31
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tramwaje
« dnia: 20 Kwietnia 2020, 20:42:39 »
Tak, kiedyś nawet można było ściągnąć model tramwaju 105N. W razie czego, można śmiało robić :)
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Dawno nie testowałem, więc dość ostrożnie napiszę, że w SCN Bałtyk, EN57 jadąc z a Plaży nie zatrzymuje się w peronach tylko dociąga do semafora wyjazdowego na stacji Bałtyk. Oczywiście AI, nie respektuje wskaźnika.Potwierdzam o tyle, że raz dociąga do semafora a raz nie rusza. Zamieszczam loga i errora. Problem się pojawia jak jadę ET22 1025, ratunku nie sprawdzałem jeszcze. Wypisuję sobie rozkaz pisemny i jadę ratować zdefektowanego Kibla.
Druga rzecz, nie wiem kto tam uczy w KD techniki jazdy na EN57-1703. Z BIII wraca do 0 i cyk na szeregową - no przecież to się nóż w kieszeni otwiera. Tego też na kursie nie miał, że trzymanie na szeregu po bocznikowaniu nic nie daje, a mało tego - w taki sposób "hamuje silnikami".Widocznie tak mu wygodnie i ma pewność że dojedzie do celu. Zasilany silnik szeregowy DC nigdy nie będzie hamował. Nawet gdyby odłączyć przyłożone z zewnątrz napięcie i zewrzeć ze sobą przewody A z F (przy konfiguracji +A-H-E-F-), to nie będzie hamował, bo początkowy prąd generatorowy wzbudzony przez magnetyzm szczątkowy neutralizuje tzn. wytworzy strumień skierowany w przeciwnym kierunku znosząc pozostałość magnetyczną w żelazie stojana. Napięcie 750 V to bardzo dużo i wystarczy po wielokroć na nadanie obrotów przekraczających wytrzymałość mechaniczną LK450 na bardzo śliskich szynach. Wracając do tempomatów to do niedawna napędy asynchroniczne były mało ekonomiczne podczas jazdy z wybiegu, bo falowniki pracowały cały czas magnetyzując silniki. Straty powstawały nie tylko w przyrządach krzemowych, ale najwięcej grzały się uzwojenia, bo sterowanie utrzymywało wysokie prądy i co za tym idzie strumienie, ale w pełnym synchronizmie z wirnikiem, czyli silnik nie napędzał, nie hamował a ogrzewał powietrze. Tu przykładowe nagranie z 111Ed: https://youtu.be/xZGA59HAodU , gdzie tempomat utrzymywał 30 km/h przez silniki płynął prąd bliski znamionowemu, wypadkowa siła pociągowa (wyliczona) wynosiła 0,4 kN (było lekko pod górkę), a napęd pobierał z sieci ok. 200 kW. Obecnie zarówno w krajowych napędach lokomotyw jak i zachodnich mocno zredukowano apetyt na prąd podczas jazdy z wybiegu na "uzbrojonym" napędzie. W Eurosprinterze jak nie potrzebuję to kulam się na rozbrojonym napędzie. Dragon z energoelektroniką Medcom-u zadowala się już pojedynczymi amperami z sieci podczas wybiegu i to już jest duża zmiana jakościowa pod kątem eko :-)
@PitekTego nie wiem, nie mam dostępu aż do takich dokumentacji. Natomiast czy bubel. Co do wyrzucania tempomatu przy pneumacie, nie wiem jakie to ma uzasadnienie. A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE. Brakuje na nich po prostu jeszcze jednego członu napędowego i byłaby gitarka przy rozruchu i hamowaniu dynamiką. A tak spadnie kropelka deszczu i jest dramat... Rozruch rozruchem, ale hamowanie na elektrodynamice jest wtedy porażką. Przeciwpoślizg ma co robić.
Tak niedorzeczny projekt mógł powstać tylko w Polsce. Newag sam to projektował, czy był tam jeszcze Januszextor podwykonawca? :D
Witajcie!Źle dobrane elementy przeniesienia sił pociągowych i hamulcowych z wózków na pudło. Maszyny przeszły naprawy główne + modernizacje a największych mankamentów nie ruszono, bądź zastosowano półśrodki. Dziś jechałem składem 7-8 wagonowym prowadzonym klasyczną EP09 i w pierwszym wagonie na moim ulubionym odcinku testowym nie było najgorzej. Kiedyś to chciało wyrwać sprzęg spod wagonu :) Później wrzucę wykresy z akcelerometru oraz skan pracy naukowej tyczącej tego problemu EP09 :)
Orientuje się ktoś może, dlaczego lokomotywy EP09, przy większych prędkościach, zaczynają "bujać" mówiąc potocznie? Dotyczy to głównie 1 wagonu, w którym jest najbardziej odczuwalne. Nie jest to "bujanie" na boki tylko tak jakby przód/tył. Przy podróżach z innymi lokomotywami nie jest to odczuwalne (przynajmniej wg mnie)...
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:Stan obecny symulacji drgan itp jest na poziomie o ktorym McZapkie wspomina na koncu -- drgania realizowane sa poprzez generowanie/tlumienie impulsow odzwierciedlajacych aktualne wektory przyspieszen dzialajacych na pojazd. Nalezy zwrocic uwage ze efekt ten przenoszony jest na kamere, dlatego widoczny jest przy jezdzie w kabinie, nie przy obserwacji pojazdow stojac gdzies na zewnatrz. Dodatkowo symulacja modyfikowana jest przez parametry okreslone na poziomie pliku mmd danego pojazdu; inaczej telepie np w EU07 a inaczej (bardziej) w EP05.
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Zaraz, twierdzi Pan, że podanie sygnału Rp 1 "Baczność" zwalnia Pana z obowiązku zatrzymania się przed przejazdem oznakowanym znakiem B-20 STOP lub przed krzyżem/krzyżami św. Andrzeja?
node -1 0 b010 track normal 100.0 1.435 0.15 25.0 20 0 Flat vis
1435mm/rail-screw-used.dds 6 1435mm/tpb-stone2-oil.dds 0.2 0.5 1.1
-255.159 0.2 1412.74 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-287.49 0.2 1507.37 0.0 //point 2
0
railprofile lk1
endtrack
Wyłączyć polubienia i po problemie, to nie facebook czy jakiś inny (s)twór.Facebooka nie mam, ale to się tu moim zdaniem sprawdza, bo można łatwo wyrazić np. poparcie czyjegoś pomysłu bez zaśmiecania tematu postami w rodzaju: "podoba mi się", "też tak uważam", "dobry pomysł"; co z resztą jest nieregulaminowe (zakazy pkt. 13.).
Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. Szprycha nr 8 w ramach Programu Kolejowego CPK to przede wszystkim modernizacja istniejących linii wraz z elektryfikacją odcinka na zachód od Opola. Do sieci połączeń dalekobieżnych zostaną też włączone m.in. Nysa i Kłodzko.Czyli cel na następne lata:)
Wracam by w dalszym ciągu rozwiewać wątpliwości, ostatnimi czasy na spotkaniu klubu łącznościowego w którym jestem poruszyłem temat nasłuchu na urządzeniach nadawczo-odbiorczych. Zostałem utwierdzony w przekonaniu że można nasłuchiwać urządzeniem nadawczo-odbiorczym co nawet wykonywałem na sprzęcie klubowym. Proszę by nie wprowadzać w tej kwestii w błąd innych.Kolego, albo źle pytanie zadałeś, albo na złym przykładzie ich źle zrozumiałeś.