Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maciek001

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 27 Sierpnia 2018, 15:14:57 »
W Zielonej Górze będzie coś o tematyce kolejowej 8-9 września na winobraniu oraz Miniaturowa Polska w Gliwicach 29-30 września. Ktoś się wybiera?

32
Dodam jeszcze od siebie, a raczej przypomnę, że pochylając przeciwwagi w antenie GP zmienia nam impedancję, która powinna być identyczna jak odbiornika i fidera (rys. 16, str. 32 pdf-a nr 1.).
Stosując różne rodzaje anten GP można uzyskać większe zyski, np antenę GP 5/8 (także w pdf 1.). Ciekawe są też anteny J-pole
Ważne jest umiejscowienie anteny i to w jaki sposób jest ustawiona (polaryzacja).

W pdf 2. jest fajny przykład jak wykorzystać gniazdo antenowe na panel do budowy GP.

Kupując skaner warto sprawdzić jakie ma złącze (SMA, BNC) i ewentualnie kupić przejściówkę.

Spis pdf-ów:
1. http://www.antenna.com.pl/attachments/article/96/Poradnik%20antenowy%20wydanie%20II.pdf
2. https://elportal.pl/pdf/k15/32_01e.pdf

33
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 12 Lipca 2018, 09:56:20 »
Wracam do domu 6.08.br. i będę skrobał całość jeszcze raz. W pierwszym poście zrobię edit jak się da i napiszę jeszcze raz wszystko przejrzyście.

34
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 09 Lipca 2018, 09:49:25 »
Proponowałbym wyczyścić ten temat i napiszę wszystko jeszcze raz od nowa. Co o tym myślicie?

35
Mam tylko ET22 ;) Jak ktoś ma części za bezcen to z chęcią sklecę i kibelka ;)

36
Bocznica / Odp: Odp: Wersja OpenGL
« dnia: 26 Czerwca 2018, 10:17:20 »
Każdy chce się pochwalić ;) ja mam 4.5 :) oczywiście kliknięte w ankiecie.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 22 Czerwca 2018, 14:37:17 »
Kraków, Muzeum Inżynierii Miejskiej, 23,24.06.2018
https://www.facebook.com/events/146554766204719/

Będzie między innymi pulpit ET22.

38
Komunikacja już nie emuluje klawiatury. Wysyła się pozycje konkretną i na taką się ustawia. Jeżeli się zawiesza program to znaczy, że jest np pozycja bezoporowa i wrzucony bok, czego nie sprawdza i nie obsługuje MaSzyna. Po prostu jest błąd :)

@miko22: mam pulpit kostkowy z Tarnowa Głównego, który aktualnie rozbieram i będę go czyścił, naprawiał, podświetlał LED-ami cyfrowymi na początek. Drugi etap to będą prace polegające na podłączeniu przycisków sterowniczych. Jeżeli powstanie sceneria już z zabytkowym przebiegiem torów to będę mógł pomyśleć o podłączeniu ale na początek chcę zrobić symulację przejazdów pociągów - oczywiście w dalekiej przyszłości.

39
Piękne :) Nastawnik mi już działa jak powinien mimo gubienia czasem pozycji (czujnik kalibruje na bezoporowych).

Znalazłem błąd w fizyce ET22. W maszynie nastawnik na jeździe w tył nie puszcza dalej jak na pozycję szeregową. W rzeczywistości nie ma takiej blokady - na to wskazuje mój mechanizm.
Oczywiście próba przekręcenia nastawnika dalej kończy się crashem.

W wakacje będę siedział nad pulpitem kostkowym ;)

40
Myślenie a wykonanie to dwie różne rzeczy ;) Ramkę bym najchętniej ciut wydłużył i zrobił przypisywanie jak przycisków i przełączników - w pliku tekstowym.

Edit: będzie w przyszłości prowadzone przypisywanie, co nie zmienia faktu, że kilka PWM może się przydać jeszcze w przyszłości. Teraz tylko kwestia ile ;)

41
Taka ciekawostka:
załączam niżej struktury danych, które używam przy komunikacji za pomocą portu COM. Komuś może się przydać. Już niedługo powinniście dostać szkielet programu dla Arduino. Czytajcie niżej...
typedef struct 
{
uint8_t dataLength;         // ilość bajtów
uint8_t speed;         // 0
uint8_t sw0;         // 1
uint8_t sw1;         // 2
uint8_t sw2;         // 3
uint8_t sw3;         // 4
uint8_t sw4;         // 5
uint8_t sw5;         // 6
uint16_t brakePress;         // 7-8
uint16_t mainPipiePress;         // 9-10
uint16_t mainTankPress;         // 11-12
uint16_t highVMeter;         // 13-14
uint16_t ampHV1Meter;         // 15-16
uint16_t ampHV2Meter;         // 17-18
uint16_t ampHV3Meter;         // 19-20
uint16_t PWM0; // 21-22
uint16_t PWM1; // 23-24
uint16_t PWM2; // 25-26
uint16_t PWM3; // 27-28
uint16_t PWM4; // 29-30
}dataIn_t;

typedef struct
{
uint8_t dataLength;         // ilość bajtów
uint8_t sw0;         // 0
uint8_t sw1;         // 1
uint8_t sw2;         // 2
uint8_t sw3;         // 3
uint8_t sw4;         // 4
uint8_t sw5;         // 5
uint8_t mainController;         // 6
uint8_t shunt;         // 7
uint16_t mainBrake; // 8-9
uint16_t locomotiveBrake;      //10-11
uint16_t analog0;        // 12-13
uint16_t analog1;        // 14-15
}dataOut_t;
Może się okazać, że trochę zmieni się ramka danych. Aktualnie zastanawiamy się z miko22 czy nie dodać jeszcze kilku bajtów: bajt dla prędkości (będzie 16bitów) i kilku PWM-ów 16-bitowych max.

Jakieś pomysły?

42
Co do SM42 to musiałyby być dwie kamery przynajmniej i wtedy by to miało dopiero sens. ale kusi ;)

43
Też bym sobie zrobił pulpit kibelka :) Ewentualnie SM42 byłby kozacki ;)

44
Ja osobiście wykorzystuje tranzystory N-MOS ze względu na łatwość w sterowaniu i duży prąd. Podłączenie jest banalne. Nie wykorzystuje optoizolacji, obciążenie w postaci diod led (kontrolki na pulpicie) czy mierniki podpinam bezpośrednio (nie zapominamy o ograniczeniu prądu dla diod LED i mierników). Zasilam wszystko z zasilacza impulsowego i przez USB. Masa zasilacza połączona z masą komputera (przez kabel USB).

45
Przesyłanie tak dokładnej prędkości wymaga już dwóch bajtów (jest na to miejsce). Zastanawiam się tylko czy taka dokładność jest potrzebna: przy prędkości 0,1 km/h hastler (przynajmniej mój) nie tyla bo jest dla niego po prostu za wolno... zaczyna tykać dopiero przy kilku km/h. Co do mnożnika się zgodzę - razy 10 wystarczy spokojnie.

46
Zauważyliście, że zapomniałem dorzucić 2 informacje do ramki danych? Brakuje amperomierza NN i woltomierza NN ;) Co myślicie o dodaniu tych bajtów? Jeżeli zostaną dodane na koniec to można zrobić modyfikację kompatybilną ze starymi wersjami - dodać do pliku *.ini jeszcze jedną zmienną włączającą te dwie informacje (w sumie 4 bajty! - o ile 16 bitowe).

Ktoś robi statystyki? Ile pulpitów wykorzystuje tę transmisję danych?

47
Ładnie Panowie Wam idzie :) miko22 masz jakiś spis tego co teraz jest na którym bajcie i bicie?
Aktualnie przerabiam trochę pulpit. Nastawnik aktualnie to dwa potencjometry i enkoder do nawrotnika ;) Trochę rzucę światła na to wszystko w przyszłości.

