Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KURS90

Strony: 1 2 3 [4] 5
91
Na warsztacie / Nowa traska
« dnia: 29 Stycznia 2006, 21:08:02 »
Nie skonwertowałeś tej wiaty do Editable Mesh. A pliki T3d przyjmują tylko editable mesh. Aby skonwertować zaznacz poszczególne obiekty, kliknij prawym przyciskiem myszy i zaznacz Convert To: -> Convert To editable mesh. Oczywiście w plikach T3d musisz też wyznaczyć hierarchię i przeprowadzić od nowa mapowanie

92
Publikacje / trasa Krzyżowa - Drawowo Gł. do pobrania
« dnia: 25 Stycznia 2006, 00:30:39 »
Cytat: "kwasny1410"
Jeszcze jedno, dlaczego przy każdej stacji są wskaźniki We8a oraz We9a? Normalnie spotyka się je pomiędzy dłuższymi odcinkami, bo chodzi chyba o oddzielenie od siebie poszczególnych sici energetycznych. Jestem laikiem, ale tak słyszałem :)


Dletego też właśnie spotyka się je przed stacjami. Chodzi najczęściej o to, żeby łatwo można było odłączyć spod napięcia grupy torów na stacji, nie paraliżując ruchu na przyległych szlakach. Przykłady z moich stron: Łódź Kaliska - wyjazd w kierunku podg Retkinia, Lublinek w kierunku Pabianic (choć tam też jest zasilacz z pobliskiej podstacji i dlatego są umieszczone te wskaźniki). Co więcej: bardzo często też stosuje się izolatory sekcyjne, zaraz przy odgałęzieniu toru głównego dodatkowego, aby można było wyłączyć napięcie nad tym jednym torem, bez konieczności odłączania całej stacji

93
Poszukuję, chcę zrobić / Pilnie potrzebne dźwięki do EP09
« dnia: 25 Stycznia 2006, 00:22:14 »
Witam
Poszukuję dźwięków do EP09. Są potrzebne do ostatecznego wydania lokomotywy z kabiną. Przydałby się odgłos przetwornicy, sprężarki i wentylatorów oporników rozruchowych.
Kabina jest już gotowa, fizyka też prawie skończona, pozostały mi jedynie dźwięki. Jeżeli uda się je wstawić, będzie można już bez problemów jeździć 160km/h :)

94
Bocznica / Charakterystyka trakcyjna EP09
« dnia: 22 Stycznia 2006, 01:53:50 »
Mam prośbę: czy ktoś dysponuje danymi dotyczącymi EP09. Zależy mi głównie na: progu zadziałania bezpieczników nadmiarowych, czy jest obecny przekaźnik przeciwpoślizgowy, dane dotyczące hamulca. Jest mi to potrzebne do opublikowania ostatecznej wersji lokomotywy.
Szukałem w sieci ale żadnego z wyżej opisanych parametrów nie znalazłem. Staram się też zlikwidować podatność loka na poślizgi, ale bez ingerencji w dane dot. silników trakcyjnych (żeby nie niszczyć realizmu jazdy). Z góry dziękuję

95
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 13 Stycznia 2006, 01:32:03 »
Cytat: "youBy"
nie wiem czemu, ale czoło wydaje mi się troszke za płaskie.

Czoło jest w porządku, kąty dobierałem na podstawie zdjęcia ED72 z boku. Samemu na początku mi się wydawało zbyt płaskie, ale okazało się, że tak jest :)
Cytat: "Akvin"
Może przydałaby sie tylko lepsza tekstura z bardziej zaokrąglonymi oknami z przodu

Już poprawiłem teksturę. Nie mam dobrych zdjęć na tekstury, więc to była przeróbka tekstury EN57.
Cytat: "Oli_EU"
nie przerabiaj starego pudla EN57 bo jest lekko jakby powiedziec skopane.

