Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Poscikk

Strony: [1] 2 3 ... 26
1
Na kiedy będzie gotowe?
Przy takim poziomie dyskusji i braku zdefiniowanego kierunku rozwoju - na nigdy.

Czy również samo zrobi podsypki pod rozjazdy?
Nie widzę ku temu żadnych przeciwwskazań.

2
Ja bym chciał, żebyśmy rozmawiali o tym, co chcemy z tym dalej zrobić i jak to ma wyglądać.

No to hop.
  • Po pierwsze primo - Moim zdaniem obecne podejście do rozwoju symulatora jest zupełnie od dupy strony. Zajmujecie się kompletnie niepotrzebnymi rzeczami i liczeniem jakichś bzdur, podczas gdy nie ma po czym jeździć, a świat wygląda jak w Tomb Raider III. A dlaczego nie ma po czym jeździć? A no dlatego, że jak ktoś przyjdzie i poczyta co musi ściągnąć, oraz w jakiej formie nanosi się obiekty na scenę, to mu się bardzo szybko odechciewa. Wstawianie jakichś linii jako tory, wstawianie jakichś boxów jako modele i inne tego typu. Nic na tej podstawie nie widać. Nie widać jak obiekty są zorientowane, czy się nie nakładają itp. Jeśli chodzi o edytor rainsted - bazując na opiniach - jest to narzędzie bardzo dobre, ale moim zdaniem niepotrzebne. W to miejsce powinno być stworzone kompleksowe dedykowane narzędzie 3D dające rzeczywisty podgląd wstawionych obiektów, wyprofilowania terenu, swobodnego latania po scenie, intuicyjnej edycji torowiska. Narzędzie z uwzględnieniem podejścia tzw. "user experience" (czyli prostota obsługi dla zwykłego użytkownika - jakby ktoś nie wiedział).
  • Po drugie primo - obecna grafika w symulatorze jest na ŻADNYM poziomie biorąc pod uwagę możliwości dzisiejszych układów GPU. Jak ktoś mi wspomniał o próbach obracania skydome, to się długo zastanawiałem jak można wpaść na taki pomysł... Z takich absolutnie podstawowych rzeczy, na jakie powinien być postawiony nacisk, to realistyczny model oświetlenia (już nie mówię tutaj o light scatteringu, które ma nawet głupie google earth), cienie oraz wielopunktowe źródła światła - chociażby początkowo dla składu prowadzonego przez użytkownika. Co więcej, jeśli chodzi o globalne oświetlenie, to modele już są do tego przystosowane. Wystarczy napisać odpowiednie shadery, co osoba obeznana z tematem zrobi maximum w godzinę. Ale nie... Co ja gadam... Przecież to nie symulator oświetlenia...
  • A po co upubliczniać źródła? - a no właśnie z tego powodu, co napisałem wyżej. Na bank znajdą się ludzie znający się na OpenGL na tyle, by wprowadzić te proste, ale mające ogromne znaczenie dla estetyki zmiany. Zrobią sobie brancha, pogrzebią, zmergują i tyle. A jak nie zadziała, to przecież po to jest repozytorium, by zmiany cofnąć. Miałem i mam do czynienia z kilkoma projektami opensource i jeszcze się nie spotkałem z sytuacją, żeby ktoś z zewnątrz coś popsuł. Po to są prawa dostępów, by z nich korzystać i ustalać, kto może commitować i gdzie. Jakoś w zagranicznych projektach nie ma z tym problemu. A jak ktoś chce im pomóc, chociażby jakieś drobnostki, to witają z otwartymi rękoma. A u nas oczywiście dokładnie odwrotnie...

Tyle mam na razie do powiedzenia.

6
Bocznica / Wydzielone z: Edytor scenerii
« dnia: 13 Maja 2013, 19:55:43 »
To może ja też się wypowiem.

Nie ma potrzeby, aby przeciętny użytkownik tworzył sobie scenerię. Jeśli nawet, to możliwość taką oferuje np. Trainz, którego można nabyć za kwotę rzędu 10zł. Tworzenie sensownej scenerii wymaga ogromnej wiedzy z wielu dziedzin, albo przynajmniej precyzyjnego kopiowania stanu rzeczywistego. W żadnym przypadku nie będzie to "prosto i przyjemnie".


Buahahahah dobre dobre... Dawno się tak nie uśmiałem. Czuj się wyjątkowy, bo specjalnie dla Ciebie użyłem przypomnienia hasła :)

Reg. zakazy 12.
Benek

7
Inne niekolejowe / Odp: Mapa lotów.
« dnia: 25 Kwietnia 2010, 11:34:56 »
Takie moje dwa ;P Pierwszy oczywiście zepsułem :P

8
Tabor / Odp: Ograniczenie prędkości
« dnia: 23 Grudnia 2009, 16:48:57 »
Patrz na prędkościomierz.
A jak w zimę samochodem ruszasz z poślizgiem, to na prędkościomierzu prędkość nie wzrasta?

9
Bocznica / Odp: Techniki jazdy w EN57
« dnia: 13 Listopada 2009, 19:43:37 »
Zapomniałem dodać, że z tyłu szersze opony mam. Slicki oczywiście.

10
Bocznica / Odp: Techniki jazdy w EN57
« dnia: 13 Listopada 2009, 19:39:45 »
Ale i tak masz połowę mocy bo jedziesz na pierwszej nastawie. Ja jak wrzucam drugą to na drugim "biegu" wchodzi w ponaddźwiękową, a na ostatnim "biegu" to już w nadświetlną. Do hamowania zwykłe hamulce tarczowe uruchamiane pedałem, posiadające system ABS. Lekko wcisnę i z nadświetlnej do zera hamuję praktycznie w mniej niż sekundę.

11
Inne niekolejowe / Odp: Co Was interesuje poza koleją?
« dnia: 20 Września 2009, 11:20:33 »
To i ja się wpiszę.

1. Astronautyka i trochę astronomia.
2. Ze sportu to tylko i wyłącznie Piłka Siatkowa. Gram na rozegraniu w reprezentacji szkoły :)
3. Informatyka - głównie programowanie.
4. Muzyka to głównie Electro-House i House, lecz czasami lubię posłuchać dobrej siepanki :D
5. Współczesne lotnictwo cywilne.

12
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: EN75- Prośba o stworzenie
« dnia: 17 Września 2009, 15:40:47 »
Problem jest podobny jak przy ED74/ED59. Do pierwszego powstał nawet model, ale czeka na czasy odpowiedniego .exe
Może jak kolega nie wie, to się nie wypowiada? Model NIE jest skończony. Nie mam mapowania do niego. Więc nawet ja sobie nie mogę nim pojeździć.

Tyle.

13
Bocznica / Odp: ST44_przerobka_by_Piotrek0804.rar
« dnia: 02 Sierpnia 2009, 20:05:28 »
Może mi się wydaje, ale wali paintem troche.

16
Inne niekolejowe / Odp: Wahadłowcem w kosmos
« dnia: 10 Czerwca 2009, 18:08:22 »
Przypominam, że w sobotę start STS-127 :) Start planowany jest na godzinę 13:17 naszego czasu.


   « Dodano: 10 Czerwca 2009, 22:59:41 »
Może trochę szczegółów dotyczących misji:

START
Orbiter: Endeavour (OV-105)
Miejsce Startu: Kennedy Space Center
Platforma Startowa: 39A
Data Startu: No Earlier Than June 13, 2009
Czas Startu: 7:17 a.m. EDT
Okno Startowe: 5 minutes
Wysokość: 122 Nautical Miles (140 Miles) Orbital Insertion; 191 NM (220 Miles) Rendezvous
Inklinacja: 51.6 Degrees
Czas Trwania: 15 Days 16 Hours 59 Minutes


Abort Landing Sites
RTLS: Kennedy Space Center Shuttle Landing Facility
TAL: Pierwszorzędna – Zaragoza, Hiszpania. Opcjonalne – Moron, Hiszpania i Istres, Francja.
AOA: Pierwszorzędna – Kennedy Space Center Shuttle Landing Facility. Opcjonalna – White Sands Space Harbor

PAYLOADS
2J/A – Kibo Japanese Experiment Module Exposed Facility (JEM EF), Kibo Japanese Experiment Logistics Module – Exposed Section (ELM-ES) ICC-VLD, ANDE-2; DRAGONSAT

Spacer 1(FD-4):
  • Przymocowanie Japanese Exposed Facility
  • Rozłożenie górnej platformy ładunkowej (Unpressurized Cargo Carrier Attach
    System
    ) nr. 3
  • Rozłożenie górnego zewnętrznego zespołu zaczepów nr.3(Starboard 3 Zenith Outboard Payload Attachment System (PAS)).

Spacer 2(FD-6):
  • Przeniesienie najpotrzebniejszych zapasów dla stacji z ładowni promu na zewnętrzną platformę ładunkową nr.3
  • Instalacja przedniej kamery umieszczonej na dostarczonej przez prom platformie.

Spacer 3(FD-8):
  • Wymiana czterech z sześciu baterii na segmencie P6 Truss.

Spacer 4(FD-10):
  • Wymiana pozostałych dwóch baterii na segmencie P6 Truss.
  • Instalacja tylnej kamery umieszczonej na dostarczonej przez prom platformie.