48
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 30 Września 2017, 13:39:02 »
Sorki! Żyję :) Prace trwają z pomocą milek7. Aktualnie podstawowe rzeczy w ET22 (bo na tym mam jak testować) działają. Podstawowe mam na myśli pulpit (bez przełącznika hamowania). Najnowsze exe dostępne pod adresem: https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/yoh3vc3f007wb9u9/artifacts/builds%2Fbuild_win64%2FRelWithDebInfo%2Feu07%2B%2Bng.exe

Wczoraj pulpit jeździł na Małopolskiej Nocy Naukowców na PWSZ w Tarnowie.

Co zostało przerobione:
- normalne sterowanie (nie ma już emulacji klawiatury)
- wykorzystana biblioteka opensource zamiast windowsowskiej - czy będzie działać na innych systemach? chyba tak.
- zmiana w parametrach z pliku eu07.ini (update już niedługo)

//uart <nazwa portu> <nie zmieniać> <częstość wysyłania danych (czas)>
uart COM3 500000 0.1 0.05

//uarttune <ham. zespolony min> <max> <ham. dodatkowy min> <max> <ciśnienie max w zbiorniku gł.> <max wartość dla PWM> (to samo dla przewodu gł i cylindrów hamulcowych)
uarttune 46.0 943.0 175.0 874.0 0.9 1023.0 0.7 1023.0 0.5 1023.0 4000.0 1023.0 800.0 1023.0

//uartfeature <nastawnik> <bocznik> <hamulec> <hamulec lokomotywy>
uartfeature no no yes yes

//uartdebug <wyświetlanie danych debugowania w konsoli>
uartdebug no

49
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 13 Maja 2017, 15:24:20 »
Drodzy czytelnicy i udzielający się w tym wątku.
Postanowiłem zrobić dokumentację w arkuszu kalkulacyjnym znajdującym się TUTAJ
Plik zawiera opis:
    • wejść
    • wyjść
    • wpisów do pliku eu07.ini
    • informację o używaniu debugowania (kalkulator wartości)
    Edit: aktualne linki w pierwszym poście.

50
Przeciwwaga powinna mieć długość 1/4 długości fali, a kąt determinuje impedancję. W idealnym przypadku przeciwwaga powinna być kołem lub stożkiem, a w rzeczywistości stosuje się skończoną ilość przeciwwag (3, 4 lub więcej). A teraz przykład z życia: antena CB: dla anteny CB przeciwwagę stanowi dach samochodu, dlatego powinno się ją ustawiać na środku dachu. Płaszczyzna (lub dwie) dachu powinna spełniać funkcję przeciwwagi większej od 1/4 długości fali. Jak to wpłynie na odbiór nie wiem... nie testowałem. A co do anten GP to są różne ciekawe konstrukcje. Ciekaw jestem czy da się zrobić skuteczną antenę wielomodułową GP na różne pasma z kabla koncentrycznego (tak - są takie konstrukcje o dosyć ładnym zysku ale dla jednego pasma).

51
Ale w wersji multiplayer ready? ;)

52
antena typu GP i dach jako przeciwwaga... to mogłoby być niezłym wyjściem jeżeli jest możliwe fizycznie. Metalowy dach nie powinien wprowadzać większych problemów jeżeli antena będzie nad nim kilka metrów (zależy też od polaryzacji oczywiście). Będzie działał trochę jak reflektor prawdopodobnie i będzie modyfikował charakterystykę anteny.
Co do ochrony przed przepięciami nie będę się wypowiadał ;)

53
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Marca 2017, 17:02:13 »
Od exe eu07++170331 nie działa odbieranie informacji przez UART z zewnętrznego mikrokontrolera zrobione przez @maćka001 i dodane od exe eu07++170226, tzn. nie da się sterować nastawnikiem, hebelkami itd.
Nie mam pojęcia na razie ;) Na razie proponowałbym bazować na moich exe - tych nieoficjalnych. Może uda mi się do końca tygodnia poprawić sterowanie (w zasadzie to od początku zaczynam je robić) i dorzucić do głównego repo o ile nikt nie będzie miał zastrzeżeń.

