Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: [1] 2 3 ... 126
1
Z budowaniem tras mam prawie zerowe osiągnięcia. Ale po raz kolejny pada hasło "porządny, normalny edytor tras". Możesz podać jakiś przykład, który uważasz za porządny? Trawa po drugiej stronie płotu wydaje się bardziej zielona, ale jakoś w innych też nie widzę jakiegoś wysypu scenerii odwzorcowujących rzeczywistość.

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Marca 2023, 18:41:25 »
Widocznie składy nie są zaktualizowane w scenariuszach względem paczki.

3
Pomoc doraźna / Odp: Błąd w aktualizacji
« dnia: 21 Marca 2023, 20:18:53 »
Problem jest znany. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg565087.html#msg565087 Dziś wieczorem Szczawik opublikował nową wersję startera. Trzeba pobrać go ręcznie z forum.

4
Na pewno się zmieniły (już dłuższy czas temu) klawisze od odluźniacza lokomotywy. Kiedyś był jako num6, teraz num4.

5
Pomoc doraźna / Odp: Dynamiczna pogoda
« dnia: 18 Marca 2023, 21:17:41 »
Najlepiej będzie wzorując się przykładem podanym przez Maćka, który przytoczyłem w Twoim wątku jakiś czas temu. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34987.msg562083.html#msg562083

6
Inne niekolejowe / Odp: Zapychacz UFO
« dnia: 17 Marca 2023, 23:04:21 »
Zdjęć jest sporo. Gdzieś na FB, ktoś napisał, że ma zmienioną/zmienione maźnicę/maźnice (nie wiem ile sztuk), na takie, które pozwalają na przewodzenie prądu do zasilania silników trakcyjnych.

7
Symulator / Odp: jazda dwu-pantografach
« dnia: 17 Marca 2023, 20:35:45 »
Wydaje mi się, że podnoszą oba pantografy przy podpinaniu. Zobacz jak jest to zrobione na Bałtyku SKM.  PS, link coś się Tobie popsuł.

8
Pomoc doraźna / Odp: Oświetlenie drzwi
« dnia: 11 Marca 2023, 07:40:42 »
W tym przypadku nie chodzi o teksturę, ale o miejsce występowania submodelu. Drzwi są w modelu zewnętrznym, który nie jest oświetlany. Oświetlone są tylko submodele znajdujące są w pliku wnętrza.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 06 Marca 2023, 18:36:27 »
nie obsługuje DDS-ów w runtime (importer obsługuje, ale nas interesuje runtime). Te pierwsze da się ogarnąć w formie pluginu do Godota, czego jakiś tam prototyp mam i wsysam sobie testowo obiekty z MaSzyny.
Cześć. A jak tam z obsługą tga? Bo pracujemy i przechowujemy oryginały tekstur w tga. Dopiero robiąc paczkę całościową automat konwertuje do dds, który jest lżejszy, ale ma kompresję stratną.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Marca 2023, 18:34:37 »
Wrzuć errors.txt. różowe oznacza brak tekstury albo wadliwy plik z szaderkami.

11
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 05 Marca 2023, 15:00:11 »
chciałbym tam pociągnąć drogę
To może być dość trudne, bo z tego co mi wiadomo, to wymaga zabawy w rainstedzie. Próbowałem kiedyś przez notatnik drogę dorobić i wyszła bardzo ładna, asfaltowa tęcza. Ale jak jest na to prostszy sposób, to się chętnie dowiem, bo na EC na zakładzie bym parę dróżek ulepił i może w końcu spróbował przepchnąć je do paczki.
Teoretycznie prostą dla ozdoby po której nic nie będzie jeździć jest łatwo zrobić, bo podaje się współrzędne obu punktów końcowych i zerowe punktów kontrolnych.


Tutaj właśnie jest problem. Chciałem to zrobić ale nie mogę znaleźć wpisu w scm. Tam gdzie się da zakrywam to normalnymi drzewami/krzakami ale z tym niestety nic nie zrobię.
Możesz szukać lasów po nazwie materiału i podglądać gdzie na scenerii jest las, który widzisz w notatniku. Ewentualnie usunąć sbt, zmienić kolor trójkąta i szukać na scenerii (jak macie szybki komputer).

12
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 05 Marca 2023, 13:47:59 »
Co do stawu, to to już ingerencja w teren, co może być dość trudne dla kolegów.

Może wie ktoś w jakiej kategorii są drogi?
Co masz dokładnie na myśli? W którym pliku są wpisy dróg, czy co?

13
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 04 Marca 2023, 17:47:53 »
Zobaczy się, czy można je w łatwy sposób bez importowania terenu wyrzucić. Część peronów była jako drogi, część modelowane indywidualnie jako trójkąty terenu (np. te z quarka).

