Hej, cześć i czołem. Po rozmowie przeprowadzonej z autorem scenariusza, czyli @
Mati_An doszliśmy do wspólnego wniosku, żeby przerzucić z
Archiwum TD do
Na warsztacie scenariusz towarowy na Linii053 z Całkowem + nowy kawałek trasy, stworzony przez M
ateusza@Bohuna. Jako, że nie miałem czasu na pełne testy, wrzucam Wam do testów "coś nowego". Udało mi się tylko odpalić symulację, aby sprawdzić, czy nie wywala w trakcie ładowania. Na szczęście nie ma kłopotów, wszystko działa. Generują się pliki
errors.txt. Proszę potraktować poważnie i zwrócić uwagę na całokształt, bo Mateusz włożył dość sporo pracy w ten dodatek. Wszelkie błędy piszemy w tym wątku. Jako, że minęło już 2 lata od stworzenia, dla pewności proszę
odptaszkować opcję "łamanie pantografu" oraz "zasilanie pantografów".Chyba, że znajdą się osoby chętne to można przetestować z włączonym łamaniem i zasilaniem.
Przedstawiam Wam mój scenariusz towarowy na zmodyfikowanej trasie Dębica - Sadomierz - Całkowo - Macierzewo, dodatkowo powiększonej o odcinek Macierzewo - Bronowiec KWK - Bohunowo Port. Ze względu na wielkość scenerii (ok 160 km) i czas trwania symulacji (4,5h) całośc została podzielona na 3 części. Pierwsza część obejmuje odcinek Dębica - Rudawa i podczas niej najpierw jedziemy luzem ze stacji towarowej do osobowej, gdzie czeka na nas ciężkie brutto z tłuczniem (masa 4000T). Odcinek ten zawiera zdarzenia losowe, więc nie jest powiedziane, że do Rudawy dojedziemy zgodnie z rozkładem. Część druga obejmuje odcinek Rudawa - Sandomierz - Całkowo - Biedrzychów, czyli mieszankę linii dwutorowej z krętą jednotorówką. Stacje w Całkowie i w Paszkach Wielkich zostały odpowiednio wydłużone, aby przyjąć tak długi skład (620 m), dodatkowo stacja w Macierzewie została ominięta przy pomocy łącznicy, aby nie trzeba było zmieniać tam czoła. Część trzecia, obejmująca odcinek Biedrzychów - Bronowiec KWK - Bohunowo Port, to ponownie dwutorowa magistrala, na której mijamy trochę pociągów. Po przyjeździe do Bronowca KWK odpinamy się do składu z tłuczniem i manewrujemy do pełnych węglarek, których celem jest port w Bohunowie. Podczas jazdy należy zwrócić uwagę na miejsce opuszczania pantografów, a także na prędkość szlakową 30 km/h na ostatnim etapie jazdy. Po dojeździe do portu misja jest zakończona.
Dodatkowe uwagi:
- ze względu na dużą liczbę pociągów na odcinkach Swoszowice - Turów i Grotowice Małe - Bronowiec KWK mogą (choć nie muszą) zdarzać się wyłączenia podstacji z powodu zbyt dużego jednoczesnego poboru prądu
- na wyżej wymienionych odcinkach została zamontowana zmodernizowana 3-stawna SBL działająca w oparciu o odcinki izolowane, dzięki temu zdecydowanie lepiej wygląda jej działanie
- na łącznicy omijającej Macierzewo nachylenie toru wynosi 6 promili, mimo dużej masy składu nie powinno być problemu z przejazdem (prędkość rzędu 35-40 km/h)
- rozruch pociągu należy przeprowadzać prądem o natężeniu max 350 amperów, przy większych wartościach istnieje zagrożenie rozerwania składu
Życzę przyjemnej jazdy
Mateusz "Mati_An" Kusina
Link do paczki -->
http://eu07.pl/userfiles/1064/l053_calkowo_misja_brutto_dds.7zPS. W wolnej chwili postaram się poprawiać znalezione błędy. Z góry dzięki za pomoc i testy. JOŁ.