Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MasterYoda

Strony: [1] 2
1
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

2
przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje.

Tak jak Jakub wspomniał, Wiki jest aktualnie najbardziej uporządkowanym i dla niektórych aspektów (choćby chory system obslugi przezroczystości) nawet jedynym źródłem informacji o działaniu symulatora. Od dłuższego czasu czułem, że nie będę mógł ciągnąć w nieskończoność rozwoju maszyny w pewnych aspektach a chciałem zapewnić w miarę ponadczasowe źródło podstawowej wiedzy o strukturze symulatora. O ile można powiedzieć, że dział teoretyczny, przynajmniej w zakresie moich zainteresowań tj. modeli, scenerii i struktury plików jest w zasadzie kompletny, to zabrakło chęci i czasu na stworzenie strony praktycznej tj. poradników dla początkujących.
Myślę że było by to kluczową rzeczą do przyciągnięcia nowych deweloperów. Czasem trzeba na prawdę niewiele - jakiś czas temu napisała do mnie na FB pewna osoba, zadała łącznie kilkanaście pytań a teraz widzę że co parę dni wrzuca nowe modele do testu i są to konkretne, potrzebne i dobre jakościowo assety. To wystarczyło. Trzeba tylko pamiętać, że to wymaga poświęcenia własnego czasu, bez gwarancji że przyniesie to owoce. No cóż, nie każdy się w tym odnajdzie, ale jak nie będziemy probować, to nikt nowy już tu nie przyjdzie tworzyć i nie pomogą żadne reformy administracyjne.

Na temat organizacji części biurokracyjnej i administracyjnej zdania nie mam.

3
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

4
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 30 Marca 2023, 15:55:22 »
@Celuś: Twój post zachęcił mnie do ściągnięcia w końcu scenerii "Zakopianka" i wypróbowania jej. Już kilka lat temu ktoś pokazał kawałeczek i wtedy pomyślałem: chętnie bym spróbował przejechać się tą górską trasą. Tak więc stało się...

Napiszę kilka zdań "z gruntu", które może zachęcą innych do ściągnięcia/pomocy w ukończeniu. Na początku zamieniłem EU07 na SU46, bo od Suchej B. nie ma trakcji (pojawia się później bodaj od Sieniawy) i jeśli ktoś chciałby później wracać z Zakopanego to proponuję uszczuplić skład z 7 do 6 wagonów, aby na peronie 2 w Zakopcu swobodnie oblecieć skład. Wielkie wrażenie zrobiły na mnie długie i kręte podjazdy, gdzie SUka na 15 pozycji wykręcała ledwo jakieś 50 km/h przy prądzie 2800A. Na odcinkach z Vmax 100 ledwo udało mi się osiągnąć 80 km/h, co pokazuje skalę trudności. Do tego dochodzą zmiany prędkości szlakowej i trzeba być bardziej uważnym niż na innych sceneriach. W końcu jesteśmy w górach. No właśnie, jadąc tą SU46 po wzniesieniach koło Sieniawy rozmyślałem o tym, jak będzie wyglądać sceneria z ukończoną trakcją, obiektami inżynieryjnymi, texturami budynków/gór, "obsiane" roślinnością/krzewo i drzewostanem oraz nad filmem z YT, w którym zaprezentowano kiedyś jak EU07 na jakimś IC nie daje rady podjechać pod jedno ze wzniesień w okolicach Sieniawy... Aż tu nagle zerwało mi SHP i stoję! Skończyło się na tym, że musiałem się wycofać do poprzedniej stacji i rozpocząć rozruch od nowa, bo ruszyć z miejsca na tych górkach nie dało się. Tak więc poczułem szybko klimat górskiej linii...

Tak jak pisano w pierwszym wątku, trzeba sobie wajchy przekładać samemu, ale w moim przypadku skorzystałem z tego jak poniżej:
- oblot składu w Chabówce,
- ułożenie przed Spyrkówką drogi do Zakopanego, a nie na tory postojowe prosto ze szlaku,
- ułożenie w Zakopanem drogi na tor przy peronie 2 (ten, gdzie jest rozjazd na końcu do oblatywania) - tutaj faktycznie lepiej jest mieć w składzie 6 pudeł, a nie 7.

Kończąc relację dodam, że odruchowo szukałem w Zakopanem "grzejki" na żeberku w postaci EP02-07 lub ET21-250, bo takowe pamiętam z przełomu lat 80/90. Mam nadzieję, że kiedyś się tam pojawią. Pomimo tego, że sceneria nie jest jeszcze ukończona, to te 82 km trasy pokazały swój pazur i w przyszłości może być to jedna z bardziej kluczowych i technicznie wymagających scenerii w MaSzynie!

