Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: 1 [2] 3 4 ... 24
31
Po pierwsze - jak widać, nie idzie.
Po drugie - kilkanaście osób na krzyż coś robi, w tym może z 3 w kategorii scenerie, a do 15 w kategorii tabor, a to i tak mocno zaokrąglone w górę cyferki. Szok i niedowierzanie, że nowości prawie nie ma. (Prawie, bo minione miesiące jednak kilka rzeczy w kategorii tabor przyniosły).
Po trzecie - w devsach i beta nie ma prawie nic, co szary użytkownik byłby w stanie pociągnąć dalej, co więcej, przez lata chomikowania raczej odbiegają standardem. Ówcześni autorzy wstawili to właśnie tam, aby nie wypływało do publiki. Nie widzę żadnej korzyści mającej wynikać z otworzenia tych działów publicznie bądź ich zlikwidowania. Jakiś cel w tym był, popieram pomysły, aby te działy zostały, z dostępami jak teraz, z włączoną bądź nie możliwością pisania tam.
Po czwarte - moim zdaniem należy rozgraniczyć przypadki zniechęcania ludzi przez względy bo mam taki kaprys, a stwierdzanie faktu, że coś się nie nadaje. Sorry, ale mimo wszystko, nie da się zacząć przygody w blenderze od robienia lokomotyw, a gimpa od robienia dopracowanych skórek. Nie da się robić dobrze, nie mając żadnych podstaw w programach, których chce się używać, a często się z takimi przypadkami spotykam.
Po piąte - komercjalizacja MaSzyny o ile dobrze się orientuję, nie wchodzi w grę. Znaki towarowe, te sprawy. Bez wprowadzenia paywalla, nie wiem, jak chcesz sprawić, aby co miesiąc kilkunastu (bądź kilkudziesięciu, skoro ma to być motywator dla nowych osób) wypłacać pensję.
Analogicznie, bez opłacania kogoś, raczej mało który programista zgodzi się przepisywać maszynę na nowy silnik, bawić się w exe itd. Nie ma komu tego rozwijać, a razem ze sceneriami (do zrobienia programu do robienia takowych w łatwiejszy sposób też potrzeba kogoś, kto umie to zrobić) to są elementy wymagające poprawy.

"Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę" - firma do istnienia potrzebuje zysków, rozwiń, jak chcesz te zyski pozyskiwać.
"nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych" - jak miałem możliwość pomóc osobie, która ogarnia program graficzny, w którym chce robić, to pokazanie, jak robić sklejki lub tekstury jest o wiele łatwiejsze i tak na przykład udało mi się pomóc @Springbrat w przypadku tex E186 244. Niestety większość osób które tutaj przychodzi, nie ma żadnych podstaw w programach, w których chcą robić, co za tym idzie, tłumaczenie od razu, jak robić coś do Maszyny mija się z celem.

32
Na warsztacie / Odp:  Quark: zapętlenie
« dnia: 21 Stycznia 2024, 22:47:23 »
Jeśli chcesz do tematu podchodzić w ten sposób, to musisz odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie - czy celem jest takt (1), czy sensowna oferta połączeń (2)? Jeśli (1), to trzeba wtedy iść na kompromisy rozkładowe np. w zakresie czasu przejazdu, krzyżowań, godziny dojazdów do ważnych punktów. Jeśli (2), to po ułożeniu rozkładu cyklicznego pojedyncze połączenia/pary/obiegi mogą być przesuwane, żeby coś zoptymalizować (np. przesuwamy jakiś pociąg 10 minut wcześniej, żeby dowiózł dzieci do szkoły na dworzec 7:45 zamiast 7:55).
Ścisły takt w zasadzie realizowany jest tam, gdzie połączeń i możliwości przewoźnika jest dostatecznie dużo. W wielu przypadkach takt jest tylko punktem wyjścia do optymalizacji oferty - dobór liczby obiegów taboru, służb maszynistów/kierowników pociągu/konduktorów, obsługi technicznej, ilości pracy eksploatacyjnej. Część niedoskonałości równego taktu można rozwiązać pojedynczymi pociągami szczytowymi lub różnym taktem w szczycie i między szczytami. Natomiast przy znacznym zagęszczeniu połączeń (np. 15 minut) problem dojazdu na określoną godzinę przestaje mieć znaczenie jak w przypadku pociągów co godzinę albo dwie.

