Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ET22_RULZ

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16
91
Bieżące kolejowe / Odp: Kabina EW55
« dnia: 17 Stycznia 2011, 21:45:51 »
Czy Kabina EW55 była taka sama jak w EN57?
Podobna. Roznila sie nastawnikiem z czuwakiem pasywnym aktywowanym naciskiem dloni, przelacznikiem dzwigienkowym zamiast grzybka dzieki ktoremu mozna bylo opuscic tylny pantograf bez opuszczania przedniego. Od wysokich numerow EN57 odroznial ja rowniez kran hamulca elektropneumetycznego systemu Knorra. Oczywiscie mowa o kabinach EW55 po modernizacji na ksztalt tych z EN57 - we wczesnych latach slzuby stosowane byly miedzy innymi inne rodzaje kontrolek.

92
Pomoc doraźna / Odp: Obsługa Skody
« dnia: 03 Stycznia 2011, 21:03:15 »
W Skodzie na amperomierzu silników trakcyjnych jest zaznaczony przedział przy około 350 A, czy taki jest maksymalny prąd rozruchu.
Jest to mniej wiecej prad mocy godzinowej.

93
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 22 Maja 2010, 08:54:07 »
16 maja 2010 roku w Houston o godzinie 7.45 rano zmarł Ronnie James Dio.

Ikona heavy metalu...

94
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 15 Maja 2010, 14:39:56 »
Ostatnio katowane:
Fancy - Bolero (Extended)

95
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Stycznia 2010, 00:12:40 »
On mi grozi !
Miecugow, Sean Connery, kogo jeszcze mamy? ;)

96
Tabor kolejowy / Odp: Co to jest KHP
« dnia: 10 Stycznia 2010, 20:59:41 »
Dla zainteresowanych instrukcja obslugi KHP, ktora swego czasu dostali maszynisci jezdzacy na ET40:

Instrukcja postępowania maszynisty przy użytkowaniu urządzeń KHP lokomotywy serii ET40.

1. Po włączeniu pokładowej baterii zasilającej (na wyświetlaczu zapali się lampka P oraz włączy sygnalizacja hamowania awaryjnego KHP - buczek SHP a po 4 sekundach hamowanie nagłe sygnalizowane lampkami) nacisnąć przyciski SHP i Sz.

2. Ustawić przełącznik KHP/SHP w położeniu "S".

3. Odbiór transmisji KHP powoduje wyświetlenie się wskazań semafora na wyświetlaczu kabinowym. UStawić przełącznik praca KHP/SHP w położenie "K". Wjazd na linię bez urządzeń KHP wymaga przestawienia przełącznika KHP/SHP w pozycje "S".

4. Przy sygnałach S2 i Os2 (ciągłe światło zielone) i podświetlonej literze "P" na wyświetlaczu kabinowym nie jest wymagane kasowanie SHP.

5. Przy sygnale S5 powtarzanym w kabinie jako światło ciągłe pomarańczowe należy potwierdzić czujność maszynisty przez włączenie hamowania służbowego, tak aby przy przejeździe obok sygnalizatora przytorowego wartość ciśnienia w cylindrze hamulcowym wynosiła 0,15 MP (1,5 atm) lub spadek ciśnienia w przewodzie hamulcowym wynosi 0,1 MP. Hamowanie nie jest wymagane jeżeli prędkość pociągu wynosi 30 km/h.

6. Przy dojeździe do sygnału S1 (Stój) należy utrzymywać hamowanie służbowe, ponieważ wyluzowanie hamulca powoduje w momencie pojawienia się światła czerwonego na wyświetlaczu kabinowym włączenie hamowania awaryjnego. Hamowanie to może być uchylone przy prędkości mniejszej od 20 km/h.

7. Przejazd obok sygnału "Stój" jest możliwy tylko po wciśnięciu przycisku Sz i jeździe z prędkością do 20 km/h,

8. Po minięciu sygnału "Stój" przekroczenie dozwolonej prędkości 20 km/h powoduje wdrożenie hamowania.

9. Przekoczenie wskazywanych przez KHP ograniczeń prędkości włączenie hamowania awaryjnego.

10. Usterkiw działaniu KHP lub pętli (objawające się) miganiem lampek P lub U przy ciemnym wyświetlaczu) wymagają przyciśnięcia przycisku Sz. Kontrola działania czujników KHP odbywa sie przy elektromagnesie SHP a kontrola działania pętli odbywa sięprzy semaforze. Brak działania urządzeń KHP należy zgłosić dyżurnemu ruchu i odpisać w książce pokładowej.

