Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Quark-t

Strony: 1 [2] 3 4 ... 62
31
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 17:11:59 »
Taka ciekawostka - jeżeli znana, to przepraszam - exe z paczki (x64) uruchamia mi się tylko w VBO. Problem jest rozwiązany (odpala się DisplayList) dla najnowszego exe 180805.
Efekt w FPS jest ogromny: VBO ~97, DL ~200 (GF GTX 260) na TD.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Pierwszy autonomiczny pociąg towarowy
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 21:55:16 »
Całkowite oddanie ''lejcy'' automatowi? jakoś mnie to  nie przekonuje że może być to takie bezpieczne.
A dlaczego nie? Pociąg (i transport szynowy ogólnie) ma tę przewagę nad samochodem, że nagle nie skręci uliczkę wcześniej :) ETCS już dziś podaje dystans do sygnału i oczekiwaną przy nim prędkość a systemy pociągu pozwalają dopasować się do krzywej hamowania / przyspieszania pociągu. Najtrudniejsze w zapewnieniu bezpieczeństwa, to reagowanie na sytuacje zewnętrzne jak np. łowca RP1 w skrajni. Ale na to i człowiek z ręką na kranie nie zawsze jest w stanie pomóc.
Co prawda po angielsku, ale sporo wyjaśni ten artykuł:
https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_operation

33
Wystarczy słowa @Pitka wrzucić w Google i wyskakują informacje :) 2016 rok, 14 września. 2 w nocy. Policja udaremnia kradzież 14 chłodnic z lokomotyw na Brochowie we Wrocławiu. Gdy złodzieje zorientowali się, że zostali przyłapani, to próbowali zepchnąć w czasie ucieczki swoim samochodem radiowóz. Policja oddała strzały ostrzegawcze. Ot co.

34
Bieżące kolejowe / Kolejowe zdjęcia zagraniczne
« dnia: 18 Czerwca 2017, 23:39:54 »
Cześć,
garść fotek zza płotu fabryki Bombardiera.

Zdjęcie 1 - Twindexx Swiss Express dla Szwajcarii i w tle BR490 dla S-Bahn Hamburg (+ piękne zakłócenia od gorącego powietrza wyłapane długim tele :p).
Zdjęcie 2 - inne ujęcie Twindexxa
Zdjęcie 3 - ciekawostka - w tym członie znajduje się specjalna przestrzeń dla dzieci ze zjeżdżalnią (!) rurową z piętra na parter :D
Zdjęcie 4 - TRAXX AC3 dla DB Fernverkehr
Zdjęcie 5 - ogólne ujęcie "zzapłotowe"
Zdjęcie 6 - Twindexx dla...
Zdjęcie 7 - Talent 2 dla Badenii-Wirtembergii
Zdjęcie 8 i..
Zdjęcie 9 - kolejne ujęcia TRAXX AC3 dla DB Fernverkehr
Zdjęcie 10 - jeszcze rzut okiem na Twindexxa "SBB"

35
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 22 Lutego 2017, 19:30:42 »
Wynika to z kierunku naprężenia aparatów cięgłowych. W trakcie rozruchu, naprężenie powinno rozkładać się równomiernie (od sąsiedniego pojazdu). Wiem, że jest to trudne do zrozumienia, ale ,,po chłopsku": zawsze pozostaje luz pomiędzy pałąkiem a hakiem cięgłowym. Przy ruszaniu (zwłaszcza ,,z kopyta") każda z czołownic dostaje porządnie ,,w d...ę". Pod względem rozkładu sił, lepiej jak obciążenie działa z tyłu, jak z przodu.
O literaturę nie pytaj, gdyż tzw. Naukowcy (mam na myśli młodsze narybki), nie posiadają tzw. wyobraźni i sami nas często pytają ,,jak to działa?".
E no moment - z punktu widzenia czołownic nie ma różnicy czy zarzucony jest pałąk z loko na hak wagonu czy odwrotnie. Przecież za sworzniem mocującym pałąk do haka w kierunku do pojazdu element przenoszący siłę na sprężynę aparatu cięgłowego i dalej na czołownicę jest jeden. Kolokwialnie mówiąc - sprężyna "nie wie" czy od swojej strony ma wykorzystany hak czy pałąk.
Zakładając, że mamy tylko lokomotywę i jeden wagon, skręcone na luźno, to przy rozruchu od momentu zetknięcia się pałąka z wewnętrzną częścią haka naprężenia zostają rozłożone na dalsze punkty tj. od strony haka mamy już sprężynę, a z drugiej mocowanie pałąka - i zakładając jego bezluzowość - drugą sprężynę. i nie ma znaczenia z której strony jest siłą pociągowa a z której siła, nazwijmy to, oporów ruchu.
Uprzejmie proszę o wskazanie luki w rozumowaniu.

