Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: 1 ... 6 7 [8]
211
Witam.
U mnie właśnie przed chwilą był wysyp do Windy, w NS podczas jazdy towarem do OW. Przyhamowałem przed zwolnieniem już na wyjeździe ze stacji ( 30km/h ), luzowanie loka plus skład i nagle stop klatka...Może to ma związek ze sterowaniem? Tak wyglądało jakby wysyp nastąpił po naciśnięciu num6.
Jechałem tą misją ostatnio i wszystko było ok. Exe Next4.
  Nowego Eu07+++, to nawet z czystej ciekawości odpalić nie mogę. Najpierw Avast się buntował, a jak w końcu dał spokój, to wrzeszczy że brak mu biblioteki glew32.dll.
Pozdrawiam.

212
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 31 Stycznia 2017, 13:02:01 »
Takie są kary za wsadzanie syreny pod departuresignal. ;) Pewnie na W4 chce zadzwonić przed zamknięciem drzwi (których nie ma), które się nie zamykają bo mają zerowe przesuniecie i nie spełnia się warunek wyjścia z trzymania brzęczyka.
To on nie wie że towarem jedzie, a nie osobowym? Dobrze że jeszcze na przystankach nie robi postojów, żeby pasażerów zabrać :-)

Sytuacja obecnie wygląda tak:
W składach które dotarły na Olechów, AI Odczepiło loki i manewruje sobie po stacji. Cement pomimo podanego S12 nie wyjechał na szlak. Dopiero po chwilowym przejęciu kontroli, powrócił do świadomości i ruszył cztery litery spod semafora. Co z tego skoro z naprzeciwka jedzie ET22 z szutrem i postoi sobie cemenciarz teraz trochę pod tyczką. Nie wiem gdzie jest teraz Włókniarz, ciemno już jak...
Dobra, towar z ET22 + sznurek ładownych 443V, wtoczył się na Olechów. Cement rusza dalej...i postój w podg Retkinia, z naprzeciwka leci Włókniarz.
Dobra na dzisiaj chyba koniec, już tym cementem jechał dalej nie będę, a wiadomo gdzie on jedzie jak rozkładu mu brak? Może aż do Ostrowa się wlecze skubaniec.
Pozdrawiam.
Ps. z takimi przygodami jak moje dzisiaj na Kaliskiej, to cały dzień można przy symku przesiedzieć :-)

213
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 31 Stycznia 2017, 11:39:34 »
Witam.
Wyprzedzanie było w Radliczycach, a nie Sędzicach. Przejęzyczenie z mojej strony, ale bez znaczenia. Testuje właśnie towarka Kalisz-Olechów. I ciekawa sytuacja. W Sieradzu Sr3 na semaforze, zjechałem na bok... tyle że nic mnie nie wyprzedziło! Po chwili Sr3 na wyjazdowym. Jadę więc dalej. W Borszewicach S1 a dalej lekki korek. Wyjechał czapajew z ZWK, przed nim wlecze się kolejny towarek, za mną ET22 z Sieradza z szutrem bodaj, a Włókniarza nie widać. Znalazłem go na początku peronu w Kaliszu... problem z odczytem W4? Przejąłem go więc i jadę w stronę Łodzi. Ciekawe jak to się wszystko teraz skończy...
Pozdrawiam.
Ps. @Pozdze właśnie o ten algorytm sterowania chodziło, świetna sprawa.

Edit:
Talboty powolutku dojeżdżają do Olechowa, reszta karawany podążą za nim... Z Łodzi tymczasem wyjechał osobowy ( siódemka plus bodaj cztery dwójki), a zanim leci kibel. W ET42 z beczkami która wyjechała z Olechowa zacięła się chyba trąbka, drze gębę na całą okolicę po nocy, jeszcze se dzwonek skubaniec zamontował i dzyń, dzyń wesoło przy tym. Ameryka nie ma co!
Jedziemy dalej, dwa towary dotarły na Olechów. Włókniarz ponownie utknął, tym razem w Sieradzu. Tak samo jak w Kaliszu, zatrzymał się na początku peronu... Znowu błąd z W4?

