Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - queuedEU

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 33
91
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 21 Września 2016, 20:05:39 »
Skoro czujesz sie jak @Ra to  w takim razie juz Cie nie lubie ;D, ale wracajac do tematu przepisywania hamulcow... Moje pytanie jest nastepujace - czy czujesz sie na silach przetlumaczyc te wszystkie moduly? Konkretnie chodzi mi o to ze tam jest pokomplikowane to wszystko poprzez te okropne dziedziczenie klas. Ja poleglem przepisujac to recznie kontrolujac i wiedzac co robie, Ty zas do tlumaczenia uzywasz jakiegos konwertera, a to nie wplywa pozytywnie na zapoznanie sie z
tym co sie przepisuje - tak mi sie przynajmniej wydaje :). Mysle ze powinienes ogarnac prostsze sprawy np. takie jak zamiana typow lancuchowych
na std::string czy, zamiana parserow na CParser, bo po przetlumaczeniu SPKSa, moze okazac sie, ze MaSZynum zawiesza sie na wczytywaniu scenerii :D.
Mozesz mi nie wierzyc Grzesiu, ale hamulce najlepiej zostawic na sam koniec - bo najtrudniejsze :).

92
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 12 Września 2016, 19:56:51 »
Moze zamiana %d na %i rozwiarze problem...

93
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 12 Września 2016, 16:34:36 »
Jakies przeciwwskazania weszysz?

94
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 12 Września 2016, 10:46:41 »
Jeszcze przyklad konwersji z float/double z obsluga wyjatku

inline std::string dtoss(double val)
{
  std::ostringstream o;
  if (!(o << val))
    throw BadConversion("stringify(double)");
  return o.str();
}

95
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Września 2016, 18:55:08 »
zrob sobie oddzielny modul z fukcjami, zobacz jak ja mam w qutils.h/cpp, laczenie jest bezproblemowe

atos atoi atof

lub

std::string itoss( int x ) {
  int length = snprintf( NULL, 0, "%d", x );
  assert( length >= 0 );
  char* buf = new char[length + 1];
  snprintf( buf, length + 1, "%d", x );
  std::string str( buf );
  delete[] buf;
  return str;
}

lub

std::string itoss(int val)
{
  std::stringstream ss;
  ss << val;

 return ss.str()
}

std::string itoss(int val)
{
 string tmp; // brzydkie rozwiązanie
 itoa(val, (char*)tmp.c_str(), 10);
 string str = tmp.c_str();
 return str;
}

char* itochp(int n)
{
     int i = 0;
     char tmp[12];
     static char ret[12];
     if(n < 0) {
      *ret = '-';
      i++;
      n = -n;
     }
     do {
      *tmp = n % 10 + 48;
      n -= n % 10;
      if(n > 9) *tmp++;
     }
     while(n /= 10);
     while(ret[i++] = *tmp--);
     return ret;
}

96
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Września 2016, 12:00:03 »
Na teraz moge powiedziec tyle, ze przetlumaczenie fizyki (bez hamulcow) bedzie prostsze jak tlumaczeie queryparsercomp.
Queryparsercomp'a generalnie nie oplaca sie tlumaczyc a powinno sie zastapic CParserem (nie powino byc z tym wiekszych probleow).
Na koniec pozostanie zamiana typow lancuchowych AnsiString, mysle ze najlepiej na string z std:: bo jest latwy w laczeniu.
Jezeli o niczym nie zapomnialem to bylyby te 3 kwestie do ogarniecia - fizyka, parser i AnsiStringi. Jesli by sie dobrze zmotywowac to
moglby byc to ostatni rok MaSzyny na starym srodowisku pisanej w dwoch jezykach. Jescze ciekawostka na koniec...
Odkrylem ze program mozna kompilowac w C++ Builderze 6 - tam tez jest support pascala, ale aby skomilowac nalezy zakomentowac pewna dyrektywe w cparser.cpp. Skutki uboczne sa takie, ze powstaje cos  stylu wycieku pamieci i natsepuje zawieszenie podczas wczytywania.

