Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - carmel4a

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6
121
Pomoc w tworzeniu / Odp: Linia 356 - pytania
« dnia: 19 Stycznia 2015, 21:53:25 »
Niestety jest łukowy (na oko łuk zewnętrzny z 400m), a normalny 190m nie może wejść bo mam łuki na obu końcach.
Jest to tor koło ostatniego (północnego) mostu w Bydgoszczy Głównej, więc bocznica to też nie jest. Będę kąbinować.

122
Pomoc w tworzeniu / Linia 356 - pytania
« dnia: 19 Stycznia 2015, 19:58:54 »
Witam, w związku z prowadzeniem prac nad linią 356 w naturalny sposób pojawiają się problemy i zagadnienia wymagające bliższego lub dalszego rozwiązania i aby nie rozpoczynać niewyobrażalną ilość tematów, tutaj będę umieszczał pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.

1. Czy taki rozjazd może istnieć w Symulatorze? Stworzyłem go z szablonu r=190 (mniejszego stosowanego w krzyżowych).
Dodałem odc. prosty po nim i przy następnym odcinkiem, po czym wstawiłem łuk z określonym promieniem (w tym przypadku 100m) Czy jest to poprawne rozwiązanie? Dodaję poglądowo, jak to wygląda.

123
Wydział zamówień / Odp: Linia 356 - materiały
« dnia: 12 Stycznia 2015, 11:09:54 »
Przyda się, nawet nie muszą być koniecznie na tekstury, poglądowe, gdzie co stoi też są ok. Kawałek torów mogę jeszcze pociągnąć w stronę Trzcińca, ale to po zrobieniu Bydgoszczy.
 Na razie niezbyt mogę wyjść z aparatem (mam sporo roboty) ale będę musiał zobaczyć jak to wygląda na Głównej,  bo niezbyt mam pomysł co zrobić jak to jest tam pozamykane.

EDIT: Chciałem zapytać Was o to jaki chcielibyście mieć kształt tej scenerii. Mam 3 pomysły.
1.Linia w takim stanie jaki jest: mało przejezdna, sporadyczny ruch towarowy na odcinku Bydgoszcz-Szubin, Vmax koło 40-50km/h. Z tego co wiem za Szubinem linie niezbyt jest przejezdna. <- pojedyncze wagony, jedna lok. dużo krzaków.
2. Linia z lat 90' gdzie wszystko jeszcze normalnie funkcjonowało. Byłaby to hybryda stanu obecnego, z materiałami które udałoby mi się zdobyć. <- kilka składów (znalazłem stary rozkład jazdy)
3. Linia po gruntownym remoncie który jest planowany. Planowana szlakowa: Vmax=120km/h. Jak odcinek od Poznania. Na cwilę obecną byłaby to trochę nadinterpretacja, bo robiłbym coś co obecnie nie istnieje.
Proszę was o głosy, chciałbym tylko zauważyć, że z głosami potrzebne by były materiały (renowacja - wygląd szlaku od str. Poznania, by można było zrobić podobny; lata 90' - zdjęcia z tamtych lat)

EDIT2: W stanie jakim jest rozumiem też braki w wskaźnikach i inne niedoskonałości szlaku.

Kształt, a nie krztałt. Poprawiłem.
Benek


EDIT3: Dzięki @Benek, małe niedopatrzenie. Daję wam zrzut z obecnego stanu. Nie skończyłem stacji w Kcyni, nie ma (chyba) kilku torów, np. w Rynarzewie, z map i Google Earth niewiele widać. Dalsze nowości (jak się pojawią) będe wrzucał na warsztat. Na koniec ponowny apel: Jak coś macie to się podzielcie.

124
Wydział zamówień / Odp: Linia 356 - materiały
« dnia: 11 Stycznia 2015, 21:28:11 »
Byłoby fajnie. Tory i tak położę, co dalej to się pomyśli.

