Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 135
91
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Stycznia 2024, 18:14:16 »
Czy do listy z językami dałoby radę dorobić miniaturowe flagi, żeby bardziej intuicyjnie obcokrajowcy tam sięgali?

92
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak się tworzy swój projekt
« dnia: 02 Stycznia 2024, 20:41:07 »
Co do modelowania to musisz ogarniać jakiś program do grafiki 3D (np. darmowy Blender) i coś do grafiki 2D (np. darmowy Gimp). Potrzebujesz poszukać zdjęć danego pojazdu na forum, albo samemu zrobić/poprosić kogoś żeby zrobił. Poszukać w internecie jakiś rysunków z wymiarami. A na początek najlepiej spróbować zrobić model jakiegoś "domku" czy innego obiektu na scenerię która się Tobie marzy. Zaczynanie przygody z modelowaniem od pojazdów jest obarczone ryzykiem szybkiego zniechęcenia się do pracy. A na samym początku radziłbym sprecyzować jaki pojazd KD chcesz zrobić, bo może jest na u kogoś na warsztacie.

93
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak się tworzy swój projekt
« dnia: 02 Stycznia 2024, 20:23:58 »
To zależy co planujesz zrobić. Co innego potrzeba do modelu pojazdu, a co innego do scenerii.

94
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 13:06:07 »
multiplayer też dzia... a nie nie działa, ale za to są nowe modele i tekstury trawek, drzewek oraz paczki całościowe pełne skórek.   
Zapraszamy do współpracy. Są poradniki, każdy może się nauczyć i zrobić swoją wymarzoną scenerię. Kod źródłowy exe jest otwarty, też można spróbować coś dopisać. :)

95
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 31 Grudnia 2023, 17:09:42 »
A ogólnie to jak się logujesz, nie logujesz się danymi z forum?

96
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 31 Grudnia 2023, 16:45:54 »
Spróbuj kliknąć zaloguj się przez Gitlab.

97
Pomoc doraźna / Odp: Drastyczny spadek jakości tekstur na pociągach
« dnia: 30 Grudnia 2023, 20:19:59 »
Spróbuj zmienić tak: rozdzielczość bufora na "własne", skalowanie tekstur na 4096 i skalowanie tekstur kabiny na "domyślnie".

98
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 28 Grudnia 2023, 18:18:10 »
U mnie strona normalnie działa. W wynikach wyszukiwania owszem widać krzaczki;

99
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 15:06:53 »
Ogólnie odnoszę wrażenie, że scenariusz jest do napisania od zera, bo lokomotywa jadąca pod ziemią nadająca rytm, to trochę nie te czasy. Jednak najpierw trzeba się zastanowić jak naprawić rozjazdy.

100
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 12:41:47 »
Jeżeli chodzi tylko o to, żeby nie przegapić startu symulacji, to można zaznaczyć w starterze opcję "pauza na starcie". Jeżeli chodzi o AI na starcie dla wszystkich, to można uruchomić się w jakiejś nieistotnej dekoracji.

101
Cytuj
4.2.1b - w przypadku odmowy, zostają uprawnienia ukryte, do czegoś jeszcze się do czegoś przydadzą te uprawnienia?
Pisałem już w tym wątku o tym, że działy zamknięte chcę zlikwidować. Przez jakiś okres przejściowy (np. rok) te uprawnienia będą jeszcze umożliwiać wgląd do tych działów.
Z mojej strony propozycja jest taka, żeby w działach zamkniętych zablokować możliwość tworzenia nowych wątków i pisania nowych postów. Natomiast proponuję, żeby dostęp do nich był zachowany na dotychczasowych zasadach. Jak był uruchamiany otwarty test dodatków, to wątki utworzone przed otwarciem tego działu zostały przeniesione do działu podrzędnego z dostępem na dotychczasowych zasadach. Jeżeli uczestnicy jakiejś dyskusji nie mają nic przeciwko temu, to wtedy taki wątek można by było przenieść do otwartego działu.

102
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 10:25:28 »
Co masz na myśli pisząc "lunatykuje"? W zależności od prędkości początkowej uruchamia się w trybie manewrowym lub pociągowym.

103
Temporary you can use Google Translate at this site: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sygna%C5%82y_na_poci%C4%85gach_i_innych_pojazdach_kolejowych_w_Polsce

When you change language in starter, descriptions in simulation will be change to English.

104
Bocznica / Odp: Tabor krajów byłego ZSRR
« dnia: 14 Grudnia 2023, 18:24:40 »
Temat wyczerpany, zamykam.

105
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Grudnia 2023, 22:21:50 »
Wygląda, że odpalasz na exe z paczki, zamiast dołączonego do scenerii.

106
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Grudnia 2023, 18:23:32 »
A to chyba że tak, jest jakiś sposób żeby to taktycznie podmienić?
tak na stałe?
Lokalnie możesz sobie generować skład w starterze, prawym przyciskiem myszy klikasz i podmieniasz skład w jednym z wyżej wymienionych plików otwierając je np. Notatnikiem. Niebawem zostaną podmienione składy na repozytorium Całkowa.

107
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Grudnia 2023, 19:35:20 »
Możesz mieć część pociągów ukrytą z poziomu ustawień startera.

108
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2023, 12:08:56 »
Stare modele cystern zostały usunięte, bo wyszły na zastępstwo nowsze modele.

