Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - uetam

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 23:12:35 »
Mam tę produkcję i oficjalnie nie znajdziesz tam licencjonowanych pojazdów.

2
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 14:03:05 »
Wypaliło mi oczy. Czy to 2005 rok? Powrót do przeszłości?

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 04 Stycznia 2024, 11:37:43 »
Dobre kilkanaście lat temu pisałem już, w kwestii rozwoju i potencjału MaSzyny, że "na fundamentach domku jednorodzinnego wieżowca się nie zbuduje". Żeby porządnie ruszyć do przodu całość trzeba by zaprojektować i zacząć pisać całkiem od zera. I były robione do tego podejścia, ale po 20+ latach widać, że nic z tego nie wyszło - bo ciężko, żeby grupa ludzi kodzących hobbystycznie w wolnym czasie, działających indywidualnie, była w stanie coś takiego zdziałać.

Ale zrobił to, porządnie, ex-maszynowiec, Szociu, zakładając firmę i tworząc porządnie projekt całkiem od zera, z grupą speców od grafiki / programowania, z grupą speców w kwestiach kolejowych, zatrudniając również spore grono ludzi działających dla MaSzyny lata temu. I dlatego SimRail jest dla mnie jak MaSzyna v2. Pracując na etacie, w skoordynowany sposób, profesjonalnie, w parę lat stworzyli od zera coś, co dla starego projektu MaSzyny jest nieosiągalne z wielu powodów. A to jest dopiero początek - taboru i scenerii będzie tylko przybywało, bugi poznikają, można sobie tylko wyobrazić co będzie dostępne za kilka lat.

Sentyment do MaSzyny zawsze u mnie pozostanie, ale prawda jest taka, że jakkolwiek nikomu nikt nie będzie zabraniał grzebania w niej i projekt / strona nie znikną z dnia na dzień, to jest to już trochę zabytek. I moim subiektywnym zdaniem grzebanie godzinami w MaSzynie to jakaś forma masochizmu, nikogo nie obrażając - każdy ma prawo robić co chce, każdy ma prawo wyboru,


4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 09:43:20 »
Post który źle się zestarzał:

(...)To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić.(...)

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 10:52:13 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:16:17 »
Z Maszyną jestem od 12 lat (co nie jest jakoś dużo, bo są tu osoby co są od 22 lat jak nie więcej) i szczerze mam wrażenie, że co poniektórzy chyba zapomnieli, że to jest projekt hobbistyczny. Każdy robi swoje co umie (i jak umie) w wolnych chwilach. Osoby przychodzą, robią przerwy lub odchodzą z różnych przyczyn, taki urok takich projektów. Komercjalizacja wiele by tu nie zmieniła, ani nie pomogła i mam takie odczucie, że chyba tylko Krzysztof rozumie co się z tym wiąże.

Eh, jedni mówią, że trzeba jakoś zachęcić nowe osoby do projektu, a tymczasem są takie kwiatki jak ostatnie przepychanki na forum czy ten wątek.

No i właśnie to zachęcanie... Sam chciałem zacząć sobie dłubać w scenerii, bo to jest obecnie najważniejsze (zaraz po rozwijaniu EXE). No i zgłosiłem się z chęciami oraz z zapytaniami, czy są jakieś materiały dla "nowych" jak zacząć. Odpowiedź: "Jeszcze nie ma, ale tutaj jest wstępniak". No rozumiem... No i w tym wstępniaku już kwiatki typu "nie ma potrzeby, by szary użytkownik się na to porywał" no i w ogóle to trudne etc. No i jak to ma kogokolwiek zachęcić do czegokolwiek? Są nowe standardy, ale dokumentacji brak i trzeba się powoływać na "staroć". To może, zamiast się fochać, smutać, stawiać krzyżyki i zbierać gwoździe do trumny i zniechęcać dalej, wypadałoby chociaż zrobić dokumentację i potencjalnie zachęcić kogoś nowego. Może jestem jakiś inny, ale jakbym miał chociaż dłutem wybijać zera i jedynki w kompie, to się potrafię uprzeć i coś zrobić tylko dlatego, że postawię cegiełkę w projekcie, który siedzi głęboko w sercu. Tylko niestety do tego potrzebuję podstawowych informacji.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 19:46:41 »
MaSzyna w serduszku zawsze, choć uważam, że przez ostatnie lata droga, którą symulator obrał, już dawno prowadzi go donikąd. Było tu kilka osób, które pchnęło projekt do przodu chociażby poprzez przepisywanie exe, ale był to chyba też moment, w którym można było zmienić całkowicie koncepcję MaSzyny, a nie przepisać kropka w kropkę i wypluć to samo co było X czas temu. Może się mylę, ale przepisywanie MaSzyny odebrałem jak tworzenie koła na nowo, które przyniosło wiele nowego, ale ostatecznie nie ułatwiło twórcom za wiele.

