Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8
181
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Marca 2017, 21:39:32 »
Witam.
 Uruchomiłem na najnowszym exe 170308 kaliską. Fps rzeczywiście bardzo się poprawił. U mnie na poziomie ok 200-300 procent. Ale żeby nie było tak różowo, szyny zmieniły teksturę, z szyn na podsypkę. Wygląda że problem nie dotyczy flexów i chyba łuków. Sprawdzałem na TD i mam to samo. Potwierdza ktoś u siebie ten błąd?
Pozdrawiam.

182
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Marca 2017, 23:14:33 »
Witam.
 Z tym błędem przy wczytywaniu terenu to loteria jest. Wczoraj na L61 miałem brak terenu, dzisiaj wczytał się poprawnie. To samo exe Tmj 170305b, ta sama misja. Sprawdziłem też opisywany problem ze służbą osobowy 1-3. Uruchomiłem dwójkę, i co ciekawe sceneria została wczytana normalnie. Errors wygenerował co prawda jakieś błędy, ale nic poza tym. Czy to może od komputera zależy sam nie wiem. Byłbym zapomniał, korzystam z Lini61 w wykonaniu Ra.
Pozdrawiam.

183
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Marca 2017, 23:36:25 »
Witam.
Nie wiem czy to celowe, ale na exe Tmj 170305b smuga oświetla również podczas symkowego dnia. Widać to dość dobrze podczas jazdy. Druga sprawa, mam odczucie jakby tekstury bardziej migotały niż na poprzednich wersjach.
Pozdrawiam

184
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Marca 2017, 17:32:57 »
Milek, dałbyś z dwie godzinki czasu. To ja się produkuje, screeny robię, loga pakuje żeby potwierdzić błąd który Krzysiek zgłosił. A tu pyk i poprawiona wersja już na forum :-)

185
Witam.
 U mnie na najnowszej kompilacji exe C++ z SCS nie współpracuje. Teoretycznie według loga, symulator wysyła komunikaty. Sprawdziłem dla pewności na Next4, łączy się bez problemu.
Pozdrawiam.

186
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Marca 2017, 22:47:22 »
Restartu nie robiłem. Te Dll-ki pościągałem po prostu z neta i powrzucałem do folderu z Maszyną. Tyle tylko że są różna wersje 6.3.9600.16384 albo 10.0.10586.212. Są też jeszcze inne. No i która właściwa jest?  To że mają być pod 32bit to wiadomo.

187
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Marca 2017, 22:28:07 »
Witam.
  Panowie walczę z tymi dl-kami, aby odpalić najnowsze exe u siebie pod XP Pro SP3. Trwało to trochę, ale mam wszystkie. Niestety przy starcie wywala błąd "aplikacja nie została właściwie zainicjowana (0xc0000142)kliknij"... itd. Przypuszczam niewłaściwą wersję którejś z bibliotek, tylko która to?

188
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Marca 2017, 09:07:23 »
Witam.
 Panowie, a pod XP Pro SP3 da radę exe 170331 uruchomić w ogóle? Bo u mnie krzyczy o brakujące dl-ki. Jedną znalazłem ( vcruntime140.dll ) w sieci, to teraz żąda api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll, i nie mogę namierzyć. Chciałem przetestować współdziałanie z SCS, a tu kicha...

189
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Lutego 2017, 23:53:21 »
Witam.
Aż z ciekawości uruchomiłem kaliską z Cegielskim na najnowszym exe i w zasadzie wszystko w normie, jedynie czapajew zjeżdżający po wiadukcie do ZWK nie chciał ruszyć z pod semafora, ale chwilowy restart AI i ożył. Reszta składów mijanych po trasie jechała normalnie. Wczoraj natomiast na poprzedniej kompilacji exe, zbugował się bardzo dziwnie EN57 na L053. Zablokował się nastawnik wirtualnie na najwyższej pozycji jazdy, nie działały hamulce. Zestawy zaczęły rolować, aż wyskoczył komunikat "wheel wear". Ogólnie pociąg widmo. Pomógł dopiero restart jednostki (wyłączenie WS, przetwornicy, sprężarki). Być może to jednostkowy przypadek, nie wina exe.
Pozdrawiam.

