Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maacius

Strony: [1] 2 3 ... 18
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna v1.0 - Empik
« dnia: 01 Kwietnia 2016, 23:03:47 »
eu07.pl/userfiles/23378/priv-pudelko.jpg
Za "Easter Egg" z HL3 zawsze plus :D

2
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 15 Października 2015, 19:53:44 »
Przy rozerwaniu składu też skład nie hamuje, tylko jedzie swobodnie dalej?
Ty może i poczytałeś, ale nie użyłeś wyobraźni. Nie zapominaj, że podczas jazdy kurki są otwarte i przy rozerwaniu ciśnienie natychmiastowo spada :D

3
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 12 Września 2015, 00:27:18 »
Z Technikum Kolejowego w Sosnowcu przyjedzie około 30 osób w tym ja. Na MaSzynowe spotkanie raczej nie będę miał zbyt dużo czasu, mimo, że będziemy tam 3 dni.

4
Ok. A ktoś wie jaka tam jest szlakowa?
120km/h. Wykoleił się wagon 1 oraz 5-8.

5
Czy mechanicy ruszając EU07 czy EP09 bocznikują pierwszą bezoporową czy lecą na drugą grupę na oporach od razu?
Teoretycznie:
Kod: (Bt-1 par. 11) [Zaznacz]
Ust. 1 pkt. 1 Rozruch pociągu przeprowadzać w sposób nie powodujący szarpań, zadziałania przekaźników nadmiarowych lub utraty przyczepności kół napędowych z szyną, jednak dający uzyskanie możliwie największego przyspieszenia.
ust. 3 Na lokomotywach elektrycznych z rozruchem oporowym należy dążyć do szybkiego uzyskania jazdy bezoporowej.
W praktyce wygląda to różnie, wiele czynników ma na to wpływ, między innymi: prędkość maksymalna na drodze rozruchu, stan torowiska (no bo jeśli w teorii jest 80 a strach jechać nawet 60...), opóźnienie, warunki atmosferyczne oraz temperament maszynisty :P

6
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkaz pisemny Nrob
« dnia: 28 Kwietnia 2015, 22:10:16 »
Jeszcze pewnie wypełniony? Nie sądzę. Posiadam bloczek Nrobow nie numerowany i nie sznurowany, w razie czego udostępnię/wypełnię według potrzeb.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nowa struktura katalogów.
« dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:23:18 »
3. Pkp bym zmienił na coś odpowiadającego zawartości. SRK? Semaphors?
Semaphors jest zbyt szczegółowe, proponuję signals lub signaling.

8
Inne niekolejowe / Odp: Orientacyjny koszt wymiany szybki w smartfonie
« dnia: 05 Kwietnia 2015, 19:37:30 »
W autoryzowanym serwisie dla mojej Lumii 1320 zażyczyli sobie 550zł chociaż pękł tylko digitizer (szybka). Stwierdzili, że jest on przyklejony do ekranu i inaczej się nie da. Podejrzewam, że w Twoim przypadku może być podobnie. Natomiast na allegro można takie szybki (dla Twojego tel) dostać w granicach 70zł. Naprawy możesz podjąć się sam, ale jeśli w tym nie siedzisz to nie polecam bo można więcej szkód wyrządzić. Po więcej proponowałbym zgłosić się na jakieś 'komórkowe' forum.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 25 Marca 2015, 23:05:47 »
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)
A1/2 to ten semafor, którego układ komór umieściłem na pierwszej stronie tego wątku. Dodam, że jest to wjazdowy do Czechowic Dziedzic Południowych. Proponuję więc umieścić w programie zakładkę z wyjątkami i konkretnymi przykładami takich semaforów, nawet z podaniem lokalizacji. Może ktoś "ważny" przejrzy aplikację i postanowi zunifikować sygnalizację i ustalić kolejność komór?... :D
BP, MSPANC

10
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 22 Marca 2015, 21:48:19 »
Anrej, wg Twojego toku rozumowania: jeśli zielone jest w komorze przed ostatniej (tak jak to zaprezentowałem stronę temu) to też jest to sygnał wątpliwy, bo nie odpowiada obrazkowi w instrukcji? Prosiłem o podanie noty prawnej ustalającej na sztywno i mówiącej o tym jasno, że sygnał S5 to pomarańczowe światło nad komorą z czerwonym.
PS. Obrazek jest pomocą w interpretacji przepisu a nie podstawą.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 13:15:25 »
Nie ma takiej opcji. S13 nie dostajesz 'ot tak' tylko jest on poprzedzony odpowiednim sygnałem więc maszynista wie kiedy ograniczenie wystąpi. Sytuacja o której dyskutujemy nie jest wątpliwa!

