Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8
31
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prędkościowa zagwozdka
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 21:45:42 »
Odkąd sygnały na semaforach zostały uzależnione z położeniem rozjazdów na drodze przebiegu.

32
...
Wracam by w dalszym ciągu rozwiewać wątpliwości, ostatnimi czasy na spotkaniu klubu łącznościowego w którym jestem poruszyłem temat nasłuchu na urządzeniach nadawczo-odbiorczych. Zostałem utwierdzony w przekonaniu że można nasłuchiwać urządzeniem nadawczo-odbiorczym co nawet wykonywałem na sprzęcie klubowym. Proszę by nie wprowadzać w tej kwestii w błąd innych.
Kolego, albo źle pytanie zadałeś, albo na złym przykładzie ich źle zrozumiałeś.
Co innego jest praca na stacji klubowej pod okiem operatora i na pozwoleniu klubowym w pasmie amatorskim (w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej), co innego praca na sprzęcie indywidualnym, bez świadectwa operatora, bez pozwolenia radiowego, w paśmie i częstotliwościach komercyjnych, zarezerwowanych dla konkretnych podmiotów (nie będąc pracownikiem któregokolwiek przewoźnika), na sprzęcie niedopuszczonym i niespełniającym wymogu UTK (nieprzebadany).

33
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria "Wrocław" i "Legnica"
« dnia: 04 Marca 2019, 23:56:49 »
Surgeon nigdy nie dawał publicznie większych kawałków Dolnego Śląska i o ile mi wiadomo, nie ma takich planów na przyszłość. Zapomnij.

35
Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy.

OT - Dlatego jest cos takiego, jak pociagi przyspieszone, ktore nie zatrzymuja sie na kazdym przystanku ;) I one 160 sens mają ;)

36
Z krótkiej obserwacji (bo w zasadzie dopiero zacząłem jeździć) wnioskuję, że przy podwójnej obsadzie (niezależnie czy 160km/h czy 130km/h) wszystko zależy od osób, które ze sobą jadą. Ogólnie z większością maszynistów mieliśmy zasadę, że mówimy sobie tylko o tym, że następny semafor na "Stój", ale mimo wszystko każdy się obserwował i "na wszelki" zwracał uwagę, jeśli jest jakieś ograniczenie, a widać lekkie opóźnienie kolegi z hamowaniem :D Nawet jeżdżąc za obserwatora nie bałem się zwracać uwagi, przecież to też moje życie i też za pewne byłbym pociągnięty do odpowiedzialności w razie jakiegoś zdarzenia. Ale co człowiek to inny charakter i to powinno być też weryfikowane, jak wygląda współpraca ze sobą dwóch osób.

Co do jazdy 160km/h w pojedynkę. Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy. Spółki powinny jednak skupić się na usprawnieniu wymiany pasażerów w miejscach postoju a nie kupowanie biletu w pierwszych drzwiach...
ETCS dla pośpiechów to powinno być minimum dla pojedynczej obsady przy 160km/h i tyle. Każdy system, który zwiększa bezpieczeństwo, powinien być stosowany.

37
Niepotrzebne komplikowanie, zamieszanie, przerost formy nad treścią, przebajerowanie.

Zapewne w tej uwadze chodzi Ci o wariant przejsciowy. Ten wariant jest po to, zeby byla mozliwosc uzupelnienia zabudowanej sygnalizacji o dodatkowe funkcjonalnosci - bez koniecznosci calkowitej przebudowy urzadzen. Zachowujemy wiec sporo z dotychczasowej sygnalizacji. Rozwiazanie podobne do sygnalizacji czeskiej, czy niemieckiego systemu Hl.

Cytuj
W Niemczech jest prosty i sprawny system sygnalizacji, o czym pisze wiele osób mających doświadczenie w poruszaniu się po tamtejszych torach, zamiast wziąć przykład z tego co dobre, wymyśla się coś na siłę i niepotrzebnie komplikuje życie.

