Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Profeta

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17
61
Na warsztacie / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - Sigman - EU05
« dnia: 15 Listopada 2008, 18:16:40 »
Kilka lat temu... EP09-006 niedługo po ukończonej NR.

Pozdrawiam!

62
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 13 Listopada 2008, 21:49:49 »
W końcu w Gliwicach ukończyli EP07-1020.
Zdjęcie z Wrocławskiej Galerii Kolejowej, autor @Gigabyt:
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5597
Fajnie ustawili pantografy :)
Opis modernizacji na stronie ZNLE Gliwice:
http://znle.pl/index.php?page=lokomotywa-serii-ep07
Pozdrawiam!

63
Inne niekolejowe / Odp: Wybór sprzętu na fotki
« dnia: 30 Października 2008, 22:25:11 »
Ja jakieś pół roku temu wybrałem Lumixa FZ8, gdyż nie chciałem przepłacać. W sumie jestem z niego bardzo zadowolony, bo można nim zrobić na prawdę świetne zdjęcie. Co do listy, którą przedstawiłeś i swoich powiedzmy preferencji, polecałbym Ci Nikona D40. Zdarza mi się dość często robić nim zdjęcia i nawet na tym fabrycznym/standardowym obiektywie jakość jest bardzo dobra. Wiadomo, że wszystko zależy od umiejętności i talentu fotografa, wtedy będziesz zadowolony z każdego aparatu :).
Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru!

64
Na warsztacie / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - Sigman - EU05
« dnia: 30 Października 2008, 22:18:36 »
Kuba te żółte naklejki powinny być bardziej do środka nad tymi stopniami.

PS. A masz wersje z połówkowymi pantografami?
Kwestię naklejek jeszcze przeanalizuję. Co do pantografów połówkowych to na razie są zrobione te fabryczne, polskie, znane z ostatnich wyprodukowanych EP09. Stemmannów jeszcze nie mam zrobionych "na poziomie". A dochodzą jeszcze te, które zastosowano w EP09-046, choć nie wiem, czy nie byłoby to już przesadne rozdrabnianie się.
Pozdrawiam!

65
Na warsztacie / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - Sigman - EU05
« dnia: 23 Października 2008, 01:02:02 »
Pociąg spółki PKP Intercity...

Pozdrawiam!

66
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie pociągów.
« dnia: 18 Października 2008, 20:36:33 »
Mniej więcej o 20:55 zdecydowałem, że jednak nie pojadę pociągiem nr 7717. Miałem wsiadać na Ligocie. To spowodowało, że później z okna obserwowałem akcję służb ratowniczych. W sumie sama akcja sprawiała wrażenie jakby doszło do wielkiej katastrofy. Dobrze, że jednak tak nie było. Rano nie było już właściwie śladu po zdarzeniu. Jedynie kawałki lakieru z kibla, klocek hamulcowy, trochę szkła i kilka zakrwawionych chusteczek na torach. Chyba pierwszy raz wypada mi się cieszyć z prędkości jaka obowiązuje na Ligocie. Dobrze, że nie ucierpiał nowo wyremontowany tor. Maszyny też wyglądają nieźle, z tego kibla pewnie coś jeszcze będzie. Oczywiście najbardziej cieszy fakt, iż ludzie nie ucierpieli poważnie, zwłaszcza, że niewiele brakło a byłbym wśród nich.
Pozdrawiam!

67
Tabor kolejowy / Odp: Malowania PKP Cargo - co jedno to lepsze
« dnia: 15 Października 2008, 09:58:44 »
PR przemalowuje już swoje kible od co najmniej dwóch lat w swoje nowe barwy gdyby kolega Kacu nie zauważył. Malowanie Cargo jest bardzo ciekawe, choć nie wychodzi dobrze na zdjęciach. Nie widać bowiem na nich różnych odcieni niebieskiego, całe lokomotywy wydają się być jednolite, a tak nie jest. Skoro nie ma już jednego PKP i wszyscy inni przewoźnicy stosują na swoich maszynach własne schematy malowania to niby dlaczego Cargo ma zostawić malowanie z czasów gdy całe PKP było jednolite? Przynajmniej wdrażają jeden schemat na wszystkich lokomotywach i widać w tym jakieś sensowne działanie. Bo jak nazwać co chwilę zmieniające się koncepcje na malowanie lokomotyw Intercity?
Pozdrawiam!

68
Bieżące kolejowe / Odp: Oficjalna prezentacja Flirta na Śląsku
« dnia: 07 Października 2008, 16:02:37 »
Fotele prezentują podobny komfort do tych z EN57-20XX. Są tylko nieco obszerniejsze.
Pozdrawiam!

