Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
91
Witam
Skąd można pobrać, poprzednią wersję scenerii tam gdzie startuje się ET42 z beczkami z OL?
Z góry dziękuję.

Normalnie link wygasł ale jeszcze, na szczęście posiadam ekstra Pendrive z Tesco za 110 zł i tam mam prawdziwy skarb. Misja ET42 z beczkami i misja z Włókniarzem.
http://eu07.pl/userfiles/4198/priv-KaliskaWlokniarz.rar

92
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 29 Lipca 2018, 08:11:21 »
A ja jeszcze raz powtórzę - argumenty. Spodziewałem sie że związkowcy staną okoniem. Ba. Nawet żądają zmian w Rozporządzeniu aby obniżyć tą prędkosć.. :)
Odnoszę wrażenie że temat bezpieczeństwa jest tutaj tylko mięsem do wygrania talii. Jedni tanim kosztem chcą skrócić czas przejazdu (zamiast myśleć o sygnalizacji kabinowej), a drudzy walczą ,,o dusze". Zobaczycie że nawet jak wprowadzona zostanie sygnalizacja kabinowa w pełni to i tak będą krzyczeć o podwójnej obsadzie.
W tym temacie będą na 100% skuteczni. Mają zawsze odwiecznego asa w rękawie w postaci hasła ,,P..ę! Nie jadę!". A że zarządca infrastruktury zapewnia im codziennie moc wrażeń, to będzie to zawsze doskonały dowód na to aby przekonać przeciwnika do swoich racji.
Tak więc temat możemy uznać za zakończony i projekt odesłać do KOSZAlina.

93
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:42:19 »
Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem,
Vmax dla EU07/EP07/ET22/ET41 to 125 km/h. Przypadek? Nie sądzę ;)

94
Dzisiaj powinna pojawić się aktualizacja zgłoszonych przez Was błędów + to co udało mi się wyłapać dzisiaj:
- błędna ikona na tarczy ostrzegawczej,
- zmiana nazewnictwa z "semaforów powtarzających" na "sygnalizatory powtarzające",
- poprawka błędu w opisie dla sygnałów Os3, Os4,
- dodanie górnego opisu dla wszystkich sygnałów wątpliwych,
- poprawka opisu dla sygnału wątpliwego dla tarczy manewrowej świetlnej,
- poprawka opisu dla sygnału S3 na SBL,
- poprawka opisu dla sygnału zastępczego na tarczy zaporowej świetlnej,
- poprawka opisu dla sygnału S2 na semaforze półsamoczynnym,
- poprawka opisu dla Rp 12,
- poprawka opisu dla sygnału wątpliwego,
- usunięto białe otoczki widoczne na czarnym tle dla: W8, W15, W19, W20, W21,  W26a, W32,
- zmiana opisu dla W14 - wyszczególniono różnice między W9,
- "pochylnik" otrzymał ramkę - poprawiona widoczność na białym tle,
- zmiana dźwięku dla Rp 1,
- dodano odnośnik do mojej strony.

95
Bieżące Symulatorowe / Ulepszony renderer - Materiały
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:56:35 »
W ulepszonym rendererze właściwiości materiałów (ambient, diffuse, specular) wylatują z t3d/e3d. Wpis "Map: none" w t3d nie będzie miał sensu, bo jak to, model bez materiału?
Plik materiału .mat jako najważniejsze podaje shader którego użyć.
Do tego wpisy textureX definiują jakie tekstury podpiąć do shadera.
Do shadera można też podać dodatkowe parametry, czyli w praktyce właściwości oświetlenia do których nie jest przypięta żadna tekstura lub jako mnożniki wartości w teksturze. Proponuję w param1 definiować kolor, a w param2 mnożniki właściwości: ambient, diffuse, specular, emission.
W takiej konwencji dla przykładu materiału z mapami diffuse, normal, i reflection będzie to wyglądać tak:
shader: bp_diffuse_normal_reflection
texture1: coś_d
texture2: coś_n
texture3: coś_r
param1: 1.0 1.0 1.0 1.0
param2: 1.0 1.0 0.3 0.0
A na przykład dla materiału bez tekstury (głównie autka):
shader: bp
param1: 0.8 0.8 0.0
param2: 1.0 1.0 0.1 0.0

