31
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie odnośnie wymagań MaSzyny.
« dnia: 30 Sierpnia 2008, 13:19:31 »* - potem okno możesz powiększyć ;)To po co zmniejszać rozdzielczość?
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
* - potem okno możesz powiększyć ;)To po co zmniejszać rozdzielczość?
edit2:Warto.
Pogrzebałem trochę w pliku zwierzyniec_budynki.scm i znalazłem tam dziwne rozszerzenia np. *.bmp01, czy *.tga01 . Pozmieniać to na normalne rozszerzenia?
Taki sobie screen z nowej scenerii, sposb na nude.Nie za wysocy ci ludzie? ;)
Witam,182 miał takie malowanie?
SN61-182 z pociagiem MM1302 w Bruchniewie:
http://picasaweb.google.com/MEHANO4/MaSzynaSymulatorEU07424/photo#5240246694105705106
pozdrawiam
W listopadzie mija 5 lat istnienia forum MaSzyny.Nie tyle istnienia forum, co przeniesienia z silnika phorum oidp na phpBB /dnia 18 XI 2003/. Forum pewno istnieje znacznie dłużej.
1a. Biblioteki wypakuj i wrzuć do folderu:Do głównego Maszyny też działa.CytujC:\WINDOWS\system32lubCytujC:\WINDOWS\systemDokładnie nie pamiętam gdzie je trzeba było wrzucić ;).
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.A sprawdzałeś, co jest w pliku .scn przed przesunięciami? Najprawdopodobniej jest to "zepsuty" .inc.
Oraz z zawartością paczki wskazników wykonanych przez GłowaWojtasa (ostatni post w temacie). Zwróc uwagę, iż tekstury robimy ze zdjęć.Generalnie W27 z tej paczki nie wyglądają na fototekstury.
1.Czy tworząc model można jednocześnie używać dwóch omówionych w tym wątkuMożna z obu.
sposobów łączenia boxów, czy tylko jednego
2.Czy jedną teksturę można nałożyć na dwa elementy modelu?Można. Najlepiej, żeby były jako jeden obiekt /złączone przez collapse albo attach/. Zaznaczasz potem ten kwadrat i trójkąt za pomocą Selection: Polygon /czerwony kwadracik w Modify/ . Z menu wybierasz: Modifiers -> UV Coordinates -> Unwrap UVW. Klikasz na guzik "Edit". Pojawia się okienko "Edit UVWs". Z menu Mapping wybierasz normal mapping. Z listy w nowym okienku wybierasz którąś z opcji Back/Front mapping, Left/Right mapping, Top/Bottom mapping. Dajesz OK. W okienku Edit UVWs pojawi się figura o kształcie tej ściany szczytowej /przynajmniej tak być powinno/. Potem mapujesz.
(Chodzi mi o ścianę szczytową, która składa się z dwóch części,
kwadrata na dole i trójkąta na górze a teksturę mamy jedną - całą szczytową ścianę).
(...)1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?Ad1. Wersalka została zrobiona chyba z ChamferBoxów (Rozwijana lista z zaznaczonym Standard Primitives - zmień na Extented primitives, tam on jest).
2. Czy można powielać fragment tekstury tak jak całą teksturę? ('tiles' z fragmentu bitmapy)(...)
A nie można by było zrobić 2 wersje? Czyli tą dla tych lepszych sprzętów i tą drugą o której wspominałeś @EP08Jest napisane: "wersję lajtową". WERSJĘ, czyli będą dwie.
[...] A co do kosza wystarczy box i tekstura siatki z płotu. Oczywiście box podwojny czyli od środka i z zewnatrz widoczny. A co powiecie na kwietnik? Obiekt tube pokryty np kostka jakaś i wewnatrz jakas kolorowa tekstura?Witam!
Screeny takiej małej wielkosci większe nie mogły byc bo bym złamał regulamin ;)Regulamin byś złamał, gdybyś wstawił screeny bezpośrednio w poście a nie za pomocą miniaturek na imageshack. Generalnie tekstura nie jest zła, ale napisy wydają się być ostrzejsze niż reszta, co dziwnie /ciekawie?/ wygląda.
Nieprawdę gadacie... Listwa jest w zupełnie innym miejscu:Z tym, że Patrykos nie sprecyzował o którą listwę chodzi. To, co zaznaczyłem, w Twoim opisie widnieje również pod nazwą "listwa", więc łatwo o niedomówienie.
http://img.wklej.org/images/12654148M62.jpg
Tak jest we wszystkich modelach z CCCP Pack.
Pozdrawiam ;)
Jak usunąć kanał alpha?W TgaToolu zamalować rzeczony kawałek na biało.
ps. Na renderach wyszły mi takie brzydkie cienie. Jak to usunąć? Tzn chodzi mi o to by bok był równo oświetlany a nie z cieniami. Bok jest płaski i stanowi to jeden model. A oświetlany jest jakby był półokrągły.Używałeś narzędzia "cut"? Jeśli tak, to takie cienie wychodzą i na to nie znam rady.
A więc żeby ukrotnić COŚ (w domyśle loka lub EZT) należy wykonać coś takiego:Eee... chyba w 1001 nie 23, tylko 7.
node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-1051 dynamic PKP\EU07 ep07-1051.tga 4E-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic
Niekoniecznie. Wyszła ztcp tekstura o zmniejszonych rozmiarach.node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001l.tga 4E-zez2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Dałeś błędny wpis do scenerii popatrz na to co pogrubiłem. Nazwa tekstury jest następująca EP07-1001.tga, a co tam literka l robi? więc jeśli załadowało by ci scenerie a tekstury by nie było to jest właśnie przyczyna problemu.
Prawidłowy wpis: node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E-zez2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic