Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8
31
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tramwaje
« dnia: 20 Kwietnia 2020, 20:42:39 »
Tak, kiedyś nawet można było ściągnąć model tramwaju 105N. W razie czego, można śmiało robić :)

32
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 11 Lutego 2020, 20:58:54 »
To ja tylko powiem, że większość pociągów Kolei Wielkopolskich jest prowadzona na tempomacie (w tym UPZ Lokela) i wszyscy sobie bardzo chwalą takie udogodnienie. Jedynie w 48WE nie każdy czuje potrzebę przechodzenia do odpowiedniej zakładki ekranu bocznego, bo ten pojazd bardzo dobrze czuć w ręce.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 08 Lutego 2020, 22:51:39 »
Artykuł ponad 20-letni i w języku czeskim, ale jest tam kilka zdań na temat tempomatu na linii PSE we Francji: https://photos.app.goo.gl/iDaK196GTUdusbW6A   "maszynista Frederic Fleury oraz wielu jego kolegów większość czasu prowadzi TGV na rękę"...

34
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 06 Lutego 2020, 21:39:52 »
Dawno nie testowałem, więc dość ostrożnie napiszę, że w SCN Bałtyk, EN57 jadąc z a Plaży nie zatrzymuje się w peronach tylko dociąga do semafora wyjazdowego na stacji Bałtyk. Oczywiście AI, nie respektuje wskaźnika.
Potwierdzam o tyle, że raz dociąga do semafora a raz nie rusza. Zamieszczam loga i errora. Problem się pojawia jak jadę ET22 1025, ratunku nie sprawdzałem jeszcze. Wypisuję sobie rozkaz pisemny i jadę ratować zdefektowanego Kibla.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 21:24:18 »
Druga rzecz, nie wiem kto tam uczy w KD techniki jazdy na EN57-1703. Z BIII wraca do 0 i cyk na szeregową - no przecież to się nóż w kieszeni otwiera. Tego też na kursie nie miał, że trzymanie na szeregu po bocznikowaniu nic nie daje, a mało tego - w taki sposób "hamuje silnikami".
Widocznie tak mu wygodnie i ma pewność że dojedzie do celu. Zasilany silnik szeregowy DC nigdy nie będzie hamował. Nawet gdyby odłączyć przyłożone z zewnątrz napięcie i zewrzeć ze sobą przewody A z F (przy konfiguracji +A-H-E-F-), to nie będzie hamował, bo początkowy prąd generatorowy wzbudzony przez magnetyzm szczątkowy neutralizuje tzn. wytworzy strumień skierowany w przeciwnym kierunku znosząc pozostałość magnetyczną w żelazie stojana. Napięcie 750 V to bardzo dużo i wystarczy po wielokroć na nadanie obrotów przekraczających wytrzymałość mechaniczną LK450 na bardzo śliskich szynach. Wracając do tempomatów to do niedawna napędy asynchroniczne były mało ekonomiczne podczas jazdy z wybiegu, bo falowniki pracowały cały czas magnetyzując silniki. Straty powstawały nie tylko w przyrządach krzemowych, ale najwięcej grzały się uzwojenia, bo sterowanie utrzymywało wysokie prądy i co za tym idzie strumienie, ale w pełnym synchronizmie z wirnikiem, czyli silnik nie napędzał, nie hamował a ogrzewał powietrze. Tu przykładowe nagranie z 111Ed: https://youtu.be/xZGA59HAodU , gdzie tempomat utrzymywał 30 km/h przez silniki płynął prąd bliski znamionowemu, wypadkowa siła pociągowa (wyliczona) wynosiła 0,4 kN (było lekko pod górkę), a napęd pobierał z sieci ok. 200 kW. Obecnie zarówno w krajowych napędach lokomotyw jak i zachodnich mocno zredukowano apetyt na prąd podczas jazdy z wybiegu na "uzbrojonym" napędzie. W Eurosprinterze jak nie potrzebuję to kulam się na rozbrojonym napędzie. Dragon z energoelektroniką Medcom-u zadowala się już pojedynczymi amperami z sieci podczas wybiegu i to już jest duża zmiana jakościowa pod kątem eko :-)

36
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 11:19:10 »
@Pitek
Tak niedorzeczny projekt mógł powstać tylko w Polsce. Newag sam to projektował, czy był tam jeszcze Januszextor podwykonawca? :D
Tego nie wiem, nie mam dostępu aż do takich dokumentacji. Natomiast czy bubel. Co do wyrzucania tempomatu przy pneumacie, nie wiem jakie to ma uzasadnienie. A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE. Brakuje na nich po prostu jeszcze jednego członu napędowego i byłaby gitarka przy rozruchu i hamowaniu dynamiką. A tak spadnie kropelka deszczu i jest dramat... Rozruch rozruchem, ale hamowanie na elektrodynamice jest wtedy porażką. Przeciwpoślizg ma co robić.

