Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - P.J.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7
31
Na warsztacie / Odp: Quark Reloaded
« dnia: 24 Sierpnia 2013, 22:18:08 »
Po wykonaniu kilku testów ponownie przyciemniłem noc, dając light na wartości 0.05 0.05 0.05. Jeśli komuś to za ciemno, może je sobie zwiększyć. Ja wychodzę z założenia, że w nocy mają być widoczne światła, a nie okoliczne obiekty.

No tak, ale chyba głównie chodzi o to, żeby nie tylko było widoczne jakieś tam światło, ale także obiekty na które te światło pada (światło z latarń jak i reflektorów lokomotywy).

32
Na warsztacie / Odp: Quark Reloaded
« dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:02:55 »
Stara stacja po liftingu.

No stacyjka nie do poznania, ale poza jednym screenem może przydałoby się więcej info, jak wygląda postęp założonych prac na początku tematu?

Pozdrawiam

33
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wymarzony scenariusz
« dnia: 14 Stycznia 2013, 22:19:01 »
Cytuj
Jak Tobie się będzie nudziło możesz zacząć uczyć się składni eventów i spełnić swoje marzenie. :) Pozdro :P

Z miłą chęcią, ale nie ma czasu. W 2007 roku zacząłem w 3Dmaxie robić scenerię. Zrobiłem jakieś 25 km - w planie miałem jakieś 80 km + pare dziesiąt bocznych km i między czasie pojawiła się paczka z nowym teksturowaniem. No i odechciało mi się roboty. Co do zdarzeń fajny jest ten EventGenerator, no ale jak pisałem brakuje mi obecnie czasu żeby w ogóle coś porobić...:/

34
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wymarzony scenariusz
« dnia: 14 Stycznia 2013, 21:34:54 »
Skoro można podać wizje scenariuszy to mam taki do Drawinowa:
Misja towarowa (dowolny ET - chociaż raczej chyba byk)
Start
Włodowice Towarowe (oczywiście skład długi i ciężki bo i torowiska na takie pozwalają) do Grabówka -> zjazd łącznicą od podg Grabówek PZS do Grabówka (łącznica co przebiega pod magistralą na drugą stronę stacji - na razie w żadnej oficjalnym scenariuszu nie była ona wykorzystywana, a szkoda);
W Grabówku odpinamy się od składu i manewrujemy po równie ciężki i długi inny skład na stacji;
Z Grabówka podążamy do samego Grodziska Zachodniego.
W Grodzisku Zachodnim zostawiamy skład i manewrujemy po odstawione trzy maszyny (np. ET22) i zabieramy je z Vmax do Drawinowa, gdzie odstawimy je na jednym z żeberek.
Następnie czekamy na przyjazd ciężkiego towarowego z bocznej linii prowadzonego przez rumuna/gagarina i podczepiamy się do składu.
Jedziemy do Włodowic gdzie odczepiamy się od składu i wykonujemy dodatkowe manewry doczepiając kilka dodatkowych wagonów do składu który przyciągnęliśmy.
Po próbie hamulca kontynuujemy podróż do Włodowic Towarowych. Tu odczepiamy loka i zjeżdżamy luzem do Włodowic Zachodnich -> koniec misji.

Na pewno na Drawinowie brakuje misji z pociągami osobowymi - szczególnie marnują się przystanki osobowe między Drawinowem, a Włodowicami - może być jakiś kibel, ale mam na myśli scenariusz z maszyną bo zawsze można urozmaicić manewrami, a wyglądać by mógł tak:
Start
Drawinowo - podjeżdżamy z żeberka do dwóch wagonów Bh i zabieramy je do Grodziska Zachodniego.
W Grodzisku odczepiamy się i manewrujemy do trzech/czterech bohunów (a może tak sentymentalnie wrzucić Bipe+111A?). Jedziemy z powrotem. W Drawinowie zjeżdżamy na boczek i czekamy na wyprzedzanie przez icka. Po dojechaniu do Grabówka czekamy na skomunikowanie z drugim osobowym z bocznej linii. Po odstaniu swego kontynuujemy podróż do Włodowic Zachodnich - pociąg kończy bieg. Zjeżdżamy luzem do Włodowic Towarowych po odstawiony skład wagonów osobowych. Zabieramy je jako pociąg służbowy do Włodowic. Tam skład zostawiamy i jedziemy luzem do Grabówka. W Grabówku podłączamy się do trzech wagonów Bh albo np. tego składu na który wcześniej czekaliśmy na skomunikowanie i jedziemy jako pociąg osobowy do stacji Drawinowo. Tutaj skład odstawiamy (albo zostawiamy w peronie) i zjeżdżamy maszyną na żeberko na którym zaczęliśmy misje -> koniec