97
Na warsztacie / Odp: A może terminal?
« dnia: 30 Lipca 2016, 11:39:31 »
Skoro juz sie buduje terminal to mam nadzieje, ze do pazdziernika zosdtanied oddany do uzytku - wtedy moglbym podrzucic  okolo 160 tekstur 40f i pewnie drugie tyle 2i0f no i troche 10f. Mam tez 45 i powyzej, ktorych sie u nas nie wozi. Dodatkowo w exe dodalem mozliwosc wstawiania kulku modeli towaru jako ladunek. Mam tez platforme Sggmmrrs a w planie jest nastepna jednoczlonowa i az 26metrowa. http://dropbox.eu07.es/pmppw/ROZNE/

98
Bocznica / Odp: Zyczenia :)
« dnia: 08 Maja 2016, 12:43:59 »
MaSZyna umrze za pol roku powiadam Wam. jako forum ogolne albowiem  rozdzieli sie na spolki a kazdy jeden bedzie tworzyl tak jak umie na swoje konto a nie zas wg wytyczneych, ktore sprawiaja ze postep jest zmudny i zniechecajacy. Tworzyc beda na kontenty swoich stron tematycznych. Jeszcze pol roku sie pomeczycie w powolnej agonii. Ja za 3 tygodne robie se detoks od internetow pewnie do grudnia. Mam nadzieje ze zdaze wrzucic jescze jakies exe przed wyjazdem.

99
Fajny film, fajne atmo :D. Obiecuje ze w ciagu najblizszego polrocza zaprogramuje interakcje kolizyjna pojazdow szynowych z drogowymi. NIe bedzie oczywiscie deformacji karoserii ale moze sie uda jakies odpadanie elementow zrobic.

100
Powracam na kilka chwil z pewna koncepcja ktora wynikla z napotkanego problemu podczas modelowania towarowego wagonu przegubowego ze wspolnym wozkiem pomiedzy czlonami. Problem powstaje w momencie wstawiania kontenera i nie gra roli czy 40' czy 20'. Model jest dosyc szczegolowy a kontenery byly modelowane tak, aby byly mocowane w miejscu zaczepow na wagonie. Problem pojawia sie na czlonie ktory jest modelowany niesymetrycznie na dlugosci - czyli na plusowej stronie osi jest krotsza czesc zas na minusowej dluzsza i jest wstawiony jako reversed. Ladunek sytuuje sie tam gdzie nie powinien.
Nalezy tez wspomniec o tym ze na jednej platformie moze byc kilka kontenerow w zaleznosci od rozmiarow. W tym przypadku kompletnie nie ma sensu modelowanie roznych wariantow zestawienia kontenerow, wiec koncepcja jest taka zeby zwiekszyc ilosc ladunkow do postawienia na wagonie do 4 i modelowac je jako osobne unity. Zdazylem juz zrobic mozliwosc zmiany tekstury dla ladunku, ale w zwiazku z tym ze wyszedl robal w praniu, to trzeba bedzie kompletnie zmienic system dolaczania ladunkow. Definiowanie 2 modeli ladunku i wymiennych tekstur dla nich we wpisie pojazdu - wygladalo by to tak:

node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 container20d+container20c:tex1+tex2 enddynamic

Po czasie ochlanalem zdajac sobie sprawe ze takie podejscie jest nieprzyszlosciowe, pokrecone i nieelegancko to wyglada.
Nie dosyc ze juz dodatkowy model i tekstury zmniejszaja czytenosc wpisu to jeszcze wypadaloby gdzies trzymac przesuniecia poszczegolnych modeli ladunkow.
Powyzsze rozwiazanie porzucam i chcialbym zaproponowac w miejsce gdzie sie definiowalo typ ladunku nazwe pliku w ktorym beda trzymane modele, tekstury i przesuniecia ladunkow na wagonie,z zachowaniem kompatybilnosci wstecznej, czyli mniej wiecej tak:

node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 xnl-ctnr40+20 enddynamic
node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 xnl-ctnr20+20 enddynamic
node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 xnl-ctnr10+10+10+10 enddynamic


Prefiks xnl- bylby informacja ze ladunek jest definiowany w nowym systemie z pliku.