125
Wydział zamówień / Odp: Linia 356 - materiały
« dnia: 11 Stycznia 2015, 21:20:14 »
Pfff... Na stacji nie byłem od wakacji (czasu nie miałem), że aż tak się porobiło... No to cóż, trzeba improwizować. Jak uda mi się zdobyć materiały to zrobię, no a jak nie... to będę musiał uciąć po odbiciu na północ, coś w rodzaju zaczynasz w lesie, albo na bocznicy.. taa.. szkoda, zobaczy się co da się zrobić. Zdjęć trochę jest po Internecie, Wy coś na pewno macie, ja u siebie też coś znajdę, resztę się może repaintem zrobi... Zobaczymy niema co narzekać :) Może ktoś z PESY na forum zawita i mnie zaprosi :/ No co, marzyć każdy może... Jak coś masz to daj, tym bardziej się przyda. I głowa do góry, zrobi się tą scenerię, chociażby na razie jako manewry.

PS: W Bydgoszczy mieszkam, to mogę podejść w weekend. Chce robić starą, bo w tych latach to jakoś funkcjonowało... Z drugiej strony jak się nie uda to można zrobić linię w obecnych czasach po modernizacji (która jest planowana), ale to już nie te klimaty, no i nie usunie to problemów 'tyłów'.

126
Wydział zamówień / Odp: Linia 356 - materiały
« dnia: 11 Stycznia 2015, 21:08:18 »
No ale mam nadzieje, że staży MK mają chociaż takie wtyki aby się tam dostać... Przecież to strasznie blisko torów jest i bez modelów 3d kiepsko będzie. Grr... trzeba było zacząć robić scenerie rok temu kiedy na to wpadłem :)
Jak starzy MK wtyk nie mają, to będę gnębił Dyrektorów i wszystkich innych, aż mnie nie wpuszczą.

127
Wydział zamówień / Odp: Linia 356 - materiały
« dnia: 11 Stycznia 2015, 20:56:06 »
Zależy jakie. Jeśli budynków za peronem 5 i/lub torów za nim to oczywiście. Postaram się odwzorować raczej stary budynek (nowy chyba niezbyt się będzie nadawał klimatem na lata 80-90) Jeśli masz jego zdjęcia (najlepiej na tekstury, ale poglądowe też mogą być) to się przydadzą. Postaram się za tydzień pojawić u TMK i może uda mi się wybrać "na tyły". Zresztą, przyda się chyba wszystko, a jako że z torami koło Kcyni jestem i teraz za Bydgoszcz się biorę (za dużo torów, na koniec zostawiłem) to może się przydać wszystko.

Acha, jeszcze jedno małe ogłoszenie. Pracuję ktoś/ma znajomych w Prefabet Białę Błota? Jeśli tak to fajnie by było móc się dostać na ich bocznicę załadunkowe z aparatem w ręku. Jeśli nie to będę musiał dzwonić do kogoś od marketingu (nawet znalazłem nr. na stronie). No ale wiadomo jak to jest, lepiej jak znajomy znajomego załatwia, niż ktoś kompletnie z zewnątrz.
Zdj. stamtąd by się przydały bo fajny teren na scn. towarowe by był.

128
Wydział zamówień / Linia 356 - materiały
« dnia: 11 Stycznia 2015, 14:37:22 »
Witam, chciałbym prosić każdego kto ma jakieś materiały dotyczące tej linii (Kcynia - Bydgoszcz) o przesłanie ich do mnie. Plany stacji i przystanków, zdjęcia poglądowe/na tekstury, rozkłądy jazdy i coś prędkości szlakowej (będzie potrzebne do przechyłek) stare WOSy itp. Nie ma potrzeby duplikować rzeczy które sam znalazłem, więc linki do Wikipedii czy strony Bazakolejowa.pl nie wiele mi dadzą. Nie są one potrzebne 'na zaraz' bo mam dopiero z 15-20% torów, ale im wcześniej się spytam tym więcej (mam nadzieję) dostanę :)
Wieczorem prześlę parę screenów, by nie było, że sobie żarty robię. Szczególnie ważne by były materiały z firm i zakładów takich jak Prefabet w Białych Błotach (mają bocznicę i trzy tory na Ich terenie). PESA w Bydgoszczy (jako zwykły cywil nie mam tam wstępu) też by się przydała (ale to już bardziej przyszłościowo)
To na razie tyle, jak coś macie to się podzielcie.

EDIT: No dobra, parę zrzutów z edytora.

