w obrębie wielkopolski


84
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 22 Marca 2014, 16:15:28 »
Ja odkopałem taką jedną książkę w piwnicy i chcę się dopytać o ten cytat.
"kolej"
carta blanca
Wydanie pierwsze, 2007
Tekst: Judyta Kurowska-Ciechańska, Ariel Ciechański

I tam piszą:
Cytuj
Ewenementem przyciągającym miłośników kolei z całego świata są parowozy prowadzące składy w normalnym ruchu planowym. W Polsce są dwa miejsca, w których stacjonują parowozy biorące udział w takich przejazdach - Wolsztyn i Chabówka. [...] Z Chabówki rozkładowe pociągi z parowozami kursują do Dobrej, Mszany Dolnej i Zakopanego
W ogóle nawet we wstępie wspomniane jest jak ważną rolę odgrywa ruch planowy.

Dzięki za informacje. :) Przestaje wierzyć takim książką.

85
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 21 Marca 2014, 21:33:55 »
Jak stoi 345 dni w roku.

W Chabówce był kiedyś ruch planowy?

86
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 21 Marca 2014, 10:18:19 »
Ale Ty42 to też nie MD Wolsztyn. :D Ty42-107 nie jest gotowy do eksploatacji, czy nie ma papierów?

Poprawka: Wolsztyn już upadł.
To nie było nagłe. To wszystko powoli się wykańczało. I znowu poprawka: PKP Cargo wykończało. Wszystko zaczęło się od przejęcia Parowozowni przez Cargo. Po woli, po woli i doszliśmy do teraz. Z jednym parowozem i za parę dni bez ruchu planowego. I tu znowu wracamy: czemu Chabówka ma więcej maszyn niż Wolsztyn z (jeszcze) ruchem planowym?
Polecam:
"Wolsztyńska Parowozownia 20 lat wstecz" 
"W parowozowni bowiem, ognień musi być zawsze"
Tyle lat, a praktycznie nic się nie zmieniło... oprócz właściciela i ilostanu :P 

87
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 20 Marca 2014, 18:05:11 »
Cytat: W. Lis (parowozy.com.pl)
Niestety potwierdzają się złe informacje mówiące o wstrzymaniu od 1 kwietnia br. kursowania pociągów prowadzonych przez parowozy z wolsztyńskiej parowozowni. O sprawie informuje m.in. Radio Merkury Poznań.  Zachęcam do komentowania i wpisów na stronie Radia Merkury.
Merkury: http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/leszno-wolsztyn-bez-parowozow.html
TVN24: http://www.tvn24.pl/ostatnia-taka-linia-w-europie-parowozy-znikaja-z-wielkopolski,409607,s.html

W skrócie: to już rzeczywiście koniec.

88
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 19 Marca 2014, 15:05:48 »
Maszyniści to osobny rozdział.
No właśnie... Co zrobią z maszynistami z Wolsztyna jak wywiozą parowozy do Chabówki...

89
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 19 Marca 2014, 12:49:27 »
Cytuj
Ol49-59 czynna
Ol49-69 czynna
Ty42-24 czynny
Ty42-107 czynny
59 czynna, bo sobie śmiga. Właśnie stoi na punkcie kontrolnym i czeka na wyjazd
69 nie jest w tym momencie czynna
Ty42-24 sorry, nie ta bajka :D
Ty42-107 nie jest czynny, bo stoi i czeka (na Paradę, Parowozjadę, kilka pociągów typu TurKol) tak ja większość parowozów PKP Cargo.

Ja naprawdę nie rozumiem postępowania PKP Cargo w Chabówce. Nie mogą mieć 2 parowozy z każdej serii, tylko oni bawią się "dużą kolejkę PIKO"? Po co im w Chabówce ten Ty42? Po co im TKh49? Już nie wspomnę o tej babci Ol12...
Szczególnie, że mają te parowozy papiery, były wydane na to pieniądze, które można było wyłożyć na Wolsztyn, a te parowozy są rozpalane kilka razy do roku. Po co ich tam tyle?
Warto także zauważyć, że w Wolsztynie byłaby lepsza SUiNTZ, ponieważ m.in jest stamtąd bliżej do Piły. Taki kocioł nie musiałby jechać przez 4/5 Polski, a to też się wlicza w koszt naprawy. A te ich 7 parowozów przynajmniej miałoby zagwarantowany dach nad kotłem i nawet zmieściłaby się ich perełka - Helena - zapomniany parowóz trup, z którym nikt nie wie co zrobić. A przecież był taki popularny... tylko przez nazwę.
Czytaliście w ogóle to: http://parowozy.com.pl/marzec2014/MonitorWielkopolski14032014.jpg
Napisali tam, że Samorząd chciał zmobilizować PKP Cargo do podjęcia dalszych decyzji uruchamiając pociągi trakcją parową do końca marca.
Jaki z tego wniosek? PKP Cargo znudziła się zabawa kolejkami PIKO.



90
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 18 Marca 2014, 19:47:38 »
Parowóz czynny to taki który jest rozpalony i jeździ. Co z tego, że parowóz ma papiery, jak nie jeździ...
Podstawowe pytanie brzmi: co można zrobić z sześcioma/pięcioma pozostałymi parowozami, które teoretycznie mają papiery i mogą jeździć, ale nie ma ich po co rozpalać? Zbawieniem byłby znowu TurKol, ale na pewno nie byłoby połączeń typu PIRAT. Najlepiej na trasach Chabówkowych spisuje się Tkt48 i nie ma to tamto.
Chabówka
TKt48-191 na Retro
TKh49-1 na pokazówkę
Ty42-107 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol
Ol12-7 na pokazówkę/ może kilka razy na Retro
Wolsztyn
Ol49-59/69 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol
Pt47-65 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol

ZDATNE do jazdy. Ale nie używane. To jest różnica.



Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7