Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Helmutt

Strony: 1 2 [3]
61
Pomoc w tworzeniu / Re: "Ładne rozjazdy"
« dnia: 08 Sierpnia 2005, 07:36:17 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "Sm42"
Mam problem zawszy gdy robie zwrotnice ( rozjazdy) w 3ds max wychodzi mi coś takiego jak na screenach:

http://img335.imageshack.us/my.php?image=screen10qt.jpg

oraz

http://img335.imageshack.us/my.php?image=screen29xj.jpg

Napiszcie jak robicie takie ładnie "zakrzywione" rozjazdy. MI wychodzą takie kwadratowe :]

Dzięki za pomoc

Oj panie, ale odleglosc miedzy torami to z 5 metrow zrob ;]


Odleglosc miedzy osiami torow min. 4m, w wyjatkowych przypadkach moze byc minimalnie 3,60,m na lukach powinno byc poszerzenie (z racji tego, ze mijajace sie na luku sklady moga zahaczyc o siebie).
Helmutt

62
Pomoc w tworzeniu / Pomoc do 3ds
« dnia: 05 Sierpnia 2005, 07:03:07 »
Cytat: "Hubert1"
Zapewne chodzi ci o kanał alpha ale nie wiem gdzie i jak to zrobić.


Jest taki programik TGATool. Tam sie robi takie rzeczy jak kanal alpha.

63
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 04 Sierpnia 2005, 13:41:52 »
Cytat: "jaras

No, nic - tak trzymaj, @ Helmutt: przy braku Scenery.doc możesz teraz polegać tylko na "własnych przemyśleniach" oraz "próbach i błędach" :-/.


Heh, przeciez tak naprawde, to sama logika pisania eventow do tras nie jest wcale trudna - wystarczy przeczytac wzmiankowane scenery.doc, przeanalizowac kilka prostych scenerii i probowac, probowac, probowac.....

Nikt z nas nie jest jakims geniuszem, ale wystarczy odrobina wysilku aby samemu cos dlubac, a nie pisac posty w stylu "nauczcie mnie jak sie pisze eventy". A scenery.doc ja bym uzupelnil wlasnie o wstawianie semaforow, z czym ja mialem klopoty jak wyzej. Poza tym jako lekture uzupelniajaca trzeba zalecic E1, R1, WTB-10 (czy jak to sie yam zwie) i juz cos mozna robic powoli.
Pozdrawiam
Helmutt

64
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 04 Sierpnia 2005, 09:21:48 »
Cytat: "jaras"
Cześć.

Cytat: "Helmutt"
No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt
Ale ja nie "piję" do Ciebie - nic do Ciebie nie mam i doskonale rozumiem to co napisałeś. Domyślam się, że czytałeś Scenery.doc - ja też czytałem, a nawet sobie wydrukowałem :-). Ale mi właśnie chodzi o to, co także napisałeś, że nie ma tam nic o tym, jak wstawiać semafory, o ich parametrach. A to już jest "sprawką" ludzi, którzy się "opiekują" (lub nie) dokumentacją :-/.

I przyznaj mi rację, że gdyby Scenery.doc zawierał te wszystkie informacje, to nie byłoby potrzeby zadawania takich pytań tutaj.


Masz racje, jakby bylo w scenery.doc to nie mialbym klopotow - "nie bydlem przeciech, i wlasne pomyslenie mam" :)
A, ze przydalaby sie dokumentacja z prawdziwego zdarzenia a nie "jak ruszyc lokomotywa" to juz kazdy chyba wie.
Ja osobiscie do wielu rzeczy w symulatorze dochodzilem przyslowiowa "metoda prob i bledow". A ile bylo radochy jak po raz pierwszy zmienilem sobie lokomotywe w skladzie w scenerii;) Dopiero pozniej dowiedzialem sie, ze fachowo nazywa sie to "zmiana wpisu w scenerii". Na szczescie dla mnie (i dla innych tez pewnie) struktura nazwijmy to "plikowa" symulatora jest logiczna i w pelni zrozumiala (oczywiscie jesli ktos chce ja zrozumiec) i do wielu rzeczy mozna dojsc samemu. heh.... na przyklad wczoraj wreszcie odkrylem jak wreszcie zmienic textury en57 :) bo poprzez wpisy sie nie dawalo ("replacableskin.bmp :P). No ale zawsze jest jakis % rzeczy niejasnych (jak z tymi powyzszymi semaforami).
Dzieki za rady, bede z nich korzystal
Pozdrawiam
Helmutt

