Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 159
91
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 06 Września 2018, 21:37:53 »
W ubiegłym roku wybrałem się do Jeleniej Góry. Sklad swoją podróż rozpoczął w Białym Stoku i przynajmniej kilkadziesiąt osób jechało do samego końca. Klimatyzacja była w porządku, siedzenia niekoniecznie, ktos napiszę jak siedzi się w Pendolino?

92
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 06 Września 2018, 00:25:29 »
Czyli cały ten opis i plany wcale nie muszą się zgadzać. Prace są jeszcze w toku. Kacper, odnoszę wrażenie że w Polsce wszystko Ci nie pasuje. Zawsze można wyemigrować lub próbować coś zmienić. Najgorsze co można zrobić, to marudzić. Albo mało rozumiesz, albo ...
Tajemnica handlowa, wszystko jasne.

93
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zakrzywione zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 31 Sierpnia 2018, 00:42:21 »
Nie znam się szczególnie na technice fotografowania, ale wiem, że jeśli chodzi o skrzywienie, to raczej nie pogoda, a brak zooma może być przyczyną,
Problem w tym że mówiąc o ogniskwej nie mamy do czynienia ze zjawiskiem zoom. Bo najmniejszą ogniskową na obiektywie może być 7mm, 15mm, 18mm, 55mm etc.
To też nie do końca tak, zniekształcenia dotyczą obiektywów szerokokątnych, czyli tych o małej ogniskowej. Jednak dla różnych formatów matrycy światłoczułej, będą różne ogniskowe od których zaczyna się szeroki kąt widzenia. Dla formatu 24x36 można uznać, że szeroki kąt zaczyna się od 45mm w dół, im mniejsza ogniskowa tym większa beczka, aż do rybiego oka. Poniekąd jest racja w tym, iż używając funkcji zoom ustawiamy ogniskową tak, aby nie było widać zniekształceń obrazu. To określenie jest potoczne, ale dosadnie radzi jak pozbyć się się krzywych linii na brzegach obrazu.
Za to kompletnie na zniekształcenia nie ma wpływu pogoda.

94
Forum / Nieaktualna Belka Symulator Maszyna
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 23:02:11 »
Najnowsze wydanie maszyny to 1807. Na głównej stronie w belce jest podlinkowany odnośnik do 1806, czyli nie jest aktualny.

95
Inne niekolejowe / Odp: Dyskusje o antywirusach i ich zasadności
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 22:58:44 »
Jest dobrze. Nic nie krzyczy, że wirus.

96
Z zeznań wynika, że chciał zahamować za przejazdem zgodnie z praktyką egzaminowania.
Jeśli tak było, to powinien iść siedzieć. Planowe zatrzymanie za przejazdem kolejowym urąga wszelkim zasadom bezpieczeństwa. Egzaminator ma odpowiednie urządzenia, aby je użyć. Jeśli ich nie używa, jest bandytą.

97
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 29 Sierpnia 2018, 18:16:46 »
Zgadza się, zwykle w takich przypadkach tylko się przycinało.

98
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 29 Sierpnia 2018, 17:44:33 »
Winny był program AVG, zrywał połączenie ze stroną.
Natomiast na eksperymentalnym exe mam taki komunikat na końcu logu,
motion blur enabledco to oznacza, nie wiem.

99
Inne niekolejowe / Odp: Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 29 Sierpnia 2018, 14:29:51 »
... nie wiem czemu używacie czegoś poza standardowym antywirusem z Windows 10, ale to wasza sprawa.

Skoro nasza, nie podważaj, najwyżej zapytaj.
Odpowiadam, bo mam legalny win7 a 10 nie trawie.
1. Nie mam potrzeby używać dodatkowego konta.
2. Nie ma potrzeby zakładać hasła, nie mam przed kim.
3. Żart, pełna wersja AVG.
4. Mam inny sposób podejścia.
6. Aż tak mądry nie potrzebuje być.
Brak punktu 5. Użytku je komputer tylko do zabawy, nie mam nic na dysku, co mogłoby zainteresować potencjalnego hakera włamywacza. Ważny dla mnie komputer, to osobny rozdział, jego ochroną nie będę się chwalił.