5
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

6
Na warsztacie / Odp: Łajski - sceneria
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 19:30:01 »
Zapraszamy na kanał Budowa Scenerii na Maszynowym Czacie. Tam wszystko wytłumaczymy i w razie potrzeby pomożemy :)

7
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 02:40:25 »
Zgodnie z instrukcją Ir-5 o radiołączności pociągowej §3 punkt 1, drużyna konduktorska może używać środków radiołączności:
- w komunikacji z maszynistą
- w komunikacji z dyżurnym ruchu, jedynie w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa oraz potrzeby realizacji skomunikowań.


8
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 13:05:42 »
Dziękuję bardzo. Większość się niestety nie przyda, bo przedstawiają stan już po modernizacji. W dodatku sama posiadam komplety RTSów do każdego posterunku, i to na lata bliższe tym które odwzorowuję, także tutaj pomocy nie potrzeba. Ale mimo wszystko dziękuję ;). Najbardziej na ten moment przydadzą się zdjęcia z okresu od 2002 do 2012 roku. Mogą być poglądowe, ale nacisk stawiam na zdjęcia obiektów, które w tej chwili są po modernizacji lub po prostu wyburzone.

9
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 23 Kwietnia 2022, 07:01:57 »
Zgodnie z dyskusją w wątku dotyczącym testów l053_południe (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31724.msg511355.html#msg511355), to zależy od regulaminu technicznego stacji.

[...]
Nie zawsze kierownicy zgłaszają gotowość. Wszystko zależy od tego jak jest to ujęte w regulaminie technicznym stacji. U mnie akurat na większości stacji, gotowość zgłasza maszynista.
@Wiggle, gotowość pociągu do odjazdu dyżurnemu ruchu wyprawiającemu pociąg przekazuje uprawniony pracownik przewoźnika kolejowego, owszem w regulaminie technicznym stacji może pisać, że ma to być kierownik pociągu a zazwyczaj jest kierujący pojazd kolejowy. Ale takie PKP IC, PR czy KŚ mają swoje wytyczne ws. gotowości składu do jazdy. Przykładowo w IC gotowość zgłaszają kierownicy pociągu, mimo że u siebie w stacji mam zapis o kierującym pojazdem. < rozmawiając z jednym z kierowników z ic powiedział mi, że oni mają zgłaszać gotowość.

Zatem z powyższych opinii wynika, że najlepiej wziąć mechanika do zgłaszania gotowości, bo ten najczęściej robi to w rzeczywistości.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 20:23:32 »
Witam. I tu widzę dotarło :D No pojawił się pomysł, dwa miesiące uzyskiwania zgody i realizacja. Wyszło jak wyszło, mam nadzieję ze w miarę jasno i prosto to przedstawiłem :) Może w najbliższym czasie uda się zorganizować materiał z pracy Dyżurnego Ruchu, czas pokaże. Pozdrawiam

Mka.

Usunąłem zbędny cytat wraz z osadzonym filmem.
Benek

11
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 09:18:43 »
Odgrzew kotleta, bo mam juz dość tego zapytania i ciskania po mnie za ten model. Dzięki Mati za otwarcie. Do rzeczy jakiś czas temu był powrót do tego projektu i w między czasie się okazało, że okna, drzwi do kabin jak i wnęki trzeba było usunąć by skleić od zera oba boki. Boki póki co zatem są płaskie dopóki nie sklei się kilku tex. Co do czoła tajemnicą nie jest, że jakiś czas temu zrobione zostało od zera. Proszę sobie darować teksty typu znowu bo osoby, które były w posiadaniu plików widzłały jak siatka była zepsuta do tego stopnia, że trzeba było je zrobić od zera. Nie wiem jakim sposobem się to tak powyginało bo w 3dsie siatka wyglądała całkiem spoko, ale po zaimportowaniu tego do blendera było to już powyginane do tego stopnia, że postanowiłiśmy zrobić to od nowa. To nie było moje widzimisię tylko takie są fakty. Co z tym będzie dalej się okaże, ale póki co dzięki aferkom i ciskaniu nie mam kompletnie ochoty przy tym dłubać, skoro wy i tak wiecie lepiej. Jednak nie ukrywam dalszym ciągu potrzebne są wymiary okna bocznego kab, okna boku (bo jak mniemam wszystkie pozostałe są raczej symetryczne), drzwi kabiny oraz wnęki  na poręcze. Zarzuty typu, ze jestem atencjuszem na początku dośc mocno mnie wkurzyły, ale teraz gdy nabieram już do tego dystansu mnie działają jak płachta na byka. Być może i faktycznie błędem było pokazywanie tutaj screenow etapu prac, ale nie było to robione w celu patrzcie co ja mam, tylko by pokazać etapy tego modelu i jego jakiś tam stan. Póki co to tyle ode mnie w tym temacie.