214
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 31 Stycznia 2017, 00:10:10 »
Witam.
Przejezdny jest jeszcze przecież towarek Sieradz-OW. W Ostrowiu dostajemy S13 i wjazd na grupę towarową. Może ten event częściowo wykorzystać ( przepisać), tylko na inny tor skierować te beczki z Olechowa? Kalisz-Olechów przetestuje jutro w dzień. Wczoraj go odpaliłem, ale znów mi czasu zbrakło, właściwie to chciałem sprawdzić moją teorię względem eventów. Ostatnio w Sędzicach dostałem S13 i zjazd na bok, po czym wyprzedził mnie pośpiech z OW. Wczoraj, gdy dojechałem do Sędzic zgodnie z rozkładem, dostałem S2 na wjazdowym i wyjazdowym czyli przelot. Szacun @Pozdze za zdarzenia na scenerii, wystarczy nawet spojrzeć na loga podczas jazdy.
Pozdrawiam.

215
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 28 Stycznia 2017, 13:48:00 »
Witam.
Jechałem tym towarkiem, ale czasu starczyło mi tylko do Pabianic. Samo wyjechanie poza Łódź, wliczając oczekiwanie na odjazd, zajmuje pewnie z godzinkę. Zauważyłem że gdy zmarudzimy na szlaku, a za nami leci pośpiech, to na najbliższej stacji zostaniemy skierowani na bok, aby posażerski mógł nas wyprzedzić. Miałem taką sytuację na towarowym Kalisz-Olechów. Ciekawa sprawa z tym.
W logu widać dość sporo zdublowanych eventów, kilka niepoprawnych modeli. Oraz to o czym wspominałeś @EP08_015, czyli błędy z zasilaniem poszczególnych odcinków sieci. Zauważyłem rownież na łuku wyjazdu z ZWK w kierunku Łodzi brak kilku słupów trakcyjnych. Chciałem sam to poprawić, ale niestety dla edytora Rainstet jest to chyba zbyt duża sceneria. Komuś z Was udało się może ją wyeksportowac do edytora?
Fps mimo że spadł w stosunku do poprzedniej wersji to nadal u mnie utrzymuje się na dość zadowalającym poziomie. Na szlaku mam od 40 wzwyż, najmniej oczywiście w Ostrowie Wlkp na stacji. W zależnosci w którym kierunku skierujemy wzrok, jest to od 20 do 30 ramek/s.
To na razie chyba wszystko.
Pozdrawiam.

216
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 28 Stycznia 2017, 02:13:33 »
Witam.
Właśnie przetestowałem towarowy Sieradz-Ostrów Wlkp. Misja przejezdna, w Sędzicach wyprzedził mnie "Cegielski". Następnie bez większych przygód dotarłem do Ostrowa. Kaliska cały czas zaskakuje. Teoretycznie dwa składy do prowadzenia, a praktycznie prawie wszystkie. Jutro zabieram się za dalsze testy towarka Kalisz-Olechów. Ostatnio jak nim jechałem dotrwałem tylko do Sieradza. Na dalszą jazdę zbrakło już czasu.
Pozdrawiam.
Ps. W przyszłym tygodniu ma do mnie wpaść znajomy emerytowany maszynista. Wtedy to sobie pojeździmy :-)
 

217
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 24 Stycznia 2017, 00:16:19 »
Witam.
Ja również próbowałem pojechać towarem. Na pierwszy ogień poszedł stojący w ZWK skład z ET42. Niestety pomimo rozkładu jazdy, nie doczekałem się wyjazdu. Planowy odjazd to bodaj 18:35. Raz na siłę nim pojechałem, prując kilka zwrotek i co ciekawe wyjazd na szlak w kierunku Łodzi dostałem, ale do następnej stacji już wjazdu nie było. Kolejne, to dwa składy na Olechowie. ET22 z cementem i ET42 z beczkami. Beczki wyjazd dostają, co prawda mocno opóźniony, ale jednak. Cement ani razu u mnie nie ruszył. Generalnie gdy popatrzyłem na eventy, to sporo jak nie wszystkie towary mają dodany parametr " randomdelay " o dość sporej wartości 600-800. Co jak dobrze rozumiem powoduje losowe opóźnienie wyzwolenia wyjazdu. Tylko nie pamiętam jak liczony jest czas. W minutach, czy sekundach?