129
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 10 Stycznia 2015, 23:11:39 »
Wiem, że edytor nie jest gotowy, ale wiele projektów niegotowych mają opisy. Skąd miałem wiedzieć, że to tylko zaznaczenie? Sam Symulator nie jest jeszcze gotowym symulatorem (brakuję wiele elementów które tak skrupulatnie wypisujecie) ALE jednak ma dokumentacje adekwatną do zawartości.
 Czytając ją nie oczekuję, że np. lok. xyz jest skończona w 100%, na świecące wszystkie lampki i są one świetnie opisane. Za to mogę się dowiedzieć jak ruszyć i się zatrzymać lokomotywą oraz są wymienione dodatkowe opcje (nie muszą być opisane). Przez to z 4000 użytkowników zarejestrowanych na forum, pytań 'jak ruszyć' jest o wiele mniej.
 Temat ten za dwa trzy dni zostanie zamknięty i/albo zostanie usunięty i/albo trafi na bocznicę (bo przestanie byś potrzebny). Zostanie przysypany innymi nowszymi tematami i wszystkie informacje staną się trudniej dostępne. Założę się, że za rok, dwa pojawi się tak samo upierdliwy user z podobnymi pytaniami :) Szukajka może mu nie pomóc, bo np. inaczej sformułuję pytanie.

Jeszcze raz; nie oczekuję od Ciebie byś rzucił wszystko, przestał pisać exe, rozwijać rainsted i pisał doci, zwracam tylko uwagę, że brak ich zwiększa 'próg wejścia' o którym wiele razy pisaliście w paru miejscach...

Skoro i tak zeszliśmy kompletnie z tematu to szybko zapytam. Jest możliwość przeniesienia map do programu 3d, czy trzeba je osobno lepić i kalibrować? Nieważne, temat można zamknąć.

Ok.
Benek

130
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 10 Stycznia 2015, 22:16:44 »
Ech, niestety, naprawdę nie chciałem odgrzebywać tego tematu. Nie chciałem pisać o doc. narzekać itp. ale im dalej układam tory tym bardziej widzę, że opis podstawowych funkcji by się przydał. Np. wstawiłem przez przypadek 'Obiekt z obrysem' i nie mogę się go pozbyć. Logika podpowiedziała mi: warstwy->obiekty punktowe; zaznaczyć; obiekt->usuń. No niestety niezbyt działa, pewnie robi się to inaczej, szkoda tylko, że muszę się o to pytać na forum.
Przepraszam za offtop, ale może mi ktoś pomóc?

Ps: Dokładniej, po paru próbach chyba udało mi się to coś usunąć, ale jakby w połowie, tj. fioletowe (różowe) kółko znikło, kwadrat został.

131
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 09 Stycznia 2015, 20:20:15 »
Jedno to błędy edytora. Inna sprawa jest kiedy użytkownik robi błąd bo źle czegoś używa (nie tylko w edytorze).
Używasz często słowa "prosty". Siedziałem trochę w podstawach programowania w cpp widziałem trochę javy i parę innych języków skryptowych i wiem, że pisanie czegokolwiek od podstaw jest diabelnie trudne: w pisaniu, testach i usuwaniu błędów. Nawet pisanie na gotowych silnikach i bibliotekach jest... zajmującą pracą.
Celem mojego postu było zauważenie, że przydałyby się jakieś próby opisania pewnych opcji, a takiego tematu nie widziałem. Jest w pomocy przeznaczony dział do błędów, ale tylko do błędów.
Nad algorytmami można posiedzieć, niestety na razie się tym nie zajmę (mam 24h i ledwo upycham to co mam do zrobienia). Z drugiej strony nie mogę aż tak narzekać, bo nie jest tragicznie: trochę materiałów jest, robić się da. Inna sprawa jest taka: 5 nowych trasopisarzy może nie pomoże w pisaniu algorytmów, ale mogą wychwycić więcej błędów i próbować naprawiać te które sami zrobili źle używając edytora. Tylko jak odkryją co robią źle nie specjalnie mają się gdzie tym pochwalić. Istnieje kilka mini tutków do edytora (troszkę na forum, u Ciebie na stronie, kurs mailowy, trochę z YT, seria filmów podesłana mi przez kolegę @Surgeon) i fajnie by było to w miarę jednoltę oraz w jednym miejscu.

Dobra dalej nie marudzę :) powiedziałem to co myślę, może się nie znam, kto wie? Wracam do dłubania przy torach stacyjnych.

