Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - carmel4a

Strony: 1 ... 4 5 [6]
151
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 08 Czerwca 2013, 23:45:15 »
Jeśli chodzi o podsypki to rozumiem. Łuki (chyba) też, więc dziękuje. Jak wspomniałem, chodzi mi po głowie kilka zagadnień, więc prosiłbym o niezamykanie.
PS. Rozumiem, że o kładzeniu torów blisko stacji ,,na oko" mogę zapomnieć.

To jest moje pierwsze (chyba) głupie pytanie, ale je zadam, bo nie widzę innej opcji.
Powracając do poprzedniego przykładu. Mam stacje, za nią łuk o ok. R=1015m. prędkość z WOS'u 100km/h.
Programik do tego celu wyliczył mi, że odcinek pomocniczy (który potem przesuwamy i na nim budujemy łuk) wynosi ok. 60m (L/2). Tu jest właśnie głupota pytania. Jak ustawić te 60m dla odcinka? (nie licząc funkcji trygonometrycznych...) Bo we właściwościach obiektu nie widziałem...

152
Pomoc w tworzeniu / Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 08 Czerwca 2013, 23:13:48 »
Witam, mam dziś kilka pytań odnośnie ogólnie pojętego tworzenia scenerii. Zaczynajmy :)
   1a. Pierwsze pytanie odnosi się łuków. Czy w standardach MaSzyny są luki o ,,okrągłych" promieniach. Na przykład: Mam jakąś stacje, za nią występuje łuk. Tory pomiędzy łukiem, a torami stacyjnymi są dość ... nietypowe (początek łuku jest przesunięty względem osi środkowych torów).
   1b. Czy przy mniej ważnych odcinkach można stworzyć dwie proste i pomiędzy nimi kolejną zamienioną w łuk?
(Oczywiście jeśli jakoś pasuje do zdjęć/mapy topo.) Czy zawsze dopasowywujemy promień?
   2. Czy tworząc scenerie z map z Geoportalu muszę się bawić z np. łukami przejściowymi? (jeśli tory są dopasowane do rzeczywistego przebiegu)
   3. Czy z poziomu Edytora da się dla np. grupy ustawić tekstury podsypki torów/szyn? Przy małych stacjach to nie problem, ale dla większych odcinkach torów...
Obecnie to wszystko. Możliwe, że się pojawią kolejne pytania. Przepraszam za ten (przyszły?) potok pytań, ale kilku spraw jeszcze nie rozumiem. Więc pytam :) Pozdrawiam.

153
Symulator / Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 17:02:50 »
Wiem, że pytanie nie powinno tutaj być, za co przepraszam. Rozumiem i dziękuje za wyrozumiałość. Można zamknąć.

Zamykam
Benek

154
Symulator / Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 16:13:46 »
Nie. Chodzi mi o podział na komórki. Bo z tego co zrozumiałem sceneria może mieć (teoretycznie) wielkie rozmiary.
Czy wielkość scenerii ma wpływ na płynność symulacji (z podziałem na komórki), czy tylko na czas wczytywania.

155
Symulator / Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 16:08:33 »
Rozumiem i dziękuje. Jeśli jest taka możliwość proszę nie zamykać do czasu odpowiedzi na moje drugie pytanie (o ile taka nastąpi :) ).

156
Symulator / Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 16:00:51 »
Dziękuje, o to właśnie mi chodziło. Nie posiadam (jeszcze) 3ds'a wiec nie wiedziałem. Może uda mi się go ,,dostać" z tego projektu dla studentów/uczniów. Czy nad skryptami do gmax'a trwają jeszcze jakiekolwiek prace nad ich aktualizacją? Bo podobnej opcji nie widziałem... Nawet eksport jest, hmm... prymitywny? :)

157
Symulator / Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 15:42:27 »
O problemach braku podsypek rozjazdu i innych wiem. Jednak, nawet z nimi, (chyba) powstało i powstaje wiele scenerii.
Powracając do tematu. Rozumem, że nie istnieje (jeszcze) jakikolwiek sposób na połączenie torów z Edytora i otoczenia  z 3ds'a/gmax'a (nie licząc notatnika i ciągłego dopasowywania współrzędnych) i używa się tylko 3ds'a  do tworzenia scenerii (gmax jest dla wytrwałych :) ) Mam rację, czy się mylę?

Inne pytanie, niezwiązane trochę z tematem, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. Czy po podziale na komórki (teoretycznie) wielkość scenerii ma wpływ na płynność symulacji?

158
Symulator / Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 13:58:03 »
Witam.
 Po przyswojeniu sobie instrukcji do wspomnianego edytora doszedłem do wniosku, że można w nim tworzyć tory i dodawać semafory według np. danych z Geoportalu. Moje pytanie brzmi: jak się do tego mają programy gmax/3Ds? Rozumiem, że w Edytorze nie można dodawać trójkątów terenu i modeli 3d. Robimy je w gmax/3ds. Tu jest mój problem: jak połączyć tory z edytora i teren z programu 3d aby wszystko do siebie pasowało (metodą inną niż ,,metoda prób i błędów" w Notatniku).
Konkretniej - jak go stworzyć? Czy da się wyeksportować plik .RSF/.scn do gmaxa?
Pozdrawiam.

PS: Proszę Was, nie piszcie, że tworzenie scenerii realistycznej jest pracochłonne i trudne - dobrze o tym wiem.

Strony: 1 ... 4 5 [6]