31
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 26 Stycznia 2024, 22:42:58 »
Po pierwsze - jak widać, nie idzie.
Po drugie - kilkanaście osób na krzyż coś robi, w tym może z 3 w kategorii scenerie, a do 15 w kategorii tabor, a to i tak mocno zaokrąglone w górę cyferki. Szok i niedowierzanie, że nowości prawie nie ma. (Prawie, bo minione miesiące jednak kilka rzeczy w kategorii tabor przyniosły).
Po trzecie - w devsach i beta nie ma prawie nic, co szary użytkownik byłby w stanie pociągnąć dalej, co więcej, przez lata chomikowania raczej odbiegają standardem. Ówcześni autorzy wstawili to właśnie tam, aby nie wypływało do publiki. Nie widzę żadnej korzyści mającej wynikać z otworzenia tych działów publicznie bądź ich zlikwidowania. Jakiś cel w tym był, popieram pomysły, aby te działy zostały, z dostępami jak teraz, z włączoną bądź nie możliwością pisania tam.
Po czwarte - moim zdaniem należy rozgraniczyć przypadki zniechęcania ludzi przez względy bo mam taki kaprys, a stwierdzanie faktu, że coś się nie nadaje. Sorry, ale mimo wszystko, nie da się zacząć przygody w blenderze od robienia lokomotyw, a gimpa od robienia dopracowanych skórek. Nie da się robić dobrze, nie mając żadnych podstaw w programach, których chce się używać, a często się z takimi przypadkami spotykam.
Po piąte - komercjalizacja MaSzyny o ile dobrze się orientuję, nie wchodzi w grę. Znaki towarowe, te sprawy. Bez wprowadzenia paywalla, nie wiem, jak chcesz sprawić, aby co miesiąc kilkunastu (bądź kilkudziesięciu, skoro ma to być motywator dla nowych osób) wypłacać pensję.
Analogicznie, bez opłacania kogoś, raczej mało który programista zgodzi się przepisywać maszynę na nowy silnik, bawić się w exe itd. Nie ma komu tego rozwijać, a razem ze sceneriami (do zrobienia programu do robienia takowych w łatwiejszy sposób też potrzeba kogoś, kto umie to zrobić) to są elementy wymagające poprawy.
"Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę" - firma do istnienia potrzebuje zysków, rozwiń, jak chcesz te zyski pozyskiwać.
"nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych" - jak miałem możliwość pomóc osobie, która ogarnia program graficzny, w którym chce robić, to pokazanie, jak robić sklejki lub tekstury jest o wiele łatwiejsze i tak na przykład udało mi się pomóc @Springbrat w przypadku tex E186 244. Niestety większość osób które tutaj przychodzi, nie ma żadnych podstaw w programach, w których chcą robić, co za tym idzie, tłumaczenie od razu, jak robić coś do Maszyny mija się z celem.
Po drugie - kilkanaście osób na krzyż coś robi, w tym może z 3 w kategorii scenerie, a do 15 w kategorii tabor, a to i tak mocno zaokrąglone w górę cyferki. Szok i niedowierzanie, że nowości prawie nie ma. (Prawie, bo minione miesiące jednak kilka rzeczy w kategorii tabor przyniosły).
Po trzecie - w devsach i beta nie ma prawie nic, co szary użytkownik byłby w stanie pociągnąć dalej, co więcej, przez lata chomikowania raczej odbiegają standardem. Ówcześni autorzy wstawili to właśnie tam, aby nie wypływało do publiki. Nie widzę żadnej korzyści mającej wynikać z otworzenia tych działów publicznie bądź ich zlikwidowania. Jakiś cel w tym był, popieram pomysły, aby te działy zostały, z dostępami jak teraz, z włączoną bądź nie możliwością pisania tam.
Po czwarte - moim zdaniem należy rozgraniczyć przypadki zniechęcania ludzi przez względy bo mam taki kaprys, a stwierdzanie faktu, że coś się nie nadaje. Sorry, ale mimo wszystko, nie da się zacząć przygody w blenderze od robienia lokomotyw, a gimpa od robienia dopracowanych skórek. Nie da się robić dobrze, nie mając żadnych podstaw w programach, których chce się używać, a często się z takimi przypadkami spotykam.
Po piąte - komercjalizacja MaSzyny o ile dobrze się orientuję, nie wchodzi w grę. Znaki towarowe, te sprawy. Bez wprowadzenia paywalla, nie wiem, jak chcesz sprawić, aby co miesiąc kilkunastu (bądź kilkudziesięciu, skoro ma to być motywator dla nowych osób) wypłacać pensję.
Analogicznie, bez opłacania kogoś, raczej mało który programista zgodzi się przepisywać maszynę na nowy silnik, bawić się w exe itd. Nie ma komu tego rozwijać, a razem ze sceneriami (do zrobienia programu do robienia takowych w łatwiejszy sposób też potrzeba kogoś, kto umie to zrobić) to są elementy wymagające poprawy.
"Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę" - firma do istnienia potrzebuje zysków, rozwiń, jak chcesz te zyski pozyskiwać.
"nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych" - jak miałem możliwość pomóc osobie, która ogarnia program graficzny, w którym chce robić, to pokazanie, jak robić sklejki lub tekstury jest o wiele łatwiejsze i tak na przykład udało mi się pomóc @Springbrat w przypadku tex E186 244. Niestety większość osób które tutaj przychodzi, nie ma żadnych podstaw w programach, w których chcą robić, co za tym idzie, tłumaczenie od razu, jak robić coś do Maszyny mija się z celem.