11. Jednocześnie naciśnięcie przycisków jazdy manewrowej M i przycisku Sz w czasie odbioru sygnału S1 powoduje włączenie trybu jazdy manewrowej umożliwiającego dojazd do semafora z prędkością do 55 km/h. Operację włączenia trybu manewrowego należy powtórzyćpo każdym najeździe na odcinek z tramsisją S1.

12. Odplombowanie i przestawienie przełącznika jazdy awaryjnej AW i włączenie trybu jazdy manewrowej (pkt. 11) w czasie odbioru sygnału S1 powoduje włączenie trybu jazdy awaryjnej umożliwiającego przejazd po odcinku z unieważnioną blokadą z dowolną prędkością. Operację włączenia trybu jazdy awaryjnej należy powtórzyć po każdym najeździe na odcinek z transmisją S1.

13. Brak możliwości włączenia wdrożonego hamowania przez obsługę przycisku Sz wymaga zerwania plomby i wyłączenie urządzenia KHP.

14. Pojawienie się światła czerwonego na wyświetlaczu kabinowym oraz użycie przycisku Sz rejestrowane są na taśmie prędkościomierza RT9.

Przy przepisywaniu intstrukcji zachowano oryginalną pisownię.

97
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 30 Maja 2009, 11:56:59 »
To dziwne bo w charakterystyce którą ja posiadam 600A przy 0km/h osiąga się na 10 pozycji, czyżby charakterystyki EU07, aż tak się różniły od siebie ?
Ta 13 pozycja to byl taki przyklad na szybko bez jakiegos specjalnego sprawdzania. Korzystam z tej charakterystyki i z niej wynika, ze na 10 pozycji ma ~550A, a wartosc najblizsza 600A osiaga na 12 pozycji.

98
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 30 Maja 2009, 10:57:08 »
Co do chk: widze, ze do tej paczki wkradla sie jedna ze starych wersji. Sprawdzcie sobie jak bedzie sie sprawowac z poprawionym przez @OlO_EU jakis czas temu MPT (najlepiej z oryginalnym RList i tym autorstwa @AIR):
0 22.64 181  100  072   
1 23.18 237  095  094   
2 25.58 373  094  131   
3 27.35 535  096  215   
4 26.97 646  099  310   
5 35.79 1226  096  383   
6 30.78 1197  098  533
Nalezy rowniez zmienic WindingRes (opor uzwojen) z 0.15 na 0.5.
Na przyszlosc oceniajac takie rzeczy jak chk proponowalbym jednak mimo wszystko popierac to jakimis twardymi argumentami np. przy 0 km/h na 13 pozycji lokomotywa ma wg charakterystyki 600 A, a w symku 500 A.

99
Tabor kolejowy / Odp: Strony o taborze wycofanym z eksploatacji
« dnia: 05 Maja 2009, 20:59:00 »
W internecie szczegolowych informacji o taborze wycofanym z eksploatacji raczej nie znajdziesz. Z mojej strony moge polecic nastepujace pozycje literatury techicznej: Tabor kolei elektrycznej - S. Plewako, 1954 - w tej ksiazce znajdziesz szczegolowe informacje o EP01, EP02, EP03 i starych EZT, jezeli chodzi o nowsze typy (od EU04) to: Podręcznik maszynisty elektrycznych pojazdów trakcyjnych - J. Kamiński J. Skoniecki L. Tomczyk, 1967. Jezeli chodzi o SN52/60 to bardzo szczegolowo sa te wagony opisane w ksiazce Podręcznik maszynisty spalinowych pojazdów trakcyjnych - E. Kowalski, 1970. Ksiazek szukaj na allegro lub w bibliotekach technicznych.

100
Bieżące kolejowe / Odp: Pomoc w organizacji kółka kolejowego
« dnia: 20 Marca 2009, 19:16:18 »
2827 km:
To wcale nie tak duzo ;). Moj zyciowy rekord to 3351 kilometrow trasa: Bydgoszcz Gl. - W-wa Wsch. - Katowice - Bydgoszcz Gl. - Chojnice - Koscierzyna - Gdynia Gl. Osob. - Krakow Gl. - Walbrzych - Wroclaw Gl. - Krakow Gl. - W-wa Centr. - Ilawa Gl. - Bydgoszcz Gl. Wspolczynnik rydla bardzo wysoki. I wcale nie bylo to niewiadomo kiedy, a 2,5 roku temu.