12
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.

13
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.

14
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:50:12 »
Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło
Dlatego ostatnio wróciliśmy do polityki zero tolerancji. I nie tolerujemy przejawów braku kultury niezależnie od zasług dla symulatora.

15
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:22:22 »
Jak zrobicie nowy, to możecie wywalić stary. Do wywalania i klejenia siódemek las chętnych, a do robienia czegoś oprócz węglarek garstka chętnych.

16
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:16:09 »
Obawiam się, że nie będzie takie proste ze usunięciem starego strucla bo zaraz odezwą się głosy jak z wywaleniem "eaos_v1", że "skoro chcecie usuwać, to dajcie lepszy zamiennik. Jestem oczywiście ZA wywaleniem tego szrota z repo, ale w mojej opinii, możnaby zostawić paczuszkę gdzieś na serwerze, żeby osoby które tak kochają stare strucle, mogły sobie pobrać w razie czego.

17
Cześć, w końcu udało mi się przysiąść i złożyć jakiś sensowny filmik - prezentację mojego projektu. Jest również parę nowości... Dodane zostały pewne smaczki wizualne jak np. blendy słoneczne. Z kwestii technicznych - uruchomiłem haslera, uporządkowałem działanie kontrolek, ożywiłem nastawnik kierunkowy. Na koniec pobawiłem się dźwiękami i finalnie nie ma już ich podwojonych przez program i realny pulpit. Pomysłów na przyszłość jest cała masa :)
Oryginalna kolumna dalej zostaje w sferze marzeń, ja dalej takowej poszukuję.




18
Converter change voltage from 3000V DC to (e.g.) 110V DC. In Poland we have DC at traction network, so transformer'll not work.

19
EU07 Simulator English forum / A guidebook to MaSzyna 22.03 in Chinese
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 15:54:28 »
I have emailed before, here is the guidebook we wrote in March and April.
It was too big to be attached(108MB), so I have to put it on OneDrive
https://1drv.ms/w/s!AjgBqM5DpYeSgQt-uZJ6kXj2PfVx?e=io3rUZ
It includes:
- A introduction to MaSzyna
- What do Pc1 and other lamp modes mean
- Signalling system in Poland
- What you can see and control in cabs
- How to operate each locomotive
- Some questions that already have answers in the user's manual in English
- Coupling, decoupling, and other common controls.

I'm not sure whether I translate everything right, so if someone could tell me how the converter works when driving a train. I looked it up in some dictionaries, but Pike told me it is something different.
At last, I hope this guidebook will be helpful to introduce MaSzyna to Chinese railfans.

John "3N" Yu

20
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 09:39:25 »
Przerobiona sceneria i dostosowany scenariusz manewrowo 1. Podmienione składy. Usunięte duplikaty nazw torów i modeli. Jak ktoś chce, to może zmienić modele rozjazdów :)

Zdjęcia znaku stop Oscyp, tekstura matek123.


Jak ktoś chętny w ramach nauki może zrobić aktualizację składów na scenariuszu manewrowo 2 (porozstawiać z głową na bocznicach). :)

21
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 16:01:31 »
Sceneria jest gotowa do pobrania do wersji 22.03. Miłych manewrów. :)

22
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 22:56:50 »
Dobry żart, nie? ;) Tak na prawdę nie jesteśmy aż tacy głupi żeby porywać się na 500. kilometrową trasę przez pół Polski, podczas gdy L61 i Jeziorka czeka na dokończenie :P Screeny to tylko trochę podrasowane ukiszone "Gury".
Sorki za zrobienie co niektórym nadziei :<

23
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 23:01:55 »
Jedna siudemka ma około 16,2 m długości, czyli jeszcze 10 siudemek i okrążymy TD. Cel do osiągnięcia na koniec kwietnia 2022 r.

24
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:49:33 »
Skrócony opis zmian przygotowany przez Vanquisha.

NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Wprowadzono:


Scenerię Wrzosy, Autor: @MaciejM, Współpraca: @DieselPower, @DzordZ, @Ensifer, @Joachimowicz, @Kogut, @matek123, @Miłosz Dorsz, @Mrofkojat, @Myore, @SergiuszN, @SpawaczTIG141, @Stele, @Turbokibel, @youBy, @panmrherobrine i inni wraz z następującymi scenariuszami:
wrzosy_eie8310 - Pociąg IC 8310 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_mpe43150 - Pociąg TLK 43150 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_pxe336080 - Pociąg PXE 336080 w relacji Wolica (Depo)-Jerzynianka. Czas służby - ok. 70 minut;
wrzosy_roj34800 - Pociąg ROJ 34800 w relacji Turów-Wolica. Czas służby - ok. 130 minut;
wrzosy_roj66582 - Pociąg ROJ 66582 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_rom44702 - Pociąg retro ROM 44702 w relacji Wolica-Mostki Groszex. Czas służby - ok. 65 minut;
wrzosy_rpj69110 - Pociąg RPJ 69110 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_rpj69120 - Pociąg RPJ 69120 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_tde330120 - Pociąg TDE 330120 w relacji Wolica Towarowa-Dębica Towarowa. Czas służby - ok. 100 minut;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne EN57AL, EN57ALc, EN57ALd (Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, PolRegio, PolRegio-Tygrys, Województwo Warmińsko-Mazurskie, Województwo Zachodniopomorskie) @Andrzejlandrzej (MSTS & OR), @youBy, @tmj, @Wiggle, @DieselPower, @Stele, @Kermit, @Turbokibel, @Joachimowicz, @mk1991, @Miłosz Dorsz, @Łukasz Stefański, @szymsza1, @Jaco, @Domino93pl, @Patryk "hanys" Farana;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne 31WE, 45WE, ED78 (Koleje Dolnośląskie, Pomorze Zachodnie, Świętokrzyskie, PolRegio) @DieselPower, Patryk "hanys" Farana, @jakubg1, @Kermit, @youBy, @Turbokibel;
Elektryczny Zespół Trakcyjny 22WEc (EN76KP) @Patryk "hanys" Farana, @Stele, @DieselPower, @Turbokibel, @youBy, @Robert "Rogonon" Gorny;
lokomotywy EU44 @Sawi, @Stele, @youBy, @Miłosz Dorsz, @Patryk "hanys" Farana, @tmj, @Turbokibel;
lokomotywy Dragon 2 w wariantach E6ACTa, E6ACTab, E6ACTabd, E6ACTad @Train Models Studio, @DieselPower, @Patryk "hanys" Farana;
lokomotywy EP07P @DieselPower;
lokomotywy Ex07 po modernizacji w Olkol Sp. z o.o. @DieselPower;
wózek akumulatorowy ASF @matek123, @misiel186, @EU40, @ET22_rulez, @Podlesky, @Atapi, @Grucha EU, @DieselPower, @Stele, @Miłosz Dorsz, @Turbokibel, @Tyrystor, @Epoka9.24, @TGV Kamil, @Joachimowicz;
lokomotywy ET22-1047, ET22-1141 jako dedykowane modele @Miłosz Dorsz;
wagon 111AMM-20 B9nopuz 50 51 29-78 208-0 @Miłosz Dorsz;
wagon 112Am AB9nou: 51 51 39-70 008-9 @jakubg1;
wagon 174A B10nouz 50 51 20-78 761-7 EU Year of Rail @Miłosz Dorsz;
wagon Eaos VRZ-99: 33 52 5412 083-5 @DieselPower;
wagon Xk 828682 @matek123, @Daniel Szymczyk, @Dróżnik Wiór, @Stele;
wagon Eaaos 601W: 82 51 5378 008-5, 82 51 5378 036-6 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Samms 622Za: 31 51 4861 033-2, 31 51 4861 129-8 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Roos 436Z: 31 51 3526 085-1 @Miłosz Dorsz;
wagony 425S, 426W, 426Z: 31 51 4644 357-9, 31 51 4644 615-0, 84 51 5944 329-8, 31 51 4707 719-4 @DieselPower;
wagony 437W, 437Wa, 437Wb: 83 51 5382 365-2, 83 51 5944 762-1, 84 51 5333 894-0, 84 51 5382 026-9, 84 51 5382 191-1, 84 51 5944 623-4 @DieselPower;
wagony E06A i E06B @Train Models Studio, @DieselPower, @AIR, @shonek93, @Joachimowicz, @ElektrykPKP, @DzordZ, @Miłosz Dorsz;
wagony Sgmmns(s) @DieselPower;
wagony Sgns @DieselPower;
wózek dla EZT serii EN57 ze sprężynami metalowo-gumowymi @youBy;
wózek 1XTa do wagonów 401W, 409W, 428Wa, 437W, 437Wa, 437Wb @DieselPower;
kabina do lokomotywy EP07-442 @Joachimowicz;
kabina do EZT serii EN57AL (PolRegio-Tygrys, Koleje Dolnośląskie) @Kermit;
szafa elektryczna dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE z możliwością obsługi oświetlenia, falowników, baterii, nastaw hamulca @Kermit;
ekrany ENTE dla EZT serii EN57AKŁ, EN57AL, EN71AKŚ, Elf, Impuls @Kermit, @youBy;
ekrany modułowe rozkładów jazdy ENTE/AKSEL dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE, EN57AL @Kermit, @youBy;
ekrany bootowania systemu ETCS @Kermit, @Pitek;
tablet do lokomotyw EP07 @Miłosz Dorsz;
model prędkościomierza Unicontrols Tramex @Miłosz Dorsz;
przystanek osobowy Dębica Wschód na scenerii L053 (scenariusze: l053_poranek, l053_wieczor, l053_noc) @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57 oraz EN57-2xxx @DieselPower, @jakubg1;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57AKŁ oraz EN71AKŚ @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @Kermit, @DieselPower;
ulepszone skrypty dla radiotelefonów Koliber - możliwość wystąpienia awarii @Kermit;
nowe modele słupów teletechnicznych @DieselPower;
nowe modele budynków magazynowych, poniemieckich domów, bloków wielkopłytowych, budynków dworcowych, budynków mieszkalnych, stodół @Toprus;
nowe modele budynków przemysłowych, nastawni, obiektów inżynieryjnych @Balaclava;
nowe modele budynku gospodarczego oraz budynku ZWiK Pabianice @Miłosz Dorsz;
nowe modele słupów wysokiego napięcia @Kolej w Polsce;
nowe modele rogatek JEGD-50 @Hubertnator23;
nowe tekstury gruntu oraz skał @JAN21;
parametr shadow_rank dla traw oraz mniejszej roślinności @Stele;
miłośnicy kolei na sceneriach Bałtyk i L053 (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2, l053_poranek, l053_poludnie, l053_wieczor, l053_noc) @Kogut, @Kuba_PL;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii E186 @panmrherobrine;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii EU07, EP07 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii ET22@Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii EN57 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii 21WE, 22WEa, 22WEc @MishutkAviation;
poprawiony bloom do wyświetlaczy @jakubg1;
identyfikatory jakości dla scenerii @jakubg1;
kategorie i nazwy pociągów na sceneriach L053 oraz Bałtyk @k.wojak;