36
Wszystko zależy od odpowiedzi na pytanie: do czego. Poczta, www, youtube, nawet jakieś notatki -> przykładowo Lenovo Yoga (tablet) kładzie netbooki na łopatki czasem działania. Ale do bardziej wyrafinowanych rzeczy się nie nadaje. Wtedy tani tablet + raspberry + powerbank. I zdalna praca przez vnc (wifi ad-hoc).

37
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 13 Lutego 2017, 22:28:48 »
https://www.facebook.com/tmechatronik/posts/248976138881194
Co to za dwa elementy wystają obok szyby na ścianie? Te nad manometrami.

38
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 13 Lutego 2017, 22:26:48 »
pod względem odporności względem siły cięgłowej, to zasadne jest łączenie pałąkiem (uchem jak to żargonowo określają), od strony pojazdów czołowych.
Jakoś nie bardzo umiem sobie wyobrazić niejednakowość rozkładu sił w takim przypadku (czyje ucho za czyj hak). Możesz wyjaśnić to szerzej? Możesz mnie też odesłać do literatury :)

39
Krzysztofie, bardzo dobra sugestia. Dziękuję.
W moim przypadku: Menedżer Realtek HD Audio. W menu po prawej jest "klucz", czyli ustawienia. Zaznaczenie (domyślnie odznaczonej) opcji "Wyłącz wykrywanie gniazd panela przedniego" również rozwiązuje problem.

40
1. MaSzynę da się odpalić nawet na stareńkim intelu 945. Szału nie ma, ale na scenerię TD w małej rozdzielczości wystarczy. Ten procesor jest mocniejszy, więc może być lepiej. Ale nie na tyle, by myśleć o czymś więcej niż TD niestety.
2. Większy problem widzę ze sterowaniem. MaSzyna korzysta z numerycznej części klawiatury. Obsługa MaSzyny poprzez kombinacje z klawiszem Fn jest, lekko mówiąc, uciążliwa.

41
Cześć,
spotkałem się z takim problemem i dzielę się od razu jego rozwiązaniem.

OPIS BŁĘDU
Wersja: czysta paczka 15.04 + patch 16.08
MaSzyna nie uruchamia się, wysyp praktycznie zaraz po próbie uruchomienia. Uruchamiana przez Rainsted jak i bezpośrednio z exe. Log jest czysty. W przypadku uruchamiania bezpośrednio z exe log kończy się następująco (pełny w załączniku):
Loading - texture: textures\pkp\odsekc20.dds
Scenery sky definition
sky_dynamic_stratus.t3d
Scenery atmo definition
Scenery light definition
Scenery time definition
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitTraction
InitTraction OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
FirstInit is done
Loading - binary model: dynamic\pkp\303e_v1\303e-tv.e3d
Loading - texture: textures\tabor\alstom.dds
Loading - texture: textures\tabor\aircoupler.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-ep-tv-424-hist.dds

Poszedłem tropem, że wylatuje w momencie ładowania grafiki. Zmiana taboru - nie pomaga. Zmiana scenerii - nie pomaga.
Co dziwniejsze, na komputerze za kartą AMD MaSzyna uruchomiła się bez problemu, a wysyp następuje na komputerze z kartą NVIDII (!). Próbowałem przeinstalować sterowniki (z uprzednim wyczyszczeniem przy użyciu Display Driver Uninstaller) - nie pomogło.
System: Windows 10 64bit. Wykluczony z powodu jak powyżej.