To planuję zaimplementować w rendererze, ale może ktoś ma jakieś sugestie co trzeba zmienić.

edit1:
Przeniesiona zostanie też obsługa opacity z submodelu pod klucz opacity: w .mat

edit2:
ze zmianami na wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Materia%C5%82y_-_Pliki_.mat

96
Bieżące kolejowe / Odp: Premiera Dragona 2
« dnia: 17 Lipca 2018, 10:32:14 »
Hłe hłe hłe, skoro te "sóper" technologie mają zmniejszyć rozmiar, to dlaczego łądowarki są w osobnej szafie, a nie wbudowane w przekształtniki jak na Dragonie 1. Niedobrze mi się robi jak czytam takie bzdury.

97
Na warsztacie / Shaderowe exe do testów
« dnia: 16 Lipca 2018, 01:14:29 »
Drugie podejście do shaderowego exe, po, uh, roku czasu.
Wymagane OpenGL 3.3.

https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/228/artifacts
wypakować exe i folder z shaderami do folderu shaders a nie luzem do roota!
wywalić e3d skydome_stars (użyć t3d)
dodać textures/stars.mat z zawartością shader: stars
dodać textures/sky/stratus.mat z texture1 teksturą chmur i shader: clouds
dodać textures/colored.mat z zawartością shader: colored
dodać textures/invalid.mat z zawartością shader: invalid

przetestować
Są to testy techniczne exe, czyli czy się nie wysypuje i nie ma kaszanki na ekranie. Walorów artystycznych brak, więc informacje że prześwietlone, przepalone, niedoświetlone mnie obecnie nie interesują.
Dokumentacja .mat i shaderów na wiki.

obecnie nie działa wyświetlanie ciał niebieskich i pickowanie w scenerii

98
Twoje pytanie jest głupie. Nie wiesz jak za rok będzie wyglądać rynek pracy. Jedyna opcją pewną na dzień dzisiejszy jest dla ciebie Cargo. Nie napisałeś gdzie chciałbyś pracować. Samo zrobienie licencji to pryszcz, który zresztą nic ci nie da. Musisz mieć przewoźnika, który zrobi ci świadectwo.

99
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 01 Lipca 2018, 00:59:25 »
Dodalem w moim edytorku (plik tory_semafory_przejazdy.xls) mozliwosc rysowania na mapie drog, peronow itp stworzonych z trojkatow terenu. Czasami sie przydaje. Ponizszy fimik obrazuje ta mozliwosc (kiepska jakosc dzwieku - przepraszam).


100
Nie, nie można się "pozbyć". Reszta została wyjaśniona.

Zamykam.

101
Ja jestem katolikiem, a jakoś nie zwracam uwagi na loga/znaczki w tym programie. Szukanie dziury w całym.

102
5. Przy okazji do powyższego. Ograniczenie do 70 km/h przez Nowe Skalmierzyce, od kiedy pamiętam, do roku 2016 obowiązywało do samego Kalisza, więc nie wiem czemu kończy się zaraz za stacją.


To bardzo przydatna informacja. Pamietasz do ktorego miejsca obowiazywalo to V=70km/h?

Sorki, że dopiero teraz - nie widziałem wcześniej tego pytania.
W załączeniu foty z WOSa z roku 2013 i 2004. Sceneria akurat jest zrobiona mniej więcej z połowy tego okresu. 

Wg nich wychodzi, że 70 km/h było idealnie od 112 do 120 km.

103
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 14 Czerwca 2018, 15:25:41 »
Myślę że maciuś5591 mógłby spróbować coś podziałać w tym temacie.