101
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 12 Marca 2009, 20:16:15 »
Polecam:

VNV Nation - Further


Apoptygma Berzerk - Eclipse


Colony 5 - Colony 5

102
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 12 Lutego 2009, 15:43:17 »
Jeden prezes, dwóch wiceprezesów, główny księgowy... a członki tylko dwa :)
To prawie jak w SMK S2.

103
Rulez, wspomóż tym co masz i będzie ok ;)
Gdybym ja mial cos na ASFa to pewnie juz dawno bylby zrobiony.

104
Posiadasz wszystko do chk? Czy aby na pewno? Potrzebne Ci beda charakterystyki M(I), V(I) ewentualnie n(I) silnika trakcyjnego. Mozna wiedziec w jaki sposob w ASFie jest przeprowadzany rozruch? Zwiekszanie napiecia na zaciskach silnika przez dolaczanie kolejnych ogniw akumulatorow czy moze jakos inaczej?

105
Forum / Odp: test
« dnia: 23 Stycznia 2009, 21:25:27 »
Opera 9.62, 1280x1024

106
Tabor kolejowy / Odp: Schematy taboru kolejowego
« dnia: 19 Stycznia 2009, 17:26:48 »
Co do calej dyskusji o drzwiach i przedzialach, moze nieco swiatla na to wszystko rzuca cytaty z ksiazki Elektryczne Zespoly Trakcyjne serii EW55 i EN57:
"Wagon rozrzadczy ma na czole kabine maszynisty w ktorej znajduja sie wszystkie urzadzenia sterownicze, sluzace do uruchomienia i prowadzenia pojazdu. Obok jest przedzial kierownika pociagu. Wejscie do obu pomieszczen mozliwe jest przez te same drzwi."
"Na szybach oddzielajacych te dwa pomieszczenia oraz na oknie i szybie drzwi wejsciowych znajduja sie tekstylne zaslonki"
"Drzwi wejsciowe do kabiny maszynisty sa jednoskrzydlowe, konstrukcji drewnianej. Moga byc one zamykane w jednym z dwu polozen zamkami tego samego typu co drzwi zewnetrzne. W jednym polozeniu drzwi te zamykaja dostep do kabiny maszynisty, a w drugim polozeniu - do kabiny maszynisty i przedzialu kierownika pociagu. Maja tez stale okno."
"Przedzial bagazowy w niektorych zespolach moze byc oddzielony od tych drzwi bocznych scianka skladana z trzech segmentow"

Co do grubosci sciany bocznej, to nie trzeba byc wielkim geniuszem zeby ja sobie obliczyc z danych podanych na rysunku.

107
Tabor / Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
« dnia: 12 Stycznia 2009, 15:45:18 »
Powiem Ci, że obecna fizyka jest nie do zarzucenia
W porownaniu z ksiazkowa charakterystyka to to co mamy w symku srednio przypomina ET22. Mam w planach nowa fizyke dla ET22 - zrobie ja jak tylko bede mial czas.

między innymi to, że poniżej 25km/h jak dasz pierwszą pozycje szeregowo-równoległą to wywali nadmiar w rzeczywistości - widziałem to na własne oczy, a w MaSzynie można już przy 20km/h to zrobić
Akurat co do tego sie mylisz. Przy 25 km/h nadmiar wywali dopiero przy wejsciu na 34 pozycje. Oczywiscie wg charekterystyki V=f(I), ktora jest rozrysowana dla kazdej pozycji nastawnika, z ksiazki Lokomotywy Elektryczne serii ET22.

Jezeli ktos jest zainteresowany to daje ch-k V=f(I) dla ET22: http://lokomotywownia.szwederowo.net/et22chk.jpg

108
Na warsztacie / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - Sigman - EU05
« dnia: 08 Stycznia 2009, 00:02:46 »
Lampki są wg wymiarów dostarczonych mi niegdyś przez @ET22_RULZ'a robione.
Zeby nie bylo, ze ja cos zle pomierzylem itd to kontrolki OIDP byly robione wg tego: http://lokomotywownia.szwederowo.net/rys/DSCF2686.JPG

109
Bocznica / Odp: ST44_nowa_kolorystyka_kabiny.rar
« dnia: 27 Listopada 2008, 19:09:42 »
Ponadto chyba w którymś z tych programów "Trainz czy MSTS" jest kabina Barta, którą jeszcze do niedawna pożądaliśmy.
Ano pozadalismy, i jakos nikt nie zwracal wtedy uwagi, ze sa w niej mierniki z SP32.

