Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Interesant

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
121
Wczoraj (04.04.2014) na 83108/9

122
Cytat: trojmiasto.gazeta.pl
Wypadek w Mikołajkach Pomorskich. Wjechał passatem wprost pod pociąg

http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,127406,15686632,_DZIEN_NA_ZYWO__Minuta_po_minucie_na_ulicach_Trojmiasta,,,806702.html

123
Może któreś EPoce "nagle" wypadło PK lub usterka i szybka roszada.
21.03 o ile dobrze pamiętam to do Krakowa wracała na Warmii 53100/1 lub Norwidzie 5304/5.

124
22.03 na Neptunie 5100/1 wróciła 09-009.
Cytuj
Kłodawa - Żychlin 7 min wcj lokomotywy EP09-009
23.03 na Pobrzeżu 83108/9 wracała 09-005.
Cytuj
Świercze - Nasielsk 2 min. WCJ przez lokomotywę EP09-005

125
Gdyby jeszcze kogoś interesowało, to dziś do Krakowa wraca na Pobrzeżu 83108/9.

126
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 23 Marca 2014, 20:54:24 »
W warszawie, to przed oddaniem zamkniętego przez dłuższy czas toru/ów, odcinek przejeżdża szlifierka.

127
Bieżące kolejowe / Odp: Upadek Taboru Szynowego
« dnia: 23 Marca 2014, 19:47:22 »
Nie jestem pewien, ale jeżeli PRy dzierżawią tabor od upadłej już firmy, to mogą mieć pierwszeństwo zakupu, chyba że ktoś inny ich przelicytuje. Mija powoli miesiąc od ogłoszenia upadłości TS Opole to siódemki dalej jeżdżą w PRach - chyba do zakończenia umowy dzierżawczej.

128
Bieżące kolejowe / Odp: Upadek Taboru Szynowego
« dnia: 23 Marca 2014, 19:39:27 »
Ciekawe czy i za ile PR wykupią wydzierżawione od TS Opole siódemki?

129
W Warszawie nie będzie jak jej łapać, około północy na W-wie Gdańska (5100/1), po 6:10 przyjazd na Centralny (1500/1), 19:00 przyjazd na Centralny (83108/9).

130
Dziś EP09-046 jedzie na 38108/9. Widać jeszcze ma sporo kilometrów do końca jak posłali ją na Gdynie. Nie wiem na co ona ma zmiane w Gdyni. Ale postaram się dowiedzieć.
Czy czasem nie wraca do Warszawy Neptunem 5100/1, a z rana na Smoku 13100/1 lub Koścuszkiem 1300/1 powrót do Krakowa?

131
Plotki głoszą że z 08-007 też jest źle i czy czasem nie pójdzie do Polsilwera.

132
Bieżące kolejowe / Odp: Łódzki EN57AL przyłapany na testach
« dnia: 12 Marca 2014, 18:06:29 »
Pozwolę sobie kolejny temat odgrzać.
Dziś, ZNTK Mińsk Mazowiecki opuścił EN57AL-1687, do Katowic? jedzie jako 164004/5 przez Sochaczew, Koluszki Tomaszów Mazowiecki, Radomsko. Warszawę Centralną minął około 17:05.

133
Maciuś, 07-494 była na stanie BZW, więc trudno, aby gdzieś indziej poszła :-)
Ps. doszły mnie słuchy że mają być zauważalne różnice w wyglądzie 002 i 003 względem 001.

134
Tak wiem, ale także gdzieś mi się obiło o oczy, że jedna z nich powinna już w styczniu opuścić Oleśnicę.

135
Pozwolę sobie odgrzać kotleta. Podobno w styczniu tego (2014) roku Oleśnicę miała opuścić druga Turbosiódemka.
Najgorzej że nie zarejestrowałem (także notując na kartce) kiedy 07-494 i 07-533 pognały do Opola/Oleśnicy. Wzrokowo pamiętam że jechały nocą wewnątrz składu.

136
Gdyby kogoś interesowała maszyna - 07-1030.

Wystarczy przejrzeć informację, by się o tym przekonać.
Benek

137
Dokładnie, 144MHz (1/4 lambda) i 430MHz (1/2 lambda) są to środkowe częstotliwości przy pracy nadawczej, gdzie antena ma najmniejszy SWR. W przypadku tej anteny +/- 10 MHz w odbiorze nie robi większego znaczenia.

138
Po co szukasz anteny na SMA i przejściówki BNC/SMA jak masz http://www.radio-sklep.pl/pl/p/NAGOYA-NA-771-BNC/325 tą samą antenę już z BNC i w tej samej cenie?
Na kawałku gwoździa też byś coś odebrał, mnie zastanawia czy zbyt silny okoliczny sygnał na wejściu nie odczula odbiornika.

139
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 15 Lutego 2014, 11:47:08 »
§ 22 Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągu na szlaku.
4. Pociągi tego samego kierunku jazdy powinny kursować po torze szlakowym w odstępach, tzn. że na każdym torze danego szlaku względnie odstępie może znajdować się tylko jeden pociąg. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny jest w przypadkach jazdy na widoczność lub jazdy po torze zamkniętym.