104
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« dnia: 07 Czerwca 2018, 21:00:43 »
Trochę odbiegnę od tematu kolejowego Pomorza. W zeszłym roku mój przełożony zadzwonił do mnie, że otrzymam na szkolenie praktykanta na konduktora. Nie pierwszy i nie ostatni przeze mnie wyszkolony, więc się zgodziłem. Okazało się, że to zapalony miłośnik kolei ale tych z pokroju co walczą o kolej na szlakach już dawno zapomnianych, urządzają przejazdy drezynami i piszą do Urzędu Marszałkowskiego i PKP PLK. Nic w tym by nie było złego gdyby nie ów praktykant zamiast się uczyć to co go czeka w drużynach konduktorskich, całe służby potrafił gadać tylko o rewitalizacji dwóch zapomnianych przez świat linii kolejowych i że oni to uruchomią. Nawet będąc praktykantem próbował uzdrawiać kolej w mojej firmie. Jako, że mam charakter taki a nie inny, odechciało mi się go szkolić i powiedziałem swojemu przełożonemu aby go zabrał ode mnie i dał do kogoś innego. Dodam fakt, że bardzo upierał się w swoich racjach i wymyślał swoje przepisy kolejowe i jednym z przykładów to "sygnał zatrzymania pociągu trzy krótkie gwizdawki". Oczywiście nie ma takiego sygnału ale musiał się ze mną kłócić, że taki sygnał jest. Owszem ale sygnał "stój", który skwitował, że jest to samo. Następnie zagroziłem mojemu przełożonemu, że jak go nie zabierze to idę na dwa tygodnie chorobowego a przed nami szykowało się Boże Narodzenie i Sylwestra. Powiem wam, że nigdy tak przekichanego miesiąca w pracy nie miałem jak z tym praktykantem, który zwał się miłośnikiem kolei i chciał swoimi filozofiami uzdrawiać kolej. Miałem go dosyć i jak to w życiu bywa nie powiodło mu się w mojej firmie i nie zdał trzech egzaminów. Dlatego apeluję do młodych miłośników kolei - nie uzdrowicie kolei ani jej niedoskonałości pisząc bzdety na forach, pisząc do UTK, gazet wyborczych czy TVN Turbo. To są odgórne decyzje na szczeblach organizatora przewozów. Nastolatek nie kupi dwudziestu Elfów ani nie wyremontuje stu kilometrów szlaku. Ja też bym chciał żeby benzyna była po 1,50 zł ale co ja mogę zrobić jako szary obywatel ? NIC !
Młodzi miłośnicy kolei ! Nic nie uzdrowicie, żadnej patologii na kolei nie naprawicie. Lepiej brać się do nauki, zdobyć wykształcenie i jak was pasjonuje kolei to od kuchni inaczej będziecie śpiewać. Po latach poczytacie sobie swoje posty o patologii na kolei to będziecie boki zrywać ze śmiechu jakie głupoty wypisywaliście. Znam tu wiele osób z forum osobiście, które pamiętam jako czynnych miłośników kolei ale z tym zdrowym rozsądkiem. Dzisiaj są maszynistami, maszynistami instruktorami, dyspozytorami, naczelnikami - robią karierę na kolei i idźcie ich tropem !

Zamykam na prośbę autora. @Stele

105
Da się jechać jako pasażer środkowymi członami ezt tylko nie wolno zmieniać kabiny, bo AI zgłupieje. Trzeba siedzieć tam gdzie się załaduje na start. W kiblu collision box przedsionka jest skopany i nie da się drgnąć nawet, drzwi nie mają szyb. Zwariować idzie od takiej jazdy w kibitce.

106
Chodzi o to, że nowe wagony osobowe mają pliki mat w których są odwołania do tekstur, a stare wagony bez wnętrza mają bezpośrednio podpięte pliki dds. EN57 nie ma wnętrza, poza kabinami i pomostami.

107
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacje EN57
« dnia: 21 Maja 2018, 23:00:34 »
Ja bym powiedział, że to akurat było bardzo roztropne - jeden symbol pojazdu, jedna dokumentacja, jedno dopuszczenie.