I bardzo podobny do niemieckiej sygnalizacji Ks jest proponowany wariant docelowy. W trakcie konsultacji tej propozycji "strona spoleczna" wyrazila opinie, ze tego wariantu nie zaakceptuje. Z trudem zaakceptuja wariant przejsciowy, a w ogole najlepiej gdyby zostala sygnalizacja taka jaka jest, uzupelniona jedynie o przedwskaznik do W21. Widac polski maszynista musi miec swiecacy "totem", inaczej bezpiecznie pociagow prowadzic "niedasie".

Dwoch pilotow w lotnictwie jest dlatego, ze jak lecacy w pojedynke pilot zaslabnie, to raczej ciezko bedzie ze znalezienim kogos, kto samolotem bezpiecznie wyladuje. W przypadku zaslabniecia maszynisty, pociag automatycznie zatrzyma sie sam.

38
Treści ogólnie pojęte za kontrowersyjne należy wyłączyć do osobnej paczki i zrobić to raz a porządnie. Biadolenie o "klimacie" w postaci plakatu (i to jeszcze za plecami, którego de facto się nie widzi) pozostaje dla mnie nieodgadnione...

EDIT: Dynamic przejrzane - lista w mojej poprzedniej wiadomości.

39
[ciach]
Rozumiem że Twoim zdaniem stan techniczny taboru IC lub PR jest bardzo dobry? A gdy mech nie trafia w perony i wyjeżdża za zamknięty semafor to nic wielkiego?

Nie cytujemy poprzedniego postu w całości.

40
Dlaczego?
a) jedna para oczu nie ogarnie prędkości wyższej niż 130 km/h (po co więc te szkolenia na symulatorze EP09 w Warszawie? A może tam też jedzie pomocnik?
Nie o to chodzi. W transporcie lądowym duże pojazdy np. TIR mają ograniczenie do 90 km/h, a autobusy do 100 km/h i nie ważne że jadą autostradą. Kierowca nie musi ciągle akomodować oka do bliży i do nieskończoności (dali), a maszynista wypatruje semaforów na dystansie minimum 300 metrów (szlaki kolejowe do 120 km/h) i ok. 400 metrów na cmk (minimalna odległość widzialności dopuszczona przepisami), a dodatkowo ma dużo do czytania w kabinie na pulpicie + obsługa np. radia itp.

41
Zwracam się z gorącą prośbą do Szanownej Administracji o zaprzestanie mody na wydawanie modeli pojazdów z niesprawnym oświetleniem przyrządów pomiarowych w pojazdach trakcyjnych.
Powyższą prośbę argumentuję tym, że poziom Naszej Gry Symulacyjnej w 100% nie odzwierciedla poziomu natężenia światła. W efekcie dochodzi do sytuacji w których użytkownik w pełni nie panuje nad pojazdem, co w konsekwencji odbiera przyjemność jazdy w porze nocnej.
Jeśli ktoś tak chętnie lubi jeździć na zasadzie akrobaty w cyrku, proponuję aby sam wyłączał sobie to oświetlenie (może dla mnie nawet wyłączać projektory czołowe..) i po prostu tak sobie jeździć, nie utrudniając przyjemności z jazdy innym Użytkownikom.
Dziękuję za przychylenie się do mojej prośby.
Miłego dnia!

42
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 29 Stycznia 2019, 19:27:24 »
Od strony praktycznej, to raczej bez sensu jest oczekiwanie tajemnicy na niekodowanym paśmie.
Przykładowo dużo jest publicznych streamów z pasma lotniczego, i raczej nikt nie szuka w tym bezsensownych problemów.

43
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 01:22:34 »
Cytuj
Słuch da się "wyłączyć" np przez zatyczki do uszu
Trollujesz temat, myslalem, ze powaznie porozmawiamy, pomylilem sie.
Cytuj
No to po co go otwiera skoro istnieje możliwość, ze go ktoś przeczyta?
Bo liczy na elementarna kulture, naiwniak, to prawda, szczegolnie jak sie czyta twoje posty na ten temat. Juz wiem, ze Ciebie nie prosilbym o taka przysluge. Z twoim nastawiniem...
Cytuj
Skoro nie chce aby go ktoś przeczytał to niech go zamknie i dopiero wyśle.
Nie ma sensu, bo znajda sie tvkie osoby jak chyba Ty, ktore go otworza, przyczytaja i zamnka bez sladu. Kiedys sie zorientuje, wymysle inny sposob "zamykania", ale Ty go rozpykasz, wtedy ja wymysle kolejny i taka zabawa w kotka i myszke. Latwiej go nie zamykac poprostu i zaoszczedzic sobie i Tobie czasu.
Chyba juz wszystko jasne, co? Ty mnie poznales w tym temacie, ja Ciebie. Konczymy co?

