Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - eu07_304

Strony: 1 [2] 3 4 ... 19
31
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie odnośnie wymagań MaSzyny.
« dnia: 30 Sierpnia 2008, 13:19:31 »
* - potem okno możesz powiększyć ;)
To po co zmniejszać rozdzielczość?

32
edit2:

Pogrzebałem trochę w pliku zwierzyniec_budynki.scm i znalazłem tam dziwne rozszerzenia np. *.bmp01, czy *.tga01 . Pozmieniać to na normalne rozszerzenia?

Warto.

33
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 30 Sierpnia 2008, 13:16:08 »
Taki sobie screen z nowej scenerii, sposb na nude.
Nie za wysocy ci ludzie? ;)
Witam,

   SN61-182 z pociagiem MM1302 w Bruchniewie:
http://picasaweb.google.com/MEHANO4/MaSzynaSymulatorEU07424/photo#5240246694105705106

pozdrawiam

182 miał takie malowanie?

34
Bocznica / Odp: 5-lecie istnienia forum
« dnia: 29 Sierpnia 2008, 18:51:28 »
W listopadzie mija 5 lat istnienia forum MaSzyny.
Nie tyle istnienia forum, co przeniesienia z silnika phorum oidp na phpBB /dnia 18 XI 2003/. Forum pewno istnieje znacznie dłużej.

Bocznica.
REWIZOR

35
Trasy / Odp: Problem z trasą Drawinowo
« dnia: 29 Sierpnia 2008, 18:48:11 »
1a. Biblioteki wypakuj i wrzuć do folderu:
Cytuj
C:\WINDOWS\system32
lub
Cytuj
C:\WINDOWS\system
Dokładnie nie pamiętam gdzie je trzeba było wrzucić ;).
Do głównego Maszyny też działa.

36
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 29 Sierpnia 2008, 12:58:48 »
Jeżeli zaś model w np. textures/bud odnosi się do tekstury w głównym katalogu textures, wówczas należy wprowadzić jako map nazwę tekstury prprzedzoną slashem.

37
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.
A sprawdzałeś, co jest w pliku .scn przed przesunięciami? Najprawdopodobniej jest to "zepsuty" .inc.

38
Poszukaj, czy w jakimś pliku .inc użytym w scenerii nie brakuje endorigin na końcu, oczywiście, jest origin na początku.

39
Publikacje / Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« dnia: 26 Sierpnia 2008, 08:15:51 »
Oraz z zawartością paczki wskazników wykonanych przez GłowaWojtasa (ostatni post w temacie). Zwróc uwagę, iż tekstury robimy ze zdjęć.
Generalnie W27 z tej paczki nie wyglądają na fototekstury.

40
Pomoc doraźna / Odp: problem
« dnia: 25 Sierpnia 2008, 22:25:26 »
Jakie możliwości ma karta graficzna?

41
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 25 Sierpnia 2008, 17:29:55 »
1.Czy tworząc model można jednocześnie używać dwóch omówionych  w tym wątku
sposobów łączenia boxów, czy tylko jednego
Można z obu.
2.Czy jedną teksturę można nałożyć na dwa elementy modelu?
(Chodzi mi o ścianę szczytową, która składa się z dwóch części,
kwadrata na dole i trójkąta na górze a teksturę mamy jedną - całą szczytową ścianę).
Można. Najlepiej, żeby były jako jeden obiekt /złączone przez collapse albo attach/. Zaznaczasz potem ten kwadrat i trójkąt za pomocą Selection: Polygon /czerwony kwadracik w Modify/ . Z menu wybierasz: Modifiers -> UV Coordinates -> Unwrap UVW. Klikasz na guzik "Edit". Pojawia się okienko "Edit UVWs". Z menu Mapping wybierasz normal mapping. Z listy w nowym okienku wybierasz którąś z opcji Back/Front mapping, Left/Right mapping, Top/Bottom mapping. Dajesz OK. W okienku Edit UVWs pojawi się figura o kształcie tej ściany szczytowej /przynajmniej tak być powinno/. Potem mapujesz.

42
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 24 Sierpnia 2008, 11:01:03 »
(...)1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?
2. Czy można powielać fragment tekstury tak jak całą teksturę? ('tiles' z fragmentu bitmapy)(...)
Ad1. Wersalka została zrobiona chyba z ChamferBoxów (Rozwijana lista z zaznaczonym Standard Primitives - zmień na Extented primitives, tam on jest).
Ad2. Niestety nie da się, chyba, że zrobisz każdy fragment, który chcesz oteksturować jako oddzielny prostokąt (plane - znowu Standard Primitives).

43
Bocznica / Odp: EN80.
« dnia: 15 Sierpnia 2008, 14:50:14 »
A nie można by było zrobić 2 wersje? Czyli tą dla tych lepszych sprzętów i tą drugą o której wspominałeś @EP08
Jest napisane: "wersję lajtową". WERSJĘ, czyli będą dwie.

44
[...] A co do kosza wystarczy box i tekstura siatki z płotu. Oczywiście box podwojny czyli od środka i z zewnatrz widoczny. A co powiecie na kwietnik? Obiekt tube pokryty np kostka jakaś i wewnatrz jakas kolorowa tekstura?
Witam!

Swego czasu porobiłem parę detali /kwietnik - gazon.t3d, zewnętrze concrete1.tga, zawartość replacableskin; kubeł z rączką w złym miejscu - kubel.t3d, całość MetalPlateDirt1.tga + zawartość; słup ogłoszeniowy - slupogl.t3d, tekstura "własna"; Trzepak - trzepak.t3d, całość do bodajże 200m MetalPlateDirt1.tga, ponad 200m - 4 trójkąty i mała tekstura; Dwustronna reklama 5X2 - reklama.inc i 3X2 OIDP - reklama2.inc/.

