Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - uetam

Strony: 1 [2] 3 4 ... 86
31
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w gmax - problemy
« dnia: 15 Stycznia 2015, 18:23:59 »
Dlaczego uważasz, że interfejs 3d jest lepszym rozwiązaniem, niż interfejs w rzucie prostokątnym?
Dlaczego nie można mieć obu? Jeżeli komuś się lepiej pracuje w 3d to czemu nie.

32
Edytora scenerii w 3D oraz nowego silnika graficznego.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Incydent w Oleśnicy (19-18-2014 ok 05:30)
« dnia: 19 Sierpnia 2014, 21:48:17 »
To do durnej drezynki musieli aż komisję wzywać? No i jakim cudem ruch na kierunku Oleśnica - Wrocław był prowadzony normalnie? Dzięki temu zamiast o 8 byłem w pracy po 10... Ech...
Drezynka wyjeżdżała z nieparzystej strony stacji i rozpruła rozjazd w stronę Grabowna Wielkiego.
Ruch po torze nr 2 był prowadzony normalnie.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia nowego rozkładu jazdy 2014/2015
« dnia: 14 Sierpnia 2014, 21:52:58 »
Odcinek Wrocław - Częstochowa Stradom na pewno będzie pokonywany szybciej, niż odcinek Leszno - Wrocław, który jest bardzo mocno rozkopany - stąd likwidacja np. EIC "Fredro".
BTW ktoś wie jaka ma być prędkość na "Protezie Koniecpolskiej"?
Od grudnia jedyne zamknięcia jakie będziemy mieli na tym odcinku to Wrocław Popowice - Grabiszyn - Wrocław Główny a cała reszta będzie już ukończona.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia nowego rozkładu jazdy 2014/2015
« dnia: 14 Sierpnia 2014, 20:18:33 »
Poza tym od Fosowskich do Stradomia ma być po obu torach ustalona szybkość drogowa 120 km/h.
Jak już to od Lublińca do Stradomia bo dalej mamy tylko jeden tor.

W nowym RJ 120 km/h będzie od Żelisławic do Fosowskich a dalej do podg Bolko 140 km/h.

36
Bieżące kolejowe / Odp: kolej.org.pl
« dnia: 30 Lipca 2014, 05:08:37 »
Podbijam temat.
Zapraszamy.

37
Bocznica / Odp: Odp: Pendolino jednak w grudniu? Przełom blisko
« dnia: 26 Czerwca 2014, 15:18:43 »
Zgadzam się. Mogliśmy za tą samą cenę wyprodukować dwieście nowych, pachnących świeżością EN57 w opcji full drewno które by nam dobrze służyły przez kolejne 30 lat.
Docelowo Pendolino pojadą 230 km/h po CMK i 200 na paru innych odcinkach w PL więc nie wiem o jakim niewykorzystaniu mówicie.

38
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 18 Maja 2014, 00:35:10 »
Czy twierdzisz że większość szlaków na PLK jest o sygnalizowana nie zgodzie z przepisami?
95% sygnalizatorów "Sz" na sieci które widziałem mają właśnie szary pas (lub są karzełkowe) i jedną lub dwie komory z których czynna jest tylko komora ze światłem białym.
Pozostałe przypadki to semafory wjazdowe dwukomorowe które są oznaczone normalnymi literami alfabetu, mają możliwość podania tylko sygnału zastępczego i są poprzedzone tarczami ostrzegawczymi.
Nie twierdzę, że na sieci nie można spotkać przypadków gdzie semafor (wskazujący stale S1) z toru lewego jest oznaczony SzXN i nie ma przed nim tarczy ostrzegawczej bo parę razy coś takiego widziałem ale są to raczej odstępstwa od normy niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Cytuj
Poproszę o dokładna podstawę prawna twoich stwierdzeń? Ty piszesz że powinno to na pisz mi proszę gdzie jest tak napisane też się chcę się dokształcić.
Nowa instrukcja Ie-4  + Ie-1 + zarządzenia biura bezpieczeństwa PLK.
Cytuj
W WTBe10 starej, to jest rozdział 2 dział 14 w nowej jak znajdę to napiszę
Nie znajdziesz gdyż w obowiązujących instrukcjach nie ma już takiego pojęcia.

39
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 17 Maja 2014, 21:37:19 »
To ja ci mowie ze nie wymagają. Zwracam uwagę, że coś co jest nazwane sz1n na przykład nie jest semaforem tylko sygnalizatorem sygnału zastępczego (słup biało czerwony)./
I taki sygnalizator o którym piszesz powinien mieć zaślepiona komorę światła czerwonego i słup pomalowany na szaro.