Zaktualizowano:

dźwięki dla lokomotyw serii EP09 (nastawnik jazdy, syreny) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET21 (przekładnia) @youBy, (wentylatory oporów rozruchowych, dźwięk toczenia) @Turbokibel, (syreny) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET22 (sprężarka, przetwornica) @mareczek, (przekładnia) @Turbokibel, (wentylaotry) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST43 @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SM42, SP42, SU42, 6Dg (dźwięk toczenia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SU45, SU46 (silnik, wentylatory) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST44 (dźwięk toczenia) mareczek, (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii ST45 (nastawnik jazdy) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E186 (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E189 (wentylatory, sprężarka, odbieraki prądu, syreny) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii BR285 (przekładnia, silnik, nastawnik jazdy) @jakubg1;
dźwięki dla lokomotyw serii 3E1M (sprężarka) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii 6Dg (nastawnik jazdy, silnik) @Turbokibel, @mareczek;
dźwięki dla lokomotywy serii 754 (układ napędowy, silnik, syreny, dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii ED72 (dźwięk toczenia) @mareczek, (drzwi, prędkościomierz, układ hamulcowy) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57 (dźwięk toczenia) @mareczek, (układ hamulcowy) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57-2xxx (odbieraki prądu) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii EN57AL, EN57AKŁ, EN71AKŚ (przetwornica, sprężarka, wentylatorów silników trakcyjnych, styczników wyłącznika szybkiego, drzwi, ogrzewania, syren, wężykowanie) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE (hamulec pneumatyczny, hamulec elektropneumatyczny, wentylatory silników trakcyjnych, radiotelefonu Koliber) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 36WEa (układ ogrzewania, wentlacji i klimatyzacji, hamulca pneumatycznego) @Turbokibel;
dźwięki dla SZT serii SA13x (układ napędowy, silnik, sprężarka, turbosprężarka, zapłon) @youBy, @Turbokibel, (syreny) @Filip Pe, @Turbokibel;
dźwięk styczników, boczników oraz wyłącznika szybkiego na zewnątrz dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22, ET21, ET42, 181 @Turbokibel;
dźwięk toczenia dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22 @Turbokibel;
konfigurację hamowania dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @youBy;
konfigurację hamowania dla EZT serii ED72, EN57, EN57-2xxx;
konfigurację hamowania dla wagonów towarowych @youBy, @Turbokibel;
konfigurację silnika spalinowego dla lokomotyw serii SP45, SU45, SU46 @mareczek;
model wagonu 408S @matek123, JAN21, fuji8;
model zewnetrzny dla wybranych numerów taborowych lokomotyw serii EP09 (klamki w 3D, oznaczenie, gniazda ukrotnienia, reflektory itd.) @Miłosz Dorsz;
kabinę dla SZT serii SA13x (wskazówki manometrów, lampki CA/SHP) @youBy, (dźwięki przycisków, nastawnika jazdy) @Turbokibel;
kabinę dla lokomotyw serii EP08 @wacek12321;
tekstury szyn @Balaclava;
składy na sceneriach: Bałtyk, L053 @Joachimowicz, @Turbokibel;
rozkłady jazdy na sceneriach: Bałtyk, Drawinowo, Krzyżowa @Kogut;
otoczenie (roślinność, budynki) na scenerii Całkowo @Kolej w Polsce;
otoczenie (budynki, znaki, torowcy) na scenerii Bałtyk (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2) @PARKA;
scenerię Quark (v.210604) @Ra;