Jak się komuś będzie nudziło to będzie miał co się bawić, szczególnie jeśli po dorzucać dodatkowe składy prowadzone przez AI :)
Pozdro

35
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 20 Września 2012, 17:45:48 »
Nie znalazłem w ankiecie odnośnika do innych uwag, więc napisze tutaj.
Na pewno należałoby poprawić prędkość podnoszenia się pantografów (w zależności od ciśnienia powietrza w zbiorniku gł.) i żeby nie zamieniały się na dachu w czasie zmieniania kabin.
Można też dorzucić załączanie tej baterii co była już na starszej wersji exe...
Pozdrawiam

36
Pomoc doraźna / Odp: Turów - Macierzewo, misja TLK wykoleja się?
« dnia: 13 Września 2012, 19:30:43 »
Cytuj
Do wykolejenia dochodzi w miejscu widocznym na screenie?

Tak. Włączyłem scenerie jeszcze raz i za drugim razem udało się przejechać całą.

37
Pomoc doraźna / Odp: Turów - Macierzewo, misja TLK wykoleja się?
« dnia: 13 Września 2012, 17:19:44 »
Cytuj
To chociaż napisz jaką masz wersję exe.

Mam 355 z 12 czerwca.

38
Pomoc doraźna / Odp: Turów - Macierzewo, misja TLK wykoleja się?
« dnia: 13 Września 2012, 17:16:17 »
Cytuj
Log poprosimy, i jaka PC?

No oczywiście że ostatnia PC czyli 2011, a loga nie załączałem bo i po co skoro się uruchamia bez problemów?

39
Pomoc doraźna / Turów - Macierzewo, misja TLK wykoleja się?
« dnia: 13 Września 2012, 17:06:14 »
Witam
Dojeżdżając TLK do tarczy ostrzegawczej przed Rudawą w czasie rozpędzania się do 120 km/h wyleciał mi z szyn piąty wagon. Pociąg stanął dęba i koniec jazdy. Czy ten efekt był zamierzony przez twórców?

40
Pomoc w tworzeniu / Odp: Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 18 Sierpnia 2012, 22:56:18 »
Ok. Dzięki.
Na razie problem rozwiązany.
Jakby coś dalej mi nie pasowało to będę jeszcze pytał.
Pozdrawiam

41
Pomoc w tworzeniu / Odp: Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 18 Sierpnia 2012, 21:34:25 »
Cytuj
istotne jest też przesunięcie 20 m w trainset, przy przesunięciu 0 skład stałby zaraz przed torem start i nie odbierałby komend z tego toru:

Przesunąłem pojazd o 10 metrów i zadziało - w końcu.

Cytuj
Komendę Prepare_engine 1 0 wysyłamy oddzielnie tylko wtedy, jeśli lokomotywa ma się uruchomić ze zgaszonymi światłami (tak to działa na ostatnich wersjach EXE, na wcześniejszych będzie automatycznie przechodzić do jazdy manewrowej).

No mam exe z 12 czerwca (chyba jest to wersja 355) i niestety po uruchomieniu odjeżdża mi w siną dal.