44
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 01 Listopada 2018, 19:41:33 »
W związku z zabawą z różnymi produktami sterownikopodobnymi, możliwe jest uruchomienie shaderów w trybie DX11:
- aktualne exe i shadery z appveyor: https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/21923850/artifacts
- z instalacji Google Chrome (ze zgodnymi z exe bitami) skopiować do folderu symulatora pliki libegl.dll i libglesv2.dll
- do ini dopisać:
compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no
Doświadczenia pokazują że tryb DX11 jest szybszy od zwykłego na kartach innych niż Nvidia.

45
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Listopada 2018, 16:12:42 »
Walić scenariusze. Puszczę Kaliską po tym jak ktoś posortuje obiekty. Zdiagnozuje które są już wydane, ustawi im ścieżki. Nowe posortuje po katalogach. Lepiej by leżała na repo nawet bez scenariusza niż w nie wiadomo ilu paczkach, niekompatybilnych z obecnym wydaniem Maszyny.
żeby coś zacząć: http://eu07.pl/userfiles/22158/bugs-kaliska.zip
- usunięte śmieciowe pliki
- usunięte e3d do których są t3d
- zmiana wszystkich nazw na małe litery
- przepięcie wynalazku lj/tree.inc na tree.inc
- usunięcie i przepięcie plików które są już na repo (z wyjątkiem tekstur używanych w e3d pod inną ścieżką, tutaj trzeba spatchować e3d lub przekonwertować do t3d i zmienić)

46
Poradniki / [FOTO] - Fotografowanie taboru - poradnik
« dnia: 18 Lutego 2011, 21:24:13 »
Przyklejam 28/09/2016 | @macius5991

Pewnie wielu z was ma aparat, ale niewielu robi zdjęcia na tekstury. Powód? Część osób z którymi rozmawiałem po prostu nie wie jak ma się za to zabrać. O zdjęciach taboru poradnik już jest, więc tutaj postanowiłem skupić się przede wszystkim na fotografowaniu kabin.
A więc co trzeba wiedzieć, aby robić dobre zdjęcia?

1. Fotografujemy przy zwiększonej ogniskowej;
2. Używamy lampy błyskowej tylko gdy jest ona konieczna;
3. Dla zdjęć z małej odległości (zazwyczaj >80cm) używamy trybu makro;
4. Staramy się robić zdjęcia pod kątem prostym;
5. Zdjęcia robimy w dzień pochmurny, ale jasny;
6. Robimy "konkretne" zdjęcia;;
7. Dzielimy boki na części.

Zaczynamy...

1. Fotografowanie przy zwiększonej ogniskowej.
   
Pewnie niektórzy zastanawiają się co to jest ta ogniskowa. Jest to po prostu kąt widzenia obiektywu. Ogniskową zwiększa się przez zwiększenie zoom'a w aparacie.
Cytuj
A po co mi to?
Ponieważ jeżeli będziemy robić zdjęcia "bez zoom'a", otrzymamy efekt "beczki", tak jak na obrazku niżej. Aby go uniknąć należy zwiększyć zoom optyczny, do np. 2x.


Uwaga!
Jeśli na zdjęciach występuje efekt beczki, nie oznacza to że zdjęcia są nieprzydatne. Można je naprawić za pomocą programu graficznego, a unikanie beczki jeśli jest to możliwe, ma być tylko ułatwieniem dla osób wykorzystujących te zdjęcia ;)

2. Użycie lampy błyskowej tylko gdy jest ona konieczna.

Wiele osób robi błąd, polegający na fotografowaniu z małej odległości z użyciem lampy błyskowej. Efektem tego jest zdjęcie z paskudnym odbiciem światła (przykład na obrazku niżej), które bardzo ciężko skorygować. Dlatego jeżeli już robimy zdjęcia z lampą, to staramy się aby robić je z większej odległości.