65
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 04 Sierpnia 2005, 05:56:25 »
Dzieki Wam wszytkim za wskazowki. teraz juz wiem wszystko co mi potrzebne.
Jak czas da, dzis zaczynam wstawiac semafory.
Moze za jakies pol roku cos z tej trasy bedzie ;)

Ale wtedy juz bedziemy pewnie szalec na nebuli (tm) :)

Pozdrawiam

Helmutt

66
Tabor / [pomoc] kiwanie kabiny bykow na nowszych exekach
« dnia: 03 Sierpnia 2005, 07:11:03 »
No juz poprawilem odp. pliki *.mmd.
Teraz kiwa tak delikatnie, mozna jezdzic.

Jesli ktos chce - moge przeslac.
helmutt

67
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 03 Sierpnia 2005, 07:05:09 »
include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

tak w ogole to chodzilo mi o pogrubiona nazwe na koncu wpisu tarczy - do czego sie ta nazwa odnosi.

68
Na warsztacie / Re: Sceneria Morelowo
« dnia: 03 Sierpnia 2005, 06:38:19 »
Cytat: "eu43"
Oto screen z STV mojej pierwszej trasy z zakrętami i mijanką. Jak pewnie wiecie potrzebuję kogoś do pomocy przy trawce ;). Z eventami sobie poradzę. Trasa chyba nie będzie zelektryfikowana (chyba, że ktoś zrobi druty).


Nie obraz sie ale to jest kolejka PIKO.
Mozna bylo zrobic trase nie zamknieta, bylaby bardziej realna. Co, bede po niej w kolko jezdzil?

Helmutt

69
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 03 Sierpnia 2005, 06:33:24 »
Dzieki za wszystkie wskazowki, teraz juz wiem wszystko.

Cytuj
Cytat: "Mateu"
Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...
:-P
Gdyby wraz z rozwojem symulatora pamiętano o rozwoju dokumentacji do niego (np. plik Scenery.doc - o którym pisałem już tysiące razy), to nie trzeba by było "czytać inców", ani widywać takich głupich pytań :-/.

Pozdrawiam serdecznie.


No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt

70
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] 3ds - jak posiac trawe?
« dnia: 02 Sierpnia 2005, 13:53:04 »
Cytat: "PEKAP"
http://www.michalpkp.republika.pl/tex.html

Danke Szyn - juz teraz sobie jakos poradze :)

71
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 02 Sierpnia 2005, 06:48:36 »
Cytat: "Mateu"
Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...


czyzby "pies byl pogrzebany" w czym takim? (przyklad)

include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czyli: tarcza ostrzegawcza, "ts22_A", odnoszaca sie do semafora "A" (dlatego sem. ma ten wpis na koncu "ts22_A"), tylko nie rozumiem dlaczego tarcza ma na koncu wpisu "ts22"?
moze jest to event sterujacy nia? ale w pliku przykladowej scenerii (Kpp2.scn) nie ma takiego eventa...

w ogole jak to jest z tymi eventami od sygnalow? czy trzeba pisac calego eventa sterujacego swiatlami, czy wystarczy np. dac cos takiego "helmutowo_A_s2" (sem. A na st. helmutowo) i bedzie ok.