Jezeli ktos ma jakies sugestie, lub byc moze jest jescze cos o czym powinienem wiedziec to piszcie smialo :).

  Dodano: 30 Kwietnia 2016, 11:56:05
W zrodlach jest cos takiego jak poziom podlogi dla ladunku, to jest to definiowane w plikach fizyki?

102
Pomoc doraźna / Odp: Zbyt jasne elementy scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2016, 18:11:45 »
Super skrinszoty, to chyba na jakims wczesnym exe ode mnie, zgadlem? ;-)

103
Nie ma mowy o takiej opcji bo dzieje sie tak po wzieciu nowszej fizyki z repo @Firleja ktora przeze mnie nie byla modyfikowana, tak samo ja w swoich zrodlach nie modyfikowalem zadnych plikow fizyki .pas. Pozniej jeszcze sprawdze opcje ktora podsuwa @Firlej wyzej.

104
Bocznica / Odp: Zdjęcia na textures
« dnia: 10 Kwietnia 2016, 19:02:12 »
No niezle, ja na google posiadam kilka tryliardow w nieco lepszej rozdzielczosci ;-D

105
Od dnia trzeciego jest juz ulepszona obsluga paneli z trescia klawiszologii i obslugi pojazdu. Ulepszenie polegalo na dodaniu mozliwosci przewijania zawartosci scrollem myszy, natomiast scrool z wcisnietym control zmienia stopien przezroczystosci tla. Dzisiaj dodalem kolejny panel pod LMB+8 z zawartoscia pliku errors.txt. Aha, panel z klawiszologia jest pod LMB+K a obsluga pojazdu pod LMB+T.

Przeklejka dziennego logu z pierwszej strony:
03.04.16 - ulepszono panel z trescia obslugi pojazdu o mozliwosc przewijania zawartosci (scrool) i zmiana przezroczystosci tla (ctrl+scrool)
08.04.16 - dodano panel z bledami i ostrzezeniami zawartymi w pliku errors.txt (LMB+8)



Dodaje mozliwosc wyroznienia linii kolorem, gdyby zaszla potrzeba wyszczegolnienia czegos. Znacznik formatujacy linie to <<X>, gdzie x to wielka litera okreslajaca kolor. Dostepne kolory to R G B Y.


+---------------------------------------------------------+
|            Poruszanie sie po scenerii             |
+---------------------------------------------------------+

<<B>F4   - Wyjscie oraz powrót do lokomotywy
<<B>HOME - Zmiana pomieszczen pociagu w przod / w strone
<<B>END  - Zmiana pomieszczen pociagu w glab / w strone tylnej kabiny
<<B>INSERT - Sprzeganie skladu (1 wcisniecie - sprzeg mechaniczny, 2 wcisniecie - przewod glowny, 3 wcisniecie - przewod pomocniczy)
<<B>DELETE - Rozprzeganie skladu

<<B>SHIFT+] | ] - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie drzwi
<<B>SHIFT+[ | [ - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie okna

+---------------------------------------------------------+
|          Uruchamianie lokomotywy EU07 oraz EP07:        |
+---------------------------------------------------------+
Kazda opcje mozemywlaczyc uzywajac "SHIFT+klawisz" oraz wylaczyc wciskajac sam "klawisz"