Dla mnie jakiekolwiek tworzenie czegokolwiek tutaj jest wąskim gardłem - trudność w stworzeniu czegokolwiek własnego, głupiego wsadzenia boxa z teksturami na scenerie może niejednego zniechęcić, a bo modele musza być w .t3d, nie działa exporter z nowym Blenderem, ze starym coś się krzaczy i tak w kółko, a co dopiero testować, postawić na scenerii... Trzeba anielskiej cierpliwości, której wielu w obecnych czasach brakuje.
Malujesz coś eleganckiego w Substance, to tu nie ma shaderów, które to potem obsłużą i ostatecznie wychodzi z tego paint.

Brak intuicyjnego tworzenia scenerii, eventów, edytora map. Kolejne wersje MaSzyny, a map nowych 0. Osobiście nawet nie ściągam kolejnych wersji MaSzyny, bo nowe tekstury wagonów czy lokomotyw są mi obojętne.
Brakuje elementów, które przyciągną młodych, dzieciaki, które będą się w to bawić a w przyszłości rozwijać, my się starzejemy, przychodzą nowi. Co ma ich zachęcić? Nam wystarczała wyobraźnia "O tu załadowałem węgiel". Dzisiejsza młodzież chce widzieć jak ten węgiel sypie się do wagonów, czy ludzie wsiadają do pociągu na stacjach. Chcą rywalizacji, chcą multika. I trochę właśnie w ten sposób kupuje młodych Simrail, jeśli faktycznie jeszcze zaoferuje dobre środowisko dla twórców obiektów, tras itp. to odpływ ludzi z MaSzyny czy TD2 będzie jeszcze większy. Był moment, w którym MaSzyna stanowiła najlepszy symulator kolejowy, a mam wrażenie, że przez nietrafione decyzje zaczyna schodzić na dalszy plan.
Taki mój wylew.

8
Inne niekolejowe / Odp:  SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 16 Stycznia 2023, 21:45:34 »
A czy ktoś wypowiadający się w temacie fizyka zła/gorsza/cokolwiek jest w stanie się bardziej dookreślić, co konkretnie jest nie tak?

9
Bocznica / Odp: Wrocław
« dnia: 11 Lutego 2022, 13:19:27 »
Ruszyło coś w temacie?


Na taki odkop to zabrakło mi skali w %
Nie podobają mi się takie żarty, a uciszać nie chcę. ;)
Matek123

10
Wobec uzyskania informacji o niedawnych działaniach użytkownika Miłosz Dorsz, administracja zdecydowała się na usunięcie go z zespołu deweloperów projektu MaSzyna.

Polegały one na umyślnym i wielokrotnym dokonywaniu ataku DoS na serwery chatu eu07, poprzez załączanie specjalnie przygotowanych plików. Ataki spowodowały problemy z funkcjonowaniem serwera chatu (mm.milek7.pl). Ponadto, taki sam atak przeprowadził na serwerze chatu projektu td2.info.pl, również powodując problemy z działaniem tego serwera. Użytkownik nie poinformował o znalezionej podatności administracji, a rozpowszechniał te informacje w prywatnych gronach.

Stanowczo potępiamy takie zachowania i nigdy nie będą one tolerowane w naszym zespole.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 02 Grudnia 2019, 17:00:08 »
Mylisz się kolego, inne zasady obowiązują przy wjeździe z zamkniętego toru szlakowego lewego

Co ty myślisz? Że z 55 paragrafu Ir-1 możesz sobie zrobić spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością? ;-)

12
Bieżące Symulatorowe / Żenująca sytuacja
« dnia: 20 Lipca 2019, 20:07:34 »
Dzień dobry!
Z racji magicznego znikania postów oraz wątków, a także braku jakiejkolwiek interakcji, piszę w pozornie głupiej, ale jednak krytycznie ważnej, sprawie.