33
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 23:03:15 »
Nagrania będą oczywiście potrzebne, natomiast scenariusze to pieśń przyszłości, za ich pisanie zabiorę się za kilka miesięcy dopiero.

Dodatkowo do scenerii skleiłem proste modele zaniedbanych, niskich peronów jedno- i dwukrawędziowych. Budowa jest modułowa po 20 metrów:
- moduł prosty
- moduł z obniżeniem do wejścia na peron

Są też różne wymienne tekstury:
- peron z żółtym pasem
- peron sama kostka
- peron ziemny

Dodatkowo prosty model barierki. Wszystkie materiały oraz pierwowzór znajduje się na stacji w Chojnicach, a zdjęcia na tekstury wykonałem sam w maju 2023 r.

34
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 06 Stycznia 2024, 11:57:40 »
Możemy wziąć dyżurną z Dębicy i maszynistę.

35
Foto kontenerów PCK, które kiszą się na forumowym serwerze od 2017 roku. Zrobione kiedyś tam dla kogoś, nawet już nie pamiętam. Nie są to najlepszej jakości zdjęcia (to były moje początki z jakąkolwiek fotografią), ale może ktoś z tego cokolwiek wyczaruje.

https://eu07.pl/userfiles/24018/foto-PCK-i_2017.zip

36
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

37
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 31 Grudnia 2023, 17:23:19 »
Na forum się loguję tak jak  jestem zarejestrowany. Może powiem inaczej, na forum wpisuję swój login i hasło tak robię przy każdym logowaniu

Szcześliwego nadchodzącego roku 2024 dużo zdrowia dla całej administracji dla i moderatorów  forum życzy krzysztof

38
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 31 Grudnia 2023, 16:20:14 »
Witam

Właśnie dostałem na emaila powiadomienie z eu07 chat i próbuje się zalogować to mi wyskakuje że nie prawidłowy email lub nazwa użytkownika. I nie wiem co się stało a przedtem działał

39
Bocznica / Odp: Tabor krajów byłego ZSRR
« dnia: 14 Grudnia 2023, 00:28:21 »
To zależy od użytkownika, ale w większości przypadków dodatki tworzone przez użytkowników trafiają najpierw do Testu Dodatków, a potem do oficjalnej paczki, jeżeli spełniają standardy.

40
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Grudnia 2023, 13:58:12 »
To nie to, po prostu pozostałości po starym modelu cystern, który wyleciał z paczki a wpisy zostały.

41
Witam wszystkich.
Mam przyjemność poinformować, że we wtorek 28 listopada o godzinie 10 brałem udział w audycji live traktującej o naszym symulatorze. Chciałem pokazać jak osoba niewidoma może cieszyć się symulatorem, na ile jest to możliwe.
Poniżej link do audycji w wersji zarchiwizowanej.

https://tyflopodcast.net/maszyna/

Audycja trwa 3 godziny.

42
Sam znak wygląda na odblaskowy. Jak to ma być w stylu PRL, to jest opcja żeby go trochę "zmatowić"?

43
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 18:35:48 »
No to słabo jeśli tak by było. Widać WC ma większy priorytet i jest potrzebne w symulacji realizmu bardziej niż szafa do której "trzeba" podejść by uruchomić jednostkę.

44
Zauważyłem, że na sceneriach komunikacja radiowa idzie na kanale 1, co jest niezgodne z rozkładem i podpowiedziami pomocnika. Wyjdzie jakaś poprawka do tego?