SHIFT+J - Wlaczenie Baterii, nastepuje wlaczenie "Czuwaka"
D / R - zmiana kierunku jazdy Przod / Tyl
SPACJA - Wylaczenie czuwaka (migajacych lampek oraz buczka)
SHIFT+P / SHIFT+O - podniesienie przedniego / tylniego pantografu (poczekaj az woltomierz WN pokaze okolo 3400 V)
W przypadku braku cisnienia (cisnieniomierz "zbiornika glownego") do podniesienia pantografow nalezy:
 Wejsc do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
 Odlaczyc zbiornik pantografow od zbiornika glownego [Ctrl+V]
 Zalaczyc sprezarke pomocnicza [Przytrzymujemy Shift+V]
 Wracamy do kabiny [SHIFT+HOME]
 Podnosimy pantografy [SHIFT+O/P]
 Zalaczamy wylacznik szybki, przetwornice, sprezarke, gdy cisnienie na cisnieniomierzu zbiornika glownego bedzie wieksze niz 0.4 atm:
  Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
  Ponownie laczymy pantografy ze zbiornikiem glownym [SHIFT+CTRL+V]

<<R>SHIFT+M - zalaczenie wylacznika szybkiego (nalezy przytrzymac az zapali sie kontrolka "wylacznik szybki")
<<Y>SHIFT+X - zalaczenie przetwornicy
<<R>SHIFT+C - zalaczenie sprezarki (nalezy odczekac chwile od wlaczenia przetwornicy, inaczej zadziala przekaźnik nadmiarowy)


+---------------------------------------------------------+
|           Jazda lokomotywa EU07 i EP07            |
+---------------------------------------------------------+

<<G>+   -    - zwiekszanie oraz zmniejszanie mocy (zmiana pozycji nastawnika)
<<G>         Najpierw nalezy przestawic nastawnik na pozycje "1" oraz poczekac na zgaszenie sie lampki "styczniki liniowe wyl"
<<G> lokomotywa EU07 i EP07 posiada 43 pozycje nastawnika, 41 oporowych na ktorych nie nalezy za dlugo jechac,
<<G> oraz 2 bezoporowe (pozycja 28 i 43 oznaczona literami S i R, na nich mozna jechac caly czas)
<<G>     Gdy jedziemy na pozycjach oporowych pali sie kontrolka "Jazda na oporach roz."
<<G> Gdy w cylindrach hamulcowych jest wiecej niz 0.2 atm zasilanie silnikow jest odciete
<<G>
<<G>/   \   - zwiekszanie | zmniejszanie bocznikowania
<<G> Bocznikowanie to zwiekszanie predkosci obrotowej silnikow, "bocznikowac" mozna tylko na pozycjach bezoporowych oznaczonych na nastawniku literami "S" oraz "R"
<<G>
<<G>a       - niski ton syreny lokomotywy
<<G>SHIFT+A - wysoki ton syreny lokomotywy "Gwizdek"
<<G>
<<G>ENTER - Likwidowanie poslizgu (gdy zapali sie lampka "Poslizg")
<<G>S   - Zalaczenie piasecznic (stosowane podczas poslizgu oraz hamowania)
<<G>
<<G>SHIFT+F - Tryb wysokiego rozruchu (przekaźnik nadmiarowy ustawiony na 750 A)
<<G>
<<G>SHIFT+H - Zalaczenie ogrzewania
<<G>
<<G>W przypadku uszkodzenia silnikow:
<<G> Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
<<G> Wciskamy [Shift+E]
 
+---------------------------------------------------------+
|          Hamowanie kranem hamulca FV4a            |
+---------------------------------------------------------+

NUM. - Popelnienie, sposob odhamowania uzywanego w dlugich skladach towarowych ("Fala", wzrost cisnienia w przewodzie glownym)
NUM4 - "Jazda", sklad powoli odhamowuje
NUM2, NUM5, NUM8 - pozycje hamowania zasadniczego (obnizanie cisnienie przewodu glownego)
NUM0 - pozycja hamowania naglego (awaryjnego)
NUM3, NUM7  - pozwala plynnie poruszac sie miedzy pozycjami; NUM3 - kran kreci sie w strone maszynisty zmniejszajac cisnienie; NUM9 - kran kreci sie od maszynisty zwiekszajac

cisnienie
[CTRL+NUM5] - pozycja "odciecie" gdy zmieniamy kabiny lub jedziemy w trakcji ukrotnionej