Człony rozrządcze nie są przerabiane, poza sprzęgiem. Nie jestem nawet tak zaawansowanym modelarzem, żeby edytować pliki .t3d w notatniku. Niemniej jednak dostosowałem model ED72 do istniejącego modelu EN57, żeby po połączeniu ich w ukrotnieniu, nie wyglądały dziwnie w parze :)

Cytat: "EP08-015"
no i zaraz okazja zrobić ED73

ED73 nie zrobię, przynajmniej na razie, gdyż nie widziałem go nigdy na oczy i nie chcę, aby wyszło coś nierealnego. Jeśli chodzi o drzwi odskokowo-przesuwne, to może je zrobię później, gdyż ze zwykłymi drzwiami miałem sporo problemu (mimo przypisania im odpowiednich nazw, nie chciały się otwierać), ale już jest OK.

Model właśnie ukończyłem, teraz pozostały mi prace nad kabiną i przedziałami




96
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 10 Stycznia 2006, 23:55:25 »
Zacząłem robić model ED72. Człon rozrządczy to całkowicie nowa konstrukcja, człony silnikowe zrobiłem z EN57 po zlikwidowaniu dodatkowych pantografów.
Model jest prawie gotowy, pozostała tylko kabina i przedziały pasażerskie. W okolicach lutego pownnienem go wypuścić, razem z ostateczną wersją EP09




97
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 04 Stycznia 2006, 18:27:41 »
U mnie i u innych użytkowników (pytałem) jasność kabiny jest taka sama jak w EU07. Upewnij się, czy masz moją kabinę. Były inne wydania kabin EP09 i w nich może być ciemniej

98
Publikacje / Lokomotywa ET22-304
« dnia: 31 Grudnia 2005, 15:04:55 »
Cytat: "zbych"
niektórzy nagle zaczeli tracic monopol  na mądrość na tym forum,i wkrada sią widze nerwowość w pisaniu postów, bo tu nagle bez nich pojawiają się Nowosci, a to lok., a to kabina, a to nowe trasy, itd, itp! (...)    Tak że drogi @Akvin nie przejmuj sie tym złośliwym pisaniem, tylko rób swoje,!!!


To prawda. Jak ja zrobiłem kabinę do EP09 to też było pełno uwag. Najzabawniejsze jest tylko, to że niektóre całkowicie bezzasadne: np. ktoś zobaczył, że w oczywiście nie udostępnionej dla ogółu, wcześniejszej kabinie amperomierze były wąskie, więc u mnie są za szerokie. Jak ktoś by zobaczył zdjęcia kabiny EP09, to przekona się, że u mnie są prawidłowe. Czy inny zarzut: że nie można się podczepić do wagonów - to oczywiście wina kabiny, która jednak nie ma nic wspólnego za sprzęgami. Innym problemem, było, że np. dźwignie są za blisko, a powinny być tak jak w EP 08 - rozumiem, że wg autora postu EP09, jest oparta na konstrukcji EP08 i ma takie same rozwiązania. No ja myślałem inaczej, ale człowiek uczy się całe życie.
Dlatego dołączam się do słów @Zbycha. Nie przejmuj się Akwin i rób to co robisz i wypuszczaj to. Dzięki takim ludziom jak Ty symek nie upadnie, coś się w nim dzieje, pojawiają się nowe dodatki i co najważniejsze reszta użytkowników może z tego korzystać. Tak trzymaj i powodzenia.

99
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 30 Grudnia 2005, 20:36:35 »
Pod linkiem w pierwszym poście umieściłem poprawioną wersję
1. dźwignia bocznikowania jest nieco wyżej
2. dodana tekstura
3. dodany plik eu07hamulec.bmp
4. Poprawione pudło pojazdu, tak, że jest usunięty błąd z końcówkami
5. działający woltomierz NN
6. poprawiony plik .chk

W pliku .chk zmienione przełożenie przekładni, na wartość prawidłową i poprawiona moc lokomotywy. Sama jazda się dzięki temu nie zmieniła, ale nieco trudniej wprowadzić loka w poślizg

100
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 30 Grudnia 2005, 17:46:57 »
Cytat: "Lanos"
Odczepiłem się z kabiny przyciskiem delete. Nacisnalem go dwa razy. Ale podczepić się już nie dało rady. A jak dało to nie mogłem odhamować składu. Coś w tym nie tak.