218
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 15 Grudnia 2016, 00:06:58 »
Cytuj
Test zderzeniowy powinien także występować dla kozłów oporowych i słupów. Niestety przez kozioł oporowy można przeniknąć i metr dalej następuje wykolejenie. Niby OK, ale przenikanie przez kozioł jest słabe.
Kiedyś daaawno temu próbowałem ten problem rozwiązać, stawiając na końcach torów kozły jako obiekty dynamic. Dla przypomnienia był to pomysł @Ra. Wymodelowałem w tym celu dwie sztuki. Jeden betonowy (nawet zderzaczki dostał), drugi zespawany z szyn. Porobiłem pliki pojazdów itp. Działało to właściwie nawet nieźle, niestety głupiało AI gdy wyczuło takiego delikwenta na końcu na przykład żeberka ochronnego. Olewało wtedy wszelkie semafory i waliło wprost na spotkanie z przeznaczeniem ( kozłem oporowym). Może na najnowszym exe byłoby lepiej...

219
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 22 Listopada 2016, 22:36:10 »
Witam.
Miałem dzisiaj chwilkę czasu, uruchomiłem więc misję z pośpiechem w celu dokładnego sprawdzenia FPS. O to co uzyskałem. Na początku symulacji, gdy jeszcze tabor sterowany przez AI nie ruszył ( EN57, czapajew z towarem, itd), na stacji Łódź Kaliska uzyskałem 60 FPS. Po uruchomieniu ET22 niewielki spadek. Przy manewrach, rozglądając się po stacji z lokomotywy, szybkość wyświetlania nie spadła poniżej 40. Na szlaku cały czas minimum 60. Dojechałem jedynie kawałek za Pabianice, na dalszą jazdę zabrakło czasu niestety.
Parametry ustawione w Rainsted: rozdzielczość- 1280x1024 ( tyle max ma mój monitor), wygładzanie krawędzi ( multisampling) x16.
 I teraz tak się zastanawiam. Na tak wielkiej scenerii w MaSzynie, mój stary komputer świetnie daje radę, a TD2 ledwo co chodzi.
Pozdrawiam.

220
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 13 Listopada 2016, 23:15:46 »
Witam
 Właśnie, nie możliwe żebyś kolego @EP08_015 miał tak niski fps na swoim sprzęcie. Dziwne trochę. U mnie na E7200 - 2x2,53 GHz, 4 Gb ramu i Gtx 460, przy najlepszych ustawieniach grafiki, na szlaku jest powyżej 40 . Na wszystkich stacjach płynna animacja. Nie ma żadnego klatkowania obrazu. Ale za to TD2 masakra...

221
Pamiętaj też, że odluźniacz trzeba chwilę przytrzymać, aż ciśnienie w PG zacznie rosnąć. Chwilowe naciśnięcie nic nie da. Chyba że rzeczywiście sprzęg wirtualny na składzie jest uszkodzony.
Aż dzisiaj wieczorem uruchomię tę misję z ciekawości.

222
Witam
Użyj dodatkowo odluźniacza lokomotywy ( klawisz num6) Powinno pomóc.
Pozdrawiam.

223
Na warsztacie / Odp: Stare dobre scenariusze
« dnia: 26 Lipca 2016, 16:10:30 »
Witam.
Ja kupę lat temu zacząłem Zwrotnicowo gruntownie przebudowywać. Aż w końcu z trasy pozostał właściwe sam szkielet. Całe otoczenie, stacje zostały przebudowane. Niestety nigdy projektu nie dokończyłem, nie pytajcie czemu. Gdyby ktoś chciał mogę wygrzebać z dysku to co jest -( ciekawe czy Mariusza narzędzie "wyciągnij pliki" będzie działało pod OpenOffice).
Pozdrawiam.