132
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 08 Stycznia 2015, 19:49:46 »
Dla tego nie oczekuję dokładnej dokumentacji. Z drugiej strony jak piszę gdzieś o edytorze otrzymuję: zła trakcja, brak podsypek. Za wytłumaczenie krzyżaka dzięki, przyda się. O to mi chodziło, aby właśnie taka informacja była gdzieś dostępna w jednym miejscu, można to nazwać dokumentacją, kawałkiem FAQ, lub wątkiem, jak kto lubi. Myślę, że wygodniej dla wszystkich zainteresowanych byłoby to trzymać w jednym miejscu: albo na Forum albo w doc./pdf w downloadach albo u Ciebie na stronie, gdziekolwiek. Jakieś miejsce do wymiany spostrzeżeń i porad.
Tak jakaś funkcja do przejściowych jest - szkoda, że jak próbuję jej użyć wywala błąd, i pewnie jak nie przeczytam nigdzie jak to działa, to zamiast ciągnąć nitkę w stronę Kcyni, będę siedział i rozkminiał co robię źle i jak to użyć. Pewnie 5 nowych innych traso-pisarzy też.

Nawiązując do tego co Mówiłeś: nie da się zrobić rozjazdów na łuku?

Jak ja mam tłumaczyć coś, czego sam nie umiem?
Nie wiem.. Możesz za to wytłumaczyć to co umiesz, oczywiście w wolnych chwilach. Można też mieć miejsce gdzie ja będę mógł tłumaczyć komuś co umiem i odwrotnie.

Zrobił się tu lekki offtop, poza tym chciałem się dowiedzieć Waszych opinii (czy nie ma ktoś czegoś przeciw) i pierwsze tory zostały położone, mogę więc chyba ogłosić początek prac nad linią. Wątek można zamknąć i myślę, że życzyć mi szczęścia :) Jak zrobię jakiś etap w stylu kamienia milowego to na pewno się odezwę pokazując screeny. Dzięki za pomoc (dotychczasową i przyszłą)

133
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 08 Stycznia 2015, 17:42:07 »
A ja widzę. Należy dodać, że na tej improwizacji zostały stworzone scenerie na których wiele osób jeździ.
Można przyjąć taki scenariusz: chcę stworzyć scn. (bo chcę). Mogę jeszcze bardziej improwizować w 3ds lub starać się odtworzyć układ torów w Edytorze. Niestety to drugie jest mało prawdopodobne dla osób które niewiedzą do czego służy połowa opcji, 1/4 nauczą się metodą prób i błędów. Błędów które będą poprawiać przez długi czas. Jeszcze więcej czasu stracą na szukaniu tych opcji. Czas ten mogliby lepiej spożytkować z aparatem w ręku na dworze.
Przykład: wstawiłem ze 20 torów przed st. Bydgoszcz Gł. przebijam się z torami na drugą stronę Brdy a tam krzyżak. Na szczęście pod Dodaj -> rozjazd krzyżowy jest opcja zrobienia tego. Jednak niezbyt potrafię dopasować pozostałe tory nie używając flexów. O to jak się robi łuki i krzywe przejściowe trzeba się było pytać na forum. Dla mnie problemu niema: mogę założyć wielki temat o edytorze i pytać się o wszystko o czym nie będę wiedział. Kto wie, może powstałoby wtedy coś w rodzaju FAQ i przyniosłoby to pozytywny skutek? Tylko ile osób ma takie podejście? Ile osób odrzuciło edytor bo nie mogło stworzyć prostego układu torów?

Dodam jeszcze, że  wzmianka o doc. nie była skierowana przeciwko Tobie @Ra , w stylu "Ra, ty zły człowieku, gdzie jest dokumentacja??".
Wiem przecież, że każdy ma tylko 24h.

Z innej strony: Stworze scenerię. Z błędami. Będę musiał w niej poprawiać wiele rzeczy. Ale powstanie. Bo z tego co wiem nie dobiliśmy nawet do 20. Wiem, że musi być jakość > ilość, ale lepiej robić na tym co się ma niż czekać na cud.
Mało podsypek? Powstaną nowe to się urozmaici. Inna sprawa to taka, że przez najbliższy czas (2 lata?) będę zbierał tyle materiałów ile się da, ale nie widziałem nigdzie porad jak powinno się robić zdjęcia na np. podsypki, szyny (pewnie za słabo szukałem) Jak doczytam to może powstaną nowe tekstury?