Helmutt

72
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 10:50:58 »
Cytat: "PEKAP"
Czy przypadkiem to nie jest nazwa tarczy ostrzegawczej poprzedzającej ten semafor.


dobra, juz doszedlem do tego analizujac plik scenerii kpp2.scn. ale-

mamy tarcze ostrzegawcza jak ponizej:

include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czym jest to "ts22" pod koniec linijki?
sceneria kpp2.scn nie ma innych plikow dolaczanych, (oprocz obiektow oczywista).

73
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] 3ds - jak posiac trawe?
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 08:48:08 »
Witam

jak sie teksturuje obiekty w 3ds? konkretnie chodzi mi o "pokrycie" trawa juz zrobionego "mesh'a" w scenerii, czytalem poradniki do edycji na stronce, ale akurat o teksturowaniu tam jest najmniej

jestem zielony jak ta trawka jesli chodzi o 3ds wiec nie rzucajcie na mnie gromow;)

jesli mozna prosilbym o DOKLADNY opis; lopatologia mile widziana

Helmutt

74
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 07:41:02 »
Witam.
mam taki problem - robie sobie jakies tam sceneryjki w 3dstudio, wszystko jest ok ale -
gdy "includuje" semafor - nie wszystkie typy sygnalizatorow dadza sie wstawic bez klopotow, niektore (szczegolnie SS5*.inc) po wstawieniu powoduja "abnormal program termination" podczas ladowania scenerii.

i tak - po wstepnej analizie odkrylem (byc moze sie myle, poprawcie mnie), ze ma tu wiele do "gadania" parametr ktory nalezy wstawic w miejsce oznaczone gwiazdka *

(przyklad)
include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;*;end

jest to jakis event niewatpliwie, ale jaki?
probowalem cos wpisywac na "pale" - wtedy podczas uruchamiania scenerii wywalalo mi, ze brakuje eventow ale w koncu jednak sie odpalalo i semaforek byl.

pozdrawiam
Helmutt

75
Bocznica / Szynobus PESA?
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 07:21:16 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "Hubert1"
Nie , o cseski autobus szynowy seria 810 którego screen jest w galerii z 2004 na stronie.

Nie, o modele ququeda, SAxxx ktore zrobil. Nawet fajnie sie nimi jezdzilo.


No wlasnie o TE modele mi chodzilo, nie o ceskie szynobusy jest to gdzies?

76
Tabor / [pomoc] kiwanie kabiny bykow na nowszych exekach
« dnia: 21 Lipca 2005, 11:53:59 »
Cytuj

Mhm, u mnie jest tak samo ;-)


dlatego ja do czasu poradzenia sobie z tym smigam na eu07.exe z trasy Wingera. jest najbardzoej optymalny, obsluguje pantografy (co jest dla mnie b. wazne) i nie powoduje problemu z bujaniem. co prawda nie chodzi na nim trasa Tarniowo-Konieckowo ale jak gram na niej to podmieniam sobie exeka z wersji pierwotnej (tej bez pantografow).

elmutt

77
Trasy / calkowo - jazda po zerwanym torze
« dnia: 21 Lipca 2005, 11:41:18 »
witam
z calkowem to mam taki problem, w sumie nie jest znaczny, ale komfort psuje.

jak wyjezdzam z tej stacji macie***, jest tam tak jakby "zdjety" odcinek toru zabezpieczony tarczami d1.
i po sygnale zezwalajacym na jazde, to jak juz rusze; ganz wpieprza mi sie na ten zdjety tor i sobie po nim radosnie mknie. dalej wjezdza juz na normalny tor i jest ok.
probowalem mieszac cos w eventach zeby mi omijal ten tor, ale jestem cienki w tym, i spowodowalem tylko to, ze su45 mi sie zatrzymuje przed stacja i nie moge sr3 dostac.
zdzialalem tylko tyle ze sobie sklad przestawilem na inny tor, z ktorego mi nie wjezdza na ten zerwany

helmutt

78
Tabor / [pomoc] kiwanie kabiny bykow na nowszych exekach
« dnia: 21 Lipca 2005, 11:34:10 »
Cytat: "Mariusz W."
A na jak wysokich prędkościach w ET22?
Bo w EP23, to podobno to było przyczyną przerobienia na ET22 (mogę się mylić).