45
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Listopada 2023, 20:42:54 »
Dobry, wagoniki dzisiaj :)
ERR,WASCOSA,EUROWAGON --> https://eu07.pl/userfiles/28087/E06.rar <--

Ps. Nie chciało mi się każdego do osobnego uploadu pakować to paczkę zrobiłem

47
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Stare (baaardzo stare) wersje MaSzyny
« dnia: 03 Listopada 2023, 13:46:34 »
Maszyny do roczników 2016 włącznie pójdą spokojnie na XP. Te które korzystają z rozbudowanych shaderow raczej nie pójdą.

Jakbyś chciał jeszcze starsze paczki wraz z dodatkami to najlepiej jednak szukać tutaj.

https://eu07.pl/download/

PS. Osobiście sprawdzałem ostatnio PC16 na Win XP i działała.

48
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zapowiedzi SIPu
« dnia: 31 Października 2023, 13:16:58 »
Co do TTS online, to trzeba zwrócić uwagę na to, czy licencja zezwala na wykorzystanie.

49
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 28 Października 2023, 22:10:40 »
Scenariusz przebiegl bezproblemowo. Brakowalo tych 2 tekstur lokow a tak to wszystko ok.

50
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 28 Października 2023, 19:29:10 »
Wlasnie jestem w trakcie jazdy. Pierwsze co zucilo mi sie w oczy to blokujace drugi przejazd za Mokra auto. Jade dalej i bede dopisywal jak cos sie zuci w oczy.

51
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Października 2023, 21:40:00 »
Dawno tu nie witałem chyba. Luśka Kris-Max w służbie Rosińskiego.
https://eu07.pl/userfiles/24104/BR232-583.rar

52
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 18 Października 2023, 18:02:41 »
Jak będą sprecyzowane głosy do nagrań - chętni. Głos męski i kobiecy.


2 głosy

53
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 17 Października 2023, 16:39:25 »
Jak coś to ja mogę chętnie coś nagrać. Jeśli przyda się i kobiecy głos to mogę zatrudnić żonkę.



1-2 głosy

54
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 17 Października 2023, 13:48:53 »
Ale podawanie stacji i posterunku to obok godziny i nazwiska podstawa przy dyktowaniu rozkazów. O ile przy powiedzmy normalnej komunikacji większość się nie stosuje do wytycznych instrukcji to rozkazy są dyktowane w sposób z reguły prawidłowy.

55
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 16 Października 2023, 21:22:43 »

Z racji faktu, iż symulator stawia na realizm to cała rozmowa powinna wedle Ir-1 (Rozdział 8, § 58, ust. 21) brzmieć tak:

Cytuj
DR: 332130 zgłoś się do Dębicy.

M: 332130 zgłasza się.

DR: Proszę przygotować rozkaz S.

M: Dębica, można dyktować rozkaz pisemny S dla 332130.

DR: Rozkaz pisemny S nr 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Stacja Dębica, posterunek X, nadała Dyżurna Karpatka

M: Powtarzam: Rozkaz pisemny S u mnie numer 1, u pani numer 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Stacja Dębica, posterunek X, pani Dyżurna Karpatka, odebrał maszynista Wafel

DR: 332130 mechaniku treść rozkazu zgodna, godzinę zapiszemy 11:00.

M: 332130 zrozumiałem, 11:00.

Gdzie X oznacza skrót telegraficzny nastawni w Dębicy.

57
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 17:25:14 »
- Dwie stonki w jednej na depo w Dębicy.
- Po co przelot bokiem w Dębicy, skoro jedziemy przez Tumlin? Przez to kibel musi przepuścić towarowego.
- Temu impulsowi startującemu z Rudawy mógłbyś dać rozkład, aby nie zaczynał z oświetleniem manewrowym i bez ludzi na pokładzie.
- Do poprawy zduplikowane nazwy pojazdów.

58
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 09 Października 2023, 00:10:53 »
Cześć.