NUM1 | NUM7 - Hamowanie | Odhamowanie hamulca lokomotywy
NUM6 - Odluźniacz

[CTRL+NUM1] - Zahamowanie hamulcem recznym
[CTRL+NUM7] - Odhamowanie hamulca recznego

+---------------------------------------------------------+
|       Zabezpieczenia lokomotyw EU07 i EP07        |
+---------------------------------------------------------+

  Czuwak oraz SHP
Urzadzenie w postaci "buczka" i migajacych lampek
zalaczajace sie podczas jazdy co 60 sekund oraz
przed semaforami, nalezy je "skasowac", inaczej
       nastapi hamowanie awaryjne
SPACJA  - Skasowanie czuwaka
SPACJA [przytrzymanie] - Test czuwaka

  Przekaźnik nadmiarowy
  Podczas jazdy lokomotywa nie nalezy przekraczac 600 A
  na kazdy amperomierz (750 A podczas wysokiego rozruchu)
  inaczej nastapi wylaczenie silnikow, wtedy nalezy ustawic
  nastawnik na '0' oraz odblokowac przekaźnik
N - Odblokowanie przekaźnika

  Przekaźnik nadmiarowy ogrzewania i przetwornic
    Zadziala w przypadku przeciazenia przetwornicy  lub ogrzewania
  Czesto po zadzialaniu tego przekaźnika nalezy wlaczyc wylacznik szybki
CTRL+N - Odblokowanie przekaźnika

        Zabezpieczenie zanikowo-napieciowe
Gdy napiecie w sieci spadnie do okolo 2200 volt zadziala wylacznik szybki,
gdy napiecie ponownie sie pojawi nalezy wlaczyc wylacznik
SHIFT+M - Zalaczenie wylacznika szybkiego

+---------------------------------------------------------+
|                    Oswietlenie                    |
+---------------------------------------------------------+

[CTRL+SHIFT+;] - zalaczenie oswietlenia kabiny
[SHIFT+;]    - zalaczenie podswietlenia wskaźnikow i manomentrow

SHIFT+I|SHIFT+U|SHIFT+Y - Wlaczanie swiatla bialego Prawego|Gornego|Lewego
I|Y         - Wlaczanie swiatla czerwonego Prawego/Lewego

Generalnie takie samo formatowanie mozna zrobic dla zawartosci errors.txt czy log.tx, gdzie np ostrzezenia o ewentach czy brakujace tekstury i inne takie, podswietlane bylyby roznym kolorem.

  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 15:19:18
Podmienilem caly katalog McZapkie oraz driver.cpp i .h i stwierdzam ze pojazdy albo wpadaja w rolowanie albo nabieraja zbyt szybko predkosci. Brakuje przeniesc rzeczy z aktualnego dynobj.cpp i jesli to nic nie zmieni to zabieram sie za tlumaczenie na tym co mam.

  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 19:46:01
Dynobj.cpp przepisany, zestawy nada lroluja. Byc moze jescze cos do zmiany w mover.cpp jest...
A jednak nie, data pliku identyczna. No to juz nie wiem o co chodzi ;/

  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 21:12:15
Niestety musze stwierdzic ze ponownie sprawdzilem zgodnosc train.cpp i rowniez tu wykluczam mozliwosc brakow. W tym wypadku nauwa mi sie jedynie opcja  ze pomiedzy paczka 15.04 na ktorej pracuje (bez patcha), a aktualnymi zrodlami byla jakas zmiana w plikach fizyki.
Innego powodu rolowaina zestawow po kompletnym skopiowaniu fizyki, ja zmiany w samych fizykach sie nie dopatruje ;/