Jeszcze raz - nie mam zamiaru nażekać: czemu tu nie ma:XYZ. Powiedziałem tylko, że szkoda jeśli wszystko pozostawia się w formie: 'Zrób to sam' -> pewna zależność: poradniki dot: tekstur, scenariuszy są? Są. 3ds'a też. Dla tego powstają tekstury lok. i wagonów oraz scenariusze. Nie siedzę z Maszyną przez 10 lat i nie wiem jak dokładnie tu wszystko działa. Na technice też się nie znam, ale jeśli będę wiedział mniej więcej jak mam co robić to w wolnych chwilach będę to robił. Mogę też czekać na: modele podsypek i rozwiązanie problemu z trakcją, z założonymi rękoma.

134
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 08 Stycznia 2015, 13:25:41 »
Torowisko w RAINSTEDzie.
Zrobię, zrobię. Szkoda tylko, że nie ma dokładnej dokumentacji (tak wiem, rok temu chciałem się za to zabrać. Nie zrobiłem tego bo zwyczajnie zabrakło mi wiedzy - aby coś opisać trzeba się na tym znać) Szkoda tylko, że nie znam się na trakcji - w kładzeniu drutów będę potrzebował pomocy (no może za rok będę to już ogarniał)

135
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 07 Stycznia 2015, 21:32:50 »
Jeśli chodzi o okolice zamieszkania (robienie scn z drugiego końca Polski dla mnie nie ma sensu) to słyszałem o projekcie Bydgoszcz - Inowrocław, ale niestety nic o tym nie słychać od 20012r. Pozostają jeszcze tory stworzone przez Ra (które już 'zassałem')
Ps. Jeśli są jakieś pliki szlaków w okolicy to może mógłbym nad nimi popracować, ale wybrałem 356' a nie np. BDG - Toruń, bo 356' jest porostu... prostsza.
Ps 2. Orto jak wszędzie: idealne nie jest, ale się da korzystać, mogło być gorzej, bez kilku(nastu/dziesięciu) wizyt w terenie się oczywiście nie obejdzie. Do Szubina mogę względnie pozbierać co potrzeba, ale o odcinek Szubin - Kcynia będę musiał ścigać po forum :)

136
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 07 Stycznia 2015, 21:22:58 »
Cytuj
Jeżeli ogarniasz programy graficzne typu 3ds max, gmax oraz gimp czy photoshop
3ds -> obiekty mam plan tworzyć w Blenderze, prostsze w Sketchup'ie przenosząc to do 3ds'a by eksportować do Symulatora.
Torowisko w RAINSTEDzie.
W klejeniu tekstur w PS mistrzem nie jestem, ale kiedyś trzeba się nauczyć ;) Największym minusem jest moja mała wiedza techniczna
dot. np. budowy torowisk i fajnie byłoby jakby się znalazł ktoś cierpliwy i z dużą wiedzą.
Ps. kiedyś stworzyłem prostą stacje Trzciniec (tj. tory i peron... no zawsze coś)

137
Poszukuję, chcę zrobić / Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 07 Stycznia 2015, 20:43:33 »
Witam.
Chciałbym przedstawić wam mój pomysł na nową scenerię. Tak, wiem, zaraz zaczniecie pisać o problemach Symulatora, o czasie jaki musiałbym poświęcić na stworzenie czegokolwiek i jak ktoś z mniej niż 100 postami zabiera się za tak trudną robotę.
Powoli :) Z Maszyną siedzę od paru lat, forum przeglądam od pięciu więc coś tam wiem. Do rzeczy:

-chciałbym stworzyć odcinek tej linii do st. Bydgoszcz Główna (ze starych zdjęć, bo obecnie budynku nie mamy...)
do np. docelowo Kcyni (k. 40km)/wyczerpania sił -> czemu? Mieszkam w okolicy więc przez 20km. nie będzie dużych problemów z materiałami (oczywiście wszelka pomoc mile widziana) Czemu do Kcyni? Do Poznania nie dociągnę na pewno (może kiedyś), zrobię ile będę miał sił.