ROZWIĄZANIE
Przyczyna leżała w... niepodpiętym żadnym wyjściu z karty dźwiękowej (!). Karta poprawnie zainstalowana w systemie, ale nie były podłączone ani głośniki ani słuchawki. Problem rozwiązuje podpięcie nawet przedłużacza jack-jack. Oprogramowanie karty dźwiękowej aktywuje sobie wtedy wyjścia i zaczyna wszystko działać.
Problem o tyle ciężki do zdiagnozowania, że w logu jest wpis:
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.dds
Sound Init OK
więc nic nie świadczy o źródle problemu w karcie dźwiękowej.

42
Pomoc w tworzeniu / Odp: Kabina elfa
« dnia: 28 Stycznia 2017, 23:36:57 »
Skoro tak to wygląda, to ja podziękuję. Nie mam zamiaru brać się za kolejną papierologię i wiązać się jakimiś umowami.
Nie przesadzaj. NDA (ang. non-disclosure agreement, czyli umowa o zachowaniu poufności) nie jest czymś wyjątkowym. Plany, nawet okrojone, są chronioną własnością firmy i nic dziwnego, że proszą o podpisanie stosownej umowy. Zwłaszcza z - nie czarujmy się - "nikim", bo (jeżeli się nie mylę) @Patryk nie jest przedstawicielem firmy, dzięki której użyczający plany może coś zarobić, a prestiż "MaSzyny" też jakoś ogromny nie jest (jest jakikolwiek?). Wręcz nakładają na siebie koszty, bo za przygotowanie okrojonych planów muszą komuś zapłacić, a zysk = 0. To, że się podejmują współpracy, to jest duży +, bo tak na prawdę mogła być z ich strony albo cisza, albo "Szanowny Panie, nie."

43
Wydział zamówień / Odp: Fiat 126p na ulicach maszyny :)
« dnia: 18 Stycznia 2017, 19:48:00 »
ZTCP to fiaty ze zmienioną deską miały już zagłówki przednich siedzeń (połowa lat 80-tych). Te bez zagłowków miały ten malutki prędkościomierz i blaszane zderzaki.
Nie miały. Polski Fiat 126p FL, rok produkcji 1988 - prostokątna deska rozdzielcza (już zintegrowana z włącznikami świateł itd.), fotele niskie, bez zagłówków. Przetłoczenia na bocznych drzwiach i szerokie listwy ozdobne. Zderzaki plastikowe, czarne, szerokie. Plastikowe czarne, gładkie (bez przetłoczeń) "kołpaki", czyli te wypełnienia w kołach. Kratki poboru powietrza do silnika płaskie, bez profilowań. Na masce logo "Polski Fiat", umieszczone po lewej stronie, nie Fiatowski znaczek centralny. Render @Stele pokazuje Bździągwę po kolejnym liftingu, kiedy był to już Fiat (a nie PF).
LINK

@Krzysiek626 - link się połamał. Dziękuję @Stele za poprawkę.

44
WWW / Odp: MaSzynowa grupa na Facebooku
« dnia: 14 Stycznia 2017, 18:43:15 »
Co myślicie o moim pomyśle? Jak pomysłodawca chętnie podjąłbym się zadania prowadzenia grupy. Napiszcie co o tym sądzicie, podajcie także swoje propozycje charakteru grupy. :)
Prosiłeś o opinię - dostałeś. Nikt Ci nie napisał "nie wolno Ci zrobić grupy". Chcesz - rób.
chcesz coś zrobić? NIE! Bo coś tam...
To po co pytałeś o opinię? Taka postawa roszczeniowa ("ma być po mojemu, a jak nie to foch") wg mnie właśnie zdyskredytowała Ciebie jako jakiegokolwiek prowadzącego grupę. Masz swoje zdanie - dobrze. Uszanuj zdanie innych (uszanuj =/= przyjmij). A wygląda na to, że nawet nie zastanowiłeś się nad tym jak nasze argumenty odeprzeć.

