Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - carmel4a

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6
31
Forum / Odp: Problemy z czatem.
« dnia: 27 Czerwca 2018, 19:41:58 »
Ok, czyli pewnie chwilowy błąd.

32
Forum / Problemy z czatem.
« dnia: 27 Czerwca 2018, 19:40:12 »
Zbiorczy wątek (nagłych?) problemów z czatem.

{"id":"store.sql_recover.save.app_error","message":"store.sql_recover.save.app_error","detailed_error":"","request_id":"<jakiś hash>","status_code":500}Ktoś/coś? Pierwszy raz takie coś widzę, szukanie w Google nie pomogło, bo err 500 oznacza, że zepsuć się mogło wszystko.

Chromium Wersja 67.0.3396.87 (Oficjalna wersja) Arch Linux (64-bitowa). Usunięcie ciasteczek nie pomogło.

33
Bocznica / Odp: Odp: Wersja OpenGL
« dnia: 25 Czerwca 2018, 19:15:58 »
OpenGL version string: 3.0 Mesa 18.1.1        Intel 3rd Gen Core GPU
OpenGL version string: 4.6.0 NVIDIA 390.59    NVIDIA Corporation GT 630m

34
Bocznica / Odp: Czat mi nie dziala na chwile obecna.
« dnia: 17 Czerwca 2018, 22:22:36 »
Według mnie to był tylko taki ironiczny żart M1970. Mam nadzieję w każdym razie. Bo ja u siebie widzę pozytywny skok wydajności, jak mogę na bieżąco przedyskutować ewentualne zagwostki techniczne.

35
Bocznica / Odp: Test znaków
« dnia: 10 Czerwca 2018, 16:17:12 »
« #tegoteż »
Chromium. U mnie działa.

36
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 30 Maja 2018, 13:07:48 »
Eemm, no w RAMie to my nic nie liczymy. Tylko trzymamy wyniki obliczeń, dane alokowane dynamicznie (np. tekstury, modele, etc). Liczymy na procesorach, czy to centralnym, czy to graficznych. Z resztą wiadomości się zgadzam, wymagania będą rosły, nie malały. Wyjątkiem może być cpu, jeśli wymyślimy jakieś magiczne optymalizacje w kodzie. Ale RAM, VRAM, przestrzeń na dysku i wymagania co do karty graficznej będą rosły.
Warto dodać coś o OpenGL'u i jego wymaganej wersji. Obecnie jest to 1.5 chyba, ale przyszłościowo będzie to 3.0. (info te jest też w Readme)
EDIT: poprawiono nieścisłość w mojej wypowiedzi

37
Symulator / Odp: Wymagania zalecane
« dnia: 24 Maja 2018, 14:51:23 »
Jeśli mówimy o 25< fps, to nie są to minimalne wymagania.
Dorzucając cegiełkę:
- Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz
- ram 8GB
- GeForce 610M
Chodzi płynnie, nie podam dokładnie ile fpsów, bo dawno mnie na szlaku nie było ;)

38
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukuję ES 64 F4-212/213.
« dnia: 09 Listopada 2017, 16:27:29 »
Te które są w sieci mają prawa autorskie. Proszę o tym pamiętać.

39
Symulator / Odp: Zapis stanu symulacji
« dnia: 13 Września 2017, 02:32:40 »
Programiści "exe" może rozwiną moją myśl, ale na szybko odpowiem, że na razie nie jest to możliwe ze względów technicznych. Nie jest to aspekt ingorowany przez Twórców, nawet jeśli tak było kiedyś. Wprowadzenie takiej możliwości wymaga jednak przerobienia części kodu źródłowego i z tego powodu nie można nawet szacować kiedy to osiągniemy. Zawsze możesz nauczyć się C++ (jeśli nie znasz) i pomóc :)

40
Rainsted / Odp: Aktualzacja Rainsted a Windows 10
« dnia: 02 Września 2017, 00:35:38 »
Nie wiem jak to jest na Windowsie, ale na Linuxie nawet jak jesteś adminem, to niektóre operacje nadal musisz wykonywać przez `sudo` - z prawami admina.