Trzeba czytać wszystkie posty, to byś zobaczył, że to nie wina kabiny. Była lokomotywa kilka razy sprawdzana, w różnych składach i podczepiana z różnych kabin. Wiadomo natomiast, że np. wagony Z1 wywołują problemy. Podczep inny skład, np. wagony 1xxa, i zobacz, czy też wtedy z kabiną "jest cos nie tak"

101
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 30 Grudnia 2005, 16:16:51 »
Cytat: "Paweł-1987"
1. Na pozycji bezoporowej (bez bocznikowania) jedzie się już ponad 160km/h.
2. Już przy lekkim hamowaniu prędkościomierz spada do 0 (koła się blokują) i skład zatrzymuje się dopiero po jakiś 3 km.
Złaszcza przez ten drugi błąd obecna wersja dziewiątki dla mnie nie nadaje się do jazdy


To zależy od exe. Ja moją kabinę testowałem na exe z działu devs. Z 7 wagonami, żeby utrzymać prędkość 160 km/h jadę pomiędzy 2 a 3 bocznikiem w położeniu równoległym. (wagony mają dodane po 30 pasażerów). Jest chyba tylko jeden mały problem związany z samym exe. Jak się do wagonów doda pasażerów, to obojętnie jaką lokomotywą rusza się o wiele ciężej niż z próżnym składem. (to tak jakby pasażerowie nie ważyli 60 kg, a tonę) Jeśli chodzi o hamowanie, to nie zauważyłem u siebie, żadnych nieprawidłowości: działa hamulec ED (dlatego wtedy amperomierze coś wskazują, koła się nie blokują, skład dobrze hamuje. Myślę, że problem który opisałeś wynika z trasy i współczynnika tarcia przypisanego do toru, jak na mojej trasie dałem bardzo niski to nawet ET22 luzem się blokowała :) Spróbuj odpalić dziewiątkę w Zwrotnicowie, czy na linii Strzęsowiec - Karpice, nie powinno być kłopotów z hamowaniem. Na wszelki wypadek przejrzę jeszcze pliki .chk, może jest tam wpisana większa moc silnika niż w rzeczywistości.
Dzisiaj wydam małego patcha: będzie już tekstura hamulca, wolomierz NN będzie wskazywać jakąś wartość, i jest wprowadzona mała poprawka w modelu: Na skutek błędnego przypisania nazw w obecnym modelu, od strony kabiny b obie końcówki świecą niezależnie od tego czy są włączone, czy nie. Poprawiłem to, a także teraz przyciskami "y" i "i" zapala się każdą końcówkę indywidualnie ( a nie jak dotychczas dwie na raz). Dzięki temu będzie można podawać sygnał Pc 2. Do zrobienia w kabinie pozostało mi dokończenie pulpitu pomocnika, poprawienie ścian i sufitu, oraz poprawienie tekstury hasslera, i wskazówek. Możliwe też, że są potrzebne małe zmiany w plikach .chk, jednak nie znam danych dot. silników trakcyjnych i tutaj bardzo bym prosił kogoś chętnego o pomoc. Zasadniczo jednak plik .chk, dość dobrze, odzwierciedla fizykę jazdy ( z tego co wiem)

102
Publikacje / Lokomotywa ET22-304
« dnia: 29 Grudnia 2005, 18:37:41 »
Cytat: "EU07-483"

Miała najzwyklejsze, tradycyjne garnki.


Na pewno nie miała takich jak są teraz w symulatorze w ET22. Te obecne są to reflektory ET22 po przebudowach (m.in. wstawiono też drzwi z szybą) EP 23 miała dolne reflektory takie jak na zdjęciu, czyli bardziej kanciaste (tak samo górny).

103
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 29 Grudnia 2005, 18:18:23 »
Przydałoby się jeszcze trochę zdjęć na tekstury, bo skoro już można tym jeździć to dobrze by było, jakby w szopie było więcej egzemplarzy tego loka. Jak ktoś by czymś dysponował to proszę na PW.

104
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 28 Grudnia 2005, 21:56:42 »
Dzięki, cieszę się, że mogłem coś zrobić, co się mogło przydać
Cytat: "Profeta"
Pytanie tylko co z fizyką do epoki?

Fizykę wykorzystałem z dostępnej w jednej z paczek, ma ona pewne błędy, jak np. wpadanie w poślizgi (jednak podejrzewam, że to wynika z dużego przyspieszenia
Cytat: "Mati_An"
Co do kabiny: jeżeli nie rozglądać się po suficie

Brakuje tam podsufitówki i wystaje tekstura reflektora, jednak to jest wina modelu, który chyba nie był przewidziany do wstawienia kabiny, oczywiście będę się starał, aby sufit wyglądał lepiej.