Nagrałem kolejny preview z postępów prac. Tym razem jest zalążek tego, czego nie miało być w pierwszych wersjach - edycja i eksport torów, a właściwie dowolnych node tracków (tory, drogi, rzeki, itp). Sama serializacja była formalnością, bo node track jest w miarę prosty.

W tym miejscu chcę nadmienić, że tory są w Maszynie bardzo fajnie przemyślane. Niby proste, ale zasada ciągłości toru oparta o współrzędne punktów daje bogate możliowości budowania niezależnych obszarów i łączenia między nimi linii. Gdyby EXE obsługiwało jakiś rodzaj streamingu, to można byłoby przejechać Polskę wzdłuż i wszerz :)



Edytor nadal jest w edytorze (jako editor plugin do Godot Editor), jednak docelowo tak nie pozostanie - są pewne ograniczenia i zbyt wiele można zepsuć, ale na prototyp / proof-of-concept póki co wystarcza. W tej chwili najważniejsza jest obsługa wszystkich obiektów występujących w Symulatorze, tak import jak i eksport. Dopiero mając ten "klocek" będę pracował nad docelowym UI edytora.

Ponieważ obawiam się że nadwyrężę zasady forum tymi postami, a chcę co jakiś czas wrzucać informacje o postępach, to założyłem dedykowany serwer na Discord: https://discord.gg/ArkzuXGP

59
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 30 Września 2023, 01:56:08 »
Work in progress. Tak, przez te lata nazbierało się trochę quirków w obsłudze plików inc czy materiałów, i sporo nie mam jeszcze uwzględnionych.
Fine tuning importu trochę potrwa. Mesh terenu merguję. Zieleninę wczytuję - jeszcze jako dziesiątki tys includów każdego krzaka.



Obiecany diagram koncepcyjny:


60
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 23:42:54 »
Nie każdy będzie miał tyle czasu, a proponowanie jedynie narzędzi dla prawdziwych elit i robienia tylko i wyłącznie superrealistycznych tras na najwyższym poziomie w tempie 1km/1000 godzin będzie działać na szkodę symulatora, bo większość ludzi się odbije.
Jak ktoś nie ma czasu, to po co mu symulator? Można pograć w Bobry, podobno fajna gra. ;) I własne plansze też można robić, nie jest to bardzo wymagające. Większość ludzi chyba już się odbiła. I raczej nie przeze mnie, bo przez ostatnie 8 lat się nie wtrącałem. Każdy mógł robić, co tylko chciał i zachwycić innych swoją własną wizją rozwoju.
Jeżeli ogarnięcie edytora będzie zajmowało godzinę-dwie, a nie wiele dni/tygodni, to już samo w sobie może przynieść duże oszczędności czasu na przyszłość. A na pewno użytkownikowi końcowemu będzie się bardziej chciało.

Dlaczego twierdzisz, że to jest złe? Poza oczywiście faktem, że to nie doczekało się światła dziennego.
To nie jest złe, to jest edytor plansz do gry. Nie wymaga od użytkownika żadnej wiedzy o budownictwie kolejowym ani odniesień do rzeczywistości. Po prostu klikasz i po chwili możesz mieć własne Bizonowo. W dalszej kolejności można by dodać losowe wstawianie wskaźników i lokomotywy sterowane strzałkami.
Nie no, nie idźmy w tą stronę. Co bym sobie wyobrażał to liczne kontekstualne podpowiedzi (np. opisy obiektów, gdzie co się stawia, itp.), a co z tym użytkownik zrobi to już jego sprawa. Jakieś ważniejsze/podstawowe wyciągi z zasad projektowania linii kolejowych. Coś a'la http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/ (swoją drogą - bardzo polecam), ale zintegrowane w edytor i częściowo zautomatyzowane (np. kalkulator prędkości na torze o zadanym promieniu).

Strony: 1 [2] 3 4 ... 24