do predkosci jakiejs 20-30 kmh tu buja tak 'normalnie", i tak stopniowo zwieksza sie to a przy v>= 80-90 to juz jest kiwanie na maxa, az mi sie przednia szyba obciera o szyny;>

i nie jest to kiwanie ciagle - cos w stylu: 1 mocne wychylenie, potem kilkanascie "metrow" spokojnie i znowu 1 mocne i znowu spokoj i tak "w kolo macieju" za przeproszeniem.

ze zmian - probowalem tylko w mmd zmieniac wartosci odp. za bujanie kamery i nic, d*** zbita

chk nie ruszalem

helmutt

79
Bocznica / Szynobus PESA?
« dnia: 21 Lipca 2005, 11:18:28 »
witam

gdzies kiedys w sieci widzialem screeny przedstawiajacego pesowskiego szynobusa do Maszyny - moje pytanie brzmi:
- czy jest toto gdzies dostepne?
bo ZTCP podobno byla wersja do samodzielnego prowadzenia, z wlasna kabina i wlasnym scenariuszem.

helmutt

80
Trasy / "Manewrowo" luzem?
« dnia: 21 Lipca 2005, 11:13:52 »
Witam

czy jest gdzies dostepna "luzna" wersja trasy manewrowo (tzn sama trasa)?
chodzi o to, ze nie mam w pracy nagrywarki i nie mam jak "przyniesc" do domu calego "unoficjala", a zainteresowany jestem TYLKO manewrowem.

ewentualnie prosze o info z JAKICH plikow korzysta w/w trasa (oprocz *.scn i *.scm rzecz jasna) - tzn probowalem wyczaic sobie te dane analizujac pliki *.scn ale niewiele to dalo.

czy manewrowo w ogole pojdzie na innych wersjach symulatora niz unoficial?

Helmutt

81
Tabor / Re: [pomoc] kiwanie kabiny bykow na nowszych exekach
« dnia: 21 Lipca 2005, 10:31:14 »
Cytat: "Mateu"

EU07.exe to praktycznie caly symek. Moze masz cos namieszane w plikach chk bykow?


eee nie sadze ze w tym rzecz. w plikach chk nic nie mieszalem, akurat byczki mam nietkniete.

82
Tabor / [pomoc] kiwanie kabiny bykow na nowszych exekach
« dnia: 21 Lipca 2005, 10:17:36 »
Jestem nowy na forum wiec witam wszystkich serdecznie.
Byc moze niektorzy z Was znaja mnie z irc-a (#eu07, #koleje - nick:grieven88)

otoz mam taki problem - mam wersje symulatora upgrejdowana do 220604 - i uzywam zamiennie roznych exekow - teraz jezdze na tym z trasy Wingera.
zreszta po instalacji roznych tras i taboru zrobila sie z tego "eu07_paczka_niewiadomo_jaka_ale_ogolnie_dzialajaca" :)

Ale do rzeczy - gdy jade maszynami "bykopodobnymi" (et22, ep23) kabina niesamowicie buja mi sie w gore i w dol w miare uzyskiwania coraz wiekszej predkosci.
do tego stopnia, ze przednie okno prawie dotyka mi szyn (!).
nadmieniam, ze w/w problem wystepuje tylko podczas jazdy bykami.

hustania nie mam tylko w wersji podstawowej exeka oraz "wingerowskiej"

nie posiadam paczki calosciowej (tej 16.....) w calosci a jeno exeka do niej

czy moze wynikac to z tego, ze dany plik eu07.exe nie pasuje do "wersji" programu?
czy oprocz zawartosci taboru, textur, scn itp poszczegolne wersje symulatora roznia sie JEDYNIE plikiem eu07.exe?
czy eu07.exe jest niejako "jadrem" programu?

pozdrawiam
Helmutt

Strony: 1 2 [3]