1
Witam po dłuuugiej przerwie ;) Dobrze widzieć że Maszyna ciągle żywa ;)
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Ja pracuje przy modernizacji i wiem jak to wygląda w praktyce. Czasem po prostu tak się przydarzy że przy pracy zostanie uszkodzony kabel/światłowód i wtedy technika wysiada i wszystko jest w rękach dyżurnych ruchu. Nie wiadomo jak działały urządzenia SRK w tamtym konkretnym miejscu, z tego co kojarzę to jeszcze w piątek na jednym torze pracowali tam sieciowcy. Naprawdę nie ma co dywagować, komisja wszystko ustali, a czasami cała technika zawodzi i liczy się tylko profesjonalizm dyżurnych ruchu.O ile są urządzenia które wykryją i pokażą leżący w ziemi kabel elektryczny, o tyle światłowodu nie da się tak zlokalizować. W pewnych sytuacjach nawet najlepsza technika nie pomoże.Stosuje się zakopane w ziemi odpowiedni taśmy ostrzegające, światlowody prowadzone są w rurach ochronnych. Pozatym takie instalacje są odpowiednio naniesiona na mapki geodezyjne, przy dzisiejszej technice pomiaru GPS róznice miedzy mapka a faktycznym ułozeniem kabla to kilka centrymetrów.
Wlasnie sie dowiedzialem ze w polsce od 22 lat nie kupiono zadnej nowej lokomotywy... TVN24To źle się dowiedziałeś.
A czy ktoś może coś więcej powiedzieć o pracy przy torach, gdy ma się inżyniera/mgr z geodezji?PKP PLK zatrudnia własnych geodetów. Robią pomiary i aktualizują mapy dla projektantów przed rozpoczęciem prac, a po ich zakończeniu kontrolują wykonawców przed odbiorem robót. Dodatkowo firmy wykonawcze także zatrudniają geodetów lub zlecają obsługę budowy firmie geodezyjnej. Generalnie na kolei bez geodezji ani rusz, choć po studiach i zrobieniu uprawnień na pewno dużo bardziej opłacalne jest założenie własnej działalności niż praca w PLK czy firmie wykonawczej.
Obecna sytuacja na PKP jest zamierzona, nie jest przypadkiem.To cud dzieło ludzi obrzydliwie bogatych tzw.lobby pseudo polityczne z naciskiem na " herr pierwszego",jakże marnego. Upadek-prywatyzacja-zmiana szyldu-giełda-business. Żegnaj PKP, Willkommen DB.Nie wiem jak Ty, ale ja tylko chcę jechać pociągiem punktualnym, czystym i w przyzwoitych warunkach. Logo przewoźnika mnie zupełnie nie obchodzi...
Tak, wydobywać węgla też się nie opłaca (a mamy jedne z lepszych złóż), lepiej sprowadzać niskiej jakości węgiel od Ruskich,Taniej wychodzi kupić węgiel w Brazylii i przewieźć go przez pół świata...
Myślę że za kilka tygodni skończymy tory i zabierzemy się za profil pinowy i poprzeczny.To jak ułożyłeś te tory skoro dopiero chcesz się zabierać za plan i profil pionowy?