37
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:13:49 »
Praca pt. "Ocena drgań wzdłużnych układu lokomotywa EP09 - wagony" autorstwa prof. dr hab. inż. Andrzeja Chudzikiewicza oraz dr inż. Józefa Droździela: https://photos.app.goo.gl/L5rGXUWa5QTEYNBv6

38
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 31 Stycznia 2020, 17:58:49 »
Witajcie!

Orientuje się ktoś może, dlaczego lokomotywy EP09, przy większych prędkościach, zaczynają "bujać" mówiąc potocznie? Dotyczy to głównie 1 wagonu, w którym jest najbardziej odczuwalne. Nie jest to "bujanie" na boki tylko tak jakby przód/tył. Przy podróżach z innymi lokomotywami nie jest to odczuwalne (przynajmniej wg mnie)...
Źle dobrane elementy przeniesienia sił pociągowych i hamulcowych z wózków na pudło. Maszyny przeszły naprawy główne + modernizacje a największych mankamentów nie ruszono, bądź zastosowano półśrodki. Dziś jechałem składem 7-8 wagonowym prowadzonym klasyczną EP09 i w pierwszym wagonie na moim ulubionym odcinku testowym nie było najgorzej. Kiedyś to chciało wyrwać sprzęg spod wagonu :) Później wrzucę wykresy z akcelerometru oraz skan pracy naukowej tyczącej tego problemu EP09 :)

39
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 30 Stycznia 2020, 23:49:46 »
Teraz oba exeki są scalone w jeden a renderer wybiera się właśnie tym wpisem w eu07.ini.
Nie dotykaj rainsteda. Edytuj w eu07.ini rozmiar okna i framebuffera do 16:9 1080p. Odpal bezpośrednio z eu07.exe. Jak będzie dobrze, skopiuj rainsted ze starej paczki i nie pozwalaj mu się aktualizować. Wygląda mi to na sabotaż z jego strony. Nie potrafi dobrze rozpoznać obsługiwanych rozdzielczości monitora.

40
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna nie działa w tle.
« dnia: 28 Stycznia 2020, 20:52:23 »
Ja zrozumiałem to tak, że po zminimalizowaniu wywala program. Jeśli chodzi o to że symulacja nie jest kontynuowana po zminimalizowaniu to tak jak napisał Krzysiek, wystarczy odznaczyć pauzę gdy w tle.

41
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 23 Stycznia 2020, 18:29:19 »
Dodalem kilka rzeczy w edytorze:
1) Dodatkowe widoki na mapie:
a) obiekty stworzone z trojkatow jako drogi, perony (bylo)
b) obiekty stworzone z trojkatow jako akweny wodne (bylo)
c) obiekty stworzone z trojkatow jako sciany lasow (nowosc)
d) obiekty stworzone z trojkatow jako ogrodzenia, ploty (nowosc)
e) pola, farmy (nowosc)
f) Wszystkie obiekty include i node model (nowosc)
2) Funkcja - Klikniecie mysza - odczyt wspolrzednych
3) Funkcja - Podanie wspolrzednych X, Y - miejsce na mapie
4) Funkcja - Dodatkowe opcje poruszania sie po mapie
Film:


5) Funkcja - Zalesianie dowolnym ksztaltem
Film:


42
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z uruchomieniem
« dnia: 22 Stycznia 2020, 15:33:45 »
Zobacz z ciekawosci czy problem wystapi przy wyborze tego samego pojazdu, ale z kamera umieszczona na zewnatrz pojazdu (shift+F4 po uruchomieniu symulacji)  Jesli wysypu nie bedzie rzeczywiscie moze to sugerowac jakies klopoty z generowaniem tekstur proceduralnie.