69
Bieżące kolejowe / Odp: Oficjalna prezentacja Flirta na Śląsku
« dnia: 06 Października 2008, 23:13:41 »
No to szkoda, że 70018 - "Częstochowianin" kursuje teraz w skróconej relacji z Katowic, a nie z Bielska-Białej. Swoją drogą FLIRTy, moim zdaniem, powinny obsługiwać właśnie takie połączenia - jedne z najdłuższych i najpopularniejszych w województwie. Mają jednak trafić docelowo na najkrótsze z Katowic do Tychów Miasto. Nawet na tych 9 kilometrach między Piotrowicami a Tychami będą mogły osiągnąć momentami magiczne 120 km/h :). No chyba, że rozkłady będą pod kible na 100 km/h...
Pozdrawiam!

70
Bieżące kolejowe / Odp: Oficjalna prezentacja Flirta na Śląsku
« dnia: 01 Października 2008, 21:32:41 »
Witam!
Dziś miałem przyjemność jechać tym pociągiem i mam bardzo pozytywne wrażenia. Wszystko elegancko wykończone, w środku cicho, wózki zapewniają wysoki komfort... No i więcej nie będę pisał, bo to wygląda jak folder reklamowy :). A może dodam jeszcze, że przyspieszenie w porównaniu z Kibelkiem jest ogromne :).
Pozdrawiam!

71
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 28 Września 2008, 23:59:56 »
Jak wynika z treści wątku na IC Forum, testowy Taurus ma być już w połowie października. Prawdopodobnie ma być zaprezentowany w barwach IC :).
Pozdrawiam!

72
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 28 Września 2008, 21:47:55 »
http://www.ic.rail.pl/download.php?id=3460

tak ma wyglądać malowanie Taurusa.
Niestety nie tak. To przeróbka autorstwa jednego z IC-forumowiczów schematu malowania zamieszczonego na stronie Intercity. Poniżej adres.
http://www.intercity.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1347
Moim zdaniem ta przerobiona propozycja jest o wiele lepsza od tej oficjalnej.
Pozdrawiam!

73
Tabor kolejowy / Odp: Czerwony reflektor
« dnia: 19 Września 2008, 21:40:56 »
Podobnie jest w przypadku pierwotnej wersji EU05. Światło czerwone w reflektorach: lewym i górnym. Z resztą, tak zostało to odwzorowane w modelu do Maszyny. Źródło stanowią zdjęcia.
Pozdrawiam!

74
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 16 Sierpnia 2008, 11:54:45 »
Oczywiście, ze jest schemat - tylko w Oleśnicy go chyba nie widzieli.
To dlaczego nikt go nie wyegzekwował? To chyba właściciel decyduje o tym jak ma wyglądać jego lokomotywa, a nie pan Mieciu z lakierni? :)
Pozdrawiam!

75
Pisałem dobry tydzień, dwa temu...lecz bez odzewu.
Jak widać Włodek wie o mnie więcej niż ja sam ;). 181 ma zdecydowanie więcej wspólnego z ET40 niż z EP05, więc to raczej autora "bombowca" należy pytać czy podejmie prace nad wyżej wymienioną lokomotywą. Co do Twojego PW to przyjąłem do wiadomości, że gdybym kiedyś jednak podjął prace nad tą maszyną to wówczas się do Ciebie zwrócę. Jak wiecie pracuję obecnie nad kabiną siódemki i pudłem EP09, więc nie będę się póki co bardziej rozdrabniał. Co do czeskich loków to bardziej interesują mnie materiały dotyczące 121 (ET05), 140 (ET13), 141 i 163.
Pozdrawiam!

76
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 15 Sierpnia 2008, 22:40:50 »
W 389 rzeczywiście brakuje detali, ale... Trudniej ją pomylić z daleka z EP08 ;). To jasnoszare podwozie też ma swój urok, ciekawe tylko jak długo. Nie jestem przekonany czy, z odblaskowym pasem - jak na EP09 - i logo IC, nie wyglądałoby to malowanie lepiej na 303E niż to, które jest na 494 (biały pasek nawiązujący do imitacji listwy na EP08). Można jeszcze dyskutować o czarnych obramowaniach szyb itd. Niemniej to wszystko do kupy świadczy o tym, iż nie ma jasnych wytycznych co do tego jak siódemki PIC-u mają wyglądać.
Pozdrawiam!

77
A i ja zgłoszę swoją propozycje - w maszynie zawsze brakowało jednej, jedynej lokomotywy i kabiny do niej - EP09. Model o ile mi dobrze wiadomo robi/robił Profeta. Ale do kabiny chętnych nie było - ja ze swojej strony mogę zaoferować zdjęcia kabin.
Model zewnętrzny w wersji, powiedzmy, "classic" jest gotowy. Obecnie powstaje model zewnętrzny po NG (połówkowe patyki, halogeny itd). Natomiast kabinę tworzy KURS90, więc wszelkie propozycje pomocy/współpracy należy kierować do niego :).
Oczywiście jak zwykle proszę o zdjęcia na tekstury. Cenne będą zdjęcia cargowej dziewiątki :).
Pozdrawiam i życzę Wam cierpliwości!