@Krzysiek mnie własnie ubiegł :)

45
WWW / Odp: MaSzynowa grupa na Facebooku
« dnia: 14 Stycznia 2017, 16:35:03 »
Dorabianie miejsc, które gromadzą ludzi ma swoje plusy i minusy:
+ rozszerza społeczność
- powoduje jej rozdrobnienie na ośrodki, przez co utrudnia się wymianę myśli, pomysłów i produktów (dodatków).
A do tego nie wszyscy mają FB.

Suma summarum: nie jestem na nie, pytanie: po co? I skończy się to tym, że każdy będzie chciał sobie założyć grupę, by być jej prowadzącym. Nie lepsza jedna grupa stuosobowa niż sto jednoosobowych?

46
Obecnie, formalnie betatesterów jest czternastu. Ta "garstka" to jest ile osób?

47
Według mnie może wystarczy częściej testować dodatki.
Zgoda. Sprawdzimy w najbliższym czasie aktywność betatesterów (osoby nieaktywne utracą status) oraz przeprowadzimy nabór na nowych.
I jeszcze jedna uwaga. Ktoś chciałby, żeby w Maszynie była jakiś tam model. Napisze o tym i dostaje taki odzew:
Cytuj
Jak zrobisz to będzie
Sądzę, że działa on zniechęcająco. Może należało by mu wytłumaczyć co trzeba zrobić i może troszkę mu pomóc.
A to już niestety tak nie działa. Poradników jest sporo na forum, zawsze można zapytać ale nikt nie będzie komuś wciskał myszki na siłę do ręki. Niestety "nie umiem więc nie spróbuję" jest dziś chorobą cywilizacyjną.

48
Bieżące kolejowe / Odp: InnoTrans 2014
« dnia: 08 Października 2014, 12:29:38 »
Zdjęć Dragona masz na sieci od groma. Nie chciałem też wrzucać tutaj prawie 200 zdjęć bo i po co.

49
Bieżące kolejowe / Odp: InnoTrans 2014
« dnia: 28 Września 2014, 16:30:29 »
Sądzę, że jest możliwość zasunięcia tej luki od wewnątrz.
Nie zauważyłem, aby było to możliwe (brak prowadnic, mocowań etc.). Vide - trzecie zdjęcie. Ale też nie przyglądałem się szczególnie temu. Zdjęcie komory silnika robione stojąc obok chłodnicy (niewidoczna na zdjęciu, po lewej).

50
Bieżące kolejowe / Odp: InnoTrans 2014
« dnia: 28 Września 2014, 00:17:03 »
@Quark_t, a cyknąłeś może jakiejś zdjęcia najnowszego wytworu PESY czyli spalinowej Gamy 111Db-001? Jeśli tak to czy mógłbyś się nimi tu podzielić? Z góry dziękuję.
Proszę. Generalnie przedstawiony egzemplarz nie pójdzie do IC (mimo malowania), gdyż lokomotywy mają być budowane pod nadzorem IC a ten nie był.

51
Bieżące kolejowe / InnoTrans 2014
« dnia: 27 Września 2014, 15:12:11 »
Cześć.
W załączeniu garść zdjęć z tegorocznych targów InnoTrans w Berlinie. Kilka firm prezentowało swoje symulatory-trenażery. Generalnie pod względem grafii MaSzyna jednak nie ma się czego wstydzić :]

52
Zamiast snuć takie domysły wystarczy sprawdzić - z nawozem spotkanie miał SA136-010 a z wiatrakiem SA136-011. http://www.st43.pl/4galery/categories.php?cat_id=134

53
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wakacyjne spotkanie MaSzynowców
« dnia: 31 Sierpnia 2014, 12:55:36 »
Z kronikarskiego obowiązku - spotkanie się odbyło w składzie 3x Tomasz, 2x Maciej, 1x Rafał. Poruszono wiele tematów, podjęto kilka istotnych decyzji, które wkrótce zostaną wprowadzone w życie. Co i jak - przekonacie się wkrótce.

