Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - solarisu12

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / DTK w Skoczowie
« dnia: 24 Maja 2013, 22:31:29 »
"Zapraszamy na II Dni Techniki Kolejowej które odbędą się w Skoczowie na dworcu PKP, w dniu 1 czerwca 2013r. od godziny 12 do 17. W programie tabor kolejowy, akcja bezpieczny przejazd, prezentacja systemów intermodalnych kombinowanych. Dodam że około godziny 8:00 zacznie się zjeżdżać tabor na wystawę - zapraszam do fotografowania."

"Zbieramy wolontariuszy do prowadzenia II Dni Techniki Kolejowej w Skoczowie - chętnych prosimy o uzupełnienie wniosku i wysłania na adres gildiawnetrz@o2.​pl "
http://www.przek​lej.org/562706

2
Rainsted / Błąd "Abnormal program termination"
« dnia: 24 Lutego 2012, 22:41:46 »
Witam!

Uruchamiając Rainsted-a pojawił się komunikat (w załączniku).
Bardzo proszę o Pomoc!

Konfiguracja:

Procesor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     E7400  @ 2.80GHz (2 CPUs)
Karta Graficzna: GeForce 9500 GT wersja: 62.94.46.00.6A

3
Bocznica / Odp: 1 VI 2011 - Dzień Dziecka z PKP PR
« dnia: 08 Maja 2011, 21:15:47 »
Jest:
Z okazji Dnia Dziecka jest również, jak co roku zresztą, organizowany przez PKP PR, serwis TurKol.pl i IRiPK przejazd pociągiem Pirat z zabytkową "Heleną" (PM36-2) na czele. W Programie m.in. wjazd do samego portu ulicami Kołobrzegu oraz wagon zabaw dla dzieci czy wagon restauracyjny dla osób starszych ;) Pociąg pojedzie 28 maja 2011r z Poznania do Kołobrzegu i z powrotem. Szczegóły na turkol.pl.

Powinno być:

Z okazji Dnia Dziecka jest również, jak co roku zresztą, organizowany przez PKP PR, serwis TurKol.pl i IRiPK przejazd pociągiem Pirat z zabytkową "Heleną" (PM36-2) na czele. W Programie m.in. wjazd do samego portu ulicami Kołobrzegu oraz wagon zabaw dla dzieci czy wagon restauracyjny dla osób starszych ;) Pociąg pojedzie 28 maja 2011r z Poznania do Kołobrzegu i z powrotem. Szczegóły na turkol.pl.

Jeśli w tekście była nieścisłość, robimy erratę lub sprostowanie. Nie powtarzamy jak bezmyślne echo. Bocznica.
Krzysek626

4
Bocznica / Wydzielone z: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 27 Marca 2011, 14:25:07 »
Ale plama na górze jest 24 kwietnia 2011r. a oferty można składać do 13 kwietnia.
Czego to pIC nie wymyśli.

Bocznica.
Krzysiek626

5
Bieżące kolejowe / Będzie więcej ST45
« dnia: 24 Lutego 2011, 19:24:50 »
Cytat: Rynek-Kolejowy

Będzie więcej ST45

PKP Cargo podjęło decyzję o kontynuacji modernizacji lokomotyw SU45 do standardu ST45. Zostanie jej poddane kolejne 15 sztuk tych maszyn.
Państwowy przewoźnik towarowy podpisał w 2008 r. umowę z PESĄ Bydgoszcz na modernizację 20 lokomotyw SU45. Pierwszą zmodernizowano SU45-112. Wyprodukowana w 1974 r. maszyna otrzymała dwunastocylindrowy silnik MTU serii 4000 o mocy znamionowej 1500 kW. Zamontowano także m.in. ergonomiczny pulpit maszynisty i rozbudowane układy diagnostyki pokładowej oraz warsztatowej. W podobny sposób zmodernizowano także cztery inne lokomotywy SU45.

Teraz PKP Cargo zadecydowało o kontynuowaniu realizacji zamówienia. Do modernizacji trafi kolejne 15 lokomotyw. W tym roku zostanie przebudowane 5 maszyn, w następnym - 10.

Niektóre dane techniczne ST45:

Układ osi: Co’-Co’
Maksymalna siła pociągowa: 330 kN
Długość ze zderzakami: 18990 mm
Masa w stanie służbowym: 97 t
Rozstaw osi skrętu wózków: 10400 mm
Nacisk zestawu kołowego na tor: 163 kN
Średnica kół: 1100 mm
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h

SU45 jest pierwszą polską spalinową lokomotywą dużej mocy. Jej projekt powstał w latach 1964-1965. Został on stworzony przez CBKPTK w Poznaniu, a jego wykonanie zlecono Zakładom H. Cegielskiego. Prototyp powstał w 1965 r. i otrzymał on oznaczenie 301D. Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1970 r., pod nazwą SP45. Ze względu na stosunkowo małe naciski na oś, poza prowadzeniem pociągów pasażerskich, lokomotywa nadawała się także do obsługi składów towarowych na liniach o kiepskim stanie nawierzchni. Od 1970 do 1976 r. powstało 265 lokomotyw dla PKP, a w 1977 r. także 3 sztuki dla kolei libańskich (typ 301Dc). SP45 były wyposażone w kotły parowe wykorzystywane do ogrzewania wagonów pasażerskich. Były one jednak awaryjne, co spowodowało podjęcie decyzji o ich wymianie na prądnice grzewcze. Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane w 190 lokomotywach przez ZNTK Poznań w latach 1988-1997. W ten sposób powstały lokomotywy SU45. Wkrótce stały się one podstawowymi środkami trakcyjnymi w połączeniach pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych.

Strony: [1]