Screeny w załączniku, link:
http://www.eu07.pl/userfiles/detal.rar

45
Publikacje / Odp: Textura wagonu Eaos(PMT) by: Hummel.
« dnia: 28 Czerwca 2008, 23:13:12 »
Screeny takiej małej wielkosci większe nie mogły byc bo bym złamał regulamin ;)
Regulamin byś złamał, gdybyś wstawił screeny bezpośrednio w poście a nie za pomocą miniaturek na imageshack. Generalnie tekstura nie jest zła, ale napisy wydają się być ostrzejsze niż reszta, co dziwnie /ciekawie?/ wygląda.

46
Pomoc w tworzeniu / Odp: Mapowanie listwy gagarina
« dnia: 28 Czerwca 2008, 15:08:07 »
Nieprawdę gadacie... Listwa jest w zupełnie innym miejscu:

http://img.wklej.org/images/12654148M62.jpg

Tak jest we wszystkich modelach z CCCP Pack.

Pozdrawiam ;)
Z tym, że Patrykos nie sprecyzował o którą listwę chodzi. To, co zaznaczyłem, w Twoim opisie widnieje również pod nazwą "listwa", więc łatwo o niedomówienie.
Jak usunąć kanał alpha?
W TgaToolu zamalować rzeczony kawałek na biało.
Pozdrawiam!

47
Pomoc w tworzeniu / Odp: Mapowanie listwy gagarina
« dnia: 26 Czerwca 2008, 13:48:55 »
:

48
Pomoc w tworzeniu / Odp: Mapowanie listwy gagarina
« dnia: 26 Czerwca 2008, 12:54:15 »
Nad buforem są szare kwadraciki od dachu i elementy węży. Między nimi jest wolna, biała przestrzeń. To ona odpowiada za listwę na czole /jeśli o nią Ci chodzi/.

49
Bocznica / Wydzielone z Najlepsze screeny
« dnia: 24 Czerwca 2008, 14:01:13 »
:

50
Bocznica / Odp: Spalinowy wagon silnikowy
« dnia: 20 Czerwca 2008, 15:05:59 »
ps. Na renderach wyszły mi takie brzydkie cienie. Jak to usunąć? Tzn chodzi mi o to by bok był równo oświetlany a nie z cieniami. Bok jest płaski i stanowi to jeden model. A oświetlany jest jakby był półokrągły.
Używałeś narzędzia "cut"? Jeśli tak, to takie cienie wychodzą i na to nie znam rady.

51
Pomoc w tworzeniu / Ściemnianie elementów scenerii
« dnia: 18 Czerwca 2008, 20:12:32 »
Witam!

Podczas dłubania przy swojej scenerii napotkałem problem: w okolicy pewnego miejsca w scenerii niebo ciemnieje /tylko niebo, otoczenie pozostaje bez zmian/, a niektóre trójkąty terenu są pociemniałe. Czy wie ktoś, co da się z tym zrobić?

Screeny poniżej /1: normalne niebo; 2: pociemniałe niebo; 3: pociemniałe trójkąty/:

52
Publikacje / Odp: EW58, EW60 i EW55
« dnia: 14 Czerwca 2008, 15:46:31 »
Screen 5: czy "podstawka" żółtego wężyka, którego nie ma, nie powinna zostać usunięta?

53
Tabor / Odp: Trudności ze znalezieniem ew58
« dnia: 26 Maja 2008, 19:19:19 »
Faktycznie, nie przyjrzałem się, przepraszam.
To taka prowizorka:
http://www.eu07.pl/userfiles/en57drzwi.tga

Pozdrawiam!

54
Tabor / Odp: Trudności ze znalezieniem ew58
« dnia: 26 Maja 2008, 18:25:42 »
Ale na tym filmiku przezroczystych drzwi tez nie ma.

55
Screeny / Odp: Screeny z prac nad City Bus packiem
« dnia: 24 Maja 2008, 22:58:57 »
Witam!

Tak to na chwilę obecną wygląda:

56
Uruchamianie Symulatora / Odp: Kabina EU07 i Fraps
« dnia: 24 Maja 2008, 08:32:34 »
No to we FRAPS-ie wybierz źródło dźwięku, które nie jest mikrofonem, bo z tego co piszesz wynika, że masz właśnie mikrofon wybrany.

57
A więc żeby ukrotnić COŚ (w domyśle loka lub EZT) należy wykonać coś takiego:
node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-1051 dynamic PKP\EU07 ep07-1051.tga 4E-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic
Eee... chyba w 1001 nie 23, tylko 7.

58
Bocznica / Odp: PROSZĘ O POMOC
« dnia: 22 Maja 2008, 09:18:35 »
node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001l.tga 4E-zez2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Dałeś błędny wpis do scenerii popatrz na to co pogrubiłem. Nazwa tekstury jest następująca EP07-1001.tga, a co tam literka l robi? więc jeśli załadowało by ci scenerie a tekstury by nie było to jest właśnie przyczyna problemu.

Prawidłowy wpis: node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E-zez2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Niekoniecznie. Wyszła ztcp tekstura o zmniejszonych rozmiarach.

59
Bocznica / Odp:
« dnia: 22 Maja 2008, 09:10:34 »
"CCCP" po transskrypcji literowej /czy jak to siętam nazywa/ wygląda: "SSSR". Wszystko jest w porządku. "USSR" to wersja angielska nazwy.

60
Screeny / Odp: Screeny z prac nad City Bus packiem
« dnia: 20 Maja 2008, 21:28:41 »
Witam!

Model czeka na teksturę ;). Potem wprowadzi się pewno jeszcze parę poprawek.
Screen w załączniku.

Pozdrawiam!

Strony: 1 [2] 3 4 ... 19