-linia jest nie jest w większości zelektryzowana, jednotorowa (kilka "mijanek"), otoczona lasami. Niestety z tego co mi wiadomo nie jest też normalnie eksploatowana (według niektórych źródeł funkcjonuje odcinek do Szubina, jednak nie kojarzę aby coś tam jeździło).
Znam natomiast 'naocznych świadków' zdawkowego ruchu towarowego. <- tu jest problem. Scenerię starałbym się odtworzyć jak najwierniej ale ew. scenariusze które by powstały byłyby co najmniej na granicy realiów (obecnych, bo kiedyś ta linia funkcjonowała).
Na dodatek linia jest w złym stanie i możliwe, że będę zmuszony część po prostu zrekonstruować i odświeżyć.

Co umiem: niewiele więcej niż wyczytałem na forum (czyli i tak sporo). Podstawy grafiki 3d, mało wiedzy technicznej o infrastrukturze - niestety. Dzięki temu projektowi mógłbym się wiele nauczyć o Symku od strony technicznej, dzięki czemu, nie ważne czy projekt wypali (i za rok, dwa otrzymacie scenerie) czy też nie, wiedza ta pomogłaby mi w np. poprawkach innych scenerii.

Co o tym myślicie? Warto coś takiego stworzyć? Jak się zapatrujecie na jednotorową, zakrzaczoną trasę? Wiem, że mógłbym zacząć pracować 'po cichu' i przedstawić np. pół projektu, ale wolę się spytać co o tym sądzicie zanim zacznę coś robić bez sensu.
Trochę się rozpisałem :/
Pozdrawiam Kamil.

138
Pomoc w tworzeniu / Nieregularne łuki
« dnia: 30 Czerwca 2013, 11:31:25 »
Witam. Mam do zrobienia pewien odcinek toru który jest łukiem. Problem tkwi w tym, że nie da się ustalić określonego promienia - większość łuku ma promień ok. 650m a reszta ok. 300m. Zrobiłem ten łuk jako dwa osobne: w pierwszej części nie tworzyłem łuku przejściowego na końcu. Usunąłem stworzony automatycznie odcinek prosty. Zrobiłem analogicznie z łukiem o r=300 usuwając przejściową z początku. Następnie dopasowałem przechyłkę z połączenia tych łuków (śr. arytmetyczna przechyłki części pierwszej i drugiej). W symku wygląda to według mnie dobrze, ale chciałem się spytać czy zrobiłem to poprawnie.

Przenoszę do odpowiedniego wątku. Następnym razem poszukaj lepiej.
Rozi

139
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dziwne podsypki
« dnia: 22 Czerwca 2013, 14:35:16 »
Dziękuje - można zamknąć, bo działa :)

Zamykam.
Benek

140
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dziwne podsypki
« dnia: 22 Czerwca 2013, 13:31:44 »
Jakie są więc dobre podsypki do "standardowych" torów?

141
Pomoc w tworzeniu / Dziwne podsypki
« dnia: 22 Czerwca 2013, 12:40:30 »
Witam. Po eksporcie scenerii z edytora RAINSTED wczytałem ją w Symulatorze. Wszystko ogólnie było dobrze, tylko podsypki mi się nie zgadzają. Proszę o pomoc.
Ps. W drugim pliku zwrotnica była szablonowa - chyba r-300 1:9.

142
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 16 Czerwca 2013, 00:05:35 »
Rozumiem i dziękuje - to mi wystarczy.

Myślę, że można zamknąć - na najważniejsze pytania otrzymałem odpowiedź, a wątek przeze mnie w dziwny sposób zmienił temat.
PS. Jeśli chodzi o 3ds'a - miałem przestarzały skrypt do importu. Musiał (chyba) niedawno wyjść, bo jakiś czas temu aktualizowałem.

Zamykam.
Benek

143
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 15 Czerwca 2013, 23:59:19 »
Fakt - powinienem założyć nowy wątek - w przyszłości będę uważał.
Bałtyk - dla porównania - może być chociaż TD. Inaczej to sprecyzuje - ile średnio powinna się wczytywać jakakolwiek sceneria wielkości stacji? Bo nie wiem czy u mnie 3ds działa normalne i czy warto pisać w dziale pomocy.

144
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 15 Czerwca 2013, 23:50:28 »
Cytuj
Że co?
Widzę błąd nr 1 - Plik .scn
Po drugie - pytam się czy plik z ,,dodatkami maszynowymi" - typu eventy - 3ds zrozumie, wczyta i zapisze poprawnie. Powód pytania umieściłem dalej - wydaje mi się, że mój 3ds nie ma zamiaru przemielić pliku i się zawiesza. Czy w samym rozumieniu funkcji 'importu .scn' w 3ds'ie popełniam błąd?

145
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 15 Czerwca 2013, 23:35:06 »
Co do wydłużania podsypki - jak się to robi? Rozumiem, że w 3ds'ie. Błędem z mojej strony jest pytanie się przed własnymi próbami, ale nawet nie wiedziałbym od czego zacząć... (oprócz exportu scenerii)
Kolejne pytanie - czy trzeba dostosowywać jakoś plik .scm (np. usuwając eventy/atmo) przed wczytaniem? I ile Wam zajmuje wczytania np. scenerii Bałtyk, bo nie wiem czy 3ds mi się zacina, czy nie.
Ps. Dobre wieści. Na razie wyczerpały mi się pytania :)

146
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 13 Czerwca 2013, 18:12:44 »
@Benek czepiasz się trochę :) Chodziło mi, żeby przez 10 wiadomości nie umawiać się z @Ra czy będę Mu wysyłał PDF'y, dox'i, na maila czy bezpośrednio na Jego stromę. Pomyślałem, że będzie to trochę zaśmiecać Forum...

... A tak przy okazji. Czy edycja punktów P2 i P4 na zwrotnicach ma sens? Czy korzystać z szablonowych zwrotnic? Bo w pierwszym przypadku dość kiepsko to wygląda ze złożeniem z podsypką. Drugie pytanie - co zrobić jeśli tekstury podsypek migają najprawdopodobniej przez nachodzenie na siebie. Czy jedynym wyjściem jest odsunięcie ich od siebie? Chodzi głównie o zwrotnice na stacjach przy dość wąskim rozstawie torów.

147
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 13 Czerwca 2013, 17:59:52 »
Myślałem bardziej nad ,,Co można zrobić w Edytorze". Osobiście ten pomysł uważam za przydatny i (jeśli to możliwe) mógłbym zacząć pracę nad jakimś tematem w obecny weekend. Nie wiem natomiast jak mam prezentować efekty - ale to już chyba można uzgodnić na PW - nie widzę dalszego powodu  pisania publicznie na Forum o technicznej stronie tego pomysłu.

148
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 13 Czerwca 2013, 16:45:16 »
Zostałem chyba niedokładnie zrozumiany. Chodziło mi o tworzenie dokumentacji do ogólnie pojętego Edytora. Chociaż chętnie pomógłbym w Twoim (przyszłym) programie i na pewno się odezwę.

149
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 12 Czerwca 2013, 17:57:16 »
Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy/w jakim stopniu w Edytorze da się tworzyć trakcje elektryczne, oraz czy istnieje jakaś dokumentacja Edytora (nie licząc 23 części dostępnej na Forum i maila). Jeśli tak nie jest to z chęcią będę takowej autorem. Prosiłbym tylko o opinie - czy jest sens ją robić. W przypadku uaktualnień i dodawaniu opcji do Edytora będę ją oczywiście aktualizował. Jestem ,,zielony" w jego obsłudze więc jeśli kolega @Ra się zgodzi na małe zawracanie głowy na, np. PW to myślę, że ten projekt się uda i zapobiegnie to kolejnym pytaniom typu moje. Najchętniej spytałbym się o wszystkie opcje dostępne w Edytorze i czuję, że (chyba) nie jestem jedyny. Dla tego pytam się Was o opinię.
Pozdrawiam.

150
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 10 Czerwca 2013, 15:28:32 »
Rozumiem.
PS: Jestem coraz bardziej zdziwiony Twoim Edytorem :) Pierwsze wrażenie: ,,o co chodzi..." , a tu takie przydatne opcje.
Znam Twoje zdanie (wolny postęp prac nad Edytorem) na temat tworzenie jakiejś instrukcji dla początkujących (układanie torów, łuki, itp.), ale myślę, że przydałaby się jakakolwiek - nawet na nieskończony Edytor. Osobiście - jeśli go kiedyś zrozumiem - mógłbym się tym zająć.
Nawet jeśli trzeba by ciągle ją aktualizować. Pozwoliłoby to uniknąć takich zbędnych pytań jak moje.
PS 2: Gdzie (mimo wszystko) się zmienia długość toru?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6