43
Problemem jest to, że różnica dynamiki poszczególnych dźwięków w maszynie jest za mała i mówiłem to już dawno temu. Trąbienie pojazdu powinno dawać ponad 100 dB i do tego poziomu powinno się dopasować resztę. Obecnie wszystko jest skompresowane, stąd potem wychodzą kwiatki z nieodpowiednim tłumieniem czy przykrywaniem jednych dźwięków przez drugie. Nieraz było tak, że suma amplitud dźwięków przekraczała max i cichy syk, stukot czy przełącznik wygłuszał przy okazji trąbienie lub szum jazdy.
Sęk w tym, że mało kto może sobie pozwolić na korzystanie z symulatora w taki sposób, a co dopiero móc dopasowywać głośności nagrań.

44
Symulator / Odp: Kilka uwag
« dnia: 09 Stycznia 2020, 15:46:04 »
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Stan obecny symulacji drgan itp jest na poziomie o ktorym McZapkie wspomina na koncu -- drgania realizowane sa poprzez generowanie/tlumienie impulsow odzwierciedlajacych aktualne wektory przyspieszen dzialajacych na pojazd. Nalezy zwrocic uwage ze efekt ten przenoszony jest na kamere, dlatego widoczny jest przy jezdzie w kabinie, nie przy obserwacji pojazdow stojac gdzies na zewnatrz. Dodatkowo symulacja modyfikowana jest przez parametry okreslone na poziomie pliku mmd danego pojazdu; inaczej telepie np w EU07 a inaczej (bardziej) w EP05.

Jako ciekawostke tutaj mozna sobie obejrzec sprzegniecie parametrow symulacji z platforma 6dof:



45
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Stycznia 2020, 13:58:21 »
Informuję, że z repozytorium została usunięta tekstura lokomotywy ET22-304 na model v2. Jest ona teraz dostępna na modelu w wersji 3. Wiem, że skórka była używana na tej scenerii i będą kolejne braki taboru przy próbie odpalenia na najnowszej wersji symulatora, która najprawdopodobniej wyjdzie niebawem.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 04 Stycznia 2020, 10:18:50 »
No tak, rodzina jest winna że kierowca z roztargnienia czy jak to nazwać wjechał pod pociąg. @centarail myśl czasami zanim coś napiszesz na forum bo to aż wstyd.
Zaraz, twierdzi Pan, że podanie sygnału Rp 1 "Baczność" zwalnia Pana z obowiązku zatrzymania się przed przejazdem oznakowanym znakiem B-20 STOP lub przed krzyżem/krzyżami św. Andrzeja?

Sam krzyż św. Andrzeja nie zobowiązuje do zatrzymania. Musi być jeszcze znak STOP.

47
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Stycznia 2020, 07:50:46 »
Tylko jest jedno zasadnicze ale, bo sceneria jest wzorowana na znacznie wcześniejsze lata.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 23 Grudnia 2019, 15:37:55 »
Oczywiście że jeżeli mechanik widzi że ktoś wjeżdża na tory to nie będzie trąbił - w końcu lepiej zabić człowieka niż pobudzić ludzi. O postaci komendanta się nie wypowiem, bo sprawy nie znam ale ciężko mi sobie wyobrazić jaki zbieg okoliczności może spowodować że potrąci nas pociąg, jeżeli zachowamy się prawidłowo na przejeździe kolejowym.
Druga część wypowiedzi to niemerytoryczny argument równi pochyłej.

49
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 10:15:37 »
Remont Opole wschodnie a właściwie już je kończę. Całkowita modernizacja sieci, srk, torów wraz z rozjazdami oraz peronem.

50
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 25 Lipca 2019, 13:42:56 »
Zgodnie z instrukcją słuchanie muzyki w kabinie podczas jazdy jest zabronione, tak samo jak korzystanie z telefonu komórkowego

51
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 09 Lipca 2019, 20:28:29 »
Niedawno na linii 276 zapowiedziano przetarg z prywatnymi kolejami czeskimi po to, aby uczęszczały tam pociągi relacji: Wrocław Główny - Praga (Ma być nim Stadler Flirt). Od kilku dni linia 276 na odcinku: Gorzanów - Międzylesie jest wyłączona. Remont tego odcinka ma trwać orientacyjnie do 29.07.2019. Zamiast pociągów jeżdżą tam autobusy zastępczej komunikacji.
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,24527380,bezposredni-pociag-polaczy-wroclaw-z-praga.html
http://www.bystrzycaklodzka.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=7&menu=27&artykul=4224&akcja=artykul