224
Symulator / Odp: Rozerwany skład
« dnia: 17 Kwietnia 2016, 09:42:41 »
W Maszynie raz kiedyś udało mi sie rozerwac skład. Sprzeg mechaniczny zaskoczył, powietrze juz nie. Wygladalo to tak, jakby witualny sprzęg hamulcowy ulegl uszkodzeniu. Co objawiało sie to stalym spadkiem cisnienia w PG. Poradzilem sobie w następujący sposób. Spiąłem rozerwane wagony samym sprzęgiem śrubowym. Nastepnie rozłączyłem przewód hamulca w wagonie z uszkodzeniem od jego przodu. Wyluzowałem ręcznie rozerwaną cześć pociągu i jazda. Oczywiście mialem potem utrudnione nieco hamowanie, ale jakoś dało radę jechać.

225
Witam.
 Udało mi się w końcu uruchomić wyświetlanie podkładów 3D, oraz nowych szyn. Niestety nie wczytuję się tekstura nieba, oraz przeświecają na obie strony pasy świetlne na semaforach. Jest jeszcze problem z podsypką rozjazdów, która to wczytuje się wraz z podkładami 2D, oraz 3D. Powoduje to migotanie tekstur. Nie mam tez napisów na górze ekranu (albo nie umiem włączyć na obecnym exe). Mój userpid: 407710690. Poniżej screeny ze scenerii TD2, oraz Bałtyk.

226
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 28 Stycznia 2016, 15:24:15 »
 Jak wyświetlą się manewry to ruszasz, mijasz peron 1. Następnie po drodze mijając kolejny sygnał Ms2, jedziesz za ostatnią zwrotnicę na torze lewym. Jak wjedzie pośpieszny, to wystarczy nawet obserwować zwrotki na drodze przebiegu. Gdy ustawią sie na skład Jaćwinga to jedziesz, sprzęgasz sie z nim i czekasz na wyjazd. Ja też za pierwszym razem pojechałem na czołówkę z osobowym prowadzonym EU07. Co do komunikatów przez radio, to rzeczywiście ciężko jest na początku wyłapać te kierowane do nas.
Pozdrawiam.

227
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 26 Stycznia 2016, 12:46:25 »
Witam.
 Specjalnie aby uruchomić Kaliską pobrałem najnowszą paczkę całościową. Jestem naprawę pod wrażeniem, i mam ogromny szacunek dla @Pozdze za ogrom pracy jaki włożył w stworzenie tej scenerii.
 Przejechałem dwie misje. Osobowy Sędzice - Łódź Kaliska. Oraz poprowadziłem pośpieszny do Ostrowa. Tutaj odżyły dawne wspomnienia, gdyż tym właśnie pociągiem niejednokrotnie jechałem jako pasażer do rodziny w Kaliszu...  Ale wracając do symulacji. Większych problemów na obydwu służbach nie było. Parę razy wywaliło WS-a gdy zabujało bykiem, albo jednostką za mocno. W czasie jazdy jest co robić za nastawnikiem. Spadki i wzniesienia plus wiele zwolnień na szlaku nie pozwalają na frywolną jazdę. Dodatkowo rozkład jazdy jest ułożony dość sztywno i gdy złapiesz opóźnienie ciężko je nadrobić.
Tak na zakończenie. Szkoda że nie udało się uruchomić MaSzyny po lanie, bo moim zdaniem jest to idealna sceneria pod multiplayer. 

228
Bieżące Symulatorowe / Odp: Warunki wykolejenia
« dnia: 22 Października 2015, 22:21:15 »
Witam.
 Ja parę lat wstecz wykonałem kozły oporowe bodaj w dwóch wersjach, które działają na zasadzie odbicia. Pamiętam jednak, że były jakieś problemy z zachowaniem AI gdy wjeżdżał na tor z takim kozłem na końcu. Powodem tego był sposób wstawiania do scenerii- nie jako inc, ale dynamic, czyli pojazd. Mam gdzieś jeszcze je na dysku... Nie jestem pewien tylko, czy zadziałają poprawnie z obecną wersją Maszyny.
Pozdrawiam.