§ 31 Jazda na widoczność.
1. Jazda na widoczność oznacza, że:
3) Prędkość jazdy nie może przekraczać 20km/h.
2. Jazdę na widoczność stosuje się w następnych przypadkach:
1) Jeżeli samoczynny semafor odstępowy nie wskazuje sygnału zezwalającego na jazdę - wówczas pociąg, po zatrzymaniu się i ruszeniu, mija ten semafor i wjeżdża na odstęp, który należy uważać za zajęty przez poprzedni pociąg. Wyjątek stanowi ciężki pociąg towarowy, który może przejechać bez zatrzymania ze zmniejszoną prędkością do 20km/h obok semafora odstępowego blokady samoczynnej, nie wskazującego sygnału zezwalającego na jazdę, gdy na tym semaforze jest wskaźnik W22.
3. W czasie jazdy na widoczność należy liczyć się z tym, że za pociągiem może jechać na widoczność kolejny pociąg i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zatrzymywać pociągów na szlaku i przed semaforami wjazdowymi.

§ 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu.
10. Maszynista pociągu zatrzymanego na szlaku przed samoczynnym semaforem odstępowym, wskazującym sygnał S1 bądź białe światło lub sygnał wątpliwy, albo gdy semafor ten jest nieoświetlony, powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pociągu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie  i powinien jechać na widoczność z prędkością nieprzekraczającą 20km/h i tak ją regulować, aby w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody. W tym przypadku jazda pociągu na widoczność obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Zacytowałem dokładnie, to co chciałem poprzednio przekazać. Tutaj nasuwają się pytania. Czy dopuszczalny jest wyjątek jazdy na widoczność? Czy regułą od wyjątku jest zatrzymanie się, jeśli semafor wskazuje sygnał S1?

Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
To co było przyczyną zatrzymania się EN57 250-300 metrów za przystankiem? Różnica 5 minut nie jest taka mała, przy prędkości 60km/h jest to 5km. Elf 27we-009 wprawdzie dojechał zgodnie z przepisami. EN57 miał odjazd 5 minut wcześniej. To dlaczego 27we-009 mijał S1 na SBL?. Może opóźniony EN57 doganiał 27we-009? Z jaką prędkością mógł się poruszać EN57? Z jaką prędkością mógł się poruszać 27we-009?

Różne plotki głoszą że:
1) Nad kiblem sieć się bujała i mech wyszedł sprawdzić czy wszystko na dachu jest w jednym kawałku.
2) Nagła utrata powietrza w kiblu, i brak możliwości popełnienia.
3) Po 3 minutach od nieplanowego zatrzymania się Kibla poza peronami, SKMka najechała skład KMów.
Przy założeniu że któraś z tez (punkt 1 i 2) miała miejsce.

Pytania:
- Czy Mechanik KM nawiązał łączność z Rembertowem/Sulejówkiem (postój na szlaku)?
- Czy Mechanik SKM nawiązał łączność z Rembertowem/Sulejówkiem (dopytać się czy odcinek jest wolny)?
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?
- Czy Dyżurny (stanowisko - nie płeć) z Sulejówka po otrzymaniu zgłoszenia pociągu (SKMki) z Rembertowa obserwował pulpit?
- Czy był, kiedy był (przed wypadkiem, po wypadku) i przez kogo był (Rembertów - 3006/F-747, Sulejówek [Mińsk Maz.] - F-747?, Elf - Koliber, AKM - 3006/F-747/Koliber) wysłany sygnał Alarm?

Po odpowiedzi sobie na powyższe pytania, jednoznacznie nie mógłbym (tak jak już inni ocenili) stwierdzić absolutnej winy Mechanika SKM (99.99%), Inne przyczyny (0.01%).

140
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 11 Lutego 2014, 23:51:14 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

141
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 11 Lutego 2014, 00:41:15 »
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
OIDP z powodu wycieku materiału wtedy w SKM była poważna awantura i chyba dla kogoś zakończyła się dyscyplinarką.

142
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 10 Lutego 2014, 08:06:08 »
Tutaj masz blokadę samoczynną dwukierunkową i komuś nie wyszła jazda na widoczność.

143
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 10 Lutego 2014, 08:01:01 »
TVN24 podaje, ze w Wesołej pesa elf 27we SKM WARSZAWA zderzył się z pociągiem Kolei Mazowieckich - EN57AKM.
Tylko że na Jagiellonce winna była drużyna pociągowa KM (kierownik podał Mechowi gotowość z kabiny maszynisty), a mechanik przerżnął na p.o W-wa ZOO sygnał S1. Tutaj SKM "dogoniła" w KM na odcinku Sulejówek-Rembertów z SBL.

144
Za mało danych posiadam, więcej będzie wiedzieć policja z Tłuszcza.
Włamania dokonano w warszawie, ale radio może wypłynąć z okolic powiatu Wołomińskiego.
"Najśmieszniejsze" (bo z relacji tak wynika) że dokonano włamania pod nosem patrolu SOK.

145
Około 10 minut temu kierownik z pociągu KM 19765 zgłosił do dyżurnej włamanie do kabiny i kradzież radiotelefonu, gdyby ktoś trafił na atrakcyjną aukcję z Radmorem (bo prawdopodobnie taki radiotelefon znajdował się w Kiblu z Tłuszcza), to już wiadomo skąd pochodzi.

146
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 12 Stycznia 2014, 12:32:32 »
To powiedz dlaczego nagle ktoś zmienił normy na cukier ze 115 mg/dl na 99 mg/dl?
Teraz ~ 75% mechaników nie przechodzi badań.

148
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 05 Stycznia 2014, 23:45:42 »
Maciej napisz że od strony Jelonek :-)

Niebugoclaw: Podobnie jest na WWO z semaforem K3, z tą różnicą że przy zachodzącym słońcu wygląda jakby wskaźnik W24 był podświetlony.

149
Bieżące kolejowe / Odp: Ulgi przejazdowe dla pracowników PKP
« dnia: 03 Stycznia 2014, 15:42:55 »
Błąd przy druku.

150
20-go na IR 18122/3 w zestawieniu już był wagon restauracyjny.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14