108
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 01 Maja 2018, 00:27:08 »
Udalo mi sie skompilowac binarke, ktora zdaje sie dzialac, pod Debianem 9 x86_64. Instrukcja kompilacji i uzytkowania dla tego systemu, po mojemu:
1. Instalujemy CMake i inne potrzebne pakiety*:# apt-get install cmake-gui git libglew-dev libglfw3-dev freeglut3-dev libxmu-dev libxi-dev libpython-all-dev libglm-dev libopenal-dev libsndfile-dev libluajit-5.1-dev libserialport-dev freeglut3 libpython2.7 libpng16-16 libopenal1 libsndfile1 libluajit-5.1-2 libserialport0 virtualenv
2. Sciagamy zrodla:$ git clone https://github.com/eu07/maszyna.gitW biezacym katalogu zostanie utworzony katalog maszyna.

3. Odpalamy CMake (cmake-gui), jako lokalizacje zrodla podajemy utworzony w poprzednim kroku katalog maszyna, lokalizacja budowania binarek w zasadzie dowolna. Klikamy Configure, wywali blad, ze nie moze znalezc bibliotek GLFW3. W utworzonej przez CMake pozycji GLFW3_LIBRARIES wklejamy wartosc /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libglfw.so, klikamy Configure jeszcze raz, a nastepnie Generate.

4. Zamykamy CMake. W lokalizacji budowy binarek wykonujemy:$ makeUtworzony zostanie katalog bin z binarka, nalezy umiescic ja w katalogu symulatora i upewnic sie, ze ma uprawnienia pliku wykonywalnego.

5. W katalogu symulatora nalezy utworzyc katalog linuxpython64:$ virtualenv linuxpython64
$ source linuxpython64/bin/activate
$ pip2 install pillow
EDIT 20190325: virtualenv odnosi sie do wersji Python 2.

6. Aby binarka linuksowa byla kompatybilna z Rainsted, nalezy pobrac wrapper: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07.exe, umiescic go w katalogu symulatora, nadac uprawnienia pliku wykonywalnego, zmienic nazwe na nazwe binarki.exe, czyli jesli nazwa binarki to eu07_180430, wrapper powinien nazywac sie eu07_180430.exe.

* jak czegos brakuje albo jest niepotrzebnie, krzyczec. ;)
POPRAWKA 20180618: Opisane akcje dotyczace CMake odnosza sie do cmake-gui.

109
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 22 Kwietnia 2018, 16:46:18 »
Zamykam, żeby nie kusiło do eskalowania konfliktów. Jak będzie coś istotnego, to proszę zgłosić. Wątek się otworzy.

110
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 19:14:13 »
W sensie niech administracja zdecyduje, czy programista miał prawo tak napisać?...

111
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 17:48:30 »
Cytuj
* wprowadzony pierwszy etap zapisu scenariuszy z poziomu symulatora

112
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 04 Kwietnia 2018, 16:56:21 »
Tym niemniej wydaje mi się, że jednak maszyna ma być symulatorem jazdy i obsługi lokomotywy, plus konieczny do tego ruch kolejowy, a nie symulatorem życia kolejarza ;-) Dlatego też raczej powinna być moim zdaniem jakaś opcja pominięcia takich wielogodzinnych postojów pomiędzy kursami. Może trzeba zdebugować przyspieszenie czasu, albo właśnie popracować nad zapisem i odczytem stanu scenerii - aby w takim wypadku dało się przejśc dalej bez przeładowywania całego symulatora i wczytywania kolejnego pliku scn.

113
Forum / Odp: Zmiana administracji
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 18:02:04 »
Ja uważam, że tak jak jest, jest dobrze. Niema bałaganu, nie ma sytuacji, w której wychodzi mnóstwo dodatków, które z sobą nie współpracują. Symulator prężnie się rozwija. Każdy robi to co potrafi daje swoją cegiełkę do rozwoju symulatora. Nie należy przejmować się malkontentami, którzy niczego nie wnoszą prócz pretensji.