100
Inne niekolejowe / Dyskusje o antywirusach i ich zasadności
« dnia: 28 Sierpnia 2018, 16:20:38 »
AVG wskazuje, że pod linkiem jest malware. Wyłączyłem i nie rozłącza.

101
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.07 - problemy
« dnia: 28 Sierpnia 2018, 15:06:39 »
Nie można pobrać paczki 1807. błąd404.
Ta witryna jest nieosiągalnaPołączenie zostało zresetowane.
Wypróbuj te rozwiązania:Sprawdź połączenieSprawdź serwer proxy i zaporę sieciową
ERR_CONNECTION_RESET
Oczywiście mogę pobrać 1806.

102
Karalne jest posiadanie NADAJNIKA bez pozwolenia. Nie musisz nadawać, aby zostać ukaranym. Ale jak widać, niektórzy będą się bawić w gry słowne. Nie ma zmiłuj, Posiadanie odbiornika jest dozwolone a posiadanie urządzenia odbiorczo/nadawczego zabronione. Nikogo nie bedzie obchodzic czy nadajesz.
Prosty aczkolwiek przesadny przyklad: masz granat a to niedozwolone, nikogo nie obchodzi czy to użyjesz,  krotko i na temat: mędrkujesz.

103
Cytuj
Samochód nauki jazdy zderzył się z pociągiem na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Zaskalu kołoNowego Targu w Małopolsce. Kierująca autem 18-latka zmarła. Jak dowiedział się reporter RMF FM egzaminatorowi udało się uciec z samochodu przed zderzeniem z pociągiem.
Czytaj więcej na

104
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 19 Sierpnia 2018, 08:43:44 »
Znacie Kolumbijska kolej? Nie mają problemu z taborem, punktualnością i E1. Zapraszam do obejrzenia całej relacji, do konca jest ekscytujące i klimatycznie.
ps. Jakby ktoś wiedział jak drogie są bilety, proszę p informację.

105
Inne niekolejowe / Odp: Problem z siecią
« dnia: 18 Sierpnia 2018, 21:49:15 »
Sprawdź pulę adresów jaką może przydzielać router. Sprawdź domyślnaą bramę routera czy jego domyślny adres nie jest taki sam jak modemu z kablówki. Zwykle jest to 192.168.0.1, jeśli są takie same, tonalezy zmienić w routerze.

106
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 20:03:17 »
Mój faworyt, filmik edukacyjny V200. Warto poznać historię tej przełomowej spalinówki.

107
Tabor kolejowy / Odp: Tabor prototypowy
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 19:42:49 »
...
@Krzysiek626: powszechnie się mówi, że EL2 to "krokodyle kopalniane" i owszem, ale zaciekawię Cię tym, że w KCW Kujawy nie miały nic wspólnego z kopalnią i na terenie zakładu wapienniczego prowadziły manewry z... wagonami Eaos oraz z "pudernicami"!
Nadal są modernizowane. Znalazłem w sieci informacje, że na wschodzie używano ich do prowadzenia ciężkich pociągów.

Fotografia pochodzi z tej strony, http://www.kiepe.knorr-bremse.com/Rail%20Vehicles/special-vehicles
garść informacji tutaj http://www.locomotives.com.pl/Electric%20Locomotives/EL2.htm
Polecam jeszcze tą stronkę http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=108115&sessionid=a512cc396ff95602b90c194c1d031f94

108
Tabor kolejowy / Odp: Tabor prototypowy
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 13:52:38 »
To wiem, że kopalniane. Natomiast ja nie znalazłem dokumentu, który potwierdza istnienie sieci trakcyjnych z odwróconą polaryzacją w stosunku do sieci PLK. Stąd pytanie o źródło.

109
Tabor kolejowy / Odp: Tabor prototypowy
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 13:24:10 »
Według mnie,to nie jest możliwe. Taka lokomotywa musiałaby posiadać osobną sieć zasilającą. Znasz, podasz źródło tej informacji.

