Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - |andy|

Strony: [1] 2 3 ... 25
1
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 16 Czerwca 2012, 07:22:08 »
Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji z anestezjologii i intensywnej terapii.

2
Inne niekolejowe / Odp: Rower górski Trial Enduro 21" Shimano Kross
« dnia: 29 Stycznia 2012, 17:40:47 »
O Shimano zostało już napisane, że nie zawsze jest idealnie (zwłaszcza przy przerzutkach typu "no name" - te z linii Alivio czy Deore powinny być pewniejsze). Przy rowerze z niższej półki cenowej nie wchodziłbym w hamulce tarczowe (w rowerze, który wypatrzyłeś jest V-brake, ale już w linku podanym przez Banana są modele w cenie <1500 zł z tarczowymi) tylko pozostał przy tradycyjnym hamulcu.
Nie myślałeś, żeby poszukać czegoś używanego, ale na lepszym osprzęcie? Oczywiście w Twojej okolicy, żebyś mógł przed kupnem rower obejrzeć, czy podjechać z nim do jakiegoś serwisu rowerowego.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 22 Listopada 2011, 20:34:28 »
EP07-374 oraz EP07-1038 - obie 303e

http://eu07.pl/userfiles/15/foto-374.zip
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-1038.ZIP

Pozdrawiam,
Andrzej.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukuję kogoś kto zrobi scenerie
« dnia: 15 Listopada 2011, 16:15:52 »
Gdybys mogl stworzyc takie nagranie byłoby to bardzo cenne

Odcinek Szczecin-Poznań jest dostępny na YouTube:
&feature=channel_video_title (pozostałe części wśród filmów tego użytkownika).

5
Tabor / Odp: Zbyt dynamicznie przyspieszenie EU07. (l61_tlk-1)
« dnia: 14 Listopada 2011, 15:46:16 »
Raz miałem taki problem. Zatrzymałem skład, odpiąłem lokomotywę, podpiąłem jeszcze raz, przejrzałem wszystkie sprzęgi w składzie -wyszły cuda. Po połączeniu wszystkiego ze wszystkim było już normalnie.

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 12 Listopada 2011, 21:17:53 »
EU07-368
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-368.zip

Pozdrawiam,
Andrzej.

7
Inne niekolejowe / Odp: Na jaką partię oddałeś głos?
« dnia: 12 Listopada 2011, 14:57:50 »
Jeżeli w normalnym liberalnym kraju ciężko zachoruje to będzie mnie stać na wzięcie kredytu na drogie leczenie.

A ja chciałbym żyć w kraju, w którym nie będę musiał brać kredytu na leczenie, bo koszty (łącznie z rehabilitacją) pokryje ubezpieczyciel.

Cytuj
Natomiast Ty nie podajesz rozwiązania tylko mówisz że ten system który jest powinien taki być(państwowy) ale nie w tej formie to w jakiej?

Ubezpieczenie podstawowe z koszykiem świadczeń gwarantowanych (ale nie takim jaki jest obecnie, bo jak już pisałem, w obecnym jest wszystko) + ubezpieczenie dodatkowe jeśli ktoś chce i może sobie na to pozwolić. Dlaczego obowiązkowe ubezpieczenie podstawowe? Bo pewne sprawy leżą w interesie całego społeczeństwa - choćby szczepienia.

I ja ze swojej strony kończę udział w wątku, bo to nie miejsce na tego typu dyskusje.

8
Inne niekolejowe / Odp: Na jaką partię oddałeś głos?
« dnia: 12 Listopada 2011, 13:47:38 »
Wiem że lekarzy w tym kraju nie brakuje, mają świetne przychodnie i przyjmują o każdej porze dnia i nocy. Tyle że większość ludzi nie może im zapłacić bo jednocześnie płaci składki(ok 200zł.) na NFZ i ich po prostu nie stać. Do tego dochodzą inne podatki i składki to jak ci ludzie mają mieć?

Dobra - zachowaj sobie te 200 zł. miesięcznie w kieszeni. Ale pewnego dnia możesz zachorować - ot, powiedzmy uwięźnięta przepuklinapachwinowa. Nie jesteś ubezpieczony, nie masz świadczeń, ale masz odłożone 200 zł/m-c. Otwieramy stronę pierwszej z brzegu kliniki prywatnej i liczymy:
1) operacja przepukliny pachwinowej jednostronnej metodą klasyczną - 2400 zł. (metodą laparoskopową - 2900 zł.) - tu dolicz jeszcze cenę siatki, którą się wszczepia przy operowaniu przepuklin metodą beznapięciową
2) znieczulenie ogólne - 600 zł.
3) pakiet okołooperacyjny - 300 zł.
4) cena hospitalizacji - nie wiem.
Jakby nie liczyć wychodzi co najmniej 3300 zł (bez ceny siatki i hospitalizacji) - oszczędzasz na to 3300/200= 16,5 miesiąca. Później okres rekonwalescencji - nie pracujesz, nie zarabiasz, a na ZUS nie płaciłeś, więc pieniędzy z zasiłku nie będzie.
Jednocześnie pamiętaj, że jeśli zdarzy Ci się zachorować na zapalenie grónych czy dolnych dróg oddechowych to w aptece za antybiotyk zapłacisz 100% jego ceny (nie jesteś ubezpieczony - nie ma refundacji). Przy antybiotyku to niewielka suma, ale w przypadku cukrzyków wymagających insulinoterapii (dotyczy to niemałej grupy chorych) to już wychodzi całkiem niezła suma.

Cytat: Eisenmann
Przykład z wyrwaniem zęba jest bardzo dobrym przykładem, każdy woli iść do prywatnego, da mu 5 dych i na lata ma spokój i po bólu a tak co miesiąc musi płacić haracz NFZ-twoi.

Zębów się nie wyrywa - zęby się leczy.

Cytuj
Więc może pomyśleć o prywatnym ubezpieczeniu a nie państwowym.

Pokaż mi prywatne ubezpieczenie, na które płacisz tyle co na NFZ (a później część odliczasz od podatku) i w ramach którego dostajesz WSZYSTKO (łącznie z przeszczepami, które są finansowane nie z pieniędzy NFZ a bezpośrednio z puli MZ).

Podsumowując - możesz sobie marzyć, że odkładając 200zł miesięcznie tylko na tym zyskasz - przestaniesz marzyć jeśli zobaczysz jaki jest rzeczywisty koszt leczenia.
Moim zdaniem ubezpieczenie "państwowe" powinno być - jednak nie w takiej formie jak obecnie.

9
Inne niekolejowe / Odp: Na jaką partię oddałeś głos?
« dnia: 12 Listopada 2011, 09:49:05 »
W Polsce lepiej mają się zwierzęta niż ludzie, pies czy kot, jak zachoruje to właściciel idzie z nim do weterynarza. Zwierzę otrzyma fachową pomoc bez kolejek, dzieje się tak dlatego iż nie istnieje Ministerstwo Zdrowia Psów i Kotów. Gdyby takowe istniało, trzeba było by płacić składki na MZPiK a te by powiedziało że limity się wyczerpały i zapisali by 5-letniego psa na 2030r. na zabieg... to już lepiej łopata i ... zakopać biedaka.

Nie wiem czy zauważyłeś, ale w Polsce istnieje sektor tzw. "prywatnej" (w domyśle - płatnej) ochrony zdrowia (celowo nie użyłem sformułowania "służba zdrowia", bo służba to była na dworach), gdzie możesz wykonać większość zabiegów czy usług medycznych (inna sprawa, że jak po zabiegu w takiej płatnej klinice coś się powikła to na OIT i tak trafisz do publicznego szpitala, bo po pierwsze na płacenie z własnej kieszeni za pobyt na OIT niewielu w tym kraju stać, a po drugie kliniki płatne nie mają takich oddziałów - tu działają prawa rynku i dostępne są tylko dochodowe oddziały). Bardzo dobrze widać to na przykładzie opieki stomatologicznej - możesz iść do stmatologa i leczyć się całkowicie "na NFZ" - będziesz miał amalgamat w zębach, a możesz iść "prywatnie" - będziesz miał dziurę wypełnioną materiałem światłoutwardzalnym z ładnie dobranym kolorem (po uiszczeniu odpowiedniej opłaty). Twoje porównanie jest więc całkowicie nietrafione.


A że NFZ i cały system ochrony zdrowia w takiej formie jak to obecnie funkcjonuje to pomyłka to racja.