229
Witam.
 Według mnie. Najbardziej brakuje porządnego edytora scenerii 3D. Powiem więcej, jest to główny hamulec rozwoju symulatora jak dla mnie. Ileż to projektów tras nie zostało dokończonych, z powodu mozolności ich budowy dostępnymi obecnie programami. Ja sam zarzuciłem chyba ze trzy, zniesmaczony koniecznością poprawiania non stop wstawianych elementów, w moim przypadku w G-MAX. Co z tego, że w programie było wszystko ładnie, pięknie, jak po eksporcie do symka nieraz połowa obiektów wymagała poprawki. Nie mówię tu o płaskich sceneriach, bo te można w miarę jeszcze zrobić. Ale na przykład stworzenie zalesionego pojedynczymi drzewami terenu pagórkowatego , potrafi doprowadzić do przysłowiowej pasji. Gdyby był edytor z prawdziwego zdarzenia,  byłyby nowe trasy. A co za tym idzie wysyp nowych modeli scenerii. Jakby można było wykorzystać jeszcze  w takim edytorze mapy z geoportalu, które zapisują się na komputerze jako wycinki terenu 100x100 metrów, to zrobienie realistycznej scenerii nie stanowiłoby problemu. 

Pozdrawiam.
Tadeusz.

230
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« dnia: 29 Stycznia 2009, 23:05:57 »
Witam.
Należy odnaleźć i usunąć następujące fragmenty skryptu T3dExp:

Format ("WireSize: %\n") meshObj.material.wireSizeoraz
Format ("WireSize: 0\n")
U mnie działa bez problemów. Jednak jak napisałem poprzednio jest to tylko półśrodek.
Możliwa jest jeszcze jedna przyczyna pojawiania się błędu ponownie. Jeżeli posiadamy dwa katalogi ze skryptami w folderze gmax/scripts, program uparcie będzie wczytywał wersję starszą, czyli niepoprawioną.

Pozdrawiam.
Tadeusz.

231
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« dnia: 28 Stycznia 2009, 23:12:40 »
Witam.
 Jest to znany błąd przy eksporcie modeli w GMAX. Swego czasu przekopałem całą zawartość forum w poszukiwaniu odpowiedzi, jak go naprawić. Niestety nic nie znalazłem. W końcu usunąłem wpis w skrypcie "T3dExp" odpowiadający za parametr WireSize. Niedogodność w tym przypadku sprawia, konieczność ręcznego wpisywania tej wartość po eksporcie do pliku T3D. Na szczęście jest ona stała i wynosi WireSize: 1.0. Co ciekawe gdy wyeksportujemy obiekt bez jakiejkolwiek tekstury, błąd się nie pojawia. Być może ktoś rozwiązał ten problem w jeszcze inny sposób.
Pozdrawiam.

232
Na warsztacie / [model] Fals
« dnia: 23 Stycznia 2007, 22:24:18 »
Witam.
Zgadzam sie z Tobą jeżeli chodzi o fps. Niemniej jednak te sciany boczne sa jak na mój gust zbyt mocno pochyłe. Wagon troche dziwnie wygląda.
Pozdrawiam.
Tadeusz.

233
Na warsztacie / [model] Fals
« dnia: 23 Stycznia 2007, 20:28:33 »
Witam.
Teraz troche z innej "beczki"
  BuchunIC, czy zamierzasz dobudować do wagonu klapy wysypowe, czy zostawisz tylko ich teksturę? Obecnie w Twoim modelu boczne sciany falsa są nienaturalnie pochylone. W oryginale zewnętrzne poszycie klap jest pod kontem prostym względem ostoi. Zresztą fajnie by to wyglądało i dodałoby realizmu.
Pozdrawiam.
Tadeusz.

234
Na warsztacie / [model] Fals
« dnia: 23 Stycznia 2007, 01:10:23 »
Witam.
Odpaliłem symka z Twoją scenerią, i wagony także u mnie dziwnie układały się w łuku toru. Ale, co ciekawe lok zachowywał się tak samo. Testowałem falsy na trasie zwrotnicowo, i wszystko było ok. Przypuszczam, że problem tkwi w przechyłce toru, jaką zastosowałes. Na trasach gdzie jej nie ma, problem nie występuje. Przynajmniej u mnie.
Pozdrawiam.
Tadeusz.

Strony: 1 ... 6 7 [8]