190
Symulator / Odp: Dziwadełka
« dnia: 19 Lutego 2017, 18:33:20 »
 Witam.
  Kolej na wschodzie to temat rzeka. Inny kraj, inne potrzeby przewozowe, to i lokomotywy inne.  Czteroczłonowe są 4TE10S, a właściwie były ( jeżdżą obecnie chyba już tylko w konfiguracji 3 sekcji), wyprodukowane specjalnie dla magistrali BAM w ilości 25 sztuk. Ma w sobie "coś" ta postradziecka kolej na pewno. Ale to rozmowa na osobny wątek. Nie róbmy offtopa.
Pozdrawiam.

191
Symulator / Odp: Dziwadełka
« dnia: 19 Lutego 2017, 11:00:53 »
Witam.
 Chodziło mi o co innego, tyle że kraje mi się trochę pomerdały, ale jak to ostatnio dyktatorsko stwierdził Putin, Rosja jest wszędzie:-)  Pamięć bywa zawodna.
  Przerobiono na spalinowy zespół trakcyjny 2M62-1051. Tyle że nie w Rosji a na Ukrainie. O to link do fotki https://trainpix.org/photo/59319/
 Pozdrawiam.

192
Symulator / Odp: Dziwadełka
« dnia: 18 Lutego 2017, 13:47:53 »
  Ja też przedstawie swój dziwny skład z przed kilku lat. Powstał on poprzez wpięcie pomiędzy człony ET41 kilku wagonów pasażerskich ( sprzęgi ustawione na 55). Wyszedł z tego taki "kryzysowy" EZT, albo może Push-pull? Całkiem fajnie się tym jeździło nawet.
  Co ciekawe niedawno dowiedziałem się, że podobna konstrukcja istnieje w rzeczywistości. Powstała w Rosji, poprzez wpięcie pomiędzy człony 2M62 kilku wagonów pasażerskich, które wyposażono w gniazda i przewody sterowania wielokrotnego...

193
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Lutego 2017, 23:29:13 »
Witam.
  Pamiętacie koledzy, jak Q wprowadził w exe eksperymentalnie poświatę w semaforach? Całkiem fajnie to wyglądało. Na mgłę jak znalazł.
  Byłbym zapomniał. Testowałem dla odmiany kolejowy "plankton", w postaci SM03, SM04 na TD. W nich również nie działa hamulec dodatkowy ( exe 170216). Zasadniczy też czasem wariuje. Wskazówki od manometrów sporadycznie kręcą się w kółko jak oszalałe. W sumie to dość zabawnie nawet wygląda. To będzie chyba podobny problem, jak w przypadku SN61.
Pozdrawiam.

194
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Lutego 2017, 01:00:17 »
Witam.
 Właśnie pisałem o ET41 w wersji v2 (być może za słabo to zaznaczyłem w poście, albo strzeliłem gafę z numerkiem loka). Sprawdziłem ją w różnych konfiguracjach i na kilku exe. Problem występuje od dość wczesnej wersji C++. W plikach pojazdów  v1 i v2 nie grzebałem.
  Nie wiem czy to tylko u mnie, ale jakby od wersji exe C++170212 spadła wydajność grafiki. Jest mniej fps, szczególnie gdy znajdą się inne składy w polu widzenia kamery. U kolegów jak to wygląda?
Pozdrawiam.

195
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 12 Lutego 2017, 21:14:55 »
Witam serdecznie.
 Nie wiem czy ktoś zgłaszał. Znalazłem jeszcze jeden mały problem. Na exe C++170210, ET41-V2 (np. ET41-166) nie daje się uruchomić. Nie podnoszą się po prostu patyki. Uprzedzam pytanie, ciśnienia w zbiornikach w normie. Nawet AI nie jest w stanie nic wskórać (uruchamia sprężarkę pomocniczą, przestawia kurek trójdrożny). Na exe Next4 lub z paczki, działa bez problemu.
Pozdrawiam.

196
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 23:11:48 »
Witam.
Ja również próbowałem na różne znane mi sposoby sprowokować AI do urwania składu, bez skutku! Co więcej teraz nie wygasza reflektorów jak poprzednio, przy oddawaniu mu sterów.
Brawo Tmj!