Dodano tekstury:

dla lokomotyw serii EU07, w tym:
EU07-078, EU07-147, EU07-148, EU07-308, EU07-377, EU07-1520;
dla lokomotyw serii EP07, w tym:
EP07-361, EP07-381, EP07-383, EP07-408'12, EP07-1024'21;
dla lokomotyw serii EP09, w tym:
EP09-012, EP09-018'21, EP09-028, EP09-032, EP09-034'12, EP09-046;
dla lokomotyw serii ET21, w tym:
ET21-012, ET21-20, ET21-66'CTL, ET21-351, ET21-604;
dla lokomotyw serii ET41, w tym:
ET41-156;
dla lokomotyw serii Ls800, w tym:
Ls800-2098;
dla lokomotyw serii SM42, w tym:
SM42-462, SM42-1096, SM42-2443, SM42-2490;
dla lokomotyw serii SP42, w tym:
SP42-007;
dla lokomotyw serii SU46, w tym:
SU46-029;
dla lokomotyw serii TEM2, w tym:
TEM2-213;
dla lokomotyw serii 3E, w tym:
3E-52;
dla lokomotyw serii 3E1M, w tym:
3E1M-067, 3E1M-201, 3E1M-488;
dla lokomotyw serii BR285, w tym:
BR285-127'19;
dla lokomotyw serii E186, w tym:
186 534-4, 483 256;
dla lokomotyw serii 6Dg, w tym:
6Dg-1248;
dla lokomotyw serii 181, w tym:
181 106-6, 181 116-5;
dla lokomotyw serii 182, w tym:
182 072-9, 182 163-6, 182 107-3, 182 157-8;
dla lokomotyw serii 183, w tym:
183 027-2;
dla lokomotyw serii 754, w tym:
754 031-3;
dla EZT serii EN57, w tym:
EN57-001'11, EN57-047'05, EN57-082'11, EN57-112, EN57-714, EN57-815'14, EN57-829'15, EN57-838, EN57-960, EN57-989, EN57-920'11, EN57-970'16, EN57-969'21, EN57-986'11, EN57-1035'11, EN57-1120, EN57-1115'20, EN57-1122'21, EN57-1136, EN57-1247, EN57-1250, EN57-1399, EN57-1757'20, EN57-1810'15, EN57-1822, EN57-2062, EN57-2071, EN57-2074;
dla EZT serii EN71, w tym:
EN71-038'21;
dla EZT serii 36WEa, w tym:
36WEa-024;
dla wagonów typu 170A, w tym:
61 51 2170 039-2 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 173A, w tym:
50 51 59-78 007-9 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 401W, w tym:
5217, 5346, 5360, 84 51 53-33 546-6, 84 51 53-33 568-0, 84 51 53-33 606-8, 84 51 53-33 624-1, 84 51 53-38 004-1, 84 51 53-38 023-1 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 409W, w tym:
82 51 5314 545-3, 82 51 5314 845-7, 82 51 5315 197-2, 82 51 5315 223-6, 82 51 5315 319-2, 82 51 5319 118-4, 82 51 5319 456-8, 82 51 5319 506-0, 84 51 5301 470-7, 84 51 5356 972-6, 84 51 53-38 525-5 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 413S, w tym:
82 51 6739 078-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425S, w tym:
31 51 4644 038-5, 31 51 4644 561-6, 31 51 4644 562-4, 31 51 4644 568-1, 31 51 4644 576-4, 31 51 4644 625-9, 31 51 4644 881-8, 82 51 4645 095-2, 82 51 4645 127-3, 82 51 4645 169-5 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425Wa, 428Wa, w tym:
33 51 5331 037-0, 33 51 5331 041-2, 3351 5331 044-6, 82 51 5373 731-7, 84 51 5373 739-8 - właściciel: ZTK "Siarkopol", PTKiGK Zabrze;
dla wagonów typu 443V, w tym:
31 51 6734 248-6, 31 51 6734 818-6 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 1415Ax, w tym:
31 81 5341 183-6, 31 81 5341 298-2, 33 51 5331 012-3, 33 56 5331 149-8, 33 56 5331 304-9, 33 80 5342 645-2, 33 80 5342 654-4, 33 51 5331 007-3, 33 51 5331 072-7, 33 56 5331 173-8, 33 56 5331 188-6, 33 51 5331 890-2 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu R462W, w tym:
33 53 5303 591-8, 33 53 5320 586-7, 33 53 5320 594-1, 33 53 5320 645-1, 33 53 5320 667-5, 33 53 5320 689-9, 33 53 5320 698-0, 33 56 5331 024-3, 33 56 5331 035-9, 33 56 5331 039-1, 33 56 5348 626-6 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu C462W, w tym:
33 68 5330 200-6, 33 68 5330 237-8, 33 68 5330 248-5, 33 68 5330 249-3, 33 68 5331 602-2, 37 80 5330 047-1 - właściciel: Ahaus-Alstätter Eisenbahn;
31 51 5354 587-8, 31 51 5357 638-6, 31 51 5357 833-3, 31 51 5372 480-4, 31 51 5370 304-8, 31 51 5373 137-9, 82 51 5357 174-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu VRZ-99, w tym:
33 52 5412 012-4, 33 52 5412 062-9, 33 52 5412 079-3, 33 52 5412 088-4 - właściciel: RKM, InterKomtrans;
dla wózków typu 1XTa;
Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.