3. Używanie trybu makro.

Jest to po prostu tryb do robienia zdjęć z małej odległości. Nie będę się rozpisywał; obrazki mówią wszystko ;)



4. Kąt prosty.

Zawsze należy starać się trzymać aparat pod kątem jak najbardziej zbliżonym do prostego, względem obiektu. Takie zdjęcie łatwiej jest obrobić, a chyba chcemy ułatwić pracę teksturowcom/modelarzom, a nie utrudnić ;)



5. Robienie zdjęć w pochmurny dzień.

Zasada znana nie od dziś. Aby zapobiec niepożądanym cieniom, prześwietleniom na zdjęciach, wybieramy taki dzień, żeby nie świeciło słońce, ale też żeby było jasno.



6. Tylko konkretne zdjęcia.

Tu jest problem... Zrobienie kilku dobrych zdjęć wszystkim pulpitom, ścianom w kabinie, czy też  boków lokomotywy wystarczy. Niektórzy robią pojedyncze zdjęcia dowolnym przełącznikom, wskaźnikom, kiedy nie zdadzą się one na wiele. Poniżej jak mniej więcej powinno się sfotografować EP09 (według mnie, inni twórcy mogą chcieć zupełnie czego innego, poza tym na zdjęciu brakuje ścian itp.), oraz kilka dobrze wykonanych zdjęć na tekstury (oczywiście są zmniejszone. Autorem zdjęć jest @Sigman).




7. Dzielimy boki na części.

Boki taboru należy dzielić na części, ponieważ pozwoli nam to "wyciągnąć" jak najwięcej detali na zdjęciach. Jak to robić zostało opisane tutaj http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html.


Przed rozpoczęciem fotografowania, warto jest przejrzeć opcje, jakie posiada nasz aparat. Bardzo przydatną opcją, jest posiadana przez niektóre aparaty (np. mojego Samsunga ES65) "Pomoc w fotografowaniu". Można dzięki temu dokładnie poznać funkcje naszego aparatu, oraz poćwiczyć robienie zdjęć.

Tak więc jak widzicie, aby robić dobre zdjęcia nie trzeba mieć lustrzanki. Wystarczy zwykły kompakt i stosowanie się do powyższych zasad.

Przenoszę do poradników.
adsim

47
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 27 Września 2018, 08:53:09 »
Ale z drugiej strony fajnie jest mieć odzwzorowany w 100% WOS z tej linii, a że kiedyś się tak jeździło, to trudno. Trasa realna to trasa realna. :)

48
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 07 Września 2018, 10:17:30 »
Może ja się wypowiem na ten temat. Flirt i Dart są dobre na 3-4 godzinną podróż. Ale na dalsze podróże tak czy tak nie pobiją składów wagonowych. Jechałem IC Pogria z Katowic do Gdańska na Flircie i nie jestem zadowolony z tej podróży (przy standardowym wzroście ok 185cm). Co do Darta to samo jadąc Ondraszkiem z Katowic do Białegostoku. Nie było nigdzie miejsca aby się wygodnie rozsiąść, nie potrafiłem wyprostować nóg (mimo to, że siedziałem przy dużym stole. Ale może to wina po prostu mojej siostry)
Zdarza mi się jeździć Dart'ami od czasu do czasu, ale to tylko dlatego, że akurat nie ma innego IC/EIC/EIP i wg mnie problem przede wszystkim polega na tym, że do Dart'a pakuje się dużo ludzi bez miejscówek i pchają się z przedsionków do "przedziałów" pasażerskich, czego skutkiem jest to, że taki delikwent wisi nade mną kilka godzin...
W EIC są na szczęście składy wagonowe i tematu nie ma. Można też na krótkim dystansie pójść do "knajpy" i miło spędzić podróż.
ktos napiszę jak siedzi się w Pendolino?
W EIP problemu z wiszącymi ludźmi nie ma, a jeśli chodzi o fotele, to nie narzekam. Swego czasu jeździłem w 1 klasie, a teraz już tylko w 2, ale i tu i tu miejsca dla mnie było sporo (mam 183 cm wzrostu). Fotele są w sumie wygodne i można śmiało pokimać. Często mam ze sobą mały plecak podróżny i trzymam go na podłodze i też jest OK. Unikam tylko miejsc przy stolikach, bo tam nóg nie wyciągne (podobnie jak przy stolikach w Darcie). Dużym plusem mimo wszystko w EIP jest to, że wagon jest całoprzestrzenny, a nie dzielony tak jak w Dartach.

