Czy twierdzisz że większość szlaków na PLK jest o sygnalizowana nie zgodzie z przepisami?
95% sygnalizatorów "Sz" na sieci które widziałem mają właśnie szary pas (lub są karzełkowe) i jedną lub dwie komory z których czynna jest tylko komora ze światłem białym.
Pozostałe przypadki to semafory wjazdowe dwukomorowe które są oznaczone normalnymi literami alfabetu, mają możliwość podania tylko sygnału zastępczego i są poprzedzone tarczami ostrzegawczymi.
Nie twierdzę, że na sieci nie można spotkać przypadków gdzie semafor (wskazujący stale S1) z toru lewego jest oznaczony SzXN i nie ma przed nim tarczy ostrzegawczej bo parę razy coś takiego widziałem ale są to raczej odstępstwa od normy niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Poproszę o dokładna podstawę prawna twoich stwierdzeń? Ty piszesz że powinno to na pisz mi proszę gdzie jest tak napisane też się chcę się dokształcić.
Nowa instrukcja Ie-4 + Ie-1 + zarządzenia biura bezpieczeństwa PLK.
W WTBe10 starej, to jest rozdział 2 dział 14 w nowej jak znajdę to napiszę
Nie znajdziesz gdyż w obowiązujących instrukcjach nie ma już takiego pojęcia.