110
Tabor kolejowy / Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« dnia: 23 Listopada 2008, 11:39:58 »
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.

111
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec serii EU06?
« dnia: 09 Listopada 2008, 13:35:34 »
Jestem tylko ciekaw jak wygląda kabina, wie ktoś może czy ma choć trochę upodobnioną kabinę do naszych polskich "anglików"?
Nie jest nawet odrobine podobna. Wyglada mniej wiecej tak: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/84001_cab.jpg

112
Tabor kolejowy / Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« dnia: 15 Października 2008, 16:15:24 »
W lokomotywach z rozruchem oporowym kwestia odrozniajaca P od T jest jeszcze miedzy innymi ilosc stopni oporowych (mala w pasazerskich, duza w towarowych).

113
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 22 Września 2008, 15:27:25 »
Kibel na pierwszym skrenie ciut nie pasuje, ale motyw piękny :)
Jak by kibel byl jakism cudem techniki nowoczesnej...

114
Bieżące kolejowe / Odp: Sytuacja w PKP Cargo
« dnia: 20 Września 2008, 11:20:24 »
Slajdy 39, 40 - ROTFL. Znajac zycie wprowadza w zycie scenariusz "nie robic nic" lamane przez "czekac na wiecej dotacji".

115
Tabor kolejowy / Odp: Czerwony reflektor
« dnia: 19 Września 2008, 22:15:41 »
W przepisach nigdy się nie dopatrzyłem o górnym czerwonym reflektorze. Poczytam jeszcze historyczne instrukcje, może chodzi o jakiś sygnał alarmowy.
Ulatwie Ci to zadanie: w E1 z 1964 roku w sygnalach na pociagu i taborze nie ma mowy o gornym reflektorze, poza przypadkiem pociagu z plugiem odsnieznym.

116
Tabor kolejowy / Odp: Czerwony reflektor
« dnia: 19 Września 2008, 20:37:49 »
To do czego w EU04 i EU20 służył przełącznik: reflektor dachowy światło czerwone?
Ja jeszcze dodam, ze w dokumentacji technicznej EU04 nie ma mowy o wylaczniku prawego swiatla czerwonego. Jest za to mowa o wylaczniku dachowego swiatla czerwonego jak kolega wyzej zauwazyl.

117
Tabor kolejowy / Odp: Hasler
« dnia: 17 Września 2008, 16:59:30 »
Tutaj masz wiekszosc informacji o napedzie, konkrety sobie wg uznania wybierzesz:


118
Tabor kolejowy / Odp: Hasler
« dnia: 17 Września 2008, 15:46:35 »
Naped to dosc szeroki temat, co konkretnie?

119
Na warsztacie / Odp: EW51 EW52 wkrótce.
« dnia: 17 Września 2008, 04:03:12 »
Jak w tytule: dwa pierwsze EZT już prawie gotowe. Trwają prace nad EW53. Modele niestety bez kabin. Bardzo proszę o zdjęcia szczególnie podwozia, gdyż nie wiem, jak była ustawiona aparatura. Może ktoś wie, jak wyglądały przedsionki/wnętrza?
Testowane jako AI z fizyką na podstawie El200.

Jeśli ktoś ma zdjęcia kabin, to niech je opublikuje. Może ktoś je zrobi - moja fizyka umożliwia prowadzenie tych jednostek.
Mam obfoconego calego EW51 z zewnatrz i z wewnatrz. Jak zobacze, ze warto inwestowac w ten projekt moje zdjecia to wtedy Ci je przekaze.

120
Tabor kolejowy / Odp: Hasler
« dnia: 15 Września 2008, 23:05:57 »
Hasler RT9 to prędkościomierz rejestrujący jest jeszcze A16 który tylko pokazuje prędkość.
Na PKP sa jeszcze stosowane predkosciomierze RT12 i A28. Stosowane sa w ST43 i sa to odmiany stojace.
@Kacu:

Jezeli bedziesz jeszcze czegos potrzebowal to mam tu jeszcze informacje o napedach i przekladniach, samej rejestracji, przystosowaniu do rejestracji parametrow SHP i czuwaka, eksploatacje, przeglady, naprawe, sprawdzanie i najczesciej spotykane usterki.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16