197
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 16:18:29 »
Próbowałem wywołać to rozprzęgnięcie na TD. Bez skutku, podobnie jak u kolegi @Tmj. Wieczorem uruchomię Kaliską na różnych exe, i zobaczę co się będzie działo. Całkiem możliwe, że powoduje to też sama sceneria. Chociaż na oficjalnych exe nie zaobserwowałem tego typu zdarzeń.
Pozdrawiam.

198
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 15:15:36 »
Witam.
W logu u mnie jest jak się nie mylę taki wpis z tego zdarzenia odprzęgnięcia ET22-213 od reszty składu:
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_s1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_s1 by et22-213
SetVelocity    40.00     0.00 != ShuntVelocity * *
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_info_stop by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_info_stop by et22-213
Type: UpdateValues - SetVelocity 0.000000 0.000000
Z tego co pamiętam komenda "Shunt" odnosi się właśnie do przejścia Ai w tryb manewrowy.

199
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 14:21:46 »
Witam.
Potwierdzam błąd z porzucaniem wagonów. Wczoraj go wymacałem na exe 170208, z tym że u mnie  wypięcie składu wystąpiło w jednym tylko pociągu ( Kaliska, sklad ET22-213 plus talboty). Chciałem sprawdzić to jeszcze dziasiaj, czy jest powtarzalne. W logu jest chyba newet ślad po tym zdarzeniu w postaci komendy "shunt velocity" czy coś w ten deseń (sprawdzę dokładnie jak wrócę do domu). Może Ai chwilowo przechodzi w tryb manewrowy? Świadczyło by o tym towarzyszące temu zjawisku wygaszenie na chwilę reflektorów i podniesienie drugiego pantografu ( u mnie tak to wygląda).

200
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 01:38:21 »
Witam ponownie.
Jeszcze taka drobnostka, która mnie osobiście razi. Gdy zbliża się skład z naprzeciwka jego czoło na początku wygląda normalnie. Czyli widoczne z oddali trzy wyraźne punkty świetlne ( pierwszy screen), a po paru metrach wszystko "gaśnie" i wygląda jak na drugim obrazku.
 I kolejna sprawa związana z oświetleniem. Czynne w danej chwili komory semaforów jak dla mnie są zbyt słabo widoczne. Trzeba mocno się wpatrzeć, aby dostrzec co semafor wyświetla w danej chwili.
  Wiem że są dużo poważniejsze problemy obecnie, ale zgłaszam jak coś znajdę:-)
 

201
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 23:14:51 »
Jeśli ciśnienie w cylindrach rośnie prawidłowo, to problemu należy szukać w układzie siłowym (między cylindrem a klockami).
Tak ciśnienie rośnie normalnie do nominalnej wartości. Ale jest jeszcze inna dziwna rzecz. Wagony momentalnie luzują, tak jakby miały nastawę R, mają przecież G. Widać to doskonale po naciśnięciu F2 i przeleceniu nad składem. Ostatnio zresztą to nawet nim nie ruszam w celu sprawdzenia, gdyż wystarczy uruchomić lokomotywę i nacisnąć num6. Potem nastawnik do przodu i już wiadomo czy jest dobrze czy nie. Taki przykład: EU07 z załadowanymi podkładami 24 platformami sgs, masa ładunku ustawiona na 20 ton. Ciśnienie w cylindrach hamulcowych ok 2 atm, a pociąg rusza bez zająknięcia, po wyluzowaniu samej lokomotywy.
Cytuj
Przy okazji - czy coś się zmienia po zmianie nastawy próżny/ładowny (h/H w widoku freefly)?
Tego nie sprawdzałem.

  @Tmj, czy przypadkiem każdy typ zaworu nie jest w exe osobno opisany. Bo bipa ma jednak trochę inny typ-ESt3AL2. Może gdzieś jakaś literówka się wkradła przy tym nieszczęsnym ESt3?
Pozdrawiam.

