Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: 1 [2] 3 4 ... 126
31
Symulator / Odp: O co chodzi z "placeholderami" w nowszej linii 63?
« dnia: 09 Lutego 2023, 15:05:51 »
Trzeba zapoznać się z regulaminem forum, a jak rozpakowałeś paczkę z linka, to powinno wystarczyć uruchomić symulator.

32
Symulator / Odp: O co chodzi z "placeholderami" w nowszej linii 63?
« dnia: 08 Lutego 2023, 22:07:20 »
Najłatwiej jest pobrać tą paczkę: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/editor_tools.zip i rozpakować do głównego folderu (wyrażając zgodę na nadpisanie plików).

33
Pomoc doraźna / Odp: Problem z nabijaniem powietrza
« dnia: 08 Lutego 2023, 22:03:06 »
W przypadku tego scenariusza powinieneś przed podpięciem się do składu dać nastawnik kierunku na 0 i zawór hamulca zespolonego dać w odcięcie, żeby nie dezaktywować AI w przedniej lokomotywie. Jak to się nie uda, to musisz polecieć do pierwszej lokomotywy, wcisnąć F5, następnie shift+q, jak zacznie się uruchamiać, to szybciutko na koniec składu i wracasz do swojej lokomotywy F5. W czasie jazdy na popychu zawór hamulca zespolonego powinieneś mieć w odcięciu.

34
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 05 Lutego 2023, 09:06:45 »
Stonka widoczna w filmie "Klejnot Nilu" też ma stanowisko z zaworem hamulca zespolonego po lewej. Ciekawe jak SU45 w Libanie.

35
EU07 Foro de Simulador en español / Odp: Potrzebuję pomocy....
« dnia: 31 Stycznia 2023, 22:21:15 »
Tutaj możesz pisać bezpośrednio po hiszpańsku, chyba lepiej będzie, jak będziemy sobie tłumaczyć Twoje wiadomości.

36
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 19:05:40 »
Rozwinąć multiplayer, wszędzie w symmulatorach jest tylko nie w MaSZynie.
Jest mało stabilna opcja pojeżdżenia ze znajomymi w trybie p2p. Multiplayera z serwerem nie przewidujemy.

37
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 29 Stycznia 2023, 22:38:14 »
Jeśli chodzi o ubiór to po prostu nie ma kto ubrać ludzi w zimowe ubranka i dorobić maty. Żadne zmiany w exe nie są potrzebne, tylko trzeba zagonić jakiegoś jelenia co umie w blenderka i być może malarza substancji.
Rozumiem, że po prostu połowa układu by była na ciuchy letnie, a druga na zimowe? Jeżeli tak, to co proponujesz to bardzo mocna proteza i marnotrawstwo miejsca na teksturach.  Ja kiedyś proponowałem możliwość definiowania submodelom sezonowości. Wspominałem o tym pod kątem osłon metalowych/brezentowych na pojazdy w zimę, ale przy ludzikach też by się to sprawdziło.

  - Możliwość zaznaczania torów @matek123
To już się da robić i zwraca nazwę toru, tylko chciałbym, żeby była informacja przestrzenna o kierunkowości toru. :)

38
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 23:17:25 »
Z drobiazgów, przydałoby się, żeby w trybie edytora f11 po kliknięciu na tor na końcach toru pojawiały się kulki/boxy z cyferką 1 i 2 odpowiadające punktowi początkowemu i końcowemu danego toru.

39
Pomoc doraźna / Odp: Pytania i odpowiedzi.
« dnia: 24 Stycznia 2023, 19:55:37 »
Przejrzałem trochę tych pytań. Na większość z nich znajdziesz odpowiedź w Ie-1 i Ir-1. Najlepiej przyswoisz wiedzę, jak sam poszukasz tych odpowiedzi.

40
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 15 Stycznia 2023, 21:34:45 »
w rozkładzie jazdy brakuje niektórych znaków przystankowych
Czy mógłbyś dokładniej wyjaśnić co masz na myśli?

41
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędna kolejność renderowania
« dnia: 13 Stycznia 2023, 23:10:24 »
Znikające halogeny w byku naprawiłem. W weekend wrzucę poprawkę. Albo same, albo z załatanymi szparami przy oprawkach.


Podziękowania dla Miłosza za naprowadzenie. Zapalone reflektory brały teksturę z częściowo przeźroczystego miejsca, mają w t3d opacity dla nieprzeźroczystych, dlatego nie były wyświetlane (tak jak szyby w oknach nie są). Poprawka do testu w beta.

42
Trasy / Odp: Linia 053 - zmiana taboru psuje eventy?
« dnia: 08 Stycznia 2023, 10:53:44 »
Oprócz log.txt w przypadku tego typu programów przyda się screen problematycznego pojazdu z otwartym pomocnikiem. Z menu pod F12 rozwiń vechicle i vechicle AI.

43
Wrzosy/l053/bałtyk przy wszystkich porach roku jest 60FPS i nie szarpie (monitor ma max 60hz).
A jak pod kątem grafiki? Efekt zadowalający?

44
Mi to szader uproszczony (który jest z myślą o słabszych komputerach) gryzie się z resztą ustawień na maksa. Spróbuj dać pełny, możesz spróbować z obcięciem multisamplingu na 4, a później możesz spróbować zmniejszyć źródła cienia do kabiny. Źródła do obliczania cieni w kabinie mam na 30m, pozostałych na 150m, a multisampling na 2. Daj znać jaki efekt. Ogólnie to nawet pora roku (kąt padania promieni słonecznych - długość cienia) wpływa na zasobożerność maszyny.