54
@miko22: W SCS-ie trzeba od razu mieć wszystkie stacje? ;) Osobiście wolałbym, żeby całość sterowania ruchem była zamknięta w maszynie a SCS miał możliwość sterowania ale jestem świadom, że to bardzo dużo roboty.
Swoją drogą: ciekaw jestem czy można zrobić nakładkę graficzną na SCS żeby sterować jak kostkowym :)

55
W sumie to na razie nie jest ważne czy będzie sterowaniem SCS czy pulpitem bo tak czy siak potrzebny jest jakiś interfejs do wymiany sensownych danych. Jeden interfejs można wykorzystać do komunikacji z każdym programem ;) Zrobić trzeba sprawną komunikację z SCS a w przyszłości może uda się podpiąć pulpit kostkowy do SCS-a albo bezpośrednio

56
Nie mam pojęcia o czym piszesz :)

57
Nie ma nic. Dlatego chciałbym wykorzystać soft Paula. Po co pisać drugi raz to samo.
Na pewno przyspieszyłoby to prace. Pytanie czy będzie to dobre rozwiązanie na dłuższą metę? Nie chciałbym, żeby okazało się, że potrzebuje włączyć SRS żeby pojeździć na maszynie ;)

El Mecánico:
Czyli tak: ustawianie się semaforów powinno być w MaSzynie, przebiegi i uzależnienia też.
Zmiana zwrotnic i podawanie sygnałów zezwalających ląduje po stronie kontrolera (zewnętrzny lub wbudowany w maszynę).

Pokrótce: mam skład na torze 1 na stacji A. Odjazd o godzinie 12:00 zapisany jest w planie. O godzinie 12:00 świeci się wyjazd (w zależności od następnych sygnalizacji czy układu przebiegu). Po minięciu Semafora wyjazdowego zapala się na nim STÓJ. Dojeżdżam do stacji B. W planie wjazd mam podany o godzinie 12:30 lub jakiś ivent z uzależnieniami. W planie wjeżdżam na tor 3 i taki dostaję przebieg. Sygnał na semaforze wjazdowym zależy od przebiegu. AI lub użytkownik wysyła tylko komendę "podaj wjazd" lub "podaj wyjazd". Dobrze kminię?

58
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 01 Marca 2017, 10:48:53 »
Taka wersja mi się podoba. Chodzi o rozgraniczenie sterowania przez nastawy (nastawniki, przyciski, przełączniki) a logikę ich działania. Teraz np WS jest w dwóch miejscach: OneKeyDown i Update. Rozgraniczyłbym przycisk od tego jaki rezultat się dostaje. Czyli np załączenie z opóźnieniem WS-a.
PS: jest gdzieś wykrywany przejazd nad rezonatorem SHP?

Tak to wygląda teraz:

59
Na warsztacie / Odp: Sterowanie ruchem przez zewnętrzną aplikację
« dnia: 28 Lutego 2017, 21:19:04 »
Pytanie brzmi, czy zewnętrzny program powinien kontrolować w pełni wszystko w MaSzynie czy powinien np przejmować kontrolę nad blokadą (tak jak to działa w rzeczywistości) w celu wypuszczenia jakiegoś pociągu? Wtedy AI lub użytkownik w LCS "pyta" czy są warunki do wypuszczenia pociągu ze stacji a reszta już po stronie automatu.

60
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 28 Lutego 2017, 21:15:47 »
Wiem, że można to zrobić inaczej ale chciałem użyć coś co już jest zaimplementowane ;)

Strony: 1 [2] 3 4 5