42
Pomoc w tworzeniu / Odp: Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 17 Sierpnia 2012, 17:03:45 »
Teraz mam taki wpis i dalej nic

node -1 0 Uruchom_AI memcell  0 0 0.1 Wait_for_orders 0 0 start endmemcell
event KeyCtrl06 updatevalues 0 Uruchom_AI Prepare_engine 1 0 endevent

wyskakuje do tego informacja przy ładowaniu
"Event0 Uruch... does not exist"


43
Pomoc w tworzeniu / Odp: Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 16 Sierpnia 2012, 20:11:04 »
Cytuj
Do ręcznego wysłania komendy wystarczy dać:
Kod: [Zaznacz]

event KeyCtrl06 updatevalues 0 Uruchom_AI Prepare_engine 1 0 endevent

Sorry, że dopiero dzisiaj, ale wcześniej mi nie pasowało.
Niestety dalej nie działa i wygenerował się komunikat błędów:
"EU07.EXE 1.8.595.355
Missed event: prepare_engine in multiple keyctrl06
Missed event: 1 in multiple keyctrl06
Missed event: 0 in multiple keyctrl06"
Nie mam pojęcia...

Dorzucę resztę:
1. Eventy i komórka pamięci:

node -1 0 Uruchom_AI memcell  0 0 0.1 Wait_for_orders 0 0 start endmemcell
 event UruchomAI updatevalues 0 Uruchom_AI Prepare_engine 1 0 endevent
event Uruchom multiple 0.0 UruchomAI endevent
event keyctrl06 multiple 0.1 none UruchomAI Prepare_engine 1 0 endevent

2. Tor na którym stoi pojazd:

node 1000 0 start track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
0.396825 0.2 136.111  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.396825 0.2 236.111  0.0  //point 2
0
event0 UruchomAI
endtrack

3. Przypisanie pojazdu do toru

trainset rozklad start 0.0 0.0
//$o Tor doświadczalny.
node -1 0 EN57-1051ra dynamic pkp\en57_v1 en57-1051ra 6baii 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051s dynamic pkp\en57_v1 en57-1051s 6bsii 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051rb dynamic pkp\en57_v1 en57-1051rb 6bbii 0.0 connected 0 0 enddynamic
endtrainset

44
Pomoc w tworzeniu / Odp: Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 11 Sierpnia 2012, 22:48:37 »
Dorzuciłem event multiple shift+6 ale nadal jest coś nie tak:

node -1 0 Uruchom_AI memcell  0 0 0.1 Wait_for_orders 0 0 start endmemcell
 event UruchomAI updatevalues 0 Uruchom_AI Prepare_engine 1 0 endevent
event Uruchom multiple 0.0 UruchomAI endevent
event keyctrl06 multiple 0.1 none UruchomAI endevent

45
Pomoc w tworzeniu / Odp: Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 11 Sierpnia 2012, 22:21:38 »
Cytuj
A dałeś coś co te eventy uruchomi?

No to teraz już widzę, że mi czegoś brakuje - super.

Cytuj
4. Komenda Prepare_engine powinna mieć drugi argument zerowy.

Czyli rozumiem, że powinno być ...Prepare_engine 1 0...

Cytuj
5. Coś musi uruchomić event UpdateValues (np. eventlauncher), albo trzeba użyć nazwy KeyCtrl0x i odpalać z klawiatury.

Próbuję za pomocą generatora ewentów stworzyć eventlunchera ale coś muszę jeszcze nie tak wypełniać. Screen w załączeniu. Czy można uruchomić te eventy za pomocą zwykłego eventu multiple?

Cytuj
PS Czasowniki próbuje i kombinuje to trzecia osoba (on/ona).

Słusznie.

Cytuj
Można uruchomić pojazd AI bez użycia żadnych komend. Niestety większość początkujących o tym nie wie lub nie chce o tym wiedzieć...Wystarczy ustawić niezerową prędkość początkową i można zapomnieć o wszystkich komendach...