41
Na warsztacie / Odp: Zastąpienie eventów językiem skryptowym
« dnia: 29 Sierpnia 2017, 09:51:27 »
To o czym piszecie da się zrealizować w dobrym API, w języku skryptowym. Podejście takie jest o tyle dobre, że Kowalsy, jak i programiści będą mieli to samo API. Tylko będą je wykorzystywać w różnym zakresie. Może przeciesz istnieć metoda _dodaj_pojazd(parometry) jak i ustal_przebieg() ;>
Ps. nazwy to tylko przykłady by pokazać o co mi chodzi. Powynny być po angielsku. API powinno być otwarte.
Ps2. ba - takie podejście umożliwi zrobienie takich "trainzowych" i "raillwordsowych" edytorów misji - ładnych nakładek/edytorów do API.

42
Bocznica / Skrypt do programu Blender
« dnia: 28 Sierpnia 2017, 21:41:16 »
Witam, w tym wątku będziemy prezentować postępy w pracy nad skryptem oraz aktualną listę jego możliwości.
Nad skryptem aktualnie pracuje ja i @krzysiuup. Pierwsze podejście do skryptu zaczął @firleju.

Możliwości:
- bezstratne wczytanie obiektów typu node ... track .
- bezstratne wczytanie obiektów typu node ... traction .
- stratne wczytanie trójkątów terenu. Stratne są: normalne, mapowanie uv, tekstura.

- stratny export trójkątów terenu. Stratne są: normalne, mapowanie uv, tekstura.

- import/export t3d. Stratne są: wygładzanie, tekstury .dds (częściowo), freespotlight, stars.

- import danych DEM, np. NMT-100 w formacie ASCII(XYZ) jako vertex cloud. Inne skrypty (np. BlenderGIS) mogą zamienić wynik w siatke.

Changelog:

43
Bocznica / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 25 Sierpnia 2017, 12:29:18 »
Do usunięcia

44
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 25 Sierpnia 2017, 10:45:17 »
Taki jest pomysł i taki był. Z tym, że rzekomo linkując do "zarażonego" (ze starą licencją) elementu, linkowany element musi przejąć licencje. Też tak nie uważam, ale zdania są podzielone :>
Dla przykładu. Wydajemy scenerie. Na scenerii wykorzystujemy: drzewo.t3d, scenery.scn, model.t3d.
Scenery i model chcielibyśmy na nowej licencji. drzewo.t3d ma już starą (jest z PC, a 2 pozostałe pliki są nasze).
PODOBNO "włączając" `include`m drzewo, scenery musi być na starej licencji. Bo tworzymy "przez to dzieło oparte na Symulatorze".
Jeszcze bardziej PODOBNO włączając nowy model do scenery na starej licencji - nowy model musi mieć starą licencje.

Ps. nie dyskutujmy o starej i nowej licencji. Tylko o starej, nowej_a i nowej_b.
Bo stara licencja jest dziwnie skonstruowana i np. ja nic na niej nie mam zamiaru wydawać, chociażby przez problem z interpretacją linkowania.

45
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 17:18:32 »
Ja się wacham obecnie. Bo widzę i zalety, i wady tego pomysłu.
Bardziej zajmującym zagadnieniem dla mnie obecnie, jest kwestia prawna, której rozwiązanie niestety może nie zależeć od naszego sprytu, ani tym bardziej mądrości tylko od wiedzy i pomysłowości.
Atapiego nie zaliczyłem do blokujących - wg. mnie był gdzieś pomiędzy. Zresztą, jak chce niech sam się szufladkuję.
Jeśli o szufladkach mówimy - nie jestem ani za, ani przeciw.
By być, muszę widzieć rozwiązanie. Niestety nic narazie mi nie przychodzi do głowy.

46
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 16:47:27 »
Ty za to założyłeś, że nie jestem prawnikiem przed tym jak to przyznałem :)
Chodzi o to, że do interpretacji licencji nie trzeba prawnika. A sądu, w świetle obecnego pawa.
Nic nie zakładam - widzę nieścisłości.
Nie zakładam że osoba pisząca licencjie nie konsultowała się z prawikiem. Pytałem się. Pytanie się, to nie zakładanie czegoś.
Kilka osób forsuje. Jedna blokuje. Reszta (narazie) milczy - tak to wygląda.