Pracy jeszcze trochę nad kabiną jest, ale zapewniam, że postaram się ją dokończyć, i że będzie wersja ulepszona

105
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 28 Grudnia 2005, 17:37:21 »
Bocznik ma wymiar dobry i w realu też się znajduje przy środku nastawika, a jakby wszystko miało być tak jak w EP23 czy w EP 08, to dlaczego np. pulpit nie może być też podobny ??
To są dwie różne lokomotywy i trudno, żeby EP09, miała taką samą konstrukcję i rozmieszczenie przyrzadów jak EP 08.
Poniżej podaję link do wersji alfa kabiny. Trzeba archiwum wypakować do katalogu dynamic/pkp

http://www.hicom.rejtravel.pl/ep09.exe

Do katalogu trzeba tylko przekopiować plik EU07hamulec z katalogu EU07, bo zapomniałem dodać do paczki

106
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 27 Grudnia 2005, 19:28:41 »
Cytat: "kruger"
Chcialbym sie zapytac jako lajkonik modelarski. Jak robi sie takie kabiny? calosc w 3ds ? czy tez (o zgrozo) poszczegolne modele sa 'ukladane' w notatniku ?


Ja robię w 3ds, jedynie kolor lampek, czy przycisków poprawiam w notatniku

107
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 27 Grudnia 2005, 18:30:25 »
Niedawno pojawiła się wiadomość, że jest już prawie gotowa kabina do EP 09. Niestety, autorzy nie chcieli jej wypuścić. Dlatego też postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić własną kabinkę. Nigdy nie byłem w EP 09, dlatego wymiary mogą być niedokładne, poza tym to moja pierwsza kabina. Opierałem się tylko na kilku zdjęciach. Poniżej można zobaczyć jak mniej więcej wygląda. Jak ją dokończę, to podam linka, skąd ją można pobrać









108
Pomoc w tworzeniu / Ukształtowanie terenu w 3ds max
« dnia: 23 Sierpnia 2005, 14:13:08 »
A linie zrobiłeś zamknięte i zaznaczyłeś całość ??

109
Symulator / eventy, kolejka
« dnia: 22 Sierpnia 2005, 19:01:19 »
Chyba nie powinno się czekać, jeszcze nie sprawdzałem

110
Symulator / eventy, kolejka
« dnia: 22 Sierpnia 2005, 17:30:58 »
U mnie tak jest np. jak pociąg najpierw wyzwoli event uruchomiony po 120 sek (światło na semaforze) a potem wyzwoli event SHP (działający natychmiast) to shp zadziała a semafor zaświeci się w odpowiednim czasie. W starych exekach było tak, że najpierw trzeba było czekać te 120 sek na zaświecenie się semafora, a potem odblokowywał się event shp, mimo, że przejechało się daleko za elektromagnes

111
Poszukuję, chcę zrobić / WLAB
« dnia: 20 Sierpnia 2005, 12:46:01 »
Cytat: "Kozi"

Dwójki z wysokim damchem mają też niżej końcówki. Oznaczenie tych wagonów to chyba Bdnu (i odpowiednio Adnu dla klasy pierwszej)..


Bdnu i Adnu w odróżnieniu od Bdu i Adu mają ogrzewanie nawiewowe, i nie ma to nic wspólnego z konstrukcją pudła. Zrobiłbym te modele, ale teraz na warsztacie mam trasę i tarczę przejazdową

112
Bocznica / W15
« dnia: 20 Sierpnia 2005, 00:08:22 »
A jak go wstawiłeś ? Zrobiłeś do niego plik t3d, czy tylko jako plane z teksturą ??