114
Forum / Odp: Zmiana administracji
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 17:53:33 »
Popieram. Czekamy na tych ludzi chętnych pomysłów i umiejętności, którzy skrzykną zespół i przekonają ich do wspólnej pracy za frajer. :)

115
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 01:21:07 »
Moze sprobowac opcji posredniej -- rozklady do pewnego stopnia realistyczne, ale w przypadku sytuacji gdy na kurs powrotny tego samego pociagu oczekiwaloby sie ta przykladowa godzine, to zaaranzowac ogolny ruch w ten sposob, ze po przyjezdzie na stacje koncowa stoi tam juz jakis inny sklad z inna trasa, z odjazdem za kilka minut, ktory mozna sobie przejac F5 jesli uzytkownik nie ma ochoty na czekanie? A ci, ktorzy beda chcieli czekac na kurs powrotny skladu ktorym przyjechali "bo realizm" moga sobie wedle zyczenia poczekac.

116
Bocznica / CMK + ED250 [PrimaAprilis]
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 10:42:14 »
Dzisiaj nadejszła wiekopomna chwila, dzisiaj prezentujemy Centralną Magistralę Kolejową oraz ED250
Niestety z powodów technicznych nie jest możliwe załączenie screenów oraz wykonanie mini. Za wszelkie utrunienia przepraszamy.

Tak serio, paczka zawiera hermetycznego magleva en57-001 z podrasowanym silnikiem i fajnym udźwiękowieniem oraz trasę Radom-Sosnowiec. Zostawiam dla potomności, bo fajne doznania. :) @Stele



117
Oczywiście, że antena GP nadaje się do odbioru pasma kolejowego. GP jest szczególnym przypadkiem anteny typu dipol, a więc dla pasma kolejowego długość promiennika i przeciwwag wynosi [długość_fali/4], czyli ok 0,5m. Antena GP może być w warunkach amatorskich trudniejsza do wykonania, bo wymaga zrobienia głowicy mocującej przeciwwagi, izolatora, przepustu z gniazdem do promiennika. Trzeba  mieć odrobinę zaplecza mechanicznego. Przy antenie GP z pochylonymi przeciwwagami są one pochylone o 45st. Własności takiej anteny są bardzo podobne.
Łatwiej zrobić zwykły dipol z materiałów z castoramy czyli z 2 rurek i puszki energetycznej, zerknij na początek wątku. Zysk radiowy dipola i anteny GP jest praktycznie identyczny. Generalnie rodzaj anteny dobiera się w zależności od odległości stacji nadawczo odbiorczych. Dla anten dookólnych typu GP, dipol zasięgi to kilka, kilkanaście km - zależy jeszcze od wysokości, przeszkód terenowych.
Zasady ogólne: jak najwyżej, jak najkrótszy kabel, z dala od elementów metalowych.

118
Czy pytanie było skierowane do Ciebie?

Następnym razem, jak będziesz chciał skierować pytanie konkretnie, to może napisz PW? To jest forum, dyskusje są tu raczej otwarte.

A w samym artykule faktycznie znajduję się dużo nieścisłości, dla teoretyka kolejowego praktycznie niezauważalnych. No ale to jest reportaż - ma wzbudzać emocję, a nie uczyć kolejowego fachu.

Ps. @hejnal już jest ŚP @hejnal.

119
Należy mieć na uwadze również to, że to tylko publicystyka na ogólnoinformacyjnym portalu. Zasadne byłyby takie uwagi, gdyby błędy pojawiły się na Rynku Kolejowym, Transporcie Publicznym, http://www.transportszynowy.pl/ czy innych branżowych portalach. Tutaj tekst musi być napisany w języku zrozumiałym dla wszystkich, nie tylko osób związanych zawodowo / hobbistycznie z transportem szynowym.

120
Jezu, niektórym z Was za przeproszeniem mikolstwo z butów wystaje. W artykule nie chodziło w ogóle o prawidłowość "załączenia pojazdu". I nie ma to najmniejszego znaczenia.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8