Dzięki, zależy mi jednak na tej komórce pamięci. Komendy multiple są proste, ale zależy mi na zapoznaniu się z innymi "tajnikami" maszyny...
Pozdro

46
Pomoc w tworzeniu / Uruchomienie pojazdu przez AI
« dnia: 11 Sierpnia 2012, 15:53:56 »
Witam.
Próbuję za pomocą komórki pamięci doprowadzić do uruchomienia pojazdu przez AI. Kombinuję na różne sposoby no i coś nie chce wyjść. Poniżej wpis komend jaki zastosowałem. Nie wiem w którym miejscu jest błąd.

node -1 0 Uruchom_AI memcell  0 0 0.1 Wait_for_orders 0 0 start endmemcell
event UruchomAI updatevalues 0 Uruchom_AI Prepare_engine 1 1 endevent
event Uruchom multiple 5.0 UruchomAI         condition memcompare * * * endevent

47
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 12:15:08 »
Cytuj
Tez uwazam, ze polaczenie tych 2-och scenerii to swietny pomysl. Musial by wtedy powstac odcinek laczacy Alkowice i Moczniki Glowne.
No właśnie chodzi o to żeby między Alkowicami i Mocznikami wstawić jakąś inną długą scenerie jak np. Drawinowo.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Instrukcja S1
« dnia: 31 Lipca 2012, 20:57:36 »
Cytuj
Śmiej się na wikipedii jest, jeżeli chodzi ci o Maszynistów.

Bądźmy poważni. Nie chodzi mi o maszynistów tylko o wszystkie stanowiska z przypisanymi pozycjami i rodzajem kategorii zdrowia.

49
Bieżące kolejowe / Instrukcja S1
« dnia: 31 Lipca 2012, 20:18:56 »
Witam
Poszukuje instrukcji S1 o służbowych badaniach lekarskich. Nigdzie nie mogę na necie znaleźć. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro

50
Na warsztacie / Odp: Jelitkowo
« dnia: 28 Lipca 2012, 12:59:35 »
Nie wiem akurat czy tutaj to wrzucać, ale do wywołanego tematu tutaj najlepiej pasuje. Przygotowałem na szybko w wordzie zasady tworzenia załomów i łuków pionowych dal twórców scenerii. Mam nadzieje, że się przyda.

51
Na warsztacie / Odp: Jelitkowo
« dnia: 27 Lipca 2012, 13:11:38 »
Skoro odświeżacie tą scenerie, to chciałbym zwrócić uwagę, że przy przejściach linii z pochylenia na poziom są za duże załomy toru (zarówno wklęsłe, jak i wypukłe). Brakuje też krzywych przejściowych. Nie mniej te załomy przy pochyleniach są bardziej mniej realne niż brak krzywych przejściowych na łukach. Przydałoby się to też poprawić... 

52
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0
« dnia: 26 Lipca 2012, 18:29:10 »
Cytuj
Przydaly by sie jeszcze zdecydowanie wiaty peronowe, widac ich brak np na screenach paszki_wlk-mijanka.jpg i paszki_wlk-rampa.jpg

To jest linia lokalna, więc wiaty peronowe chyba jednakby trochę nie pasowały. Nawet na liniach pierwszorzędowych ( i to zelektryfikowanych) na mijankach są same perony i to nawet piaszczyste bez płytek, asfaltu czy też kostki. A gdzie tu jeszcze mają być wiaty. Ja akurat do pomysłu wiat nie jest entuzjastycznie nastawiony.
Pozdrawiam

53
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« dnia: 20 Lipca 2012, 18:48:50 »
Co do odświeżania scenerii to mam pytanko co się stało ze scenerią SDR18/19, bo od ostatnich trzech paczek całościowych gdzieś ją wywiało i słuch o niej zaginął. Jak dla mnie była to fajna traska pod epokę i raczej lepsza niż np. moczniki.
Pozdro

54
Na warsztacie / Odp: Projekt Rochowice
« dnia: 29 Maja 2012, 18:01:14 »
Cytuj
Kolego, a gdzie biegnie taka mega ilość pędni?

Faktem jest, że jest tam tych drucików za dużo - ale to tylko dekoracja. Wykorzystałem tylko to co mi zaoferowały dostępne modele w maszynie przy tworzeniu scenerii.
A mi chodzi o ten załom wklęsły toru, który jednak ma wpływ na charakterystykę jazdy wstawionego modelu i jego fizykę.