Problemem nie jest kto forsuje. Nawet nie to co forsuje. Tylko czy prawnie da się tu cokolwiek forsować.
WIęc Twoje "róbta co chceta" jest bez znaczenia. Bo narazie z tego co wiem nie ma pomysłu jak to rozwiązać.

47
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 15:40:16 »
To trzeba by się złożyć. Albo ktoś wyłoży całość. I to na zaraz. Bo ja widzę parę "nieścisłości", jednak prawnikiem też nie jestem. Pytanie - czy osoba pisząca tą licencje też była prawnikiem? I czy do interpretacji licencji trzeba być prawnikiem? Bo wszystkie programy na Twoim komputerze mają licencje. Czytałeś je? Nie - złamałeś prawo(a). Tak - jesteś prawnikiem? :>

48
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 15:30:11 »
Ale pominąłeś kwestie nie prawomocnej licencji. To nie jest banał. I to zostało nazwane "gównem" - wg. mnie słusznie.
Poza tym - chciałeś by wymieniać plusy dodatnie, nie? ;>

49
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 14:53:50 »
Problemem narazie nie jest - dlaczego. Tylko - jak.
Dlaczego?
- nowe modele / więcej twórców.
- obecna licencja najprawdopodobniej nie jest prawomocna.

50
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 01:25:48 »
Jeśli chodzi o mój pomysł - to nie będzie. Tzn. wszystko rozbija się o ten problem: https://en.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License#Linking_and_derived_works
Analogicznie oczywiście.
Chodzi o to, że podobno linkowanie modelu za pomocą `include` włącza go do Projektu i zmienia jego licencje. Jeśli tak jest - mój pomysł nie działa.

51
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 23:49:51 »
Ale Panowie... Przecierz mamy rozwiązanie…

52
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 17:38:45 »
Milek - nie zrozumiałeś. On ma taką umowę.
Można udostępnić scenerie z modelem z inną licencją. W scn nie wstawiasz modelu tylko ścieżkę do niego.
W scn nie ma żadnych danych z t3d, inc.

53
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 17:31:11 »
Powinienem raczej napisać: pojawi się. Bo prawnie tu nic nie ma licencji prócz kodu źródłowego.
*nie ma licencji == all rights reserved jak coś

54
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 17:19:46 »
Ale my nie ruszymy obecnego contentu… Licencja obecnych assetów zostaje TA SAMA. Licencja nowych assetów się zmieni i to ich będzie dotyczył zapis w licencji.

55
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 17:10:31 »
No ale przez 20 minut tego nie wprowadzimy…

56
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 17:05:40 »
Seba, o co Ci… chodzi. Przecież mamy prawie rozwiązanie.

W mojej wersji, jedyne co będziesz musiał zrobić, to do folderu Licences dodać licencje do konkretnych modeli.

57
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 16:54:19 »
Tylko u mnie nie trzeba dawać miesiąca :p
Sytuacja wygląda tak. Twórca chce zmienić/dodać (bo większość nie ma) licencje - wysyła na serwer (repo) pull requesta z licencją znajdującą się w odpowiednim katalogu. To tyle.

Zapomniałem dodać. Twórca musi zgodzić się na główną licencje - by nie było sytuacji, że Jego licencja jest sprzeczna z licencją  Symulatora.

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 16:48:49 »
Nie można zrobić: macie miesiąc na decyzje. Prawnie się nie obroni. W moim pomyśle nie ruszamy starych assetów. Są jak były. Zmienia się licencja Paczki Całościowej, nie assetów.

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 16:43:09 »
Narazie mam taki pomysł. Głównej licencji prawie nie zmieniamy. Dodajemy zapis o tym, że należy stosować się do licencji zawartych w np. odpowiednim katalogu (w innych projektach stosuje się takie coś).

I będziemy mieli katalog:
~/root/Licenses/models/Twoj_folder/nazwa_pliku.z_rozszerzeniem.txt

A w tym pliku Twoja licencja.
Co Wy na takie coś?

Rozwiązuje to problem obecnych assetów.

60
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 16:38:20 »
Co z dystrybucją?
To, że coś jest w zamkniętych wątkach mnie nie interesuje, bo są zamknięte :p Sprawa licencji powinna być dyskutowana publicznie…
Nie - cena jest wręcz minimalna. Ale trzeba to jakoś prawnie umiejscowić w PC.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6