14
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 04 Marca 2023, 16:44:03 »
Tak mam połączone L053 z Wrzosami i Całkowem.
To całkowo, to to "nowsze" na którym są scenariusze od Transkei?
Cytuj
Sceneria: adampkp, Slimson
Dekoracje: Trus, Stele, Transkei, Kolej_w_Polsce

15
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 04 Marca 2023, 07:28:25 »
Możesz przejrzeć scenerię i dać nazwę stacji  i współrzędne gdzie są wspomniane perony.

16
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 03 Marca 2023, 21:08:09 »
PS Ogłoszenie z poszukiwaniem oddzielcie od reszty i przy okazji pogrubcie - więcej osób zobaczy.
Już odezwałem się z pomocą na czacie, żeby wyjaśnić.

17
Tabor kolejowy / Odp: Skrzynka en57
« dnia: 03 Marca 2023, 17:43:14 »
Dokładnie tak jak napisał przedmówca. Tam jest zawór hamulca bezpieczeństwa uruchamiany pociągnięciem dźwigni na ścianie.

18
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 02 Marca 2023, 18:19:05 »
screen numer 9
Tu, to może przydałby się jakiś mur oporowy. :)

19
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 22:32:48 »
Nie pamiętam, czy się załapały na jesienny patch, jak nie, to udostępniam:
Modele docelowe na trójkątach terenu: https://eu07.pl/userfiles/11222/grass_l61_atlas.7z

Placeholdery: 
https://eu07.pl/userfiles/11222/grass_l61_atlas_placeholder.7z

Wpisy nodebank:
 node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/1.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/2.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/3.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/4.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/5.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/6.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/7.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/8.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/9.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/10.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/11.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/12.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/13.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/14.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/15.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/16.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/17.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/18.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/19.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/20.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/21.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/22.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/23.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/24.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/sitowie.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/turzyce.t3d none endmodel

20
Pomoc doraźna / Odp: Błąd aktualizacji Startera
« dnia: 26 Lutego 2023, 17:50:07 »
Błąd z aktualizacją ktoś inny już zgłaszał. Możesz pobrać ręcznie: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg563297.html#msg563297 najnowsza wersja z 13 stycznia.

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Lutego 2023, 17:39:46 »
Kiedyś gdzieś była propozycja (chyba Yb), żeby wizualizował się jeden zespół jako jeden pojazd, a ustawienia sprzęgów działały na prawy koniec zespołu. O ile kwestia sterowania sprzęgami wydaje się prosta, to wtedy potencjalnie problematyczne staje się wtedy wskazanie członu z obsadą. Ewentualnie w przypadku zestawów dodać surfix/prefix do nazw mmd w textures.txt, które mają być ukryte na liście wybieranego taboru, ale pozostałyby widoczne na widoku składu wszystkie człony osobno.

22
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Lutego 2023, 16:21:44 »
Sprzegi i węże mamy stanardowe. Zobaczę później który pojazd ma wsadzone nowe.

23
Bocznica / x
« dnia: 24 Lutego 2023, 23:01:59 »
x

24
Bocznica / x
« dnia: 24 Lutego 2023, 22:41:04 »
x

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 22 Lutego 2023, 20:05:43 »
Po lewej stronie widać cylinder hamulcowy, natomiast na wcześniejszym zdjęciu https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=31006.0;attach=154451;image widzę w dziurze, za sprężyną, klocki hamulcowe. Zakreskowane elementy pewnie pracują jako układ dźwigni połączonych z tłokiem cylindra hamulcowego.
Po prawej stronie widać sprzęgi między wózkami, to one przenoszą główne siły pociągowe lokomotywy, a nie pudło, jak jest zazwyczaj.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czcionka wyświetlacza 7-segmentowego
« dnia: 21 Lutego 2023, 09:56:07 »
Trzeba poszukać jakiejś czcionki na licencji CC0 lub samemu wykonać.

27
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 20 Lutego 2023, 22:39:11 »
A sorka, zapomniałem. Możesz sobie tu podejrzeć. https://eu07.pl/svn/pctga/dynamic/cd/t478_12_v1/ Login i hasło jak do forum.

28
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 20 Lutego 2023, 21:40:02 »
Ogólnie jest max 4 tekstury wymienne, jednak myślę, że na pojazd bez wyświetlaczy relacyjnych śmiało na 2 teksturach max się wyrobisz. Możesz podejrzeć jak tu Dizel zrobił. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34536.0.html Ostatnio nikt nie robił mapowania manewrówki które można podejrzeć.

29
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 13 Lutego 2023, 18:26:34 »
Konfiguracja maszyny tradycyjnie jest zapisana w eu07.ini. Na wszelki wypadek proponuję jeszcze skopiować folder "starter".

30
Pomoc doraźna / Odp: Obsługa Matrosova
« dnia: 10 Lutego 2023, 20:56:09 »
Tamary, żeby ukrotnić zgodnie z rzeczywistością to muszą być złączone krótkimi dziobami (po wstawieniu drugiej kliknij opcję "odwrócony".

Strony: [1] 2 3 ... 126