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 10 Listopada 2011, 20:52:11 »
EP07-344 w malowaniu Cargo (gdzieś było wspomniane, że ktoś już wystawił, ale nie znalazłem, więc wrzucam)
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-344-cargo.zip

EU07-421 - momentami mydło, ale, wydaje mi się, że idzie coś z tego wyciągnąć.
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-421.zip

Pozdrawiam,
Andrzej.

11
Na warsztacie / Odp: Tekstury by KubaPKP
« dnia: 07 Listopada 2011, 19:52:39 »
W innym wątku wystawiłem zdjęcia buraczanej 408 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg233585.html#msg233585). Ta tekstura jest, o ile mnie pamięć nie myli, z moich zdjęć (lub EU05) - jak wygrzebię to wystawię na forum.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 06 Listopada 2011, 12:09:17 »
Zdjęcia leżą na dysku i się kurzą - może ktoś skorzysta.
ET22-1008 i EU07-307. Na dniach postaram się wrzucić coś jeszcze.

http://eu07.pl/userfiles/15/foto-307.zip
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-1008.zip

Jeszcze dorzucam siódemkę 408 (malowanie Cargo) i 475 - obie z halogenami.

http://eu07.pl/userfiles/15/foto-475.zip
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-408.zip

Jeszcze EP07-1020 - czoło kiepsko oświetlone, ale może ktoś wyretuszuje
http://eu07.pl/userfiles/15/foto-07-1020.zip

14
Na teksturę te zdjecia raczej się nie nadzadzą, ale może jako poglądowe. O ile z powtórzeniem zdjęć boku tarczy trójtawnej nie będzie problemu to z przodem tarczy może być gorzej, bo tarcza jest obecnie unieważniona i będziesz musiał się bawić w wymazywanie unieważnienia. Więc jak - skoczyć i zrobić zdjęcia unieważnionej?

15
Forum / Odp: Rozdzielczość ekranu
« dnia: 01 Kwietnia 2011, 08:43:43 »
1680x1050

16
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek w Białymstoku
« dnia: 08 Listopada 2010, 20:55:22 »
Może ten lok co manewrował na torze obok wyjechał za ukres ?? Ale, gdzie był manewrowy na początku składu jeżeli lokomotywa pchała skład.
Bo szczerze pogubiłem się jak to się stało

Nic nie manewrowało. Skład Cargo wyjeżdżał z grupy towarowej na szlak, żeby jechać do Warszawy - żeby się dostać na swój tor musiał przeciąć drugi tor szlakowy (grupa towarowa jest po lewej stronie). Orlen jechał z kierunku Warszawy w kierunku Białegostoku i pocałował węglarkę.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek w Białymstoku
« dnia: 08 Listopada 2010, 17:28:26 »
Wtedy tamten drugi skład też musiałby manewrować. Bardzo prawdopodobna jest wersja Jageera, że nastawniczowie używali lewych kluczy, szczególnie na takim węźle.

Bardzo prawdopodobna jest wersja, że skład Cargo wyjeżdżał z Białegostoku na tor szlakowy w kierunku Warszawy, a skład Orlenu przerżnął Sr1 i wjechał w węglarkę wyładowaną złomem. Dobrze, że nie wjechał w cysternę z gazem, która znajdowała się w składzie Cargo.

Aha - i jeśli komuś zależy to składy od Warszawy będą wjeżdżały do Białegostoku przez grupę towarową, a pociągi w kierunku Ełku pojadą przez grupę towarową i łącznicą nad po. Białystok Wiadukt (która to zresztą niedawno została zamknięta, a teraz, z powodu wypadku i konieczności ominięcia pechowego miejsca, ponownie otwarta)

18
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek w Białymstoku
« dnia: 08 Listopada 2010, 13:56:57 »
Wie ktoś czy to były tylko składy Orlenu czy jeszcze jakiejś innej spółki?

Orlen i Cargo.