40
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 16 Maja 2014, 22:21:03 »
Nie ma takiej potrzeby. Przed semaforem wjazdowym od strony lewego toru nie ma potrzeby stawiania tarczy, nawet nie ma potrzeby stawiania takiego semafora (oczywiście nie mówimy o szlakach modernizowanych).
Ja nie mówię o tym czy jest potrzeba stawiania czy nie tylko o tym, że gdy już taki semafor jest postawiony to przepisy wymagają aby przed nim była tarcza ostrzegawcza.

41
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 15 Maja 2014, 22:21:59 »
Przed sygnalizatorem "Sz" który jest umieszczony na szarym słupie rzeczywiście nie umieszcza się tarcz ostrzegawczych.
Przed semaforami wjazdowymi dwukomorowymi które mogą podać tylko "Sz" już jak najbardziej powinno sie ustawiac.

42
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 15 Maja 2014, 21:36:28 »
Nie wiem ale jezeli chodzi o semafor wjazdowy (cz+b) z toru lewego ktory moze podac tylko "Sz" to przed nim jak najbardziej powinna byc jednokomorowa tarcza ostrzegawcza.

43
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 14 Maja 2014, 10:12:17 »
Oczywiście totalna bzdura. Rozkaz N zawiera w sobie informację o prowadzeniu ruchu w odstępie posterunków następczych i o tym, że szlak jest wolny, dzięki czemu obowiązuje nas Vmax.
Oczywiście totalna bzdura ;) Rozkaz "N" nie zawiera takich informacji i nie możesz ich wpisać do rubryki inne. Polecam §57 z Ir1.

Cytuj
1. W jaki sposób odbywa się wjazd do posterunku z toru przeciwnego do zasadniczego? Semafor z możliwością wyświetlenia Sz?
W zależności od urządzeń SRK zabudowanych na posterunku wjechać możemy na R306, Sz lub sygnał zezwalający.

Cytuj
2. W jaki sposób odbywa się wyjazd na tor przeciwny do zasadniczego? Na podstawie jakiego sygnału / rozkazu?
Jeżeli w rozkładzie jazdy mamy pojedyńcze S to zasada jest taka sama jak przy jednokierunkowej blokadzie półsamoczynnej. Sygnał zezwalający+W24+R307 z informacją o zamknięciu toru szlakowego/wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego lub Sz+W24/R306 z informacją o zamknięciu toru szlakowego/wprowadzeniu ruchu dwukierunowego. Jeżeli Mamy SP to wyjazd na tor lewy na sygnał zezwalający+W24.

Cytuj
odległości semaforów SBL przy prędkości drogowej = 80km/h
Do predkosci drogowej 100km/h wystarczajaca jest droga hamowania 700m chociaż mało linii w Polsce jest zaprojektowanych dla takiej prędkości.

44
Bieżące kolejowe / Odp: Renowacja linii 132
« dnia: 07 Maja 2014, 14:52:38 »
Bedzie robione wszystko od rozjazdow na Brochowie po rozjazdy na Glownym tak aby pomiedzy Katarzyna a WGA nie bylo zadnego ograniczenia z WOS. Zamkniecia potrwaja do konca wakacji.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Renowacja linii 132
« dnia: 07 Maja 2014, 12:03:51 »
Nie wiem po co tam modernizacje, wystarczy poprawić te punktowe ograniczenia i będzie OK. Przecież tam jest drogowa 100-110.
To nie jest modernizacja tylko usuniecie tych punktowych ograniczen oraz wychlapow w miejscach gdzie nie ma jeszcze ograniczen.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Renowacja linii 132
« dnia: 06 Maja 2014, 17:35:44 »
Gdybyś puścił cały ruch pasażerski przez Brochów to byś zatrzymał na amen cały ruch towarowy na Brochowie ;-)

47
Jeśli chodzi o pociągi jadące na Częstochowa - Lubliniec - Opole ("proteza koniecpolska" po rewitalizacji)
(…)
Z i do Krakowa ma być 6 par
Chełmoński Płaszów - Wrocław - Przemyśl
Barbakan Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł.
Kossak Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł
Światowid Płaszów - Szczecin - Przemyśl
Dolnoślązak Przemyśl - Wrocław - Przemyśl
Wyspiański Płaszów - Wrocław - Płaszów

Czy to oznacza, że wagony z modernizacji znikną z tych składów i pójdą na inne?
Na 99% beda dalej jezdzic na tych pociagach. To nie wina IC, ze Krakow-Katowice bedzie praktycznie nieprzejezdne.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Renowacja linii 132
« dnia: 06 Maja 2014, 17:18:47 »
Tor jest zamknięty już prawie dwa dni a do tej pory żadne prace się nie rozpoczęły.

50
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 23:00:08 »
Chodziło mi o to, że nie ma prądu, który mógłby nam w jaki kol wiek sposób zaszkodzić.
Dotknij sieci trakcyjnej jedna reka a szyny druga i zobacz co sie stanie.