49
Forum / Odp: Nieaktualna Belka Symulator Maszyna
« dnia: 31 Sierpnia 2018, 11:32:28 »
Poprawione. Nadal jest pełno odnośników na głównej. Trzeba wymleć jakiś stały link do aktualnej wersji a nie zmieniać co miesiąc.

50
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 22:02:14 »
W ramach koncertu życzeń sugeruję rozważenie dołożenia pod F1, najlepiej w prawym dolnym rogu, informacji o numerze kanału radiotelefonicznego, ponieważ w obecnym systemie znalezienie tej informacji graniczy niemal z cudem.
F12, zakladka "Vehicle", "R: x" gdzie x to biezacy kanal radia.

Przy czym w duzej ilosci obecnych kabin wystarczy spojrzec na model radia, aktualny kanal jest widoczny albo na wyswietlaczu, albo jako polozenie pokretla wyboru kanalu.

Nie zawsze mam okazję być na bieżąco ale   zbyt łatwe uleganie prośbom nie zawsze przynosi pozytywny efekt. Moim zdaniem ta mgiełka jest zbędna i zasłania widoczność. Ja np lubie jezdzic z rozkładem.
No widzisz, a moim zdaniem wrecz przeciwnie -- ja tez lubie jezdzic z rozkladem, ale lubie tez widziec zawartosc tego rozkladu. A goly tekst (bez wzgledu na ustawiony kolor) jest dla mnie czesto praktycznie nieczytelny, stad tez przyciemnienie tla by rzeczony rozklad bylo widac. I ten problem z czytelnoscia to nie jest raczej moj wymysl, bo ogladajac przerozne nagrania live latwo zobaczyc jak uzyszkodnicy przy probie czytania kreca kamera zeby tekst wyswietlic sobie na tle z ktorym sie on akurat nie zlewa.

Docelowo dorzuce mozliwosc ustawienia przezroczystosci w opcjach, wtedy kazdy ustawi sobie co mu pasuje, pod warunkiem ze potrafi czytac i opcje sobie znajdzie.

51
Inne niekolejowe / Odp: Dyskusje o antywirusach i ich zasadności
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 14:20:52 »
Specjaliści się odezwali i niby naprawili.
Cytuj
Hello,

Thank you for reporting this false positive.

Our virus specialists have now cleared its reputation in our database.

With URLs this change should be instant, but it might take up to 24 hours with files.

For future reference you might also find the following article to be useful: Avast Clean Guidelines.


Best regards,

Avast Customer Care
Krzysiek626, możesz zaktualizować definicje i sprawdzić czy dalej występuje problem.

52
Inne niekolejowe / Odp: Dyskusje o antywirusach i ich zasadności
« dnia: 29 Sierpnia 2018, 18:09:45 »
Powiem tak - najlepszy antywirus to zdrowy rozsądek. Zdrowy rozsądek=aktualizować system operacyjny, mieć uaktywnionego Windows Defendera w 7,8 i 10 oraz nie wchodzić na podejrzane strony internetowe (wygraj 10.000 zł-kliknij tutaj lub strony czysto clickbaitowe typu "Znana aktorka kupiła najtańsze marchewki w supermarkecie choć zarabia miliony-wejdż aby poznać prawdę") lub maile.

53
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 20:40:30 »
Kolego @wołodyjowskiIC - czy Ty wiesz co Ty czynisz takimi postami? Przykładasz rękę do uwsteczniania się naszego społeczeństwa, które musi mieć wszystko podane na tacy, na już, na teraz. To grozi powrotem do epoki kamienia łupanego.
Swoją odpowiedź po prostu uzasadnij. Stać cię tylko na ,,Nie. Nie można"?