12
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 20 Marca 2015, 12:00:21 »
Anrej zrozum w koncu, ze kolejnosc swiatel ma znaczenie tylko przy sygnalach ktore zawieraja dwa swiatla. Jesli jedziemy na jedno to wlasnie "wsjorawno"... Poprosilem o wskazanie aktu prawnego ktory na sztywno ustala uklad komor na semaforze to zamiast tego sie obrazasz... :)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 19 Marca 2015, 00:40:46 »
A co w przypadku kiedy komora światła zielonego jest pod światłem pomarańczowym? (zał.) Taką sytuację też można by przewidzieć w programie.
PS. Panowie od sygnału wątpliwego. Możecie mi podać przepis, który mówi o tym, że światła pod komorą z czerwonym mówią o prędkości przejazdu? Zapomnieliście chyba, że dolne pomarańczowe oznacza prędkość przy tym semaforze tylko i wyłącznie wtedy, gdy nad nim świeci się kolejne pomarańczowe lub zielone. @Maacius5991, ten zapis nie zmienił się do tej pory :)

14
Tabor kolejowy / Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« dnia: 04 Marca 2015, 18:36:18 »
Napisałeś "Jak wiadomo(...)" ale w zasadzie skąd wiadomo? Mógłbyś podać jakieś źródło?
EDIT: Przeanalizowałem dziś w szkole ten przetarg. Nie ma w nim żadnej wzmianki o zmianie w układzie biegowym/sterowania/prędkości maksymalnej.

15
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 02 Marca 2015, 21:30:58 »
Czyli można założyć, że obsługując ezt używa się tylko manipulatora od siły, a "kran" tylko w przypadkach awaryjnych? A jak wygląda to na lokach?
Nie koniecznie. Np na Pendolino mamy to rozdzielone. Manipulatorem tylko zadajemy siłę pociągową a kranem hamujemy. Jeżeli chodzi o lokomotywy w większości przypadków są 4 manipulatory - tempomat, siła pociągowa, hamulec zespolony, hamulec dodatkowy.

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 01 Marca 2015, 21:11:16 »
Moim zdaniem sterowanie manipulatorem powinno być utrzymane na klawiszach + oraz - z niezbędnymi dodatkami jak na przykład .Del . Ja widzę to tak:
1) trzymanie "+" lub .Del zwiększanie siły pociągowej (puszczenie to powrót do poz. 2)
2), 3) pozycje stabilne
4) trzymanie "-" to zwiększanie siły hamowania (puszczenie to powrót do poz. 3)
5) Num0 - hamowanie nagłe
Hamulec pneumatyczny według własnego uznania Num3 i Num9 a dodatkowo można na Num2, Num5, Num5 ustalić jakieś pozycje dla ułatwienia. Num4 to luzowanie hamulca pneumatycznego (ewentualnie ED włącznie, czyli pozycja 2).

17
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 28 Lutego 2015, 00:30:37 »

19
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 11 Stycznia 2015, 16:44:39 »
To, że maszyna wyje wcale nie znaczy że "nadmiarowe są podparte". Wentylatory oporników rozruchowych można odłączyć.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 06 Stycznia 2015, 13:04:23 »
@Userr nawet nie wchodź w tego linka co Ci podał kolega EU07-483. Bo IC szuka sobie frajerów, którzy będą robić po 12 godzin za 1400 - 2000zł. Jeśli chcesz licencję i świadectwo zrobić to zrób sobie to w jakieś innej spółce choćby cargo, ecco rail, stk czy innej. Bylebyś cyrografu w IC i PR-ach nie podpisywał ! Pozdrawiam.
Edit: To że jesteś kucharzem nie zmienia faktu, że masz wykształcenie wymagane do niniejszego zawodu. Szkolenie obejmuje pantografy, pneumatykę i takie tam "duperele". Tam się wszystkiego nauczysz ;) I jak np technik mechanik pojazdów samochodowych mógł zostać "woziarzem" to dobry kucharz może zostać maszynistą trakcji spalinowej i elektrycznej ;)
Nie rób z siebie błazna. Po pierwsze w Cargo i IC stawki podczas szkolenia są praktycznie takie same. W dodatku skąd ta pewność że inne spółki zrobią Ci licencję płacąc nie wiadomo jakie kokosy bez podpisywania lojalki? W dzisiejszych czasach pracodawca wysyłając pracownika na kosztowne szkolenie musi się jakoś zabezpieczyć przed całkowitą utratą tych pieniędzy, stąd praktycznie wszechobecne 'lojalki'.
Zawód kucharza nie uprawnia go do podjęcia szkolenia tam, gdzie znajomy mu polecał. Kolega wyraźnie napisał, że wkrótce uzyska wykształcenie średnie, które jest konieczne do przyjęcia na licencję np. w Cargo, IC. Niektórzy prywaciarze przyjmują wszystkich, jak leci. Skutki tego zobaczymy za parę lat.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 05 Stycznia 2015, 10:27:17 »
To tak jakby porównać trabanta do jakiegoś nowego BMW. Nie ma nawet sensu tego robić. Natomiast możemy przypuszczać jedno: Pendolino nie dojedzie do niespełna 50 lat eksploatacji :)

