Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - prusio98

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Grudnia 2022, 01:35:16 »
Nie została opublikowana w takim stanie, proszę nie wprowadzać w błąd.

Usterką jest niepoprawna ścieżka w plikach zbiorczych terenu. Rozwiązanie na gorąco, to podmienić pliki l98_ter.scm oraz l99_ter.scm w folderze scenery/tatry/teren, na te umieszczone w załącznikach do tego posta. Poprawioną paczkę całościową scenerii zamieszczę w wolnej chwili.

Ed. 14:33 - jeszcze jedna poprawka, podmieniono załącznik.

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 17:06:11 »
Dlatego na koniec zostało dodane poniższe zdanie.
Cytuj
Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

Czytając wypowiedzi obu stron zastanawiam się czy aby na pewno o przepychanki chodzi. Jak pisałem wcześniej, to nie jest tak, że tylko maszyna kłóci się między sobą. Żadne środowisko w które się zagłębiałem nie było wyjątkowe i wszędzie były równe żenujące kłótnie. Ta tutaj idealnie wpisuje się w schemat. Kluczem dla mnie jest pytanie Po co robię? Dla kogo? W maszynie Stapox dał przykład, że jeśli chcesz się odciąć od toksycznego środowiska, betonu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się odciąć i robić po swojemu. "Maszyna" jako projekt dalej się rozwijał, z jednej strony dodatki na forum, z drugiej te Stapoxowe, które nie były ograniczane wizją osób niezwiązanych z ich produkcją. W innych symulatorach ludzie wykorzystywali również inne powszechnie stosowane rozwiązania.
Jeśli autor chce rozwijać symulator, dać przykład, że można inaczej, wznieść tworzenie scenerii na wyższy poziom, to nic nie stoi na przeszkodzie. Pomijam ograniczenia symulatora i tym podobne, bo zaczynając tworzyć chyba miał świadomość na co się pisze. Ukończenie projektu mogłoby być czymś, co pozwoliłoby niektórym spojrzeć na tę stronę symulatora inaczej, zakończenie go w tym stanie daje jedynie kolejny dowód, że jeśli ktoś wychodzi z podobną inicjatywą, to nie warto się w nią angażować, bo niczym zapałka, jak szybko wybuchła, tak szybko się wypaliła. I chyba nie ma sensu na kimkolwiek wieszać psów, bo ilość takich inicjatyw jest... spora. Gdyby wszystkie się udały, to mielibyśmy symulator zbliżony do ideału.

3
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

4
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 07:36:23 »
@bve2 masz rację, przydało by się, realniej by wyglądało... @Jan21 wiem że bawi się w zmiany tekstur terenu, więc może coś wymyśli :D

A to przy okazji jeszcze screen ;)


5
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 19:16:38 »
Trzeba podkreślić że jest to sceneria fikcyjna i epokę "nowoczesnej kolei elektrycznej" zawsze można troszkę bardziej naciągnąć z "klasyką spalinowozów". SU45 w PR jeździły do 2016 roku (pomijam fragment 2017 z 079), a już wtedy jeździło sporo różnych Impulsów czy Elfów. Ważne żeby SN61 nie kursował na planowcu przy jadącym obok Traxxie :-)

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2022, 06:24:51 »
Scenariusze są, co prawda jest ich na razie tylko 6  i to takie podstawowe żeby tylko trasę przejechać, bez większych niespodzianek na szlaku. Nie ma za to jeszcze scenerii dokończonej na tyle żeby móc już testowac.

Co by udowodnić że przy scenerii coś się robi to parę wiosennych zrzutów.

Dwa ostatnie pokazują różnicę między wiosną, a latem

8
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

9
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Grudnia 2021, 07:59:22 »
Na mikołajki planowaliśmy wrzucić scenerię do testów, ale "tyle" osób jest chętnych do pomocy, że będzie tylko screen prezentujący wjazd do Częstochowy od strony Kielc.
Ewentualnie każdy sam może się pobawić w "znajdź jak najwięcej różnic" :P

10
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 04 Października 2021, 06:15:54 »
Gdzieś między Ludynią a Bukową:

11
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Września 2021, 00:21:02 »
Trochę fajnych obrazów i dobrych wieści przynoszę :) Zaawansowana część pracy przy terenie jest skończona. Zostają ewentualne poprawki i gdzieniegdzie trzeba będzie przymalować ten teren, jako iż publiczna wersja ma się ukazać zimą to dokładne malowanie terenu nie ma sensu bo i tak większość trasy będzie przykryta jednolitym śniegiem. Na wiosnę/lato powinna się ukazać wersja z terenem gotowym na 100% i trochę bardziej dopasiona.