106
Screeny / Odp: Nad morze
« dnia: 06 Kwietnia 2016, 14:38:17 »
No zgubil Wroclawek, no jak mogles? ;)

107
Publikacje / Odp: ES64U4 Husarz
« dnia: 01 Kwietnia 2016, 19:34:33 »
Dziendobry, Policja.rar. Aresztuje i zamykam ES64U4-183-601

108
Publikacje / Odp: ES64U4 Husarz
« dnia: 01 Kwietnia 2016, 19:06:50 »
W zwiazku z nagminnym wrzucaniem falszywych paczek, dyskryminacja oraz masowym banowaniem uzytkownikow dzwonie po policje...
-Policja? prosze przyjechac zamknac EU07.PL.
-Juz jedziemy...

109
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna v1.0 - Empik
« dnia: 01 Kwietnia 2016, 18:10:27 »
Na wsi zawsze jest drozej.

110
No nie nadazam juz ;<. Aktualnie kilka dni przerwy i pewnie znowu bede musial doganiac. DJuzi, olej WM_COPYDATA, kiedys zrobie Ci zdalna diagnostyke pojazdow na protokole TCP i mapa z gpsem ;d. Bym zapomnial... Jeszcze bedziesz mial wysylanie stanu zuzycia energi do PKP ENERGRTYKA co 15min ;)

111
Nie zapomne, tym bardziej ze nie wiem o co kaman ;-D. Moze jakies szczegoly o jakiej ilosci ramkach, gdzie do czego, (cos popsulem?) - wtedy przynajmniej bede wiedzial o czym zapomniec i w jakiej i jak bardzo ;). O WM_COPYDATA wiem tyle, ze sluzy do przesylania danych pomiedzy okienkami niezaleznych aplikacji. Tego co bys chcial tam jeszcze to nie wiem, bo szkoda ze nie napisales. No ale moze znajde numer do Jackowskiego to wypytam ;)

112
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« dnia: 28 Marca 2016, 01:01:09 »
Ja sam do konca nie wiem jak to powinno wygladac, czy tak jak dales, czy moze osobno klawiszologia i opis uruchamiania bez klawiszologii. Trzeba to przemyslec. Ale generalnie mi sie podoba opis :)

113
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« dnia: 27 Marca 2016, 23:44:58 »
Wszystko co sie tyczy oblsugi pojazdu jak najdokladniej. No i w plikach tekstowych, to bedzie z takiego pliku przetwarzane na grafike.

114
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« dnia: 27 Marca 2016, 23:16:11 »
To ja czekam w takim razie do jutrzejszego wieczora na te opisy, jesli nie bedzie mozna zamknac temat.

115
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« dnia: 27 Marca 2016, 22:13:03 »
No w koncu ktos chetny do rozpisania sposobu uruchomienia 303e, 4e, 201e i 6d. To ja czekam na szczegolowy opis i klawiszologie w oddzielnych plikach. Moga byc nawet opisane elementy uruchamiania, ktore nie sa obslugiwane w symulatorze - to sie da innym kolorem.

116
Mover to raczej w calosci przekopiuje, za duzo tam do wybierania, porownywania...

117
Bedzie wszystko razem, od kilku dni dopisuje rzeczy od Firleya i Stele, pozniej tlumaczenie fizyki.

118
No w module diwajsa do obslugi pulpitow beda duplikowane obslugi nacisniecia kalwiszy z train.cpp, no i tam juz mi nie widzi DynamicObject.

119
Co sie stanie gdy przeniose *DynamicObject do public?

    private: //żeby go nic z zewnątrz nie przestawiało
    TDynamicObject *DynamicObject; // przestawia zmiana pojazdu [F5]

W klasie pochodnej od TTrain nie widzi mi tego.

120
Na teraz inie ma zadnych ewentow do tego.

News z ostatniej chwili: Jest juz dopisany pythonowy inerpreter  i modul do obslugi ekranow diagnostycznych w lokomotywach.


Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 33