113
Pomoc w tworzeniu / "Ładne rozjazdy"
« dnia: 16 Sierpnia 2005, 22:30:51 »
W 3ds max 5.0 klikasz customize -> grild and snap settings, następnie zakładkę Home Grild i zmniejszasz wartość Grild Spacing na 1,0

114
Bieżące kolejowe / filmik
« dnia: 16 Sierpnia 2005, 22:01:26 »
Ten film jest pod adresem:

http://kolejarz.lhs.pl/download/gagarin_test.avi

Pozdrawiam

115
Poszukuję, chcę zrobić / Prędkościomierz wskazujuący
« dnia: 16 Sierpnia 2005, 21:16:47 »
Poprawiłem parę miesięcy temu plik .t3d do kabiny B w EP23. Nie ma tam wskazówki zegara i prędkościomierze są ze strzałką przy 160 km/h. Jeżeli ktoś chce to mogę dać do download

116
Bieżące kolejowe / Hamowanie EZT
« dnia: 11 Sierpnia 2005, 23:40:58 »
Kibel w symku nie hamuje za szybko, tylko pewnie dajesz hamowanie na maksa. W EZT hamulec się trochę inaczej obsługuje niż w EU07 czy ET22. Pozycja 1 jest to hamowanie EP a 0 to jazda i odcięcie EP. i w tej pozycji kibel nie odhamuje , jak to ma miejsce np w EU07 (na poz. 0) Dlatego jeżeli słabiej chcesz zahamować to dajesz na ułamek sekundy 1 i wracasz do pozycji jazda. W realu z powodu szybkości działania hamulca EP maszyniści zimą czy jesienią wolą hamować pneumatycznym, który wolniej działa, ale nie zakleszcza od razu zestawów kołowych. Gdyby w tych warunkach (zima, zmniejszona przyczepność) zastosować EP koła od razu by się zatrzymały i skład by się ślizgał. Sam prowadziłem EZT i wiem, że szybkość hamowania jest OK. Jedyny błąd jest taki, że zahamować pneumatycznie można po ustawieniu nawrotnika na 0 (w symku tego nie ma) Ponadto w realu hamulce działają niezależnie tzn. jak zahamuje się EP i pneumatycznie to żeby odhamować należy najpierw dać nawrotnik na 0 i odhamować pneumatyczny, a następnie (EP się wtedy nie odhamuje) nawrotnik ustawić na jazdę i odhamować EP. Inne też są ustawienia kranu hamulcowego. W EN 57 pozycja odcięcia jest zaraz za pozycją hamowania nagłego, czyli maksymalny obrót w kierunku odwr do wsk. zegara.

117
Poszukuję, chcę zrobić / Hamowanie w EZT
« dnia: 24 Lipca 2005, 14:36:52 »
Ale w drugim temacie jest pytanie jakiego hamulca się używa, a nie czy da się go poprawić. Poza tym to jest nabijanie sobie postów, bo w moim poście było pytanie czy da się zrobić, a nie w którym miejscu powinienem to napisać. I oczekiwałem takiej odpowiedzi, bo napisałem tam gdzie uznałem za stosowne.

118
Poszukuję, chcę zrobić / Hamowanie w EZT
« dnia: 24 Lipca 2005, 14:20:08 »
No oczywiście, ale wtedy pewnie by były pretensje, tym razem, że wywlekam temat sprzed kilku miesięcy

119
Poszukuję, chcę zrobić / Hamowanie w EZT
« dnia: 24 Lipca 2005, 13:30:51 »
Czy dałoby się w ostatecznej wersji exe poprawić hamulec w EZT ??. Chodzi mi dokładnie o to, że żeby zahamować hamulcem pneumatycznym nawrotnik musi być nastawiony na 0. Tak samo przy odhamowywaniu. Poza tym jak skład się zahamuje obydwoma hamulcami to wystarczy odhamowanie EP żeby można było ruszyć. w realu tak nie jest. I po nastawieniu nawrotnika na jakąkolwiek pozycję poza 0 zapala się lampka  "napięcie na nastawniku hamulcowym"

120
Publikacje / Wskaźniki We12 i We13
« dnia: 21 Lipca 2005, 21:27:59 »
Przygotowałem wskaźniki We12 i We13 oznaczające miejsce zatrzymania czoła pociągu złożonego z EZT. Służą one do podwieszania na trakcji, jednak trzeba samemu dopasowywać wyskość, bo wiadomo, że lina nośna jest raz wyżej, raz niżej


Można je ściągnąć pod tym adresem:
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/We.rar
Jest tam wskaźnik z liczbą 2 , 3 i literą E (trójkątny)[/img]

Strony: 1 2 3 [4] 5