USPRAWNIENIA I NOWE FUNKCJE EXE:

AI w trybie jazdy rozkładowej wykonuje hamowanie kontrolne;
AI wykorzystuje częściej możliwość wysokiego rozruchu;
AI przy uruchamianiu pojazdu trakcyjnego uwzględnia obecność przetwornicy i/lub sprężarki;
zaktualizowano system podpowiedzi poprzez akceptację utrzymania ciśnienia w przewodzie głównym ciśnienia na poziomie 5 bar jako wyluzowanie hamulca/pozycja jazdy;
zaktualizowano dźwięk i sterowanie dźwigni tempomatu oraz bocznikowania w pojazdach trakcyjnych;
zaktualizowano pracę wentylatorów silników trakcyjnych w oporowych pojazdach trakcyjnych przy jeździe do tyłu;
zaktualizowano procedurę asymilacji i napełniania zwiększonym przekrojem w impulsowych 5-cio i 6-cio pozycyjnych zaworach maszynisty;
przywrócono zaliczanie przystanków w trybie manewrowym;
ograniczono działanie autorewidenta podczas luzowania przeładowanych pojazdów trakcyjnych;
wprowadzono funkcję otwieranie drzwi przez kierownika pociągu na 6 sekund przed planową godziną odjazdu pociągu podczas postoju handlowego;
wprowadzono obsługę włączania i wyłączania pierwszych 12-stu falowników pojazdu trakcyjnego/pojazdów trakcyjnych w ukrotnieniu;
wprowadzono zespoloną kontrolkę CA i SHP;
wprowadzono dźwięki pracy ep-compactów dla zwiększania i zmniejszania ciśnienia;
wprowadzono wskazówkę manometra wskazującą żądany poziom zahamowania hamulca elektropneumatycznego;
wprowadzono obsługę współczynnika offsetu amplitudy dla udźwiękowienia przepływu powietrza w hamulcach;
wprowadzono możliwość modyfikacji zasięgu renderowania scenerii, konfigurowana wpisem gfx.drawrange.factor.max w pliku eu07.ini;
wprowadzono możliwość modyfikacji dopuszczalnej długości renderowania cieni, konfigurowana wpisem gfx.shadow.angle.min w pliku eu07.ini;
wprowadzono usługę zdalnego raportowania błędów;
wprowadzono obsługę shaderowego renderera z użyciem architektury ANGLE i back-end'u Vulkan;
wprowadzono wstępną obsługę OpenVR;

Wyżej wymienione punkty to tylko część wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny changelog znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu - lista jest stale aktualizowana: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.

Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum):
https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=7997&sr=7997&er=7090&max=1000&search=&all=1

Poniżej parę obrazków wybranych nowości.