52
Wpis jest we wlasciwym miejscu ale powinien miec w tym wypadku postac:
node -1 0 b010 track normal 100.0 1.435 0.15 25.0 20 0 Flat vis
 1435mm/rail-screw-used.dds 6 1435mm/tpb-stone2-oil.dds 0.2 0.5 1.1
-255.159 0.2 1412.74  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-287.49 0.2 1507.37  0.0  //point 2
0
railprofile lk1
endtrack

53
Forum / Odp: "Znikające" polubienia
« dnia: 27 Czerwca 2019, 19:53:24 »
Wyłączyć polubienia i po problemie, to nie facebook czy jakiś inny (s)twór.
Facebooka nie mam, ale to się tu moim zdaniem sprawdza, bo można łatwo wyrazić np. poparcie czyjegoś pomysłu bez zaśmiecania tematu postami w rodzaju: "podoba mi się", "też tak uważam", "dobry pomysł"; co z resztą jest nieregulaminowe (zakazy pkt. 13.).

54
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 25 Czerwca 2019, 14:46:44 »
Cytuj
Centralny Port Komunikacyjny  to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. Szprycha nr 8 w ramach Programu Kolejowego CPK to przede wszystkim modernizacja istniejących linii wraz z elektryfikacją odcinka na zachód od Opola. Do sieci połączeń dalekobieżnych zostaną też włączone m.in. Nysa i Kłodzko.
Czyli cel na następne lata:)
http://dkl24.pl/pl/6001/60/c/szprycha-nr-8-do-centrum-polski.html

55
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 24 Czerwca 2019, 16:07:58 »
Nałęczów Wąsk, lina 7.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 24 Czerwca 2019, 14:55:55 »
U mnie w okolicy też remontują i modernizują linię 276 głównie: Kłodzko Miasto i na kilometrażu 110.140 zrobili przejazd kolejowy tzn. : Wymienili infrastrukturę, oznakowanie , zamontowali nowe sygnalizatory s1, s3 itp. Informacje o modernizacji i remoncie przystanku Kłodzko Miasto:
klodzko.naszemiasto.pl/artykul/remont-stacji-kolejowej-klodzko-miasto-trwa-tak-teraz,5084503,art,t,id,tm.html

57
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 16 Czerwca 2019, 17:49:15 »
Tak remont idzie pełną parom, nawet w sobotę przy takiej wysokiej temperaturze pewnie terminy krótkie, remont posuwa się od przejazdu wymieniają słupy odprowadzenie wody z podtorza no i najważniejsze filmy, które nagrałem niestety się nie zapisały.:(

58
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 14 Czerwca 2019, 22:05:31 »
Pabianice powiadasz, jutro będę się tam w pobliżu kręcił to coś nakręcę.;)

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prędkościowa zagwozdka
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 21:45:42 »
Odkąd sygnały na semaforach zostały uzależnione z położeniem rozjazdów na drodze przebiegu.

60
...
Wracam by w dalszym ciągu rozwiewać wątpliwości, ostatnimi czasy na spotkaniu klubu łącznościowego w którym jestem poruszyłem temat nasłuchu na urządzeniach nadawczo-odbiorczych. Zostałem utwierdzony w przekonaniu że można nasłuchiwać urządzeniem nadawczo-odbiorczym co nawet wykonywałem na sprzęcie klubowym. Proszę by nie wprowadzać w tej kwestii w błąd innych.
Kolego, albo źle pytanie zadałeś, albo na złym przykładzie ich źle zrozumiałeś.
Co innego jest praca na stacji klubowej pod okiem operatora i na pozwoleniu klubowym w pasmie amatorskim (w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej), co innego praca na sprzęcie indywidualnym, bez świadectwa operatora, bez pozwolenia radiowego, w paśmie i częstotliwościach komercyjnych, zarezerwowanych dla konkretnych podmiotów (nie będąc pracownikiem któregokolwiek przewoźnika), na sprzęcie niedopuszczonym i niespełniającym wymogu UTK (nieprzebadany).

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8