Możesz podesłać dla pewności pliki:

scenery/calkowo_v2_manewrowa1.scn
scenery/calkowo_v2_manewrowa2.scn

scenery/calkowo_v2/v2_dekoracje_jan_bocznice.scm
scenery/calkowo_v2/v2_dekoracje_zlomy.scm
scenery/calkowo_v2/v2_wozidelka.scm

109
Symulator / Odp: Potrzebne pliki MaSzyny 18.03
« dnia: 29 Listopada 2023, 20:11:55 »
Tutaj Milek7 udostępnił linki do starszych wydań: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35514.msg569128.html#msg569128

110
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 20:58:37 »
Uniwersal, tylko zostały przebudowane na fizyczne przełączniki. Zostało usunięte stopniowanie. Teraz tylko są 2 stany 0-1.

111
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 20:10:57 »
Najlepiej byłoby napisać kod obsługi wycieraczek. To co piszesz teoretycznie powinno zadziałać, ale musi być to sprzężone z szaderem i zapętlone, żeby fajnie działało i wyglądało. Uniwersale nie są zapętlane.

112
Można też ustawić w Starterze odpowiednią informację zwrotną i będą migać diody na klawiaturze. Lub odpalić pomocnik. Tam jest ostrzeżenie o SHP/CA. Ta pierwsza opcja niestety wpływa na stan Caps Locka i Num Locka.

113
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 25 Listopada 2023, 17:53:06 »
Drzwi w siódemkach są jako uniwersale, więc widać je tylko z kabiny. Nie jestem pewien czy z zewnątrz nie byłoby widać jakby podpiął do low poly int + dziura w modelu zewnętrznym, ale wtedy by się świeciły w nocy jakby ktoś załączył oświetlenie kabiny.

114
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 25 Listopada 2023, 17:12:55 »
Zacznijmy od tego, że w nowszych wydanych wagonach, w ogóle nie ma kibla (mówie o Maszynie).
Wydaje mi się, że są ważniejsze rzeczy od modelowania wnętrza WC.

Drzwi w lokomotywie nadal się nie otwierają.
Żeby było to ładne, to trzeba by było przeorać exe pod kątem oświetlenia. Drzwi zamknięte od zewnątrz musiały by nie być oświetlone światłem z kabiny, a po otwarciu powinny być oświetlane światłem z kabiny.

No wiadomo ktoś kto musi zrobić, ale niema komu. A czemu to może lepiej przemilczeć.
Jedni przychodzą, wprowadzają zmiany, inni odchodzą. Nawet jakby byli aktywni w 100% jak ze dwa-trzy lata temu exemajsterzy, to nie wiem, czy by zrobili takie coś.

115
Pomoc w tworzeniu / Odp: Model podsypki zwrotnic
« dnia: 12 Listopada 2023, 15:54:38 »
Nikt nikomu nie broni stosować podsypek na wymiar. Jak komuś będą pasowały podsypki te co @Benek zrobił, albo jakieś przyzwoite dorobi, to może dodać wpis w .scn wyłączający proceduralne generowanie podsypek na rozjazdach. Na pewno rozjazdy generowane automatycznie wyglądają przyzwoiciej pod kątem jakości tekstur od tego co było wcześniej (nie licząc rozjazdów Benkowych). Dla porównania screen autorstwa @Husarz z 2011 roku  https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=37829;image

116
Symulator / Odp: Licznik kilometrow
« dnia: 12 Listopada 2023, 14:33:47 »
To dotyczy tylko liczników na ekranach. Analogowe się resetują co uruchomienie do podanego stanu w mmd.

117
Symulator / Odp: Licznik kilometrow
« dnia: 12 Listopada 2023, 09:36:05 »
Ewentualnie spisywać przebieg na koniec służby i w mmd z palca aktualizować przebieg.

Co do rozwiązania systemowego od strony, to widziałbym coś w stylu pliku txt w którym byłaby nazwy tekstur i przebieg w km każdej z niej. :)

118
Uruchamianie Symulatora / Odp: Tablice PTI
« dnia: 09 Listopada 2023, 14:36:18 »
Także w swoim scenariuszu musisz przejrzeć, czy są zamknięte eventy endevent, bo jak skopiowałem Twoje, to pierwsza tablica się wyświetliła, ale na drugi event nie reagował. Dopiero pomogło dopisane endevent.

119
Uruchamianie Symulatora / Odp: Tablice PTI
« dnia: 08 Listopada 2023, 16:01:19 »
Upewnij się, że masz pozamykane eventy. Wstawiłem Twoje i brakuje w pierwszym endevent. Po poprawce oba na td działają.

include peronowe/tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_san11 10 0 10 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=2 end
include peronowe/tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_san12 10 0 20 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=2 end



event keyCtrl06 multiple 0 none sos_lcd_38205         endevent
event keyCtrl07 multiple 0 none sos_lcd_p1t2         endevent

event sos_lcd_38205 texture 0 monitor_san11a|monitor_san12a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=1&tor=2&do="Wolica"&przez="Żerniki, Turów, Dębica, Wrzosy, Jerzynianka, Nurzec"&godzina="15:51"&numer="TLK38205" none endevent
event sos_lcd_p1t2 texture 0 monitor_san11a|monitor_san12a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=1&tor=2 none endevent

Polecam na czas prób wyłączyć // wywoływanie zmian zasilania.

120
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 05 Listopada 2023, 19:21:35 »
Nie ma wyzwalaczy eventów opartych o godziny.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 135