Spacer 5(FD-13):
  • "Rekonfiguracja" panelu naprawczego nr.1.
  • Rozłożenie górnego zewnętrznego i wewnętrznego zespołu zaczepów nr.3
  • Instalacja lewej bezprzewodowej kamery.
  • Usunięcie izolacji z japońskiego manipulatora.


To tyle.

17
Inne niekolejowe / Odp: Wahadłowcem w kosmos
« dnia: 11 Maja 2009, 23:32:48 »
Szykuje nam się "palenie" NC-1. Oto dane:

IMPULSIVE TIG (GMT)       M50 DVx(FPS)      LVLH DVx(FPS)      DVmag(FPS)
IMPULSIVE TIG (MET)       M50 DVy(FPS)      LVLH DVy(FPS)      Invar Sph HA
DT                                M50 DVz(FPS)      LVLH DVz(FPS)      Invar Sph HP
-----------------------------------------------------------------------------
131/21:50:27.904                12.6                     21.0                   21.0   
000/03:48:38.904               -16.2                    -1.0                    296.7 
000/00:01:32.213               -4.7                      0.0                     120.1

DT - długość palenia silników.
FPS - stopy na sekundę.




   « Dodano: 22 Maja 2009, 19:40:20 »
Nie śledziłem misji cały czas, bo nie miałem czasu. Za to wrzucam dane dotyczące jutrzejszych okazji na lądowania.

15:16 - Kennedy Space Center #1
16:46 - Edwards AFB #1
16:54 - Kennedy Space Center #2
18:24 - Edwards AFB #2

Ground-tracki dla jutrzejszego lądowania:

KSC #1


KSC #2


Ground-Tracków dla Edwards AFB nie znalazłem.


   « Dodano: 23 Maja 2009, 12:13:59 »
Pojawiły się aktualne Ground-Tracki na dzisiaj:
http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/shuttlemissions/sts125/news/landing.html

18
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-424 za dawnych czasów
« dnia: 09 Maja 2009, 19:11:32 »
I jest łatwiejszy:)
I przede wszystkim darmowy :)

19
Na warsztacie / Odp: EN57-2000 Wersja Beta
« dnia: 04 Maja 2009, 16:29:57 »
Jak chcesz :)

20
Na warsztacie / Odp: EN57-2000 Wersja Beta
« dnia: 03 Maja 2009, 15:20:21 »
Umknęła mi jedna rzecz, mianowicie:
Szkielet kabiny jest zrobiony w 3dsmax, natomiast pozostałe elementy są dorobione w notatniku. Mogę model kabiny zaimportować do formatu 3DS, jednak trzeba będzie wykonać mapowanie od nowa.

21
Na warsztacie / Odp: EN57-2000 Wersja Beta
« dnia: 03 Maja 2009, 14:39:25 »
Mi się pomysł podoba. Jednak muszę to skonsultować ze współautorem ;) Dam Ci znać jak odbędę z nim rozmowę.

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Krzywe przejściowe.exe
« dnia: 03 Maja 2009, 14:31:29 »
To samo napisał youBy 5 postów wyżej...

23
Inne niekolejowe / Odp: Wahadłowcem w kosmos
« dnia: 02 Maja 2009, 21:19:21 »
Niestety jasnowidzem nie jestem, ani nie znam nikogo takiego, który już teraz wie, kiedy będzie następna katastrofa ;)

24
Inne niekolejowe / Odp: Wahadłowcem w kosmos
« dnia: 02 Maja 2009, 21:17:09 »
Data startu STS-125:
11 Maja 2009, godzina 20:01 czasu polskiego :)

25
Utopia.

Wydzielam.
ZiomalCl

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Krzywe przejściowe.exe
« dnia: 02 Maja 2009, 21:00:48 »
Ja tylko biorę długość z tego programu. Roll1 i Roll2 wpisuje takie jakie mam w torach i po prostu łączę flexem. Bez zabawy w żadne inne parametry.

27
Bocznica / Odp: EN57-pekapa
« dnia: 26 Kwietnia 2009, 12:39:00 »
ROTFL

28
Bocznica / Odp: EN57-pekapa
« dnia: 26 Kwietnia 2009, 12:29:01 »
Wszyscy maja en57 Pekapa - mam i ja! :P

29
Bocznica / Odp: EN57-pekapa
« dnia: 26 Kwietnia 2009, 12:27:33 »
Acha szkoda bo bym posmigal ;d
Pośmigać to sobie możesz cieniasem w minimaxach.

30
Inne niekolejowe / Odp: Wahadłowcem w kosmos
« dnia: 31 Marca 2009, 17:18:31 »
No i jak widać cała platforma jest już opuszczona.

No i transporter opuszcza wyrzutnię, a ramię wentylacji zbiornika zewnętrznego zostało ustawione w pozycję gotowości, oraz ramię wejścia załogi zostało przysunięte.

Strony: [1] 2 3 ... 26