51
Kolega chyba nie wie na czym polega wstawianie nowych semaforów świetlnych. Nie wystarczy dwóch Mietków co wkopią semafor i poskręcają kable na ryj. Wtedy trzeba dość poważnie przebudować urządzenia SRK.
Kabel tak czy siak musieli pociagnac zeby podlaczyc ten wskaznik diodowy wiec przy okazji tej rewitalizacji mogli wyrzucic te pare zł wiecej na SRK i wymienic semafor wjazdowy na swietlny.

52
Prawdopodobnie beda w przyszłości zmieniać cale srk wiec nie opłaca im sie kleic sygnalizacji świetlnej z urządzeniami mechanicznymi
Przeciez mogli postawic semafor swietlny i podlaczyc go do mechanicznych urzadzen SRK a potem przelaczyc do urzadzen docelowych. Nie widze problemu.

53
Forum / Odp: Prośba o zgłaszanie problemów z serwerem
« dnia: 07 Lutego 2014, 22:16:27 »
Ustaw sobie na stale dns w ustawieniach polaczenia w windowsie na 8.8.8.8 i 8.8.4.4

54
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« dnia: 29 Stycznia 2014, 18:12:08 »
Jezeli tam jest 1600 pomiedzy wjazdowym a drogowskazowymi to mozna spokojnie usuanc pas i wjezdzac na S5.

55
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« dnia: 29 Stycznia 2014, 01:49:35 »
1. Rozjazdy krzyzowe lub skrzyzowania torow gdy predkosc szlakowa jest wieksza niz 100km/h
2. Rozjazdy o R=1200 lub wiekszym.
3. Sytuacje w ktorych odleglosc pomiedzy dwoma nastepnymi semaforami jest mniejsza niz dopuszczalna dla danej szlakowej.

56
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w TVP! (program: Jak to działa?)
« dnia: 12 Stycznia 2014, 07:33:07 »
Gdy oglądałem, to wychwyciłem jedną ciekawą wypowiedź prowadzącego. Mówił on, że w Niemczech czy Francji pociągi jeżdżą ponad 300km/h, a w Polsce zaledwie 200 km/h. O ile wiem, jeździ się u nas tylko 160 km/h.
W niemczech chyba tylko 250km/h jeżdżą składy ICE ZTCP.
ICE jeżdżą 300 km/h na niektórych odcinkach.

57
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w TVP! (program: Jak to działa?)
« dnia: 11 Stycznia 2014, 23:52:09 »
Po korbowaniu zakłada się sponę która unieruchamia iglicę.
Lub zamek zamykany na klucz taki sam jak widzieliście na filmie :)

58
Nie dziwie się. Jeden na sto nagra film czy tam zrobi zdjęcie a pozostali będa rzucali kamieniami, układali przeszkody na torach lub przymierzali się do kradzieży elementów infry.

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wyniki spotkania MaSzynoców 28.12.2013
« dnia: 29 Grudnia 2013, 19:33:19 »
@EU07-483 a co to za wóź taki niedobry? ;) Sądząc po Twoich wypowiedziach to mało koników Ci pasuję :P
Bo mało się do jazdy nadaje :D

60
gdzie przedstawiony jest przejazd po linii D29-131 na odcinku Subkowy - Pelplin i prowadzony był test sieci trakcyjnej. Uwagę kieruję na to, że EP09 jedzie luzem z prędkością 160 km/h, bez żadnego zabezbieczenia "z tyłu" w postaci wagonu podnoszącego masę hamującą takiego "pociągu". Czy taki przejazd odbywa się ze specjalnym dokumentem pozwalającym przekroczyć prędkość dopuszczalną dla lokomotywy luzem? Jak w takim razie powinno się przeprowadzać hamowanie samej lokomotywy z takiej prędkości?
EP09 może jeździć luzem 160. To nie jest EU/EP07 którae mają ograniczenie do 110.
Cytuj
Drugie moje pytanie dotyczy linii Zakopiańskiej (D29-98), odcinek Kraków Bonarka - Skawina. Jakiś czas temu obowiązywało zamknięcie toru (zarówno 1 jak i 2, wyłączane bezpośrednio po sobie po sukcesywnym zakończeniu prac remontowych) w związku z remontem podmytego mostu przed semaforami wjazdowymi do stacji Skawina. Czy pojazdy torowe, zarówno lokomotywy z tłuczniem, maszyny torowe jak i pojazdy Energetyki dostają "czasowe" pozwolenie na ruch po torze wyłączonym z eksploatacji? Jaka jest wtedy dopuszczalna prędkość poruszania takiego pociągu po takim torze?
Jazda po zajętym i zamkniętym torze - 30km/h lub mniej w zależności od tego co ISDR wpisze/podytktuje w rozkazie S.
Jazda po wolnym i zamkniętym torze - Vmax dla danego toru chyba że ISDR w rozkazie S wpisze/podyktuje coś innego.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 86