55
Na warsztacie / Odp: Projekt Rochowice
« dnia: 26 Maja 2012, 17:13:57 »
Na ostatnim screenie ( być może się mylę) widać jak tor tworzy załom wklęsły. Przydałoby się  wstawić wstawki o stopniowo zmienianym pochyleniu. Pozwoliłoby to na bardziej zaokrąglane przejście z pochylenia na tor poziomy.
Efekt finalny jak układałem z pochyleniem tory przedstawiam na poniższych screenach. Mam nadzieję, że w miarę widać. Jeden tor znajduje się w pozycji o pochyleniu 0 promila a drugi zaczyna "wspinać się" na nasyp.

56
Bieżące Symulatorowe / Odp: Podsumowanie 2011
« dnia: 05 Stycznia 2012, 19:20:00 »
Cytuj
Cytat: hunter w 28 Grudzień 2011, 11:06:13

    Co sie nie zmienilo... przede wszystkim nie zauwazylem poprawy symulacji obwodow NN i pewnych obwodow WN (nadal nie mamy baterii, brak roznych przekaznikow, itd) od jakos 2007 roku - wciaz sa te same, stare bledy, ktore naprawde przeszkadzaja (i ktore w miare mozliwosci staram sie wyeliminowac).

Za to się musi zabrać ktoś, kto ma dobre pojęcie o działaniu lokomotyw (ja nie mam) i ma jakiś kontakt z koleją (ja nie mam). Na początku roku pojawiła się wersja z poprawkami, niestety ślad po autorze zaginął w styczniu, a kod poprawek razem z nim.

Na pewno co razi, to należy wymienić błędy dotyczące prędkości podnoszenia i opuszczania pantografów, brak potrzeby używania sprężarki pomocniczej po uruchomieniu loka, "przeskakiwanie" pantografów na dachu po zmianie kabin. Te wszystkie funkcje (a także załączenie baterii) były w miarę poprawne i zbliżone do rzeczywistych na exe Kursa90.
Te parametry są więc już w jakiś sposób znane - jak rozumie problem pojawia się z możliwością przeniesienia tego pewnego kodu z exe Kursa na Ra?

Jeśli chodzi o obwody NN i WN na pewno należało by dokładnie przestudiować zasadę działania poszczególnych elementów, a jest tego bardzo sporo. Dodatkowo przy tak jeszcze dużej ilości braków czy jest sens w ogóle ruszać obwody NN i czy będą mieć wpływ na naszą jazdę maszyną? Na pewno działanie różnych przekaźników zwiększyłoby symulację występowania różnych usterek, ale to raczej na razie daleka przyszłość.

57
Bieżące Symulatorowe / Odp: tekstury - paczka węglarek 412W
« dnia: 31 Grudnia 2011, 15:21:05 »
Cytuj
O dziękuję za podkreślenie mojego wieku:) Starość nie radość :D

W pisując Twój wiek łatwo możesz sobie policzyć kiedy to było :) A jeśli, Ci nie pasuje to ten wpis zmodyfikuje

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: tekstury - paczka węglarek 412W
« dnia: 31 Grudnia 2011, 15:14:49 »
Cytuj
To wywal pliki E3D.

A jednak znowu e3d - pomogło.

Cytuj
Pokaż wpis składu w scenerii.

Tutaj na pewno nie ma błędu, a wpisy w scn robiłem już sam kiedy Ty chłopcze miałeś jeszcze zaledwie 12 lat. Oczywiście to nie oznacza, że nie mogę zrobić błędu, ale wpis sprawdzałem z 5 razy.

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: tekstury - paczka węglarek 412W
« dnia: 31 Grudnia 2011, 15:02:41 »
Cytuj
Proszę pobrać jeszcze raz paczkę.
Cytat: Sawi w Dzisiaj o 14:48:10

    Pobierz ponownie paczuszkę  DDS ten błąd został już naprawiony.

Nie, był w obu.

Mimo to pobrałem jeszcze raz i niestety jest jednak to samo.

60
Bieżące Symulatorowe / tekstury - paczka węglarek 412W
« dnia: 31 Grudnia 2011, 14:46:57 »
Witam
Nie można wyświetlić tekstury dla węglarki typu 412Wb. Obrazek w załączeniu.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7