54
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wakacyjne spotkanie MaSzynowców
« dnia: 23 Sierpnia 2014, 19:03:47 »
Jak najbardziej. I nie mam kochanki. I mieć nie zamierzam.

55
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wakacyjne spotkanie MaSzynowców
« dnia: 23 Sierpnia 2014, 18:29:39 »
[suchar]
I dlatego każdy żonaty (albo wręcz posiadający tzw. 2 połowę) powinien mieć kochankę. Bo jak żona myśli, że jest u kochanki, a kochanka że u żony, to on może w spokoju pojechać na spotkanie MaSzynowców.
[/suchar]
;)

56
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 23 Sierpnia 2014, 10:10:19 »
Drobna informacja - czysta paczka + patche 04, 05, 06 i 08 + aktualizacja Rainsted = nie ma problemów z działaniem symulatora, brakami w starterze etc. (nie mówię o błędach wewnątrz symulatora). Tak dla jasności "czy to działa".

57
Screeny / Informacja o wykorzystaniu screenów do promocji Symulatora
« dnia: 21 Sierpnia 2014, 21:31:26 »
UWAGA!
Informuję, że screeny z Symulatora umieszczane na Forum, zwłaszcza te w niniejszym dziale, mogą zostać wykorzystane w materiałach promujących Symulator Pojazdów Szynowych "MaSzyna" (strona www, plakaty, ulotki etc.).
 
Jeżeli nie zgadzasz się na takie wykorzystanie - NIE PUBLIKUJ!

58
UWAGA!
Informuję, że screeny z Symulatora umieszczane na Forum, zwłaszcza te w niniejszym wątku, mogą zostać wykorzystane w materiałach promujących Symulator Pojazdów Szynowych "MaSzyna" (strona www, plakaty, ulotki etc.). Jeżeli nie zgadzasz się na takie wykorzystanie, nie publikuj!
Autorzy screenów już umieszczonych, którzy nie wyrażają zgody na ich używanie, proszeni są o wysłanie do mnie PW z takim zastrzeżeniem w terminie DO KOŃCA SIERPNIA 2014r.



2014-09-01: Informuję, że nie otrzymałem od kogokolwiek braku zgody na wykorzystanie screenów.

59
Symulator / Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« dnia: 19 Sierpnia 2014, 21:40:16 »
Przejedź EP08 jeszcze raz.

60
Poradniki / Krótka instrukcja robienia tekstur DDS
« dnia: 20 Września 2011, 21:38:00 »
Do przygotowania tekstur DDS osobiście polecam program Paint.NET. Wspiera DDS od razu po instalacji, więc nie trzeba bawić się z wtyczkami. Przy zapisywaniu do DDS należy pamiętać o:
  • Odbiciu tekstury w pionie (menu Image -> Flip vertical)
  • Zapisaniu jej z odpowiednią kompresją (lista FileFormat):
    • dla tekstur bez kanału alpha (przeźroczystości) wybieramy DXT1
    • dla tekstur z kanałem alpha - DXT5
Istotne jest, aby w obu przypadkach jako "Compressor type" wybrać "Iterative Fit (slowest/HQ)" oraz zaznaczyć pozycję "Generate Mip Maps".

Nie stwierdziłem wpływu typu generatora mipmap na późniejszą jakość tekstur.
Oczywiście są tekstury, którym kompresja DDS nie służy, ale jest ich bardzo mało (na całą PC2010 z dodatkami jest tylko jeden (!) taki plik).

UWAGA!
Nie należy przejmować się tym, że obraz wynikowy dla LQ i HQ mają taką samą wielkość (co wydaje się nielogiczne). Jest to cecha tekstur DDS, ale pisać o tym nie ma sensu.

Można też skorzystać z NVIDIA Texture Tools. Przykładowy command line to:
nvcompress -bc1a [nazwa pliku]

Strony: 1 [2] 3 4 ... 62