45
Trasy / Odp: Linia 053 - zmiana taboru psuje eventy?
« dnia: 06 Stycznia 2023, 22:48:16 »
- po podmianie ET22 (luzak do pociągu z blachą)  w Turowie na Dragona, AI nie ruszyło nim (nawet nie uruchomiło)
Spróbuj na siódemkę dla testu.

Ogólnie to są eventy whois które pobierają do komórek pamięci informację o danym składzie, więc teoretycznie da się zepsuć scenariusz podmianą jeżeli jest coś uzależnione od pojazdu.

46
Pomoc doraźna / Odp: EN57 z 1 klasa.
« dnia: 31 Grudnia 2022, 13:44:38 »
Czy przypadkiem nie usunąłeś wpisu opacity z pliku mat?

47
Na warsztacie / Odp: Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 29 Grudnia 2022, 22:12:52 »
Te linijki można całkiem skasować. Z eu07.ini na repo już są usunięte. Operacje na EU07.ini trzeba robić na wyłączonym starterze.

48
Wydział zamówień / Odp: Poszukiwane plany kabiny ET22-20XX
« dnia: 28 Grudnia 2022, 16:52:48 »
Jak już to jako model wyjściowy polecam et22 v3.  Do niższych numerów ET22-2000 mam model kratki  wentylacyjnej z przodu, jednak potrzeba przede wszystkim wstawić inne lampy i zrobić inne wózki. Do wozów od 2028 <?> ta osłona nie pasuje, jednak tak ma wózki i lampy jak w zwykłych bykach.

49
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 26 Grudnia 2022, 21:06:21 »
Jest do tego celu osobne repozytorium. Moim zdaniem z paczki pctga powinien wylecieć grass.t3d. Przynajmniej łatwiej wyłapać, czy trasopisarz zmienił trawę z modeli na ince.

50
Pomoc w tworzeniu / Odp: Aktualny stan renderera
« dnia: 25 Grudnia 2022, 21:48:41 »
Czy jest podobne repozytorium dla assetów, jakiś svn?
Jeżeli masz na myśli modele, tekstury, pojazdy, scenerie itp, to jest tu: https://eu07.pl/svn/pctga/. Dane do logowania jak na forum.

51
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:23:02 »
U mnie to samo.

52
Bezpośrednio do models.

53
Pomoc doraźna / Odp: Brak tekstur na l53
« dnia: 24 Grudnia 2022, 11:56:03 »
W kolejnym wydaniu symulatora będzie to naprawione.
Częściowo problem powinno rozwiązać dociągnięcie tego:
Poprawka na brakujące tekstury spowodowane zepsutymi plikami .mat:

Wrzucić do głównego katalogu MaSzyny, zamienić.

https://eu07.pl/userfiles/26284/textures-r2.zip

54
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 24 Grudnia 2022, 09:19:46 »
chociażby na discordzie
Discord tymbardziej nie, bo nie da się powiązać z forum.
Discord musi stać na serwerze discorda i wymaga oddzielnej autoryzacji. MM jest pod naszą pełną kontrolą i jest spięty z forum. Bawcie się, ale oficjalnie nic nie będzie. Człowiek z większą renomą próbował i nic z tego nie wyszło.

55
Symulator / Odp: Niestandardowa instalacja symulatora
« dnia: 23 Grudnia 2022, 20:01:27 »
Jeżeli chcesz próbować, to proponuję zainstalować na dysk twardy i rozpakowaną skopiować na dysk wymienny.

56
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 19:54:48 »
Jak ktoś wspomniał dobrym rozwiązaniem jest zebranie tego typu scenerii i dodanie do paczki na przykład "legacy maps" czy coś takiego. Kto będzie miał potrzebe to wtedy taką paczke pobierze.
Jest jeszcze lepsze rozwiązanie.
Mamy taki fajny przełącznik w starterze - ukryj scenerie niskiej jakości. Może po prostu domyślnie zostawić go włączonego? W readme tylko dać notkę, że jest możliwość pojeżdżenia po gorszych jakościowo sceneriach po jego odznaczeniu. Ci co lubią te starocie będą zadowoleni, a ci co nie lubią, to będą dzięki temu zadowoleni ze stare lumpy nie zajmują miejsca na liście scenariuszy.

57
Bocznica / Odp: Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 13:02:02 »
A to nie powinien poruszyć się manometr zbiornika głównego? Czy są jakieś wagony z drzwiami zasilanymi z przewodu głównego zamiast z zasilającego (żółtego)?

58
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:11:54 »
nie ma komu jej naprawić
Kiedyś od tego był wydział repo.

59
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:07:56 »
Warto zostawić stare scenerie ze względu na osoby ze słabszymi komputerami, których komputery mają kłopot z uciągnięciem nowych scenerii.

60
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 21:28:18 »
Po to został w drodze kompromisu dodany przycisk ukryj scenariusze archiwalne i "oceny scenerii" w opisie scenariusza. Co do ścian lasu, to trzeba by sprawdzić log repo, bo ktoś je zepsuł przy okazji jakiejś operacji na trójkątach terenu.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 126