78
Myślę, że to trochę wyważanie dawno otwartych drzwi. Tworząc każdy model współpracuję z pewną grupą osób, które znają się na tworzonej maszynie o niebo lepiej niż ja. Dobrym przykładem jest EP05, o której nie miałem zielonego pojęcia gdy zaczynałem robić kabinę (gdybym to pojęcie miał to nigdy bym się tego nie podjął). Dzięki pewnym osobom udało się to jednak lepiej lub gorzej wykonać. Zatem taki model współpracy funkcjonuje już od dawna. Kwestia tego, czy ktoś z tych osób sam kiedyś w przyszłości stanie się modelarzem itp. to już jedynie kwestia jego chęci. Właściwie nie wiem do czego taka dyskusja ma doprowadzić, bo przecież każdy kto chce może każdemu pomóc oraz sam podjąć jakąś formę twórczości. W tym wątku padnie wiele deklaracji pomocy, fotografowania, zbierania materiałów itd, ale 90% z nich to tylko słowa rzucone na wiatr. Wspomnę po raz kolejny legendarną już prośbę o zdjęcia na tekstury EP09 ;). Choć ta w rezultacie dała po roku pewne owoce i kilka maszyn już jest sfoconych.
Reasumując, idea bardzo szlachetna, wokół moich projektów od dawna funkcjonująca. Jeśli inni modelarze nie spotkali się z takim wsparciem innych to może ten wątek sprawi, że od teraz będzie inaczej. Chociaż myślę, że każdy z modelujących ma podobne doświadczenia jak ja.
Pozdrawiam i powodzenia!

79
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 07 Sierpnia 2008, 16:20:59 »
Powiem więcej... SU46 ma standardowo podświetlenie ;)

80
Bieżące kolejowe / Odp: Skansen w Chabówce na rozdrożu
« dnia: 17 Lipca 2008, 22:29:32 »
Za chwilę się dowiemy że 07-001 zostanie włączona do eksploatacji pod banderą IC i jakimś dziadowskim malowaniu
Daj Boże, daj Boże.
Co do skansenu to nie podniecajcie się tak prasowymi rewelacjami.
Pozdrawiam!

81
Bieżące kolejowe / Odp: Orient Express
« dnia: 13 Lipca 2008, 23:54:47 »
Spojrzenie bardziej na wagony niż pięknego czechowickiego jamnika ;).
http://files.myopera.com/akvin-profeta/albums/53102/Orient-2.jpg
Trzeba przyznać, że robią ogromne wrażenie. Chciałoby się zwiedzić ich wnętrza :).
Pozdrawiam!

PS. Pod poniższym linkiem powinno się pojawić jeszcze kilka różnych ujęć kiedy Akvin wrzuci swoje zdjęcia.
http://my.opera.com/akvin-profeta/albums/showpic.dml?album=53102&picture=7785680

82
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 27 Czerwca 2008, 21:37:21 »
Bardzo fajenie że będą to loki Siemensa ale dlaczego do przetargu nie stanęły inne firmy np. Bombardier?
Najprawdopodobniej nie spełniały wymagań zawartych w SIWZ. W każdym razie wybór jest bardzo dobry, tylko się cieszyć :)
Pozdrawiam!

83
Bieżące kolejowe / Odp: Pociąg zmiażdżył samochód
« dnia: 12 Czerwca 2008, 17:59:56 »
Sprawa jest prosta. Przejazd strzeżony jest po to, aby być takim w rzeczywistości. To, że należy uważać jest oczywiste, bo to tyczy się każdej sytuacji zaistniałej na drodze. Nie można jednak mówić, że gdy dróżnik nie zamknie przejazdu to kierowca ponosi taką samą winę. W przypadku jaki opisał Mariusz, przy dużej ilości torów i ograniczonej widoczności, kierowca ponosi tym mniejszą. Trzeba też pamiętać, że sytuacja rozgrywa się często w normalnym ruchu drogowym (a obecnie na drogach jest coraz ciaśniej). Nie można się przy każdym torze zatrzymywać i wpatrywać w horyzont, bo naszą tylną kanapę może odwiedzić przedni zderzak jadącego za nami litewskiego TIRa. Ruch drogowy trzeba też znać z innej perspektywy niż rower ;)
Pozdrawiam!