Aktualnie prace skupiają się na powieszeniu sieci trakcyjnej na reszcie scenerii, dopracowaniu całej sygnalizacji (wskaźniki, semafory, przejazdy) i dekorowaniu gdzie i czym się da. Nadal razem z @AIR zgłaszamy zapotrzebowanie na obrót modeli w 3 osiach w maszynowym edytorze co by nam odjęło trochę roboty chociażby przy robieniu pól :)
Po skończeniu tego etapu, przystępuje do robienia peronów, dworców, nastawni i mostów/przepustów/wiaduktów. A w tym czasie @AIR będzie pisał scenariusze. Po tym etapie sceneria powinna się pojawić w testach wewnętrznych i następnie po usunięciu najgorszych problemów, ukaże się tutaj - w testach publicznych.

Cytuj
3) TGE 274001 Rykoszyn GT - Oderbruecke - skład brązowych węglarek prowadzony Vectronem DB Polska
"Rykoszyn" jeździ codziennie, 7 dni w tygodniu w te i nazad, w Rykoszynie, lok się chyba po prostu przepina na załadowany już skład. Czasem się trafi E189 zamiast Vectrona

Cytuj
1) TME 724012 Ostrów Wlkp. Zach. - Połaniec - 2xET22 PKP Cargo i ciężki skład węgla
Połaniec chyba już nie jeździ po L61 dalej niż do Czarncy, tam uciekają na CMK i dalej na Śląsk. Biomasa dojeżdża chyba przez LK8

Cytuj
2) TME 724010 Żary - Puławy Azoty - ET22 PKP Cargo i skład Tads-ów
Ciągle jeżdżą w tej relacji, ale raczej nie więcej niż 2 kursy w tygodniu w te i nazad. Najczęściej jeździ ET22, ale i EU07, i ET41, i ET42 się czasami trafia.

Przez jakiś czas jeździło jeszcze LTE z Ożarowa gdzieś na Zachód z węglarkami.

12
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2021, 20:21:59 »
Poniżej Koniecpol.
Oczywiście brakuje jeszcze wielu rzeczy jak np. perony, sieć, rogatki, trawy itp

13
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 13:32:21 »
Jako że jestem coraz bliżej końca to wrzucę trochę screenów, które przedstawiają różne detale na scenerii. Postarałem się aby przy każdym posterunku, stacji czy przystanku trochę posiedzieć nad dekoracjami i otoczeniem aby podczas postoju użytkownik mógł sobie po scenerii "polatać" i trochę ciekawych rzeczy pooglądać :)

Screeny: LINK

14
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 17:42:49 »
Sprawdziłem u siebie, ale nie mam do końca czystej PC teraz i niestety nic nie znalazłem. Na ostatnim exe i plikach z repo działa. Nową paczkę zrobię, jak będzie nowa PC, bo inaczej nie ma to sensu. Obecnie są już powprowadzane nowe modele do misji, nie ma sensu tego odkręcać.

Wiadomo, kiedy będzie nowa PC?

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lutego 2021, 14:29:25 »
Tak żeby może zachęcić innych do współpracy to i ja pokażę coś od siebie.

Dla tych którzy coś umieją i się wahają napiszę... oczywiście można pudrować przejechane setki razy fikcyjne starocie jak Quark, czy Krzyżowa, ale można też pomóc w tym projekcie gdzie kolega JAN21 naprawdę realistycznie odwzorował prawdziwy szlak (również profil pionowy).

16
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 30 Stycznia 2021, 18:43:01 »
No to jak nie da się, to olać pomysł obracania scenerii.

17
Niczym PRL - malowania tylko nie pasują...

Strony: [1]