110
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 10 Sierpnia 2018, 02:21:02 »
Takie zdanie jak moje mają bardziej świadomi znawcy tematu niż ja i Ty. To chybajest coś na rzeczy. Weź Chorwację, gryzli trawę aby wygrać, nie ma porównania z nami. Zmarnowane szansę bo wiara nawalki i jemu podopiecznych była większa niż rzeczywiste możliwości drużyny. Co do reklam, podobnie jak Lewy, inni grają bardzo skutecznie, szkoda że dla zagranicznych drużyn, to zachwyca, stąd reklamy. Za to w narodowej niestety lipa, gdyby tak grali w lidze, żaden nie wystąpiłby w reklamie. Ostatnie mecze eliminacji przebrneli fuksem. No i ligę mamy najgorsza z możliwych.






111
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 10 Sierpnia 2018, 01:25:52 »
Naszym wielkim zawodowym piłkarzom najlepsze występy wychodzą w reklamach, tam można zagrać dubla. Dawno przestałem się jarać ich meczami. Tu nie ma o czym dyskutować.

112
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 18:44:57 »
Realistyczne wykolejenia nie są nam potrzebne, ale wypadki z samochodami na przejazdach można by zrobić (wystarczy żeby pociąg był w stanie ten samochód trochę przepchnąć, bo to przenikanie jest niezbyt realistyczne).
To sobie napisz taki scenariusz sam i używaj go do woli, tylko nie chwal się ilością rozjechanych.

113
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 21:43:29 »
A ja mam filmik, wybitnie kolejowa atmosfera.

114
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 06 Sierpnia 2018, 22:03:03 »
Na szczęście takie scenariusze nie istnieją i mam nadzieję, że nie dojdzie do ich powstania. W niektórych sceneriach jest losowy radiostop. Nie jest on jednak podawany przez nas, ma charakter profilaktyczny.

115
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 02 Sierpnia 2018, 22:32:40 »
Jest opinia UTK. https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/utk-przeciwko-podwyzszeniu-predkosci-do-160-kmh-z-jednym-maszynista--88095.html
Cytuj
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uważa, że obecnie nie jest wskazana zmiana przepisów w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Chodzi o podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h, w wypadku gdy na linii nie ma ECTS/ERTMS, a pojazd prowadzi jedna osoba.

116
Symulator / Odp: Kilka pytań odnośnie pisania scenerii w notatniku.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 13:27:41 »
Rainsted-Żart? Nie ma dobrego edytora scenerii, każdy jest trudny do obsługi.

117
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 13:21:10 »
Wtrace cytat.
Cytuj
Fundacja „Pro Kolej” poparła propozycję Ministerstwa Infrastruktury dotyczącą ograniczenia obowiązku stosowania dwuosobowej drużyny trakcyjnej dla pociągów kursujących z prędkością przekraczającą 130 km/h. Rezygnacja z niespotykanego w innych krajach Europy wymogu to, zdaniem Fundacji, wyjście z ery parowozów.

118
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 31 Lipca 2018, 07:32:56 »
Et43? Nie zdążyłem odpisać bo wątek zamknięto...
Znalazłem w sieci takie coś jak w załączniku. Zdjęcie jest podpisane, można je znaleźć na wielu stronach.

119
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 23:55:51 »
Cytuj
Przeciwni zmianom są związkowcy z Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych oraz Związku Zawodowego Maszynistów. Z pisma centrali związkowej do wiceministra infrastruktury wynika, że wprowadzenie takiego rozwiązania może stworzyć poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Związkowcy proponują wręcz zmniejszenie maksymalnej prędkości dla jednoosobowej obsługi pojazdów szynowych.


http://zbiorowy.info/2018/07/kolejowe-zwiazki-przeciwne-podniesieniu-predkosci-dla-jednego-maszynisty/


Robi się ciekawie.

120
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 14:19:51 »
Za szacunek dzięki. Nigdzie nie pisałem, że podwójna obsada jest bezpieczna. Od początku wątku skupić się chciałem na automatyce  bo to uważam za najbardziej racjonalne. I tu się zgadzamy.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 159