25
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


26
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je_bac_zagurz

27
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 00:19:58 »
Cytuj
Miałyby być to osoby (niekoniecznie z widoczną rangą), którym to dostęp przyzna administrator lub moderator na prośbę tejże osoby. Można by utworzyć jakąś kolejną ukrytą rangę dającą tylko dostęp do TD.
Mam rozumieć, że stworzenie kolejnej rangi, której nie byłoby komu dać bo każdy, kto wykazał choćby minimalny potencjał jakąś rangę dostał, ma cokolwiek rozwiązać?
Cytuj
działać na zasadzie warunek utrzymania dostępu do TD = 3 znalezione błędy na kwartał
Jeśli takie ma być założenie tej rangi, to ona z założenia nie ma prawa działać.
Cytuj
Do nadzorowania osób z dostępem do TD można by zatrudnić dodatkową osobę
lol, Jeśli ktokolwiek miałby cokolwiek nadzorować, to musiałaby to być osoba obyta z symulatorem. Każda taka osoba ma rangę. Po co dodawać kolejną rangę?
Cytuj
albo te obowiązki przydzielić moderatorowi działu
Założeniem moderatora jest dbaniem stricte o forum a nie o projekt.
Cytuj
Uważamy, że byłoby to rozwiązanie, które usprawniłoby testy w TD, gdyż dostęp do zawartości tego działu miałaby tylko ograniczona grupa nadzorowanych osób.
W jaki sposób ograniczenie dostępu miałoby korzystnie wpłynąć na usprawnienie testów? Od dawna w taki sposób funkcjonują betatesterzy, sam takiego dostałeś, a jakoś nie widać, żeby cokolwiek to zmieniło w sposobie, ilości i jakości testów. edit Wróć, w sumie różnica jest, bo twoja aktywność dopasowała się do reszty bt.
Cytuj
No i oczywiście nastałby koniec usilnego nabijania 30 postów.
Walczycie z problemem, który sami sobie wymyśliliście. Przy każdym spamerze zakładacie, że nabija posty, żeby zyskać dostęp do testu dodatków a nie bierzecie pod uwagę, że ludzie po prostu tacy są. Niezależnie od tego czy ilość postów daje jakiś profit czy nie. Za każdym razem kiedy podnosiliście raban, że ktoś nabija posty, nawet kiedy nie udawało mu się się dobić 30, często znikał z forum. Z drugiej strony zdarzało się, że to był taki typ osoby, która mając nawet 100 postów, dalej je nabijała. Jak komuś bardzo się nudzi, to niech sobie przejrzy bocznicę i zastanowi się co jest problemem.

Rozwiązujecie problemy których nie ma, bo to czy zwykli użytkownicy mają dostęp do CZĘŚCI wszystkich testów (poza TD jest WBT, devs, gdzie niejako obowiązuje część sugerowanych zasad tj. działy są zamknięte, dostęp mają tylko wybrani) nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Możemy sobie gadać czy dodać taką czy śmaką rangę, czy zostawić test otwarty, czy go zamknąć. Zamiast tego może warto byłoby się zastanowić się jak przyciągnąć na forum nowych użytkowników, albo przynajmniej postarać się ich nie zrazić do tego forum, bo właśnie to jest realnym problemem, który jest poruszany od lat. Wystarczy poczytać stare wątki w WBT albo devsowni. Zamkniecie TD, otworzycie TD, lata mi to i powiewa jeśli na karuzeli będą się bawiły cały czas te same osoby.

28
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 16 Marca 2022, 21:19:13 »
Aby stwierdzić, że będzie "najczęściej uczęszczana" najpierw musimy poznać scenariusze, których jeszcze nie ma...

29
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Marca 2022, 15:40:43 »
Jest coraz więcej poprawek nanoszonych więc może zdało by się skleić kompletną paczkę do testów i wrzucić w pierwszym poście link?

Link wrzucony do pierwszego postu, zawiera zmiany Transkeia związane z zamykaniem przejazdu dla lokomotyw manewrujących w Grabówku oraz poprawę mechanizmu detekcji pociągów ścigających, zmiany youBy'a – wymianę wiaduktu, wyrównananie terenu w okolicach torów postojowych, we włodowickiej bazie poprawka na tory nakładające się w jednym z torów, wykonanie obniżenia pod wiadukt w sieci trakcyjnej, a także wstawienie samochodów, które poruszają się po drodze z Włodowic w stronę Włodowic Zachodnich autorstwa matiego222.

żeby nie tracić czasu na testy na nieaktualnym exe.

Z tym nie ma problemu, aktualne exe można pobrać stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550235.html#msg550235. Instrukcja: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550244.html#msg550244.

30
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

Strony: [1] 2