84
Bieżące kolejowe / Odp: Pociąg zmiażdżył samochód
« dnia: 11 Czerwca 2008, 15:08:46 »
Większą winę ponosi w tym wypadku kolej, gdyż ma obowiązek zamykać przejazd. Kierowca też ma obowiązek upewnić się, ale to jest sytuacja wzorcowa, która zazwyczaj ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Podobnie jest na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Nawet mając zielone światło należy zachować ostrożność, bo np. sygnalizacja jest wadliwa i wszyscy mają zielone światło. Kto wtedy jest winny? Wszyscy powiedzą, że zarządca konkretnej sygnalizacji. A ilu z Was (pytam kierowców) zachowuje szczególną ostrożność wjeżdżając na skrzyżowanie na zielonym świetle, gdy np. w miastach mamy taką sytuację co kilkaset metrów? Ja jestem akurat takim przypadkiem, który pokonując przejazdy kolejowe zachowuje bardzo szczególną ostrożność, ale wiem, że takich kierowców jest kilka procent. Dlatego nie może być żadnych zaniedbań ze strony dróżników, bo to zazwyczaj kończy się śmiercią człowieka.
Pozdrawiam! 

85
Bieżące kolejowe / Odp: Wzrasta liczba pasażerów
« dnia: 04 Czerwca 2008, 21:26:22 »
W życiu nie widziałem EN71 z ZPR Katowice, chyba takowych w ogóle nie posiada.
Problem jest teraz inny. Wzrost pasażerów? Cudownie! Szkoda tylko, że po 1 czerwca, kiedy katowickie siódemki rzekomo przeszły do IC, większość pociągów obsługiwanych dotąd przez składy wagonowe zastąpiono kiblami. To zaowocowało niestety skracaniem niektórych składów. Dzisiejszy pociąg nr 721, wcześniej zestawiony z dwóch kibli, dziś jechał na jednym kiblu EN57-2040 (oidp). Frekwencja wynosiła jedynie około 110 % :) Są też sytuacje, że pociąg kończący bieg automatycznie jest pociągiem podstawiającym się i po krótkim odpoczynku kibelek rusza w dalszą drogę :) Mam nadzieję, że sytuacja wróci do normy, ale doświadczenie każe w to jednak wątpić.
Pozdrawiam!

86
Bocznica / Odp: Zjazd miłośników kolei
« dnia: 04 Czerwca 2008, 21:12:26 »
Taka ciekawostka... a raczej przestroga.. jeśli chodzi o pobyt w Katowicach:

http://www.itvp.pl/pub/stat/common/view?object_type=video&object_id=35944
Tego typu programy telewizyjne mają to do siebie, że dany problem przejaskrawiają o około 70%. Tak jak główny bohater reportażu (ów tajemniczy student) dojeżdżam do Katowic kilka lat codziennie. Muszę stwierdzić, że ma on wyjątkowego pecha lub ja mam szczęście, bo osobiście się z takimi drastycznymi  sytuacjami jeszcze nie spotkałem. Słyszałem jednak tego typu opowieści od kilku osób. Kilku kieszonkowców też znam z widzenia, ale myślę, że każdy duży dworzec ma podobnych "patronów". Co do nieudolności SOK w tej kwestii to chyba nic nowego jeśli chodzi o tę formację. Inną sprawą jest prawo... które w tej sytuacji jest po prostu śmieszne. Widać jedynym wyjściem jest zlinczowanie owych "21 wspaniałych". Tylko kto z nas się poświęci i pójdzie za to siedzieć? ;)
Konkludując. Nie bójcie się przyjeżdżać na zlot. Statystycznie zostanie okradzionych tylko kilku z was :)
Pozdrawiam!

87
Bocznica / Odp: Zlot forumowiczów - lista obecnych.
« dnia: 28 Maja 2008, 12:57:20 »
19. Profeta, Czechowice-Dziedzice... Jeśli sesja pozwoli ;)
Pozdrawiam!

89
Bieżące kolejowe / Odp: Tir staranował pociąg
« dnia: 22 Maja 2008, 11:24:06 »
TIRy na tory... Piękne hasło, ale zarazem piękna utopia. Chyba nikt nie sądzi, że polska kolej, która nie radzi sobie z przewozem ludzi, potrafi zorganizować takie przedsięwzięcie jak przewóz TIRów. W dodatku dysponując "perfekcyjną" infrastrukturą. Druga sprawa to jakiego procenta takich pojazdów poruszających się po Polsce by to dotyczyło? Dlaczego jest ich tak wiele? Odpowiedź jest prosta. Tańszy środek transportu. W tej sytuacji przewoźnicy kolejowi powinni wyjść z lepszą ofertą, co oczywiście nie jest proste.
Wypadki się zdarzają, duży pojazd nie wybacza wielu błędów. Kierowca bez wątpienia poniesie konsekwencje, co mam nadzieję zaspokoi żądnych krwi.
Pozdrawiam!

90
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 17 Maja 2008, 23:44:49 »
Wygląda na to, że mamy pierwszą w dziejach siódemkę z połówkowymi pantografami.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=1438
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=1436
Pozdrawiam!

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17