19
Bieżące kolejowe / Instrukcja obsługi EU45
« dnia: 27 Września 2010, 19:53:53 »
Jak w temacie. Znalezione w sieci, może się komuś przyda
http://intercityzachod.files.wordpress.com/2010/05/eu-45.pdf

20
Inne niekolejowe / Odp: Cofnij się do tyłu - jak to się nazywa.
« dnia: 16 Września 2010, 22:24:09 »
"Pełna pustka" to oksymoron, a "cofać się do tyłu" to pleonazm.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne pociągi to sam strach?
« dnia: 24 Sierpnia 2009, 21:09:15 »
Wyjątek potwierdza regułę, że zawsze.

Nie zawsze. W pociągach kwalifikowanych podawany jest numer wagonu, w którym siedzi drużyna. Zgadzam się, że najczęściej drużyna jest w wagonie sąsiadującym z jedynką i barem, ale nie zawsze skład jedzie jedynką na przodzie składu.
http://www.intercity.pl/?page=rozklad_jazdy&ph_center_start=show&tsr_id=1137 - tu rzeczywiście - piersza dwójka za składem
http://www.intercity.pl/?page=rozklad_jazdy&ph_center_start=show&tsr_id=1141 - tu już niekoniecznie, bo skład nie jest obracany.
I tak w większości jak nie we wszystkich pociągach kwalifikowanych.
Inna rzecz, że piszesz, że drużyna siedzi w pierwszej dwójce - powinieneś dodać "w pierwszej przedziałowej dwójce", byłbys bliżej prawdy.
No i zdarza się, że pomimo wszystkich wagonów przedziałowych drużyna siedzi w którymś z kolei wagonie drugiej klasy.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne pociągi to sam strach?
« dnia: 24 Sierpnia 2009, 20:57:32 »
Tak na marginesie, to zawsze w pierwszym wagonie drugiej klasy,

Nie zawsze.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne pociągi to sam strach?
« dnia: 24 Sierpnia 2009, 14:48:48 »
Nie, nie pracuje i nie jeżdżę tak często :P. Ale nigdy nie natrafiłem na drużynę konduktorską w wagonie 2 klasy, jeśli jest pierwsza. Kiedyś nawet jechałem z nimi w jednym przedziale.

Raczej jechałeś z kolejarzami jadącymi/wracającymi do/z pracy, a nie z drużyną konduktorską obsługującą pociąg.

24
Bieżące kolejowe / Przestroga dla MK
« dnia: 17 Sierpnia 2009, 23:24:24 »
Tam jest jeszcze Lubaczewski junior.


Aaaaa, przepraszam. Spojrzałem na szefa. A młody to chyba 'bohater', nie?

25
Bieżące kolejowe / Przestroga dla MK
« dnia: 17 Sierpnia 2009, 23:21:13 »
@Iwan, osobiście gościa nie znam ale jest to 'prezes koła miłośników metra w Warszawie', niejaki Karol A. Lubaczewski --> Link.


Strasznie się postarzał. Pewno ze stresu.

A na poważnie - przecież widać, że na filmie dziecko, a tu dorosły facet.

26
Bocznica / Odp: 4E-n.rar
« dnia: 07 Sierpnia 2009, 21:07:01 »
Na filmiku widać,

To testujemy filmik? A to sorry, zaraz obejrzę.

27
Bieżące kolejowe / Odp: ED72-002 w malowaniu InterREGIO !?
« dnia: 07 Sierpnia 2009, 15:27:40 »
Zrobiłem taki mały projekcik jak by to wyglądało gdyby pociągnąć czałoś czernią, lub dodać czerwone wstęgi, niedopracowane ale tak dla przykładu...

Fajny karawan po lewej.
A malowanie PRowskie - dramat.

28
Bocznica / Odp: 4E-n.rar
« dnia: 06 Sierpnia 2009, 21:43:21 »
I zmieniamy nazwę modelu na 4e-n.t3d lub zmieniamy wpisy w .mmd :P

Dziury właściwie nie ma, to coś nad zderzakiem jest, ale olać.

29
Przyznać trzeba, że droga na zlot nie była prosta (patrz załącznik), ale warto było.
Dodam jeszcze, że rozmowy o maszynie wyglądały jak na zdjęciu z załącznika ;)

PS. Pozdrawiam Ekipę!

30
Bieżące kolejowe / Odp: Cena: pospieszny vs interregio
« dnia: 04 Sierpnia 2009, 21:19:06 »
Przecież pospieszne są w IC, trzeba drugi bilet.

;)

Strony: [1] 2 3 ... 25