Jestem zażenowany. Negatywne zaskoczenie to chyba jedna z lepszych fraz opisującą niedawną sytuację, ale do rzeczy.

W dniu 19/07/19 około godz. 6:00 pojawiła się zmiana w MaSzynowym systemie kontroli wersji - konkretnie rewizja 4125. To w niej znajduje się paczka tekstur ładunków innofreightów. Wątek w Teście Dodatków z tym assetem został usunięty / ukryty, a ja nie mam dostępu do własnej wiadomości z poprawkami. Nie ma również nigdzie wiadomości odnośnie dodania dodatku wraz z rewizją.

Żeby się przed Forumowymi kolegami uwierzytelnić, to jakkolwiek nie pamiętam daty, pamiętam, co było wadami tego assetu: różna ostrość zdjęć (porównanie do wagonu platformy), identyczny wyróżnik kontenera na wszystkich teksturach, oraz słaba jakość różowego kontenera. Uważam, że łatwo skorelować ten stan z rzeczywistością.

W całej tej wypowiedzi nie chodzi o to, czy ten asset jest gorszy, czy lepszy. Nie chodzi też o osobiste "jazdy" w kontekście użytkownika joachimowicz, który jednak był autorem wątku i jest autorem commita. Witki, ręce, a i u niektórych użytkowników piersi, opadają. Brak mi słów na uzasadnienie tego działania. Zamierzone obejście procesu testu jakości jest, moim zdaniem, co najmniej dziecinne.

Nie jestem tutaj najdłużej, nie jestem też najaktywniejszy, ale czas wyjść z piaskownicy. Liczba poświęconych godzin wszystkich zaangażowanych w MaSzynę jest wystarczająco duża, żeby nie puścić płazem takiej farsy. Dlatego post ten jest swoistą formą jawnego ostracyzmu. Nie podoba mi się cała ta akcja, a brak reakcji jest jeszcze gorszy.

Czekam na odpowiedź Panowie. Prywatne Wiadomości nie interesują mnie, wykażcie się i pokażcie swój punkt widzenia.

13
Ale gdyby ktoś był zainteresowany - to znalazłem ją do pobrania tu: [cenzura]

Instalowanie programów z niezaufanych źródeł to proszenie się o kłopoty.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 25 Października 2018, 08:20:50 »
Zepsułeś zabawę :< Trzeba było użyć jakiegoś niewidzialnego koloru do pisania czy coś.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Powstaje polski odpowiednik VagonWEB
« dnia: 22 Października 2018, 22:20:02 »
Zastanawiało mnie dlaczego nie wykorzystać gotowego rozwiązania i nie postawić tego na Vagonwebie od samego początku? Autorzy mają "automat" który czyta Dodatek? Raz, że VW jest "ogólnoeuropejski" więc pożytek z tego ma wiele więcej osób, dwa że ma wiele możliwości (dodawanie realnych zestawień, zdjęć wagonów itd.).

16
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 18 Października 2018, 19:51:43 »
Z reguły tak bardzo "rzucenie" kamery odpowiada brak krzywej przejściowej. Jak jest prosta i potem od razu łuk to rzuca. Robiąc krzywą przejściową i przechyłkę (albo nawet bez przechyłki) uzyskuje się płynne przejście prosta - łuk (a właściwie prosta - krzywa przejściowa - łuk), jak w rzeczywistości.

17
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Lutego 2018, 19:26:28 »
Z zamkniętego N? Ehhh.

18
Forum / Odp: Drobny update serwera
« dnia: 28 Lipca 2017, 00:38:21 »
Nagle? To nie było nagle. To powinno było być zrobione na bieżąco już lata temu.

19
Forum / Odp: Drobny update serwera
« dnia: 27 Lipca 2017, 11:33:35 »
Jutro SVN bedzie offline. Jak ktos przywykl do windowsowego TortoiseSVN, to jest tez TortoiseGit, ktore wyglada podobnie.

Strony: [1]