54
Inne niekolejowe / Odp: Problem z siecią
« dnia: 20 Sierpnia 2018, 19:40:19 »
Pula niby się zgadzała, ale serwisant który sprawdzał łącze stwierdził że router się gubi przy przydzielaniu adresów, że jest za stary a w ogóle to mam sobie kupić nowy z WANem a nie ADSL. Było podłączone wszystko po LANie, niby działało przez jakiś czas ale przestało... Nowy router śmieszne 70 złotych, myślałem że droższe te sprzęty są. Dzięki i zamykam :D

55
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 23:09:32 »
Kolego. MaSzyna jest murem za Kolejowym Klubem Sportowym, więc z łaski swojej nie promuj tu reprezentacji Wojska Polskiego.. :)
Kolego, już po Ciebie jadą...

56
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 23:05:02 »
Tragedia jednym słowem, występ Legii należy zapomnieć
Kolego. MaSzyna jest murem za Kolejowym Klubem Sportowym, więc z łaski swojej nie promuj tu reprezentacji Wojska Polskiego.. :)

57
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 18:24:02 »
Akurat z tymi wypadkami to bez przesady jak dla mnie, bo kiedy odpalam symulator to chcę dojechać do celu spokojnie, a nie skończyć służbę zaraz po starcie. W końcu to symulator kolei a nie symulator wypadków na kolei (których w ogóle nie powinno być). Taka moja opinia, każdy może mieć własną. Zamiast urozmaiconych wypadków na wszelakie sposoby, wolałbym popracować nad jeszcze większą realnością prowadzenia pociągów i ich działania. Przecież obecnie w siódemce nawet nie można baterii załączyć za pomocą myszy, bo klapka się nie otwiera.

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 21:18:24 »
Zbędna rzecz, która po prostu ma się nie wydarzać. A jeśli do niej dochodzi, to jest to raczej błąd symulatora do naprawy lub ewentualny wstyd dla prowadzącego. ;) Oznacza i tak koniec symulacji, czyli więcej nic w tym temacie nie trzeba. A jeśli chodzi o MSTS, to tak, to była jedna z przewag nad Maszyną, można było dziecku pokazać - patrz jak teżewe poleci! ;) No i znajdowało się odpowiednie miejsce, gdzie teren za końcem toru np. się wznosił... Z doświadczenia wiem, że jak ktoś szuka czegoś takiego w tego typu programach, to długo przy nich nie zabawia.

Co do wpadających ludzi pod koła, to raczej rzecz do zignorowania jeśli jakoś nie jest zapisana w scenariuszu. Też w zasadzie zbędna, ale tu można jeszcze się pobawić w kontynuacje jazdy więc ujdzie, ale tak jak napisałem raczej tylko jeśli zakłada coś takiego scenariusz, w innym przypadku jest to niepotrzebne.

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 21:16:17 »
No ale pisze że realny symulator, a wypadki sie zdarzają, ostatnio coraz czesciej
Nie popadajmy w skrajności, bo się okazać może, że "grafika zgniatania taboru" nawet gdyby powstała, to była by kosztem wszystkich fajnych pomysłów dotąd zrealizowanych i rozwijanych dot. realności uruchamiania lokomotyw, ich funkcjonowania (np. przegrzewania silników spalinowych), awarii, a przede wszystkim mogłaby nadszarpnąć grafikę i nawet mocne kompy nie dały by już rady...
Nie wiem, czy pamiętacie, ale lata temu ktoś podniósł na forum temat, że najlepiej było by zrobić symulator na długiej linii np. Warszawa - Gdańsk, aby jechać i cieszyć się jazdą 4 - 5 h tylko, że nie wziął pod uwagę, że ani on, ani jego sprzęt na tamte lata nie uciągnął by scenariusza, którego zaś dopracowanie zajęło by lata. Można "symulować się" na obecnych misjach trwających do 2h i to i tak jest dużo. Uważam zatem, że lepiej koncentrować się na realiźmie taborowym, niż iść w stronę destrukcji taboru przy wypadkach, bo na pewno by wtedy powstało pytanie: dlaczego nie ma zależności konstrukcji loka/masy pociągu/prędkości w wypadku i rodzaju kolizji... Po co nam to?   

60
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm vs grywalność
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 21:04:39 »
Symulacja zderzeń i uszkodzeń taboru w ich wyniku są poza zakresem symulacji i przyjętym modelem fizyki.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8