22
Bocznica / Pendolino - uwagi
« dnia: 21 Grudnia 2014, 02:05:25 »
O co Ci dokładnie chodzi? Sygnały końca pociągu wyglądają całkiem normalnie. Trzecie czerwone światło zapala się w trybie postojowym, oraz gdy nie jest aktywna żadna z kabin (np podczas przechodzenia z kabiny do kabiny). Chyba, że masz zdjęcie albo nagranie jak Pendolino sobie pędzi z 3 czerwonymi na końcu pociągu ;)

23
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 20 Grudnia 2014, 20:29:21 »
No, ja bym polemizował. CA jest obowiązkowe w Polsce, natomiast SIFA nie jest wykorzystywana.
CA w Polsce nie jest obowiązkowe a SIFA jest wykorzystywana na EU44, EU45, Vectronach i Pendolino.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 20 Grudnia 2014, 15:40:21 »
Po co u nas w ED250 SIFA?
A po co w EU07 CA? :) Na Siemensach tez jest SIFA. Nic w tym dziwnego.

25
To nie jest wypadek bez następstw, tylko zdarzenie. Po drugie, po co robić z tego taki show? Od razu teraz modna jest komisja, UTK, PKBWK, TVN24 itp itd...
Owszem. A zdarzenie to incydent, wypadek lub poważny wypadek. Opisane zdarzenie to incydent.

26
Tabor kolejowy / Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 25 Listopada 2014, 20:44:50 »
Pojazd jest sprawny pod każdym względem (komfort i bezpieczeństwo)
Taa, a tempomat działa gorzej niż w niektórych* pojazdach PESY, tj. nie trzyma prędkości zadanej (głównie ją przekracza).
EDIT: EU07-483, nie jeździłem na ED74, ale przynajmniej w Elfach tempomat nie przekroczy Ci kilku km/h, albo reguluje to. W Pendolino jak Ci przekroczy dajmy na to o 6km/h komputer tak to zostawi. Zresztą, i tak nie ma co porównywać do tempomatu na Siemensach :)

Skoro taka gorąca dyskusja się rozwinęła, wydzielam kwestię tempomatu do nowego wątku.
Rozi

27
Około godziny 14:45 w okolicach stacji Baby pociąg 45104 Kormoran rel. Bielsko Biała Główna-Olsztyn Główny zderzył się na przejeździe kolejowym z tirem. Kierowca nie żyje. Szczegółów nie znam. Jeśli ktoś znajdzie materiały prasowe, lub posiada odmienne informacje prosiłbym o odzew.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 24 Października 2014, 20:04:52 »
24.10.2014
Do Katowic:
Obieg 146004/6 (07:00 - 11:20), 416002/3 (11:49 - 18:25), 146002/3 (19:09 - 23:52) przez:
W-wę Centralną, Ursus, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Szeligi, Kanapówkę, Zawiercie, Łazy, Sosnowiec

146006/7 (19:00 - 00:25) przez:
W-wę Centralną, Ursus, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Szeligi, Kanapówkę, Zawiercie, Łazy, Sosnowiec
Niestety, takiego pociągu nie było.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 23 Października 2014, 22:11:56 »
Przepraszam, chodziło mi o pociągi Zawiercie-Psary i Psary-Góra Włodowska.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 23 Października 2014, 17:00:55 »
@Interesant, masz numery pociągów na jazdy w nocy z piątku na sobotę?

Strony: [1] 2 3 ... 18