202
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 18:00:40 »
Bingo. Podmieniłem zawory rozrządcze pomiędzy 111A i 412Z wagony towarowe teraz hamują. Ale tylko gdy wkleiłem cały wpis hamulca, gdy podmieniony sam zawór-to samo:-(
Czyli to: Brake: BrakeValve=ESt3 Size=16 MBF=144 MaxBP=3.8 BCN=1 BCR=0.2032 BCD=0.14 BCMlo=3.43 BCMHi=12.00 NBpA=4 BM=P10-Bg BCS=2.7 BSA=16.00 BVV=88 BRE=0.8Na to:Brake: BrakeValve=ESt4 Size=200 NBpA=4 MBF=90 MaxBP=4.0 BCN=2 BCR=0.1778 BCD=0.150 BCM=8.44 BCS=1.4 BSA=8.0 BM=P10-Bgu BVV=200
BRE=0.87
Bipy zaraz sprawdzę.
  No i Bipa niestety hamuje jak trzeba. Ja już głupi jestem...

203
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 17:36:48 »
A o tym nie pomyślałem. Zmieniłem nastawę dla wagonu 111A na P, a następnie G. I niestety to zły trop, są zahamowane przy spadku ciśnienia w PG jak trzeba. Szkoda...
Edit: W ramach eksperymentu dodałem linijkę " ASB=Yes " w nastawie losowego wagonu towarowego ( 412z), która występuje w fiz. 111A, niestety dalej to samo.
A może podmienić zawory rozrządcze? - " tonący brzytwy się chwyta"

204
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 17:15:27 »
 Chciałem to właśnie sprawdzić przestawiając z R na P, tyle że nie mogę za nic zmienić nastawy z R na coś innego. Kombinacja klawiszy dla towarowych nie powoduje żadnej reakcji w pasażerskich. Bo byłby wtedy jak piszesz, punkt zaczepienia czego szukać. Zna ktoś sposób? Nawet z poziomu startera się nie udaje.

205
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 16:37:57 »
Witam.
Sprawdziłem teraz ponownie na TD. Przestawienie hamulca na R w lokomotywie, ani na P w wagonach nic nie dało. Zdecydowanie z hamulcami w towarowych jest problem. Nastawa R w pasażerskich działa, G oraz P w towarowych już nie. Skład nie hamuje wcale.
Edit: Sprawdziłem na oficjalnym exe z paczki. Wagony towarowe w stanie zahamowanym trzymają jak przyspawane.
Pozdrawiam.
Ps. Wczoraj na Kaliskiej u mnie też urwało byka od talbotów w Błaszkach. Nie wiem czemu.

206
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 15:37:27 »
Witam ponownie.
Nie dam spokoju z tymi hamulcami. Sprawdziłem teraz na TD, wagony pasażerskie hamują normalnie, natomiast towarowe wcale, niezależnie od lokomotywy. Moim zdaniem ma to związek z nastawą hamulca w wagonach G, P, R. Na R hamuje normalnie. Sprawdzał ktoś ten błąd? Exe C++ 170208.
Pozdrawiam.
Edit: Można by jeszcze sprawdzić co da przestawienie hamulca w kabinie. Zaraz przetestuje.

207
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 00:13:53 »
Witam.
Na nowej wersji (exe++ 170208) rolowanie ustało, lokomotywy wykazują normalną przyczepność. Bujanie jest na dość przyjemnym poziomie. Ażeby nie było tak słodko, hamulec zespolony działa coś nie tak. Testuje exe na Kaliskiej. AI prowadząc ET22-293 plus puste węglarki w Sędzicach przerżnęło S1 wyjeżdżając częściowo na szlak. Sprawdziłem, i okazało się że przy ciśnieniu 2,1 atm na wagonach, one prawie nie hamują. Dopiero przestawienie kranu na pełne hamowanie służbowe daje jakiś skutek. Może problem z zależnością hamowania od masy ładunku?
Pozdrawiam.
 Edit: Przetestowałem jeszcze inaczej. Zahamowałem skład hamulcem zespolonym, wyluzowałem samą lokomotywę i... ruszyłem bez problemu ze sznurkiem węglarek na haku ( zahamowanych).
 Wniosek: wagony nie hamują, pomimo wzrostu ciśnienia w cylindrach hamulcowych.
  Jeszcze jedno, w jadącym z naprzeciwka składzie światła nagle "przygasają" w odległości ok 400m od nas. Jakby maszynista go prowadzący, zgasił reflektory.
Pozdrawiam.

208
Pierwszy raz od dłuższego czasu sie wypowiem...

Czy wszystkie powstające obecnie scenariusze, muszą być jedynie w wersji tak wydłużonej?
Ja rozumiem, realizm, bo trzeba się podstawić, przygotować, ale na Boga.
Nie wszyscy chcący się chwile oderwać i pograć, mają czas żeby najpierw czekać pół godziny na wgranie scenerii, następnie stanie bezsensowne w peronie składem.
Czy Szanowni scenariszo-pisarze nie mogą wziąć pod uwagę osób, mających ochote na krótką rozgrywkę?
Jak nie chcesz czekać a potem długo jechać, to polecam kolego misję towarkiem ET22-293 plus węglarki, albo co tam sobie zaczepisz, z Sieradza do Ostrowa Wlkp. Na wyjazd czekasz parę minut, a sama misja bardzo ciekawa i niedługa ( ok 2 godzin, albo mniej). Jedyny postój po drodze jest na przepuszczenie Cegielskiego ( w Sędzicach, albo Błaszkach), a potem same zielone na tyczkach. Ja gdy mam niewiele czasu, to właśnie tym składem przemierzam Kaliską. Zresztą na tej scenerii można poprowadzić praktycznie każdy skład.
Pozdrawiam.

209
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Lutego 2017, 23:03:23 »
Na 170206 rzucanie Kabiną (nie kamerą) mam znośne, co nie znaczy że jest dobrze. Wyświetlanie drzew i płotów wygląda na jednorazowy wybryk, ale będę to miał na uwadze. Na składach osobowych natomiast nie potwierdzę ślizgania, bo nie udało mi się do tego doprowadzić. O ile pamiętam powinien pomóc hamulec przeciwpoślizgowy, na numerycznej klawisz 0. num enter. Zero to nagłe. | @Stele
Witam.
Oczywiście chodzi o kabinę, a nie kamerę. Dzięki za poprawienie. Co do poślizgu, sprawdziłem na TD z tym samym składem- taka sama sytuacja. Brak przyczepności, brak reakcji na sypanie piasku, w bardzo niewielkim stopniu pomaga hamulec przeciwpoślizgowy. Po zejściu nastawnikiem do zera, zestawy kołowe nadal rolują okresowo. Hasler wskazuje poprzednią prędkość. Jak dla mnie ET22 jest na tej wersji EXE ciężka do prowadzenia z pociągiem towarowym. Niby działa, ale nie tak jak powinna.
Pozdrawiam.
Edit:
To samo dzieje się podczas jazdy siódemką na TD domyślnym składem ( Exe C++ 170206). Jak dać jej ok 600A to zaczyna rolować i przestać nie chce:-) Jakby niewidzialna ręka lała litrami olej na szyny, a silniki trakcyjne zasilała energia kosmosu ( nastawnik na zero). Identycznie jak w ET22 poprzednio.

210
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Lutego 2017, 16:47:48 »
Witam.
 Wczoraj w ramach testu uruchomiłem na Exe++170205 Kaliską z towarem Sieradz - Ostrów ( ET22+ Gags). Zaobserwowałem że lok wpada bardzo łatwo w poślizg podczas rozruchu. A co najważniejsze ani piasecznica, ani hamulec przeciwpoślizgowy nie powodują żadnej reakcji. Ba, nawet zjechanie nastawnikiem do zera nic nie daje. Pomaga dopiero zdecydowane hamowanie hamulcem zasadniczym. Czy zauważył ktoś z kolegów podobny problem? Dzisiaj ustawie ten sam skład na TD i sprawdzę czy jest on powtarzalny.
  Czy hamulce nie są zbyt słabe w tej wersji? Nawet przy nastawie P w całym skladzie pociągu, reakcja jest dużo słabsza, niż na oficjalnych wersjach exe. Zauważyłem rownież brak wskazań woltomierza NN.
O bujaniu kamery, i hamulcu pomocniczym była już mowa.
Generalnie jakoś ładniej wygląda grafika na tym exeku. Scenerie ładują się o wiele szybciej. Pociągi prowadzone przez AI jadą normalnie, reagując na semafory, W4 jak trzeba.
Pozdrawiam.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8